Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Prestaje važiti
Pravilnik o popisu imovine i obveza
Poglavlja nisu pronađena.
Odluka o provođenju popisa imovine i obveza Grada Zagreba za 2025.
Pročišćeni tekst vrijedi od 13.11.2025.
Narodne novine
37/2025
)
Na temelju članka 60. stavka 1. točke 9. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22) i članka 223.
Pravilnika o proračunskom računovodstvu i Računskom planu (Narodne novine 158/23 i 154/24), gradonačelnik Grada Zagreba, 30. listopada 2025., donosi
ODLUKU
o provođenju popisa imovine i obveza Grada Zagreba za 2025.
I.
Ovom odlukom definira se obuhvat popisa, postavlja se plan, osnivaju se povjerenstva za obavljanje popisa, utvrđuje se datum popisa, razdoblje provođenje popisa, rok izrade izvještaja o rezultatima obavljenog popisa, zaduženja vezana uz provođenje popisa, postupanje s rezultatima godišnjeg popisa imovine i obveza i druga pitanja vezana uz provođenje popisa imovine i obveza Grada Zagreba za 2025. (nadalje: Godišnji popis).
II.
Godišnjim popisom obuhvaćena je sva imovina Grada Zagreba, u svim pojavnim oblicima, bez obzira na vlasništvo.
Godišnjim popisom planira se provesti popis nefinancijske i financijske imovine po vrstama, trajnosti i načinu nastanka, pojavnim oblicima i funkciji, popis obveza te izvanbilančnih zapisa sukladno Pravilniku o proračunskom računovodstvu i Računskom planu.
Godišnji popis provest će se sa stanjem na datum bilance 31.12.2025.
III.
Za provođenje Godišnjeg popisa osnivaju se Središnja povjerenstva i Povjerenstva za popis, te se imenuju predsjednici i članovi povjerenstva i koordinator, prema Popisu (Prilogu II) koji je sastavni dio ove odluke, i to:
- za popis dugotrajne nefinancijske imovine (zemljišta, stanova, poslovnih prostora, ostalih građevinskih objekata, odnosno nekretnina) na prijedlog pročelnika gradskog upravnog tijela nadležnog za upravljanje imovinom;
- za popis komunalne infrastrukture na prijedlog pročelnika gradskog upravnog tijela nadležnog za evidenciju komunalne infrastrukture;
- za popis ostale nefinancijske imovine (proizvedene i neproizvedene, umjetnina i sitnog inventara) na prijedlog pročelnika gradskih upravnih tijela u čijoj je nadležnosti predmetna imovina;
- za popis financijske imovine, obveza, imovine u pripremi i izvanbilančnih zapisa na prijedlog pročelnika gradskog upravnog tijela nadležnog za financije.
IV.
Povjerenstva iz točke III. ove odluke započinju s radom odmah po objavi ove odluke.
Predsjednik i članovi povjerenstva, odnosno Središnjeg povjerenstva zadužuju se za:
- pravodobno obavljanje popisa;
- točnost stanja utvrđenog popisom;
- pravilno sastavljanje popisnih lista;
- vjerodostojnost i točnost izvještaja o obavljenom popisu;
- pravodobnu dostavu izvještaja o obavljenom popisu.
Rad Povjerenstva, pripremne radnje, popisne liste, način popisa pojedine vrste imovine i druga pitanja provode se prema Uputi koja je sastavni dio ove odluke (Prilog I.).
V.
Središnja povjerenstva dužna su dostaviti objedinjene Izvještaje o izvršenom popisu i rezultatima popisa s obrazloženjima, mišljenjima i prijedlozima u svezi popisnih razlika i prijedlozima za način knjiženja popisnih razlika, odnosno otpisu spornih, nenaplativih te zastarjelih potraživanja, načinu likvidacije i rashod najkasnije do rokova navedenih u točki II. Popisa (Prilog II.).
Rezultati Godišnjeg popisa koji se evidentiraju u poslovnim knjigama za 2025. moraju bili uključeni u financijski izvještaj godine za koju se popis provodi te popis mora biti dovršen do 10.2.2026.
VI.
Gradonačelnik odlučuje zaključkom o:
- načinu likvidacije utvrđenih manjkova;
- načinu knjiženja utvrđenih viškova;
- otpisu nenaplativih i zastarjelih potraživanja i obveza;
- rashodovanju sredstava, opreme i sitnog inventara;
- mjerama protiv osoba odgovornih za manjkove, oštećenja, neusklađenost knjigovodstvenog i stvarnog stanja, zastaru i nenaplativost potraživanja;
- drugim pitanjima i zaduženjima.
VII.
U slučaju potrebe može se tijekom godine provesti izvanredni i djelomičan popis imovine, a pročelnik gradskog upravnog tijela u kojem se popis provodi osniva radno tijelo za primopredaju poslova i imovine, te u slučaju utvrđenih popisnih razlika predlaže gradonačelniku način knjiženja, otpis, likvidaciju, rashod i slično.
Gradska upravna tijela u čijoj je nadležnosti određena vrsta imovine dužna su tijekom cijele godine voditi uredne evidencije i o svim promjenama obavještavati gradsko upravno tijelo nadležno za vođenje analitičke evidencije.
VIII.
Donošenjem ove odluke prestaje važiti Pravilnik o popisu imovine i obveza
(Službeni glasnik Grada Zagreba 21/10).
IX.
Ova će odluka biti objavljena u Službenom glasniku Grada Zagreba.
KLASA: 406-03/25-04/22
URBROJ: 251-01-12-25-2
Zagreb, 30. 10. 2025.
Gradonačelnik
Grada Zagreba
Tomislav Tomašević, mag. pol., v. r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.