Novosti
×
10.11.2017.
U Osijeku skup o pravima hrvatskih potrošača
U Europskoj uniji nema granica kada je u pitanju slobodno kretanje roba i ljudi, ali te granice očito vrlo jasno postoje kada je u pitanju plasman proizvoda i usluga, pri čemu je potrebno podići razinu svijesti hrvatskih potrošača o svojim pravima, istaknuto je u petak na informativnom skupu "Potrošač ima pravo...." na osječkome Pravnom fakultetu.
Zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan (SDP) istaknula je da je jedna od zadaća institucija EU mijenjanje zakona u cilju izjednačavanja građana kada je riječ o potrošačkim pravima, ali da to, na žalost, ne ide preko noći.
Borzan smatra kako države članice EU ne moraju čekati da europske institucije riješe sve probleme, nego i same mogu poduzeti određene korake, budući da europski propisi formalno tretiraju sve građane jednako, ali se u praksi vidi da to ne funkcionira kako bi trebalo, pa se onda javljaju razlike, primjerice u pravima pri kupnji preko interneta.
To znači da zakoni još uvijek nisu dovoljno prilagođeni cijeloj EU, i da je istočno tržište još uvijek u jednom podređenom položaju. Moramo sami ukazivati na ovakve probleme i tražiti njihovo rješavanje, jer često zapadnoeuropski zastupnici ne znaju da takve teme uopće postoje, upozorila je Borzan.
Ocjenila je je kako je najveći problem neinformiranost potrošača, zbog čega se i putem online platformi građane nastoji obavijestiti načinima ostvarivanja i zaštite njihovih prava, pa i platforme za medijaciju u slučaju spora, kako bi se problemi ne bi morali rješavati sudskim tužbama.
Voditeljica Odjela za Europski potrošački centar Ministarstva gospodarstva rada i poduzetništva Danijela Marković-Krstić kazala je kako je jedna od novina u pravnoj regulativi Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, koji građanima omogućava da umjesto na sudovima svoje probleme rješavaju upućivanjem pritužbi nadležnim tijelima, bez troškova koje bi inače imali u sudskim postupcima.
Dodala je kako su u porastu pritužbe građana vezano za kupovinu putem interneta, a da je cilj ovakvih skupova informirati građane o njihovim pravima pri kupnji u Hrvatskoj ili inozemstvu.
Pravna savjetnica osječkog Savjetovališta za potrošače Dunja Mak rekla je da je ovo savjetovalište jedno od tijela koje potrošačima pomaže građanima u ostvarivanju prava, posebice u situacijama kada ih trgovci pokušavaju uvjeriti da u slučaju spora nemaju nikakvih posebnih prava, ili da kupljene proizvode, koje reklamiraju zbog neispravnosti, moraju beskonačno slati na popravke.
U suradnji s državom, posebice Ministarstvom gospodarstva, koje financira rad ovoga savjetovališta, nastojimo podići svijest hrvatskih potrošača, jer smo po tome u EU pri samome dnu, rekla je Mak.
(HINA, 10. 11. 2017.)
Borzan smatra kako države članice EU ne moraju čekati da europske institucije riješe sve probleme, nego i same mogu poduzeti određene korake, budući da europski propisi formalno tretiraju sve građane jednako, ali se u praksi vidi da to ne funkcionira kako bi trebalo, pa se onda javljaju razlike, primjerice u pravima pri kupnji preko interneta.
To znači da zakoni još uvijek nisu dovoljno prilagođeni cijeloj EU, i da je istočno tržište još uvijek u jednom podređenom položaju. Moramo sami ukazivati na ovakve probleme i tražiti njihovo rješavanje, jer često zapadnoeuropski zastupnici ne znaju da takve teme uopće postoje, upozorila je Borzan.
Ocjenila je je kako je najveći problem neinformiranost potrošača, zbog čega se i putem online platformi građane nastoji obavijestiti načinima ostvarivanja i zaštite njihovih prava, pa i platforme za medijaciju u slučaju spora, kako bi se problemi ne bi morali rješavati sudskim tužbama.
Voditeljica Odjela za Europski potrošački centar Ministarstva gospodarstva rada i poduzetništva Danijela Marković-Krstić kazala je kako je jedna od novina u pravnoj regulativi Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, koji građanima omogućava da umjesto na sudovima svoje probleme rješavaju upućivanjem pritužbi nadležnim tijelima, bez troškova koje bi inače imali u sudskim postupcima.
Dodala je kako su u porastu pritužbe građana vezano za kupovinu putem interneta, a da je cilj ovakvih skupova informirati građane o njihovim pravima pri kupnji u Hrvatskoj ili inozemstvu.
Pravna savjetnica osječkog Savjetovališta za potrošače Dunja Mak rekla je da je ovo savjetovalište jedno od tijela koje potrošačima pomaže građanima u ostvarivanju prava, posebice u situacijama kada ih trgovci pokušavaju uvjeriti da u slučaju spora nemaju nikakvih posebnih prava, ili da kupljene proizvode, koje reklamiraju zbog neispravnosti, moraju beskonačno slati na popravke.
U suradnji s državom, posebice Ministarstvom gospodarstva, koje financira rad ovoga savjetovališta, nastojimo podići svijest hrvatskih potrošača, jer smo po tome u EU pri samome dnu, rekla je Mak.
(HINA, 10. 11. 2017.)