Novosti
17.07.2024.
Nove odluke olakšavaju poslovanje obrtnika ugostitelja
Odluke o smanjenju cijene higijenskog minimuma i sanitarne knjižice ugostiteljima za 50 posto od 1. srpnja te proširenje dozvoljenog manjka došle su u pravi čas te će usred turističke sezone olakšati poslovanje obrtnika u ugostiteljstvu, poručili su u utorak iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.
Riječ je o odlukama Skupštine HOK-a (Hrvatske obrtničke komore) prema kojima je 1. srpnja na snagu stupila odluka kojom se obveze ugostitelja tj. iznosi za higijenski minimum i sanitarnu knjižicu smanjuju za 50 posto, a od ožujka im je za veći broj namirnica uvećana dopuštena visina manjka (izražena kao postotak po bruto/kilogramu).
Ne navodeći koliko sada iznose te cijene niti nova visina manjka, iz Ceha ugostitelja HOK-a dodaju da su time revidirani i maksimalno dopušteni gubici za ranije uvrštene namirnice. Pritom najvažnijom promjenom označavaju što su odlukom sada obuhvaćena i alkoholna i bezalkoholna pića u skladištu i u ugostiteljskom objektu.
"Tom se odlukom, a na temelju iskustava struke, za fizičke osobe koje obavljaju ugostiteljsku djelatnost na temelju Zakona o obrtu i posebnih propisa koji uređuju ugostiteljsku djelatnost, utvrđuje najviša dopuštena visina manjka nastalog po osnovi kala, rastepa, kvara i loma, koji ne podliježu oporezivanju sukladno propisima o porezu na dodanu vrijednost i propisima o oporezivanju dohotka. Bitna novost je i da se visina manjka za namirnice koje nisu navedene u ovoj odluci također može priznati na temelju posebnog obrazloženja kojeg obrtnik dostavlja HOK-u, ali do visine koja je na razumnoj osnovi usporediva sa sličnim proizvodima utvrđenim u ovoj ili drugim odlukama", objašnjavaju iz tog HOK-ovog Ceha.
Podsjećaju i da je Ministarstvo financija već od 1. siječnja 2024. na prijedlog HOK-a ugostiteljima i drugim obrtnicima olakšalo i evidenciju normativa i sličnih evidencija materijala.
Sve te promjene predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a Hrvoje Margan smatra važnim za olakšavanje poslovanja, napominjući da je njihova zadaća detektirati probleme na svim razinama i moguća rješenja za unapređenje poslovanja obrtnika ugostitelja te ih komunicirati i zastupati prema nadležnim tijelima.
To čine svake godine i povodom Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika, koji će se ove godine, kako najavljuje, održati od 3. do 5. studenog u Opatiji.
(HINA, 16. 7. 2024.)
Fotografija: Pixabay