28.12.2018.

Najveći rizici za njemačku industriju Brexit i američka trgovinska politika

Izlazak Britanije iz Europske unije i trgovinski sukobi koje je izazvala američka trgovinska politika pod dirigentskom palicom predsjednika Donalda Trumpa najveći su rizici za rast i prosperitet, smatraju vodeća njemačka trgovinska udruženja.

Njemački izvoznici suočeni su s nepovoljnim trendovima u inozemstvu pa mnogi očekuju da će najveće europsko gospodarstvo ove godine porasti najsporijim tempom u više godina.
Procjenjuje se da je njemačko gospodarstvo ove godine vjerojatno poraslo 1,5 posto, osjetno usporivši u odnosu na prošlogodišnjih 2,2 posto.
U Reutersovoj anketi, objavljenoj u srijedu, čelnici vodećih njemačkih industrijskih udruženja kazali su da ne očekuju recesiju, podsjećajući da većina institucija i ekonomskih instituta u idućoj godini očekuje solidan rast gospodarskih aktivnosti, za nekih 1,9 posto.
Kompanije se snažno oslanjaju na živahnu domaću potražnju i uspijevaju proširiti poslovanje unatoč nepovoljnom vanjskom okruženju.
Iz udruženja ipak upozoravaju da se čelnici kompanija suočavaju na sve većim ekonomskim problemima i da bi vlada trebala učiniti više kako bi im pomogla.
Predlažu tako sniženje korporativnih poreza i pojačana ulaganja u digitalnu infrastrukturu.
"Najveći je rizik u kratkoročnoj perspektivi Brexit", konstatira predsjednik udruženja njemačke industrije (BDI) Dieter Kempf.
"Izlazak Britanije iz EU-a bez dogovora o trgovinskom režimu stvorio bi veliku neizvjesnost za trgovinu i poslovanje, dodao je Kempf.
"Britansko gospodarstvo suočilo bi se s izravnom prijetnjom recesije, što bi neizravno utjecalo i na Njemačku", objašnjava.
Čelnik Udruženja za veleprodaju, maloprodaju i usluge (BGA) Holger Bingmann također izdvaja Brexit kao "najakutniji problem za njemačko gospodarstvo", upozoravajući ujedno da bi ekonomski uzlet mogli omesti i međunarodni trgovinski sporovi koje su potpirile Sjedinjene Države.
Čelnik Njemačke industrijske i trgovinske komore (DIHK) Eric Schweitzer ističe da njemačke kompanije i dalje strahuju od mogućeg američkog podizanja carina na europske automobile.
"Prijetnja carina na automobile još nije otklonjena", upozorio je Schweitzer.
Ključno je da obje strane ulože više napora kako bi se trgovinski spor riješio pregovorima koji bi u idealnom slučaju rezultirali nižim carinama, dodao je.


(HINA, 27. 12. 2018.)