Novosti
14.08.2024.
Mišljenje AZTN-a na postupanje Grada Dubrovnika u vezi s pružanjem autotaksi usluga
Mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja o postupanju Grada Dubrovnika u svezi pružanja autotaksi usluge uz analizu podzakonskih akata o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kultumo-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika i provedbi javnih natječaja u dijelu koji se odnosi na obavljanje autotaksi djelatnosti.
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje u tekstu: AZTN) zaprimila je više podnesaka pružatelja autotaksi usluga u kojima se navodi kako je Grad Dubrovnik donio odluku o novom režimu prometovanja na području Grada Dubrovnika te o izdavanju dozvola za prometovanje oko stare gradske jezgre ograničenom broju taksi vozila. Dodatno, u podnescima se u bitnome navodi kako je Grad Dubrovnik dao u zakup autotaksi stajališta samo određenom broju pružatelja autotaksi usluge ili taksi udruženja, a čime je ograničio pružanje predmetne usluge. Slijedom navedenog, AZTN je zatražio očitovanje Grada Dubrovnika te dostavu relevantne dokumentacije, nakon čega je izvršio uvid u dostavljenu dokumentaciju i u podzakonske akte.
Slijedom navedenog, AZTN je 1.8.2024. godine donio mišljenje kojim je naveo preporuku u svezi vremenskog razdoblja davanja u zakup rezerviranih parkirališnih mjesta (kako se obrazlaže u samom tekstu mišljenja). Također, AZTN je u mišljenju dao preporuku da u dijelu javnog natječaja koji se odnosi na uvjet minimalnog broja vozila ponuditelja za pojedine lokacije rezerviranih parkirališnih mjesta, Grad Dubrovnik ubuduće detaljno obrazloži objektivne kriterije na kojima temelji svoju mjeru, odnosno kvantitativni uvjet o minimalnom broju vozila, a kako se ovlast Grada Dubrovnika ne bi izvršavala arbitrarno. AZTN je u mišljenju istaknuo kako uvjeti pružanja usluge autotaksi prijevoznika trebaju biti usporedivi između pojedinih kategorija autotaksi prijevoznika.
AZTN je u mišljenju napomenuo kako u daljnjoj provedbi predmetnog natječaja treba imati u vidu kako uvjeti natječaja ne smiju biti diskriminatorni za određenu kategoriju autotaksi prijevoznika i kako Grad Dubrovnik mora osigurati da i pojedina kategorija autotaksi prijevoznika ima pravo obavljati autotaksi prijevoz u broju i na način koji je dostatan za učinkovito tržišno natjecanje na tržištu autotaksi prijevoza u Gradu Dubrovniku, u okviru ciljeva Prometnog sustava.
Sve navedeno se detaljnije obrazlaže u tekstu mišljenja koji možete pročitati na poveznici.
(www.aztn.hr, 9.8.2024.)
Fotografija: Unsplash