Novosti

05.03.2025.
Hrvatska turistička ponuda predstavljena na svjetskom sajmu ITB Berlin
Hrvatska turistička ponuda predstavlja se na svjetskom sajmu ITB Berlin, koji se održava od 4. do 6. ožujka, izvijestili su u utorak iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Ovogodišnji nastup, kako se navodi u priopćenju, okrunjen je dodjelom prestižnog priznanja portala European Best Destinations (EBD), koji je Hrvatsku proglasio najboljom europskom destinacijom za putovanja u 2025. godini. Osim HTZ-a kao glavnog izlagača, u sklopu hrvatskog štanda na ITB-u svoju ponudu predstavlja i 25 suizlagača, među kojima su i turističke zajednice grada Zagreba, Splitsko-dalmatinske županije, grada Splita, Dubrovačko-neretvanske županije, grada Dubrovnika, Šibensko-kninske županije, Ličko-senjske županije i grada Rovinja.
"Njemačka je za nas najvažnije emitivno tržište, i zato i na ovom jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova u Berlinu šaljemo poruku da je Hrvatska destinacija koja Nijemcima nudi vrijednost za novac, koja 365 dana u godini nudi kvalitetu i bogatstvo sadržaja", kazao je ministar turizma Tonči Glavina napominjući kako će, prema ReiseAnalyse za 2024. godinu, Nijemci u ovoj godini putovati više nego prije pandemije i tu Hrvatska ima prostora za rast dolazaka i noćenja, posebice u razdobljima pred i posezone.
Glavina je rekao kako su ponosni što je Hrvatska proglašena najboljom zemljom za posjetiti u 2025. prema EBD i to po izboru više od milijun putnika. "To je još jedna potvrda našoj kvaliteti turističke ponude, kontinuiranom podizanju standarda i najljepša pohvala svim našim turističkim djelatnicima", istaknuo je Glavina te poručio kako će ITB sajam u Berlinu iskoristit i kao priliku da na međunarodnoj razini pokažu kojim aktivnostima smo se čvrsto pozicionirali kao predvodnici razvoja održivog turizma.
Hrvatska delegacija na sajmu je održala sastanke s važnim partnerima kao što su Njemačko udruženje putničkih agencija (DRV), ADAC, Novasol, Eurowings, TUI, Ameropa, Alltours, Olimar i Jet2, a glavne teme bile su daljnji razvoj suradnje, poslovna očekivanja, trenutno stanje bookinga na njemačkom tržištu te prognoze vezane uz ovogodišnji turistički rezultat. Hrvatski štand obišao je i veleposlanik RH u SR Njemačkoj Gordan Bakota, navodi se u priopćenju HTZ-a.
Hrvatska ima status kvalitetne i sadržajne turističke destinacije
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić je kazao kako su interes za Hrvatskom iskazan na ITB-u, kao i dobiveno priznanje koje je uručio EBD, pokazatelj da Hrvatska ima status kvalitetne i sadržajne turističke destinacije, i to na globalnoj razini. Zahvaljujući EBD izboru, tj. pretraživanju sadržaja i stranica posvećenih Hrvatskoj ona dobiva dodatnu promotivnu vidljivost pred publikom od čak 220 milijuna potencijalnih putnika.
Staničić je rekao i kako se, prema povratnim informacijama brojnih partnera, i u 2025. s njemačkog tržišta očekuje stabilna razina potražnje, rast turističkog prometa u razdobljima pred i posezone, veći naglasak na istraživanju naših kontinentalnih autentičnih destinacija te ono što brojni partneri posebno naglašavaju, razumne cijene i dobivenu vrijednost za novac. Direktor Predstavništva HTZ-a u Frankfurtu Romeo Draghicchio je kazao kako je Hrvatska na ITB-u predstavljena kao destinacija koja mijenja svoje trendove u smjeru održivog turizma te kao odredište koje pruža visoku kvalitetu svojih usluga.
"Ovogodišnji sajam odvija se u kontekstu složene ekonomske i političke situacije u Njemačkoj, međutim, ona ne utječe negativno na turistička kretanja niti na raspoloženje Nijemaca prema putovanjima u inozemstvo", rekao je. Lani su Nijemci u našoj zemlji ostvarili više od 22 milijuna noćenja, od čega najviše u Istri (preko 10 milijuna noćenja), na Kvarneru (preko 4,5 milijuna noćenja) te u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji (preko 2,4 milijuna noćenja), a gledano prema destinacijama u Rovinju, Poreču i Medulinu.
(HINA, 4.3.2025.)
Fotografija: Pixabay