10.04.2024.

HGK pokrenula platformu za promociju premium turizma

Hrvatska gospodarska komora (HGK) pokrenula je platformu "Stories-Experience Premium Croatia" za premium ili turizam izvrsnosti, na koju se mogu prijaviti svi koji razvijaju jedinstvenu i kvalitetnu ponudu i proizvode s ciljem zajedničke edukacije, jače promocije i pozicioniranja Hrvatske kao premium destinacije.

Platforma je predstavljena u utorak u zagrebačkom hotelu Esplanade, koji je svojom ponudom i uslugom već dio hrvatskih premium proizvoda, kao i brojni drugi hoteli sa četiri i više zvjezdica.

Platforma je, po riječima direktorice HGK-ovog Sektora za turizam Andreje Vukojević, 'otvorena' za sedam kategorija tvrtki - hotele, kampove, marine, kuće za odmor, putničke agencije, čarter i restorane, koji se već odlikuju kvalitetom, ali i za one koji to razvijaju. "Već imamo što ponuditi u tom segmentu, ali i dalje razvijati, jer je potvrđeno da su turisti koji dolaze u Hrvatsku spremni i platiti viša za veću kvalitetu”, kazala je Vukojević.

Uvjet za uključivanje na platformu je članstvo u HGK, ali i standardi koje su u suradnji s više institucija i udruga u HGK razvijali četiri mjeseca za svih sedam kategorija, među kojima su i autohtonost, održivost, jedinstvenost lokacije i ponude i sve ono što "priča lijepu priču i stvara vrhunski doživljaj, potičući goste da se ponovo vrate”. Srednje i velike tvrtke neće plaćati sudjelovanje na platformi, dok će za manje članarina biti 20 eura mjesečno, dodala je Vukojević.

Brnjac: Hrvatska već prepoznata kao premium destinacija

Podršku pokretanju platforme dalo je i Ministarstvo turizma i sporta, a ministrica Nikolina Brnjac na predstavljanju je naglasila da je "Hrvatska već i prepoznata kao premium destinacija”. "To potvrđuju i turistički rezultati koji su do sada ove godine za 11 posto bolji nego lani u isto vrijeme, ali i prošla godina u kojoj je samo od stranih turista ostvareno 14,6 milijardi eura prihoda, što je za oko 60 posto više nego 2016.”, istaknula je Brnjac.

Podsjetila je i na velika sredstva osigurana za turizam iz EU fondova, putem NPOO-a i iz državnog proračuna, kojima će se uz ostalo doći i do premium ponude zdravstvenog i drugih oblika turizma, kao i bolje turističke javne i privatne infrastrukture.

Predsjednik HGK Luka Burilović naglasio je važnost i novog Zakona o turizmu za razvoj održivog, ali i ravnomjernog i cjelogodišnjeg turizma, koji, kako je istaknuo, u nacionalnom BDP-u čini oko 20 posto.

Direktorica Sektora za sustav TZ i razvoja proizvoda u HTZ-u Slavija Jačan Obratov poručila je da HTZ od 2014. radi na promociji premium proizvoda i ponude te je iznijela procjene da u svjetskom turizmu takva ponuda čini 15 posto ukupne ponude, luksuzna oko 5 posto, a srednja ili standardna ponuda oko 35 posto.

"Premium je sve između luksuza i standarda, sve što sadrži izvrsnost i kvalitetu, od same destinacije do smještaja, gastro i druge ponude. Jedan od takvih projekta je i suradnja s Michelinom, radionice sa inozemnim kupcima, promocija takve ponude na sajmovima i posebnim prezentacijama i drugo”, dodala je Jačan Obratov. Također je ocijenila da Hrvatska ima tu što ponuditi, jer primjerice već oko 50 posto hotela u zemlji je sa četiri ili pet zvjezdica, marine su kvalitetne, neke destinacije poput Nina i Hvara prepoznate su za romantiku itd.

Predsjednik uprave nacionalnog lanca marina ACI Kristijan Pavić kazao je da je nautika sama po sebi premium ponuda te vjeruje da će suradnjom s drugima na platformi taj segment još više profilirati. "Marine tu ne mogu puno same, makar bile i najbolje na svijetu, važna je suradnja i sinergija javnog i privatnog sektora”, smatra Pavić.

Platforma je važna za zajedničko predstavljanje svijetu, smatra, pak, direktorica Hilton hotela u Zagrebu i na otocima te predsjednica Udruženja hotelijera HGK Josipa Jutt Ferlan.

(HINA, 9. 4. 2024.)

Fotografija: Pixabay

Arhiva