22.07.2019.

Donesen novi Pravilnik o napredovanju u školstvu koji potiče sustav izvrsnosti

Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo je Pravilnik o napredovanju koji potiče sustav izvrsnosti i naglašava uspješan rad s učenicima, priopćeno je iz Ministarstva u ponedjeljak.

Pravilnik koji zamjenjuje prethodni star 24 godine, prvi je od pet pravilnika iz paketa administrativnog rasterećenja učitelja i nastavnika, i također potiče rad na projektima u području odgoja i obrazovanja.
Pravilnikom je omogućeno samostalno prijavljivanje kandidata za napredovanje i uvedeno tročlano povjerenstvo čime se povećava objektivnost postupka kao i njegova antikorupcijska dimenzija, ističe se.
Novi Pravilnik donosi tri razine napredovanja odgojno-obrazovne radnika u zvanje mentor, savjetnik, izvrstan savjetnik, te se njime definiraju obveze praćenja rada i bodovanje za napredovanje, kaže se i dodaje da je novost mogućnost napredovanja za ravnatelje.
Ovo je još jedna u nizu aktivnosti usmjerena na poticanje izvrsnosti, istaknula je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
Nakon Pravilnika o nagrađivanju koji je kao poseban dokument donesen u svibnju, donijeli smo i ovaj pravilnik koji je ujedno i prvi od pet pravilnika koji su dio paketa administrativnog rasterećenja. Suvremeni kriteriji za napredovanje te mogućnost napredovanja za ravnatelje samo su neke od novosti ovog pravilnika, dodala je.
Pravilnik uvodi mogućnost trajnog zadržavanja zvanja na temelju sljedećih kriterija: tri puta izabran u izvrsnog savjetnika, četiri puta izabran u savjetnika prema prošlom pravilniku te više od 35 godina rada u obrazovanju.
Izbor u treće i najviše zvanje izvrsnog savjetnika bit će omogućeno kada se promijeni Uredba o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, pri čemu je zahtjev za promjenom već poslan u Ministarstvo uprave.
Kao dio administrativnog rasterećenja uvodi se sustav za praćenje putem računalnog sustava koji automatsko evidentira stručna usavršavanja, pa postupak pokretanja napredovanja više neće uključivati slanje velikih količina dokumenata, kaže se.
Pravilnik je izrađen takozvanim bottom-up pristupom, što znači da je najprije prikupljeno više od 1.300 prijedloga odgojno-obrazovnih radnika. U izradi Pravilnika sudjelovali su učitelji, nastavnici, stručni suradnici, ravnatelji, predstavnici sindikata i svih agencija iz sustava obrazovanja, a dodatno je poboljšan nakon javne rasprave u kojoj je pristiglo čak 1.884 komentara, zaključuje se u priopćenju.


(HINA, 22. 7. 2019.)

Arhiva