Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2021.
Pročišćeni tekst vrijedi od 15.12.2020.
Narodne novine
34/2020
)
Na temelju članaka 67.
i 72.
Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 68/18, 110/18 i 32/20), članaka 107.
i 108.
Zakona o cestama (Narodne novine 84/11, 22/13, 54/13, 148/13, 92/14 i 110/19) i članka 41. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18 i 3/20), Gradska skupština Grada Zagreba, na 38. sjednici, 8. prosinca 2020., donijela je
PROGRAM
radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2021.
1. UVODNE ODREDBE
1.1. Programom radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2021. (u daljnjem tekstu: Program) u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja planira se:
- prometna preventiva, regulacija i sigurnost u prometu,
- gradnja komunalne infrastrukture,
- radovi održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta,
- uređenje Grada.
Program obuhvaća dva područja - promet i komunalno gospodarstvo zbog važnosti koji cestovna i komunalna infrastruktura ima za Grad i njegove stanovnike te zbog visine sredstava koja se gradskim proračunom raspoređuje za ove namjene, a radi cjelovitijega i lakšeg praćenja financiranja ovih djelatnosti. Program je sastavljen jedinstveno za sva područja iako sadrži dva zasebna programa koji se donose na temelju odredaba Zakona o cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu (Program građenja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2021. i Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2021.).
1.2. Ovim se programom opisuju poslovi i planiraju aktivnosti gradnje i održavanja u području prometa i komunalnog gospodarstva te iskazuju financijska sredstva potrebna za ostvarivanje Programa.
1.3. Programom se u dijelu što se odnosi na područje prometa planira postići:
- poboljšanje prometne situacije i povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu na prometnoj mreži Grada Zagreba,
- kontinuirano i nesmetano odvijanje prometa,
- učinkovito uređivanje prometa na javnoprometnim površinama.
Navedeni ciljevi ostvarit će se:
- izradom i donošenjem dokumenata kojima se detaljnije uređuje promet u Gradu,
- izradom projektne dokumentacije za postavljanje novih semaforskih uređaja i opreme, optimizacijom postojećih i koordiniranjem semaforskih uređaja radi povećanja propusne moći i prometne sigurnosti na kritičnim raskrižjima i dionicama cestovne mreže,
- povećanjem stupnja prometne sigurnosti sudionika u prometnome procesu,
- uspostavom automatskog upravljanja prometom Grada Zagreba,
- praćenjem i analizom javnoga gradskog prijevoza i predlaganjem mjera za njegovo unapređenje,
- analizom tarifnog sustava i predlaganjem mjera za njegovo unapređenje,
- uređenijom organizacijom i boljim načinom funkcioniranja gradskog prijevoza radi poboljšanja kvalitete komunalnoga linijskog prijevoza putnika i drugog prijevoza,
- uređivanjem prometa u mirovanju (javnih uličnih parkirališnih mjesta, parkirališnih mjesta za dostavna vozila te za punionice za električna vozila).
1.4. Programom se u dijelu što se odnosi na područje komunalnog gospodarstva planira postići:
- osiguranje razvitka komunalne infrastrukture,
- gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture,
- održavanje javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti,
- kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja,
- javnost rada.
Navedeni ciljevi ostvarit će se provedbom:
- Programa građenja komunalne infrastrukture i
- Programa održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta.
1.5. Programom se, na temelju članka 33. stavka 13. Zakona o održivom gospodarenju otpadom, planira gradnja reciklažnih dvorišta na javnim površinama na području Grada Zagreba u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020., po kojem je Grad Zagreb dužan osigurati 15 % svih prihvatljivih troškova i iznose potrebne za pokrivanje svih neprihvatljivih troškova.
1.6. Program je usklađen s planiranim prihodima i primitcima te utvrđenim rashodima i izdatcima u Proračunu Grada Zagreba za 2021., za sredstva što se osiguravaju u ovom programu. Planske vrijednosti programa radova prikazane su kao planske procjene te je tijekom godine moguće u sklopu ukupno raspoređenih sredstava za pojedine programe, sredstva raspoređivati prema stvarnim vrijednostima pojedinih radova.
2. SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA
2.1. Sredstva za financiranje radova iz Programa osigurat će se raspoređivanjem proračunskih prihoda i primitaka od komunalne naknade, komunalnog doprinosa, vodnog doprinosa, naknade za ceste, primitaka od zaduživanja i ostalih proračunskih prihoda.
2.2. Planirana sredstva za financiranje Programa u iznosu od 849.333.000,00 kuna rasporedit će se na izdatke kako slijedi:
- promet u iznosu od 33.760.000,00 kuna,
- komunalno gospodarstvo u iznosu od 815.573.000,00 kuna.
2.3. Detaljan iskaz financijskih sredstava je u prikazu radova održavanja i gradnje pojedinih vrsta objekata i uređaja prema vrsti i vrijednosti planiranih radova sadržanom u nastavku Programa.
3. PROGRAM RADOVA
Program radova na području prometa sastavljen je od godišnjeg plana gradnje i izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta, koji predlaže Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet u skladu s propisanim postupkom i rokovima izrade i donošenja gradskog proračuna.
Program radova na području komunalnog gospodarstva sastavljen je od Programa građenja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba i Programa održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba, koje donosi Gradska skupština Grada Zagreba na temelju odredaba članaka 67. i 72. Zakona o komunalnom gospodarstvu.
U pogledu financiranja izgradnje, rekonstrukcije i izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta, s obzirom na odredbe Zakona o cestama prema kojem se sve ceste na području Grada Zagreba smatraju nerazvrstanim i njima se jedinstveno gospodari i upravlja, za razvoj će se koristiti svi prihodi određeni Zakonom o cestama za te namjene.
Program je izrađen na temelju planiranih prihoda i primitaka za svaku od navedenih djelatnosti te Proračunom Grada Zagreba utvrđenog rasporeda planiranih sredstava prema namjenama određenim zakonskim odredbama te iskazanim najpotrebnijim akcijama u gradnji i održavanju cestovne i komunalne infrastrukture u Gradu Zagrebu.
3.1. PROMET
Program na području prometa provodi se prometnom preventivom, regulacijom i sigurnosti u prometu, u sklopu kojeg se provode sljedeće aktivnosti:
- semaforizacija,
- razvoj prometa u Gradu,
- priprema projekata za razvoj prometnog sustava,
- tehnička regulacija prometa,
- uspostavljanje Centra za nadzor prometa,
- provođenje projekata URBAN-E, TRIBUTE i EAST-E.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za provedbu Programa prometna preventiva, regulacija i sigurnost u prometu, planirana su sredstva u iznosu od 33.760.000,00 kuna.
U sklopu svjetlosne prometne signalizacije planira se izrada dokumentacije koja je nužna za poboljšanje prometno-sigurnosne situacije na postojećim semaforiziranim lokacijama i raskrižjima te dionicama cestovne gradske mreže.
Tijekom 2021. planira se izrada sljedeće projektne dokumentacije:
- projektne dokumentacije dopune semaforizacije na potezu Horvaćanske ceste od ulice Srednjaci do ulice Svilkovići,
- prometnog elaborata optimizacije rada semaforskog uređaja na raskrižju Vrapčanska - Ilica - Oranice,
- prometnog elaborata optimizacije rada semaforskog uređaja na raskrižju Avenija Marina Držića - Ulica Milke Trnine,
- prometnog elaborata optimizacije rada semaforskih uređaja na potezu Ulice Savezne Republike Njemačke,
- prometnog elaborata instaliranja dinamičke signalizacije na raskrižju Domjanićeva - Ulica kneza Adama,
- projektne dokumentacije optimiziranja rada semaforskih uređaja na potezu Avenije Većeslava Holjevca,
- projektne dokumentacije modernizacije semaforizacije na području kvarta Donji grad,
- projektne dokumentacije semaforizacije raskrižja Ventilatorska - Hojnikova - Gospodarska,
- projektne dokumentacije za instaliranje signalizatora za slijepe i slabovidne osobe,
- projektne dokumentacije za optimizaciju semaforizacije na postojećim semaforiziranim lokacijama radi poboljšanja prometno-sigurnosne situacije.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za realizaciju semaforizacije (izrada projektne dokumentacije) planirana su sredstva u iznosu od 1.500.000,00 kuna.
U sklopu razvoja prometa planira se realizacija studija i elaborata povezanih s unaprjeđenjem organizacije i funkcioniranja prometa te klasifikacijom, nadzorom i upravljanjem prometom, i to:
- izrada studije optimizacije Slavonske, Zagrebačke i Ljubljanske avenije (prenesena obveza iz 2020.),
- novelacija prometne signalizacije i opreme raskrižja Avenija Dubrovnik - Jadranska avenija (prenesena obveza iz 2020.),
- izrada prometne analize i projektno-tehničke dokumentacije za optimizaciju raskrižja Aleja grada Bologne - Ulica Velimira Škorpika - Huzjanova ulica - Dolec (prenesena obveza iz 2020.),
- Studija predizvodljivosti i isplativosti intermodalnog terminala Savski most (prenesena obveza iz 2020.),
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade prijave projekta uspostave automatskog upravljanja prometom u gradu za sufinanciranje iz fondova Europske unije,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade studije predizvodljivosti i isplativosti za sanaciju opasnih mjesta,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade studije predizvodljivosti i isplativosti Park & Ride sustava,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade studije predizvodljivosti i isplativosti intermodalnih terminala,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade organizacije jednosmjernih ulica,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade istraživanja teretnog prometa,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade istraživanja dostavnog prometa na području centra Grada,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade elaborata idejnih rješenja optimizacije dostavnih mjesta na području tržnica.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za razvoj prometa u gradu planirana su sredstva u iznosu od 4.500.000,00 kuna.
U sklopu programske stavke Priprema projekata za razvoj prometnog sustava, provode se sljedeće aktivnosti Programom aktivnosti društva Integrirani promet zagrebačkog područja (dalje u tekstu: IPZP):
- Projekti II. i III. pripremne faze Integriranog prijevoza putnika (dalje u tekstu: IPP):
- izrada Studije izvodljivosti za sustav za automatsku naplatu i validaciju prijevoznih karata korisnika IPP,
- izrada Studija izvodljivosti sustava za informiranje putnika korisnika IPP-a,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje Analize potražnje za IPP-om - analiza prethodno provedenih prometnih istraživanja (brojanja putnika i anketa) povezanih s potražnjom za javnim prijevozom i definiranjem nedostajućih podataka koje je potrebno prikupiti, priprema plana za prikupljanje nedostajućih podataka, analiza i sinteza raspoloživih podataka,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje dodatno potrebnih prometnih istraživanja povezanih s definiranjem potražnje u sustavu IPP-a,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje definiranja mreže linija i povezane infrastrukture (intermodalni čvorovi, P&R, B&R, stajališta) - analiza potražnje, analiza trenutačne mreže linija, definiranje optimalne mreže linija, definiranje bitnih čvorova i ostale prijeko potrebne infrastrukture (parkirališta, stanice, biciklističke staze i dr.), izrada idejnih rješenja za ključnu infrastrukturu koja je planirana u prvim fazama implementacije IPP-a,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje financijske analize troškova i subvencija javnog prijevoza putnika (dalje u tekstu: JPP) (analiza trenutačnih prihoda operatera, analiza subvencija, izrada financijskog modela, definiranje optimalne mreže linija, plan subvencija na razini regije za optimalnu mrežu linija),
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade jedinstvenog i usklađenog (taktnog) voznog reda u području obuhvata IPP-a,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade projektnog zadatka i dokumentacije o nabavi (dalje u tekstu: DoN) za uspostavu zajedničke tarifne unije (Analiza i odabir optimalnog modela valorizacije dionika u javnom prijevozu putnika, definiranje i uspostava clearing procesa, implementacija odabranog modela tehnološkim rješenjem - clearing),
- pokretanjem postupka javne nabave za ugovaranje izrade uspostave zajedničke tarifne unije (analiza i odabir optimalnog modela valorizacije dionika u javnom prijevozu putnika, definiranje i uspostava clearing procesa, implementacija odabranog modela tehnološkim rješenjem - clearing).
- Implementacija sustava zajedničke karte, implementacija sustava informiranja putnika i aplikacija za mobilne telefone - jedinstvena prijevozna isprava u sustavu JPP na području Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije:
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade definiranja organizacije, procesa i tehnološkog rješenja aplikacije za mobilne telefone za zajedničku prijevoznu kartu za područje u obuhvatu IPP-a,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade uspostave aplikacije za mobilne telefone za zajedničku kartu za područje u obuhvatu IPP,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade savjetodavnih usluga - nadzor i praćenje izrade aplikacije za mobilne telefone za zajedničku kartu,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade nabave opreme i uspostave sustava za automatsku naplatu i validaciju prijevoznih karata korisnika IPP,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade nabave opreme i uspostave sustava za informiranje putnika korisnika IPP.
- Marketing IPP - plan i provedba:
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade projektnog zadatka i DoN za izradu marketinškog plana implementacije IPP,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade marketinškog plana implementacije IPP,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade provođenja marketinških aktivnosti povezanih s implementacijom IPP,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade projektnog zadatka i DoN za izradu strateškog plana razvoja biciklističkog prometa i mikromobilnosti s planom razvoja pripadajuće infrastrukture,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade strateškog plana razvoja biciklističkog prometa i mikromobilnosti s planom razvoja pripadajuće infrastrukture,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade projektnog zadatka i DoN za izradu i provedbe strategije za promociju korištenja održive mobilnosti putnika,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade i provedbe strategije za promociju korištenja održive mobilnosti putnika,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade projektnog zadatka i DoN za izradu studije za unaprjeđenje integracije nekonvencionalnih oblika prijevoza u javni prijevoz i financijske analize održivosti javnog prijevoza,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade studije za unaprjeđenje integracije nekonvencionalnih oblika prijevoza u javni prijevoz i financijske analize održivosti javnog prijevoza,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade projektnog zadatka i DoN za izradu Master plana zračnog prometa - Izrada studije o potrebi povećanja broja aerodroma, helidroma i drugih građevina u segmentu zračnog prometa,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade projektnog zadatka i DoN za izradu studije utjecaja liberalizacije željezničkog putničkog prometa na Master plan područje,
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje izrade projektnog zadatka i DoN za izradu studije analize postojeće zakonske regulative s izradom smjernica za izmjenu, u svrhu omogućavanja bolje prometne povezanosti za sve oblike prijevoza na području Master plan regije.
U financiranju projekata planira se sufinanciranje EU fondova s 85 % iznosa (85 % bez PDV-a), a u financiranju preostalog iznosa i ostalih neprihvatljivih troškova projekata koji se apliciraju prema EU fondovima sukladno Sporazumu sa županijama, Grad Zagreb sudjeluje sa 60 % iznosa.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za financiranje projekata planirana su sredstva u iznosu od 1.000.000,00 kuna.
U sklopu tehničke regulacije prometa, planirana sredstva koristit će se za poslove praćenja i analize funkcioniranja tehničke regulacije prometa s obzirom na potrebe dinamičkog prometa, praćenja i analize stanja sigurnosti prometa na području grada, pripreme prijedloga mjera za poboljšanje stanja sigurnosti, praćenja odvijanja prometnih tokova i predlaganja izmjena tehničke regulacije, pripreme prijedloga i rješenja tehničke regulacije ostalih oblika prometa u gradu kao što su biciklistički promet, promet pješaka i slično.
U 2021. planiraju se sljedeće aktivnosti:
- izrada projektne dokumentacije za poboljšanje funkcioniranja prometa na području gradskih mjesnih odbora,
- izrada projektne dokumentacije za izmjene i dopune prometne regulacije na dijelovima cestovne prometne mreže u Gradu Zagrebu,
- izrada projektne dokumentacije za uređenje i povezivanje biciklističke infrastrukture na području gradskih mjesnih odbora,
- postava privremene regulacije prometa prilikom održavanja manifestacija i drugih aktivnosti u Gradu Zagrebu,
- nabava materijala za izdavanje dokumenata.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za tehničku regulaciju prometa planirana su sredstva u iznosu od 14.800.000,00 kuna.
U dijelu programa koji se odnosi na uspostavljanje Centra za nadzor prometa (dalje u tekstu: CNP), planiraju se sljedeće aktivnosti:
- opremanje CNP - 1. FAZA (prenesena obveza iz 2020.),
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje za opremanje CNP - 2. FAZA,
- nadzor nad opremanjem CNP - 1. FAZA (prenesena obveza iz 2020.),
- pokretanje postupka javne nabave za ugovaranje za nadzor nad opremanjem CNP - 2. FAZA,
- ugovaranje i izvođenje radova instalacije opreme i softvera za inicijalno opremanje CNP te uređenje prostora u kojem bi bio smješten CNP.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za uspostavu CNP planirana su sredstva u iznosu od 10.305.000,00 kuna.
Projekt "URBAN-E" odobrila je Europska komisija, Innovation and Networks Executive Agency (INEA) u sklopu natječaja "2016 CEF Transport MAP Cohesion call" unutar kojeg se osiguravaju sredstva za uspostavljanje javne infrastrukture za punjenje električnih vozila i transportnih rješenja urbanih čvorišta, među koja je na području Republike Hrvatske uvršten i Grad Zagreb. Svrha natječaja je poboljšanje učinkovitosti prometa te smanjivanje vanjskih negativnih utjecaja prometa (emisija buke, metež, nesigurnost). Projekt se provodi u međunarodnom konzorciju sa stranim partnerima radi uspostavljanja potrebnog okvira za razvoj elektromobilnosti te povećanja učinkovitosti ekološko prihvatljivih usluga prijevoza u trima srednjoeuropskim prijestolnicama - Zagrebu, Ljubljani i Bratislavi.
U sklopu projekta uspostavit će se mreža javno dostupnih punionica za punjenje električnih vozila i razvit će se intermodalna platforma koja nudi ekološki prihvatljive usluge prijevoza koja se prije svega temelji na električnim vozilima.
Aktivnosti koje će se provesti u Gradu Zagrebu:
- izrada studije radi istraživanja tržišta u smislu potreba za infrastrukturom i uslugama,
- izrada plana mreže punionica koje će se instalirati, a na bazi izrađene Studije potreba za infrastrukturom,
- izgradnja punionica - 49 AC i 9 DC (brži tip punjenja),
- uspostava informatičkih rješenja kao potpora korištenju punionica za električne automobile,
- uspostava servisa e-shuttle i e-taxi,
- izrada prijedloga poslovnog plana za daljnju implementaciju usluga infrastrukture za punjenje i održivu mobilnost, uključujući i prijedlog za sufinanciranje ovakvih aktivnosti većeg opsega,
- informiranje svih potencijalnih sudionika tijekom provedbe projekta o prednostima ekspanzije e-mobilnosti i priprema materijala za komunikaciju prema nadležnim tijelima na lokalnoj i nacionalnoj razini.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za realizaciju projekta URBAN-E planirana su sredstva u iznosu od 238.000,00 kuna.
Projekt "TRIBUTE - inTegRated and Innovative actions for sustainaBle mobiliTy upgradE" financiran je iz Programa suradnje INTERREG ADRION (Jadransko-jonski program transnacionalne suradnje 2014. - 2020.). unutar Prioritetne osi 3 - Povezane regije, Tema 2: Gradski promet.
Uz Grad Zagreb kao prijavitelje imamo 3 pridružena partnera iz Republike Hrvatske:
- Zagrebačka županija,
- Turistička zajednica Grada Zagreba,
- Turistička zajednica Zagrebačke županije.
Kao dio međunarodnog konzorcija još su gradovi Maribor, Ljubljana, Novi Sad, Sarajevo, Podgorica i Patras, s vodećim partnerom Milanom.
U sklopu projekta Grad Zagreb s lokalnim partnerima planira provedbu sljedećih projektnih aktivnosti:
1. Analiza dionika i stanja
- okupljanje relevantnih institucija, nevladinih organizacija i pružatelja javnih usluga, radi prilagođavanja prometnih rješenja njihovim potrebama setom radionica/okruglih stolova,
- izrada Akcijskog plana s preporukama za donosioce odluka.
2. Pilot-aktivnosti - Izrada prometnog elaborata Ulice grada Vukovara:
- izrada projektne dokumentacije postojećeg stanja biciklističke infrastrukture te njezino usklađenje s novim rješenjem,
- analiza rada semaforskih uređaja i prijedlog rješenja,
- izrada rješenja koordiniranog rada semaforskih uređaja za bicikliste te davanja prioriteta vozilima javnog gradskog prijevoza na raskrižjima sa semaforima,
- izrada metodologije brojenja biciklista i njihove prosječne brzine.
3. Pilot-aktivnosti - Izvedba prometnog elaborata:
- zamjena postojećih semaforskih uređaja, njihovo programiranje, softver za izmjenu i podešavanje parametara rada semaforskih uređaja,
- instaliranje opreme za davanje prioriteta javnom gradskom prijevozu te za brojenje biciklističkog i tramvajskog prometa,
4. Pilot-aktivnosti - Evaluacija projekta:
- analiza postojećeg i projektiranog stanja biciklističkog prometa i mjerenje prosječne brzine biciklista,
- mjerenje postojećeg i projektiranog vremena i prosječne brzine putovanja tramvajskim prometom,
- analiza prioriteta biciklističkih staza pri križanju sa sekundarnim ulicama,
- prijedlog izmjena parametara semaforskog uređaja prema rezultatima analize novog stanja,
- izrada rješenja upravljanja prometom na mjestima križanja motornog prometa i biciklističkih staza na sekundarnim ulicama primjenom novih tehnologija.
5. Izrada aplikacije za pametne telefone:
- aplikacija će biti dizajnirana u svrhu objedinjavanja prometnih ruta na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije, prvenstveno s naglaskom na biciklističke staze,
- sadržavat će informacije o svim turističkim atrakcijama na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije,
- služit će za promociju projekta, promociju održive mobilnosti te za povećanje kvalitete života građana te budućih turista.
6. Promotivne aktivnosti:
- provedba promotivne kampanje (objave na webu, promotivni materijal, konferencije za medije itd.),
- organizacija međunarodnog događaja u Gradu Zagrebu radi promocije projekta.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za realizaciju projekta TRIBUTE planirana su sredstva u iznosu od 1.417.000,00 kuna.
Projekt EAST-E sufinanciran je sredstvima Europske unije kroz program CEF (Connecting Europe Facility) koji se uklapa u širi projekt e-mobilnosti u HEP grupi. Ciljevi projekta su: zakup potrebne snage i dobivanje energetskih suglasnosti na predviđenim lokacijama; nabava, instalacija i puštanje u rad 27 multistandardnih rapidnih punionica na visokofrekventnim lokacijama; nabava, instalacija i puštanje u rad ICT rješenja za upravljanje punionicama, sustavom naplate, geolokacijom punionica za korisnike kroz web i mobilne platforme; uspostava roaming platforme s 11 zemalja; ubrzanje razvoja tržišta marketinškim aktivnostima u Hrvatskoj i EU-u; uspostava intermodalnosti na relacijama cesta-željeznica-avion.
U ovom projektu HEP djeluje kao član konzorcija, a članovi su:
- ZSE Západoslovenská energetika, a.s. (E.ON Slovačka) - koordinator konzorcija,
- Hrvatska elektroprivreda d.d. - član konzorcija,
- E.ON Češka Republika, s.r.o. - član konzorcija,
- GO4, Slovačka, s.r.o. - član konzorcija.
Projekt je u fazi realizacije nakon potpisivanja Grant Agreementa u studenome 2016., a podijeljen je na sljedeće aktivnosti:
1. Ubrzanje razvoja tržišta i poslovni modeli
2. Sinergija sa zelenom energijom
3. Planiranje mreže i finalizacija lokacija
4. Specifikacije mreže i uvođenje ICT aplikacije
5. Pilot-funkcije EV punjenja i intermodalnost
6. Rezultati studija i preporuke
7. Distribucija isporuke i komunikacija rezultata
8. Upravljanje projektom
Odobren budžet za cijeli projekt je 5.948.000,00 EUR (bespovratno 5.055.800,00 EUR), dok je budžet za HEP 1.909.332,00 EUR (bespovratno 1.622.932,00 EUR (85 %). HEP-ov udio financiranja projekta vlastitim sredstvima je 286.400,00 EUR (15 %)
Nastavljajući se na navedeno Grad Zagreb i Hrvatska elektroprivreda d.d. potpisali su Sporazum o suradnji u pilot- projektu EAST-E na temelju kojeg će se postaviti devet punionica na lokacijama kod Glavnog željezničkog kolodvora i Autobusnog kolodvora.
Na temelju sporazuma Hrvatska elektroprivreda d.d. se obvezuje o svom trošku izvesti elektroenergetske priključke za napajanje stanica, pripremne radove, postavljanje, prigodno označavanje stanica, testiranje i puštanje u pogon stanica, te poslove povezane s održavanjem stanica i upravljanjem njima. Iz navedenog sporazuma za Grad Zagreb ne proizlaze financijske obveze.
3.2. KOMUNALNO GOSPODARSTVO
Načela, način obavljanja i financiranja komunalnog gospodarstva, pod kojim se podrazumijeva obavljanje komunalnih djelatnosti, a posebno pružanje komunalnih usluga od interesa za fizičke i pravne osobe te financiranje gradnje i održavanja komunalne infrastrukture kao cjelovitog sustava na području grada, određeni su na temelju odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu i Zakona o cestama.
Program radova komunalnog gospodarstva sadrži dva osnovna programa - Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta i Program građenja komunalne infrastrukture koji sadrži i prikaz ostalih radova gradnje infrastrukture koji se zbog načina financiranja iskazuju zasebno (obveze na temelju ugovora zaključenih u ranijim razdobljima, obveze na temelju posebnih zakona - Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji).
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za provedbu navedenog programa planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 815.573.000,00 kuna, a prema područjima rada kako slijedi:
Redni broj |
Vrsta radova |
Program 2021. |
1 |
2 |
3 |
3.2. |
KOMUNALNO GOSPODARSTVO |
|
3.2.1. |
Gradnja komunalne infrastrukture |
359.023.000,00 |
3.2.2. |
Radovi održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta |
374.550.000,00 |
3.2.3. |
Uređenje Grada |
82.000.000,00 |
Ukupno: |
815.573.000,00 |
3.2.1. Gradnja komunalne infrastrukture
Gradnja komunalne infrastrukture osnovni je preduvjet ostvarivanja općih ciljeva prostornog razvitka Grada Zagreba. Kvalitetna opremljenost i dostupnost komunalnih usluga pridonosi kvaliteti življenja te atraktivnosti gradskog prostora za smještaj poslovnih i društvenih sadržaja.
Program građenja komunalne infrastrukture sadrži procjenu troškova projektiranja, revizije, građenja, provedbe stručnog nadzora građenja i provedbe vođenja projekata izgradnje komunalne infrastrukture s naznakom izvora njihova financiranja.
Na temelju izvora prihoda za financiranje pojedine komunalne infrastrukture, program se posebno iskazuje za gradnju javnih površina (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine te građevine i uređaji javne namjene), nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija, javne rasvjete, a posebno za gradnju objekata i uređaja za opskrbu pitkom vodom, odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda i opskrbu plinom.
Zbog nedostatnog određenja pojmova za pojedine vrste radova, Programom se posebno iskazuju izdaci za ranije ugovorene obveze gradnje komunalija individualne potrošnje, elektroenergetskih objekata i uređaja i sanacije klizišta te radova uređenja zemljišta za potrebe gradnje stanova za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji.
U nastavku je tablični prikaz radova gradnje komunalne infrastrukture prema vrsti i vrijednosti radova:
broj |
Vrsta radova |
Program 2021. |
1 |
2 |
3 |
1. |
Gradnja komunalne infrastrukture |
321.500.000,00 |
- javne površine (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine i građevine i uređaji javne namjene) |
55.000.000,00 |
|
- nerazvrstane ceste |
213.800.000,00 |
|
- groblja i krematorij |
19.500.000,00 |
|
- javna rasvjeta |
30.000.000,00 |
|
- ostalo |
3.200.000,00 |
|
2. |
Reciklažno dvorište u naselju Donja Dubrava |
100.000,00 |
3. |
Reciklažno dvorište u naselju Podsused |
4.000.000,00 |
4. |
Modernizacija pothodnika |
16.323.000,00 |
5. |
Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom |
300.000,00 |
- opskrba pitkom vodom i odvodnja |
200.000,00 |
|
- opskrba plinom |
100.000,00 |
|
6. |
Ostali radovi gradnje komunalne infrastrukture |
16.800.000,00 |
- sanacija klizišta u Gradu |
16.500.000,00 |
|
- gradnja komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova za HRVI-je (hrvatski ratni vojni invalidi iz Domovinskog rata) |
300.000,00 |
|
Ukupno: |
359.023.000,00 |
1. Gradnja komunalne infrastrukture
Javne površine (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine i građevine i uređaji javne namjene) definirane su člankom 60. Zakona o komunalnom gospodarstvu. Programom građenja komunalne infrastrukture planirana je gradnja javnih površina te građevina i uređaja javne namjene kako slijedi:
- javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima - trgovi, pločnici, javni prolazi, javne stube, prečaci, šetališta, biciklističke i pješačke staze, pothodnici, podvožnjaci, nadvožnjaci, mostovi i tuneli, ako nisu sastavni dio nerazvrstane ili druge ceste,
- javne zelene površine - parkovi, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni športski i rekreacijski prostori, zelene površine uz ceste i ulice, ako nisu sastavni dio nerazvrstane ili druge ceste odnosno ulice i sl.,
- građevine i uređaji javne namjene - nadstrešnice na stajalištima javnog prometa, javni zdenci, vodoskoci, fontane, javni zahodi, javni satovi, spomenici i skulpture te druge građevine, uređaji i predmeti javne namjene lokalnog značaja.
Za gradnju javnih površina (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine i građevine i uređaji javne namjene) u 2021. planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 55.000.000,00 kuna.
Nerazvrstane ceste su definirane kao javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu Grada Zagreba, koje se koriste za promet vozilima i koje svatko može slobodno koristiti na način propisan spomenutom odlukom.
Nerazvrstanu cestu čine:
- cestovna građevina (donji stroj, kolnička konstrukcija, sustav za odvodnju atmosferskih voda s nerazvrstane ceste, drenaže, most, vijadukt, podvožnjak, nadvožnjak, propust, tunel, galerija, potporni i obložni zid, pothodnik, nathodnik i slično), nogostup, biciklističke staze te sve prometne i druge površine na pripadajućem zemljištu (zelene površine, ugibališta, parkirališta, okretišta, stajališta javnog prijevoza i slično),
- građevna čestica, odnosno cestovno zemljište površine koju čine površina zemljišta na kojoj prema projektu treba izgraditi ili je izgrađena cestovna građevina, površina zemljišnog pojasa te površina zemljišta na kojima su prema projektu ceste izgrađene ili se trebaju izgraditi građevine za potrebe održavanja ceste i pružanja usluga vozačima i putnicima (objekti za održavanje cesta, upravljanje i nadzor prometa, benzinske postaje, servisi i drugo),
- zemljišni pojas s obiju strana ceste potreban za nesmetano održavanje ceste širine prema projektu ceste,
- prometna signalizacija (okomita, vodoravna i svjetlosna) i oprema za upravljanje i nadzor prometa,
- javna rasvjeta u funkciji nerazvrstane ceste i oprema ceste (odbojnici i zaštitne ograde, uređaji za zaštitu od buke, uređaji za naplatu parkiranja i slično).
Za gradnju i rekonstrukciju nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba, u Proračunu Grada Zagreba za 2021. planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 213.800.000,00 kuna.
Zakonom o grobljima (Narodne novine 19/98, 50/12 i 89/17) groblja su definirana kao komunalni objekti u vlasništvu jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba, na području kojeg se nalaze. Sukladno članku 60.
stavku 8. Zakona o komunalnom gospodarstvu, groblja i krematoriji su ograđeni prostor zemljišta na kojem se nalaze grobna mjesta, prostori i zgrade za obavljanje ispraćaja i pokopa umrlih (građevine mrtvačnica i krematorija, dvorane za izlaganje na odru, prostorije za ispraćaj umrlih s potrebnom opremom i uređajima), pješačke staze te uređaji, predmeti i oprema na površinama groblja, sukladno posebnim propisima o grobljima.
Na području Grada Zagreba nalazi se 28 groblja, a u 2021. planiraju se sljedeće aktivnosti:
- dovršetak izgradnje novih grobnih polja 35 i 35a na groblju Gaj urni,
- izgradnja ogradnog i kolumbarijskog zida groblja Mirogoj te južne arkade,
- izgradnja južnog aneksa ogradnog i kolumbarijskog zida groblja Mirogoj,
- sanacija cesta, vodovoda i kanalizacije na groblju Mirogoj, V. faza, te izrada tehničke dokumentacije za sanaciju cesta, vodovoda i kanalizacije za VI. fazu,
- sanacija cesta, vodovoda i kanalizacije na groblju Miroševac, IV. faza, te izrada tehničke dokumentacije za sanaciju cesta, vodovoda i kanalizacije za V. fazu,
- dovršetak dokumentacije za proširenje groblja Gaj urni te pokretanje izgradnje I. faze,
- izrada tehničke dokumentacije za proširenje groblja Markovo polje na sjeveroistok, I. faza,
- izrada tehničke dokumentacije za proširenje groblja Vugrovec - I. faza.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za gradnju groblja i krematorija planirana su sredstva u iznosu od 19.500.000,00 kuna.
Pod javnom rasvjetom podrazumijevaju se građevine i uređaji za rasvjetljavanje nerazvrstanih cesta, javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javnih cesta koje prolaze kroz naselje, javnih parkirališta, javnih zelenih površina te drugih javnih površina školskog, zdravstvenog i drugog društvenog značenja u vlasništvu jedinice lokalne samouprave.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za gradnju javne rasvjete, planirana su sredstva u iznosu od 30.000.000,00 kuna.
Za ostale nepredviđene troškove kao što su troškovi rušenja, uklanjanja građevina, zbrinjavanje građevinskog otpada i sl. u 2021. planirana su sredstva u iznosu od 3.200.000,00 kuna.
Detaljan opis radova gradnje komunalne infrastrukture po pojedinim vrstama objekata i uređaja, iskazan je u Programu gradnje komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za 2021.
2. Reciklažno dvorište u naselju Donja Dubrava
Na temelju zaključka Vijeća Gradske četvrti Donja Dubrava u 2020. pristupilo se izradi tehničke dokumentacije za izgradnju i opremanje fiksnoga reciklažnog dvorišta u Osječkoj ulici, a sve kako bi se zadovoljile potrebe građana na području Gradske četvrti Donja Dubrava te tako omogućilo prijeko potrebno razvrstavanje svih vrsta otpada. U 2021. planira se rješavanje imovinsko-pravnih pitanja, kao preduvjet za dobivanje građevinske dozvole.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za realizaciju projekta Reciklažno dvorište u naselju Donja Dubrava u Osječkoj ulici, planirana su sredstva u iznosu od 100.000,00 kuna.
3. Reciklažno dvorište u naselju Podsused
Reciklažno dvorište predviđa se izgraditi na k.č.br. 1680/1 k.o. Podsused, u ulici Vučak, na južnom dijelu čestice. Površina reciklažnog dvorišta zauzimat će površinu od 4.700 m2. Reciklažno dvorište izvodi se kao plato na kojem su smješteni spremnici za odvojeno prikupljanje različitih komponenti otpada. Asfaltirana površina služi kao prometno-manipulativna površina za prilaz spremnicima. Betonski plato se izvodi na mjestu nadstrešnice te površini predviđenoj za smještaj spremnika za odvojeno prikupljanje otpada. Unutar dvorišta nalazi se i mosna vaga nosivosti 30 t. Reciklažno dvorište ograđeno je ogradom s parapetnim zidom uz koji se cijelom duljinom nalazi zeleni pojas, a poslovna zgrada sastojat će se od dvaju spojenih blokova tipskih kontejnera, površine 89 m2.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za realizaciju projekta Reciklažno dvorište u naselju Podsused, planirana su sredstva u iznosu od 4.000.000,00 kuna.
4. Modernizacija pothodnika
Projekt "Modernizacija pješačkih pothodnika povezanih s javnim prijevozom na području Grada Zagreba" uključuje modernizaciju i prilagodbu kritičnih pothodnika na različitim lokacijama na području Grada Zagreba provedbom kojeg se osigurava nesmetano i sigurno kretanje pješaka te pristupačnost stajalištima javnoga gradskog prijevoza.
Opći cilj projekta je povećanje broja putnika u javnom prijevozu na području Urbane aglomeracije Zagreb.
Provedbom projekta stvorit će se dodatni prostor za kretanje pješaka i biciklista kako bi se povećala sigurnost za sve sudionike u prometu i osigurao pristup različitim modalitetima putničkog prijevoza, što zahtijeva modernizaciju i prilagođavanje postojeće infrastrukture radi osiguranja pristupačnosti pojedinim kategorijama pješaka (osobe s invaliditetom, osobe smanjene pokretljivosti, roditelji s djecom, biciklisti...), ugradnjom vertikalnih platformi u zatvorenom oknu ("lift" s dužim vremenskim putem kretanja) te poboljšanja pristupačnosti javnog prijevoza biciklistima uređenjem parkirališta za bicikle.
Specifični ciljevi projekta su: doprinos nesmetanom i sigurnom kretanju pješaka u prometu, osiguranje pristupačnosti javnoga gradskog prijevoza za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, osiguranje dodatne infrastrukture radi povećanja intermodalnosti (bicikl-autobus-tramvaj).
Modernizacijom pothodnika stvorit će se siguran, uređen i uredan prostor za kretanje. Projektom će se modernizirati pothodnici na 8 lokacija u Gradu Zagrebu.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. za realizaciju projekta Modernizacija pothodnika predviđena su sredstva u iznosu od 16.323.000,00 kuna.
5. Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom
Sredstva namijenjena za financiranje ovog dijela Programa iznose 300.000,00 kuna i utrošit će se za podmirenje troškova povrata po ranije sklopljenim ugovorima o financiranju izgradnje vodovoda, kanalizacije i plina u Gradu Zagrebu.
6. Ostali radovi gradnje komunalne infrastrukture
Programom građenja komunalne infrastrukture planiraju se i radovi koji po svojoj vrsti i značenju jesu radovi gradnje komunalne infrastrukture, ali se zbog izvora prihoda za financiranje iskazuju kao zaseban dio ovog programa.
Sredstva za provedbu ovog dijela programa osiguravaju se iz Proračuna Grada Zagreba u iznosu od 16.800.000,00 kuna i tijekom 2021. rasporedit će se za izvođenje sljedećih radova:
- sanaciju klizišta u Gradu u iznosu od 16.500.000,00 kuna,
- gradnju komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova za hrvatske branitelje i ratne vojne invalide iz Domovinskog rata (HRVI) i njihove obitelji u iznosu od 300.000,00 kuna.
3.2.2. Radovi održavanja komunalne infrastrukture
Programom održavanja komunalne infrastrukture utvrđuje se, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, obavljanje komunalnih djelatnosti, i to:
- održavanje javnih prometnih površina te održavanje građevina i uređaja javne namjene,
- izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta,
- održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina.
Sredstva za financiranje radova iz Programa održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta osigurana su rasporedom prihoda Proračuna Grada Zagreba za 2021.
U skladu s predvidivim sredstvima i na temelju Programa radova održavanja komunalne infrastrukture izradit će se Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2021.
Redni broj |
Vrsta radova |
Program 2021. |
2 |
3 |
|
1. |
Održavanje javnih prometnih površina te građevina i uređaja javne namjene |
56.000.000,00 |
Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo d.o.o. |
22.500.000,00 |
|
Održavanje groblja i krematorija (Podružnica Gradska groblja) |
500.000,00 |
|
Zahvati u prostoru |
20.000.000,00 |
|
Održavanje javnih prometnih površina u zimskim uvjetima |
11.500.000,00 |
|
Održavanje Botaničkog vrta (Prirodoslovno-matematički fakultet) |
1.500.000,00 |
|
2. |
Izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta |
177.085.000,00 |
Prenesene obveze iz 2020. |
142.637.000,00 |
|
Nove obveze |
27.448.000,00 |
|
Ostale obveze (vodopravna naknada, naknada za uporabu cesta - trošak obrade, nadzori, tehnička dokumentacija i drugo) |
7.000.000,00 |
|
3. |
Baza podataka cesta i cestovnih objekata |
6.465.000,00 |
4. |
Održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina |
135.000.000,00 |
- održavanje električne javne rasvjete |
71.950.000,00 |
|
- održavanje plinske javne rasvjete |
2.050.000,00 |
|
- utrošak električne energije javne rasvjete |
59.500.000,00 |
|
- utrošak plina za plinsku javnu rasvjetu |
1.500.000,00 |
|
Ukupno: |
374.550.000,00 |
3.2.3. Uređenje Grada
Na temelju odrednica Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada potrebno je nastaviti s razvojem javnih sadržaja, dodatnoga i potpunoga urbanog i komunalnog opremanja te u konačnosti ih povezati u organizirani gradski sustav mrežom sadržaja i atrakcija.
U skladu s navedenim odrednicama, nastavljaju se izvoditi najpotrebnije aktivnosti i projekti u 2021.:
- uređenje i revitalizacija zapuštenih gradskih sadržaja i prostora,
- prigodno ukrašavanje središta grada i gradskih četvrti u vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana,
- projekt sufinanciranja obnove pročelja višestambenih zgrada kojim je predviđena obnova uličnih i ostalih pročelja višestambenih zgrada sukladno modelu sufinanciranja i donesenoj listi prioriteta obnove pročelja višestambenih zgrada:
- Berislavićeva ulica 12, Medulićeva ulica 38, Mihanovićeva ulica 32, Trg Marka Marulića 13, Britanski trg 8, Trg kralja. P. Krešimira IV. 10, Petrinjska ulica 34, Maksimirska cesta 81, Britanski trg 1, Palmotićeva ulica 41, Ulica Pavla Hatza 17, Ulica Račkoga 10, Vodovodna ulica 16, Opatovina 27, Šenoina ulica 1, Trg kralja Tomislava 7, Medulićeva ulica 23, Palmotićeva ulica 58, Palmotićeva ulica 38, Đorđićeva ulica 7, Prilaz Gjure Deželića 51, Krajiška ulica 14, Preradovićeva 22, Gajeva 40, Ulica Jurja Križanića 13, Gundulićeva 23, Primorska 22, Ulica Ljudevita Posavskog 4, Pantovčak 3, Ulica Ljudevita Posavskog 18, Gundulićeva 61, Ulica Republike Austrije 3, Biankinijeva 21, Ulica kneza Mislava 9, Ulica kneza Trpimira 7, Savska cesta 40, Ulica Pavla Hatza 19, Ulica kraljice Jelene 1, Dalmatinska ulica 13,
- Energetski centar Zagreb,
- financiranje usluga razvoja projekta "Energetski učinkovita obnova javne rasvjete (RePubLEEc)" u sklopu financijskog instrumenta ELENA:
- prema Ugovoru o sufinanciranju troškova pripreme projekta Grad Zagreb obvezao se i izradio energetske preglede sustava javne rasvjete, elaborat kategorizacije prometnica, izradio i usvojio Akcijski plan izgradnje, dogradnje i rekonstrukcije sustava javne rasvjete, izradio cjelokupnu dokumentaciju za javnu nabavu i pripremu postupka javnog nadmetanja prema EPC ugovoru. Gradska skupština Grada Zagreba 11.2.2020. donijela je Zaključak o prihvaćanju Akcijskog plana izgradnje, dogradnje i rekonstrukcije sustava javne rasvjete grada Zagreba po modelu Ugovora o energetskom učinku (EPC),
- Grad Zagreb je unutar financijskog instrumenta ELENA sklopio ugovor s Europskom investicijskom bankom koja dodjeljuje bespovratna sredstva za Energetski učinkovitu obnovu javne rasvjete Grada Zagreba. Obveza Grada Zagreb bila je pokrenuti projekt modernizacije sustava javne rasvjete do kraja prosinca 2020., zbog pandemije bolesti Covid-19 i potresa u Zagrebu u ožujku 2020., 11.5.2020. poslan je zahtjev za produžetak projekta. EIB/ELENA-e odobrila je zahtjev za prolongaciju projekta do 30.6.2021.,
- početak provedbe postupka javnog nadmetanja za projekt rekonstrukcije sustava javne rasvjete planira se početkom 2021. U tijeku su pripreme za prethodno javno savjetovanje,
- s obzirom na složenost projekta, postupak javnog nadmetanja trajat će najmanje 6 mjeseci, potom slijedi sklapanje i realizacija Ugovora. U ovom dijelu nisu uračunate eventualne žalbe ponuditelja, koje u bilo kojoj fazi postupka mogu prolongirati tijek javnog nadmetanja,
- u postupku javne nabave po EPC modelu dopušteno je prihvatiti samo ponude koje ostvaruju jednake ili veće uštede od definirane uz jednaku ili manju vrijednost EPC naknade od definirane Dokumentacijom o nabavi (trošak provedbe projekta) koja jamči da se projekt u konačnici financira iz ušteda,
- poduzimanje ostalih aktivnosti kako bi se stvorili kvalitetniji uvjeti življenja u Gradu.
Sredstva za provedbu navedenog dijela programa u iznosu od 82.000.000,00 kuna osigurana su rasporedom sredstava Proračuna Grada Zagreba za 2021.
KLASA: 400-06/20-01/136
URBROJ: 251-01-03-20-30
Zagreb, 8. prosinca 2020.
Predsjednik
Gradske skupštine
Mislav Herman, dr. med., v. r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.