Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program javnih potreba u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2021.
Pročišćeni tekst vrijedi od 15.12.2020.
Narodne novine
34/2020
)
Na temelju članka 143.
Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispr., 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12 - pročišćeni tekst, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18 i 98/19 i 64/20) i članka 41. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18 i 3/20), Gradska skupština Grada Zagreba, na 38. sjednici, 8. prosinca 2020., donijela je
PROGRAM
javnih potreba u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2021.
UVOD
Djelatnost srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u školskoj godini 2020./2021. na području Grada Zagreba provodi se u srednjoškolskim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb, Republika Hrvatska, odnosno druga pravna ili fizička osoba, kako slijedi:
Vrsta ustanove |
Broj ustanova |
Broj učenika |
Broj razrednih odjela |
I. SREDNJOŠKOLSKE USTANOVE KOJIMA JE OSNIVAČ GRAD ZAGREB |
|||
A. Srednje škole |
|||
gimnazije |
20 |
11.916 |
466 |
strukovne škole |
35 |
19.544 |
862 |
B. Umjetničke škole |
|||
plesne škole* |
3 |
187 |
30 |
glazbene škole** |
6 |
726 |
60 |
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna |
1 |
591 |
23 |
C. Srednja škola - Centar za odgoj i obrazovanje |
1 |
133 |
25 |
D. Birotehnika - centar za dopisno obrazovanje |
1 |
||
UKUPNO (A-D): |
67 |
33.097 |
1.466 |
E. Učenički domovi (4 u sastavu srednje škole) |
14 |
1.980 učenika i 339 studenata |
92 odgojne skupine |
II. SREDNJOŠKOLSKE USTANOVE KOJIMA JE OSNIVAČ REPUBLIKA HRVATSKA ODNOSNO DRUGA PRAVNA ILI FIZIČKA OSOBA |
|||
A. Vjerske srednje škole |
|||
Vjerske srednje škole (ugovor između RH i Sv. Stolice) |
2 |
615 |
27 |
Ostale vjerske škole |
2 |
128 |
8 |
UKUPNO: |
4 |
743 |
35 |
B. Ostale privatne srednje škole s pravom javnosti |
|||
Srednje škole (gimnazije i strukovne škole) |
14 |
1.414 |
93 |
Umjetničke škole (glazbene škole) |
5 |
33 |
16 |
UKUPNO: |
19 |
1.447 |
109 |
UKUPNO (A-B): |
23 |
2.190 |
144 |
C. Učenički dom |
2 |
18 učenika i 4 studenta |
2 odgojne skupine |
III. USTANOVE SOCIJALNE SKRBI |
3 |
269 |
51 |
SVEUKUPNO (I.A-C+II.A-B + III.) |
93 |
35.556 |
1.661 |
SVEUKUPNO (I.E.+II.C) |
16 |
1.998 učenika i 343 studenata |
94 odgojne skupine |
* i ** od ukupnog broja učenika, za 136 učenika organizirana je nastava iz općeobrazovnih predmeta u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna.
U XV. gimnaziji provodi se i međunarodni program IBMYP i program Međunarodne mature IBDIP.
Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalne manjine provodi se u srednjim školama s nastavom na jeziku i pismu kojim se služe pod uvjetima i na način propisan posebnim programom o odgoju i obrazovanju na jeziku i pismu nacionalnih manjina.
U školskoj godini 2020./2021. u srednjim školama Grada Zagreba nastavu pohađa 681 učenik pripadnik nacionalnih manjina, od toga 83 učenika pripadnika romske nacionalne manjine (podaci bez glazbenih i plesnih škola). U učeničkim domovima u Gradu Zagrebu smješteno je 76 učenika pripadnika nacionalnih manjina, od toga 1 učenik pripadnik romske nacionalne manjine.
Sukladno članku 43. Državnoga pedagoškog standarda srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja u X. gimnaziji "Ivan Supek" provodi se Model C organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike češke nacionalne manjine, u I. gimnaziji Model C organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike mađarske i makedonske nacionalne manjine, u Srpskoj pravoslavnoj općoj gimnaziji "Kantakuzina Katarina Branković" s pravom javnosti provodi se Model A organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike srpske nacionalne manjine i u Islamskoj gimnaziji dr. Ahmeda Smajlovića Model C organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike bošnjačke nacionalne manjine.
Početak nove školske godine 2020./2021., organizacija rada te stvaranje uvjeta za kvalitetan rad ustanova u uvjetima povezanima s COVID-19 i posljedicama potresa u Zagrebu 22. ožujka 2020., zahtijevao je veliku odgovornost Grada, ravnatelja, odgojno-obrazovnih radnika, roditelja i učenika ne samo za omogućavanje izvođenja odgojno-obrazovnoga programa u uvjetima koji zahtijevaju maksimalnu epidemiološku sigurnost već i za što kvalitetniju realizaciju programa/kurikuluma, a sve sukladno dokumentu Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanim s COVID-19 Ministarstva znanosti i obrazovanja (skraćivanje nastavnog sata, primjena odgovarajućeg modela organizacije nastave).
Srednje škole čiji su objekti pretrpjeli znatna oštećenja od potresa u Zagrebu 22. ožujka 2020., odgojno-obrazovni rad organiziraju u objektima drugih srednjih škola koje nastavu organiziraju u jednoj smjeni:
Ističemo također kako su svi učenici korisnici Učeničkog doma Ante Brune Bušića smješteni u Učeničkom domu Novi Zagreb.
Od 55 redovnih srednjih škola (gimnazije i strukovne škole), 32 škole rade u dvije smjene, 22 škole u jednoj smjeni (od toga 7 samo u jutarnjoj, a 15 naizmjence - jedan tjedan u jutarnjoj, a jedan tjedan u popodnevnoj smjeni). Ustanova za djecu s teškoćama u razvoju radi u dvije smjene.
PROGRAMSKI CILJEVI
Ciljevi i načela odgoja i obrazovanja utvrđeni su Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, a u njihovu ostvarivanju od posebne je važnosti partnerstvo svih odgojno-obrazovnih čimbenika na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
Odgojno-obrazovne vrijednosti današnje škole zasnivaju se na stvaranju i razvijanju društva znanja, temeljeno na stvaralaštvu, inovativnosti, kompetitivnosti, potrebi za cjeloživotnim obrazovanjem u okvirima društvenih, političkih, gospodarskih, informacijskih i drugih promjena, poštujući, prije svega, osobnost svakog učenika.
Stoga se proračunom Grada Zagreba u kontinuitetu osiguravaju znatna sredstva za financiranje širih javnih potreba od značenja za Grad Zagreb da bi se ostvarili ciljevi i prioriteti razvoja djelatnosti od kojih posebno ističemo:
- osiguravanje prostornih uvjeta i drugih pretpostavki za što kvalitetniji odgojno-obrazovni proces;
- osiguranje kvalitete i raznolikosti programa sukladno potrebama i interesima učenika uz uključivanje roditelja u partnerski odnos s odgojno-obrazovnim ustanovama te svijeta rada;
- provedbu odgojno-obrazovnih programa radi integracije i sprječavanja diskriminacije djece s teškoćama u razvoju, a sve u funkciji osiguranja mogućnosti za potporu inkluzivnom odgoju i obrazovanju;
- aktivno promicanje kulture i prava nacionalnih manjina;
- sprječavanje isključenosti u odgojno-obrazovnom sustavu i razvijanje kvalitete učenja te promicanje prava djeteta;
- provedbu preventivnih programa radi sprječavanja nasilja, trgovanja djecom i ljudima te zlouporabe svih oblika ovisnosti i osiguranja sigurnosti u odgojno-obrazovnim ustanovama;
- osiguranje sredstava nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa te sredstava za pojačani standard u djelatnosti srednjoškolskog odgoja i obrazovanja;
- potporu programima/projektima odgojno-obrazovnih ustanova povezanih s korištenjem sredstava iz EU fondova;
- potporu programima/projektima organizacija civilnog društva kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima.
Rezultat ostvarivanja strategijom određenih ciljeva veća je razina kvalitete sveukupnog pedagoškog standarda zagrebačkih srednjoškolskih ustanova (srednjih škola i učeničkih domova), kvalitetnija i raznovrsnija ponuda programa za učenike sukladno iskazanim potrebama i interesima, doprinos promicanju prava djeteta te, dakako, razvoju sustava odgoja i srednjeg obrazovanja na državnoj i europskoj razini.
U Proračunu Grada Zagreba za 2021. osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti srednjoškolskog odgoja i obrazovanja iz dvaju izvora, i to:
I. IZ SREDSTAVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE SREDNJIH ŠKOLA I UČENIČKIH DOMOVA
Plan: 91.254.000,00 kuna
Na temelju odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnoga financijskog standarda javnih potreba odgoja i srednjeg obrazovanja i učeničkih domova, u Proračunu Grada Zagreba za 2021. osiguravaju se sredstva za sljedeće namjene:
A. Materijalni i financijski rashodi
Plan: 66.405.000,00 kuna
1. Naknade troškova zaposlenima
2. Rashodi za materijal i energiju
3. Rashodi za usluge
4. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja
5. Ostali financijski rashodi
B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućega i investicijskog održavanja
Plan: 5.731.000,00 kuna
Dio sredstava za hitne intervencije doznačuje se srednjim školama i učeničkim domovima na temelju kriterija obujma djelatnosti mjesečnim akontacijama sredstava. Sredstva za materijal, dijelove i usluge tekućega i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija i sredstava Grada Zagreba. Prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:
1. održavanje krovišta
2. održavanje kotlovnica i sustava grijanja
3. održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija
4. održavanje elektroinstalacija
5. održavanje unutarnje i vanjske stolarije
6. ostali građevinski radovi.
C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu
Plan: 19.118.000,00 kuna
1. Građevinski objekti
a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija
Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskoga i domskog prostora koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana. Postupak izrade godišnjih planova i provođenja natječaja za odabir najpovoljnijeg ponuditelja jednak je kao i kod investicijskog održavanja.
2. Postrojenja i oprema
a) Oprema i namještaj
b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene
Sredstva za postrojenja i opremu srednjih škola i učeničkih domova ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija.
Prijedlog plana nabave roba, radova i usluga za 2021. izrađuje Gradski ured za obrazovanje na osnovi opravdanog zahtjeva ustanova, a donosi ga gradonačelnik u okviru jedinstvenog plana nabave.
II. IZ SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POJAČANI STANDARD U SREDNJOŠKOLSKOM ODGOJU I OBRAZOVANJU
Plan: 44.056.000,00 kuna
S ciljem postizanja većega pedagoškog standarda i ostvarivanja značajnijih razvojnih i socijalnih programa iz sredstava Grada Zagreba osiguravaju se sredstva za sljedeće programe:
1. financiranje rada školskih odbora
2. tekuće donacije privatnim srednjim školama
3. izvannastavne i ostale aktivnosti
4. pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici
5. sufinanciranje međumjesnog javnog prijevoza učenika
6. nabava udžbenika
7. održavanje i opremanje srednjih škola za poboljšanje standarda
8. sufinanciranje projekata prijavljenih na natječaje za korištenje sredstava iz europskih fondova
9. Školska shema voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda
1. FINANCIRANJE RADA ŠKOLSKIH ODBORA
Plan: 2.226.000,00 kuna
Sredstva za naknade članovima školskih i domskih odbora srednjoškolskih ustanova, kojih je osnivač Grad Zagreb, isplaćivat će se na temelju zaključka koji donosi gradonačelnik Grada Zagreba i dostavljenih podataka o nazočnosti na sjednicama školskih i domskih odbora, a planirana su u okviru redovne djelatnosti.
2. DONACIJE PRIVATNIM I VJERSKIM SREDNJIM ŠKOLAMA
Plan: 900.000,00 kuna
Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2021. posebna će se pozornost posvetiti privatnim srednjim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o financijskoj potpori privatnim srednjim školama s pravom javnosti za organizaciju odgojno-obrazovnog rada na području Grada Zagreba, a donijet će ih gradonačelnik Grada Zagreba.
Također se iz ovih sredstava financira i rad pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika sukladno točki 4. ovog programa. Trenutačno program realizira 8 pomoćnika u nastavi za 8 učenika u 4 privatne srednje škole.
Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj privatnih srednjih škola kojima se financira rad pomoćnika u nastavi / stručnog komunikacijskog posrednika
- broj učenika kojima se financira rad pomoćnika u nastavi / stručnog komunikacijskog posrednika
- broj pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika.
3. IZVANNASTAVNE I OSTALE AKTIVNOSTI
Plan: 248.000,00 kuna
Radi unapređenja kvalitete života i slobodnog vremena mladih te prevencije mogućeg društveno neprihvatljivog ponašanja, proračunom se osiguravaju sredstva za financiranje programa niza izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, projekata organiziranog provođenja slobodnog vremena mladih i drugo.
Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti, kao sastavnog dijela redovitoga školskog sustava tijekom školske godine, jesu natjecanja učenika i smotre učeničkog stvaralaštva organizirane na školskoj, regionalnoj i državnoj razini, u skladu s programom Ministarstva znanosti i obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, a pridonose ostvarivanju posebnih interesa, zanimanja i sklonosti učenika, otkrivaju i njeguju darovitost, potiču raznolike oblike stvaralaštva, omogućuju stjecanje dodatnih znanja i umijeća i sl.
Program natjecanja i smotri učenika srednjih škola Grada Zagreba donosi i provodi Gradski ured za obrazovanje.
Najznačajniji programi na tom području, u kojima sudjeluju učenici i nastavnici mentori srednjih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici te izvanškolske stručne udruge jesu: LiDraNo (literarno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, informatici, tehničkom stvaralaštvu, glazbenom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, pružanje prve pomoći, "GLOBE škole", smotra projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja, sudjelovanje učenika srednjih škola i njihovih voditelja u Školi stvaralaštva "Novigradsko proljeće" u brojnim likovnim, filmskim i literarnim radionicama radi usvajanja vještina i poticanja kreativnosti te natjecanja u programima strukovnih predmeta i u strukovnim područjima.
U programima koji se organiziraju na školskoj razini u pravilu je uključena većina učenika, dok na razini Grada sudjeluje i do 5.000 učenika i oko 1.500 mentora. Gradski ured za obrazovanje sudjeluje u realizaciji svih programa, a također i oprema škole za provedbu natjecanja, snosi troškove organizacije školama domaćinima (60,00 kuna po učeniku i 80,00 kuna po članu povjerenstva i mentoru) uključujući i najam kazališnih dvorana, financira tiskanje plakata, pozivnica, pohvalnica, zahvalnica, diploma i priznanja te Zbornika LiDraNo i osigurava nagrade najboljim učenicima i njihovim mentorima.
U cilju motiviranja učenika za stjecanje dodatnih znanja te poticanja izvrsnosti učenika i njihovih mentora dodijelit će se Nagrada Professor Balthazar školama, učenicima i nastavnicima mentorima koji su u 2021. osvojili prvo, drugo ili treće mjesto na državnim natjecanjima i smotrama koje su utvrđene u Katalogu natjecanja i smotri učenika i učenica osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske. Riječ je o natjecanjima koje je odobrilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a koja se provode u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, kao i o državnom natjecanju učenika strukovnih škola Worldskills Croatia koje se provodi u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Nagrada Professor Balthazar može se dodijeliti učenicima, nastavnicima mentorima i srednjim školama i za osvojeno prvo, drugo ili treće mjesto na međunarodnim natjecanjima, olimpijadama i drugim kategorijama natjecanja u znanju koja svjedoče o visokoj razini znanja i izvrsnosti odgojno-obrazovnog rada škole te pridonose međunarodnoj prepoznatljivosti hrvatskog sustava obrazovanja.
O područjima natjecanja odnosno međunarodnim natjecanjima, olimpijadama i drugim kategorijama natjecanja u znanju za koje će se dodjeljivati Nagrada Professor Balthazar te o visini nagrada za učenike, nastavnike mentore i škole odlučuje gradonačelnik posebnim aktima.
Organizaciju dodjele Nagrade Professor Balthazar provodi Gradski ured za obrazovanje.
Indikator kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj učenika i nastavnika uključenih u program
Iz sredstava za izvannastavne aktivnosti i ostale aktivnosti mladeži financiraju se, dijelom ili u cijelosti, i:
- programi međugradske i međunarodne suradnje (projekti međugradske i međunarodne suradnje odgojno-obrazovnih te drugih ustanova koje se bave odgojno-obrazovnom djelatnošću u zemlji i inozemstvu, a riječ je, u pravilu, o projektima učeničke razmjene i prekogranične suradnje zagrebačkih škola sa školama iz zemlje i inozemstva, o projektima sudjelovanja učenika i njihovih mentora na različitim smotrama, kongresima, konferencijama, sajmovima, susretima, ljetnim školama, festivalima, turnirima, znanstvenim i stručnim skupovima, skupštinama i dr.)
- programi nacionalnih manjina
- fakultativni programi učenja stranih jezika
- tiskanje školskih listova
- obilježavanje obljetnica djelovanja srednjih škola, na temelju dokumentiranih zahtjeva škola, i to: do 10.000,00 kuna za 10 godina; do 20.000,00 kn za 50 godina; do 40.000,00 kn za 100 i do 50.000,00 kn za 150 godina i svakih daljnjih 10 godina djelovanja ustanova;
- poduka učenika srednjih škola u pružanju prve pomoći
- organizacija tradicionalne akcije "Dojdi osmaš - Zagreb te zove", kojom se budućim srednjoškolcima predstavljaju programi i rad srednjih škola, manifestacija Dan maturanata i sl.
- projekti i programi u funkciji organiziranoga slobodnog vremena mladih (organizacija okruglih stolova i predavanja o problemima s kojima se susreće mladež) i dr.
Financiranje udruga javnim pozivom i izravnom dodjelom
Iznimno, sukladno Uredbi o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine 26/15) i Pravilniku o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/19) financiranje udruga provodi se i javnim pozivima i izravnom dodjelom. Sredstva za realizaciju ovih rashoda planirana su u okviru Glave 00901.
Javni poziv za financiranje udruga objavljuje se za dodjelu jednokratnih financijskih potpora za obilježavanje značajnih datuma i važnih obljetnica, organiziranje susreta, natjecanja, priredbi, drugih manifestacija i slično, edukacije (edukacije o aktivnostima koje udruga pruža, edukacije za zaposlenike i stručnjake udruge, edukacije za zajednicu), podršku institucionalnom, organizacijskom i programskom razvoju udruga te provedbu aktivnosti iz područja obrazovanja, predškolskog odgoja, kulture, tehničke kulture i sporta, a koje nisu financirane kroz programe javnih potreba. Javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, a o odobravanju jednokratne financijske potpore udrugama koje ispunjavaju propisane uvjete odlučuje gradonačelnik.
Prijave na javni poziv ocjenjuje i boduje Povjerenstvo za ocjenjivanje prijava na javni poziv prema kriterijima.
Kriteriji i bodovi za ocjenu prijava na javni poziv su:
- usklađenost ciljeva, svrhe i područja djelovanja udruge s ciljevima iz ovog programa (0 - 5 bodova);
- prethodno iskustvo udruge u provedbi programa i projekata (0 - 5 bodova);
- koliko udruga svojim djelovanjem pridonosi razvoju civilnog društva i promjenama u društvu u području svog djelovanja (0 - 5 bodova);
- važnost prijavljenih aktivnosti za provođenje ciljeva utvrđenih ovim programom (0 - 10 bodova);
- opravdanost i usklađenost troškova s opisanim potrebama za financijskom podrškom (0 - 10 bodova).
Prijave koje prilikom postupka ocjenjivanja ne ostvare minimalno 20 bodova neće se financirati.
Bez objavljivanja javnog poziva financijska sredstva dodjeljuju se izravno samo iznimno i u slučajevima određenima člankom 6. Pravilnika.
Sa svim udrugama kojima su odobrena financijska sredstva Grad Zagreb sklapa ugovor o financiranju, sadržaj kojega je propisan Pravilnikom.
4. POMOĆNICI U NASTAVI / STRUČNI KOMUNIKACIJSKI POSREDNICI
Plan: 1.392.000,00 kuna
Sukladno članku 99.
Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Državnom pedagoškom standardu srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja, Pravilniku o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima te Zagrebačkoj strategiji za unapređenje kvalitete života osoba starije životne dobi za razdoblje od 2020. do 2024., u rad škola uključuju se pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici radi uspostave jednako kvalitetnih uvjeta obrazovanja za sve učenike sukladno njihovim sposobnostima i programu koji samostalno svladavaju u primarnoj sredini.
Pravilnikom o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima utvrđeni su načini uključivanja, način i sadržaj osposobljavanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika u školama i drugim javnim ustanovama koje provode djelatnost odgoja i obrazovanja, uvjeti koje moraju ispunjavati te postupak radi ostvarivanja prava učenika s teškoćama u razvoju na potporu pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika.
Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici sa školama sklapaju ugovor o radu, ugovor o djelu, ugovor o obavljanju studentskog posla, ugovor o volontiranju i dr., na određeno vrijeme, najdulje do kraja nastavne godine.
Na prijedlog nastavničkog vijeća srednje škole koje je osnivač Grad Zagreb, škola koju učenik pohađa podnosi Gradskom uredu za obrazovanje zahtjev za osiguravanjem potpore pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika učeniku. Stručno povjerenstvo Gradskog ureda za obrazovanje donosi prijedlog o potrebi uključivanja ili neuključivanja pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika te Gradski ured za obrazovanje donosi odluku o odobrenju ili neodobrenju potpore pomoćnika u nastavi / stručnoga komunikacijskog posrednika. Gradski ured za obrazovanje podnosi Ministarstvu znanosti i obrazovanja zahtjev za davanje prethodne suglasnosti za uključivanje pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika, uz koji obvezno prilaže dokumentaciju o osiguranim sredstvima za isplatu plaće s pripadajućim doprinosima za rad pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika.
Kada se radi o uključivanju pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika u srednje škole kojih osnivač nije Grad Zagreb nego druga pravna ili fizička osoba ili se radi o drugim javnim ustanovama koje provode djelatnost odgoja i obrazovanja, osnivač je dužan, prije upućivanja predmetnog zahtjeva za davanje prethodne suglasnosti Ministarstvu, zatražiti suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje za financiranje iz sredstava proračuna Grada Zagreba te je dužan odluku Ministarstva dostaviti Gradskom uredu za obrazovanje.
Iznos neto cijene sata rada jednak je iznosu neto cijene sata u okviru projekta "Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju, faza III.", što trenutno iznosi 25,00 kn neto.
Trenutno program realizira 51 pomoćnik u nastavi / stručni komunikacijski posrednik za 53 učenika u 26 redovnih srednjih škola i 2 posebne ustanove (od kojih je jedna ustanova socijalne skrbi).
Grad Zagreb se po četvrti put prijavio na Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava s Projektom "Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju, faza III.", cilj kojeg je povećanje socijalne uključenosti i integracije učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama.
Ukupna vrijednost četverogodišnjeg projekta je 31.711.260,00 kuna od čega je 20.000.000,00 bespovratnih sredstava iz Europskoga socijalnog fonda. Grad Zagreb sufinancira Projekt s 11.711.260,00 kuna.
U provedbu ovog projekta uključene su 3 redovne srednje škole Grada Zagreba u kojima trenutačno projekt realizira 7 pomoćnika u nastavi za potrebe 7 učenika. Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici sklapaju ugovore o radu sa školama na određeno vrijeme.
Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj srednjih škola kojima se financira rad pomoćnika u nastavi / stručnoga komunikacijskog posrednika
- broj učenika kojima se financira rad pomoćnika u nastavi / stručnoga komunikacijskog posrednika
- broj pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika
- broj srednjih škola kojima se financira rad pomoćnika u nastavi / stručnoga komunikacijskog posrednika u okviru projekta
- broj učenika kojima se financira rad pomoćnika u nastavi / stručnoga komunikacijskog posrednika u okviru projekta
- broj pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika u okviru projekta.
5. SUFINANCIRANJE MEĐUMJESNOG JAVNOG PRIJEVOZA UČENIKA
Plan: 20.000.000,00 kuna
Sukladno Odluci o kriterijima i načinu financiranja troškova javnog prijevoza redovitih učenika srednjih škola za školsku godinu 2020./2021. (Narodne novine 94/20) koju je donijela Vlada Republike Hrvatske te Uputama Ministarstva znanosti i obrazovanja o načinu provođenja navedene odluke, u proračunu Republike Hrvatske osiguravaju se financijska sredstva za troškove javnog prijevoza redovitih učenika srednjih škola.
Plan: 6.663.000,00 kuna
Grad Zagreb će, radi zaštite standarda učenika i njihovih roditelja, osigurati i u školskoj godini 2021./2022. školske udžbenike koji su besplatni za:
- učenike srednjih škola kojima je osnivač Grad Zagreb (57 srednjih škola: 20 gimnazija, 35 strukovnih škola, 1 umjetničke škole - Škole primijenjene umjetnosti i dizajna te 1 ustanove za učenike s teškoćama u razvoju),
- učenike privatnih srednjih škola (18 srednjih škola: 14 gimnazija i strukovnih škola te četiriju vjerskih škola) koje organiziraju odgojno-obrazovni rad na području Grada Zagreba.
- učenike ustanova u sustavu socijalne skrbi (3 ustanove),
- učenike srednjih škola izvan Grada Zagreba koji imaju prebivalište na području Grada Zagreba.
7. ODRŽAVANJE I OPREMANJE SREDNJIH ŠKOLA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA
Plan: 8.614.000,00 kuna
7.1. Usluge tekućega i investicijskog održavanja
Plan: 3.315.000,00 kuna
Sredstva za investicijsko održavanje objekata srednjih škola i učeničkih domova ulagat će se prema jedinstvenoj listi prioriteta i Prijedlogu plana nabave roba, radova i usluga za 2021. godinu, što ga izrađuje Gradski ured za obrazovanje na osnovi opravdanih zahtjeva ustanova, a donosi ga Grad Zagreb u okviru jedinstvenog Plana nabave. Postupci se provode sukladno Zakonu o javnoj nabavi.
Planirana sredstva koristit će se i za hitne intervencije na održavanju krovova, školskih instalacija i održavanju opreme školskih učionica te za davanje velikih zelenih zatravnjenih površina uz određene škole na održavanje jer ih zbog veličine škole ne mogu same održavati.
7.2. Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu te opremanje objekata
Plan: 5.299.000,00 kuna
Sredstva će se koristiti za nabavu učioničkog namještaja, školskih ploča, opreme za specijalizirane učionice, stručne laboratorije, kabinete i knjižnice, uredskog namještaja, informatičke opreme, uređaja te strojeva i opreme potrebne za provođenje nastavnog plana i programa škole, na temelju iskazanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i stručnog uvida u stanje opreme u objektima.
Suvremena školska knjižnica, kao informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte škole, mjesto okupljanja i provođenja izvannastavnoga i slobodnog vremena, ponajprije je namijenjena učenicima i nastavnicima za potrebe redovite nastave, ali je i potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole.
Knjižnica u učeničkom domu ima važnu ulogu u izvršavanju školskih obveza učenika i kreiranju slobodnog vremena i odgoja mladih te je potpora odgajateljima u ostvarivanju zadaća njihova odgojno-obrazovnog rada.
Stoga se, u okviru raspoloživih sredstava, srednjoškolskim ustanovama omogućuje nabava knjiga za knjižnice - stručne i druge literature. Kriterij za raspodjelu sredstava je broj učenika u srednjim školama i učeničkim domovima Grada Zagreba koji se financiraju proračunskim sredstvima Grada Zagreba.
8. SUFINANCIRANJE PROJEKATA PRIJAVLJENIH NA NATJEČAJE ZA KORIŠTENJE SREDSTAVA IZ EUROPSKIH FONDOVA
Plan: 4.013.000,00 kuna
Poduprijet će se odgojno-obrazovne ustanove kojima se odobre projekti/aktivnosti na raspisanim natječajima za korištenje sredstava EU fondova, program "e-škole: Uspostava razvoja digitalno zrelih škola" te projekti srednjoškolskih ustanova koje su imenovane regionalnim centrima kompetentnosti u strukovnom obrazovanju.
PROGRAM "E-ŠKOLE: USPOSTAVA RAZVOJA DIGITALNO ZRELIH ŠKOLA"
Sustavno i redovito korištenje najmodernije tehnologije u učenju i poučavanju, adekvatna infrastruktura i računalna oprema u svim školama u Hrvatskoj kao i brojni razvijeni digitalni obrazovni sadržaji i e-usluge za nastavne i poslovne procese te niz edukacija za razvoj digitalnih kompetencija školskih djelatnika - samo su neke od prednosti koje donosi CARNET-ov program e-škole.
Opći cilj programa e-škole pridonosi jačanju kapaciteta osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava s ciljem osposobljavanja učenika za tržište rada, daljnje školovanje i cjeloživotno učenje.
Specifični ciljevi programa e-škole, kojima će se pridonijeti općem cilju su:
- osigurati svrhovitu, pouzdanu i sigurnu IKT okolinu prilagođenu potrebama škola u Republici Hrvatskoj
- poboljšati učinkovitost i koherentnost procesa u obrazovnom sustavu te unaprijediti digitalne kompetencije koje pridonose digitalnoj zrelosti škola
- unaprijediti strateško vodstvo škola za podizanje njihove digitalne zrelosti.
U digitalno zrelim školama nastavnici koriste tehnologiju kako bi unaprijedili nastavu, razvijaju vlastite digitalne sadržaje te pružaju podršku samostalnom učenju i razvoju kritičkih vještina kod učenika koji su u središtu nastavnog procesa. Učenici tako aktivno sudjeluju u nastavi s povećanom motivacijom za učenje i nastavak školovanja te samim time postaju i konkurentniji na tržištu rada. Upravljanje e-školama je učinkovito i transparentno, a komunikacija i razmjena e-dokumenata između škole, njenih dionika i osnivača znatno jednostavnija.
Grad Zagreb i Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET potpisali su 1. srpnja 2019. Ugovor o sudjelovanju u drugoj fazi programa "e-škole: Uspostava razvoja digitalno zrelih škola", koji traje do kraja 2022. a financiran je od strane Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda i nacionalnog participiranja.
Projektom su obuhvaćene i srednje škole (56) kojih je osnivač Grad Zagreb koje do sada nisu bile uključene u ovaj projekt i uključuje velike promjene u radu škola i učitelja i nastavnika, a učenicima pomaže u razvitku kritičkog i analitičkog razmišljanja kao i timskog rada.
Grad Zagreb kao osnivač srednjih škola participira pružanjem podrške koja je neophodna radi održivosti projekta kroz:
- imenovanje stručnjaka za tehničku podršku i osiguranje sredstava za financiranje njegovog rada koji se sastoji od pružanja tehničke podrške za korištenje mreže i ostalo
- u slučaju potrebe, a prije najavljenog početka radova, ishođenje dozvole za rad na zgradama škole u svrhu uspostave lokalne mreže škole ili njenog opremanja za potrebe projekta
- nakon završetka projekta osiguranje održivosti mreže i opreme u skladu s odredbama i rokovima zadanim u okviru financiranja EU projekata.
REGIONALNI CENTRI KOMPETENTNOSTI U STRUKOVNOM OBRAZOVANJU
Tri srednje škole Grada Zagreba - Tehnička škola Ruđera Boškovića, Škola za medicinske sestre Mlinarska i Strojarska tehnička škola Fausta Vrančića imenovane su u srpnju 2018. godine Regionalnim centrima kompetentnosti u strukovnom obrazovanju čime su stekle pravo na povlačenje bespovratnih sredstava iz fondova Europske unije: Europskog fonda za regionalni razvoj i Europskog socijalnog fonda. Škole su s partnerima - Gradom Zagrebom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje - Regionalnim uredom Zagreb prijavile svoje projekte na javne pozive kojima će ostvariti pravo za korištenje bespovratnih sredstava za sljedeće programske aktivnosti: izradu projektno-tehničke dokumentacije za infrastrukturne zahvate na objektima škola prijavitelja i partnerskih ustanova, pripremu i objavu javnih nadmetanja, radove na dogradnji, rekonstrukciji i obnovi objekata za RCK-ove i partnerske ustanove, stručni nadzor radova, nabavu specijalizirane opreme za RCK-ove i partnerske ustanove te izradu novih obrazovnih programa i standarda zanimanja.
Ugovori za dodjelu financijske potpore iz fondova Europske unije potpisani su u srpnju 2020. godine, a školama su temeljem ugovora odobrene potpore u sljedećim iznosima:
1. REGIONALNI CENTAR KOMPETENTNOSTI MLINARSKA - Operativni program konkurentnost i kohezija 2014. - 2020., bespovratna sredstva: 28.948.899,52 kn te Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.- 2020., bespovratna sredstva: 46.555.165,83 kn.
2. REGIONALNI CENTAR KOMPETENTNOSTI FAUST - Operativni program konkurentnost i kohezija 2014. - 2020, bespovratna sredstva 29.270.445,82 kn te Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020, bespovratna sredstva: 48.325.792,79 kn.
3. USPOSTAVA INFRASTRUKTURE REGIONALNOG CENTRA KOMPETENTNOSTI U TEHNIČKOJ ŠKOLI RUĐERA BOŠKOVIĆA- Operativni program konkurentnost i kohezija 2014. - 2020, bespovratna sredstva 29.895.440,12 kn: te Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020, bespovratna sredstva: 49.508.697,83 kn.
Natječajima provedbenih tijela je propisano da su prijavitelji, odnosno osnivači škola, dužni iz vlastitih sredstava osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova, kao i sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga. Također, prilikom provedbe projekta škole prijavitelji dužne su podmirivati troškove usluga nastalih u okviru projekata prema dinamici njihova nastanka, iako im provedbena tijela doznačuju financijska sredstva tek po analizi kvartalnih izvješća o provedenim aktivnostima i nastalim troškovima. Financijska potpora iz proračuna Grada Zagreba ustanovama prijaviteljima potrebna je kako bi se osigurala financijska sredstva za kontinuirano servisiranje troškova nastalih kroz realizaciju projektnih aktivnosti u skladu sa zakonskim i ugovorenim rokovima od trenutka nastanka pojedinog troška, a neovisno o dinamici doznačivanja sredstava alociranih u fondovima Europske unije. Potpora je potrebna također za podmirenje razlike između ukupnog iznosa alociranih sredstava i iznosa potrebnog za dovršenje svih projektiranih radova prema projektantskoj procjeni, kako bi po završetku izvođenja radova objekt činio građevinsku, funkcionalnu i estetsku cjelinu.
9. ŠKOLSKA SHEMA VOĆA I POVRĆA TE MLIJEKA I MLIJEČNIH PROIZVODA
Školska shema voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda u potpunosti je financirana od strane Europske unije. Republika Hrvatska od 2013. prema načelima Europske unije provodi Školsku shemu kao mjeru namijenjenu učenicima osnovnih i srednjih škola u svrhu:
- promoviranja zdravih prehrambenih navika s ciljem povećanja udjela voća i povrća, mlijeka i mliječnih proizvoda u svakodnevnoj prehrani kako bi se spriječila debljina i bolesti uzrokovane neadekvatnom prehranom u dječjoj dobi,
- oblikovanja prehrambenih navika djece i ograničenja unosa hrane s visokim sadržajem masti, šećera i soli,
- omogućavanja školskoj djeci dodatnog obroka svježeg voća ili povrća, mlijeka ili mliječnih proizvoda.
Školska shema u školskoj godini 2020./2021. provodi se sukladno Pravilniku o Školskoj shemi voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda (Narodne novine 98/19 i 99/20).
U okviru Školske sheme, isporuka voća i povrća kao zasebnog obroka organizirat će se za učenike u srednjim školama i učeničkim domovima najmanje jednom tjedno, u dane održavanja nastave, kontinuirano kroz cijelu školsku godinu, a u skladu sa školskim kalendarom tijekom razdoblja provedbe Školske sheme.
U školskoj godini 2020./2021. ukupno 18 srednjih škola (11.552 učenika) te 3 učenička doma (387 učenika), kojima je osnivač Grad Zagreb, sudjelovat će u Školskoj shemi voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda.
Rashodi za realizaciju ovog programa planiraju se na strani proračunskih korisnika izvor 5.6.1. Pomoći temeljem prijenosa EU sredstava.
III. VLASTITI PRIHODI
Srednjoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode, i to:
A) Davanjem u zakup školskog odnosno domskog (u daljnjem tekstu: školskog) prostora i opreme
1. Ako se školski prostor i oprema daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje:
1.1. sportskih dvorana i igrališta, uz pravo upotrebe pripadajućeg prostora (npr. tuševi, sanitarni čvor, svlačionica i dr.)
1.1.1. sportskim klubovima - članovima gradskih sportskih saveza, u slobodnim terminima koji nisu potrebni za rad s učenicima u redovitoj nastavi i izvannastavnim školskim aktivnostima, škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup uz maksimalnu zakupninu:
- 38,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane do 150 m2 |
- 76,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane 151 - 300 m2 |
- 190,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane veće od 300 m2 |
- 150,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna igrališta s prirodnom odnosno umjetnom travom |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za igrališta s ostalim podlogama (nogomet, rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.) |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za trim-kabinet |
Ako se dvorana daje u zakup djelomično, potrebno je sklopiti ugovor prema kvadraturi koja se doista i koristi, a sukladno gore navedenoj tablici.
1.1.2. građanima i sportskim udrugama koje nisu članovi gradskih sportskih saveza, u ostalim terminima uz minimalnu zakupninu:
- 50,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane do 150 m2 |
- 100,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane 151 - 300 m2 |
- 250,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane veće od 300 m2 |
- 150,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna igrališta s prirodnom odnosno umjetnom travom |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za igrališta s ostalim podlogama (nogomet, rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.) |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za trim-kabinet |
1.1.3. sportskim klubovima navedenima u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2021. za provedbu 70 sati sportske poduke prostor se daje besplatno. Da bi se ostvarilo navedeno pravo, sportski klubovi dužni su dostaviti školi potvrdu nadležnoga sportskog saveza u Zagrebu.
Prioritet u korištenju sportskih dvorana i sportskih igrališta imaju školski sportski klubovi i sportski klubovi i savezi iz Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2021. te ostali sportski klubovi uključeni u gradske sportske saveze. Da bi se ostvarilo navedeno pravo, sportski klubovi dužni su dostaviti školi potvrdu nadležnoga sportskog saveza u Zagrebu.
1.2. ostalog školskog prostora
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za klasične učionice za nastavu stranih jezika i ostalu teorijsku nastavu te umjetničke programe |
- 200,00 kuna za 60 minuta |
- za informatičke učionice s opremom i specijalizirane učionice te za višenamjenske dvorane |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za ostale prostore (hol, predvorje, podrumski prostor i dr.) |
- od 500,00 kuna |
- mjesečno po automatu za prostor s priključcima na električnu energiju |
Iznimno, škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, svim sportskim klubovima i organizatorima programa dati u zakup školske sportske dvorane i ostale prostore škole po cijenama nižima od određenih, odnosno i besplatno, i to:
- sportskim udrugama koje provode programe za djecu polaznike škole i djecu iz bližega školskog okružja besplatno ili uz minimalnu članarinu
- za provođenje programa humanitarnoga i terapijskog karaktera i programa suzbijanja neprihvatljivog ponašanja djece.
Škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, građanima, sportskim udrugama koje nisu članovi gradskih sportskih saveza te organizatorima ostalih programa dati u zakup školske dvorane i ostale prostore škole po cijenama višima od određenih.
Srednje škole i učenički domovi mogu dati školski odnosno domski prostor na besplatno korištenje drugim odgojno-obrazovnim ustanovama, osnivač kojih je Grad Zagreb i drugi osnivači, na temelju međusobnog sporazuma o korištenju prostora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje. Međusobnim dogovorom sporazumnih strana utvrdit će se iznos sudjelovanja zakupoprimca u plaćanju povećanih materijalnih troškova zakupodavca.
Ugovori o davanju u zakup školskog prostora mogu se sklopiti bez objavljivanja natječaja, ali uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje. Zaključuju se najduže na jednu godinu.
Sa sportskim klubovima za koje se sredstva za korištenje školskih dvorana osiguravaju u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba u 2021. sklapaju se ugovori o korištenju dvorana za proračunsku godinu, a programska sredstva doznačuju se u obliku dvanaestina.
Pri davanju u zakup školskih sportskih dvorana škole će voditi računa o uputama koje su Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Ministarstvo znanosti i obrazovanja te Ministarstvo turizma i sporta 18. rujna 2020. objavili u dokumentu Uvjeti korištenja školskih sportskih dvorana od strane vanjskih korisnika. Iste će se prilagođavati aktualnoj epidemiološkoj situaciji.
2. Za ostali prostor i opremu koji nisu sadržani u prethodnoj točki primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (Narodne novine 125/11, 64/15 i 112/18) te Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/12, 3/18, 6/19 i 18/19) kojom se određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnoga prostora u vlasništvu i na upravljanju Grada Zagreba te poslovnoga prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.
Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/16, 11/16 i 13/17).
Na temelju članka 22. stavka 4. Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o usklađenosti teksta javnog natječaja s odredbama navedene odluke od Gradskog ureda za upravljanje imovinom Grada.
Dio školskih dvorišta, koji se ne koristi za provođenje nastave, škole mogu davati u zakup za potrebe sporta i druge aktivnosti koje su u funkciji djece i mladih javnim natječajem, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje. Visina zakupnine iznosi 3 kn po m2. Zakupac može uložiti sredstva u uređenje dijela školskog dvorišta samo na temelju odluke školskog odbora, uz prethodnu suglasnost osnivača.
B) Prodajom vlastitih proizvoda i usluga
C) Davanjem usluga školskih radionica
D) Obrazovanjem uz rad i iz rada
E) Obavljanjem usluga autoškola u sastavu škole (Škola za cestovni promet)
F) Iz školarina
G) Iz ostalih prihoda
Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na računu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih/domskih odbora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje za:
- prihode od točke A) do točke C) srednje škole i učenički domovi mogu koristiti za pokrivanje onih troškova koji im nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2021. godinu, za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme te nabavu knjiga za školsku knjižnicu - do 80 % iznosa te za ostale potrebe do 20 % iznosa,
- prihode navedene u točkama od D) do G) ustanove mogu koristiti za plaće zaposlenika koji realiziraju navedene programe do 80 % iznosa, a za ostale namjene - gorivo, materijalne troškove i ostale rashode do 20 % iznosa.
Davanje u zakup školskog prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovitu djelatnost ustanove.
U svrhu poticanja dostupnosti školskih prostora udrugama preporuka je Ministarstva znanosti i obrazovanja da se u okviru slobodnih prostornih kapaciteta srednjoškolskih ustanova ostvari suradnja s udrugama koje izvode programe odobrene od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja te im se omogući njihovo korištenje.
Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.
Gradonačelnik Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba.
KLASA: 400-06/20-01/136
URBROJ: 251-01-03-20-25
Zagreb, 8. prosinca 2020.
Predsjednik
Gradske skupštine
Mislav Herman, dr. med., v. r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.