zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

29.07.2019.

Donesen

18.07.2019.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Zaključak o sadržaju strateške studije utjecaja na okoliš Master plana prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije - I. i II. faza

Pročišćeni tekst vrijedi od 29.07.2019.

Narodne novine 15/2019

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Zaključak o sadržaju strateške studije utjecaja na okoliš Master plana prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije - I. i II. faza (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 15/19)

Na temelju članka 68. stavka 3. Zakona o zaštiti okoliša (Narodne novine 80/13, 153/13, 78/15, 12/18 i 118/18), članka 10. stavka 2. Uredbe o strateškoj procjeni utjecaja strategije, plana i programa na okoliš (Narodne novine 3/17) i članka 60. stavka 1. točke 9. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18 i 23/18), gradonačelnik Grada Zagreba, 18. srpnja 2019., donosi

ZAKLJUČAK

o sadržaju strateške studije utjecaja na okoliš Master plana prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije - I. i II. faza

1. U okviru postupka strateške procjene utjecaja na okoliš Master plana prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije - I. i II. faza (u daljnjem tekstu: Master plan) utvrđuje se konačni sadržaj strateške studije utjecaja na okoliš Master plana.

2. Programska polazišta, obuhvat i ciljevi Master plana su:

Strategijom prometnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje od 2017. do 2030. godine (u daljnjem tekstu: Strategija) u okviru mjera za razvoj prometnog sustava utvrđena je potreba izrade glavnih prometnih planova za pojedine funkcionalne regije Republike Hrvatske.

Strategijom su identificirana područja funkcionalnih regija na temelju analize prometne interakcije.

Master planom, koji je strateško promišljanje razvoja prometnog sustava, detaljno će se analizirati interakcija unutar prometnog sustava područja obuhvata i interakcija prometnog sustava s gospodarskim sustavom kojeg kretanja utječu na prometni sustav. Master planom će se utvrdit ciljevi i mjere te pokazatelji napretka za razvoj prometnog sustava. Izrađeni Master plan bit će podloga za definiranje projekata iz domene prometa unutar područja obuhvata i jedan od preduvjeta za njihovo financiranje iz europskih strukturnih i investicijskih fondova.

Postizanje urbane i regionalne mobilnosti jedan je od najvažnijih ciljeva Europske komisije pri kreiranju prometne politike Europske unije, a zahtijeva multidisciplinaran pristup i suradnju svih dionika. Kako je uspješan prijelaz prema održivom obliku gradske i regionalne mobilnosti i dalje velik izazov gradovima širom Europske unije, lokalne i regionalne samouprave trebaju potporu za rješavanje nepovoljnih gospodarskih, ekoloških i društvenih posljedica koje se povezuju s današnjim modelima mobilnosti. Strategijom "Europa 2020 za pametan i održiv rast" istaknuta je važnost osuvremenjenog i održivog europskog prometnog sustava za budući razvoj Europske unije i naglašena je potreba bavljenja gradskim i prigradskim aspektom prometa. Pri tome je nužna znatna promjena pristupa mobilnosti kako bi se osiguralo da se europska gradska područja i regije razvijaju u održivijem smjeru i da se ispune ciljevi Europske unije u pogledu konkurentnog europskog prometnog sustava u kojem se resursi učinkovito iskorištavaju.

Master plan strateški je dokument koji će biti strateško utemeljenje za buduće prometne projekte, ubrzati pripremu prometnih projekata u zoni obuhvata i povećati vjerojatnost njihova financiranja iz europskih fondova i drugih financijskih izvora.

Programska podloga za izradu Master plana je:

- "Akcijski plan urbane mobilnosti (2009.) - ("Action Plan on Urban Mobility (2009.) - State of Play, European Commission, Brussels, 2012")

- "Bijela knjiga o jedinstvenom europskom prometnom području - ususret konkurentnom i učinkovitom prometnom sustavu, Europska komisija, Brisel 2011." ("White Paper Roadmap to a Single European Transport Area - Towards a competitive and resource efficient transport system, European Commission, Brussels, 2011.")

- "Paket urbane mobilnosti - zajedno prema konkurentnoj i učinkovitoj urbanoj mobilnosti, Europska komisija, Brisel 2013." ("Urban mobility package - Together towards competitive and resource - efficient urban mobility, European Commission, Brussels, 2013.")

- Strategija "Europa 2020 za pametan i održiv rast"

- Operativni program "Konkurentnost i kohezija" 2014. - 2020.

- Program ruralnog razvoja 2014. - 2020.

- Strategija prometnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje od 2017. do 2030. godine (kolovoz 2017.)

- Nacionalni prometni model (2016.)

- Strategija regionalnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje do kraja 2020. godine

- Ostale sektorske strategije Republike Hrvatske u dijelu koji se odnosi na područje obuhvata I. fazom Master plana razvoja prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije

- Zagreb Plan - razvojna strategija Grada Zagreba

- Strategija razvoja Urbane aglomeracije Zagreb

- Razvojna strategija Grada Zagreba do 2020. godine

- Razvojna strategija Zagrebačke županije do 2020. godine

- Razvojna strategija Krapinsko-zagorske županije 2016. - 2020.

- Prostorni plan Grada Zagreba

- Generalni urbanistički plan grada Zagreba

- Prostorni plan Krapinsko-zagorske županije

- Prostorni plan Zagrebačke županije

- Ostali strateški dokumenti s područja obuhvata Master plana kao što su dokumenti prostornog uređenja, sektorske strategije razvoja i drugo

Ciljevi Master plana su:

Cilj 1. Poboljšati prometnu dostupnost na cijelom području razvojem učinkovitog i održivog prometnog sustava

Cilj 2. Omogućiti veću mobilnost stanovništva korištenjem oblika transporta koji su ekološki, energetski i ekonomski prihvatljivi za društvo

Cilj 3. Integrirati prometne podsustave institucionalnim, organizacijskim i infrastrukturnim poboljšanjima s posebnim naglaskom na integriranje sustava javnog prijevoza

Cilj 4. Povećati sigurnost prometa

Izradom Master plana, među ostalim, omogućit će se planiranje projekata za povećanje korištenja javnog prijevoza te pridonijeti smanjenju zagušenja u prometu i smanjenju razine buke i emisije štetnih stakleničkih plinova.

3. Strateška studija utjecaja Master plana na okoliš (u daljnjem tekstu: Strateška studija) sadrži sljedeće:

- uvodni dio (razlozi izrade, način izrade, metodologija izrade, primijenjene metode ocjene i slično);

- kratki pregled sadržaja i glavnih ciljeva plana ili programa i odnosa s drugim odgovarajućim planovima;

- podatke o postojećem stanju okoliša i mogući razvoj okoliša bez provedbe plana;

- okolišne značajke područja na koja provedba plana može znatno utjecati;

- postojeće okolišne probleme koji su važni za plan, posebno uključujući one koji se odnose na područja posebnog ekološkog značenja, primjerice područja određena u skladu s posebnim propisima o zaštiti prirode;

- ciljeve zaštite okoliša uspostavljene po zaključivanju međunarodnih ugovora i sporazuma, koji se odnose na plan, te način na koji su ti ciljevi i druga pitanja zaštite okoliša uzeti u obzir tijekom izrade plana;

- vjerojatno znatne utjecaje (sekundarne, kumulativne, sinergijske, kratkoročne, srednjoročne i dugoročne, stalne i privremene, pozitivne i negativne) na okoliš, uključujući bioraznolikost, stanovništvo i zdravlje ljudi, tlo, vodu, more, zrak, klimu, materijalnu imovinu, kulturno-povijesnu baštinu, krajobraz, uzimajući u obzir njihove međuodnose;

- mjere zaštite okoliša uključujući mjere sprječavanja, smanjenja i ublažavanja nepovoljnih utjecaja provedbe plana na okoliš;

- kratki prikaz razloga za odabir razmotrenih razumnih alternativi, obrazloženje najprihvatljivije razumne alternative plana na okoliš uključujući i naznaku razmatranih razumnih alternativi i opis provedene procjene, uključujući i poteškoće (primjerice tehničke nedostatke ili nedostatke znanja i iskustva) pri prikupljanju potrebnih podataka;

- opis predviđenih mjera praćenja;

- ostale podatke i zahtjeve kako se utvrdi prilikom određivanja sadržaja strateške studije u posebnom postupku prema Uredbi o strateškoj procjeni utjecaja plana i programa na okoliš;

- sažetak podataka iz prethodnih alineja.

Strateška studija treba sadržavati i poglavlje Glavne ocjene prihvatljivosti Plana na ekološku mrežu na temelju Rješenja Ministarstva zaštite okoliša i energetike KLASA: UP/I-612-07/18-71/30, URBROJ: 517-07-2-2-18-2 od 24. siječnja 2018.

4. Osim sadržaja iz točke 3. ovoga zaključka Strateška studija sadržavat će i zahtjeve koji su utvrđeni na temelju prijedloga pristiglih tijekom postupka utvrđivanja sadržaja:

- ocjenu postojećeg stanja grupiranih vodnih tijela podzemnih voda (količinsko i kemijsko stanje, prirodna ranjivost vodonosnika) i vodnih tijela površinskih voda (kemijsko, ekološko i hidromorfološko stanje), zaštićena područja (područja posebne zaštite voda), područja pogodna za zaštitu gospodarski značajnih vodenih organizama, područja za kupanje i rekreaciju, područja podložna eutrofikaciji i područja ranjiva na nitrate, područja namijenjena zaštiti staništa ili vrsta gdje je održavanje ili poboljšanje stanja voda bitan element njihove zaštite prema propisima o zaštiti prirode, područja namijenjena za zahvaćanje voda za piće, područja pod opasnošću od poplava, opisati značajne kratkoročne, srednjoročne i dugoročne, stalne i privremene, sekundarne, kumulativne i sinergijske, pozitivne i negativne utjecaje;

- analize prema zahtjevima iz Okvirne direktive o vodama (opis predviđenih mjera za ublažavanje negativnog utjecaja na stanje vodnih tijela), smjernice za određivanje mjera zaštite voda (mjere sprječavanja, smanjenja, ublažavanja i kompenzacije nepovoljnih utjecaja), smjernice za usklađivanje i/ili uspostavu namjenskog monitoringa vodnih tijela površinskih i podzemnih voda i provedbu mjera prilagodbe klimatskim promjenama, utjecaj na stanovništvo (razvoj naselja, kvalitetu života, zadovoljavanju potreba društva);

- polazišta i metodološki pristup ocjeni stanja i utjecaja na kulturnu baštinu treba temeljiti na integralnom pristupu u sagledavanju kulturne i prirodne baštine te na maksimalnoj zaštiti svih kulturno-povijesnih vrijednosti prostora;

- opis utjecaja Master plana na emisije stakleničkih plinova.

5. U postupku utvrđivanja sadržaja Strateške studije sudjelovala su tijela i/ili osobe određene posebnim propisima:

- Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, Uprava za procjenu utjecaja na okoliš i održivo gospodarenje otpadom, Radnička cesta 80, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, Uprava za zaštitu prirode, Radnička cesta 80, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, Uprava vodnoga gospodarstva i zaštitu mora, Ulica grada Vukovara 220, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo prostornog uređenja i graditeljstva, Ulica Republike Austrije 20, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Prisavlje 14, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Miramarska cesta 22, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo poljoprivrede, Ulica grada Vukovara 78, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo kulture, Uprava za zaštitu kulturne baštine, Runjaninova 2, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo zdravstva, Ksaver 200a, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo turizma, Prisavlje 14, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo unutarnjih poslova, Policijska uprava zagrebačka, Sektor upravnih, inspekcijskih i poslova civilne zaštite, Odjel za zaštitu i spašavanje, Ulica Matice hrvatske 4, 10000 Zagreb,

- Ministarstvo unutarnjih poslova, Policijska uprava krapinsko-zagorska, Služba zajedničkih i upravnih poslova, Ul. Matije Gupca 53, 49210 Zabok,

- Državna uprava za zaštitu i spašavanje, Sektor za civilnu zaštitu, Nehajska 5, 10000 Zagreb,

- Hrvatske autoceste d.o.o., Širolina 4,10000 Zagreb,

- Hrvatske ceste d.o.o., Vončinina 3, 10000 Zagreb,

- Autocesta Rijeka - Zagreb d.o.o., Širolina 4, 10000 Zagreb,

- Autocesta Zagreb - Macelj d.o.o., Garićgradska 18, 10000 Zagreb,

- HŽ Putnički prijevoz d.o.o., Strojarska cesta 11, 10000 Zagreb,

- HŽ Infrastruktura d.o.o., Mihanovićeva 12, 10000 Zagreb,

- HŽ Cargo d.o.o., Heinzelova 51, 10000 Zagreb,

- Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo, Ulica grada Vukovara 284, 10000 Zagreb,

- Hrvatske vode d.o.o., Vodnogospodarski odjel za gornju Savu, Ulica grada Vukovara 271, 10000 Zagreb,

- Hrvatske šume, Uprava šuma Podružnica Zagreb, Lazinska 41, 10000 Zagreb,

- Županijska uprava za ceste Zagrebačke županije, Remetinečka cesta 3, 10000 Zagreb,

- Županijska uprava za ceste Krapinsko-zagorske županije, Ul. Janka Leskovara 40/1, 49218 Pregrada,

- Grad Zagreb, Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada, Ulica Republike Austrije 18, 10000 Zagreb,

- Grad Zagreb, Gradski ured za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša, Trg Stjepana Radića 1, 10000 Zagreb,

- Grad Zagreb, Gradski ured za mjesnu samoupravu, Ulica grada Vukovara 56a, 10000 Zagreb,

- Zagrebački holding d.o.o., Ulica grada Vukovara 41, 10000 Zagreb,

- Zagrebačka županija, Upravni odjel za promet i komunalnu infrastrukturu, Ulica grada Vukovara 72/V., 10000 Zagreb,

- Zagrebačka županija, Upravni odjel za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša, Ulica grada Vukovara 72/V., 10000 Zagreb,

- Javna ustanova Zeleni prsten Zagrebačke županije, Ul. 151. samoborske brigada HV-a 1, 10430 Samobor,

- Zavod za prostorno uređenje Zagrebačke županije, Ulica grada Vukovara 72/V., 10000 Zagreb,

- Regionalna razvojna agencija Zagrebačke županije, Ulica grada Vukovara 72/V., 10000 Zagreb,

- Krapinsko-zagorska županija, Upravni odjel za gospodarstvo, poljoprivredu, promet i komunalnu infrastrukturu, Magistratska 1, 49000 Krapina,

- Krapinsko-zagorska županija, Upravni odjel za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša, Magistratska 1, 49000 Krapina,

- Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Krapinsko-zagorske županije, Radoboj 8, 49 232 Radoboj,

- Zagorska razvojna agencija, Ul. Frana Galovića 1b, 49000 Krapina,

- Zavod za prostorno uređenje Krapinsko-zagorske županije, Magistratska 1, 49000 Krapina,

- Krapinsko-zagorski aerodrom d.o.o., Kumrovečka 6, 49210 Zabok.

Tijekom utvrđenog roka za dostavu, mišljenja i/ili prijedloge o sadržaju Strateške studije dostavili su: Autocesta Zagreb - Macelj d.o.o., Hrvatske vode d.o.o., Vodnogospodarski odjel za gornju Savu, Zavod za prostorno uređenje krapinsko-zagorske županije, Ministarstvo unutarnjih poslova, Policijska uprava krapinsko-zagorska, Služba zajedničkih i upravnih poslova, Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Krapinsko-zagorske županije, Hrvatske autoceste d.o.o., Ministarstvo turizma, Ministarstvo kulture, Uprava za zaštitu kulturne baštine, Grad Zagreb, Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada, Zagrebačka županija, Upravni odjel za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša, Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo, HŽ Infrastruktura d.o.o. i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

U svrhu usuglašavanja dostavljenih mišljenja i utvrđivanja konačnog sadržaja strateške studije utjecaja Strategije na okoliš, s uključenim je tijelima dana 10. lipnja 2019. provedena rasprava.

6. Nositelj izrade Master plana prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije - I. i II. faza je Integrirani prijevoz zagrebačkog područja d.o.o., Zagreb, Park Stara Trešnjevka 2.

7. Ovaj će zaključak biti objavljen na službenoj stranici Grada Zagreba.

KLASA: 340-01/19-01/1768

URBROJ: 251-03-02-19-2

Zagreb, 18. 7. 2019.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija