zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Nisu pronađeni povezani dokumenti.

Detalji dokumenta

Objavljen

13.01.2016.

Donesen

29.12.2015.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Provedbeni plan preventivne i obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području Grada Zagreba za 2016.

Pročišćeni tekst vrijedi od 13.01.2016.

Narodne novine 1/2016

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Provedbeni plan preventivne i obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području Grada Zagreba za 2016. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 1/16)

Na temelju članka 5. stavka 2. Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti (Narodne novine 79/07, 113/08 i 43/09) i članka 3. stavka 5. Odluke o preventivnoj i obveznoj preventivnoj dezinfekciji, dezinsekciji i deratizaciji na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 24/13), gradonačelnik Grada Zagreba, 29. prosinca 2015., donosi

PROVEDBENI PLAN

preventivne i obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području Grada Zagreba za 2016.

1. UVOD

Provedbenim planom preventivne i obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području Grada Zagreba za 2016. (u daljnjem tekstu: Provedbeni plan) utvrđuju se izvršitelji preventivne i obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području Grada Zagreba (u daljnjem tekstu izvršitelji DDD mjera), način provedbe, raspored, vrijeme i dinamika provođenja Programa mjera preventivne i obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području Grada Zagreba za 2016. (u daljnjem tekstu: Program mjera).

2. SADRŽAJ PROVEDBENOG PLANA

Grad Zagreb na svom području sukladno Programu mjera osigurava provođenje triju programa mjera kao posebnih mjera. Zbog specifičnosti provođenja svake od pojedinih mjera, predlažemo zasebni provedbeni plan za svaku pojedinu mjeru:

A.A. Provedbeni plan preventivne i obvezne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2016. godinu

B.B. Provedbeni plan preventivne i obvezne preventivne dezinsekcije komaraca na području Grada Zagreba za 2016. godinu

C.C. Provedbeni plan ostalih posebnih mjera preventivne i obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području Grada Zagreba za 2016. godinu

3. IZVRŠITELJI DDD MJERA

Izvršitelji DDD mjera su pravne osobe koje obavljaju zdravstvenu djelatnost i druge pravne osobe koje su registrirane za obavljanje DDD djelatnosti i koje zadovoljavaju propisane uvjete prema Pravilniku o uvjetima kojima moraju udovoljavati pravne i fizičke osobe koje obavljaju dezinfekciju, dezinsekciju i deratizaciju kao mjere za sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti pučanstva (Narodne novine 35/07 i 79/07), tj. koje posjeduju odobrenje Ministarstva zdravlja za obavljanje ove djelatnosti.

DDD mjere u stambenim i drugim objektima i javnim površinama (točka 3. Programa mjera) provode izvršitelji koji su s Gradom Zagrebom, sukladno propisima o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti i propisima o javnoj nabavi, sklopili ugovore o obavljanju DDD mjera.

Izvršitelji DDD mjera trebaju zadovoljiti uvjete, posjedovati opremu potrebnu za provođenje pojedine DDD mjere, opremu za elektronički unos podataka u internetsku aplikaciju s bazom podataka te zadovoljiti druge zahtjeve sukladno pojedinim mjerama iz Programa mjera i Provedbenog plana (A, B i C), odnosno posjedovati stručnu i tehničku sposobnost.

Izvršitelji DDD mjera dužni su pridržavati se Programa mjera i Provedbenog plana za svaku od mjera koju provode kao i Pravilnika o načinu provedbe obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 76/12).

4. Ovaj će provedbeni plan biti objavljen u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 501-05/15-05/210

URBROJ: 251-03-02-15-3

Zagreb, 29. prosinca 2015.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v.r.

A.A. PROVEDBENI PLAN PREVENTIVNE I OBVEZNE PREVENTIVNE DERATIZACIJE NA PODRUČJU GRADA ZAGREBA ZA 2016. GODINU

A.A.1. UVOD

Ovim provedbenim planom preventivne i obvezne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2016. (u daljnjem tekstu: Provedbeni plan deratizacije) utvrđuju se način, vrijeme i dinamika provođenja mjera preventivne i obvezne preventivne deratizacije propisani u Programu mjera preventivne i obvezne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2016. (u daljnjem tekstu: Provedbeni plan deratizacije). Ovaj Provedbeni plan deratizacije odnosi se na objekte provedbu kojih osigurava i financira Grad Zagreb: stambeni objekti i dvorišta, javnoprometne i javne zelene površine (trgovi, parkovi i obale gradskih vodotoka), dječji vrtići, osnovne i srednje škole te učenički domovi osnivač kojih je Grad Zagreb, objekti gradskih i upravnih tijela Grada Zagreba i mjesne samouprave.

A.A.2. NAČIN PRIMJENE ANTIKOAGULANTNIH MEKA

Uz obvezno vođenje dokumentacije, Provedbeni plan deratizacije određuje i način primjene antikoagulantnih meka sukladno člancima 20. i 21. Pravilnika o načinu provedbe obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 76/12).

A.A 2.1. Dopuštene meke

Deratizacija će se provesti izlaganjem meka zatrovanih antikoagulantnim rodenticidima II. generacije. Za deratizaciju se mogu koristiti samo meke koje su propisno registrirane i dopuštene za primjenu u Republici Hrvatskoj rješenjem Ministarstva zdravlja RH. Primjenjivat će se sljedeće standardne meke:

a) rasuta meka (zrnati nosač, pahuljice i sl.) s djelatnom tvari antikoagulantom II. generacije, pripravljena na biljnom nosaču,

b) kruta (parafinizirana) meka s djelatnom tvari antikoagulantom II. generacije.

A.A.2.2. Način postavljanja meka

2.2.1. Za deratizaciju suterenskih, podrumskih prostorija, tehničkih etaža i ostalih prostora stambenih objekata te objekata gradskih i upravnih tijela Grada Zagreba i mjesne samouprave u kojima se tijekom pregleda objekta utvrdi prisutnost glodavaca, izložit će se krute ili rasute meke isključivo u deratizacijske kutije na skrovita i nepristupačna mjesta, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom utvrdi prisutnost glodavaca.

Za deratizaciju dvorišta i okućnica stambenih objekata te objekata gradskih i upravnih tijela Grada Zagreba i mjesne samouprave u kojima se tijekom provedbe deratizacije utvrde tragovi prisutnosti glodavaca, izložit će se kruta meka u količini prema indikaciji, na indiciranim i skrovitim mjestima, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu ako se pregledom utvrdi prisutnost glodavaca.

2.2.2. Za deratizaciju objekata dječjih vrtića, osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova osnivač kojih je Grad Zagreb izlagat će se krute (parafinizirane) meke u označenim deratizacijskim kutijama na skrovitim i nepristupačnim mjestima, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom utvrdi prisutnost glodavaca.

Za deratizaciju na vanjskim površinama svih navedenih objekata izložit će se krute (parafinizirane) meke na skrovita i nepristupačna mjesta, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom utvrdi prisutnost glodavaca.

2.2.3. Pri deratizaciji svih objekata navedenih u točkama 2.2.1. i 2.2.2. izvršitelji trebaju obaviti pregled kućnog kanalizacijskog priključka, a u slučaju infestacije glodavcima izložiti krutu (parafiniziranu) meku obješenu na žicu do gornjeg najvišeg nivoa otpadne vode. Meke se izlažu samo ako se pregledom utvrdi prisutnost glodavaca.

2.2.4. Deratizaciju obala gradskih vodotoka, parkova, trgova i drugih javnih zelenih i javnoprometnih površina izvršitelji deratizacije provest će istodobno tijekom provedbe deratizacije stambenih objekata na istom području. Deratizaciju će provesti izlaganjem krutih (parafiniziranih) meka na indiciranim skrovitim mjestima uz otvorene vodotoke te u aktivnim štakorskim rupama. Meke u gradskim parkovima i na javnoprometnim površinama postavljat će isključivo u dubinu aktivnih rupa i u čvrste, sigurno zatvorene i učvršćene deratizacijske kutije, sigurno zaštićene od mogućnosti dodira djece, neovlaštenih osoba i neciljanih životinjskih vrsta. Meke se izlažu samo ako se pregledom utvrdi prisutnost glodavaca.

2.2.5. U objektima i na površinama gdje u trenutku pregleda nije utvrđena prisutnost glodavaca, neće se postavljati meke. Iznimno, izvršitelji deratizacije mogu postaviti meke na mjestima gdje nisu objektivno utvrdili prisutnost glodavaca ako prema izjavi korisnika postoje učestale infestacije glodavcima, a izvidom na licu mjesta izvoditelji utvrde povoljne uvjete za razvoj i razmnožavanje glodavaca.

Pri utvrđenoj infestaciji štetnim glodavcima, na temelju indikacije, u objektima ili na površinama izvršitelji će odrediti količinu meke koju je potrebno izložiti.

A.A.2.3. Uklanjanje meka

Izvršitelji deratizacije dužni su pri obavljanju deratizacije ukloniti zatečene meke zaostale iz ranijih akcija deratizacije. Uklanjanje meka treba se obaviti u skladu s postojećim propisima i uputama proizvođača.

A.A.3. OPSEG POSLOVA, DINAMIKA I ROKOVI

Opsegom poslova određuju se područja provedbe Programa mjera. Određivanjem dinamike i rokova osigurava se potrebna usklađenost s ekološkim i biološkim karakteristikama glodavaca, a time i optimalna učinkovitost provedbe mjera deratizacije.

A.A.3.1. Opseg poslova deratizacije koju osigurava Grad Zagreb

Preventivna i obvezna preventivna deratizacija na području Grada Zagreba provodi se u pet zona na cijelom području grada koje je teritorijalno podijeljeno u 17 gradskih četvrti, a zone su formirane temeljem planiranja blokova koji započinju od središta prema periferiji.

Raspored zona i gradskih četvrti je sljedeći:

I. zona

Novi Zagreb - zapad

Novi Zagreb - istok

Brezovica

II. zona

Črnomerec

Gornji grad - Medveščak

Podsljeme

Trešnjevka - sjever

III. zona

Podsused - Vrapče

Stenjevec

Trešnjevka - jug

IV. zona

Donji grad

Maksimir

Trnje

Gornja Dubrava

V. zona

Peščenica - Žitnjak

Donja Dubrava

Sesvete

A.A.3.2. Dinamika poslova deratizacije

Provode se dvije sveobuhvatne akcije deratizacije:

a. Proljetnu akciju treba obaviti u svim objektima i na površinama obuhvaćenima Programom mjera deratizacije od ožujka do svibnja tekuće godine.

b. Jesensku akciju treba obaviti u svim objektima i na površinama obuhvaćenima Programom mjera deratizacije od rujna do studenoga tekuće godine.

Uz obavljanje poslova propisanih Programom mjera deratizacije u okviru navedenih akcija, izvršitelji su na području gdje provode deratizaciju dužni omogućiti prijam poziva građana tijekom redovnog radnog vremena. U okviru Programa mjera deratizacije izvršitelji će osigurati deratizaciju prema pozivima u roku od tri radna dana od primitka poziva, tijekom cijele godine. Akcija u svim zonama mora početi istodobno, a radi planiranog, sveobuhvatnog i sustavnog provođenja deratizacije na području Grada Zagreba.

A.A.3.3. Rokovi obavljanja Programa mjera

Ugovorni izvršitelji Programa mjera što ga osigurava Grad Zagreb dužni su započeti proljetnu akciju deratizacije u ožujku, a jesensku u rujnu tekuće godine. Deratizacija se obavlja u svakoj gradskoj četvrti od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja proljetne i jesenske akcije deratizacije koju osigurava Grad Zagreb je deset tjedana nakon njezina početka.

Izvršitelji su dužni tijekom cijele godine obavljati mjere deratizacije prema pozivima građana, dojavama Ureda i Zavoda.

B.B. PROVEDBENI PLAN PREVENTIVNE I OBVEZNE PREVENTIVNE DEZINSEKCIJE KOMARACA NA PODRUČJU GRADA ZAGREBA ZA 2016. GODINU

B.B.1. UVOD

Ovim Provedbenim planom preventivne i obvezne preventivne dezinsekcije komaraca na području Grada Zagreba za 2016. (u daljnjem tekstu: Provedbeni plan dezinsekcije komaraca) utvrđuju se načini, vrijeme i dinamika provođenja mjera preventivne i obvezne preventivne dezinsekcije komaraca koje su propisane Programom mjera preventivne i obvezne preventivne dezinsekcije komaraca na području Grada Zagreba za 2016. (u daljnjem tekstu: Program mjera dezinsekcije komaraca).

B.B.2. Provedbeni Plan mjera suzbijanja komaraca

B.B.2.1. Otkrivanje legla komaraca

Otkrivanje novih legla važan je dio Programa mjera dezinsekcije komaraca i trajna je zadaća izvršitelja dezinsekcije komaraca.

Nova legla komaraca utvrđuju se na temelju:

- terenskih obilazaka izvršitelja,

- terenskih izvida djelatnika Zavoda,

- dojava građana na dežurni telefon izvršitelja, a potom terenskog izvida izvršitelja i/ili djelatnika Zavoda,

- dojave Ureda.

B.B.2.2. Praćenje legla komaraca

Legla komaraca utvrđena tijekom ranijih godina praćenja navedena su na odgovarajućim popisima u dodatku Programa mjera dezinsekcije komaraca. Registrirana legla u zatvorenim prostorima navedena su u Dodatku 1, a registrirana legla na otvorenim prostorima u Dodatku 2.

Praćenje legla komaraca treba obuhvatiti sva registrirana kao i sva legla otkrivena tijekom godine (novootkrivena legla) u zatvorenim prostorima i na otvorenim prostorima Grada Zagreba.

2.2.1. Legla u zatvorenim prostorima

Praćenje ličinki komaraca u registriranim i novootkrivenim leglima komaraca u vodama zatvorenih prostora (podrumi, toplinske stanice, tehničke etaže, revizijski otvori i sl.) stambenih i poslovnih zgrada na području Grada Zagreba provodi se tijekom čitave godine. Popis do sada registriranih legla u zatvorenim prostorima nalazi se u Dodatku 1 Programa mjera dezinsekcije komaraca i obvezni je dio njegove provedbe.

U naseljima u kojima su legla komaraca u poplavljenim podrumima zgrada potrebno je provoditi aktivna istraživanja radi njihova otkrivanja i nadzora.

2.2.2. Legla na otvorenim prostorima

Praćenje ličinki komaraca u povremenim i trajnim vodama na otvorenim prostorima (potoci i retencije potoka, bare, kanali, jezera, poplavne livade, umjetna legla koja su na popisu registriranih otvorenih legla) na području Grada Zagreba provodi se od ožujka do listopada.

Popis do sada registriranih legla na otvorenim prostorima nalazi se u Dodatku 2 i obvezni je dio provedbe programa.

Izvršitelji moraju obavljati pregled registriranih otvorenih legla od ožujka do listopada tekuće godine očevidom i uzimanjem uzoraka voda kako bi utvrdili prisutnost ličinki.

Uz pregled registriranih otvorenih legla s popisa u Dodatku 2 izvršitelji su dužni predvidjeti i preglede svih novih legla registriranih tijekom godine.

B.B.2.3.Suzbijanje ličinki komaraca

U svim leglima komaraca, u zatvorenim ili na otvorenim prostorima, u slučaju nalaza razvojnih oblika komaraca treba odmah provesti suzbijanje ličinki ako je moguće uklanjanjem legla, u suprotnome primjenom odgovarajućih larvicida.

2.3.1. Suzbijanje ličinki u zatvorenim leglima

U zatvorenim registriranim leglima komaraca s popisa u Dodatku 1 suzbijanje ličinki obavlja se tijekom cijele godine na osnovi redovitih pregleda.

Na području Grada Zagreba razlikuju se dvije kategorije zatvorenih legla. Kategoriji A pripadaju legla u kojima se u većem dijelu godine nalazi voda. Kategoriji B pripadaju legla u kojima se voda samo povremeno pojavljuje ili su manje pogodna za razvoj komaraca.

Izvršitelji trebaju obaviti pregled svih registriranih zatvorenih legla kategorije A jedanput mjesečno (dinamikom svaka četiri tjedna), a kategorije B četiri puta u godini dinamikom svaka tri mjeseca. Legla s pozitivnim nalazom ličinki nakon provedenog suzbijanja potrebno je ponovno pregledati u roku od sedam dana. Uz pregled registriranih legla s popisa u Dodatku 1, izvršitelji su dužni predvidjeti i preglede svih novih legla registriranih tijekom godine.

Za suzbijanje ličinki komaraca u zatvorenim leglima izvršitelj će koristiti larvicide koji su učinkoviti u čistim i zagađenim vodama formulirani kao tablete, granule ili koncentrat za emulziju (EC).

2.3.2. Suzbijanje ličinki u otvorenim leglima komaraca

Dinamika aktivnosti legla ovisi o vrstama komaraca koje se u leglu razvijaju pa se na temelju toga određuje razdoblje i dinamika suzbijanja.

Na području Grada Zagreba razlikuju se tri kategorije otvorenih legla:

A: Kategoriji A pripadaju legla u kojima prevladavaju poplavne i šumske vrste komaraca (komarci rodova Aedes i Ochlerotatus). Legla kategorije A aktivna su najčešće od ožujka do prve polovine lipnja, iznimno u natprosječno kišnim razdobljima mogu biti aktivna duže.

B: Kategoriji B pripadaju legla u kojima se razvijaju vrste komaraca roda Culex i druge manje prisutne vrste. Legla kategorije B aktivna su u razdoblju od svibnja do listopada.

C: Kategoriji C pripadaju legla u kojima se razvijaju tigrasti komarci (Aedes albopictus) i druge vrste umjetnih legla. Legla kategorije C aktivna su u razdoblju od svibnja do listopada.

Suzbijanje ličinki komaraca u otvorenim leglima započet će utvrđivanjem prisutnosti ličinki u njima. Izvršitelji će posebno obratiti pozornost leglima kategorije A u kojima se razvijaju komarci koji uznemiruju građane tijekom svibnja i lipnja, a stadij ličinke komarca može se pronaći već u ožujku.

Planirana dinamika larvicidnih tretmana:

1) legla kategorije A:

- ožujak - jedan tretman u drugoj polovini mjeseca,

- travanj i svibanj - dva tretmana mjesečno, dinamikom svaka dva tjedna,

- lipanj - jedan tretman u prvoj polovini mjeseca (iznimno prema potrebi više, uz suglasnost Ureda i Zavoda).

2) legla kategorije B i C:

- od svibnja do rujna dva tretmana mjesečno, dinamikom svaka dva tjedna,

- listopad - jedan tretman mjesečno, u prvoj polovini mjeseca.

Uz pregled registriranih legla s popisa u Dodatku 2, izvršitelji su dužni predvidjeti i preglede svih novih legla registriranih tijekom godine.

2.3.3. Suzbijanje ličinki u dvorištima tvrtki koje posluju gumama

Izvršitelji suzbijanja dužni su provoditi praćenje prisutnosti i suzbijanje ličinki u gumama na odlagalištima i u tvrtkama koje posluju gumama (Dodatak 2, legla kategorije C). Izvršitelji će provoditi suzbijanje ličinki komaraca u gumama i na svim drugim lokacijama koje se utvrde kao legla komaraca tijekom provođenja programa te su o tome dužni obavijestiti Zavod.

Za suzbijanje ličinki komaraca u gumama izvršitelji će koristiti larvicide koji neće ugroziti zdravlje ljudi koji dolaze u direktan kontakt s gumama.

B.B.2.4. Terenski izvidi prema pozivima građana

Radi komunikacije i primanja podataka od građana o pojavi i dosađivanju komaraca, izvršitelji programa dužni su osigurati dežurni telefon dostupan najmanje četiri sata svakog radnog dana u vremenu od 10 do 14 h tijekom cijele godine. Broj telefona, vrijeme primanja poziva i obavijesti dužni su staviti na raspolaganje građanima preko sredstava javnog priopćavanja prema uputi Ureda te preko Centra za obavješćivanje Grada Zagreba, u razdoblju od travnja do listopada jedanput mjesečno.

Izvršitelji suzbijanja komaraca dužni su svaku pritužbu građana zabilježiti i u roku od tri radna dana obaviti terenski izvid. Terenski izvid uključuje pregled područja, što obuhvaća adresu prijave i okolno područje u svim smjerovima do udaljenosti od 100 m od adrese prijave.

Pri pronalasku legla komaraca u dvorištima i okućnicama, izvršitelji trebaju u suradnji s korisnicima i vlasnicima objekata ako je moguće ukloniti legla te savjetovati korisnike objekata, građane i pravne osobe o nekemijskim mjerama koje treba provoditi jer pridonose smanjenju pojave komaraca u njihovu okruženju. Legla pronađena u privatnim dvorištima i okućnicama građana i pravnih osoba neće biti unesena u registar legla jer su vlasnici i stanari dužni voditi brigu kako ne pogodovati razvoju komaraca.

U slučaju pronalaska legla komaraca koje nije tijekom izvida moguće ukloniti, izvršitelji trebaju podatke o novom leglu u roku od tri dana dostaviti Uredu i Zavodu.

U Dodatku 3 Programa mjera nalazi se predviđen broj terenskih izvida prema pozivima građana procijenjen na temelju iskustva tijekom proteklih nekoliko godina.

B.B.2.5. Mjerenje brojnosti i aktivnosti krilatica

Mjerenje brojnosti i aktivnosti krilatica na registriranim žarištima krilatica izvršitelji će provoditi metodom hvatanja krilatica komaraca aspiratorom tijekom 15 minuta na tijelu skupljača, u sumrak ili svitanje. Mjerenje će obavljati pri vremenskim uvjetima koji su povoljni za aktivnost komaraca i u vrijeme najveće aktivnosti komaraca (u sumrak ili svitanje). Mjerenje će provoditi od sredine travnja do konca srpnja na najmanje osam područja predviđenih za adulticidne tretmane proljetnih vrsta komaraca (žarišta krilatica) s popisa Dodatka 4 Programa mjera dezinsekcije komaraca. Dinamika mjerenja je sljedeća: druga polovina travnja - jedanput mjesečno, svibanj i lipanj - dva puta mjesečno, srpanj - jedanput mjesečno. O nalazu će pismeno (telefaksom ili elektroničkom poštom) izvijestiti Zavod i Ured. Prikupljene komarce izvršitelji će čuvati u hladnjaku te dostavljati u Zavod (radi istraživanja prisutnih vrsta na žarištima krilatica). Popis žarišta krilatica na kojima će izvršitelji obavljati mjerenja brojnosti i aktivnosti krilatica nalazi se u Dodatku 4 Programa mjera dezinsekcije komaraca.

Uz pregled registriranih žarišta krilatica s popisa u Dodatku 4, izvršitelji su dužni predvidjeti i praćenje brojnosti krilatica na područjima s kojih izvršitelji, Zavod i Ured prime povećan broj pritužbi građana tijekom cijele sezone aktivnosti komaraca. O rezultatu mjerenja pismeno će (telefaksom ili elektroničkom poštom) izvijestiti Zavod i Ured.

B.B.2.6. Suzbijanje krilatica komaraca

Izvršitelji će provoditi suzbijanje krilatica komaraca toplim ili hladnim ULV zamagljivanjem sa zemlje u naseljenim gradskim dijelovima u periodu od sredine travnja do sredine listopada, ovisno o nalazima mjerenja brojnosti krilatica. Suzbijanje će provoditi u vrijeme najveće aktivnosti krilatica komaraca. Pri tome će koristiti adulticide s djelatnom tvari na bazi sintetskih piretroida niske toksičnosti, namijenjene za ULV primjenu, preporučene od Svjetske zdravstvene organizacije za primjenu u naseljenim sredinama, s dozvolom Ministarstva zdravlja RH za primjenu u Hrvatskoj. Radi zaštite okoliša kao sredstva za razrjeđivanje mogu se koristiti voda ili pročišćena mineralna ulja.

Djelotvornost provedenih akcija suzbijanja kao i eventualna rezistencija populacije komaraca na primijenjene insekticide, izvršitelji programa dužni su provjeravati nakon svake akcije suzbijanja temeljem mjerenja smanjenja broja komaraca. U slučaju neuspjeha i nedjelotvornih akcija izvršitelji dezinsekcije komaraca obvezni su postupak ponoviti o svom trošku.

2.6.1. Suzbijanje proljetnih vrsta krilatica komaraca na registriranim i neregistriranim žarištima

A: Adulticidne tretmane proljetnih vrsta krilatica komaraca izvršitelji će provoditi na ciljanim područjima na kojima je izmjerena povećana brojnost komaraca prema rezultatima uzorkovanja (točka B.B.2.5. ovog provedbenog plana). Popis do sada registriranih žarišta krilatica naveden je u Dodatku 5 Programa mjera dezinsekcije komaraca.

B: Adulticidne tretmane proljetnih vrsta krilatica komaraca izvršitelji će provoditi i na ciljanim manjim područjima na kojima se tijekom sezone aktivnosti proljetnih vrsta komaraca pokaže potreba za suzbijanjem. Takve površine (područja) mogu obuhvaćati:

(a) neregistrirana područja ili žarišta - nisu definirana i navedena u Dodatku 5 Programa mjera,

(b) dio registriranih žarišta krilatica na kojima je prethodno proveden adulticidni tretman (točka 2.6.1. A) - navedena su u Dodatku 5 Programa mjera.

Izvršitelji će prema pritužbama građana koje prime izvršitelji, Ured i Zavod obaviti terenski izvid i mjerenje brojnosti i aktivnosti krilatica komaraca (točka B.B.2.5. ovog provedbenog plana). U slučaju izmjerenog povećanog broja krilatica odredit će i ograničiti površinu za provedbu adulticidnog tretmana, površina će obuhvaćati do 20 ha. Podatke o mjerenju i definiranoj površini za provedbu adulticidnog tretmana, pismeno će (telefaksom ili elektroničkom poštom) uputiti Zavodu i Uredu. Ukupna predviđena površina za provedbu adulticidnih tretmana iz točke 2.6.1. B na kojoj će izvršitelji provesti adulticidne tretmane proljetnih vrsta krilatica navedena je u Dodatku 6 Programa mjera dezinsekcije komaraca.

U slučaju da pritužbe građana na komarce budu primljene s područja na kojem je proveden adulticidni tretman u roku od pet dana od dana obavljenog adulticidnog tretmana, izvršitelj je dužan ponoviti adulticidni tretman tog područja o svom trošku.

2.6.2. Suzbijanje ljetnih vrsta krilatica komaraca

Suzbijanje ljetnih vrsta krilatica (tigrasti komarci i druge vrste) izvršitelji će provoditi od mjeseca srpnja do kraja sezone aktivnosti komaraca. Izvršitelji će prema pritužbama građana koje prime izvršitelji, Ured i Zavod obaviti terenski izvid (točka B.B.2.4. ovog provedbenog plana) i mjerenje brojnosti i aktivnosti krilatica komaraca (točka B.B.2.5. ovog provedbenog plana). U slučaju izmjerenog povećanog broja krilatica komaraca koje su izrazita smetnja građanima, izvršitelji će odrediti i ograničiti površinu za provedbu adulticidnog tretmana, površina će obuhvaćati do 5 ha. Podatke o terenskom izvidu, mjerenju brojnosti i aktivnosti krilatica komaraca te definiranoj površini za provedbu adulticidnog tretmana, pismeno će (telefaksom ili elektroničkom poštom) uputiti Zavodu i Uredu.

Adulticidne tretmane ljetnih vrsta krilatica izvršitelji će provoditi ULV toplim i/ili hladnim postupkom zamagljivanja, pri čemu će zelenilo u dvorištima i okućnicama obraditi toplim postupkom zamagljivanja ručnim zamagljivačima.

Ukupna površina predviđena za adulticidne tretmane ljetnih vrsta krilatica (žarišta nisu registrirana) na kojoj će izvršitelji provesti tretmane navedena je u Dodatku 7 Programa mjera dezinsekcije komaraca.

2.6.3. Obavješćivanje o provođenju adulticidnih tretmana

Prije svake akcije suzbijanja krilatica komaraca metodom toplog zamagljivanja ili hladnog zamagljivanja ULV metodom, izvršitelj programa obavijestit će građane o području i vremenu provođenja akcije preko dnevnog tiska i radijskih postaja prema uputi Ureda, a najmanje tri dana prije provedbe tretmana. Istim će načinom upozoravati pčelare da na vrijeme uklone pčele s područja koja će se tretirati. Istovremeno će pismeno obavijestiti Državni centar za obavješćivanje (112).

Obavijest o provođenju adulticidnog tretmana pismeno će slati Zavodu (telefaks ili elektroničku poštu) i Uredu koristeći obrazac u Dodatku 8 Programa mjera.

B.B.2.7. Dopušteni insekticidi

Za larvicidne tretmane izvršitelj će koristiti larvicide registrirane od strane Ministarstva zdravlja RH.

Za adulticidne tretmane zelenih površina sa zemlje izvršitelj će koristiti adulticid formuliran za ULV primjenu toplog ili hladnog postupka, na osnovi niskotoksičnih piretroida ili piretrina koji su registrirani od strane Ministarstva zdravlja RH.

Potrebne količine navedenih insekticida ovise o izabranim tvorničkim formulacijama, a dopušteno je doziranje i primjena isključivo prema uputama proizvođača i preporukama Svjetske zdravstvene organizacije.

c.C. PROVEDBENI PLAN OSTALIH posebnih MJERA PREVENTIVNE I OBVEZNE PREVENTIVNE DEZINFEKCIJE, DEZINSEKCIJE I DERATIZACIJE na području grada zagreba za 2016.

C.C.1. UVOD

Ovim provedbenim planom ostalih posebnih mjera preventivne i obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području Grada Zagreba za 2016. (u daljnjem tekstu: Provedbeni plan - ostalih posebnih mjera) utvrđuju se načini, vrijeme, opseg i dinamika provođenja mjera koje su propisane Programom ostalih posebnih mjera preventivne i obvezne preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na području Grada Zagreba za 2016. (u daljnjem tekstu: Program mjera - ostalih posebnih mjera).

C.C.2. PREVENTIVNA I OBVEZNA PREVENTIVNA DEZINSEKCIJA

C.C. 2.1. Plan provedbe dezinsekcije žohara u romskim naseljima Grada Zagreba

Cjelovite mjere suzbijanja žohara najučinkovitiji su način njihova suzbijanja:

2.1.1. Utvrđivanje infestacije

Izvršitelji će prije planiranog suzbijanja obaviti utvrđivanje infestacije stručnim pregledom objekata radi utvrđivanja prisutnosti i brojnosti žohara. Prema potrebi koristit će feromonske klopke.

2.1.2. Smanjenje populacije žohara kemijskim metodama

Suzbijanje žohara kemijskim metodama izvršitelji će provesti u svim objektima u kojima je utvrđena infestacija. Primijenit će metodu prskanja površina preparatima rezidualnog djelovanja uz dodatnu primjenu hranidbenog gela na indiciranim mjestima. Svaka primjena pesticida treba biti provedena tako da se ne kontaminira hrana, ne oštete ili zaprljaju ne-ciljane površine, ne ugrozi zdravlje ljudi i ne onečisti okoliš, sukladno Pravilniku o načinu provedbe obvezne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 76/12). Za suzbijanje žohara kemijskim metodama izvršitelji će koristiti sredstva registrirana i dopuštena za primjenu u Republici Hrvatskoj rješenjem Ministarstva zdravlja.

Prostore u kojima će dezinsekcija biti provedena prskanjem, korisnici objekata mogu ponovno koristiti tek nakon što se sve tretirane površine potpuno osuše. Korisnici su dužni nakon provedene dezinsekcije temeljito oprati radne površine i pribor koji dolazi u kontakt s hranom.

Tijekom provedbe dezinsekcije izvršitelji trebaju savjetovati korisnike objekata o mjerama sanitacije i drugim mjerama koje mogu smanjiti unos žohara, uvjete za razvoj i razmnožavanje, a trebaju ih provoditi korisnici objekata.

Dezinsekciju žohara u romskim naseljima izvršitelji će provesti na sljedećim područjima:

- područje Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak: lokacija Vrtni put - Obrtnička cesta, iza Centra male privrede (Savica Šanci),

- Struge, iza kućnog br. 40,

- Plinarsko naselje.

Izvršitelji će obaviti dezinsekciju žohara dva puta u razmaku od tri tjedna. Prva akcija suzbijanja započet će tijekom lipnja ili srpnja, ovisno o razini utvrđene infestacije.

Izvršitelji će o planiranim mjerama dezinsekcije žohara obavijestiti Ured, Zavod i stanovnike romskih naselja najmanje pet dana prije provođenja dezinsekcije.

C.C. 2.2. Plan provedbe dezinsekcije žohara kanalizacijskog sustava

Dezinsekciju žohara izvršitelji će provoditi unutar revizijskih otvora kemijskim metodama rezidualnog prskanja i drugim metodama sukladno Pravilniku o načinu provedbe obvezne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 76/12). Za suzbijanje žohara kemijskim metodama izvršitelji će koristiti sredstva propisno registrirana i dopuštena za primjenu u Republici Hrvatskoj rješenjem Ministarstva zdravlja.

Dezinsekciju žohara izvršitelji će provesti u slučaju pojave i utvrđene infestacije žoharima u revizijskim kanalizacijskim otvorima na javnim površinama. Nakon primljene prijave o pojavi žohara u revizijskim kanalizacijskim otvorima na javnim površinama, Odjel za DDD Zavoda obavit će terenske izvide na temelju kojih će utvrditi potrebu i opseg provedbe dezinsekcije žohara. O utvrđenome će izvijestiti Ured koji će zatim naložiti izvršiteljima provedbu dezinsekcije ako je potrebna. Nakon provedenih mjera dezinsekcije, izvršitelji će akciju dezinsekcije ponoviti u razmaku od tri do četiri tjedna. O planiranim mjerama izvršitelji će obavijestiti Ured i Zavod najmanje pet dana prije provedbe mjera.

Ukupan predviđeni broj revizijskih kanalizacijskih otvora u kojima će se provoditi suzbijanje žohara nalazi se u Dodatku 1 Programa mjera - ostalih posebnih mjera.

C.C. 2.3. Plan provedbe dezinsekcije muha naselja Jakuševec

Dezinsekciju muha izvršitelji će provoditi u domaćinstvima naselja Jakuševec kemijskim metodama u zatvorenim i na otvorenim prostorima. Provodit će suzbijanje razvojnih oblika i odraslih jedinki muha. Izbor metode u suzbijanju ovisit će o vrsti muha, prostoru koji se tretira (otvoreni ili zatvoreni), namjeni prostora (stanovanje ljudi, životinjska staja), površini koja se tretira i opremi za aplikaciju. Posebnu pažnju izvršitelji će posvetiti mjestima razvoja muha (gnojištima i drugim mjestima odlaganja organskog otpada).

Tijekom provedbe dezinsekcije izvršitelji trebaju savjetovati vlasnike domaćinstava o mjerama sanitacije kojima se mogu smanjiti uvjeti za razvoj i razmnožavanje muha, a trebaju ih provoditi vlasnici objekata.

Kako bi smanjili broj muha na podnošljivu razinu, izvršitelji će provoditi dezinsekciju muha jednom mjesečno od lipnja do rujna, u što kraćem vremenskom roku, a stanovnici naselja dužni su u svojim domaćinstvima provoditi mjere sanitacije i voditi brigu o ispravnom odlaganju i držanju otpada i gnoja. Suzbijanje muha temeljit će na larvicidnom suzbijanju, prema Pravilniku o načinu provedbe obvezne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 76/12) koristeći pri tome pesticide i sredstva propisno registrirana i dopuštena za primjenu u Republici Hrvatskoj rješenjem Ministarstva zdravlja.

Izvršitelji će o planiranim mjerama dezinsekcije muha obavijestiti Ured, Zavod i stanovnike naselja Jakuševec najmanje pet dana prije provedbe dezinsekcije, a nakon obavljenog terenskog izvida i utvrđivanja visine populacije muha.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija