zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

30.12.2015.

Donesen

22.12.2015.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Zagreba za 2016.

Pročišćeni tekst vrijedi od 30.12.2015.

Narodne novine 27/2015

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Zagreba za 2016. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 27/15)

Na temelju članka 49. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine 10/97, 107/07 i 94/13) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09, 10/10, 4/13, 24/13 i 2/15), Gradska skupština Grada Zagreba, na 35. sjednici, 22. prosinca 2015., donijela je

PROGRAM

javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Zagreba za 2016.

1. UVOD - OCJENA STANJA I CILJEVI

U skladu sa Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine 10/97, 107/07 i 94/13), Grad Zagreb ima pravo i obvezu odlučivati o potrebama i interesima djece i roditelja - skrbnika, građana na svom području i organizirati i ostvarivati program predškolskog odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci rane i predškolske dobi te radi zadovoljavanja tih potreba osnivati dječje vrtiće.

Programom javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Zagreba za 2016. (dalje u tekstu: Program javnih potreba) utvrđuju se ciljevi, oblik, opseg, kvaliteta i način zadovoljavanja javnih potreba u djelatnosti predškolskog odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci rane i predškolske dobi (dalje u tekstu: predškolski odgoj) prema potrebama i interesima stanovnika Grada Zagreba.

Program javnih potreba utvrđuje se u skladu sa Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju i njegovim provedbenim propisima.

Djelatnost predškolskog odgoja i obrazovanja dio je sustava odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci, a financira se pretežito sredstvima proračuna lokalne i područne (regionalne) samouprave te sudjelovanjem roditelja u cijeni programa predškolskog odgoja i obrazovanja u koji su uključena njihova djeca. Određeni programi javnih potreba (program predškole, posebni programi za djecu s teškoćama u razvoju, za nacionalne manjine i za darovitu djecu), sufinanciraju se i iz sredstava državnog proračuna.

Programom javnih potreba, za koji se sredstva osiguravaju u proračunu Grada Zagreba, obuhvaćeni su sljedeći programi predškolskog odgoja:

1. redoviti programi njege, odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi djece rane i predškolske dobi (dalje u tekstu: redoviti program), te posebni cjelodnevni, poludnevni i kraći programi;

2. program predškole koji je obvezan za svu djecu u godini prije polaska u osnovnu školu (a za romsku djecu, djecu drugih nacionalnih manjina i djecu s posebnim potrebama omogućen je program predškole u trajanju od dvije godine prije polaska u školu);

3. drugi programi važni za razvoj predškolskog odgoja u Gradu Zagrebu.

U Program javnih potreba uključeno je i sufinanciranje djelatnosti dadilja sukladno članku 37. Zakona o dadiljama (Narodne novine 37/13), i to za čuvanje, brigu i skrb o djeci rane i predškolske dobi s prebivalištem na području Grada Zagreba.

1.1. Ocjena stanja

U Gradu Zagrebu programima predškolskog odgoja i obrazovanja u pedagoškoj godini 2015./2016. obuhvaćeno je (redovitim programom i programom predškole u gradskim, privatnim i vjerskim dječjim vrtićima te predškolskim odgojem i obrazovanjem u posebnim ustanovama) oko 85% ukupnog broja djece u Gradu Zagrebu u dobi od šest mjeseci do polaska u osnovnu školu, s tim da je gotovo 100% obuhvat djece u godini prije polaska u osnovnu školu.

Grad Zagreb osnivač je 60 dječjih vrtića - javnih predškolskih ustanova, koje su osnovni nositelji gradskog programa javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju, a u pedagoškoj godini 2015./2016., na 222 lokacije ostvaruju redoviti cjelodnevni program ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja i druge programe predškolskog odgoja i obrazovanja za 34.620 djece rane i predškolske dobi u 1.466 odgojno-obrazovnih skupina od kojih 8.678 djece jasličke dobi u 447 jasličkih skupina i 25.942 djece u 1.019 vrtićkih skupina. Program predškole provodi se za 7.813 djece školskih obveznika za školsku godinu 2016./2017. u redovitom programu, a 449 djece školskih obveznika, koji nisu uključeni u redovni program, program predškole realiziraju izvan redovitog programa u 31 posebno organiziranoj skupini predškole (s mogućim povećanjem do kraja 2016.). U dječjim vrtićima provodi se i velik broj posebnih cjelodnevnih, poludnevnih i kraćih programa, sukladno interesima djece i financijskim mogućnostima roditelja - skrbnika za oko 7.271 dijete u 304 odgojne skupine u okviru 172 vrste programa.

U redovne i posebne programe uključeno je ukupno 10.660 djece s posebnim potrebama od kojih je 1.599 s težim teškoćama u razvoju te 598 darovite djece uključene u programe za darovitu djecu koji se provode u 37 gradskih dječjih vrtića.

Kapacitete gradskih dječjih vrtića nadopunjuje 68 vjerskih i privatnih dječjih vrtića (uključujući 2 privatne osnovne škole s programima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja), koji tijekom pedagoške godine organiziraju redoviti cjelodnevni program i druge programe predškolskog odgoja i obrazovanja za 4.887 djece rane i predškolske dobi što je premašilo plan povećanja kapaciteta za oko 731 dijete i 17 odgojnih skupina, kojih je program sufinanciran iz proračuna Grada Zagreba. Postojeći privatni i vjerski vrtići otvarali su nove odgojno-obrazovne skupine, a u program sufinanciranja uključena su i dva novoustrojena privatna dječja vrtića.

Programi predškolskog odgoja i obrazovanja ostvaruju se i u posebnim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb te drugim institucijama s verificiranim programima za djecu rane i predškolske dobi za oko 350 djece.

Na rubnim područjima, posebno u zapadnom dijelu Grada Zagreba raste broj zahtjeva roditelja za upis djece u redovite cjelodnevne i druge programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, posebice u jaslice, što je rezultat kako kvalitete programa tako i cijene programa za roditelje u gradskim dječjim vrtićima. Cijena programa dječjih vrtića za većinu roditelja najniža je u Republici Hrvatskoj te su programi izuzetno dostupni djeci i roditeljima Grada Zagreba.

Početkom pedagoške godine u postojećim prostorima vrtića, adaptacijom se povećao kapacitet za još 8 odgojnih skupina i to u: DV "Trnoružica" 1 odgojna skupina, DV "Trnsko" 1 odgojna skupina, DV "Malešnica" 2 odgojne skupine, DV "Hrvatski Leskovac" 3 odgojne skupine i DV "Travno" 1 odgojna skupina.

Također, početkom pedagoške godine za potrebe upisa za pedagošku godinu 2015/2016. dvadesetak prostora u kojima je provođen vrtićki program prenamijenjeno je za program jaslica.

Povećan je i opseg programa "Vrtić u bolnici" za dvije odgojne skupine.

Proveden je program "Djeca u prirodi Grad mladih" za oko 6000 djece, kao integralni dio odgojno- obrazovnog programa u godini prije polaska u školu, što je jedinstven program u ovom dijelu Europe.

Program predškole u posebnim odgojnim skupinama i dalje pokazuje trend opadanja s obzirom na to da je većina djece te dobi uključena u redoviti cjelodnevni program gradskih dječjih vrtića.

U suradnji s gradskim četvrtima uređen je niz dječjih igrališta, postavljene su ograde, rasvjeta i videonadzor te provedeno niz akcija za poboljšanje uvjeta rada na igralištima gradskih dječjih vrtića.

Od 222 objekta gradskih dječjih vrtića, većina su namjenski građeni objekti, prosječne starosti od 30 do 40 godina, a oko 25% su stambeni i poslovni prostori prenamijenjeni za potrebe vrtića. Prenamijenjeni prostori u većini slučajeva nemaju odgovarajuću dvoranu za tjelesne aktivnosti, igralište ili neki drugi prostor za dnevni boravak djece na zraku, što je problem i u nekim privatnim dječjim vrtićima. S obzirom na starost i stanje objekata, Grad je osigurao znatna sredstva za investicijsko održavanje i zamjenu dotrajale opreme i didaktike.

U gradskim dječjim vrtićima, u ovoj pedagoškoj godini, zaposleno je 5.398 radnika, od toga 526 na određeno vrijeme čiji broj varira tijekom godine. Prisutan je trend povećavanja broja radnika u gradskim dječjim vrtićima zbog povećanja kapaciteta i otvaranja novih skupina za provođenje programa. Radi unaprjeđivanja uvjeta rada i kvalitete programa, sve ustanove imaju tim stručnih suradnika - pedagoga, psihologa i defektologa (logopeda ili rehabilitatora) te višu medicinsku sestru kao zdravstvenu voditeljicu. Sukladno sve većem broju djece s teškoćama u razvoju uključenih u programe, Grad je osigurao još 110 trećih odgojitelja pa ih je sada 218, raspoređenih u 60 dječjih vrtića. Također, u sklopu gradskog programa prijama pripravnika, u predškolskim ustanovama na stručnom je osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa bilo 117 odgojitelja i 16 stručnih suradnika radi ostvarivanja obveznog jednogodišnjeg pripravničkog staža i polaganja stručnog ispita. Sredstva za plaće radnika i naknade troškova radnicima osigurava Grad Zagreb u skladu s Kolektivnim ugovorom za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 18/15). U 2015. godini zadržana je osnovica za obračun plaća u iznosu od 3.620,00 kn bruto te iznosi materijalnih prava na razini 2014. godine.

Gradski dječji vrtići su proveli odredbe Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe glede definiranja i ustroja programa predškolskog odgoja, normativa za broj zaposlenih odgojitelja, stručnih suradnika i viših medicinskih sestara, propisanog broja sati neposrednog rada odgojno-obrazovnih radnika s djecom, mjera zdravstvene zaštite i prehrane djece, mjerila za financiranje programa te praćenja kvalitete rada predškolskih ustanova te je u tome postignuta razina i iznad odredbi Državnog pedagoškog standarda. Zbog stalnog rasta potreba djece za redovitim cjelodnevnim programom predškolskog odgoja i obrazovanja te potreba zaposlenih roditelja, nije bilo moguće u potpunosti primijeniti odredbe Državnog pedagoškog standarda o broju djece u odgojnim skupinama, nego se ta odredba provodi postupno. Stav je Grada da treba omogućiti pravo što većem broju djece Grada Zagreba na uključivanje u neki od programa predškolskog odgoja i obrazovanja, a roditeljima omogućiti obavljanje radnih zadaća.

Sukladno Odluci o načinu ostvarivanja prednosti pri upisu djece i mjerilima za naplatu usluga dječjih vrtića Grada Zagreba od roditelja - korisnika usluga (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/11, 19/11 i 15/12), od 1. siječnja 2013. iznos sudjelovanja u ekonomskoj cijeni redovitog 10-satnog programa za djecu roditelja s prebivalištem u Gradu Zagrebu određuje se prema prihodovnom cenzusu. Taj iznos ovisi o prosječnom mjesečnom prihodu po članu zajedničkog kućanstva ostvarenom u prethodnoj godini umanjenom za iznos poreza i prireza, iznos plaćen za rate stambenog kredita za nekretninu kojom se rješava stambeno pitanje obitelji i iznos plaćen za slobodno ugovorenu najamninu za potrebe stanovanja obitelji u stambenom prostoru najmodavca. Iznosi plaćanja za roditelje su 150,00 kn, 300,00 kn, 450,00 kn ili 600,00 kn mjesečno. Uz to roditelji ostvaruju pravo na olakšice s osnove broja djece u obitelji - korisnika redovitog programa, samohranosti, invalidnosti i prava obitelji na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi.

Program predškole je besplatan za svu djecu roditelja s prebivalištem u Gradu Zagrebu u godini prije polaska u osnovnu školu, a dvije godine za romsku djecu, djecu drugih nacionalnih manjina i djecu s teškoćama u razvoju.

Program predškolskog odgoja i obrazovanja najjeftiniji je u cijeloj Republici Hrvatskoj. Prema utvrđenom cenzusu 45%, odnosno 15.390 roditelja djece, plaća najmanju cijenu u iznosu od 150,00 kuna, a na cijenu utvrđenu cenzusom još dodatno 20,54%, odnosno 7.108 djece, ostvaruje dodatne olakšice, od kojih po odobrenju Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport u potpunosti je oslobođeno plaćanja 619 djece. Sukladno Odluci o načinu ostvarivanja prednosti pri upisu djece i mjerilima za naplatu usluga dječjih vrtića Grada Zagreba od roditelja - korisnika usluga, još 373 djece oslobođeno je plaćanja programa.

Za verificirane programe od strane resornog ministarstva kao što su posebni cjelodnevni, poludnevni, kraći i drugi programi koji obogaćuju ponudu uz redoviti program, dodatna uplata roditelja za cjelodnevne programe prema odluci upravnog vijeća dječjeg vrtića iznosi najviše 500,00 kn mjesečno, a za kraće programe 200,00 kn mjesečno.

Tijekom 2015. nastavljen je Projekt primjene standarda i normativa za prehranu djece, čime su zadovoljeni kriteriji visoko kvalitetne, zdrave prehrane djece u gradskim dječjim vrtićima. Nastavlja se provedba projekta prilagodbe radnog vremena dječjih vrtića radi zadovoljavanja potreba roditelja i njihovoga radnog vremena. Djeca mogu boraviti od 5.00 sati ujutro do 20.00 sati. Boravak djeteta ne više od 10 sati dnevno u instituciji, najdulje do 20.00 sati, preduvjet je zaštite djetetovoga integriteta, tj. zadovoljavanja potrebe za pravovremenim i primjerenim snom. I dalje se povećava ponuda vrsta programa s naglaskom na razvojne programe za djecu i specijalizirane programe za djecu s teškoćama u razvoju.

U Gradu Zagrebu dosad su registrirane 4 dadilje, a sufinancira se osmosatno čuvanje, briga i skrb o djeci rane i predškolske dobi pet dana tjedno za djecu s prebivalištem na području Grada Zagreba.

1.2. Ciljevi koji se žele ostvariti

- Održati dostignuti standard djelatnosti predškolskog odgoja glede zaštite i prava djece i roditelja te prava i obveze radnika u gradskim predškolskim ustanovama kao temeljnim nositeljima provedbe gradskog programa javnih potreba.

- I dalje povećavati kapacitete gradskih dječjih vrtića za veći obuhvat djece, ali i primjenu Državnog pedagoškog standarda o broju djece u odgojnim skupinama, i to izgradnjom novih objekata, nadogradnjom postojećih objekata, adaptiranjem odgovarajućih prostora te poticanjem korporativnih dječjih vrtića. Povećanje kapaciteta planirati će se u novim stambenim naseljima i gradskim četvrtima s rastućim brojem djece rane i predškolske dobi.

- I dalje sufinancirati privatne i vjerske vrtiće sukladno realnim potrebama roditelja i djece, ponajprije jasličke dobi, proračunskim sredstvima Grada Zagreba.

- Humanizirati okruženje u kojem se djeca igraju, istražuju i uče s ciljem ostvarivanja kriterija i standarda za prostor, opremu i didaktičku opremu što zadovoljava suvremene zahtjeve Nacionalnog kurikuluma.

- Osigurati svakom djetetu uključivanje u jedan od programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, u redovni cjelodnevni program, a ponajprije za djecu obaju zaposlenih roditelja, djecu iz obitelji težeg socijalnog statusa i drugu djecu po prioritetu, prema Pravilniku o upisu djece i ostvarivanju prava i obveza korisnika usluga u dječjem vrtiću.

- Osigurati svakom djetetu jednu godinu prije polaska u osnovnu školu uključivanje u obvezni program predškole, a za djecu s posebnim potrebama, djecu romske nacionalne manjine i djecu drugih nacionalnih manjina dvije godine prije polaska u školu.

- Stvarati uvjete za širenje vrsta programa za djecu od 6 mjeseci do 1 godine, za djecu s teškoćama u razvoju i darovitu djecu, djecu nacionalnih manjina, drugu potrebitu djecu kao što su djeca migranata te uvoditi i provoditi druge programe ovisno o potrebama i interesu djece i roditelja.

- Ustrojiti sustav ranog otkrivanja i uključivanja darovite djece predškolske dobi i djece s teškoćama u razvoju te podrške njima.

- Stvarati uvjete za kvalitetno zadovoljavanje razvojnih potreba djece održavanjem postignutog standarda broja i vrste stručnih radnika i zapošljavanjem novih odgojitelja, trećih odgojitelja, stručnih suradnika, te uključivanjem drugih potrebnih stručnjaka i pomagača.

- Poticati stručno usavršavanje odgojitelja, stručnih suradnika i drugih radnika ovisno o njihovim interesima i potrebama programa dječjeg vrtića, s ciljem unaprjeđivanja kvalitete i diferencijacije programa u suglasju s potrebama i posebnim potrebama djece i roditelja.

- Poticati i unaprjeđivati partnerstvo s roditeljima i obitelji te otvorenost predškolske ustanove prema društvenoj sredini i drugim relevantnim institucijama radi stvaranja pozitivnog ozračje za cjelovit razvoj svakog djeteta i podršku obitelji.

- Osigurati daljnje provođenje kvalitetne prehrane djece u dječjim vrtićima prema utvrđenim normativima i standardima.

- Razvijati i provoditi mjere za unaprjeđivanje kvalitete upravljanja dječjim vrtićima s ciljem optimalnog korištenja postojećih resursa i racionalnog trošenja proračunskih sredstava i daljnjeg razvoja djelatnosti.

- S ciljem dostupnosti programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, zaštite standarda roditelja i djece i provedbe pronatalitetne politike nastaviti s preispitivanjem cijena redovitog programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja i cjelokupnog postojećeg sustava olakšica kao i osigurati više programa za djecu koja nisu uključena u neki od programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

- Sklapanjem sporazuma sa susjednim gradovima i općinama osigurati sufinanciranje programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja djece i roditelja izvan prebivališta.

- Osigurati sredstva za plaće i naknade radnika gradskih predškolskih ustanova temeljem odredaba Kolektivnog ugovora za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba.

- U okviru raspoloživih sredstava za djelatnost, utvrditi kriterije za financiranje provođenja djelatnosti, vodeći računa o specifičnim uvjetima, stanju objekata i opreme te sigurnosnih uvjeta svakog dječjeg vrtića.

- Podržavati programe drugih ustanova i udruga koje provode programe za nacionalne manjine, predškolsku djecu iz socijalno depriviranih obitelji, djecu s teškoćama u razvoju i druge programe za predškolsku djecu verificirane od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

- Razvijati informatičke baze podataka i aplikacije radi učinkovitijeg upravljanja procesima i sredstvima proračuna u dječjim vrtićima.

- Podržavati projekte i programe u području ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja koji su sufinancirani sredstvima europskih fondova.

- Pratiti postignuća u postavljenim ciljevima kroz indikatore kvalitete u pojedinom području.

2. PROGRAM JAVNIH POTREBA ZA 2016. - OBLICI, OPSEG I NOSITELJI DJELATNOSTI

A) PROGRAMI RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA

2.1. Gradski dječji vrtići - mreža i obuhvat

Program predškolskog odgoja i obrazovanje te skrbi o djeci rane i predškolske dobi u Gradu Zagrebu u 2016. godini ostvaruje se u 60 gradskih dječjih vrtića na 222 lokacije raspoređene na sve četvrti Grada Zagreba. Programima predškolskog odgoja i obrazovanja obuhvaćeno je 34.620 djece rane i predškolske dobi u 1.466 odgojno-obrazovne skupine od kojih 8.678 djece jasličke dobi u 447 jasličkih skupina i 25.942 djece u 1.019 vrtićkih skupina. Program predškole provodi se za 7.813 djece školskih obveznika za školsku godinu 2016./2017. u redovitom programu, a 449 djece školskih obveznika koji nisu uključeni u redoviti program, program predškole realiziraju izvan redovitog programa u 31 posebnoj skupini (s mogućim povećanjem do kraja 2016.). U dječjim vrtićima provodi se i velik broj posebnih cjelodnevnih, poludnevnih i kraćih programa sukladno interesima djece i financijskim mogućnostima roditelja za oko 7.271 dijete u 304 skupine u okviru 172 vrste programa.

Programi predškolskog odgoja i obrazovanja ostvaruju se i u posebnim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb te drugim institucijama s verificiranim programima za djecu rane i predškolske dobi za oko 350 djece.

Tijekom 2016. planira se izrada mreže gradskih dječjih vrtića s ciljem usklađivanja s člankom 14. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju i Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe, ovisno o raspoloživim proračunskim sredstvima.

Planira se i daljnje proširenje kapaciteta dječjih vrtića Grada Zagreba, radi što većeg obuhvata djece rane i predškolske dobi u odgojno-obrazovne programe dječjih vrtića. Prema Planu izgradnje dječjih vrtića, škola i sportskih dvorana, prioritet za 2015./2016. (10+10+10) predviđena je izgradnja novih objekata, adaptacija i nadogradnja postojećih objekata, dovođenje u namjenu zakupljenog prostora ili preuzimanje namjenskih prostora (korporativni vrtići):

Osiguranje novih prostornih kapaciteta za namjenu dječjih vrtića u postojećim naseljima bez namjenskih predškolskih objekata ili s nedovoljnim kapacitetom postojećih dječjih vrtića:

- Središće u sklopu Obrazovnog centra Središće, 6 odgojnih skupina

- Ivanja Reka, 5 odgojnih skupina

- Stenjevec, 14 odgojnih skupina

- Vrbani II., 12 odgojnih skupina

- Sloboština, 6 odgojnih skupina

- Dragonožec, 3 odgojne skupine

- Čučerje, 3 odgojne skupine

- Horvati, 3 odgojne skupine

- Trnava, Donja Dubrava, 6 odgojnih skupina

- Resnik, 3 odgojne skupine

- Brezovica, objekt Caritasa, 3 odgojne skupine

- Jakuševec, 10 odgojnih skupina

- Martinovka, FER, 2 odgojne skupine

- Rebro, KBC, 10 odgojnih skupina

Ukupno 86 novih odgojno-obrazovnih skupina, za oko 1.800 djece.

Osigurat će se adaptacije i uređenja postojećih prostora u nenamjenskim objektima s ciljem veće funkcionalnosti prostora za namjenu dječjeg vrtića i humaniziranja okruženja po mjeri djeteta. Osigurat će se nabava didaktike u novim odgojnim skupinama ili prenamijenjenim odgojnim skupinama (najčešće iz vrtićkih u jaslički prostor) i nabava specijalizirane didaktike u skupinama s posebnim potrebama (djece s teškoćama u razvoju i darovite djece).

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj novoizgrađenih, dograđenih, prenamijenjenih i zakupljenih prostora,

- broj novih skupina i broj novouključene djece u programe dječjih vrtića,

- broj adaptiranih postojećih prostora,

- izrađeni standardizirani kriteriji za izgradnju novih prostora dječjih vrtića (po mjeri djeteta),

- izrađeni standardizirani programi opreme i didaktičke opreme u dječjim vrtićima.

2.1.2. Odgojno-obrazovni programi gradskih dječjih vrtića

Gradski dječji vrtići provode odgojno-obrazovne programe prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, verificirane od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Program gradskih dječjih vrtića objedinjava temeljne namjene, prije svega, podrška razvoju, odgoju i obrazovanju, skrbi i zaštiti djeteta rane i predškolske dobi te potrebama zaposlenih roditelja.

U gradskim dječjim vrtićima planira se ostvarivanje sljedećih programa:

- Redoviti cjelodnevni (10-satni) program u petodnevnom radnom tjednu kao temeljni program svih gradskih dječjih vrtića. Tijekom pedagoške godine 2015./2016. planira se postići obuhvat 34.620 djece od kojih 8.678 jasličke i 25.942 vrtićke dobi s mogućnošću povećavanja u novoizgrađenim prostorima.

U okviru redovitog programa, provodi se obvezni program predškole za 7813 djece u godini prije polaska u osnovnu školu, sukladno Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju i Pravilniku o sadržaju i trajanju programa predškole (Narodne novine 107/14).

- Redoviti poludnevni i smjenski program, pored redovitoga 10-satnog programa, planira se i proširenje opsega redovitog poludnevnog programa (sada u DV "Siget") i smjenskog programa (sada u DV "Bajka"), ovisno o potrebama i interesu roditelja za te programe. Planira se i otvaranje novih skupina poludnevnih ili kraćih programa za djecu koja nisu uključena niti u jedan od programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, posebice za djecu nezaposlenih roditelja. Mreža takvih odgojnih skupina poludnevnih i kraćih programa predviđena je za cijelo područje Grada, i to 15 odgojno-obrazovnih skupina za oko 300 djece.

- Program predškole u trajanju od 250 sati planira se za 449 djece u 31 posebnoj odgojnoj skupini. Ovakav program predškole realizira se za djecu koja ne koriste redoviti program predškolskog odgoja i obrazovanja, a obveznici su upisa u osnovnu školu u školskoj godini 2016./2017. Za romsku djecu, (oko 130 djece), djecu drugih nacionalnih manjina i djecu s posebnim potrebama osigurat će se pravo na program predškole dvije godine prije polaska u osnovnu školu. Za djecu s područja Brezovice DV "Hrvatski Leskovac" organizira poseban prijevoz za program predškole u područnu školu Odranski Obrež, Osnovne škole "Brezovica", i to za 50 djece u 3 odgojne skupine.

- Posebni programi za djecu s teškoćama u razvoju planiraju se u 7 odgojno-obrazovnih skupina s 45 djece, a integracija djece s teškoćama u razvoju i nadalje će se provoditi u svim dječjim vrtićima gdje za to postoje cjeloviti uvjeti, i to za oko 9.000 djece s različito izraženim teškoćama u razvoju (najviše djece s poremećajima glasovno-govorno-jezične komunikacije, a preko 1.599 djece s utvrđenim težim problemima u razvoju). Nastavit će se suradnja s posebnim ustanovama i udrugama radi daljnje uspješne integracije djece s teškoćama u razvoju.

- Program za djecu od 6 mjeseci do 1 godine, planira se u 2 gradska dječja vrtića za 22 djece u 3 odgojno-obrazovne skupine, uz posebno verificiran program i sve uvjete za rad s djecom te dobi.

- Programi za nacionalne manjine, i dalje se realizira dvojezični hrvatsko-mađarski program za 20 djece u 1 odgojno-obrazovnoj skupini u DV "Potočnica", a u isti se vrtić integriraju i djeca jasličke dobi mađarske nacionalne manjine. Ustrojen je i posebni dvojezični hrvatsko-talijanski program (kraći program) u DV "Šumska jagoda". Planira se i ustrojavanje programa za djecu albanske nacionalne manjine. Djeca romske nacionalne manjine i nadalje se integriraju u redovite programe gradskih dječjih vrtića, a ove se godine planira daljnje povećanje broja djece romske nacionalne manjine uključiti u redovne programe i u program predškole.

- Posebni cjelodnevni, poludnevni i kraći programi, (Montessori, Waldorfski program, programi za potencijalno darovitu djecu, programi ranog učenja stranih jezika, sportski, glazbeni, plesni, folklorni, dramski, ekološki, vjerski, likovno-scenski te programi koji podržavaju cjeloviti razvoj ili pojedino područje razvoja kao što su senzomotorička integracija i dr.) planiraju se kroz 172 vrste verificiranih programa za oko 7. 271. dijete.

- Program "Vrtić u bolnici", planira se realizirati u 3 odgojne skupine u KBC Zagreb koje realizira DV "Bukovac" i 4 odgojne skupine u Klinici za dječje bolesti Zagreb i Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice, Klinici za tumore, Ilica 197, koje realizira DV "Izvor". Planira se otvaranje novih skupina ako bude potrebno.

- Zdravstveno-rekreativni programi (klizanje, koturanje, tenis i plivanje) planiraju se za djecu u šestoj godini života, starijih vrtićkih skupina, sukladno interesima roditelja i kapacitetima gradskih sportskih objekata. Takve programe dodatno financiraju roditelji.

- Program ljetovanja za djecu slabijeg imovinskog statusa organizirat će se u suradnji s Gradskim uredom za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom (za oko 120 djece).

- Program "Djeca u prirodi" usmjeren je na realizaciju programa odgoja i obrazovanja za održivi razvoj kojim se posebno podržava unaprjeđivanje zdravlja djeteta boravkom i kretanjem u prirodi, osamostaljivanje djece, jačanje njihove emocionalne i socijalne kompetencije. Organizira se petodnevni, danonoćni boravak djece najstarijih vrtićkih skupina u Gradu mladih u Granešini, u pratnji matičnih odgojitelja. Nositelji programa je Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport u suradnji s DV Ivane Brlić Mažuranić, dječjim vrtićima Grada Zagreba i Zagrebačkim holdingom d.o.o. - Podružnica "Vladimir Nazor", a uvjeti provedbe programa utvrđeni su Zaključkom o provedbi programa "Djeca u prirodi" (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/08 i 7/08) i ovim programom. Tijekom 2016. godine planira se obuhvat 150 djece tjedno, odnosno ukupno oko 6.000 djece.

Grad Zagreb subvencionira program "Djeca u prirodi" za svako dijete u iznosu od 225,00 kn. Uz to prema utvrđenim kriterijima osigurava i sredstva DV Ivani Brlić Mažuranić za druge potrebne uvjete za realizaciju programa.

- Projekt ranog otkrivanja i podrške u razvoju darovite djece realizira se u svim dječjim vrtićima Grada Zagreba za oko 598 djece, a posebice u DV "Trešnjevka" s cjelovitim programom za darovitu djecu.

- Drugi programi i projekti koje provode gradski dječji vrtići samostalno ili u suradnji s drugim ustanovama, udrugama i širom zajednicom:

- Projekt produženog boravka djece u dječjem vrtiću zbog prilagodbe radnom vremenu roditelja (od 5 do 20 sati),

- praćenje primjene Standarda za prehranu djece u suradnji s Udrugom medicinskih sestara u dječjim vrtićima,

- Projekt "Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj",

- Projekt stručnog usavršavanja radnika dječjih vrtića, s posebnim naglaskom na primjenu programa mjera sigurnosti i protokola o postupanju u rizičnim situacijama,

- Projekt čuvanja i unaprjeđivanja zdravlja zubi predškolske djece,

- Projekt podrške boljem roditeljstvu u suradnji s UNICEF-om,

- Projekti stručnog usavršavanja stručnih radnika dječjih vrtića (Nadomjesna komunikacija, Montessori jaslice, Montessori terapija, Terapijski pas u odgojno-obrazovnom programu),

- Projekt uvođenje terapijskog psa u odgojno-obrazovni program skupina djece s teškoćama u razvoju,

- Projekt "Darujmo djeci korijene i krila",

- Projekt "Darujmo djeci kazalište",

- manifestacija "20. dani dječjih vrtića Grada Zagreba",

- u pripremi je projekt u suradnji s Etnografskim muzejom pod nazivom "Čarobna družba",

- projekti za koje je odobreno sufinanciranje iz europskih fondova.

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj i vrste programa (posebice razvojni programi, programi za socijalno potrebitu djecu, za djecu nacionalnih manjina) i broj uključene djece,

- broj programa predškole i broj uključene djece,

- broj i vrste programa za djecu s posebnim potrebama (teškoće u razvoju, darovita) i broj djece uključene u programe,

- broj djece u programu "Vrtić u bolnici",

- broj djece u programu "Djeca u prirodi",

- broj i vrste projekata i broj uključene djece.

2.1.2. Projekti u pripremi za sufinanciranje iz EU sredstava

U 2016. godini planira se za sufinanciranje iz sredstava EU prijaviti projekte kako slijedi:

- Program Erasmus+ - strateška partnerstva - Projekt rane intervencije u socijalno depriviranim obiteljima, posebice obiteljima romske nacionalne manjine. Cilj projekta je oformiti strateška partnerstva za organizirano korištenje slobodnog vremena djece iz socijalno depriviranih obitelji. U projektu će sudjelovati najmanje 6 partnerskih zemalja iz EU, a prijava projekta očekuje se 20. travnja 2016. godine.

- Program Erasmus + - socijalni eksperiment - Projekt "DISIMPE". Cilj projekta je provesti socijalni eksperiment i doprinijeti inovativnom pristupu uključivanja djece s posebnim potrebama u predškolski sustav obrazovanja. Prijava projekta očekuje se u ožujku 2016. godine. Vrijednost projekta je oko 1.500,000,00 €.

- Projekt "Darovita djeca su poseban dar". Cilj projekta je uspostaviti javno društveno partnerstvo i oformiti centar za darovitu djecu u Gradu Zagrebu, prijava projekta očekuje se do 1. listopada 2016. godine.

Podržavaju se gradski dječji vrtići u ostvarivanju projekata mobilnosti u okviru Programa za cjeloživotno učenje, potprogram Erasmus+ za koje je ugovorno tijelo Agencija za mobilnost i programe EU. Sudjelovanjem u programima dječji vrtići osnažuju svoje stručne kompetencije i kapacitete te pridonose svijesti o potrebi cjeloživotnog učenja.

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj i vrsta prijavljenih projekata,

- broj i vrsta projekata u provedbi.

Upis djece u programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja gradskih dječjih vrtića za pedagošku godinu 2016./2017. provodit će se u skladu s Odlukom o načinu ostvarivanja prednosti pri upisu djece i mjerilima za naplatu usluga dječjih vrtića Grada Zagreba od roditelja - korisnika usluga (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/11, 19/11 i 15/12) i pravilnicima dječjih vrtića o upisu djece i ostvarivanju prava i obveza korisnika usluga.

Plan upisa djece za pedagošku godinu 2016./2017. donose upravna vijeća dječjih vrtića, uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport.

Roditelji u terminu koji određuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport podnose zahtjev za upis djece, u pravilu, najbližem dječjem vrtiću prema mjestu stanovanja. Ugovor između vrtića i roditelja o ostvarivanju programa sklapa se danom uključivanja djeteta u program, u pravilu, početkom pedagoške godine za razdoblje usklađeno s potrebama djeteta i odgojno-obrazovnog programa za dijete.

Prioritet pri upisu u redoviti program mora se osigurati djeci roditelja žrtava i invalida Domovinskog rata, djeci iz obitelji s troje ili više djece, djeci zaposlenih roditelja, djeci samohranih roditelja, djeci u udomiteljskim obiteljima, djeci bez roditelja ili odgovarajuće roditeljske skrbi, djeci s teškoćama u razvoju, ako postoje uvjeti za njihovu integraciju u redovite programe, djeci u godini prije polaska u osnovnu školu, djeci roditelja koji primaju doplatak za djecu kao i djeci koja žive u težim socijalnim i zdravstvenim prilikama.

Za djecu s prebivalištem na području Grada Zagreba koja stanuju na rubnim gradskim područjima bez odgovarajuće prometne veze s gradskim predškolskim ustanovama ili koja zbog opravdanih razloga borave izvan Grada Zagreba, osigurava se sufinanciranje redovitog programa predškolskog odgoja i obrazovanja u predškolskim ustanovama kojima je osnivač Grad Velika Gorica i Grad Zaprešić (sukladno sklopljenim sporazumima s tim gradovima), odnosno drugi gradovi i općine (prema posebnom odobrenju Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport).

2.1.3. Ljudski resursi za provođenje programa

Za planirani opseg programa u gradskim dječjim vrtićima za 2016. godinu utvrđena je, prema normativu, potreba za 5.550 radnika, uz potrebne korekcije tijekom godine zbog obavljanja povremenih programa, povećanja broja odgojitelja u skupinama s integriranom djecom s teškoćama u razvoju, zamjena za nenazočne radnike i pomoći radnicima koji rade u otežanim uvjetima, ostvarivanja prava osoba s invaliditetom sukladno gradskoj strategiji za osobe s invaliditetom, povećanja broja radnika sa stečenim zvanjima mentora i savjetnika te u slučaju daljnjeg proširivanja opsega djelatnosti, tj. otvaranja novih odgojnih-obrazovnih skupina. Tijekom 2016. godine nastavit će se gradski program prijama odgojitelja i stručnih suradnika na stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa radi ostvarivanja obveznog jednogodišnjeg pripravničkog staža i polaganja stručnog ispita.

Sklapanjem Kolektivnog ugovora za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba (Službeni glasnik 18/15) uređena su prava i obveze iz rada i na osnovi rada radnika u predškolskim ustanovama kojih je osnivač Grad Zagreb.

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj radnika u stalnom radnom odnosu,

- broj radnika u radnom odnosu na određeno vrijeme (zamjene),

- broj radnika zbog povećanog opsega ili programa za djecu s teškoćama u razvoju (treći odgojitelj),

- broj radnika u stručno razvojnoj službi,

- broj mentora i savjetnika,

- broj radnika osoba s invaliditetom.

Radno vrijeme gradskih predškolskih ustanova, u pravilu, traje od 7 do 17 sati, ali se prilagođava utvrđenim potrebama roditelja organiziranjem programa od 5 do 20 sati (vodeći računa o zaštiti prava djeteta tako da maksimalno trajanje programa bude najviše 10 sati dnevno).

U smjenskom programu rad se organizira izmjenično, jedan tjedan od 7 do 17 sati, a drugi tjedan od 11 do 21 sat.

Rad subotom organizira se na temelju prethodne prijave najmanje petoro djece na lokacijama na kojima su najmanji troškovi boravka djece, uz međusobni dogovor predškolskih ustanova na svakom gradskom području.

Prema potrebama obitelji i djece (posebice djece s teškoćama u razvoju) mogu se organizirati poslijepodnevni programi verificirani od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Sukladno pedagoškim normama, tijekom ljeta i u drugim prigodama, kad je smanjen broj nazočne djece, predškolske ustanove organiziraju rad na smanjenom broju lokacija.

2.2. Vjerski i privatni dječji vrtići

U Program javnih potreba i nadalje se uključuje sufinanciranje programa dječjih vrtića u vlasništvu vjerskih zajednica te drugih pravnih i fizičkih osoba prema zatečenom opsegu djelatnosti u 2015. godini s povećanjem kapaciteta u 2016. godini, sveukupno za oko 4.900 djece.

Tijekom 2016. godine očekuje se proširenje djelatnosti postojećih i osnivanje novih privatnih i vjerskih dječjih vrtića, koji će provoditi redoviti 10-satni program predškolskog odgoja i obrazovanja. Time će se nadopunjavati mreža dječjih vrtića Grada Zagreba u područjima Grada s nedovoljnim kapacitetima gradskih dječjih vrtića, a posebice nadopunjavati kapaciteti za provođenje programa za djecu jasličke dobi od prve do treće godine.

Ovisno o potrebama za smještajem predškolske djece i financijskim mogućnostima Grada Zagreba, u sufinanciranje iz proračuna Grada Zagreba, mogu se uključiti novi vjerski i privatni dječji vrtići prema posebnoj odluci gradonačelnika Grada Zagreba.

2.2.1. Kriteriji za sufinanciranje programa u privatnim i vjerskim vrtićima u Gradu Zagrebu

Grad Zagreb će radi ujednačavanja uvjeta ostvarivanja odgojno-obrazovnog programa, poslovanja i trošenja proračunskih sredstava u privatnim i vjerskim dječjim vrtićima primijeniti model kriterija u praćenju privatnih i vjerskih dječjih vrtića, i to sljedećih kriterija:

1. osiguravanje svih potrebnih rješenja za ostvarivanje subvencije Grada Zagreba,

2. dostavljanje kurikuluma, godišnjih planova i programa rada, izvješća te suglasnosti na sve programe koji provode ustanove prema zakonskim odredbama i rokovima,

3. provođenja upisa djece temeljem propisane dokumentacije za ostvarivanje subvencije za dijete,

4. provođenje programa i uvjeta programa sukladno pedagoškim zahtjevima i zahtjevima Državnog pedagoškog standarda,

5. redovito izvješćivanje o prisutnosti djece preko e-matice,

6. redovita i pravovremena dostava mjesečnih izvješća do 3. u mjesecu za prethodni mjesec,

7. dostavljanje podataka o uvjetima provođenja programa, prostorni i sigurnosni uvjeti, kvaliteta prehrane, oprema i didaktička sredstva, kadrovski resursi (odgojitelji, stručni suradnici i ostali radnici), stručno usavršavanje radnika, vanjsko vrednovanje i vrednovanje programa.

Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport provodit će stalni nadzor primjene navedenih kriterija, sukladno važećim propisima Grada Zagreba i Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju.

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj dječjih vrtića i broj djece uključene u programe,

- rezultati praćenja privatnih i vjerskih vrtića prema kriterijima za ostvarivanje programa.

2.3. Drugi programi važni za provođenje predškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu

2.3.1. U Program javnih potreba uključuje se sufinanciranje verificiranih programa pojedinih ustanova koje rade s djecom rane i predškolske dobi s prebivalištem na području Grada Zagreba, a provode programe predškolskog odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju, i to ustanova kojima je osnivač Grad Zagreb:

- Poliklinika SUVAG,

- Centar za odgoj i obrazovanje Goljak,

- Centar za autizam.

2.3.2. drugih ustanova i udruga s programima za djecu rane i predškolske dobi, koje je verificiralo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, a u okviru osiguranih sredstava iz proračuna Grada Zagreba. Prioritet će imati:

- programi za djecu rane i predškolske dobi s posebnim potrebama (djecu s teškoćama u razvoju, darovitu djecu),

- programi za djecu pripadnike nacionalnih manjina, posebice za romsku djecu rane i predškolske dobi,

- programi za djecu rane i predškolske dobi iz socijalno depriviranih obitelji,

- programi za djecu rane i predškolske dobi usmjereni na jačanje razvojnih potencijala djece, očuvanje zdravlja djece, edukacije i stvaranje poticajnih uvjeta u obiteljskom okruženju.

2.3.3. programi za stručno usavršavanje i podršku razvoja stručnih kompetencija radnika u djelatnosti

- programi susreta, priredbi i manifestacija u okviru djelatnosti predškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj ustanova i udruga i broj uključene djece,

- broj i vrste programa,

- rezultati praćenja prema utvrđenim kriterijima.

B) DADILJE

U Program javnih potreba i nadalje se uključuje sufinanciranje djelatnosti dadilja prema zatečenom opsegu djelatnosti u 2015. godini.

Ovisno o potrebama za smještajem predškolske djece i financijskim mogućnostima Grada Zagreba, u sufinanciranje iz proračuna Grada Zagreba mogu se uključiti druge registrirane dadilje prema posebnoj odluci gradonačelnika Grada Zagreba.

Tijekom 2016. godine očekuje se proširenje djelatnosti dadilja, koje provode osmosatni program čuvanja djece, brige i skrbi o djeci, za ukupno 60 djece rane i predškolske dobi.

3. FINANCIRANJE DJELATNOSTI

Za financiranje djelatnosti predškolskog odgoja planira se ukupno 872.591.000,00 kn, i to iz sljedećih izvora:

- iz sredstava proračuna Grada Zagreba u iznosu od 768.365.000,00 kn,

- sudjelovanjem roditelja u cijeni programa kojima su obuhvaćena njihova djeca u iznosu od 100.000.000,00 kn, što se uplaćuje u proračun Grada Zagreba,

- iz državnog proračuna u iznosu od 4.226.000,00 kn za programe predškole, programe za djecu s teškoćama u razvoju, darovitu djecu, programe za djecu pripadnika nacionalnih manjina i druge programe državnog značenja, a u skladu s propisanim mjerilima za sufinanciranje tih programa sredstvima državnog proračuna.

3.1. Kriteriji za financiranje djelatnosti iz sredstava proračuna Grada Zagreba

3.1.1. Gradski dječji vrtići

Uz značajna ulaganja Grada Zagreba u gradnju i investicijsko održavanje objekata te zamjenu dotrajale opreme, još uvijek nisu ujednačeni uvjeti ostvarivanja programa i poslovanja u svim gradskim dječjim vrtićima, a posebno u starijim i nenamjenski građenim objektima. Stoga je sustav financiranja gradskih dječjih vrtića prilagođen različitim uvjetima rada ustanova (vrsta i starost objekata i opreme, struktura radnika, socijalna struktura korisnika programa i dr.), s ciljem osiguravanja uvjeta za ostvarivanje podjednake kvalitete programa ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja svakom djetetu u postojećem okruženju.

Iz proračuna Grada Zagreba gradskim dječjim vrtićima osiguravaju se sredstva u visini ekonomske cijene odobrenih redovitih programa, posebnih programa za djecu s teškoćama u razvoju i programa predškole, s tim da se sudjelovanje roditelja u cijeni tih programa uplaćuje u proračun Grada Zagreba.

3.1.1.1. Gradski dječji vrtići mogu, uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, ostvarivati vlastite prihode:

1. od dodatnih uplata roditelja djece za verificirane i od strane osnivača odobrene posebne cjelodnevne, poludnevne i kraće programe te druge dodatne programe dječjeg vrtića i uz sljedeću maksimalnu naknadu za:

a) kraće programe ovisno o duljini trajanja i broju dana u mjesecu potrebnih za realizaciju programa do 300,00 kn mjesečno,

b) posebne programe i kraće programe integrirane u redoviti program do 500,00 kn mjesečno.

Visinu naknade za provedbu programa utvrđuje odlukom upravno vijeće dječjeg vrtića uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport.

c) naknadu za specifične kraće programe za djecu s teškoćama u razvoju, koji zahtijevaju posebne uvjete, određuje upravno vijeće dječjeg vrtića uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport.

2. od naknade za iznajmljivanje prostora i opreme dječjeg vrtića drugim organizatorima kvalitetnih programa za djecu te iznimno, od naknade za iznajmljivanje prostora i opreme za druge namjene, odnosno naknada za pružanje drugih usluga - pod uvjetom da to ne ometa normalno odvijanje djelatnosti dječjeg vrtića i uz sljedeću minimalnu naknadu:

a) za provedbu kraćih programa za djecu predškolske dobi

- 50 kuna po satu - za sobu dnevnog boravka djece

- 60 kuna po satu - za polivalentnu dvoranu

b) za ostale namjene

- 80 kuna po satu - za sobu dnevnog boravka djece

- 100 kuna po satu - za polivalentnu dvoranu

Iznimno, dječji vrtići mogu uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport:

- odrediti manji iznos zakupnine za provedbu programa namijenjenih predškolskoj i školskoj djeci te drugih programa od posebnog interesa,

- odrediti veći iznos zakupnine ovisno o specifičnosti prostora i opreme.

Navedeni prihodi zadržavaju se na računu gradskih dječjih vrtića, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom upravnih vijeća vrtića, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, i to:

1. prihodi od dodatnih uplata roditelja djece za dodatne programe koriste se za namjene utvrđene pod točkom 3.2.4. ovog programa javnih potreba,

2. prihodi od naknada za iznajmljivanje prostora i opreme te pružanje drugih usluga koriste se za nadoknadu nastalih troškova te za poboljšavanje uvjeta rada dječjeg vrtića.

Dječji vrtići su dužni dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i sport tromjesečno izvješće o ostvarenim vlastitim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.

3.1.1.2. Sredstva iz proračuna Grada Zagreba osiguravaju se gradskim predškolskim ustanovama prema jedinstvenim kriterijima, o provedbi kojih se brine Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport:

a) Rashodi za zaposlene (skupina 31 Računskog plana proračuna)

Sredstva za plaće i materijalna prava radnika u planiranom iznosu od 599.900.000,00 kn osiguravaju se ustanovama u skladu s Kolektivnim ugovorom za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba, odnosno pravilnicima o radu predškolskih ustanova, i to za strukturu i broj radnika koji odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport sukladno gradskim normativima. Sredstva se izvršavaju mjesečno na temelju obračuna i zahtjeva Ustanove.

b) Materijalni i financijski rashodi (skupine 32 i 34)

Sredstva za materijalne i financijske rashode poslovanja u planiranom iznosu od 176.091.000,00 kn osiguravaju se ustanovama preko akontacije koja se obračunava prema kriteriju opsega djelatnosti ili prema kriteriju stvarnih troškova za pojedine namjene, s tim da su ustanove dužne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport dostavljati izvješća o stvarnim troškovima po namjenama, na temelju kojih će se pratiti i prema potrebi usklađivati visina akontacije.

- Naknade troškova zaposlenima (321) izvršavaju se kako slijedi: Službena putovanja kao mjesečne akontacije svim ustanovama u jednakim iznosima. Naknade za prijevoz, rad na terenu i odvojeni život izvršavaju se kao mjesečne akontacije ustanovama, a temeljem stvarnog utroška iz dostavljenih obračuna za prethodni mjesec. Stručno usavršavanje zaposlenika kao tromjesečne akontacije svim ustanovama u jednakim iznosima;

- Rashodi za materijal i energiju (322) izvršavaju se kao slijedi: Za dio kojemu je izvor prihoda proračun Grada Zagreba, rashodi uredskog materijala i ostali materijalni rashodi izvršavaju se kao mjesečne akontacije izračunate prema broju odgojnih skupina svake pojedine ustanove, a za dio kojemu je izvor prihoda proračun Republike Hrvatske, sredstva se transferiraju ustanovama na temelju Kriterija koje je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. Rashodi za materijal i sirovine - prehrana djece izvršavaju se dijelom direktnim podmirenjem obveza prema dobavljačima, po provedenim objedinjenim postupcima javne nabave i potom sklopljenim ugovorima, te preostali dio kao mjesečne akontacije ustanovama sukladno propisanim normativima i planiranom nazočnom broju djece, a najviše do 75% ukupno upisane djece u redovitom programu. Ustanove su dužne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport dostavljati:- podatke o planiranom broju nazočne djece za mjesece u kojima se očekuje smanjena nazočnost djece zbog školskih praznika, godišnjih odmora roditelja i blagdana, - mjesečna izvješća o ostvarenoj nazočnosti djece i o plaćenim računima iz sredstava akontacije, na temelju kojih će se obračunavati troškovi prehrane za prethodni mjesec. Rashodi za materijal i dijelove za tekuće investicijsko održavanje izvršavaju se kao mjesečne akontacije izračunate prema broju odgojnih skupina svake pojedine ustanove. Rashodi za energiju izvršavaju se kao mjesečne akontacije ustanovama, a temeljem stvarnog utroška iz dostavljenih obračuna za prethodni mjesec. Rashodi za sitan inventar i autogume izvršavaju se tako da se za nabavu didaktike i sitnog inventara doznačuju sredstva prema prijavljenom broju novih odgojno-obrazovnih skupina i procijenjenoj nabavnoj vrijednosti.

- Rashodi za usluge (323) izvršavaju se kako slijedi: Rashodi za usluge telefona, pošte i prijevoza izvršavaju se dijelom direktnim podmirenjem obveza prema dobavljačima, po provedenim objedinjenim postupcima javne nabave i potom sklopljenim ugovorima (usluge telefona), a troškovi prijevoza kao refundacije stvarnih troškova po zahtjevima ustanova na temelju ugovora koji sklapaju ustanove uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, te direktnim doznakama dobavljačima po ugovorima koje sklapa Grad Zagreb. Rashodi za usluge tekućeg i investicijskog održavanja izvršavaju se dijelom mjesečnim akontacijama prema broju odgojno obrazovnih skupina redovitog programa maksimalno do iznosa od 200,00 kn po skupini, a dijelom provedenim postupcima javne nabave i prema zahtjevima ustanova za nepredviđene radove održavanja objekata i opreme i hitne intervencije. Rashodi za usluge promidžbe i informiranja izvršavaju se jednakim mjesečnim akontacijama ustanovama. Rashodi za komunalne usluge izvršavaju se mjesečnim akontacijama, a temeljem praćenja i izvještavanja o stvarnim troškovima, a rashodi za zakupnine i najamnine se izvršavaju temeljem ugovora koji sklapa Grad Zagreb, odnosno ustanove, uz prethodnu suglasnost gradonačelnika Grada Zagreba. Rashodi za zdravstvene i veterinarske usluge izvršavaju se mjesečnim akontacijama prema broju zaposlenika ustanova. Rashodi za intelektualne i osobne usluge, računalne i ostale usluge izvršavaju se mjesečnim akontacijama ravnomjerno po ustanovama, te u iznimnim situacijama prema zahtjevima Ustanova.

- Naknade troškova osobama izvan radnog odnosa (324) izvršavaju se prema stvarnom trošku, a po zahtjevima ustanova na ime naknada troškova osobama izvan radnog odnosa (prema ugovorima o stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa za odobren broj pripravnika odgojitelja i stručnih suradnika).

- Ostali nespomenuti rashodi poslovanja (329) izvršavaju se kako slijedi: Rashodi za naknade za rad predstavničkih i izvršnih tijela, povjerenstava i sl. izvršavaju se prema stvarnom trošku, a po zahtjevima ustanova i prema zaključku Gradske skupštine Grada Zagreba i dostavljenim podacima o nazočnosti sjednicama. Rashodi za premije osiguranja izvršavaju se dijelom direktnim podmirenjem obveza prema osiguravateljima, po provedenim postupcima javne nabave i potom sklopljenim ugovorima od strane Grada Zagreba u ime i za račun ustanova, a dijelom mjesečnim doznakama ustanovama po osnovi stvarnih troškova. Rashodi za reprezentaciju izvršavaju se mjesečnim akontacijama ravnomjerno po ustanovama. Rashodi za pristojbe i naknade izvršavaju se po stvarnom trošku, a temeljem zahtjeva ustanova. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja izvršavaju se na ime programa "Djeca u prirodi", i to po zahtjevu ustanova, zatim sufinanciranje obljetnica dječjih vrtića na temelju dokumentiranih zahtjeva ustanova (5.000,00 kn za 5, 10, 15, 20 i 25 godina djelovanja ustanove, 10.000,00 kn za 30 i svakih daljnjih 5 godina djelovanja ustanove), zatim organiziranje manifestacije Dani dječjih vrtića direktnim doznakama dobavljačima po provedenim postupcima javne nabave, te po zahtjevima raznih subjekata za financiranje programa u predškolskom odgoju i obrazovanju.

c) Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine (uredske opreme, namještaja, strojeva, računala i vozila) (skupina 42) planirana su u ukupnom iznosu od 4.000.000,00 kn i koristit će se prema godišnjem programu prioriteta nabave opreme što ga donosi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport nakon ocjene zahtjeva predškolskih ustanova, a u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i gradskim aktima o objedinjenoj nabavi. Prioritet je opremanje novih izgrađenih i adaptiranih predškolskih objekata, postupno obnavljanje namještaja u sobama za boravak djece i nabava zamjenskih strojeva u kuhinjama i praonicama, te nabava opreme za dječja igrališta. Program informatizacije predškolskih ustanova obuhvaća nabavu i ugradnju instalacijske, računalne, prateće i komunikacijske opreme u svrhu provedbe informatizacije upravnih i stručnih poslova, rada stručnih timova i odgojitelja te programa za djecu starijih odgojnih skupina. Za dostavna vozila planira se provesti postupak objedinjene javne nabave.

Ustanove su dužne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport dostavljati mjesečna izvješća o stvarnim troškovima po namjenama na temelju kojih će se kontinuirano pratiti izvršenje navedenih rashoda.

3.1.1.3. Planirana ulaganja u proširenje kapaciteta predškolskih ustanova

Program gradnje i rekonstrukcije objekata gradskih dječjih vrtića te investicijskog održavanja većeg opsega u razdoblju od 2016. do 2018., utvrdit će Gradska skupština Grada Zagreba, a zasniva se na sljedećim prioritetima:

1. izgradnja novih predškolskih objekata većeg kapaciteta u postojećim naseljima bez namjenskih predškolskih objekata ili s nedovoljnim kapacitetom postojećih dječjih vrtića:

- izgradnja novog objekta, Središće u sklopu Obrazovnog centra Središće, 6 novih odgojnih skupina

- izgradnja novog objekta dječjeg vrtića Ivanja Reka, 5 novih odgojnih skupina

- izgradnja novog objekta, PO Stenjevec, 12 novih odgojnih skupina

- izgradnja novog objekta Vrbani II., 12 novih odgojnih skupina

- izgradnja novog objekta, Sloboština, 6 novih odgojnih skupina

2. izgradnja montažnih objekata manjeg kapaciteta prema potrebama gradskih četvrti:

- izgradnja novog objekta Dragonožec, 3 nove odgojne skupine

- izgradnja novog objekta Čučerje, 3 nove odgojne skupine

- priprema za izgradnju novog objekta Horvati, 3 nove odgojne skupine

3. dogradnja postojećih objekata dječjih vrtića:

- dogradnja središnjeg objekta DV "Jabuka", Trnava, Donja Dubrava, 6 novih odgojnih skupina

4. adaptacija i prenamjena postojećih prostora:

- adaptacija objekta stare škole u Resniku, 3 nove odgojne skupine

- adaptacija i prenamjena postojećeg prostora u dječji vrtić, objekt Caritasa, Brezovička cesta 98, 3 nove odgojne skupine

5. zakup ili kupnja odgovarajućih poslovnih prostora za namjenu dječjeg vrtića:

- adaptacija i prenamjena prostora za dječji vrtić u Jakuševcu, 10 novih odgojnih skupina

6. preuzimanje namjenskih prostora za dječji vrtić

- korporativni dječji vrtić, Martinovka, FER, 2 nove odgojne skupine

3.1.2. Vjerski i privatni dječji vrtići

Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni redoviti programi za djecu predškolske dobi u vjerskim i drugim privatnim dječjim vrtićima. U okviru osiguranih sredstava iz gradskog proračuna tim će se vrtićima osiguravati sredstva za redoviti 10-satni program ranog predškolskog odgoja i obrazovanja (odnosno program kraćeg trajanja za djecu s teškoćama u razvoju) po djetetu s prebivalištem na području Grada Zagreba kako slijedi:

PRIHODOVNI CENZUS

MJESEČNI IZNOS SUFINANCIRANJA PO DJETETU IZ PRORAČUNA GRADA ZAGREBA

1. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 4.501,00 kn i više

1.300,00 kn

2. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 3.501,00 do 4.500,00 kn

1.450,00 kn

3. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 2.501,00 do 3.500,00 kn

1.600,00 kn

4. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) do 2.500,00 kn

1.750,00 kn

Ostvareni prihodi svih članova zajedničkog kućanstva u prethodnoj godini umanjuju se za iznos poreza i prireza, iznos plaćen za rate stambenog kredita za nekretninu kojom se rješava stambeno pitanje obitelji i iznos plaćen za slobodno ugovorenu najamninu za potrebe stanovanja obitelji u stambenom prostoru najmodavca.

Mjesečni iznos sufinanciranja po djetetu utvrđuju vjerski i privatni dječji vrtići na temelju dokumentacije koju im dostavljaju roditelji.

Za mjesec u kojem je dijete boravilo u dječjem vrtiću do najviše 5 dana, sredstva se umanjuju za 60%.

Vjerski i privatni dječji vrtići dužni su Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i sport mjesečno (do 3. u mjesecu za prethodni mjesec) dostaviti:

- zahtjev za sufinanciranje i evidenciju o nazočnosti djece temeljem koje će se utvrditi iznos sufinanciranja po djetetu za prethodni mjesec,

- mjesečno izvješće o utrošku sredstava doznačenih iz gradskog proračuna u prethodnom mjesecu (po namjenama).

Ako se utvrdi da je vjerska ili privatna predškolska ustanova dostavila netočnu evidenciju o nazočnosti djece za pojedini mjesec, umanjit će se mjesečni iznos sufinanciranja po djetetu u sljedećem razdoblju.

U slučaju ponovljenog dostavljanja netočne evidencije o nazočnosti djece, vjerskom ili privatnom dječjem vrtiću ukinut će se daljnje financiranje.

Vjerski i privatni dječji vrtići samostalno utvrđuju kriterije i visinu sudjelovanja roditelja u cijeni programa, čime se pokriva razlika do ekonomske cijene programa vrtića.

Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport provodit će stalni nadzor nad primjenom utvrđenih kriterija u trošenju proračunskih sredstava u okviru subvencije Grada za odgojno-obrazovni program za svako dijete u privatnim i vjerskim dječjim vrtićima.

3.1.3. Drugi programi važni za razvoj ranog i predškolskog odgoja u Gradu Zagrebu

Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni posebni programi koje djeca s teškoćama u razvoju s prebivalištem na području Grada Zagreba ostvaruju u posebnim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb:

- u Poliklinici SUVAG - za 5-satni program 800,00 kn, za 6-7-satni program 1.200,00 kn i za 8-10-satni program 1.600,00 kn mjesečno po upisanom djetetu,

- u Centru za odgoj i obrazovanje Goljak i u Centru za autizam - za troškove 5-satnog programa, 6-7-satnog programa i 8-10-satnog programa koji nisu financirani iz sredstava državnog proračuna, a prema Zaključku o sufinanciranju posebnih programa predškolskog odgoja i obrazovanje djece s teškoćama u razvoju u Centru za odgoj i obrazovanje "Goljak" i Centru za autizam (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/08).

Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni programi za djecu rane i predškolske dobi, za djecu s teškoćama u razvoju i nadarenu djecu, programi za djecu pripadnike nacionalnih manjina, a posebice za romsku djecu rane i predškolske dobi, programi za djecu rane i predškolske dobi iz socijalno depriviranih obitelji, programi za djecu rane i predškolske dobi usmjereni na jačanje razvojnih potencijala djece, očuvanje zdravlja djece, edukaciju i stvaranje poticajnih uvjeta u obiteljskom okruženju i podrška stručnim udrugama.

Gradonačelnik Grada Zagreba može tijekom godine izmijeniti kriterije za sufinanciranje ustanova i udruga iz stavaka 1. i 2., a u okviru osiguranih sredstava za pojedine namjene.

Za druge programe važne za razvoj ranog i predškolskog odgoja u Gradu Zagrebu sredstva se osiguravaju tijekom godine sukladno posebnim odlukama gradonačelnika Grada Zagreba, u okviru raspoloživih proračunskih sredstava.

Sredstva za namjene iz točaka 3.1.2. i 3.1.3. planiraju se na poziciji: 3811 Tekuće donacije u novcu u iznosu od 91.000.000,00 kn.

Financiranje udruga javnim pozivom i izravnom dodjelom

Iznimno, sukladno Uredbi o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine 26/15) i Pravilniku o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 12/15 i 24/15) financiranje udruga se provodi i javnim pozivom i izravnom dodjelom.

Javni poziv za financiranje udruga objavljuje se za dodjelu jednokratnih financijskih potpora za donacije i sponzorstva, obilježavanje značajnih datuma i važnih obljetnica, organiziranje susreta, natjecanja, priredbi, drugih manifestacija i slično, jačanje kapaciteta udruga (inicijalna pomoć udrugama za razvoj aktivnosti u lokalnoj zajednici, osnaživanje udruga koje pružaju usluge korisnicima u lokalnoj zajednici, manje potpore za nabavu opreme i slično), edukacije (edukacije o aktivnostima koje udruga pruža, edukacije za zaposlenike i stručnjake udruge, edukacije za zajednicu), za programe javnih potreba koje provode udruge i koji su u pojedinim područjima propisani posebnim zakonima, a za koje nije objavljen javni natječaj, te podršku institucijskom i organizacijskom razvoju udruga s područja Grada Zagreba. Javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, a o odobravanju jednokratne financijske potpore udrugama koje ispunjavaju propisane uvjete odlučuje gradonačelnik.

Bez objavljivanja javnog natječaja i javnog poziva financijska sredstva dodjeljuju se izravno samo iznimno i u slučajevima određenima člankom 6. stavkom 3. Uredbe.

Sa svim udrugama kojima su odobrena financijska sredstva Grad Zagreb sklapa ugovor o financiranju, sadržaj kojega je propisan Uredbom.

3.1.4. Programi predškolskog odgoja u ustanovama izvan Grada Zagreba

Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni programi u predškolskim ustanovama izvan Grada Zagreba - za djecu s prebivalištem na području Grada Zagreba, koja u tim ustanovama ostvaruju redoviti ili posebni program predškolskog odgoja, iz sredstava gradskog proračuna sufinancira se razlika između odlukom osnivača ustanove utvrđenog iznosa sudjelovanja roditelja u cijeni programa i pune ekonomske cijene programa, ali ne više od iznosa koji Grad Zagreb osigurava za isti program gradskim predškolskim ustanovama.

Sredstva za namjene iz stavka 1. planiraju se na poziciji: 3631 Tekuće pomoći unutar općeg proračuna u iznosu od 1.000.000,00 kn.

3.1.5. Dadilje

Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinancira se djelatnost dadilja upisanih u obrtni registar s registriranom djelatnošću dadilje koje ispunjavaju uvjete za obavljanje djelatnosti dadilje sukladno odredbama Zakona o dadiljama (Narodne novine 37/13), a koje obavljaju djelatnost na području Grada Zagreba.

U okviru osiguranih sredstava iz gradskog proračuna dadiljama se osiguravaju sredstva za osmosatno čuvanje, brigu i skrb o djeci rane i predškolske dobi pet dana tjedno, i to u mjesečnom iznosu po djetetu s prebivalištem na području Grada Zagreba kako slijedi:

PRIHODOVNI CENZUS

MJESEČNI IZNOS SUFINANCIRANJA PO DJETETU IZ PRORAČUNA GRADA ZAGREBA

1. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 4.501,00 kn i više

1.300,00 kn

2. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 3.501,00 do 4.500,00 kn

1.450,00 kn

3. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 2.501,00 do 3.500,00 kn

1.600,00 kn

4. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) do 2.500,00 kn

1.750,00 kn

Ostvareni prihodi svih članova zajedničkog kućanstva u prethodnoj godini umanjuju se za iznos poreza i prireza, iznos plaćen za rate stambenog kredita za nekretninu kojom se rješava stambeno pitanje obitelji i iznos plaćen za slobodno ugovorenu najamninu za potrebe stanovanja obitelji u stambenom prostoru najmodavca.

Mjesečni iznos sufinanciranja po djetetu utvrđuju dadilje na temelju dokumentacije koju im dostavljaju roditelji.

Za mjesec u kojem dadilja čuva, brine se i skrbi o djetetu do najviše 5 dana, sredstva se umanjuju za 60%.

Dadilje su dužne Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i sport mjesečno (do 3. u mjesecu za prethodni mjesec) dostaviti:

- zahtjev za sufinanciranje i evidenciju o ostvarenom čuvanju, brizi i skrbi o djeci temeljem koje će se utvrditi iznos sufinanciranja po djetetu za prethodni mjesec,

- mjesečno izvješće o utrošku sredstava doznačenih iz gradskog proračuna u prethodnom mjesecu (po namjenama).

Ako se utvrdi da je dadilja dostavila netočnu evidenciju o ostvarenom čuvanju, brizi i skrbi o djeci za pojedini mjesec, umanjit će se mjesečni iznos sufinanciranja po djetetu u sljedećem razdoblju.

U slučaju ponovljenog dostavljanja netočne evidencije o ostvarenom čuvanju, brizi i skrbi o djeci, dadilji će se ukinuti daljnje financiranje.

Dadilje samostalno utvrđuju kriterije i visinu sudjelovanja roditelja u cijeni čuvanja, brige i skrbi o djeci, čime se pokriva razlika do ekonomske cijene čuvanja, brige i skrbi o djeci.

Sredstva za namjene iz točke 3.1.5. planiraju se na poziciji 3811 Tekuće donacije u novcu u iznosu 500.000,00 kn.

3.2. Kriteriji za sudjelovanje roditelja u cijeni programa gradskih predškolskih ustanova

Sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u ekonomskoj cijeni programa što ih njihova djeca ostvaruju u gradskim predškolskim ustanovama, određuje se ovisno o vrsti i trajanju programa te o socijalnom statusu obitelji.

Ako su zadovoljene sve potrebe djece s prebivalištem na području Grada Zagreba za ostvarivanjem programa predškolskog odgoja, predškolske ustanove mogu upisati i djecu roditelja koji nemaju prebivalište na području Grada Zagreba, uz uvjet da roditelji te djece plaćaju punu ekonomsku cijenu programa (uz mogućnost da dio troškova za tu djecu snose jedinice lokalne samouprave prema mjestu prebivališta roditelja ili, ako su strani državljani, da prema načelu uzajamnosti budu izjednačeni s roditeljima koji imaju prebivalište na području Grada Zagreba).

3.2.1. Redoviti program - petodnevni tjedan

Ekonomska cijena za redoviti program u petodnevnom radnom tjednu, planirana na temelju prosječnih troškova programa sukladno odredbama članka 42. Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe, iznosi za 2016.:

- za redoviti 10-satni program 1.900,00 kn;

- za redoviti poludnevni program 1.300,00 kn.

Poludnevni se program ustrojava samo ako su zadovoljene sve potrebe djece iz prioritetnih kategorija za ostvarivanjem 10-satnog programa.

Cijena za poludnevni program može se primijeniti samo ako je organizirana posebna odgojno-obrazovna skupina, a iznimno i za pojedinačne slučajeve skraćenog boravka djece s posebnim potrebama u okviru odgojno-obrazovne skupine s 10-satnim programom.

Sukladno Odluci o načinu ostvarivanja prednosti pri upisu djece i mjerilima za naplatu usluga predškolskih ustanova Grada Zagreba od roditelja - korisnika usluga, sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u ekonomskoj cijeni redovitih programa utvrđuje se kako slijedi:

PRIHODOVNI CENZUS

MJESEČNI IZNOS SUDJELOVANJA RODITELJA U CIJENI REDOVITOG PROGRAMA

10-SATNI

POLUDNEVNI

1. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 4.501,00 kn i više

600,00 kn

390,00 kn

2. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 3.501,00 do 4.500,00 kn

450,00 kn

292,50 kn

3. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 2.501,00 do 3.500,00 kn

300,00 kn

195,00 kn

4. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) do 2.500,00 kn

150,00 kn

97,50 kn

Ostvareni prihodi svih članova zajedničkog kućanstva u prethodnoj godini umanjuju se za iznos poreza i prireza, iznos plaćen za rate stambenog kredita za nekretninu kojom se rješava stambeno pitanje obitelji i iznos plaćen za slobodno ugovorenu najamninu za potrebe stanovanja obitelji u stambenom prostoru najmodavca.

Olakšice u plaćanju redovitog programa imaju roditelji djece s prebivalištem na području Grada Zagreba za:

- dijete osobe s invaliditetom (100% i 90%) - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa,

- dijete osobe s invaliditetom (od 80% do 60%) - plaća 50% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,

- dijete osobe s invaliditetom (50% i manje) - plaća 75% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,

- treće i svako daljnje dijete iste obitelji u redovitom programu - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa,

- drugo dijete iste obitelji u redovitom programu - plaća 75% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,

- dijete samohranog roditelja - plaća 75% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,

- dijete čija se obitelj koristi pravom na stalnu novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi plaća 20% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa.

Iznos sudjelovanja roditelja i pravo na olakšice u plaćanju redovitog programa utvrđuju gradske predškolske ustanove na temelju dokumentacije koju dostavljaju roditelji uz zahtjev za upis djeteta, odnosno u roku od 15 dana od nastanka promjene koja utječe na ostvarivanje prava na olakšice.

Roditelj se može koristiti samo jednom olakšicom koja je za njega najpovoljnija.

Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport utvrđuje pravo na oslobađanje, odnosno smanjivanje obveze sudjelovanja roditelja u cijeni programa za posebne slučajeve izvan utvrđenog sustava olakšica (u suradnji s centrima za socijalnu skrb i zdravstvenim ustanovama).

Za mjesec u kojem je dijete boravilo u predškolskoj ustanovi do najviše 5 dana, a izostanak je unaprijed najavljen ili kasnije opravdan, roditelj plaća 40% iznosa sudjelovanja u cijeni programa.

Za boravak djece u predškolskoj ustanovi subotom ili duže od redovitog programa roditelj plaća 20,00 kn po satu djetetova boravka, ako posebnim zaključkom gradonačelnika Grada Zagreba nije drukčije utvrđeno.

3.2.2. Program predškole

Ekonomska cijena programa predškole iznosi 120,00 kn mjesečno.

Program predškole za djecu koja ne ostvaruju redovite programe predškolskog odgoja u godini prije polaska u osnovnu školu (dvije godine za romsku djecu i djecu s posebnim potrebama) besplatan je za roditelje djece s prebivalištem na području Grada Zagreba.

3.2.3. Programi za djecu s teškoćama u razvoju

Ekonomska cijena programa za djecu s teškoćama u razvoju utvrđuje se prema trajanju i specifičnim uvjetima provedbe programa.

Sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u cijeni prilagođenih programa za djecu s teškoćama u razvoju, integriranu u redovite odgojno-obrazovne skupine, utvrđuje se prema istim kriterijima kao da ostvaruju redoviti program.

Roditelji djece s prebivalištem na području Grada Zagreba oslobođeni su sudjelovanja u cijeni posebnih programa za djecu s većim teškoćama u razvoju, koja su uključena u posebne odgojno-obrazovne skupine redovitih predškolskih ustanova ili u posebne ustanove.

3.2.4. Posebni cjelodnevni, poludnevni i kraći programi, odgojno-zdravstveni i drugi programi

Sukladno trajanju i specifičnim uvjetima ostvarivanja programa, visinu dodatne uplate roditelja za posebne cjelodnevne, poludnevne i kraće programe, odgojno-zdravstvene i druge verificirane programe, eventualne olakšice i namjenu uplaćenih sredstava utvrđuju upravna vijeća predškolskih ustanova, uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport.

Dodatna uplata roditelja za navedene programe iznosi do 500,00 kn mjesečno za posebne programe koji se provode u odgojno-obrazovnim skupinama pet dana tjedno, a za kraće programe do 300,00 kn mjesečno, a može se koristiti za plaće radnika koji sudjeluju u praćenju, organizaciji i izvedbi tih programa, najviše do 20% ukupno uplaćenih sredstava, a ostalo za poboljšanje materijalnih uvjeta rada i stručno usavršavanje. Korištenje ovih sredstava utvrđuje se odlukom upravnog vijeća ustanove. Za iznimke od navedenoga suglasnost daje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport.

Posebnim aktom gradonačelnika Grada Zagreba mogu se osigurati sredstva za provedbu besplatnih kraćih programa za djecu koja ne koriste redovite i posebne programe u predškolskim ustanovama.

3.2.5. Program "Djeca u prirodi"

Grad Zagreb osigurava sredstva za provedbu petodnevnog danonoćnog programa "Djeca u prirodi" za djecu u godini prije polaska u osnovnu školu, sukladno odredbama točke 3. Zaključka o provedbi programa "Djeca u prirodi" (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/08 i 7/08).

Sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u cijeni programa "Djeca u prirodi" utvrđuje su u iznosu od 225,00 kn po djetetu i uplaćuje se matičnom dječjem vrtiću prije početka programa.

Prema Ugovoru o poslovnoj suradnji na provedbi programa "Djeca u prirodi" sklopljenog 8. travnja 2009. godine, Grad Zagreb se obvezuje osigurati sredstva Dječjem vrtiću Ivane Brlić Mažuranić za: usluge liječnika pedijatra, nabavu sredstava za čišćenje prostora, pitke vode, potrošnog materijala za odgojno-obrazovni rad s djecom, materijala i dijelova za tekuće i investicijsko održavanje te hitne intervencije radi održavanja uvjeta za provedbu programa. Navedeni rashodi će se izvršavati po ispostavljenim zahtjevima ustanove, a temeljem stvarnih troškova. Ustanova je dužna zasebno pratiti izvršenje navedenih rashoda, te o tome uredno izvještavati Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport. Navedeni rashodi su izuzeti iz izvršenja po kriterijima navedenim pod točkom 3.1.1.2.

3.2.6. Sufinanciranje projekata prijavljenih na natječaje europskih fondova ili za partnerstvo za EU fondove

Grad Zagreb osigurava sredstva za sufinanciranje projekata prijavljenih na natječaje europskih fondova ili za koji prihvaćaju partnerstvo za EU fondove što ih dječji vrtići Grada Zagreba prijavljuju u ukupnom iznosu od 100.000,00 kn.

4. PROVEDBA I IZMJENA PROGRAMA

Gradonačelnik Grada Zagreba, sukladno ovlastima iz članka 56. Statuta Grada Zagreba, odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u okviru sredstava osiguranih proračunom Grada Zagreba za pojedine namjene, odnosno predlaže prema potrebi izmjene Programa javnih potreba, a posebice u slučajevima:

- poremećaja u ostvarivanju prihoda proračuna Grada Zagreba;

- zahtjeva novoosnovanih predškolskih ustanova, drugih ustanova i udruga s programima predškolskog odgoja Program javnih potreba;

- potrebe za izmjenom kriterija za financiranje djelatnosti gradskih predškolskih ustanova i drugih nositelja Programa javnih potreba iz sredstava proračuna Grada Zagreba na temelju analize stvarnih troškova;

- potrebe za izmjenom kriterija za sudjelovanje roditelja u cijeni programa;

- potrebe za izmjenom opsega djelatnosti na temelju rezultata upisa djece za pedagošku godinu 2016./2017.;

- obveze usklađivanja s Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe te drugim propisima;

- zahtjeva za uključivanjem novih dadilja u sustav sufinanciranja.

KLASA: 400-06/15-01/70

URBROJ: 251-01-05-15-32

Zagreb, 22. prosinca 2015.

Predsjednik

Gradske skupštine

Darinko Kosor, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija