Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Zaključak o kriterijima i mjerilima za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada Zagreba u 2013.
Pročišćeni tekst vrijedi od 29.11.2013.
Narodne novine
24/2013
)
Na temelju članka 56. stavka 1. točke 3. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09, 10/10 i 4/13) i točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2013. godini (Narodne novine 29/13 i 108/13), gradonačelnik Grada Zagreba, 19. studenoga 2013., donosi
ZAKLJUČAK
o kriterijima i mjerilima za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada Zagreba u 2013.
I.
Sukladno Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2013. godini (Narodne novine 29/13 i 108/13 - u daljnjem tekstu: Odluka) i Proračunu Grada Zagreba za 2013. (Službeni glasnik Grada Zagreba 18/12 i 16/13) utvrđuju se kriteriji i mjerila za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija, odnosno rashoda u osnovnim školama za 2013., neophodnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog obrazovanja.
U Proračunu Grada Zagreba osiguravaju se sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnih škola Grada Zagreba, i to za:
1. materijalne i financijske rashode bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje,
2. rashode za tekuće i investicijsko održavanje,
3. rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu osnovnih škola.
II.
MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI
A. Financiranje prema kriteriju opsega djelatnosti škole
Financiranje rashoda poslovanja, prema kriteriju opsega djelatnosti škole, obuhvaća financiranje materijalnih rashoda (skupina - 32) i financiranje financijskih rashoda - (skupina 34), i to:
1. podskupina 321 - naknade troškova zaposlenima - službena putovanja, stručno usavršavanje zaposlenika (osim za prijevoz zaposlenika na posao i s posla),
2. podskupina 322 - rashodi za materijal i energiju - materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje (u dijelu koji se odnosi na rashode za materijal i dijelove za tekuće održavanje, odnosno rashode za uobičajene radove i popravke kojima se imovina održava u ispravnom stanju ili se vraća u stanje u kakvom je bila prije kvara - proračunski korisnik koristi vlastitu službu za održavanje), uredski materijal i ostali materijalni rashodi, sitni inventar i auto-gume (osim rashoda za energiju),
3. podskupina 323 - rashodi za usluge - usluge telefona, pošte i prijevoza (osim prijevoza učenika), usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u dijelu koji se odnosi na rashode za usluge tekućeg održavanja, odnosno rashode za uobičajene radove i popravke kojima se imovina održava u ispravnom stanju ili se vraća u stanje u kakvom je bila prije kvara - kada je tekuće održavanje povjereno izvoditelju), usluge promidžbe i informiranja, komunalne usluge, zdravstvene i veterinarske usluge, intelektualne i osobne usluge, računalne usluge, ostale usluge (osim zakupnina),
4. podskupina 329 - ostali nespomenuti rashodi poslovanja - premije osiguranja, reprezentacija, članarine, ostali nespomenuti rashodi poslovanja (osim naknada za rad članova školskih odbora) i
5. podskupina 343 - ostali financijski rashodi - bankarske usluge i usluge platnog prometa, zatezne kamate, ostali nespomenuti financijski rashodi.
Sredstva za financiranje materijalnih i financijskih rashoda prema kriteriju opsega djelatnosti škole, izračunavaju se prema sljedećim kriterijima i mjerilima: broju učenika, broju razrednih odjela, po školi i broju područnih škola i bolničkih odjela u školskoj 2012./13. i 2013./14. godini, i to:
- po učeniku 23,00 kuna mjesečno
- po razrednom odjelu 160,00 kuna mjesečno,
- po osnovnoj školi 4.600,00 kuna mjesečno,
- po područnoj školi i bolničkom odjelu 1.300,00 kuna mjesečno.
Akontacije sredstva za financiranje materijalnih i financijskih rashoda prema kriteriju opsega djelatnosti škole, doznačuju se školi mjesečno, na temelju plana Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport.
U rashodima poslovanja, što se financiraju prema kriteriju opsega djelatnosti škole, sadržani su i rashodi za:
a) troškove bojenja zidova do 200,00 kuna (sa PDV-om) godišnje po razrednom odjelu,
b) redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja,
c) redovite i periodične servise,
d) tekuće održavanje nastavnih sredstava za redovito održavanje nastavnog procesa,
e) otklanjanje nedostataka koje su utvrdile ovlaštene pravne osobe i upravna tijela (inspekcijski nalazi),
f) materijal, dijelove i usluge u tretmanu hitnih intervencija.
Za materijal, dijelove i usluge (točka "f") u tretmanu hitnih intervencija (nužni popravci nedostataka kojih neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i djelatnika, odnosno odvijanje nastavnog procesa) do 3.000,00 kuna (sa PDV-om), škola će sama organizirati otklanjanje nedostataka, uz napomenu da se vrijednost materijala, dijelova i usluge jedne hitne intervencije ne može dijeliti na više računa s namjerom da se zadovolji navedenom uvjetu od 3.000,00 kuna po intervenciji.
Kriterij za izračun mjesečne akontacije za materijal i dijelove za tekuće investicijsko održavanje (konto 3224) je broj razrednih odjela škole a temeljem kojeg će se u 2013. akontirati 35,00 kuna po razrednom odjelu.
Kriterij za izračun mjesečne akontacije za usluge tekućeg i investicijskog održavanja (konto 3232) je broj razrednih odjela škole a temeljem kojeg će se u 2013. akontirati 40,00 kuna po razrednom odjelu.
Za prenamjenu sredstava za materijal, dijelove i usluge u tretmanu hitnih intervencija potrebno je prethodno odobrenje Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport.
B. Financiranje prema kriteriju stvarnog troška
Materijalni i financijski rashodi poslovanja škole koji se financiraju prema kriteriju stvarnog troška, odnose se na:
1. odjeljak 3223 - energija (za zagrijavanje, rasvjetu i pogon škole),
2. odjeljak 3231 - prijevoz učenika (članak 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi),
3. odjeljak 3235 - zakupnine i najamnine (prostora i opreme za realizaciju nastave),
4. odjeljak 3236 - sistematski zdravstveni dvogodišnji i trogodišnji pregledi,
5. odjeljak 3239 - ostale usluge (zaštita objekata preko centralnoga dojavnog sustava, usluge čuvanja imovine i osoba).
C. Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje odnose se na:
1. odjeljak 3224 - materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje
Sredstva za materijal i dijelove za tekuće investicijsko održavanje raspoređuju se osnovnim školama mjesečnim akontacijama (kriterij za izračun mjesečne akontacije za materijal i dijelove za tekuće investicijsko održavanje (konto 3224) je broj razrednih odjela škole, a temeljem kojeg će se u 2013. akontirati 35,00 kuna po razrednom odjelu).
2. odjeljak 3232 - usluge tekućeg i investicijskog održavanja
Sredstva za usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskog prostora i postrojenja raspoređuju se osnovnim školama:
a) dijelom mjesečnim akontacijama (kriterij za izračun mjesečne akontacije za usluge tekućeg i investicijskog održavanja (konto 3232) je broj razrednih odjela škole, temeljem kojeg će se u 2013. akontirati 40,00 kuna po razrednom odjelu mjesečno),
b) kao i dijelom sukladno prioritetima i zajedničkom planu nabave za Grad Zagreb, što ga donosi gradonačelnik Grada Zagreba, a Ured za javnu nabavu provodit će postupke nabave u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi. Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport će odobravati nepredviđene radove održavanja objekata i opreme - hitne intervencije, koje nisu obuhvaćene u godišnjem programu, a na temelju ocjene hitnosti pojedinačnih zahtjeva ustanova.
III.
RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA U NEFINACIJSKU IMOVINU
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu odnose se na:
1. skupinu 42 - rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine,
2. skupinu 45 - rashodi za dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu.
Sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu utrošit će se u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi a prema Planu kapitalnih ulaganja u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2013., što ga donosi gradonačelnik.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
IV.
1. Sredstva iz točke II. A. Financiranje materijalnih i financijskih rashoda prema kriteriju opsega djelatnosti, doznačuju se školi u vidu akontacije u tekućem mjesecu.
2. Sredstva iz točke II. B. Financiranje materijalnih i financijskih rashoda prema kriteriju stvarnog troška, doznačuju se školi:
a) Sredstva za troškove energije (osim za nabavu loživog ulja od 1. ožujka 2013.) doznačuju se školi u vidu mjesečnih akontacija, na temelju plana Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Škola je obvezna dostavljati mjesečna izvješća o stvarnim troškovima energije kopijama računa i tablicama na temelju kojih se prate troškovi i prema potrebi usklađuje visina mjesečne akontacije. Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport i škole u obvezi su obračunati polugodišnje odnosno godišnje troškove energije u rokovima i na način koji odredi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport. Troškove nabave loživog ulja od 1. ožujka 2013. plaćat će Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport temeljem ugovora i računa dobavljača tog energenta.
b) Sredstva za troškove prijevoza učenika (članak 69.
Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi), doznačuju se školi mjesečno na temelju ugovora s prijevoznikom, zahtjeva škole i kopije računa, dostavljenih u Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, najkasnije do 10. u mjesecu.
c) Za troškove zakupnina i najamnina, sredstva se doznačuju školi prema ugovoru/računu, ako nije drugačije riješeno, posebno kada se nastava izvodi u prostorima koji su u vlasništvu Grada Zagreba za korištenje kojih su sredstva osigurana u Proračunu Grada Zagreba, na drugim pozicijama.
d) Sredstva za sistematski zdravstveni dvogodišnji (zaposlenici iznad 50 godina) odnosno trogodišnji pregled (zaposlenici do 50 godina), u iznosu od 500,00 kn po zaposleniku, doznačit će se školi na temelju zahtjeva škole i popisa zaposlenika (do trećine ukupno zaposlenih), koji će obaviti dvogodišnje ili trogodišnje sistematske zdravstvene preglede u 2013. Škola je obvezna dostaviti obračun utrošenih sredstava za sistematske preglede.
e) Sredstva za zaštitu objekata centralnim dojavnim sustavom doznačuju se školi mjesečnim akontacijama s pozicije ostale usluge
3. Škola je obvezna izraditi mjesečno izvješće/obračun korištenja sredstava za financiranje prema kriteriju opsega djelatnosti i stvarnim troškovima, po ekonomskoj klasifikaciji izdataka.
Izvješće potpisuju odgovorne osobe (računovođa i ravnatelj) i dostavljaju nadležnom upravnom odjelu, u roku od 20 dana po isteku mjeseca na koji se odnosi izvješće.
Ako škola ne dostavi izvješće/obračun, privremeno se obustavlja doznaka sredstava školi.
V.
Provedba, kao i obračun i isplata razlike sredstava temeljem kriterija i mjerila iz točke II. ovoga zaključka, uvjetovani su Odlukom o izmjenama i dopunama Proračuna Grada Zagreba za 2013. kao i izmjenom financijskih planova osnovnih škola Grada Zagreba za 2013.
Za provedbu ovog zaključka ovlašćuje se i zadužuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport. Naredbodavac za izvršavanje ovog zaključka je pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport.
VI.
Ovaj se zaključak primjenjuje u 2013., a objavit će se u Službenom glasniku Grada Zagreba.
KLASA: 402-09/13-02/3
URBROJ: 251-03-02-13-2
Zagreb, 19. studenoga 2013.
Gradonačelnik
Grada Zagreba
Milan Bandić, dipl. politolog, v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.