Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Stupa na snagu
Poglavlja nisu pronađena.
Izmjene i dopune Kriterija za utvrđivanje programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba
Pročišćeni tekst vrijedi od 03.09.2013.
Narodne novine
18/2013
![](/link_vanjski.bmp)
Na temelju članka 10.a Zakona o financiranju javnih potreba u kulturi (Narodne novine 47/90, 27/93 i 38/09), članka 106. Statuta Grada Zagreba (
IZMJENE I DOPUNE
kriterija za utvrđivanje programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba
Članak 1.
U Kriterijima za utvrđivanje programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba (
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
Članak 2.
Članak 5. mijenja se i glasi:
"Poziv iz članka 3. ovih kriterija, raspisuje se za:
1. Djelatnosti ustanova kulture kojima je osnivač Grad Zagreb;
2. Programe strukovnih i drugih udruga u kulturi te umjetničkih organizacija;
3. Programe i manifestacije u književnoj, knjižničnoj i nakladničkoj djelatnosti, programe izdavanja knjiga i časopisa u kulturi;
4. Projekte, akcije i manifestacije s područja kazališne, glazbene i plesne djelatnosti;
5. Programe izložbi, akcija i manifestacija u muzejskoj djelatnosti;
6. Programe izložbi i drugih manifestacija u likovnoj djelatnosti te izdavanje likovnih monografija od posebnog interesa za Grad Zagreb;
7. Programe i projekte u filmskoj i audiovizualnoj djelatnosti, filmske manifestacije i produkciju autorskih filmova svih vrsta audiovizualnih zapisa i filmsko nakladništvo;
8. Programe poticanja i njegovanja tradicijske kulture, razvitka kulturno-umjetničkog amaterizma te manifestacija na području kulturno-umjetničkog amaterizma;
9. Programe inovativnih umjetničkih i kulturnih praksi;
10. Programe zaštite knjižnične, muzejske i kazališne građe ustanova kulture kojima je osnivač Grad Zagreb, te otkupa umjetnina spomeničkog značaja;
11. Programe međugradske, međužupanijske, i međunarodne kulturne suradnje koji će se razmatrati unutar djelatnosti na koju se odnose."
Članak 3.
U članku 6. stavku 2., na kraju stavka dodaju se riječi: "Navedeni se podaci obavezno iskazuju u prijavnici."
Članak 4.
U članku 7. stavku 1. riječi: "(Službeni glasik Grada Zagreba 22/04 i 7/09)" zamjenjuju se riječima: "(Službeni glasik Grada Zagreba 22/04, 7/09 i 16/13)".
Iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
"Programi se vrednuju na temelju općih i posebnih kriterija propisanih ovim aktom."
Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 3. i 4.
Članak 5.
U članku 11. stavak 3. mijenja se i glasi:
"Ako korisnik sredstava u ugovorenom roku ne podnese izvješće o izvršenju programa ili se na osnovi dostavljenog izvješća i uvida u dokumentaciju utvrdi da program nije izvršen u skladu s odredbama ugovora, korisnik sredstava obvezan je vratiti primljena sredstva, uvećana za kamatnu stopu u visini važeće eskontne stope, računajući od dana kada je sredstva primio, u roku od 15 dana od primitka obavijesti Ureda da izviješće nije podneseno, odnosno da izvješće nije prihvaćeno jer program nije izvršen u skladu s odredbama ugovora."
Članak 6.
U članku 12. stavku 2. alineja 1. mijenja se i glasi:
"- knjižničnu djelatnost i izdavaštvo;".
Alineja 9. mijenja se i glasi:
"- inovativne umjetničke i kulturne prakse."
Alineja 10. briše se.
Članak 7.
U članku 13. stavku 3. alineja 5. mijenja se i glasi:
"- značajan udio mladih umjetnika u kreiranju programskog sadržaja."
Iza stavka 4. dadaje se novi stavak 5. koji glasi:
"Ako nositelj programa nije izvršio ugovorne obveze iz prethodnih godina, njegova se prijava neće razmatrati."
Članak 8.
Članak 14. mijenja se i glasi:
"Za knjižničnu djelatnost i izdavaštvo utvrđuju se posebni kriteriji:
1. Knjižnična djelatnost
Kriterije za nabavu knjiga i periodičnih publikacija određuje Matična služba KGZ-a, prema propisanim Standardima za narodne knjižnice Republike Hrvatske.
Od ostalih programa u knjižničnoj djelatnosti vrednuju se:
- akcije za ciljane skupine korisnika (djeca, mladi, osobe s posebnim potrebama, umirovljenici i sl.);
- izložbe - tematske, studijske i likovne;
- promocije, predavanja i književne tribine;
- organizacija stručno-znanstvenih skupova i savjetovanja;
- digitalizacija građe;
- zaštita knjižnične građe;
- stručna putovanja i stručno usavršavanje djelatnika;
- izdavačka djelatnost.
A) Književni programi - za književne programe utvrđuju se posebni kriteriji:
- kvaliteta dosadašnjih programa, iskustvo u provođenju programa predlagatelja i programski kontinuitet;
- jasnoća, cjelovitost i ekonomičnost i provedivost programa, uključujući i ostale izvore financiranja i kvalitetu razrade financijskog plana/troškovnika;
- kreiranje i održavanje čitateljske publike, promicanje kulture čitanja;
- programi edukacije i popularizacije književnih sadržaja;
- značenje programa za unapređenje kulturnog identiteta Grada Zagreba.
B) Festivali i manifestacije:
- kvaliteta dosadašnjih programa, iskustvo u provođenju programa predlagatelja i programski kontinuitet;
- jasnoća, cjelovitost i ekonomičnost i provedivost programa, uključujući i ostale izvore financiranja i kvalitetu razrade financijskog plana/troškovnika;
- broj festivalskih događanja, popratni sadržaji festivala;
- dostupnost posjetiteljima, predviđeni broj posjetitelja;
- aktualnost autora koji sudjeluje na festivalu;
- prisutnost hrvatskih autora.
2. Izdavaštvo
A) Izdavanje knjiga:
- izdavanje pjesničkih, proznih i književno-esejističkih djela tematski ili autorski vezanih za Grad Zagreb;
- poticanje književnog stvaralaštva - objavljivanje, predstavljanje i promoviranje mladih i neafirmiranih pisaca do 35 godina;
- visoka kvaliteta sadržaja;
- relevantnost izdavača, dostupnost izdanih književnih djela (naklada, distribucija, promocija knjiga i autora);
- ispunjavanje obaveza prema autorima.
B) Izdavanje časopisa i novina u kulturi:
- redovitost izlaženja;
- poticanje izdavanja časopisa u elektroničkom obliku;
- redovito honoriranje suradnika;
- časopis se bavi primarno temama iz kulture;
- inovativnost i edukacija.
C) Internetski portali:
- gramatička/pravopisna korektnost objavljenog sadržaj;
- kvaliteta vizualnog rješenja stranice;
- udio autorskih tekstova u sadržaju;
- pretežitost kulturnih sadržaja, tj. barem 50% kulturnih sadržaja;
- učestalost ažuriranja sadržaja;
- legalna, slobodna i besplatna distribucija sadržaja."
Članak 9.
Članak 15. mijenja se i glasi:
"Za muzejsku djelatnost utvrđuju se posebni kriteriji:
1. Kvaliteta ponuđenoga programa;
2. Važnost programa za oblikovanje kulturne ponude Grada Zagreba, odnosno doprinos ostvarivanju i razvoju muzejske djelatnosti;
3. Usklađenost s prioritetima muzejske djelatnosti;
4. Ostvarivost i cjelovitost programa.
Za zbirke Grada Zagreba, stečene darovanjem ili kupoprodajom, utvrđuju se dodatni kriteriji:
- doprinos očuvanosti i estetičkoj, umjetničkoj, kulturno-povijesnoj, edukativnoj, obrazovnoj, dokumentarnoj, turističkoj i sličnoj vrijednosti sadržaja zbirke;
- prezentacija, izlaganje i promocija ambijentalnih i memorijalnih zbirki i zbirki izvan stalnih postava muzeja koje promiču vrijednost cjeline i izvornoga ambijenta te doprinose očuvanju izvornih, autentičnih gradskih prostora i sjećanja na zagrebačke umjetnike, povijesne osobe, donatore i kolekcionare.
U muzejskoj djelatnosti vrednuju se:
OTKUP MUZEJSKE GRAĐE I TERENSKA ISTRAŽIVANJA
Sukladno poslanju i programu muzeja i galerija predložiti kontinuiran plan otkupa, prema prioritetima u svrhu:
- Popunjavanja fundusa i stvaranja novih fondova,
- Sprječavanja propadanja potencijalnih muzejskih predmeta (uz primjenu međunarodnog standarda sadržanog u ICOM-ovu Kodeksu profesionalne etike u točki 3. Akvizicije za muzejske zbirke).
Prijedlozi za otkup muzejske građe sadrže:
- naziv i sjedište podnositelja prijedloga
- ime i prezime, adresu ponuditelja
- osnovne podatke o muzejskoj građi
- obrazloženje razloga za otkup
- stručnu analizu/ocjenu muzejske građe
- fotodokumentaciju
- troškove otkupa
TERENSKA ISTRAŽIVANJA: (arheološka, etnografska, prirodoslovna...)
- s ciljem prikupljanja i zaštite muzejske građe, pripreme izložaba (provode se prema programu i utvrđenim prioritetima te financijskim mogućnostima)
ZAŠTITA MUZEJSKE GRAĐE
- Preventivna zaštita zbirki i restauracija fonda muzejske građe (etapno i prema kategorijama i prioritetima (stalni postav, izložbe) s financijskim pokazateljima
- Program opremanja depoa i preparatorskih radionica s tehnološkom opremom i materijalom
DOKUMENTACIJA
- Prikupljanje, obrada, inventiranje i digitalizacija muzejske građe (sukladno strateškom planu ustanove, planu obrade, inventarizacije i registracije zbirki te planu popune fondova muzeja)
- Dostupnost korisnicima
- Vodiči kroz dokumentacijske fondove
- Tezaurusi
STALNI MUZEJSKI/GALERIJSKI POSTAV
- Dopune i osuvremenjavanje postojećih stalnih postava
- Prijedlozi za izradu novih stalnih postava sa svom potrebnom dokumentacijom dostavljaju se na verifikaciju Hrvatskome muzejskom vijeću ili Vijeću za muzejsko-galerijsku djelatnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport a prema kriterijima Ministarstva kulture RH
IZLOŽBE
- Prednost se daje izložbama u vezi s osnovnom djelatnosti muzeja i onima povezanim s pripremama stalnog postava te izložbama koje studijski i znanstveno obrađuju građu i prezentiraju nova saznanja (studijske, tematske, kompleksno-tematske, retrospektivne, informativne, didaktičke, monografske, skupne i dr.)
- Izložbe se mogu financirati po fazama (pripremni radovi i realizacija izložbe)
- Prilikom podnošenja programa prilaže se dokumentacija koja treba sadržavati:
1. Naziv izložbe
2. Mjesto održavanja, prostor i vrijeme trajanja
3. Autor(i) stručne koncepcije
4. Autor(i) likovnog postava
5. Opseg (broj eksponata) i koncepcija s obrazloženjem
6. Vrsta
7. Detaljno razrađen troškovnik
8. Navedene izvore financiranja
Detaljnije kriterije za valorizaciju izložbenih programa donosi Vijeće za muzejsko-galerijsku djelatnost.
IZDAVAČKA DJELATNOST (odnosi se samo na one publikacije kojih je izdavač ili suizdavač muzej)
Uz kataloge i plakate povremenih izložaba, prednost se daje publikacijama povezanim sa stalnim postavom (katalog stalnog postava, katalog zbirki i fundusa), zbornicima i godišnjacima muzeja te publikacijama povezanim s pedagoškom djelatnosti (vodiči, katalozi za djecu..).
PEDAGOŠKA DJELATNOST
Planiranje je obvezno u svim muzejima koji imaju stalni postav i veće izložbene projekte a odnosi se na:
- Programe i aktivnosti za sve dobne i socijalne skupine posjetitelja te invalidne osobe, i s njima (vodstva, predavanja, radionice i igraonice, izložbe, izdavačka djelatnost i dr.)
- Potenciranje suradnje i povezivanja s drugim odgojno-obrazovnim ustanovama
KNJIŽNICA
- Popunjavanje, stručna obrada i zaštita knjižnog fonda
- Otvorenost za javnost - korisnike
AKCIJE I MANIFESTACIJE
Kao interaktivni odnos s publikom - posjetiteljima s ciljem educiranja, prezentiranja i populariziranja muzeja i muzejske djelatnosti
STRUČNI I ZNANSTVENI SKUPOVI I SEMINARI U ORGANIZACIJI I SUORGANIZACIJI MUZEJA
MARKETING i PR
- Program promotivnih aktivnosti i izrade materijala za promociju, predstavljanje, popularizaciju i promidžbu muzeja, muzejske djelatnosti, privlačenje publike i stvaranje nove
- Web stranica i dr.
MEĐUNARODNA I MEĐUGRADSKA SURADNJA
- Gostovanja izložaba koja doprinose prezentiranju i promoviranju kulturnog života i baštine grada Zagreba na međugradskoj i međunarodnoj razini
- Prednost imaju izložbe s reciprocitetom
- Programi stručnih putovanja, razmjena, usavršavanja.
Predlagatelj i programi moraju djelovati i biti u skladu s odredbama zakona na kojima se zasniva muzejska djelatnost: Zakona o muzejima (Narodne novine 142/98 i 65/09) i Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (Narodne novine 69/99, 151/03, 157/03, 100/04, 87/09, 88//10, 61/11, 25/12 i 136/12) te sukladno svim drugim propisima u vezai s muzejskom djelatnosti i zaštitom i očuvanjem kulturnih dobara, te ugovornim obvezama Grada Zagreba u vezi s darovanim i otkupljenim zbirkama."
Članak 10.
Članak 16. mijenja se i glasi:
"Za kazališnu djelatnost utvrđuju se posebni kriteriji:
- programski kontinuitet i profiliranost;
- zadovoljavanje visokih profesionalnih i produkcijskih kriterija;
- partnerstvo s ustanovama i udrugama, koprodukcije i umrežavanje;
- angažiranje profesionalnih slobodnih umjetnika (kazališne grupe i plesni ansambli);
- zastupljenost djela hrvatskih autora.
Za programe kazališnih manifestacija i festivala:
- premijerne izvedbe;
- prezentacija sadržaja na nov, aktualan način;
- raznolikost, relevantnost i edukativnost festivalskih događanja;
- reference i aktualnost autora koji sudjeluju na festivalu;
- prisutnost hrvatskih autora/koprodukcije;
- regionalna i međunarodna prepoznatljivost."
Članak 11.
Članak 17. mijenja se i glasi:
"Za glazbenu djelatnost utvrđuju se posebni kriteriji:
- projekti koji uključuju sudjelovanje glazbenika međunarodnog ugleda;
- zastupljenost djela hrvatskih autora;
- umjetničko-tehnička zahtjevnost projekta;
- uključenost mladih glazbenih umjetnika (do 30 godina);
- programi koji imaju programski kontinuitet i profiliranost."
Članak 12.
Članak 18. mijenja se i glasi:
"Za likovnu djelatnost utvrđuju se posebni kriteriji:
- autentičnost, inventivnost i sadržajna vrijednost likovnog izričaja;
- poticanje suvremenosti ili revitalizacija likovne baštine;
- ostvarivost i cjelovitost projekta;
- poštivanje terminskog plana realizacije;
- zahtjevnost i opseg projekta.
U okviru likovne djelatnosti vrednuju se:
1. Izložbe (retrospektivne, monografske, tematske/koncepcijske i samostalne):
a) Vrednovanje programa i pretpostavke za ostvarenje programa (muzej, galerija, drugi izložbeni prostor, autor):
- definirana koncepcija rada i programska orijentacija za tekuću godinu;
- voditelj - kustos (povjesničar umjetnosti ili likovni stvaralac) i formiran savjet galerije;
- važnost izložbenog prostora;
- kvadratura izložbenog prostora;
- opseg i trajanje pripremnih radova;
- reciprocitet (odnosi se na autore izvan Grada Zagreba i iz drugih zemalja);
- isti autor ne može se predstaviti više puta unutar dvije godine u istoj galeriji (izložbenom prostoru).
2. Manifestacije (nacionalnog, međunarodnog značaja, te one koje imaju kontinuitet umjetničkog stvaralaštva i koje predstavljaju tematske cjeline i dr.).
3. Umjetnički projekti (umjetničke akcije, performansi, likovne intervencije i drugi oblici likovnog izričaja i događanja uz suglasnost nadležnih tijela, te grafičke mape pojedinog autora ili grupe autora).
4. Dizajn i arhitektura (programi koji se realiziraju u formi izložbi, likovnih monografija, predavanja, manifestacija i sl.).
5. Likovno izdavaštvo:
a) Monografije (iz likovne baštine, cjelokupnoga umjetničkog opusa umjetnika ili značajne cjeline pojedinog opusa, likovnog pravca, odnosno pojave).
Vrednuju se:
- značenje i uloga razdoblja ili autora u našoj umjetnosti;
- kritička i stručna obrada građe, biografija umjetnika, popis izložbi, bibliografija, kataloški dio;
- višegodišnji projekti uz poštivanje terminskog plana realizacije;
- vremenska usklađenost tiskanja i objavljivanja s odgovarajućom studijskom, retrospektivnom ili monografskom izložbom;
- prioritet imaju umjetnici koji dosad nemaju ili nisu objavili likovnu monografiju ili opsežan katalog monografske ili retrospektivne izložbe kroz duži period.
b) Umjetničke knjige koje mogu biti i pregled cjelokupnog opusa ili značajne cjeline autora srednje i mlade generacije, autorske umjetničke knjige pojedinih autora ili grupe autora."
Članak 13.
Članak 19. mijenja se i glasi:
"Za djelatnost centara za kulturu utvrđuju se posebni kriteriji:
- interes lokalne zajednice;
- usklađenost sa socijalnom, dobnom i obrazovnom strukturom stanovništva u dijelu grada gdje djeluje Centar;
- sukladnost s osnovnim elementima kulturne politike Grada Zagreba;
- doprinos kulturi lokalnog područja;
- kontinuitet programa;
- usmjerenost na istaknute ciljne skupine (mladi, ljudi treće životne dobi, nezaposleni, ljudi s posebnim potrebama);
- aktualnost teme;
- atraktivnost programa;
- uklopljenost programa u programski profil ustanove;
- inovativnost programa;
- kulturološko-edukativni značaj programa;
- kratkoročno, srednjoročno i dugoročno značenje projekta;
- komplementarnost i suradnja s ostalim centrima."
Članak 14.
Članak 20. mijenja se i glasi:
"Za filmsku djelatnost (audiovizualnu djelatnost) utvrđuju se posebni kriteriji:
Za programe filmske produkcije:
1. Animirani film - kreativnost likovnog i animacijskog pristupa;
2. Dokumentarni film - relevantnost teme i kreativnost dokumentarističkog pristupa;
3. Igrani film - kreativnost scenarističkog i redateljskog pristupa;
4. Eksperimentalni film - inovativnost ideje i njenog audiovizualnog oblikovanja.
Za programe filmskih festivala i manifestacija:
- raznolikost, relevantnost i edukativnost festivalskih događanja;
- dostupnost posjetiteljima, kapacitet dvorana i pozornica, predviđen broj posjetitelja;
- reference i aktualnost autora (sudionika) koji sudjeluju na festivalu;
- regionalna i međunarodna prepoznatljivost;
- prisutnost hrvatskih autora/koprodukcije;
- premijerne izvedbe.
Za programe filmskog nakladništva i ostale programe primjenjivat će se samo opći kriteriji."
Članak 15.
Članak 21. mijenja se i glasi:
"Za kulturno-umjetnički amaterizam utvrđuju se posebni kriteriji:
- sudjelovanje i rezultati udruge na godišnjim smotrama amatera grada Zagreba;
- sudjelovanje u realizaciji programa gradskih manifestacija;
- zahtjevnost programa i njegova primjerenost umjetničko-izvedbenim mogućnostima udruge;
- sociokulturno značenje programa za lokalnu zajednicu;
- usmjerenost programa prema osobama s posebnim potrebama, prevenciji neprihvatljivog ponašanja djece i mladih, trećoj životnoj dobi te braniteljskim udrugama;
- višegodišnji kontinuitet rada udruge te kontinuitet i kvaliteta realizacije programa;
- brojnost članstva udruge, broj sekcija udruge, kvaliteta/stručna kvalifikacija voditelja sekcija, fundus i prostor za rad i realizaciju godišnjeg programa rada udruge;
- njegovanje tematike hrvatske kulturne baštine i baštine nacionalnih manjina."
Članak 16.
Članak 22. mijenja se i glasi:
"Za inovativne umjetničke i kulturne prakse utvrđuju se posebni kriteriji:
- primjenjivost novih tehnologija, istraživački karakter, originalnost koncepta;
- orijentacija ka specifikumu alternativne kulture i supkulture;
- društvena angažiranost, socijalna osviještenost;
- programi koji potiču umrežavanje i suradnju na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini;
- ekonomičnost i dugoročnost programa."
Članak 17.
Članak 23. mijenja se i glasi:
"Programi koji se odnose na međugradsku, međužupanijsku i međunarodnu kulturnu suradnju Grada Zagreba, razmatrat će se i vrednovati unutar djelatnosti na koju se program odnosi, prema sljedećim kriterijima:
- obveze Grada Zagreba, potpisnika međunarodnih ugovora o kulturnoj suradnji s gradovima partnerima;
- obogaćivanje nacionalne i međunarodne kulturne scene;
- promoviranje nacionalne kulturne scene u međunarodnim okvirima (priznanja, pozivi, kritike, osvrti);
- ostvarivanje ranije planiranog i ugovorenog gostovanja;
- suradnja Grada Zagreba, kao glavnog grada Republike Hrvatske, s glavnim gradovima europskih zemalja;
- partnerstvo s gradovima Europe i svijeta;
- regionalna suradnja;
- multilateralna suradnja;
- stvaralaštvo i međunarodna suradnja mladih;
- predstavljanje djela koja svjedoče o hrvatskoj kulturnoj baštini kao i o suvremenom stvaralaštvu;
- reciprocitet (odnosi se na autore izvan Grada Zagreba i iz drugih zemalja)."
Članak 18.
Ove izmjene i dopune Kriterija za utvrđivanje programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba stupaju na snagu prvi dan od dana njihove objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.
KLASA: 612-01/13-01/235
URBROJ: 251-10-03-13-1
Zagreb, 29. kolovoza 2013.
Pročelnik
Ivica Lovrić, v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.