Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program javnih potreba u osnovnom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2013.
Pročišćeni tekst vrijedi od 28.12.2012.
Narodne novine
18/2012
)
Na temelju članka 143.
Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12 i 86/12) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09 i 10/10), Gradska skupština Grada Zagreba, na 46. sjednici, 20. prosinca 2012., donijela je
PROGRAM
javnih potreba u osnovnom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2013.
UVOD
Sustav osnovnog odgoja i obrazovanja provodi se u školskoj 2012/2013. godini u Gradu Zagrebu u:
a/ ustanovama osnivač kojih je Grad Zagreb
- 106 redovnih osnovnih škola u koje je upisano 58.406 učenika u 2.676 razrednih odjela,
- 4 osnovne škole za učenike s teškoćama u razvoju u koje je upisano 776 učenika u 133 razredna odjela,
- 4 osnovne umjetničke škole od čega 3 osnovne glazbene škole i 1 plesna osnovna škola. Osnovno umjetničko obrazovanje provodi se i u 5 srednjih glazbenih škola te 2 srednje plesne škole.
Umjetničkim obrazovanjem je obuhvaćeno 4.337 učenika, koji su polaznici i redovnih osnovnih škola, raspoređenih u 323 razredna odjela,
- u Osnovnoj školi za mladež i odrasle pri CDO "Birotehnika", osnovnoškolskim obrazovanjem obuhvaćeno je 85 učenika, raspoređenih u 4 razredna odjela;
b/ privatnim osnovnim školama s pravom javnosti
- 8 osnovnih škola u koje je upisano 529 učenika u 55 razrednih odjela.
U Osnovnoj školi Matije Gupca realizira se i međunarodni program MYP IBO, program Hrvatske škole na engleskom jeziku i djelatnost predškolskog odgoja i naobrazbe te skrbi o djeci predškolske dobi, i to ostvarivanjem desetosatnog programa odgojno-obrazovnog rada s djecom predškolske dobi od navršenih pet godina života do polaska u osnovnu školu na engleskom jeziku a na temelju Odluke o dopuni djelatnosti Osnovne škole Matije Gupca (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/11) koju je donijela Gradska skupština Grada Zagreba, na 32. sjednici, 19. prosinca 2011.
U školskoj godini 2012./2013. u osnovnim školama grada Zagreba ima 1568 učenika pripadnika nacionalnih manjina od toga 685 učenika pripadnika romske nacionalne manjine (podaci bez umjetničkih škola).
Sukladno članku 30. Državnoga pedagoškog standarda osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja u šest osnovnih škola organiziraju se sljedeći modeli organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike nacionalnih manjina: OŠ Ivana Gundulića (Model B i C za učenike pripadnike mađarske nacionalne manjine te Model C za učenike pripadnike ruske nacionalne manjine); OŠ Dr. Ivan Merz i OŠ Tituša Brezovačkog (Model C za učenike pripadnike albanske nacionalne manjine); OŠ Silvija Strahimira Kranjčevića (Model C za učenike pripadnike češke nacionalne manjine); OŠ Nikole Tesle (Model C za učenike pripadnike makedonske nacionalne manjine) i OŠ Lauder-Hugo Kon (model C za učenike pripadnike židovske nacionalne manjine).
Od 106 redovnih osnovnih škola 29 radi u jednoj smjeni, 73 u dvije smjene a 4 u tri smjene.
U Proračunu Grada Zagreba za 2013. osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti osnovnog odgoja i obrazovanja iz dvaju izvora:
I. IZ SREDSTVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE ODGOJA I OSNOVNOG OBRAZOVANJA
Plan: 114.060.700,00 kuna
Sredstva za financiranje minimalnoga financijskog standarda odgoja i osnovnog obrazovanja Grada Zagreba u 2013. godini osiguravaju se u Proračunu Grada Zagreba na temelju odgovarajuće odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnoga financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i Uredbe o načinu izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Iz sredstava za decentralizirane funkcije osigurava se financiranje minimalnoga financijskog standarda javnih potreba u odgoju i osnovnom obrazovanju, i to: materijalni i financijski rashodi, rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu.
A. Materijalni i financijski rashodi
Plan: 81.758.700,00 kuna
1. Naknade troškova zaposlenima
2. Rashodi za materijal i energiju
3. Rashodi za usluge
4. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja
5. Ostali financijski rashodi
B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
Plan: 11.525.000,00 kuna
Dio sredstava za hitne intervencije doznačuje se školi na temelju kriterija opsega djelatnosti mjesečnim akontacijama sredstava. Sredstva za usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija i izvornih sredstava Grada Zagreba. Prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:
a. Održavanje krovišta
b. Održavanje kotlovnica i sustava grijanja
c. Održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija
d. Održavanje elektroinstalacija
e. Održavanje unutarnje i vanjske stolarije
f. Ostali građevinski radovi
C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu
Plan: 20.777.000,00 kuna
1. Građevinski objekti
a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija
Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskih objekata koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana, a prema postupku koji je jednak kao i kod investicijskog održavanja, sukladno planu izgradnje novih objekata, dogradnje, nadogradnje i opremanja postojećih objekata za potrebe osnovnog školstva Grada Zagreba.
Prijedlog plana nabave roba, radova i usluga za 2013. godinu izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na osnovi opravdanog zahtjeva ustanova, a donosi ga Grad Zagreb u okviru jedinstvenog plana nabave.
II. IZ IZVORNIH SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA
Plan:76.940.000,00 kuna
Programom javnih potreba u osnovnom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2013. kao i proteklih godina, iz Proračuna Grada Zagreba osiguravaju se značajna sredstva za financiranje širih javnih potreba Grada Zagreba u djelatnosti, i to za sljedeće programe:
1. produženi boravak,
2. donacije privatnim osnovnim školama,
3. sufinancirana prehrana,
4. održavanje i opremanje osnovnih škola za poboljšanje standarda,
5. naknade za rad školskih odbora,
6. ostale izvannastavne aktivnosti,
7. Škola u prirodi,
8. Vikendom u športske dvorane,
9. pomoćnici u nastavi/osobni pomoćnici.
1. PRODUŽENI BORAVAK
Plan: 32.230.000,00 kuna
Produženi boravak neobvezan je oblik odgojno-obrazovnog rada namijenjen učenicima razredne nastave koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti.
Osnovne škole organiziraju produženi boravak za potrebe svojih učenika, a iznimno i za učenike izvan svoga upisnog područja uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Produženi boravak organizira se u školskoj godini 2012./2013. za učenike I., II. i III., a u školskoj godini 2013./2014. za učenike I. i II., iznimno i III. razreda, o čemu odlučuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na osnovi obrazloženog prijedloga škole.
Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka ustrojava se, u pravilu, od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina), a iznimno za učenike više razreda (kombinirana odgojno-obrazovna skupina).
Osnovne škole, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja, dostavljaju na kraju svake školske godine prijedlog ustroja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za iduću školsku godinu.
Na temelju zahtjeva osnovnih škola te sukladno sredstvima osiguranim u Proračunu Grada Zagreba kao i sredstvima koja uplaćuju roditelji učenika uključenih u program produženog boravka, osiguravaju se materijalni uvjeti za plaće, naknade i troškove prijevoza za 413 učitelja u 100 osnovnih škola Grada Zagreba za 9.987 učenika u 413 odgojno-obrazovnih skupina.
Dnevno trajanje produženog boravka je od 12,00 do 17,00 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim i prostornim uvjetima. Produženi boravak škole mogu organizirati uz uvjet da imaju odgovarajući učionički i drugi prostor.
Program produženog boravka provodi se:
- od 12,00 do 14,00 sati učenici provode slobodno vrijeme (objed, odmor), a
- od 14,00 do 17,00 sati, odnosno do dolaska roditelja po učenike, za učenike je organiziran samostalni rad.
U organiziranome samostalnom radu učenici, pod vodstvom učitelja, izrađuju domaće zadaće, samostalno uče, izvode istraživačke projekte i izrađuju ostale zadatke. Ovaj je rad usuglašen s nastavnim programom a metode rada učitelja i učenika u odgojno-obrazovnom radu identične su metodama rada redovite nastave. Slobodne aktivnosti podrazumijevaju učiteljevu slobodu kreiranja, smisao za stvaralaštvo, a istodobno su i uspješan poticaj za angažiranje učenika za rad izvan redovite nastave. Učitelji razredne nastave koji provode produženi boravak sklapaju sa školom ugovor o radu te imaju ista prava i obveze kao i drugi učitelji škole.
Prioritet pri uključivanju u produženi boravak imaju:
- djeca obaju zaposlenih roditelja ili zaposlenoga samohranog roditelja koja koriste pravo na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi;
- djeca invalida Domovinskog rata ako je drugi roditelj zaposlen;
- djeca s teškoćama u razvoju;
- djeca bez roditelja ili zanemarenoga roditeljskog staranja;
- djeca koja žive u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima;
- djeca koja primaju dječji doplatak.
Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno staratelji učenika, dostavljaju školi. Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih uvjeta ne može povećati broj odgojno- obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi navedenih kriterija.
Za 2013. planira se jedinstven mjesečni iznos sudjelovanja roditelja učenika s prebivalištem na području Grada Zagreba u cijeni programa produženog boravka u iznosu 200,00 kuna. Iznos sudjelovanja roditelja učenika plaća se 10 mjeseci (rujan-lipanj) i može se umanjiti samo ako roditelji ostvaruju olakšice u plaćanju utvrđene ovim programom.
Olakšice u plaćanju imaju roditelji učenika s prebivalištem na području Grada Zagreba za:
- dijete osobe s invaliditetom (100% i 90%) - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa,
- dijete osobe s invaliditetom (80% do 60%) - plaća 50% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,
- dijete osobe s invaliditetom (50% i manje) - plaća 75% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,
- treće i svako daljnje dijete iste obitelji u programu produženog boravka - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa,
- drugo dijete iste obitelji u programu produženog boravka - plaća 75% od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,
- dijete samohranog roditelja - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,
- dijete čija se obitelj koristi pravom na stalnu novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi plaća 20 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa.
Ako roditelj učenika ostvaruje olakšicu po više osnova, primjenjuje se jedna olakšica koja je za roditelja najpovoljnija.
Iznos sudjelovanja roditelja učenika u cijeni programa utvrđuju osnovne škole na temelju dokumentacije koju dostavljaju roditelji prije potpisivanja ugovora što ga osnovna škola sklapa s roditeljem učenika za svaku školsku godinu.
Sredstva za opremanje produženog boravka raspoređuju se na osnovi iskazanih potreba škole u okviru sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba za 2013.
2. DONACIJE PRIVATNIM OSNOVNIM ŠKOLAMA
Plan: 610.000,00 kuna
Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2013. godinu, posebna pozornost će se posvetiti privatnim osnovnim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o potpori privatnim osnovnim školama s pravom javnosti i CDO Birotehnika, a donijet će ih gradonačelnik Grada Zagreba.
Također se iz ovih sredstava financira i rad pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika sukladno kriterijima i uvjetima iz točke 9. ovog programa.
3. SUFINANCIRANJE PREHRANE
Plan: 26.000.000,00 kuna
Sve osnovne škole dužne su osigurati prehranu učenika. U zagrebačkim osnovnim školama sufinancira se prehrana za oko 43.000 učenika.
Cijena mliječnog obroka iznosi 5,00 kuna, ručka 9,00 kuna, a užine 2,50 kuna. Učenici ostvaruju pravo na sufinanciranje cijene obroka, sukladno utvrđenim kriterijima i mjerilima iz ovog programa. Razlika sredstava do utvrđene pune cijene besplatnih i sufinanciranih obroka, školi se doznačuje iz proračunskih sredstava.
Sufinanciranjem cijene obroka obuhvaćeni su svi korisnici školske prehrane, i to:
A. Pravo na besplatni: mliječni obrok, ručak i užinu imaju učenici:
- čija je obitelj korisnik pomoći za uzdržavanje ili jednokratne pomoći (od rujna 2013. pravo imaju samo obitelji korisnika pomoći za uzdržavanje);
- čiji su roditelji (odnosi se na oba roditelja, odnosno samohranog roditelja) nezaposleni i redovno su prijavljeni Zavodu za zapošljavanje ili zadnja dva mjeseca nisu primili plaću;
- djeca invalida Domovinskog rata.
U pravilu se ručak i užina organiziraju za djecu koja su uključena u program produženog boravka. Učenici ove kategorije sufinanciranja prehrane, izvan produženog boravka, mogu konzumirati besplatni ručak i užinu ako to škola može organizirati.
B. Učenici koji primaju dječji doplatak imaju pravo na sufinancirane obroke, i to na:
- sufinancirani mliječni obrok,
- sufinancirani ručak i užinu (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).
Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se na temelju rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak, i to:
- uz popust od 86,00%, odnosno cijena iznosi 0,70 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/1., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/1.) i članku 22.
Zakona o doplatku za djecu (Narodne novine 94/01, 138/06, 107/07, 37/08, 61/11 i 112/12);
- uz popust od 65,00 %, odnosno cijena iznosi 1,75 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/2. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/2.) Zakona o doplatku za djecu;
- uz popust od 50,00 %, odnosno cijena iznosi 2,50 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/3. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/3.) Zakona o doplatku za djecu.
Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se na temelju rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak, i to:
- uz popust od 85,56%, odnosno cijena iznosi 1,30 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/1., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/1.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;
- uz popust od 63,89%, odnosno cijena iznosi 3,25 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/2. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/2.) Zakona o doplatku za djecu;
- uz popust od 50,00%, odnosno cijena iznosi 4,50 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/3. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/3.) Zakona o doplatku za djecu.
Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.
Učenici ove kategorije sufinanciranja prehrane, izvan produženog boravka, mogu konzumirati ručak po cijeni od 6,50 kuna kao i užinu po cijeni od 2,00 kune, ako to škola može organizirati.
C. Ostali učenici, izvan kriterija pod A. i B., također ostvaruju popust u cijeni obroka u školskoj prehrani:
- Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 30,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 3,50 kune.
- Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 27,78%, odnosno cijena za korisnika iznosi 6,50 kuna (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).
- Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).
Za učenike po kriteriju (C), izvan sustava produženog boravka, ako škola zadovoljava sve prostorne i materijalne uvjete, ima adekvatnu kuhinjsku opremu i opremu za serviranje hrane te ako ima dovoljan broj zaposlenika, može organizirati konzumaciju ručka po cijeni od 9,00 kn i užine po cijeni od 2,50 kn. Ovi učenici ne iskazuju se u popisu na Tablici B. za ručak i užinu Gradskom uredu prilikom obračuna sufinancirane prehrane, jer plaćaju punu cijenu tih obroka.
Za učenike u produženom boravku škola je dužna organizirati mogućnost konzumacije triju obroka (mliječni obrok, ručak i užina).
U svim je slučajevima škola dužna obvezno primjenjivati kriterije, mjerila kao i sufinancirane cijene obroka iz ovog programa, kao maksimalne cijene obroka prema korisnicima.
Učenici se uključuju u besplatnu ili sufinanciranu prehranu od datuma kada je osnovna škola zaprimila dokumentaciju, a ne od datuma koje nosi rješenje, uvjerenje ili potvrda o pravu na dječji doplatak., odnosno rješenje ili uvjerenje o pravu korištenja socijalne pomoći i ostala uvjerenja.
Roditelj učenika plaća cijenu prehrane mjesečno na temelju uplatnica koje izdaju škole.
4. ODRŽAVANJE I OPREMANJE OSNOVNIH ŠKOLA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA
Plan: 2.950.000,00 kuna
4.1. Usluge tekućeg i investicijskog održavanja
Plan: 1.200.000,00 kuna
Program obuhvaća hitne intervencije i investicijsko održavanje objekata i opreme osnovnih škola, osnovnih glazbenih i baletnih škola kao i specijalnih škola za osnovno obrazovanje. Sredstva za investicijsko održavanje objekata osnovnih škola ulažu se prema jedinstvenoj listi prioriteta koju utvrđuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport i Planu nabave roba, radova i usluga za 2013. godinu, što ga sukladno osiguranim sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija i programa javnih potreba, donosi gradonačelnik u okviru jedinstvenog Plana nabave.
Planirana sredstva koristit će se za hitne intervencije na održavanju krovova, školskih instalacija i održavanju opreme školskih učionica, razredne i predmetne nastave, praktikuma i drugih prostorija.
Sredstva će se koristiti i za investicijsko i tekuće održavanje školskih kuhinja i blagovaonica (prema programu održavanja za 2013. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport), kao što su sanacija i izmjena svih vrsta instalacija, podova, vrata i prozora, izvedba i popravak ventilacijskih uređaja, uvođenje nužnih instalacija za priključenje nove opreme i sl., kao i za hitne intervencije u školskim kuhinjama i blagovaonicama.
4.2. Nabava uredske opreme i namještaja, uređaja, strojeva i opreme za ostale namjene i knjiga
Plan: 1.750.000,00 kuna
Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola i izrađuje plan opremanja prema namjeni.
Nabava opreme odnosi se na nabavu namještaja za učionice, nabavu nastavnih pomagala, školskih ploča, nabavu opreme za tjelesnu zdravstvenu kulturu, namještaja za školske knjižnice, opremanje praktikuma, oprema za sustav videonadzora, održavanja, zaštite i sl.
Ovim se sredstvima omogućuje nabava nove opreme i sitnog inventara za pripremu i serviranje hrane u školskim kuhinjama i zamjena postojeće dotrajale opreme radi modernizacije tehnologije pripreme i podjele hrane u školskim kuhinjama i blagovaonicama, a prema programu opremanja za 2013. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na temelju opravdanih zahtjeva škola.
U 2013. kao i prethodnih godina, potrebno je osigurati sredstva za program informatičkog opremanja osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba i uspostavu zajedničkoga informacijskog sustava (internetskoga evidencijskog sustava) predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu.
Opremanje školskih knjižnica odnosi se ponajprije na nabavu knjiga, i to kako obvezne školske lektire tako i drugih vrijednih izdanja za potrebe učenika i nastavnika.
5. NAKNADE ZA RAD ŠKOLSKIH ODBORA
Plan: 1.300.000,00 kuna
Sredstva za naknade članovima školskih odbora osnovnoškolskih ustanova, kojih je osnivač Grad Zagreb, isplaćivat će se na temelju zaključka Gradske skupštine Grada Zagreba i dostavljenih podataka o nazočnosti na sjednicama školskih odbora.
6. OSTALE IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI
Plan: 4.150.000,00 kuna
6.1. Troškovi prijevoza
Sredstva su namijenjena za troškove prijevoza sudionika programa Škole u prirodi, programa poduke plivanja, programa natjecanja i smotri kao i programa izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti.
6.2. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja
6.2.1. Poduka plivanja
Program se realizira na osnovi Nastavnog plana i programa za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj koji je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta 3. kolovoza 2006.
Početkom školske godine (rujan - listopad) provjerava se umijeće plivanja učenika II. i III. razreda koji nisu bili obuhvaćeni programom poduke plivanja u protekloj školskoj godini.
Minimalni program poduke traje 15 sati, a izvodi se u odgojno-obrazovnim skupinama s najviše 15 učenika.
Program poduke plivanja za učenike osnovnih škola Grada Zagreba provodi se na četiri postojeća bazena, i to na bazenu Sportski park "Mladost", Zimskom plivalištu "Mladost" i Bazenu "Utrine" - Zagrebački holding d.o.o.- Podružnica Upravljanje športskim objektima te na bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke.
Na bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke svi raspoloživi kapaciteti tijekom školske godine rezervirani su za učenje plivanja učenika zagrebačkih osnovnih škola, a Školi se na temelju sporazuma nadoknađuju u vezi s tim materijalni troškovi bazena, opremanja, tekućeg i investicijskog održavanja do planiranih sredstava, a koji se ne financiraju kroz opće i ostale troškove škole iz decentraliziranih sredstava. Izgradnjom novih osnovnih škola s bazenima u pojedinim gradskim dijelovima pridonijet će podizanju kvalitete provedbe ovog značajnog programa kojim je obuhvaćeno oko 10.000 učenika.
6.2.2. Natjecanja i smotre
Izvannastavne aktivnosti provode se kao sastavni dio redovitoga školskog sustava tijekom školske godine da bi se omogućilo iskazivanje i ostvarivanje posebnih zanimanja i sklonosti učenika, otkrivanje i njegovanje darovitosti, poticanje stvaralaštva te stjecanje znanja i umijeća. Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti su natjecanja, susreti i smotre učenika koji se organiziraju od školske do državne razine.
Program natjecanja i smotri učenika osnovnih škola Grada Zagreba donosi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport a organiziraju ga i provode županijski upravni odjeli za društvene djelatnosti, odnosno, u Gradu Zagrebu, Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.
Najznačajniji programi na tom području su: LiDraNo (literarno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, natjecanja u informatici, tehničkom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, ekokviz, sigurnost u prometu i poznavanje prometnih propisa "Prometna učilica", pružanje prve pomoći, "GLOBE u školi" te smotra Dani kruha. U programima sudjeluju učenici i učitelji-mentori osnovnih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici te izvanškolske stručne udruge.
U programima koji se organiziraju na školskoj razini, u pravilu je uključena većina učenika. Ured financira troškove natjecanja školama domaćinima uključujući i najam kazališnih dvorana, tiskanje pohvalnica, zahvalnica, diploma, pozivnica, naljepnica, plakata i zbornika te nagrada učenicima i mentorima kao i troškove osiguranja školskih prometnih jedinica i dr.
6.2.3. Druge izvannastavne aktivnosti
Osiguranim sredstvima za 2013. godinu, financiraju se, dijelom ili u cijelosti i sljedeći programi:
- sudjelovanje učenika osnovnih škola na međunarodnim susretima i natjecanjima;
- nagrade učiteljima i školama za zapažene rezultate na susretima i natjecanjima učenika u zemlji i inozemstvu;
- sudjelovanje učenika i njihovih voditelja na seminarima i u ljetnim školama u Hrvatskoj;
- suradnja osnovnih škola sa školama u Hrvatskoj i inozemstvu;
- programi nacionalnih manjina;
- izborni-fakultativni programi;
- tiskanje školskih listova i monografija;
- obilježavanje obljetnica djelovanja osnovnih škola, na temelju dokumentiranih zahtjeva škola, i to: do 10.000,00 kuna za 10 godina; do 20.000,00 kuna za 50 godina; do 40.000,00 kuna za 100 i do 50.000,00 kuna za 150 godina i svakih daljnjih 10 godina djelovanja ustanova,
- projekti za nadarene učenike;
- poduka učenika osnovnih škola iz prve pomoći;
- smotra dječjeg stvaralaštva;
- Svjetski dan školskog mlijeka;
- manifestacije, konferencije, tribine i slični programi.
Grad mladih Granešina tijekom školske godine provodi program jednodnevnog boravka kojim je tijekom godine obuhvaćeno oko 10.000 učenika. U programu jednodnevnog boravka po cijeni od 70,00 kuna Grad sudjeluje s 35,00 kuna.
7. ŠKOLA U PRIRODI
Plan: 3.000.000,00 kuna
Kao zaseban nastavni oblik, Škola u prirodi ima važnu odgojnu i obrazovnu zadaću. Radom, učenjem i druženjem u Školi u prirodi učenici provjeravaju znanja i iskustva, vježbaju i primjenjuju ih u stvarnoj životnoj sredini. Program je razrađen na: nastavne sadržaje, športsko-rekreacijske sadržaje i slobodno vrijeme a svi nastavni predmeti u Školi u prirodi izvode se prema nastavnom planu.
Program se ostvaruje na temelju ustrojstva Škole u prirodi utvrđenog u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj koji je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa 3. kolovoza 2006.
Program Škole u prirodi za učenike trećih i četvrtih razreda izvodit će se u: Odmaralištu "Stoimena" u Crikvenici, "Cvrčak" u Dugoj Uvali - Zagrebački holding d.o.o., Podružnica "Vladimir Nazor" te u objektima Crvenog križa Zagreb - Domu Crvenog križa na Sljemenu i "Villi Rustici" u Novom Vinodolskom.
Dom Crvenog križa na Sljemenu
Planira se da tijekom 2013. program Škole u prirodi obuhvati 50 škola, odnosno 120 učenika i 8 učitelja trećih razreda tjedno, a ukupno bi ovim programom bilo obuhvaćeno oko 2.650 učenika i 195 učitelja. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz ukupnu cijenu programa od 700,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 350,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 350,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
Odmaralište "Stoimena" u Crikvenici
U ovom odmaralištu učenici četvrtih razreda borave i rade od ponedjeljka do petka, a u programu obvezatno sudjeluju svi učenici jednoga razrednog odjela s učiteljem. Tjedni program omogućuje boravak do 250 učenika i njihovih učitelja. Ovim petodnevnim programom bit će obuhvaćeno oko 1.950 učenika i 135 učitelja. Ukupna cijena programa je 720,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 360,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 360,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
Odmaralište "Cvrčak" u Dugoj Uvali
Ovaj program Škole u prirodi provodi se od ponedjeljka do petka, a obuhvatit će oko 1.080 učenika i 85 učitelja. Ukupna cijena programa je 720,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 360,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 360,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
Objekt Crvenog križa u Novom Vinodolskom "Villa Rustica"
Ovaj petodnevni program Škole u prirodi za učenike četvrtih razreda, provodi se u organizaciji Crvenog križa Zagreb, a može obuhvati do 200 učenika tjedno, odnosno oko 3.500 učenika i 240 učitelja. Ukupna cijena programa je 720,00 kuna po učeniku, od čega roditelji sufinanciraju 360,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 360,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
8. VIKENDOM U ŠPORTSKE DVORANE
Plan: 4.000.000,00 kuna
Program "Vikendom u športske dvorane" započeo je početkom školske godine 2007/2008. na inicijativu Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport a u suradnji s osnovnim školama Grada Zagreba.
Cilj Programa je uključivanje što većeg broja učenika predmetne nastave u organizirane oblike bavljenja športskim aktivnostima u funkciji mentalnog, socijalnog i fizičkog zdravlja, podizanja kvalitete života uz prevenciju svih oblika neprihvatljivog ponašanja te izgradnje športskog duha pojedine škole.
Programom je obuhvaćeno oko 11 000 -12 000 učenika iz 48 osnovnih škola. Udio je oko 40% učenika u programu u odnosu na ukupni broj učenika škola koje su u programu uz napomenu da mnogi učenici sudjeluju u dvije ili više športskih aktivnosti.
Športske aktivnosti održavaju se subotom i tijekom radnog tjedna u poslijepodnevnim satima i međusmjenama, a njihovi su sadržaji prilagođeni interesima učenika te prostornim kapacitetima i slobodnim terminima u dvorani.
Športske aktivnosti, besplatne za učenike, podijeljene su u tri kategorije: redovite aktivnosti, pojedinačne i zajedničke akcije.
Redovite aktivnosti su rekreativno bavljenje športovima 1-3 puta tjedno uz učenje pojedinih elemenata športa, poduku pomoćnih sudaca, poduku i rad na koreografiji cheerleadinga, učenje motoričkih struktura športova koji nisu uobičajeni za program tjelesne zdravstvene kulture - rolanje, hokej na travi, nanbudo, aerobik, step, poduka učenika u prvoj pomoći na športskim susretima, samoobrana i drugo.
Pojedinačne akcije odnose se na međurazredna i školska zatim međuškolska prijateljska natjecanja u pojedinom športu te redovite športske susrete na razini punkta (osam škola po punktu), organizaciju jednodnevnih športskih aktivnosti u gradskim športskim objektima ili parkovima, izlete i pješačke ture u prirodi (Jarun, Sljeme, Bundek...), savjetovanja o zdravoj prehrani i važnosti rekreativnog vježbanja i ostalo.
Zajedničke akcije su akcije na gradskoj razini kao npr. obilježavanje i proslava Svjetskog dana športa, Dana HOO-a, Svjetskog dana pješačenja, Kros Sportskih novosti i dr.
Organizacija športskih susreta: Tijekom nastavne godine održavaju se turniri - športski susreti učenika u deset športskih aktivnosti na šest punktova od kojih svaki okuplja osam škola. Športske aktivnosti prilagođene su uzrastu i spolu. Turniri se organiziraju svake posljednje subote u mjesecu. U provedbi športskih susreta naglasak je na druženju i rekreaciji, rezultat nije u prvom planu. Time su smanjeni negativni doživljaji učenika sa slabijim rezultatima.
Sredstva za realizaciju navedenog programa osiguravaju se u Proračunu Grada Zagreba.
9. POMOĆNICI U NASTAVI/OSOBNI POMOĆNICI
Plan: 2.700.000,00 kuna
Nizom istraživanja i praktičnih iskustava spoznalo se da učenici s teškoćama u razvoju u redovnoj školskoj sredini više napreduju kako u spektru svojih teškoća tako i razvijajući niz vještina koje ih osposobljavaju za samostalni život. Stoga Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport od 2007. godine financira pomoćnike u nastavi/osobne pomoćnike u osnovnim školama Grada Zagreba.
Uključivanje pomoćnika regulirano je Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12 i 86/12), Državnim pedagoškim standardom osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine 63/08 i 90/10) te Zagrebačkom strategijom izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom u razdoblju od 2011. do 2015. (Službeni glasnik Grada Zagreba 5/11). Očekuju se daljnji provedbeni propisi koji će dodatno pojasniti uključivanje pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika u škole.
Sukladno postojećim propisima, a do donošenja provedbenih propisa ovaj ured financira uključivanje pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika kada su zadovoljeni sljedeći kriteriji i uvjeti:
A) kod učenika koji svladavaju nastavni plan i program škole koju pohađaju, ali imaju teškoće u razvoju ili zdravstvene teškoće koje ih sprečavaju da funkcioniraju bez potpore pomoćnika:
- imaju značajna motorička oštećenja zbog kojih ne mogu obavljati osnovne životne radnje;
- imaju teškoće u komunikaciji i socijalnim interakcijama povezane s poremećajima iz autističnog spektra;
- imaju senzoričke teškoće povezane s oštećenjem vida ili oštećenjem sluha zbog kojih ne mogu samostalno sudjelovati u odgojno-obrazovnim aktivnostima;
- njihova ih ponašanja značajno ometaju u funkcioniranju i ugrožavaju njihovu fizičku sigurnost i fizičku sigurnost drugih učenika. Učenik mora biti uključen u neki od oblika psihosocijalnih tretmana izvan škole;
- imaju kombinirane teškoće s više lakših oblika navedenih teškoća;
- imaju kombinirane teškoće genetski uvjetovane;
B) učenici imaju rješenje o primjerenom obliku školovanja;
C) mišljenje Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta o potrebi uključivanja pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika;
D) prednost imaju učenici nižih razreda;
E) prednost imaju redovne osnovne škole, ali se pomoćnik uključuje i kod učenika u posebnim razrednim odjelima, posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama kada je to neophodno;
F) u školi mora biti određen koordinator pomoćnika iz reda stručnih suradnika škole;
G) suglasnost roditelja učenika i škole;
H) suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
Kriteriji navedeni pod točkom A) (pod jednom od navedenih alineja), B), C), F), G) i H) obvezno moraju biti zadovoljeni da bi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport financirao pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika.
Da bi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport uputio prijedlog za dobivanje suglasnosti Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta za uključivanje pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika, u slučajevima kada financira, odnosno kada postoji druga pravna osoba koja financira pomoćnika, osnovna škola mora obvezno dostaviti sljedeću dokumentaciju:
- opis funkcioniranja učenika s teškoćama u razvoju (za kojeg se podnosi zahtjev) u školi iz kojeg mora biti vidljiva potreba za uključivanjem pomoćnika unatoč svim aktivnostima koje je škola poduzela radi potpune integracije učenika s teškoćama u razvoju (navesti aktivnosti koje su poduzete - uloga razrednika, stručnog suradnika i drugih zaposlenika škole u integraciji učenika);
- razred i broj učenika u razredu;
- mišljenje Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta o potrebi uključivanja pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika;
- rješenje o primjerenom obliku školovanja;
- medicinsku dokumentaciju ne stariju od godinu dana učenika uz prethodnu suglasnost roditelja da se ona dostavi u Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport (dostaviti samo osnovnu medicinsku dokumentaciju);
- nalaz o uključenosti učenika u psihosocijalni tretman izvan škole (samo za učenike čije ponašanje ugrožava njegovu fizičku sigurnost i fizičku sigurnost drugih učenika);
- ime i prezime koordinatora u školi;
- broj pomoćnika koje je potrebno angažirati i na koje razdoblje;
- prijedlog tjednog zaduženja pomoćnika i program rada pomoćnika;
- prijedlog načina zapošljavanja pomoćnika (ugovor o radu, ugovor o djelu, ugovor o djelu redovitog studenta i sl.);
- izvor financiranja pomoćnika (Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, škola, HZZ, udruge i sl.).
Škole same angažiraju pomoćnike, odnosno nalaze adekvatne osobe, a koordinatori u suradnji s učiteljima pripremaju te superviziraju njihov rad.
Pomoćnici u nastavi/osobni pomoćnici, koje financira Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport sa školama sklapaju ugovore o djelu ili ugovore o djelu redovitog studenta sukladno suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta kojom je točno određeno tjedno zaduženje pomoćnika.
U suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, a u okviru Nacionalnog plana za poticanje zapošljavanja Vlade Republike Hrvatske, pomoć učenicima s teškoćama u razvoju pružaju i osobe na stručnom osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa koje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport financira sukladno uvjetima Nacionalnog plana. Osim toga sukladno suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Ured za navedene osobe financira potrebne troškove za polaganje stručnog ispita (samo prvog izlaska na ispit) te troškove mentorstva.
Prilikom uključivanja pomoćnika škole su dužne voditi brigu i o osamostaljivanju učenika, odnosno pomoći, tako da se učenici s teškoćama u razvoju nauče živjeti što samostalnije sa svojom teškoćom i da se ne razvija ovisnost o drugoj osobi. Stoga se, kada je to moguće, uključuje jedan pomoćnik na dvoje ili više učenika jer je cilj pružiti učenicima samo onu pomoć koja im je potrebna. Samo iznimno (kod učenika koji svojim ponašanjem svakodnevno ugrožavaju sebe ili druge učenike) uključuje se jedan pomoćnik za jednog učenika, odnosno pomoćnik u punom zaduženju prema nastavnom planu i programu.
Pomoćnici nisu zamjena za druge oblike pomoći: rehabilitacijske postupke, dopunsku nastavu i sl.
Edukaciju pomoćnika i koordinatora organizira Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Gradskim uredom za obrazovanje, kulturu i šport.
Program realizira 212 pomoćnika za 254 učenika u 86 redovnih osnovnih škola i u jednoj posebnoj ustanovi.
III. VLASTITI PRIHODI
Osnovnoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode, i to:
A) Iznajmljivanjem prostora i opreme
1. Ako se prostor i oprema daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje:
1.1. športskih dvorana i igrališta
1.1.1. športskim klubovima - članovima gradskih športskih saveza, u slobodnim terminima koji nisu potrebni za rad s učenicima u redovitoj nastavi i izvannastavnim školskim aktivnostima, škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup uz maksimalnu zakupninu:
- 38,00 kuna za 60 minuta - za športske dvorane do 150 m2
- 76,00 kuna za 60 minuta - za športske dvorane 151-
- 190,00 kuna za 60 minuta - za ostale športske dvorane
- 60,00 kuna za 60 minuta - za asfaltna igrališta (rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.)
- 150,00 kuna za 60 minuta - za nogometna igrališta
- 60,00 kuna za 60 minuta - za nogometna asfaltna igrališta
- 60,00 kuna za 60 minuta - za nogometna igrališta ostalih podloga
- 60,00 kuna za 60 minuta - za trim-kabinet
1.1.2. građanima i športskim udrugama koje nisu članovi gradskih športskih saveza, u preostalim terminima uz minimalnu zakupninu:
- 50,00 kuna za 60 minuta - za športske dvorane do 150 m2
- 100,00 kuna za 60 minuta - za športske dvorane 151-300 m2
- 250,00 kuna za 60 minuta - za ostale športske dvorane
- 60,00 kuna za 60 minuta - za asfaltna igrališta (rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.)
- 150,00 kuna za 60 minuta - za nogometna igrališta
- 60,00 kuna za 60 minuta - za nogometna asfaltna igrališta
- 60,00 kuna za 60 minuta - za nogometna igrališta ostalih podloga
- 60,00 kuna za 60 minuta - za trim-kabinet
1.1.3. športskim klubovima navedenim u Programu javnih potreba u športu Grada Zagreba za 2013. za provedbu 70 sati športske poduke, prostor se daje besplatno.
Prioritet u korištenju športskih dvorana i športskih igrališta imaju školski športski klubovi i športski klubovi i savezi iz Programa javnih potreba u športu Grada Zagreba te ostali športski klubovi uključeni u gradske športske saveze.
1.2. ostalog prostora
- 60,00 kuna po školskom satu - za klasične učionice za nastavu stranih jezika i ostalu teorijsku nastavu kao i umjetničke programe
- 200,00 kuna po školskom satu - za informatičke učionice s opremom
- od 500,00 kuna - mjesečno po automatu za prostor s priključcima za električnu energiju
Iznimno škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, športskim klubovima i organizatorima programa dati u zakup školske športske dvorane i ostale prostore škole po cijenama nižim od određenih, i to:
- športskim udrugama koje provode programe za djecu polaznike škole i djecu iz bližega školskog okruženja besplatno ili uz minimalnu članarinu,
- za provođenje programa humanitarnog i terapijskog karaktera i programa suzbijanja neprihvatljivog ponašanja djece.
Iznimno, škola može uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, građanima, športskim udrugama koje nisu članovi gradskih športskih saveza te organizatorima ostalih programa dati u zakup školske dvorane i ostale prostore škole po cijenama i višim od navedenih.
Ugovori o davanju u zakup mogu se sklopiti bez objavljivanja natječaja, ali uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Ugovori o davanju u zakup zaključuju se najduže na jednu godinu. Sa športskim klubovima za koje se sredstva za korištenje školskih dvorana osiguravaju u Programu javnih potreba u športu Grada Zagreba u 2013. sklapaju se ugovori o korištenju dvorana za proračunsku godinu, a programska sredstva se doznačuju u obliku dvanaestina.
2. Za ostali prostor i opremu koji nisu sadržani u prethodnoj točki primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Narodne novine 125/11) te Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/12) kojom se određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnoga prostora u vlasništvu i na upravljanju Grada Zagreba te poslovnoga prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.
Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/12).
Na temelju članka 22. stavka 4. Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o usklađenosti teksta javnog natječaja s odredbama odluke od Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada.
Dio školskih dvorišta, kojim se ne koristi za provođenje nastave, škole mogu davati u zakup za športske potrebe i druge aktivnosti za djecu i mlade javnim natječajem, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Visina zakupnine iznosi 3 kn po m2.
Zakupac može uložiti sredstva u uređenje dijela školskog dvorišta samo na temelju odluke školskog odbora, uz prethodnu suglasnost osnivača.
B) Iz školarina te
C) Iz ostalih prihoda.
Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na žiro-računu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih odbora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno odredbama statuta, i to:
- prihode iz točke A) osnovne škole mogu koristiti za pokrivanje onih troškova koji nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2013. te za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme, - do 80% iznosa te za ostale potrebe do 20% iznosa,
- prihode navedene u točkama B) i C), ustanove mogu koristiti za plaće zaposlenika koji realiziraju navedene programe do 80% iznosa, a za ostale namjene: materijalne troškove i ostale rashode do 20% iznosa.
Iznajmljivanje prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovnu djelatnost ustanove.
Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.
Gradonačelnik Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u osnovnom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba.
KLASA: 400-06/12-01/69
URBROJ: 251-01-06-12-32
Zagreb, 20. prosinca 2012.
Predsjednik
Gradske skupštine
Davor Bernardić, v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.