Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Provedbeni plan preventivne i obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2011.
Pročišćeni tekst vrijedi od 10.01.2011.
Narodne novine
1/2011
)
Na temelju članka 4.
Odluke o preventivnoj i obveznoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 26/09) gradonačelnik Grada Zagreba, 5. siječnja 2011., donosi
PROVEDBENI PLAN
preventivne i obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2011.
1. Uvod
Provedbenim planom preventivne i obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2011. (u daljnjem tekstu: Provedbeni plan) utvrđuju se izvršitelji preventivne i obvezatne preventivne deratizacije, službeni dokumenti i izvješća, standardi, tehnička oprema i način primjene antikoagulantnih meka, te raspored i rokovi obavljanja poslova propisanih u Programu mjera preventivne i obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2011. (u daljnjem tekstu: Program mjera).
2. Izvršitelji Programa mjera
Deratizaciju provode pravne osobe koje obavljaju zdravstvenu djelatnost i druge pravne osobe koje su registrirane za obavljanje te djelatnosti i koje zadovoljavaju propisane uvjete.
Deratizaciju u stambenim i drugim objektima i na javnim površinama provode izvršitelji deratizacije koji su s Gradom Zagrebom, sukladno propisima o zaštiti pučanstva od zaraznih bolestima, propisima o javnoj nabavi i Odluci o preventivnoj i obveznoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Odluka) sklopili ugovore o obavljanju deratizacije za trogodišnje razdoblje.
Ekipe na terenu trebaju se sastojati od dva do pet članova, a voditelj svake terenske ekipe mora biti sanitarni tehničar s odgovarajućim iskustvom. Svaka terenska ekipa mora biti opremljena barem s jednim dlanovnikom i pripadajućim mobilnim printerom.
Izvršitelji deratizacije koji sudjeluju u izvođenju programa sustavne deratizacije dužne su, najmanje sedam dana prije svake akcije deratizacije, gradskom uredu nadležnom za poslove zdravstva te Odjelu za DDD Epidemiološke službe Zavoda dostaviti točan popis svih djelatnika koji će obavljati poslove sustavne deratizacije.
2.1. Uvjeti koje moraju ispunjavati izvršitelji Programa mjera
2.1.1. Izvršitelji Programa mjera moraju ispunjavati uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima kojima moraju udovoljavati pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije kao mjere za sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti pučanstva (Narodne novine 35/07 i 79/07) i Pravilnikom o načinu provedbe obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 79/07).
2.1.2. Izvršitelji Programa mjera, moraju prije početka rada, osigurati identifikacijske iskaznice sukladno Pravilniku o uvjetima kojima moraju udovoljavati pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije kao mjere za sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti pučanstva (Narodne novine 35/07 i 79/07).
2.1.3. Izvršitelji Programa mjera moraju biti opremljeni odgovarajućim brojem dlanovnika za elektroničko prikupljanje i unos podataka u računalnu bazu podataka te pripadajućih mobilnih printera za izdavanje potvrda o obavljenoj deratizaciji na licu mjesta. Svaka terenska ekipa mora biti opremljena barem s jednim dlanovnikom i pripadajućim mobilnim pisačem.
2.1.4. Izvršitelji koji provode Program mjera prema ugovoru s Gradom Zagrebom moraju osigurati svim ekipama ispravnu opremu za rad, što podrazumijeva autonomiju baterije u trajanju jedne smjene, zalihu termorola papira za pisače, organizirati sabirno mjesto s pristupom bežičnom internetu. Navedeni izvršitelji moraju se pridržavati naputaka o korištenju opreme i naputaka o prijenosu podataka koje daje gradski ured nadležan za poslove zdravstva. Kako bi postigli nesmetan rad, moraju uoči proljetne i uoči jesenske akcije provesti stručnu kontrolu, preventivni servis nad ispravnošću potrebne opreme i provoditi kontinuiranu edukaciju rukovanja za djelatnike.
3. Službeni dokumenti pri obavljanju Programa mjera
Službeni dokumenti pri obavljanju Programa mjera propisani su Programom mjera. Izvršitelji Programa mjera su dužni u cijelosti poštivati oblik i sadržaj propisaniih dokumenata.
4. Način primjene antikoagulantnih meka
Uz obvezatno vođenje dokumentacije propisane Programom mjera, Provedbeni plan određuje i način primjene antikoagulantnih meka sukladno člancima 20. i 21. Pravilnika o načinu provedbe obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 79/07).
4.1. Dopuštene meke u preventivnoj i obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba
Deratizacija će se provesti izlaganjem meka zatrovanih antikoagulantnim rodenticidima. Za preventivnu i obvezatnu preventivnu deratizaciju na području Grada Zagreba mogu se koristiti samo meke koje su propisno registrirane i dopuštene za primjenu u Republici Hrvatskoj rješenjem Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi.
4.2. Standardne meke
U preventivnoj i obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba primjenjivat će se sljedeće standardne meke:
4.2.1. rasuta meka s djelatnom tvari antikoagulantom II. generacije, u preventivnoj i obvezatnoj preventivnoj deratizaciji grada treba biti pripravljena na biljnom nosaču. Meka može biti pakirana u PVC-foliju ili rasuta, a izlaže se u količini od 50 g;
4.2.2. parafinizirana meka s djelatnom tvari antikoagulantom II. generacije za deratizaciju na vlažnim mjestima, a izlaže se u količini od 50 g.
4.3. Izbor standardnih meka
Standardne meke za obavljanje preventivne i obvezatne preventivne deratizacije moraju imati propisnu dozvolu Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi za odgovarajuću primjenu u Republici Hrvatskoj.
4.4. Standardi količine pri postavljanju meka
4.4.1. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije objekata za javnu vodoopskrbu pitkom vodom, izložit će se tri standardne meke na svakih 20 m2, koje moraju biti izložene u posebnim kutijama sukladno članku 21
Pravilnika o načinu provedbe obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 79/07). Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
4.4.2. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije objekata gdje se proizvodi hrana ili prometuje hranom i predmetima opće uporabe, te sirovinama za njihovu proizvodnju, odnosno u sredstvima namijenjenim za njihov prijevoz, te pripadajućim vanjskim površinama primijenit će se po tri standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u za to namijenjenim zatvorenim kutijama sukladno Pravilniku o načinu provedbe obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 79/07), što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca i na način da ne mogu doći u kontakt s namirnicama. Na vanjskim površinama pripadajućih objekata koje se nalaze u neposrednoj blizini objekta, izložit će se po tri standardne meke na svakih 20 m2, na skrovitim i nepristupačnim mjestima, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
4.4.3. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije objekata, odnosno prostora za uklanjanje otpadnih voda i drugih otpadnih tvari, izlagat će se u svakom drugom revizijskom oknu uličnih kolektora po 200 grama parafiniziranog mamka, obješenog na žicu do gornjega najvišeg nivoa otpadne vode. U slučaju registrirane infestacije, na tom će se području jednaku dozu primjenjivati u svakom revizijskom oknu. U svrhu provođenja preventivne i obvezatne preventivne deratizacije odlagališta krute otpadne tvari, izlagat će se svakih 5 m obodno oko odlagališta jedna standardna parafinizirana meka težine 100 grama.
4.4.4. U objektima pravnih osoba koje provode zdravstvenu djelatnost izlagat će se po dvije standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u za to namijenjenim zatvorenim kutijama sukladno Pravilniku o načinu provedbe obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 79/07), što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
4.4.5. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije suterenskih i podrumskih prostorija i tehničkih etaža, te ostalih gospodarskih prostora stambenih i poslovnih objekata u kojima je u vrijeme akcije deratizacije ustanovljena prisutnost glodavaca, izložit će se četiri standardne meke po prostoriji veličine do 20 m2, a za veće prostorije dodat će se po dvije standardne meke svakih 10 m2 površine. Meke će se izlagati na podložak s naznakom otrov, na skrovita i nepristupačna mjesta, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
4.4.6. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije stambenih objekata te dvorišta i okućnica stambenih zgrada izvođači će obvezatno obaviti pregled kućnoga kanalizacijskog priključka i u slučaju infestacije glodavcima izložiti dvije meke od po 200 grama parafiniziranog mamka, obješenog na žicu do gornjeg najvišeg nivoa otpadne vode.
4.4.7. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije dvorišta i okućnica stambenih zgrada u kojima je tijekom akcije ustanovljena prisutnost glodavaca izložit će se najmanje 1.000 grama standardne meke po stambenom objektu na indiciranim i skrovitim mjestima, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. U objektima gdje nije bilo registrirana prisutnost glodavaca u trenutku pregleda neće se postavljati meke.
4.4.8. Preventivnu i obvezatnu preventivnu deratizaciju, kao i tretman registriranih infestacija obala gradskih vodotoka parkova, trgova i javnoprometnih površina provest će izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije istovremeno s deratizacijom zgrada na istom području. Preventivna i obvezatna preventivna deratizacija će se provesti izlaganjem parafiniziranih mamaca, na indiciranim skrovitim mjestima uz otvorene vodotoke kao i u aktivnim štakorskim rupama. Meke u gradskim parkovima i na javnoprometnim površinama postavljat će se isključivo u dubinu aktivnih rupa i u čvrste, zatvorene i učvršćene kutije za meke, sigurno zaštićene od dodira neovlaštenih osoba, djece i životinja.
4.4.9. U svrhu provođenja preventivne i obvezatne preventivne deratizacije u objektima dječjih vrtića i osnovnih škola izlagat će se po dvije standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u za to namijenjenim zatvorenim kutijama sukladno Pravilniku o načinu provedbe obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 79/07), što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
4.4.10. U svrhu provođenja preventivne i obvezatne preventivne deratizacije u objektima srednjih škola, visokih učilišta, u objektima i sredstvima javnog prometa, u javnim objektima, športsko-rekreacijskim te drugim objektima pravnih i fizičkih osoba izlagat će se po dvije standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u za to namijenjenim zatvorenim kutijama sukladno Pravilniku o načinu provedbe obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07 i 79/07), što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
Na površinama gdje nije bila registrirana prisutnost glodavaca u trenutku pregleda niti tijekom posljednje akcije neće se postavljati meke.
4.5. Uklanjanje meka
Izvršitelji Programa mjera dužni su prilikom obavljanja poslova pregleda objekata ukloniti zatečene vidljive meke zaostale iz ranijih akcija deratizacije. Uklanjanje meka treba se obaviti u skladu s postojećim propisima i uputama proizvođača.
5. Prostorni raspored rada, dinamika i rokovi
Prostornim i vremenskim rasporedom poslova određuju se područja provedbe Programa mjera te dinamika obavljanja poslova. Time se osigurava potrebna usklađenost i učinkovitost provedbe mjera preventivne i obvezatne preventivne deratizacije.
5.1 Prostorni raspored rada preventivne i obvezatne preventivne deratizacije koju osigurava Grad Zagreb u objektima i na površinama
Za potrebe preventivne i obvezatne preventivne deratizacije koju osigurava Grad Zagreb zone se određuju prema područjima gradskih četvrti grupiranih u pet zona. Akciju preventivne i obvezatne preventivne deratizacije treba započeti istovremeno u svim zonama i provesti tijekom deset tjedana idući od središta grada prema periferiji.
Raspored zona i gradskih četvrti je sljedeći:
I. zona 1. Novi Zagreb - zapad
2. Novi Zagreb - istok
3. Brezovica
II. zona 4. Črnomerec
5. Gornji grad - Medveščak
6. Podsljeme
7. Trešnjevka - sjever
III. zona 8. Podsused - Vrapče
9. Stenjevec
10. Trešnjevka - jug
IV. zona 11. Donji grad
12. Maksimir
13. Trnje
14. Gornja Dubrava
V. zona 15. Peščenica - Žitnjak
16. Donja Dubrava
17. Sesvete
5.2. Dinamika poslova preventivne i obvezatne preventivne deratizacije
Provode se dvije sveobuhvatne akcije te jedna ciljana akcija preventivne i obvezatne preventivne deratizacije:
5.2.1. Proljetna akcija mora se obaviti u svim objektima i na površinama obuhvaćenim Programom mjera od 21. ožujka do najkasnije 2. lipnja 2011.
5.2.2. Ciljana akcija mora se provesti u objektima i na površinama infestiranim tijekom proljetne akcije deratizacije najkasnije 3 tjedna nakon proljetne akcije deratizacije.
5.2.3. Jesenska akcija mora se obaviti u svim objektima i na površinama nobuhvaćenim Programom mjera od 5. rujna do najkasnije 15. studenoga 2011.
Uz obavljanje poslova propisanih Programom mjera u okviru navedenih akcija, izvršitelji su dužni omogućiti svim građanima na području gdje provode deratizaciju prijem poziva tijekom čitavoga radnog vremena. U okviru Programa mjera izvršitelji će osigurati interventnu deratizaciju u roku od tri radna dana od primitka poziva, tijekom cijele godine.
5.3. Rokovi obavljanja Programa mjera
Ugovorni izvršitelji Programa mjera koje osigurava Grad Zagreb dužni su započeti poslove prema Programu mjera i Provedbenom planu 21. ožujka 2011. Preventivna i obvezatna preventivna deratizacija se obavlja u svakoj zoni od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja proljetne akcije preventivne i obvezatne preventivne deratizacije koju osigurava Grad Zagreb je deset tjedana nakon njezinoga početka.
Ciljana akcija deratizacije objekata i površina infestiranih tijekom proljetne akcije preventivne i obvezatne preventivne deratizacije treba započeti po završetku proljetne akcije, najkasnije u roku tri tjedna od završetka proljetne preventivne i obvezatne preventivne deratizacije. Rok dovršenja ciljane akcije deratizacije je 6 tjedna nakon njezinoga početka.
Početak provedbe jesenske akcije ugovorni izvršitelji Programa mjera koju osigurava Grad Zagreb su dužni započeti prema Programu mjera i Provedbenom planu 5. rujna 2011. Deratizacija se obavlja u svakoj gradskoj četvrti od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja jesenske akcije preventivne i obvezatne preventivne deratizacije koju osigurava Grad Zagreb je deset tjedana nakon njezinoga početka.
6. Ovaj će provedbeni plan biti objavljen u Službenom glasniku Grada Zagreba.
KLASA: 501-01/11-01/2
URBROJ: 251-03-02-11-3
Zagreb, 5. siječnja 2011.
Gradonačelnik
Grada Zagreba
Milan Bandić, dipl. politolog, v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.