Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program radova u djelatnosti gospodarenja vodama, prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2011.
Pročišćeni tekst vrijedi od 21.12.2010.
Narodne novine
20/2010
)
Na temelju članaka 28.
i 30.
Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00, 59/01, 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 178/04, 38/09 i 153/09), članka 13.
stavka 1. alineje 3. Zakona o javnim cestama (Narodne novine 180/04, 82/06, 138/06, 146/08, 152/08, 38/09, 124/09, 153/09 i 73/10), članka 66.
Zakona o financiranju vodnoga gospodarstva (Narodne novine 153/09) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09 i 10/10), Gradska skupština Grada Zagreba, na 20. sjednici, 20. prosinca 2010., donijela je
PROGRAM
radova u djelatnosti gospodarenja vodama, prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2011.
Program radova u djelatnosti gospodarenja vodama, prometa i komunalnog gospodarstva izrađen je temeljem raspoređenih prihoda i primitaka gradskog proračuna za 2011. na razdjelu Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.
Zbog značenja koji vode i vodna dobra, cestovna i komunalna infrastruktura imaju za Grad i njegove stanovnike, kao i visine sredstava koja se raspoređuju gradskim proračunom za ove namjene, a radi cjelovitog i lakšeg praćenja financiranja ovih djelatnosti na području Grada Zagreba, program je sastavljen jedinstveno za sva područja iako sadrži 5 zasebnih programa koji se donose temeljem odredaba Zakona o vodama, Zakona o javnim cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu (Program zaštite voda, Program građenja i Program održavanja javnih cesta, Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i Program održavanja komunalne infrastrukture).
Planske vrijednosti programa radova prikazane su kao planske procjene te je tijekom godine moguće u okviru ukupno raspoređenih sredstava za pojedine programe, sredstva raspoređivati prema stvarnim vrijednostima pojedinih radova.
1. PLAN PRIHODA
Plan prihoda koji omogućuje provođenje programa radova u djelatnosti gospodarenja vodama, prometa i komunalnog gospodarstva, iskazan je na temelju utvrđenih prihoda i primitaka Proračuna Grada Zagreba za 2011. za financiranje javnih potreba u djelatnosti gospodarenja vodama, prometa i komunalnog gospodarstva, namjenskih sredstava utvrđenih zakonskim odredbama za financiranje održavanja javnih cesta i gradnje i održavanja komunalne infrastrukture, te primitaka od zaduživanja po kreditu.
Planom prihoda nije predviđeno povećanje rasta cijene namjenskih sredstava utvrđenih zakonskim odredbama, već su planski iznosi ocijenjeni temeljem ukupnih zaduženja i ostvarene naplate pojedinih prihoda u proteklim godinama, uz korektiv poboljšanja naplate ažurnijim radom stručnih službi i usklađivanja broja obveznika plaćanja, vodeći računa i o gospodarskim prilikama koje prevladavaju u gradu.
Plan prihoda za izvršenje programa radova u 2011. iznosi 1.522.880.000,00 kuna.
U nastavku se tabelarno iskazuju planski prihodi za provođenje programa radova u djelatnosti gospodarenja vodama, prometa i komunalnog gospodarstva, prema izvoru i vrsti prihoda i primitaka:
Redni broj |
Izvor i vrsta prihoda |
Iznos sredstava |
|
1. |
Proračun Grada Zagreba |
||
1.1. |
Prihodi od nefinancijske imovine |
235.000.000,00 |
|
- naknada za uporabu javnih cesta |
225.000.000,00 |
||
- ostale naknade za ceste - sanacija prijekopa |
10.000.000,00 |
||
1.2. |
Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima |
1.039.480.000,00 |
|
- komunalni doprinos |
420.000.000,00 |
||
- komunalna naknada |
571.780.000,00 |
||
- prihodi iz cijene komunalne usluge |
35.700.000,00 |
||
- naknada za priključenje na komunalnu infrastrukturu |
3.000.000,00 |
||
- vodni doprinos |
9.000.000,00 |
||
1.3. |
Ostali proračunski prihodi |
148.400.000,00 |
|
- za financiranje u djelatnosti prometa |
86.000.000,00 |
||
- za financiranje u komunalnom gospodarstvu |
62.400.000,00 |
||
1.4. |
Primici od zaduživanja |
100.000.000,00 |
|
Ukupno: |
1.522.880.000,00 |
Planirani prihodi za izvršavanje programa radova u djelatnosti gospodarenja vodama, prometa i komunalnog gospodarstva, za svaku od djelatnosti čine sredstva:
GOSPODARENJE VODAMA |
||
1. |
Proračun Grada Zagreba |
|
1.2. |
Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima |
|
- vodni doprinos |
9.000.000,00 |
|
Ukupno: |
9.000.000,00 |
|
PROMET |
||
1. |
Proračun Grada Zagreba |
|
1.1. |
Prihodi od nefinancijske imovine |
|
- naknada za uporabu javnih cesta |
225.000.000,00 |
|
- ostale naknade za ceste - sanacija prijekopa |
10.000.000,00 |
|
1.3. |
Ostali proračunski prihodi |
|
- za financiranje u djelatnosti prometa |
86.000.000,00 |
|
1.4. |
Primici od zaduživanja |
100.000.000,00 |
Ukupno: |
421.000.000,00 |
|
KOMUNALNO GOSPODARSTVO |
||
1. |
Proračun Grada Zagreba |
|
1.2. |
Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima |
|
- komunalni doprinos |
420.000.000,00 |
|
- komunalna naknada |
571.780.000,00 |
|
- prihodi iz cijene komunalne usluge |
35.700.000,00 |
|
-naknada za priključenje na komunalnu infrastrukturu |
3.000.000,00 |
|
1.3. |
Ostali proračunski prihodi |
|
- za financiranje u komunalnom gospodarstvu |
62.400.000,00 |
|
Ukupno: |
1.092.880.000,00 |
|
Sveukupno: |
1.522.880.000,00 |
2. RASPORED PRIHODA I PRIMITAKA
Raspored svakoga pojedinoga planiranog prihoda i primitaka po izvoru i namjeni prema djelatnosti i vrsti programa u 2011. je sljedeći:
2.1. PRORAČUN GRADA ZAGREBA
2.1.1. Prihodi od nefinancijske imovine
Prihodi od nefinancijske imovine u iznosu od 235.000.000,00 kuna raspoređuje se prema djelatnostima i vrstama prihoda:
Prometna djelatnost
Sredstva naknada za uporabu javnih cesta u iznosu od 225.000.000,00 kuna raspoređuje se za:
- radove redovnog održavanja javnih cesta 147.000.000,00 kuna
- radove izvanrednog održavanja javnih cesta 63.000.000,00 kuna
- ostale obveze 5.000.000,00 kuna
- zamjena zastarjelih signalnih uređaja i opreme 10.000.000,00 kuna.
Sredstva ostalih naknada za ceste - sanacija prijekopa u iznosu od 10.000.000,00 kuna raspoređuju se za sanaciju rovova nakon izvedenih radova prijekopa na cestama.
2.1.2. Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima
Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima planirani u iznosu od 1.039.480.000,00 kuna raspoređuju se unutar pojedinih djelatnosti prema vrsti prihoda za financiranje programa radova kako slijedi:
Komunalno gospodarstvo
Sredstva komunalnog doprinosa u iznosu od 420.000.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za financiranje gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.
Sredstva komunalne naknade u iznosu od 571.780.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za provođenje programa radova na održavanju komunalne infrastrukture.
Sredstva iz cijene komunalne usluge u iznosu od 35.700.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture i to za radove na izgradnji objekata i uređaja za opskrbu vodom za piće u iznosu od 17.000.000,00 kuna i odvodnju otpadnih voda u iznosu od 18.700.000,00 kuna.
Sredstva naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu u iznosu od 3.000.000,00 kuna raspoređuju se za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture i to za radove na izgradnji objekata i uređaja za opskrbu vodom za piće u iznosu od 1.700.000,00 kuna i odvodnju otpadnih voda u iznosu od 1.300.000,00 kuna.
2.1.3. Ostali proračunski prihodi
Ostali proračunski prihodi u iznosu od 148.400.000,00 kuna raspoređuju se prema djelatnostima i vrstama programa:
Promet |
86.000.000,00 kuna |
|
- gradnja javnih cesta i razvitak prometne djelatnosti |
19.200.000,00 |
|
- subvencioniranje "Hrvatskih željeznica" |
26.000.000,00 |
|
- sufinanciranje prigradskog vlaka |
15.000.000,00 |
|
- prometna preventiva regulacija i sigurnost prometa |
25.800.000,00 |
|
Komunalno gospodarstvo |
62.400.000,00 kuna |
|
- gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
27.300.000,00 |
|
- održavanje komunalne infrastrukture |
15.000.000,00 |
|
- uređivanje Grada |
20.100.000,00 |
|
Ukupno: |
148.400.000,00 kuna |
2.1.4. Primici od zaduživanja
U ukupno planiranim prihodima od 1.522.880.000,00 kuna planirani su i primici od zaduživanja u iznosu od 100.000.000,00 kuna, a koji se zbog nedostatnih namjenskih sredstava i iskazanih potreba u cijelosti raspoređuju u djelatnosti prometa, za financiranje radova građenja i rekonstrukcije javnih cesta i razvitka prometne djelatnosti.
3. PROGRAM RADOVA
Program radova u djelatnosti gospodarenja vodama, prometa i komunalnog gospodarstva sastavljen je od programa koje je Grad Zagreb obvezan donijeti temeljem odredaba Zakona o vodama, Zakona o javnim cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu, a za izvršenje kojeg se sredstva osiguravaju i raspoređuju Proračunom Grada Zagreba.
Radovi i poslovi gospodarenja i upravljanja vodama ostvaruju se na temelju Plana upravljanja lokalnim vodama na slivnom području Grada Zagreba koji donosi Upravno vijeće "Hrvatskih voda" uz suglasnost Gradske skupštine Grada Zagreba i Plana za zaštitu voda Grada Zagreba koji donosi Gradska skupština Grada Zagreba na prijedlog "Hrvatskih voda", dok se kroz ovaj Program, uz opis poslova upravljanja vodama i zaštite voda, iskazuje samo osiguranje i raspored sredstava kojima Grad Zagreb, temeljem odredaba članka 12. Zakona o financiranju vodnog gospodarstva financira građenje i rekonstrukciju građevina oborinske odvodnje u vlasništvu Grada.
Program radova na području prometa sastavljen je od godišnjeg plana gradnje i održavanja županijskih i lokalnih cesta, koji temeljem odredaba članka 13. Zakona o javnim cestama, donosi Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet u skladu s propisanim postupkom i rokovima izrade i donošenja gradskog proračuna.
Program radova na području komunalnog gospodarstva sastavljen je od Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i Programa održavanja komunalne infrastrukture, koje donosi Gradska skupština Grada Zagreba temeljem članaka 28. i 30. Zakona o komunalnom gospodarstvu.
Programi radova izrađeni su na temelju planiranih prihoda i primitaka za svaku od navedenih djelatnosti, te Proračunom Grada Zagreba utvrđenog rasporeda planiranih sredstava prema namjenama određenim zakonskim odredbama, kao i iskazanih najpotrebnijih akcija u gradnji i održavanju cestovne i komunalne infrastrukture u gradu.
Na temelju ocijenjenih prihoda i primitaka utvrđeni su izdaci za provedbu navedenih programa u ukupnom iznosu od 1.522.880.000,00 kuna, a prema područjima rada kako slijedi:
Redni broj |
Vrsta radova |
Program 2011. |
1. |
GOSPODARENJE VODAMA |
|
1.1. |
Građenje/rekonstrukcija građevina oborinske odvodnje |
9.000.000,00 |
Ukupno 1: |
9.000.000,00 |
|
2. |
PROMET |
|
2.1. |
Održavanje javnih cesta |
225.000.000,00 |
2.2. |
Sanacija prijekopa na cestama |
10.000.000,00 |
2.3. |
Gradnja javnih cesta i razvitak prometne djelatnosti |
119.200.000,00 |
2.4. |
Subvencija troškova Hrvatskim željeznicama |
26.000.000,00 |
2.5 |
Sufinanciranje prigradskog vlaka |
15.000.000,00 |
2.6. |
Prometna preventiva, regulacija i sigurnost u prometu |
25.800.000,00 |
Ukupno 2: |
421.000.000,00 |
|
3. |
KOMUNALNO GOSPODARSTVO |
|
3.1. |
Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
486.000.000,00 |
3.2. |
Održavanje komunalne infrastrukture |
586.780.000,00 |
3.3. |
Uređivanje grada |
20.100.000,00 |
Ukupno 3: |
1.092.880.000,00 |
|
Sveukupno: |
1.522.880.000,00 |
3.1. GOSPODARENJE VODAMA
Pravni status vode i vodnog dobra, način i uvjeti upravljanja vodama (korištenje voda, zaštita voda, uređenje vodotoka i drugih voda i zaštita od štetnog djelovanja voda) način organiziranja i obavljanja poslova i zadataka kojima se ostvaruje upravljanje vodama, osnovni uvjeti za obavljanje djelatnosti vodnog gospodarstva, ovlasti i dužnosti tijela državne uprave i drugih državnih tijela, jedinica lokalne samouprave i uprave i drugih javnih subjekata te druga pitanja značajna za upravljanje vodama uređeni su Zakonom o vodama.
Izvori sredstava za financiranje poslova i namjene kojima se u skladu sa Zakonom o vodama ostvaruje upravljanje vodama utvrđeni su Zakonom o financiranju vodnog gospodarstva i to su:
- državni proračun,
- vodne naknade,
- proračuni jedinica područne (regionalne) samouprave i jedinica lokalne samouprave,
- ostali izvori.
Vodne naknade temeljem citiranih zakona su:
1. vodni doprinos,
2. naknada za korištenje voda,
3. naknada za zaštitu voda,
4. naknada za vađenje pijeska i šljunka,
5. naknada za uređenje voda,
6. naknada za melioracijsku odvodnju,
7. naknada za melioracijsko navodnjavanje.
Vodni doprinos plaćaju investitori za gradnju građevina, obračunavaju ga i naplaćuju Hrvatske vode, a Gradu Zagrebu pripada 8 posto vodnog doprinosa naplaćenog na području grada, a koja sredstva se procjenjuju u iznosu od 9.000.000,00 kuna. Sredstva vodnog doprinosa koja pripadaju Gradu Zagrebu koriste se za građenje i rekonstrukciju građevina oborinske odvodnje.
Programi radova u djelatnosti gospodarenja vodama u 2011. nastavak su kontinuiranog razvitka i nužnog održavanja građevina oborinske odvodnje, sa svrhom uspostave razdjelnog sustava odvodnje otpadnih voda na području Grada Zagreba.
3.2. PROMET
Programom radova na području prometa određene su aktivnosti na građenju i održavanju javnih cesta, te na građenju i rekonstrukciji komunalnih, vodoprivrednih i drugih objekata kad se u njih zadire građenjem ili rekonstrukcijom javnih cesta.
Pravni položaj javnih cesta, građenje i održavanje javnih cesta, mjere za zaštitu javnih cesta i prometa, koncesije, upravljanje, financiranje i nadzor nad javnim cestama uređeni su Zakonom o javnim cestama.
Izgradnja i održavanje nerazvrstanih cesta uređeni su Zakonom o komunalnom gospodarstvu.
Poštujući specifičnu cestovnu infrastrukturu na području Grada Zagreba i nastojeći osigurati jedinstveno upravljanje cjelovitim sustavom cesta - i javnim i nerazvrstanim, Zakonom o javnim cestama utvrđeno je da godišnje planove gradnje i održavanja javnih cesta (županijskih i lokalnih) u ime Grada Zagreba donosi upravno tijelo Grada Zagreba nadležno za gradnju i održavanje objekata u čijoj nadležnosti je i gradnja i održavanje nerazvrstanih cesta.
Sredstva za financiranje javnih cesta kojima upravlja upravno tijelo Grada Zagreba (županijske i lokalne ceste), na temelju Zakona o javnim cestama, jesu godišnja naknada za uporabu javnih cesta što se plaća prigodom registracije motornih i priključnih vozila, naknada za izvanredan prijevoz, naknada za prekomjernu uporabu javnih cesta, naknada za korištenje cestovnog zemljišta, naknada za obavljanje pratećih djelatnosti i naknada za koncesije.
Iz navedenih se izvora prihoda ocjenjuje u 2011. ostvariti ukupno 225.000.000,00 kuna.
Zbog nedostatnih namjenskih sredstava za financiranje gradnje i održavanja javnih cesta, Grad Zagreb, cijeneći značenje cestovne infrastrukture i sustava javnog prijevoza putnika, svojim proračunom je rasporedio za ove namjene 100.000.000,00 kuna planiranih od zaduživanja i 19.200.000,00 kuna iz ostalih proračunskih prihoda.
Program radova u djelatnosti prometa ukupne vrijednosti od 421.000.000,00 kuna, izvršava se dvama osnovnim programima - održavanja javnih cesta u vrijednosti od 225.000.000,00 kuna i sanacija prijekopa na cestama u vrijednosti od 10.000.000,00 kuna, te gradnje javnih cesta i razvitka prometne djelatnosti u vrijednosti od 119.200.000,00 kuna, dok se 41.000.000,00 kuna raspoređuje za subvencioniranje troškova uključivanja željeznice u sustav javnoga gradskog prijevoza i sufinanciranje prigradskog vlaka, a 25.800.000,00 kuna za prometnu preventivu, regulaciju i sigurnost u prometu.
3.2.1. Održavanje javnih cesta
Održavanje cesta jedan je od ključnih segmenata politike gospodarenja cestama. Kvaliteta održavanja odražava se na ekonomičnost prijevoza, protočnost, brzinu odvijanja i sigurnost prometa.
Vrsta, opseg i rokovi izvođenja radova održavanja javnih cesta, te kontrola i nadzor nad izvođenjem tih radova uređeni su Pravilnikom o održavanju i zaštiti javnih cesta (Narodne novine 25/98 i 162/98), Pravilima i tehničkim uvjetima za ophodnju javnih cesta (Narodne novine 111/99) i Pravilnikom o opravdanim slučajevima i postupku zatvaranja javne ceste (Narodne novine 119/07).
Osnovni ciljevi održavanja i zaštite cesta su:
- sprečavanje propadanja cesta,
- omogućavanje sigurnog odvijanja prometa,
- smanjivanje troškova korisnika dobrim stanjem cesta,
- dovođenje ceste u projektirano stanje, uzimajući u obzir izmijenjene prometne potrebe,
- zaštita ceste od korisnika i trećih osoba,
- zaštita okoliša od štetnog utjecaja ceste i cestovnog prometa.
Spomenutim pravilnikom određeni su i standardi održavanja cesta s normativima utroška materijala, radnih sati vozila, strojeva i radne snage za radove redovnog održavanja.
Vrste održavanja cesta su:
- redovno održavanje,
- izvanredno održavanje.
Redovno održavanje je skup mjera i radnji koje se obavljaju tijekom većeg dijela ili cijele godine na cestama, uključujući i sve objekte i instalacije, sa svrhom održavanja prohodnosti i tehničke ispravnosti cesta i sigurnosti prometa na njima.
Izvanredno održavanje cesta su povremeni radovi za koje je potrebna tehnička dokumentacija, a obavljaju se i radi mjestimičnog poboljšanja elemenata ceste, osiguravanja sigurnosti, stabilnosti i trajnosti ceste i cestovnih objekata i povećavanja prometne sigurnosti.
Na temelju Odluke o razvrstavanju javnih cesta u državne ceste, županijske ceste i lokalne ceste (Narodne novine 122/08, 13/09, 104/09, 123/09 i 17/10) na području Grada Zagreba održava se:
- 316,90 km županijskih cesta,
- 387,80 km lokalnih cesta.
Godišnji plan održavanja javnih cesta, temeljem odredaba Zakona o javnim cestama, donosi Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet uz pribavljanje mišljenja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, dok je za obavljanje poslova i radova na održavanju cesta Grad Zagreb osnovao Zagrebački holding d.o.o. - Podružnicu Zagrebačke ceste.
Sredstva za financiranje radova održavanja javnih cesta planirana u 2011. od naknade za uporabu javnih cesta u iznosu od 225.000.000,00 kuna, rasporedit će se tijekom godine, prema vrsti programa, na:
Redni broj |
Program radova |
Vrijednost programa |
1. |
Redovno održavanje javnih cesta |
147.000.000,00 |
- ljetno |
49.000.000,00 |
|
- zimsko |
39.500.000,00 |
|
- asfalterski program |
58.500.000,00 |
|
2. |
Izvanredno održavanje javnih cesta |
63.000.000,00 |
3. |
Ostale obveze (vodopravna naknada, naknada za uporabu javnih cesta - trošak obrade, nadzori, tehnička dokumentacija i sl.) |
5.000.000,00 |
4. |
Zamjena zastarjelih signalnih uređaja (semafora) i opreme (tehnička priprema dokumentacije i izvođenje radova) |
10.000.000,00 |
Ukupno: |
225.000.000,00 |
Pod izvanrednim održavanjem cesta podrazumijevaju se povremeni radovi koji se obavljaju radi mjestimičnog poboljšanja elemenata ceste, osiguravanje sigurnosti, stabilnosti i trajnosti cesta i cestovnih objekata i povećanja sigurnosti prometa.
Planirana ulaganja u izvanredno održavanje cesta i objekata temelje se na zatečenom stanju ceste u vrijeme izrade plana utvrđenom redovnim, sezonskim, glavnim i izvanrednim pregledom cesta, utvrđenoj razini prednosti održavanja cesta ovisno o vrsti ceste, namjeni ceste, prometnoj funkciji i obujmu i vrsti prometa, utvrđenim standardima održavanja ceste, te raspoloživim sredstvima za ovu vrstu održavanja cesta.
Tijekom 2011. planiraju se ulaganja u izvanredno održavanje nekoliko javnih cesta, jedan veći i nekoliko manjih cestovnih objekata.
Iz sredstava koja su planirana za izvanredno održavanje javnih cesta planira se izvesti i određeni broj autobusnih ugibališta i stajališta na javnim cestama za koje će biti pripremljena odgovarajuća dokumentacija.
U odnosu na tehničku ispravnost javnih cesta i cestovnih objekata, te njihovu prometnu opterećenost, prioriteti za izvanredno održavanje su sljedeći:
- Jazbina,
- Trakošćanska, Metalčeva ,
- Ul. Vojmila Rabadana,
- Petrinjska,
- Remetinečka (od Savskog gaja XIII. put do Naletilićeve),
- Mikulići (od Talana do Lukšića),
- Kranjčevićeva,
- Preradovićeva (uključivo istočna i južna strana Svačićevog trga),
- Jukićeva,
- Puljska,
- Kameniti stol,
- dio ulice Donji Jarek (zavoj Donji Jarek),
- autobusno ugibalište na Aveniji Većeslava Holjevca (po rješenju inspekcije Ministarstva mora, prometa i infrastrukture),
- izrada četiriju autobusnih ugibališta s betonskom kolničkom konstrukcijom;
a od objekata:
- sjeverni vijadukt Sava - Odra (po rješenju inspekcije Ministarstva mora, prometa i infrastrukture),
- Držićeva petlja - 3. nivo,
- mostić u Franjčevićevoj u Dumovcu,
- proširenje mostića Dubravica - Karažnik,
- Podsusedski most 2. faza,
- propust Čučerska Reka u naselju Oporovec,
- Skupni most (Čučerska - Sunekova).
Izvođenje radova izvanrednog održavanja na navedenim prometnicama i objektima ovisit će o visini prenesenih obveza u 2011., visini ostvarenog prihoda u 2010. i usklađenju radova s mogućnostima izvođenja i potrebama za izmjenu komunalnih instalacija preko Zagrebačkog holdinga na tim prometnicama i objektima.
Nakon završetka zimskog razdoblja, utvrdit će se potreba za radovima izvanrednog održavanja manjeg obujma, koje je moguće obaviti unutar asfalterskog programa redovnog održavanja, bez dubinskih zahvata u trup ceste.
Kroz taj se program planira se preasfaltirati u punom profilu najmanje 35 km kolnika.
U okviru aktivnosti zamjene zastarjelih signalnih uređaja (semafora) i opreme u 2011. planira se 10.000.000,00 kuna, i to za pripremu tehničke dokumentacije i izvođenje radova na sljedećim cestovnim koridorima i raskrižjima:
Ulica grada Vukovara
Vrančićeva-Koranska
Sveučilišna
Miramarska
HBZ
Kruge
Strojarska
Držićeva
Olibska-PP
Radnička
Heinzelova
Donje Svetice
Zvonimirova
Bauerova
Šubićeva
Tuškanova
Heinzelova
Šulekova
Harambašićeva
Svetice
Maksimirska cesta
Šulekova-Mašićeva
Harambašićeva-Jordanovac
Bukovačka-Svetice
Okretište ZOO-PP
Hondlova
Ravnice
Ilica (Kustošija)
Kustošijanska
Vatrogasna-Sokolska
Skladišna
TOZ-PP
Potrebno je izraditi projektnu dokumentaciju za svaku pojedinu lokaciju i njihovo povezivanje zbog sagledavanja novih raspodjela prometa, te zbog zamjene/nadogradnje vanjske opreme. Navedene 4 dionice prioritetne su za zamjenu semaforske opreme u planu održavanja ceste i cestovne opreme zbog prometne važnosti navedenih pravaca.
3.2.2. Sanacija prijekopa na cestama
Sredstva za financiranje radova sanacije prijekopa u 2011. planirana su u iznosu od 10.000.000,00 kuna. Planirana sredstva utrošit će se za sanaciju rovova nakon izvedenih radova prijekopa.
3.2.3. Gradnja javnih cesta i razvitak prometne djelatnosti
Osnovna je zadaća programa radova na gradnji i rekonstrukciji javnih cesta i na razvitku prometne djelatnosti da se osigura cjelovitost prometne mreže u gradu, poveća propusnu moć na kritičnim raskrižjima i dionicama cestovne mreže, riješi promet u mirovanju i poboljša kvaliteta javnoga gradskog prijevoza.
Stanje cestovne i prometne infrastrukture na području Grada Zagreba zahtjeva ulaganja koja Grad, zbog nedostatnih izvornih prihoda što su određeni Zakonom o javnim cestama, ne može obaviti u kratkom razdoblju niti uz korištenje znatnih kreditnih sredstava.
Zbog toga su aktivnosti i u programu razvitka prometne djelatnosti velikim dijelom usmjerene na saniranje i rekonstrukciju postojećih nedostataka cestovne infrastrukture.
Sredstva za financiranje radova na izgradnji i rekonstrukciji javnih cesta i razvitku prometne djelatnosti planirana su u 2011. iz primitaka od zaduživanja u iznosu od 100.000.000,00 kuna i ostalih proračunskih prihoda u iznosu od 19.200.000,00 kuna.
U nastavku se daje tabelarni prikaz predloženih radova, s iskazom procijenjene vrijednosti radova.
Redni broj |
Program radova |
Vrijednost programa |
1. |
Gradnja javnih cesta |
18.200.000,00 |
1.1. |
Rekonstrukcija sjevernog kolnika Slavonske avenije od Ulice Hrvatske bratske zajednice do Savske ceste |
7.000.000,00 |
1.2. |
Ulica Mije Haleuša i ulica Resnik I. - I. etapa |
6.000.000,00 |
1.3. |
Premještanje i izgradnja tramvajskih kolosijeka i stajališta u Aveniji Dubrovnik - Zapruđe |
3.800.000,00 |
1.4. |
Izgradnja tramvajskih stajališta na više lokacija |
700.000,00 |
1.5. |
Izgradnja autobusnih stajališta na više lokacija |
700.000,00 |
2. |
Prenesene obveze iz prethodnog razdoblja |
5.000.000,00 |
3. |
Povrat sredstava po ugovoru o sufinanciranju roto-raskrižja Gospodska ulica - Ljubljanska avenija |
25.500.000,00 |
4. |
Rješavanje imovinsko-pravnih poslova |
49.900.000,00 |
5. |
Izrada studija i tehničke dokumentacije |
20.600.000,00 |
Sveukupno : |
119.200.000,00 |
1. Gradnja javnih cesta
1.1. Rekonstrukcija sjevernog kolnika Slavonske avenije od Ulice Hrvatske bratske zajednice do Savske ceste
Slavonska avenija ima značajno mjesto u sustavu cestovnog prometa Grada Zagreba u smjeru istok-zapad. S obzirom na prometno opterećenje, a radi bržeg protoka prometa, neophodna je rekonstrukcija postojećega sjevernog kolnika i izgradnja trećega kontinuiranog traka od postojeće sjeverozapadne rampe raskrižja Slavonska avenija - Ul. Hrvatske bratske zajednice (HBZ) do sjeveroistočne rampe raskrižja Slavonska avenija-Savska cesta.
Dijelom zahvata proširenje je izvedeno postojećim zelenim (zaštitnim pojasom) između kolnika i nogostupa, dijelom je potrebno izmicanje nogostupa s biciklističkom stazom i autobusnim ugibalištem prema sjeveru, a u jednom dijelu nije potrebno izmicanje postojećeg nogostupa.
Dužina zahvata određena je dužinom proširenja sjevernog kolnika i iznosi 693 metra.
Formiranje kontiniranoga prometnog traka zahtijevalo je proširenje postojećega sjevernog kolnika Slavonske avenije za cca. 3,5 m.
Sukladno prometnom opterećenju i namjeni prometnih trakova, iz sigurnosno-prometno-tehničkih uvjeta izvodi se zaseban trak za desno skretanje u naselje Vrbik i produžava postojeći trak za lijevo skretanje u Marohnićevu ulicu.
Poprečni nagib sjevernog kolnika potrebno je izravnati u cijeloj širini (frezanje, ugradnja izravnavajućeg i habajućeg sloja).
Budući da se proširenje kolnika izvodi uz sjeverni rub na cijeloj dužini zahvata i na manjem dijelu uz južni rub (proširenje za produženje lijevog skretača u Marohnićevu ulicu), potrebno je ukloniti cijeli uzdužni kanal oborinske odvodnje kolnika uz sjeverni rub i dio kanala uz južni rub, te izvesti novi kanal za oborinsku odvodnju.
Promjenom geometrije raskrižja (broja i namjene prometnih trakova) postojeći semaforski uređaj na raskrižju s ulicom Vrbik XIII., potrebno je preprogramirati i dodatno opremiti semaforskom opremom. Također je potrebno zamijeniti i dopuniti prometnu signalizaciju (horizontalnu i vertikalnu).
Zbog izvođenja proširenja premješta se (i zamjenjuje novima) određeni broj stupova javne rasvjete, postavlja novi rasvjetno-semaforsko-putokazni portal na sjeveroistočnom privozu raskrižja s ulicom Vrbik XIII., kao i nove nosive konstrukcije za semaforsko-putokazne konzole, putokazne T-konzole i ravni semaforski stupovi.
Novim pozicijama javne rasvjete prilagođava se kabelska mreža (postojeća se premješta). Budući da za novonastalu prometnu situaciju postojeće svjetiljke ne zadovoljavaju tražene svjetlotehničke zahtjeve, u cijelosti se zamjenjuju novim svjetiljkama.
U zoni zahvata predviđa se zaštita poprečnih prijelaza komunalnih instalacija koji se na premještaju (odvodnja, vodoopskrba, plinovod, DTK mreža).
Za predmetni zahvat u prostoru izrađen je izvedbeni projekt.
Budući da je izrađen izvedbeni projekt, te da je planirani zahvat gotovo u cijelosti na zemljištu u posjedu Grada Zagreba, ne očekuje se dugotrajno rješavanje imovinsko- pravnih poslova.
Radovi na gradnji planirani su tijekom 2011. godine u trajanju od 30 kalendarskih dana.
1.2. Ulica Mije Haleuša i ulica Resnik I. - I. etapa
Ulica Mije Haleuša
Za gradnju I. etape Ulice Mije Haleuša od Slavonske avenije s rotorom izrađen je idejni projekt na temelju kojega je izdana lokacijska dozvola br. 405/2010, koja je postala pravomoćna. U tijeku je izrada parcelacijskog elaborata. Navedena dokumentacija radi se za čitavu dužinu predmetne ulice.
Za I. etapu gradnje prometnice u pripremi je dokumentacija za izmjenu i dopunu lokacijske dozvole (otkup zemljišta s izradom tehničke dokumentacije).
Nakon obavljene denivelacije Ulice Ljudevita Posavskog i Slavonske avenije obavljeni su radovi izgradnje na Ulici Mije Haleuša u dužini od cca 130 m u punom profilu. Nastavak započetih radova na izgradnji prometnice u etapama planira se u idućem planskom razdoblju. S obzirom na pojačan tijek prometa na Slavonskoj aveniji i izgradnju trgovačkih centara u zoni Ulice Mije Haleuša, kao i iz sigurnosnih razloga za stanovnike Resnika pokazala se potreba da se nastavi izgradnja prometnice.
Sveukupna dužina navedene prometnice iznosi cca 737 m.
Ukupna je dužina prometnice u I. etapi od križanja Slavonske avenije s rotorom s punim profilom cca 362 m, prema jugu.
Izvodi se kao prometnica za dvosmjerni motorni promet s dva kolnika širine 7.0 m (2 x 3.5 m) i središnjim razdjelnim zelenim pojasom širine 2.0 m.
Izvodi se obostrana denivelirana jednosmjerna biciklistička staza širine 1.0 m, uz obostrani denivelirani pješački kolnik širine 1.5 m.
Između kolinika i biciklističke staze nalazi se obostrani zeleni pojas (drvored).
Na križanju Ulice Mije Haleuša i ulice Resnik I. izvodi se križanje kružnog oblika - rotor sa središnjim zelenim otokom radijusa R=13.5 m, kolnikom širine 7.0 m (2 x 3.5 m), deniveliranom jednosmjernom biciklističkom stazom širine 1.0 m, s deniveliranim pješačkim hodnikom širine 1.5 m, te zelenim pojasom između kolnika i biciklističke staze širine 2.5 m.
U koridoru prometnice polažu se javni kanali ukupne dužine oko 900 m odgovarajućih profila:
- sabirni kanal Ø140 cm, javni kanal odgovarajućeg profila za prihvat otpadnih i oborinskih voda.
Za polaganje vodoopskrbnog cjevovoda predviđen je koridor širine 1.5 m uz priključenje na postojeći vodovod u Slavonskoj aveniji.
Za polaganje novih elektroničkih komunikacijskih vodova u oba nogostupa predviđeni su pojasevi širine 1.0 m.
Za polaganje elektroenergetskih kablova svih potrebnih razina napona i vrsta mreža (NN, SN, javna rasvjeta) zajedno sa svojim signalnim kablovima, predviđeni su pojasevi ispod oba pješačka hodnika, te ispod srednjega razdjelnog pojasa zelenila širine 1.0 m.
Ulica Resnik I.
Nakon završetka radova na denivelaciji Ulice Ljudevita Posavskog i Slavonske avenije prišlo se rješavanju cestovnog prometa od Slavonske avenije prema jugu. S obzirom na već izgrađene trgovačke centre i centre koji se planiraju graditi, a sve radi bržeg protoka prometa, pokazalo se da je potrebno izgradniti ulicu Resnik I., koja je s Ulicom Mije Haleuša kvalitetna prometna cjelina.
Sveukupna dužina navedene prometnice obuhvaćena gradnjom iznosi 250 m.
Ukupna širina koridora predmetne prometnice iznosi 12.0 m.
Izvodi se kao prometnica za dvosmjerni motorni promet s kolnikom širine 6.0 m (2 x 3.0 m), obostranom deniveliranom biciklističkom stazom širine 1.5 m, te obostranim deniveliranim pješačkim hodnikom širine 1.5 m. Nakon kružnog križanja predmetne ulice i Ulice Mije Haleuša, u smjeru Resnika, izvodi se autobusno ugibalište za prihvat zglobnih autobusa širine 3.0 m i duljinom stajališta 18.0 m.
U koridoru te prometnice izgradit će se javni kanal dužine 380 m s priključkom na postojeći kolektor profila 480/300 cm, koji je smješten u koridoru Ulice Mije Haleuša.
Jednako tako u koridoru predmetne prometnice izradit će se vodoopskrbni cjevovod sa spojem na planirani vodoopskrbni cjevovod u Ulici Mije Haleuša.
U toj su ulici osigurani koridori (sjeverni i južni pješački kolnik) za distributivne telekomunikacijske vodove s priključkom na postojeće TK vodove te ulice i planirane vodove Ulice Mije Haleuša.
Javna rasvjeta izvest će se prema kategoriji prometnice, a stupovi javne rasvjete, nadzemni ormar javne rasvjete i nadzemne hidrante smjestit će se tako da ne ugrožavaju sigurnost motornog i pješačkog prometa.
Unutar zone obuhvata na predmetnoj je prometnici predviđen koridor za izgradnju ST plinovoda s priključkom na ST plinovod d 160PE Ulice Mije Haleuša.
Postojeći elektroenergetski vod u sjevernom nogostupu koji se proteže od križanja s Ulicom Mije Haleuša do st. 0+115.92 zadržava se, te se na njega priključuje novi EE vod u nastavku.
1.3. Premještanje i izgradnja tramvajskih kolosijeka i stajališta u Aveniji Dubrovnik - Zapruđe
U Aveniji Dubrovnik, naselje Zapruđe nalaze se dva tramvajska stajališa (perona) za linije 6,7 i 14. Budući da se pokazalo da je pozicija stajalište za linije 6 i 7 iz smjera grada, iz sigurnosnih razloga vrlo nepovoljna za stanovnike Utrina (putnici moraju prelaziti tri prometnice), potrebno je premjestiti postojeća stajališta i dograditi jedan novi.
Predmetna tramvajska stajališta s kolosijecima i kompletnom infrastrukturom smješteni su u širokome zelenom međupojasu između sjevernog i južnog kolnika Avenije Dubrovnik.
Budući da je ishođena potvrda glavnog projekta, te da je zemljište na kojem se planira zahvat u koridoru postojeće prometnice, a u zemljišnim knjigama upisano kao put u društvenom vlasništvu, rješavanje imovinsko-pravnih poslova neće biti potrebno.
Radovi na gradnji planirani su tijekom 2011.
Ukupna dužina zahvata iznosi cca 120 metara, a širina od 15 do 24 m, a na mjestu pješačkog prijelaza 80 m.
Predmetni zahvat obuhvaća premještanje postojećega stajališno-preticajnoga tramvajskog kolosijeka linije br. 14 sjeverno od postojećega u dužini od 90 m, a peron početno-završnog stajališta premješta se na postojeću zelenu površinu. Peron je dužine 50 m, širine 4 m.
Postojeće tramvajsko stajalište linije 6 i 7 u zoni rotora za smjer istok zadržava se na svome dosadašnjem položaju dužine 50 m, širine 4 m.
Postojeće tramvajsko stajalište linije 6 i 7 u zoni rotora za smjer zapad, izvest će se u središnjem dijelu između navedenih dvaju perona dužine od 50 m i širine 3 m.
Peroni su pravokutnog oblika dužine 50 m.
Predviđa se pješačka komunikacija između novih i postojećeg perona prema postojećem pješačkom hodniku i pješačkom prijelazu preko Avenije Dubrovnik što zahtijeva novu horizontalnu i vertikalnu signalizaciju u zoni obuhvata, kao i semaforizaciju pješačkog prijelaza.
U zoni zahvata radova potrebno je rekonstruirati dio tramvajske kontaktne mreže, što zahtijeva uklanjanje pojedinih postojećih stupova ZET-a.
Postojeći sanitarni čvor za potrebe djelatnika ZET-a treba se premjestiti, što zahtijeva rekonstrukciju instalacija vodovoda i kanalizacije.
U zoni zahvata izvest će se zaštita i prelaganje postojeće elektroenergetske kabelske mreže, kao i napajanje novoga sanitarnog čvora.
3. Povrat sredstava za roto-raskrižje Gospodska ulica - Ljubljanska avenija
Dana 24. ožujka 2005. sklopljen je ugovor o financiranju izgradnje pristupne prometnice s komunalnom infrastrukturom trgovačkom centru "Maček" kao i rekonstrukciji dijela Ljubljanske ulice te izgradnji dijela Gospodske ulice s roto-križanjem (II. etapa), a 14.4.2010. sklopljen je Sporazum o povratu uloženih sredstava po stvarnom trošku između Grada Zagreba i "Gradskog centra", pravnog sljednika trgovačkog centra "Maček", kojim je regulirano da se povrat obavi u 2011. i 2012.
4. Rješavanje imovinsko-pravnih poslova
Radi pravovremenog obavljanja pripremnih radova potrebnih za izvođenje radova na prometnoj mreži u idućim razdobljima, u 2011. nastavljaju se rješavati imovinsko-pravni poslovi kapitalnih investicija, i to za:
- Branimirovu ulicu od ulice Zavrtnica do Heinzelove ulice,
- Samoborsku cestu od ulice Oranice do Zagrebačke ceste,
- Sarajevsku ulicu od Avenije Dubrovnik do spoja na nadvožnjak preko ranžirnog kolodvora,
- Branimirovu ulicu od Zagrebačke ulice do Brestovečke ceste u Sesvetama,
- Radničku cestu od ulice Koledovčina do željezničke pruge,
- Sveučilišnu aveniju od Ulice Lavoslava Ružičke do Slavonske avenije,
- izgradnju i rekonstrukciju manjih zahvata u prostoru (manje prometnice, raskrižja, skretači, tramvajska, autobusna i željeznička stajališta) neophodnih za povećanje propusne moći i nesmetano odvijanje prometa.
5. Izrada studija i tehničke dokumentacije
U 2011. nastavit će se izrada ranije započete dokumentacije, te ugovoriti radovi za izradu nove tehničke dokumentacije. To se ponajprije odnosi na izradu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju i izgradnju postojećih cestovnih i tramvajskih prometnica u gradu, i to za:
- raskrižje Slavonske avenije - ulica 7,
- ulica Črnomerec od Ilice do Jadranske avenije,
- Sokolsku ulicu od Ilice do Zagrebačke ceste,
- raskrižje Petrova - Prilesje - Bukovačka i Bukovačka - Kišpatićeva,
- ulicu Trnjanski nasip,
- Vatikansku ulicu od Avenije Većeslava Holjevca do Jadranske avenije,
- spoj tramvajske pruge od Praške do Jurišićeve,
- ulicu Medpotoki od Aleje Bologne do Samoborske,
- raskrižje Vinogradska - Kosirnikova - Ulica Franje Dursta,
- Baštijanovu ulicu od Golikove do Rudeške,
- tramvajska stajališta u Ulici grada Vukovara,
- raskrižje Jadranska avenija - Avenija Dubrovnik - Remetinečka cesta,
- Samoborsku ulicu od Oranica do Zagrebačke,
- Šarengradsku ulicu od Ulice grada Vukovara do Zagrebačke avenije,
- Šarengradsku ulicu od Jadranskog mosta do Zagrebačke avenije,
- proširenje Slavonske avenije od Ulice Hrvatske bratske zajednice do Čavićeve ulice,
- proširenje Slavonske avenije od Čavićeve do Ulice Ljudevita Posavskog,
- rekonstrukciju autobusnog terminala Črnomerec,
- raskrižje Ilica-Al. Bologne-Ulica Majke Terezije,
- raskrižje Dobrodolska - Vugrovečka,
- Ulicu grada Vukovara od Andrašecove do Ozaljske,
- ulice Novoselečki put od ulice Črbeki do Varoške ulice,
- raskrižje Soblinečka-Prepuštovečka-Šašinovečka,
- raskrižje Varaždinska - Prigorska u naselju Belovar,
- produženu Branimirovu ulicu od Zagrebačke do Brestovečke,
- produženu Branimirovu ulicu od Brestovečke do Ulice Ivana Ančića,
- produženu Branimirovu ulicu od Ulice Ivana Ančića do Varaždinske,
- Ulicu grada Vukovara od Donjih Svetica do Ulice grada Gospića,
- produženu Ulicu grada Vukovara od Ulice grada Gospića do Čavićeve ulice,
- produženu Ulicu grada Vukovara od Čavićeve do Čulinečke ulice,
- produženu Ulicu grada Vukovara od Čulinečke do Ulice Ljudevita Posavskog,
- Vrapčansku ulicu od Ilice do ulice Potok,
- produženu Vrapčansku ulicu od Ilice do Zagrebačke ceste,
- produženu Vrapčansku ulicu od Jadranske av. do Mosta Jarun,
- Most Jarun,
- produženu Vrapčansku ulicu od Mosta Jarun do Horvaćanske ceste,
- produženu Vrapčansku ulicu od Horvaćanske ceste do Zagrebačke ceste,
- Dobrodolsku ulicu
- Sveučilišnu aveniju od Ul. Lavoslava Ružičke do Slavonske avenije,
- Ulicu kneza Branimira od Zavrtnice do Heinzelove,
- Sarajevsku ulicu od Avenije Dubrovnik do ranžirnog kolodvora,
- Aveniju Većeslava Holjevca od Sortine do k.č.br. 3486 k.o. Klara,
- pješački pothodnik ispod Klaićeve ulice između podzemne garaže i Dječje bolnice,
- pječki pothodnik ispod željezničke pruge kod kolodvora Sesvete,
- raskrižje Branimirova ulica - III. Retkovec,
- raskrižje Jandrićeva - Ksaverska - Spojna cesta i Spojna cesta - Mirogojska,
- ulicu Pantovčak,
- produženu Bijeničku ulicu od Laščinske do Aleje Hermana Bollea,
- Aleju Hermana Bollea od glavnog ulaza u groblje Mirogoj do produžene Bijeničke,
- raskrižje Avenija Većeslava Holjevca - spojna cesta s Oreškovićevom,
- Kanalsku ulicu
- ulicu Kuniščak od Mandaličine do ulice Nad Lipom,
- Savsku cestu u Sesvetama,
- Zlatarsku ulicu u Sesvetama,
- uređenje pješačke zone u središnjem dijelu Sesveta,
- Ulicu Ivane Brlić - Mažuranić od ulice Oranice do Klanječke ulice,
- autobusna ugibališta (na Branovečkoj cesti, u ulici Vrhovec, u Šercerovoj i Kosirnikovoj ulici, na Sesvetskoj cesti kod Naselja Blage Zadre, u naselju Vurnovec, u ulici Pantovčak, na Samoborskoj cesti u zoni Gimnazije Lucijana Vranjanina itd.)
3.2.4. Subvencioniranje troškova "Hrvatskim željeznicama"
Iznos subvencija troškova Hrvatskim željeznicama u 2011. značajno se smanjuje u odnosu na prethodne godine zbog uvođenja naplate đačkog i studentskog pokaza, kao i zbog primjene novog modela osiguranja prihoda od zajedničke pokazne karte ZET-a i HŽ-a. HŽ bi po tom novom modelu prihode ostvarivao izravnom prodajom radničkih, đačkih i studentskih pokaza, a samo bi se manji dio prihoda, za korisnike koji ne plaćaju kartu, ostvarivao subvencijama.
Sukladno navedenome u tu svrhu planiraju se u 2011. osigurati sredstva u iznosu od 26.000.000,00 kuna.
3.2.5. Sufinanciranje prigradskog vlaka
Tijekom 2005. počeli su razgovori Grada Zagreba s tvrtkom Hrvatske željeznice d.o.o. o potrebnoj suradnji u vezi s nabavom novih elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet na području Grada Zagreba. Riječ je o vrlo ambicioznom projektu izgradnje vlaka prilagođenog za gradsko-prigradski promet za koji se priprema tvrtka TŽV-Gredelj.
Temeljem Sporazuma o zajedničkom financiranju programa nabave novih elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet između Grada Zagreba i HŽ-a, koji je potpisan 22. prosinca 2005., utvrđena je nabava 18 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet.
Nabavom i stavljanjem u promet novih elektromotornih vlakova postići će se niz pozitivnih učinaka:
- smanjiti gužve u cestovnom prijevozu na prilazima gradu Zagrebu, osobito u jutarnjim vršnim situacijama od 06.00 do 09.00 sati;
- smanjiti ulaganja Grada Zagreba u cestovnu infrastrukturu na prilazu gradu (u proširenja prometnica, rekonstrukciju križanja, semaforizaciju i sl.);
- smanjiti troškove Grada Zagreba za nabavu novih autobusa;.
- smanjiti zagađenje okoliša od štetnih plinova cestovnih vozila (emisija štetnih plinova je 30 puta manja u željezničkom nego u cestovnom prometu);
- povećati atraktivnost željezničkoga gradsko- prigradskog prijevoza;
- povećati kvalitetu prijevoza zbog većeg komfora (klimatizacija, lakši ulaz i izlaz putnika, manja buka, itd.);
- prilagođenost invalidima i osobama s teškoćama u kretanju (niskopodni vlak omogućuje ulaz invalidskih kolica direktno s perona bez rampe);
- povećati prijevozni kapacitet na priključnim prugama u gradu, a time i povećati broj putnika;
- povećati sigurnost i pouzdanost gradsko-prigradskog prijevoza zbog smanjenja broja kvarova.
HŽ PUTNIČKI PRIJEVOZ d.o.o., kao pravni sljednik tvrtke Hrvatske željeznice d.o.o. i Grad Zagreb sklopili su 1. kolovoza 2008. Protokol kojim su sporazumno utvrdili nastavak realizacije spomenutog Sporazuma, čime se Grad Zagreb obvezao subvencionirati nabavu prototipa elektromotornog vlaka u omjeru 50% od ukupno dogovorene cijene koja će biti utvrđena posebnim ugovorom.
U tu se svrhu u 2011. planiraju osigurati sredstva u iznosu od 15.000.000,00 kuna za nabavu prototipa gradsko-prigradskog vlaka.
3.2.6. Prometna preventiva, regulacija i sigurnost u prometu
Da bi se povećala propusna moć na kritičnim križanjima i dionicama cestovne mreže, nužno je koordinirati semaforske uređaje na koridorima pojedinih cestovnih prometnica, postaviti nove semaforske uređaje i opremu. Sukladno tome pripremaju se prijedlozi i rješenja za preprogramiranje semafora, te promjena semaforske opreme, i to:
- analiziranje, priprema prijedloga i provođenje projekata izmjene signalnih planova i planova koordinacije semaforiziranih raskrižja;
- instaliranje, praćenje te pripreme korekcija u programima za upravljanje semaforiziranim raskrižjima;
- praćenje odvijanja prometa telematskom opremom i interveniranje u upravljačkim programima radi normalizacije prometnih tokova.
Slijedom navedenoga u 2011. za semaforizaciju planiraju se sredstva u iznosu od 7.158.000,00 kuna.
U okviru plana Odjela za promet za 2011. planiraju se sljedeće aktivnosti: nabava i postava opreme za smirivanje i usmjeravanje prometa, postava taktilnih ploča i linija vodilja za slijepe, postava nove prometne opreme, financiranje jedinice prometne mladeži, postava nove i održavanje postojeće turističke i ostale signalizacije, izvedba manjih tehničko regulativnih i građevinsko tehničkih zahvata poboljšanja prometno-sigurnosne situacije na prometnoj mreži grada, izrada stalaka za odlaganje bicikla, te izrada studija, projekata i analiza da bi se poboljšalo funkcioniranje prometa u gradu Zagrebu. U tu se svrhu planira tijekom 2011. utrošiti iznos od 18.642.000,00 kuna.
3.3. KOMUNALNO GOSPODARSTVO
Načela, način obavljanja i financiranja komunalnog gospodarstva, pod kojim se podrazumijeva obavljanje komunalnih djelatnosti, a posebno pružanje komunalnih usluga od interesa za fizičke i pravne osobe, te financiranje gradnje i održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture kao cjelovitog sustava na području grada, određeni su Zakonom o komunalnom gospodarstvu.
Grad Zagreb, kao jedinica lokalne samouprave, obvezan je temeljem navedenog zakona i posebnih propisa:
- osigurati trajno i kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti,
- osigurati održavanje komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti,
- osigurati obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja,
- osigurati javnost rada.
Program radova u djelatnosti komunalnog gospodarstva sadrži dva osnovna programa - Program održavanja komunalne infrastrukture i Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji sadrži i prikaz ostalih radova gradnje infrastrukture koji se zbog načina financiranja iskazuju zasebno (obveze temeljem ugovora zaključenih u ranijim razdobljima, obveze temeljem posebnih zakona - Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji i Zakona o društveno poticanoj stanogradnji), te radova na obnovi gradskih prostora i sadržaja.
Programi radova u djelatnosti komunalnog gospodarstva planirani su u ukupnoj vrijednosti od 1.092.880.000,00 kuna, s tim da se radovi na gradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiraju u iznosu od 486.000.000,00 kuna, na održavanju infrastrukture u iznosu od 586.780.000,00 kuna i na uređenju urbanih prostora u iznosu od 20.100.000,00 kuna.
3.3.1. Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture
Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture osnovni je preduvjet ostvarivanja općih ciljeva prostornog razvitka Grada Zagreba. Dobra opskrbljenost komunalnim uslugama pridonosi kvaliteti življenja, kao i atraktivnosti gradskog prostora za smještaj poslovnih i društvenih sadržaja.
Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture određuje se opis poslova s procjenom troškova gradnje pojedinih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, s iskazom financijskih sredstava potrebnih za ostvarenje programa i naznakom financiranja po djelatnostima.
Temeljem izvora prihoda za financiranje gradnje pojedinih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, programom se posebno iskazuje gradnja:
- javnih površina,
- nerazvrstanih cesta,
- groblja i krematorija,
- javne rasvjete;
a posebno gradnja objekata i uređaja za:
- opskrbu pitkom vodom,
- odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda,
- opskrbu plinom,
- opskrbu toplinskom energijom.
Zbog nedostatnog određenja pojmova za pojedine vrste radova, Programom se posebno iskazuju izdaci za ranije ugovorene obveze na gradnji komunalija individualne potrošnje, elektroenergetskih objekata i uređaja i sanaciju klizišta, te radova na uređenju zemljišta za potrebe gradnje stanova za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji i za potrebe provedbe Programa društveno poticane stanogradnje.
U nastavku je tabelaran prikaz radova na gradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture prema vrsti i vrijednosti radova:
Redni broj |
Vrsta radova |
Program 2011. |
3.3.1. |
Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
|
A. |
Gradnja javnih površina, nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija i javne rasvjete |
|
- javne površine |
80.000.000,00 |
|
- nerazvrstane ceste |
285.000.000,00 |
|
- groblja i krematorij |
18.000.000,00 |
|
- javna rasvjeta |
35.000.000,00 |
|
- ostalo |
2.000.000,00 |
|
Ukupno A: |
420.000.000,00 |
|
B. |
Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom |
|
- opskrba pitkom vodom |
18.700.000,00 |
|
- odvodnja |
20.000.000,00 |
|
- opskrba plinom |
1.000.000,00 |
|
Ukupno B: |
39.700.000,00 |
|
C. |
Ostali radovi gradnje komunalne infrastrukture |
|
- obaveze po ugovorima KIP-a iz ranijeg razdoblja |
500.000,00 |
|
- izvođenje radova sanacija klizišta u Gradu |
24.000.000,00 |
|
- izvođenje radova gradnje komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova HRVI |
1.000.000,00 |
|
- izvođenje radova gradnje komunalne infrastrukture na lokacijama iz Programa društveno poticane stanogradnje |
800.000,00 |
|
Ukupno C: |
26.300.000,00 |
|
Sveukupno 3.3.1. |
486.000.000,00 |
A) Gradnja javnih površina, nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija i javne rasvjete
Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture za javne površine, nerazvrstane ceste, groblja i krematorije i javnu rasvjetu financira se iz komunalnog doprinosa.
Pod javnim površinama podrazumijevaju se:
a) javne prometne površine - trgovi, pločnici, javni prolazi (kroz zgrade i između zgrada i drugi otvoreni prostori ispod zgrade), javne stube i prečaci, pješačke staze, šetališta, stajališta javnoga gradskog prijevoza, biciklističke staze i trake, te mostovi, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici, nathodnici i tuneli ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste, kao i druge slične površine;
b) javne zelene površine - parkovi, park-šume, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine stabala ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni športski i rekreacijski prostori, obale rijeka, jezera i potoka, otvoreni odvodni kanali, zelene površine uz cestu i ulicu u naselju (uz stambene i javne objekte) ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste, kao i druge slične površine;
c) javni objekti i uređaji - autobusni kolodvori, zračne luke, riječne luke, javna parkirališta, površine i objekti namijenjeni za javne priredbe, taksi stajališta, otvorene tržnice, javna skladišta, velesajam, javna kupališta, zoološki vrt, javni zdenci, javni zahodi, javni satovi, vodoskoci, fontane, oglasni stupovi, spomenici, skulpture kao i drugi slični objekti i uređaji.
Javne su površine, u smislu ovog programa, nabrojene i slične površine sa svim objektima, uređajima i opremom, određenom građevnom dozvolom i odobrenim glavnim projektom.
Pod nerazvrstanim cestama podrazumijevaju se površine koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u smislu posebnih propisa:
- ceste koje služe pretežito za smanjivanje potreba prijelaza vozila kroz područje grada,
- ulice koje služe za povezivanje pojedinih gradskih predjela,
- seoski, poljski i šumski putovi, putovi prema nasipima za obranu od poplava,
- parkirališta, javne garaže, terminali i okretišta za vozila javnoga gradskog prijevoza, pristupne ceste do industrijskih i drugih objekata kojima se koristi i za javni prijevoz, ostavljališta za bicikle i bicikle s pomoćnim motorom.
Nerazvrstanu cestu čini gornji i donji stroj, tračnice, cestovni građevinski objekti (mostovi, tuneli, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici, nathodnici, pješački prolazi, potporni i obloženi zidovi, cjevasti i pločasti i sl.), nogostup, biciklističke trake i staze, zemljište ograničeno regulacijskom linijom, sve prometne i druge površine na pripadajućem zemljištu, odvodni jarci, rigoli, drenaže i sl., zatvoreni sustav za odvod oborinske vode s prometnih površina i zračni prostor iznad kolnika u visini od
Pod grobljem i krematorijem podrazumijevaju se prostor i zgrade za obavljanje ispraćaja i pogreba umrlih, kao:
- građevina mrtvačnice i krematorija, dvorana za izlaganje na odru, prostorija za ispraćaj umrlih s potrebnom opremom i uređajima,
- pješačke staze i šetalište, s objektima odvodnje atmosferskih voda,
- uređaji i oprema na javnim površinama groblja.
Pod javnom rasvjetom podrazumijevaju se objekti i uređaji za rasvjetljavanje javnih površina, javnih cesta koje prolaze kroz grad i nerazvrstanih cesta kao:
- izvori svjetlosti i predspojne sprave,
- svjetiljke,
- nosači svjetiljki (stupovi, konzole, nosive žice),
- ostali elementi javne rasvjete (razvodni uređaji, kablovi, vodovi i vodiči, uređaji za upravljanje, uzemljenje i dr.).
Na temelju iznosa sredstava što su ga obveznici plaćanja komunalnog doprinosa dužni platiti temeljem izdanih rješenja o komunalnom doprinosu u proteklom razdoblju, procijenjenog broja prostornih metara građevina koje će se graditi u 2011. i važeće jedinične vrijednosti komunalnog doprinosa po m3 građevine, u 2011. planiraju se ostvariti sredstva komunalnog doprinosa u iznosu od 420.000.000,00 kuna.
Programom gradnje cjelokupna se sredstva komunalnog doprinosa raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, i to za:
- javne površine |
80.000.000,00 kuna |
- nerazvrstane ceste |
285.000.000,00 kuna |
- groblja i krematorij |
18.000.000,00 kuna |
- javnu rasvjetu |
35.000.000,00 kuna |
- ostalo |
2.000.000,00 kuna |
Ukupno: |
420.000.000,00 kuna |
Detaljan opis radova na izgradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture po pojedinim vrstama objekata i uređaja, bit će iskazani u Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za 2011.
B) Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom
Pod gradnjom objekata i uređaja za opskrbu pitkom vodom podrazumijeva se gradnja uređaja za upravljanje glavnim i precrpnim postajama, crpnih stanica s uređajima za kondiciranje vode i elektrostrojarskom opremom, zdenaca, vodovodne mreže s rezervoarima, precrpnim postajama, prekidnim komorama, razvodnim vodovima, hidrantima i javnim izljevima, te priključaka koji se sastoje od spojnog voda od ulične cijevi do zapornog uređaja iza glavnog vodomjera.
Pod gradnjom objekata i uređaja za odvodnju otpadnih voda podrazumijeva se gradnja uličnih odvodnih kanala s odvodnim cjevovodom od spoja ulične odvodnje do kontrolnog okna, sabirnih kanala višeg reda, glavnih odvodnih kanala, revizijskih okna, okna za ubacivanje snijega, okna sa splavnim vratima, pjeskolova i taložnica, crpnih postaja, kišnih bazena, retencija i preljeva, mjernih stanica vodostaja, mjernih stanica protočnih količina, mjernih stanica sustava kanalskih voda, dojavnih stanica vodostaja, dojavnih stanica protočnih količina, dojavnih stanica sustava kanalskih voda i upusta u rijeku Savu kao vodoprijemnika. Pod gradnjom objekata i uređaja odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda podrazumijeva se i gradnja centralnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda s pratećim infrastrukturnim objektima.
Pod gradnjom objekata i uređaja za opskrbu plinom podrazumijeva se gradnja visokotlačnih, srednjotlačnih i niskotlačnih plinovoda s dijelovima plinovoda od uličnog plinovoda do glavnoga zapornog uređaja na građevini ili u građevini, redukcijskih stanica, skladišta za plin, postrojenja za proizvodnju zamjenskog plina, te uređaja za daljinski nadzor plinovodnog sustava.
Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture za opskrbu vodom te odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda, financira se iz cijene komunalne usluge, naknade za priključenje, proračuna, naknade za koncesije i drugih izvora utvrđenih posebnim zakonom.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 82/04) nije utvrđeno da se gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture i nabava opreme za opskrbu plinom i opskrbu toplinskom energijom može financirati iz navedenih sredstava zbog toga što te djelatnosti nisu utvrđene kao komunalne djelatnosti.
Kako u vrijeme izrade ovog programa nisu doneseni svi podzakonski propisi kojima se uređuju odnosi utvrđeni Zakonom o energiji, gradnja objekata i uređaja za opskrbu plinom planirana je i u 2011. iz ostalih proračunskih prihoda u visini od 1.000.000,00 kuna
Na temelju dijela cijene komunalnih usluga koje su podružnice Zagrebačkog holdinga d.o.o., kao isporučitelji usluga odredili za financiranje gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture, planira se iz ovog izvora prihoda u 2011. ostvariti sredstva u iznosu od 35.700.000,00 kuna, i to prema vrsti usluga:
- opskrba pitkom vodom |
17.000.000,00 kuna |
- odvodnja |
18.700.000,00 kuna |
Ukupno: |
35.700.000,00 kuna |
Temeljem Zakona o komunalnom gospodarstvu određene obveze plaćanja naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu, ocjenjuje se tijekom 2011. ostvariti sredstva u iznosu od 3.000.000,00 kuna, i to prema vrsti komunalne infrastrukture:
- opskrba pitkom vodom |
1.700.000,00 kuna |
- odvodnja otpadnih i oborinskih voda |
1.300.000,00 kuna |
Ukupno: |
3.000.000,00 kuna |
Programom gradnje cjelokupna se sredstva dijela cijene komunalnih usluga i naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, i to za:
- opskrbu pitkom vodom |
18.700.000,00 kuna |
- odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda |
20.000.000,00 kuna |
Ukupno: |
38.700.000,00 kuna |
Detaljan opis radova na izgradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture, po pojedinim vrstama objekata i uređaja, iskazani su u Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za 2011.
C) Ostali radovi gradnje komunalne infrastrukture
Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiraju se i radovi koji po svojoj vrsti i značenju jesu radovi gradnje komunalne infrastrukture, ali se zbog izvora prihoda za financiranje iskazuju kao zaseban dio ovog programa.
Sredstva za izvršenje ovog dijela programa osiguravaju se iz ostalih prihoda i primitaka gradskog proračuna u iznosu od 26.300.000,00 kuna.
Navedenim će se sredstvima tijekom 2011. financirati izvršenje sljedećih radova i obveza:
- izvođenje radova gradnje objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju, opskrbu plinom i toplinskom energijom, električnom energijom i DTK, temeljem ugovora o financiranju gradnje komunalija individualne potrošnje iz ranijeg razdoblja |
500.000,00 kuna |
- izvođenje radova sanacija klizišta u Gradu |
24.000.000,00 kuna |
- izvođenje radova gradnje komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova hrvatskih branitelja Domovinskog rata i njihovih obitelji |
1.000.000,00 kuna |
- izvođenje radova gradnje komunalne infrastrukture na lokacijama iz Programa društveno poticane stanogradnje |
800.000,00 kuna |
Ukupno: |
26.300.000,00 kuna |
3.3.2. Održavanje komunalne infrastrukture
Programom održavanja komunalne infrastrukture utvrđuje se, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, obavljanje komunalnih djelatnosti:
- odvodnje atmosferskih voda,
- čišćenja javnih površina,
- održavanja javnih površina,
- održavanja nerazvrstanih cesta,
- održavanja groblja i krematorija,
- javne rasvjete.
Sredstva za financiranje radova iz Programa održavanja komunalne infrastrukture osigurana su rasporedom prihoda gradskog proračuna za 2011. od komunalne naknade u iznosu od 571.780.000,00 kuna i ostalih proračunskih sredstava u iznosu od 15.000.000,00 kuna.
U skladu s predvidivim sredstvima i na temelju programa radova na održavanju komunalne infrastrukture podružnica Zagrebačkog holdinga d.o.o. osnovanih za obavljanje navedenih komunalnih djelatnosti, izrađen je Program održavanja komunalne infrastrukture za 2011.
U nastavku je tabelarni prikaz radova na održavanju komunalne infrastrukture prema vrsti komunalnih djelatnosti, s naznakom nositelja izvršenja programa i vrijednošću planiranih radova:
Redni broj |
Komunalna djelatnost i nositelj izvršenja programa |
Vrijednost programa |
|
1. |
Odvodnja atmosferskih voda |
26.380.000,00 |
|
Podružnica Vodoopskrba i odvodnja |
26.380.000,00 |
||
2. |
Čišćenje javnih površina |
111.000.000,00 |
|
Podružnica Čistoća |
111.000.000,00 |
||
3. |
Održavanje javnih površina |
208.580.000,00 |
|
Podružnica Zrinjevac |
122.300.000,00 |
||
Podružnica Upravljanje sportskim objektima (RŠC Jarun i Bundek) |
20.000.000,00 |
||
Podružnica Gradsko stambeno -komunalno gospodarstvo |
18.000.000,00 |
||
Prirodoslovno - matematički fakultet (Botanički vrt) |
1.580.000,00 |
||
Javna ustanova Maksimir |
4.000.000,00 |
||
Podružnica Upravljanje sportskim objektima poslovna jedinica Sljeme |
3.000.000,00 |
||
Podružnica Upravljanje sportskim objektima (Hipodrom) |
3.100.000,00 |
||
Podružnica Gradska groblja |
600.000,00 |
||
Intervencije u prostoru, Importanne centar, pješačka zona, javni satovi i sl. |
26.000.000,00 |
||
- Zimska služba |
10.000.000,00 |
||
4. |
Održavanje nerazvrstanih cesta |
104.000.000,00 |
|
Podružnica Zagrebačke ceste |
70.000.000,00 |
||
- redovno održavanje |
|||
- ljetno 55.000.000,00 |
|||
-zimsko 15.000.000,00 |
|||
- izvanredno održavanje |
34.000.000,00 |
||
5. |
Održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina |
134.820.000,00 |
|
- utrošak električne energije javne rasvjete-Hrvatska elektroprivreda |
86.000.000,00 |
||
- održavanje električne javne rasvjete |
45.000.000,00 |
||
"Gradska plinara" d.o.o. |
|||
- utrošak plina za plinsku javnu rasvjetu |
1.720.000,00 |
||
- održavanje plinske javne rasvjete |
2.100.000,00 |
||
6. |
Neraspoređena interventna sredstva |
2.000.000,00 |
|
Ukupno: |
586.780.000,00 |
||
3.3.3. Uređivanje grada
Jedna od temeljnih odrednica razvitka Grada Zagreba u sferi komunalnog življenja i prostornog uređivanja grada je urbana obnova gradskih prostora i sadržaja.
Na temelju odrednica Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada kao i saznanja o najpotrebnijim aktivnostima, u 2011. se godini planira nastaviti s uređivanjem i revitalizacijom zapuštenih gradskih sadržaja i prostora.
Sredstva za provedbu programa osigurana su rasporedom sredstava Proračuna Grada Zagreba - ostali proračunski prihodi u iznosu od 20.100.000,00 kuna.
KLASA: 400-06/10-01/55
URBROJ: 251-01-04-10-43
Zagreb, 20. prosinca 2010.
Predsjednik
Gradske skupštine
Boris Šprem, v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.