zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

28.12.2009.

Donesen

22.12.2009.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2010.

Pročišćeni tekst vrijedi od 28.12.2009.

Narodne novine 27/2009

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2010. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 27/09)

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08 i 86/09) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09 i 25/09), Gradska skupština Grada Zagreba, na 7. sjednici, 22. prosinca 2009., donijela je

PROGRAM

javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2010.

UVOD

Sustav odgoja i osnovnog obrazovanja provodi se u školskoj 2009/2010. godini u Gradu Zagrebu u:

a/ ustanovama osnivač kojih je Grad Zagreb

- 106 redovnih osnovnih škola u koje je upisano 61.597 učenika u 2.759 razrednih odjela,

- 4 osnovne škole za učenike s teškoćama u razvoju u koje je upisano 765 učenika u 124 razredna odjela,

- 4 osnovne umjetničke škole od čega 3 osnovne glazbene škole i 1 plesna osnovna škola. Osnovno umjetničko obrazovanje provodi se i u 5 srednjih glazbenih škola te 2 srednje plesne škole.

Umjetničkim obrazovanjem je obuhvaćeno 4.170 učenika, koji su polaznici i redovnih osnovnih škola, raspoređenih u 311,5 razrednih odjela,

- u Osnovnoj školi za mladež i odrasle pri CDO "Birotehnika", osnovnoškolskim obrazovanjem obuhvaćeno je 55 učenika, raspoređenih u 6 razrednih odjela;

b/ privatnim osnovnim školama s pravom javnosti

- 6 osnovnih škola u koje je upisano 546 učenika u 46 razrednih odjela.

U Proračunu Grada Zagreba za 2010. osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti osnovnog školstva iz dvaju izvora:

I. IZ SREDSTVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE OSNOVNOG ŠKOLSTVA

Plan - 145.757.915,00 kn

Sredstva za financiranje minimalnoga financijskog standarda osnovnog školstva Grada Zagreba u 2010. godini osiguravaju se u Proračunu Grada Zagreba temeljem odgovarajuće Odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i Uredbe o načinu izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Iz sredstava za decentralizirane funkcije osigurava se financiranje minimalnoga financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva, i to: materijalni i financijski rashodi, rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu.

A. Materijalni i financijski rashodi Plan - 95.578.948,00 kn

1. Naknade troškova zaposlenima

2. Rashodi za materijal i energiju

3. Rashodi za usluge

4. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja

5. Ostali financijski rashodi

B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja

Plan - 17.250.000,00 kn

Dio sredstava za hitne intervencije doznačuje se školi temeljem kriterija obujma djelatnosti mjesečnim akontacijama sredstava. Sredstva za usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija i izvornih sredstava Grada Zagreba. Prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:

a. Održavanje krovišta

b. Održavanje kotlovnica i sustava grijanja

c. Održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija

d. Održavanje elektroinstalacija

e. Održavanje unutarnje i vanjske stolarije

f. Ostali građevinski radovi

C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu

Plan - 32.928.967,00 kn

1. Građevinski objekti

a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija

Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskih objekata koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana sukladno sporazumu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa i Grada Zagreba od 25.11.2005., a prema postupku koji je jednak kao i kod investicijskog održavanja, s tim da je prioritet rješavanje trosmjenskog rada u osnovnim školama, sukladno planu izgradnje novih objekata, dogradnje i nadogradnje postojećih objekata za potrebe osnovnog školstva Grada Zagreba.

2. Postrojenja i oprema

a) Oprema i namještaj

b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene

Sredstva za opremanje osnovnih škola ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba osnovnih škola i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija i izvornih sredstava Grada Zagreba za poboljšanje standarda u osnovnom školstvu.

Plan nabave roba, radova i usluga za 2010. godinu izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na osnovi opravdanog zahtjeva ustanova.

II. IZ IZVORNIH SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA U OSNOVNOM ŠKOLSTVU Plan - 105.325.636,00 kn

Programom javnih potreba u odgoju i osnovnom obrazovanju Grada Zagreba za 2010. kao i proteklih godina, iz Proračuna Grada Zagreba, osiguravaju se značajna sredstva za financiranje širih javnih potreba Grada Zagreba u djelatnosti, i to kroz sljedeće programe:

1. produženog boravka,

2. donacija privatnim osnovnim školama,

3. sufinancirane prehrane,

4. održavanja i opremanja osnovnih škola za poboljšanje standarda,

5. naknada za rad školskih odbora,

6. ostalih izvannastavnih aktivnosti,

7. škole u prirodi,

8. tečajeva stranih jezika,

9. vikendom u športske dvorane,

10. pomoćnici u nastavi / osobni pomoćnici.

1. PRODUŽENI BORAVAK Plan - 48.325.636,00 kn

Produženi boravak neobvezni je oblik neposrednoga odgojno-obrazovnog rada koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti.

Osnovne škole organiziraju produženi boravak za potrebe svojih učenika, a iznimno i za učenike izvan svoga upisnog područja uz suglasnost ovog ureda. Produženi boravak organizira se za učenike I., II. i III. razreda, a iznimno i za učenike IV. razreda o čemu odlučuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na osnovi obrazloženog prijedloga škole.

Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka ustrojava se u pravilu od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina), a samo iznimno za učenike više razreda (kombinirana odgojno - obrazovna skupina). Već nekoliko godina konstantno raste interes i potreba roditelja za produženim boravkom u osnovnoj školi, što se i odobrava i za što se osiguravaju sredstva u Proračunu Grada Zagreba.

Temeljem zahtjeva osnovnih škola, ovim se programom osiguravaju sredstva za plaće, naknade i prijevozne troškove za 430 učitelja. U 97 osnovnih škole programom je obuhvaćen 9.860 učenika u 430 odgojno-obrazovnih skupina.

Dnevno trajanje produženog boravka je od 12,00 do 17,00 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim i prostornim uvjetima. Produženi boravak mogu organizirati škole koje imaju odgovarajući učionički i drugi prostor, a zapošljavanje učitelja za njegovu provedbu odobrava gradonačelnik Grada Zagreba.

Program produženog boravka provodi se:

- od 12,00 do 14,00 sati učenici provode slobodno vrijeme (objed, odmor) a,

- od 14,00 do 17,00 sati za učenike je organiziran odgojno-obrazovni rad.

U organiziranome odgojno-obrazovnom radu učenici, pod vodstvom učitelja, izrađuju domaće zadaće, samostalno uče i izrađuju ostale zadatke. Ovaj je rad usuglašen s nastavnim programom a metode rada učitelja i učenika u odgojno-obrazovnom radu identične su metodama rada redovite nastave. Slobodne aktivnosti podrazumijevaju učiteljevu slobodu kreiranja, smisao za stvaralaštvo, a istodobno potiču učenike da se angažiraju za rad izvan redovite nastave. Učitelji razredne nastave koji provode produženi boravak sklapaju sa školom ugovor o radu te imaju ista prava i obveze kao i drugi učitelji škole.

Prioritet pri uključivanju u produženi boravak imaju:

- djeca oba zaposlena roditelja ili zaposlenoga samohranog roditelja koja koriste pravo na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi;

- djeca invalida Domovinskog rata ako je drugi roditelj zaposlen;

- djeca s teškoćama u razvoju;

- djeca bez roditelja ili zanemarenoga roditeljskog staranja;

- djeca koja žive u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima;

- djeca koja primaju dječji doplatak.

Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno staratelji učenika, dostavljaju školi. Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih uvjeta ne može povećati broj odgojno - obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi navedenih kriterija.

Produženi boravak besplatan je za učenike, a roditelji financijski sudjeluju u cijeni prehrane sukladno svom materijalnom i socijalnom statusu te kriterijima za sufinanciranje prehrane učenika iz sredstava Proračuna Grada Zagreba. O provedbi produženog boravka škola sklapa ugovor s roditeljem, odnosno starateljem učenika, za svaku školsku godinu.

O svakom povećanju potreba za produženim boravkom u odnosu na potrebe utvrđene ovim programom javnih potreba u odgoju i osnovnom obrazovanju, odlučuje gradonačelnik Grada Zagreba, na temelju prijedloga Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno utvrđenim kriterijima i osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba, s tim da je odgovarajući prostor osnovni uvjet za odobrenje novih odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka. Osnovne škole, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja, dostavljaju na kraju svake školske godine prijedlog ustroja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za iduću školsku godinu.

Sredstva za opremanje produženog boravka raspoređuju se na osnovi iskazanih potreba škole u okviru sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba.

2. DONACIJE PRIVATNIM OSNOVNIM ŠKOLAMA Plan -500.000,00 kn

Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2010. godinu, posebna će se pozornost posvetiti privatnim osnovnim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o potpori privatnim osnovnim školama s pravom javnosti i CDO Birotehnika, a donijet će ih gradonačelnik Grada Zagreba.

3. SUFINANCIRANJE PREHRANE Plan - 30.000.000,00 kn

Sve osnovne škole dužne su osigurati prehranu učenika. U zagrebačkim osnovnim školama prehranjuje se oko 48.800 učenika.

Cijena mliječnog obroka iznosi 5,00 kuna, ručka 9,00 kuna a užine 2,50 kuna. Svi učenici ostvaruju pravo na sufinanciranje cijene obroka, sukladno utvrđenim kriterijima i

mjerilima iz ovog programa. Razlika sredstava do utvrđene pune cijene besplatnih i sufinanciranih obroka, školi se doznačuje iz proračunskih sredstava.

Sufinanciranjem cijene obroka obuhvaćeni su svi korisnici školske prehrane, i to:

A. Pravo na besplatni: mliječni obrok, ručak i užinu imaju učenici:

- čija je obitelj korisnik stalne pomoći ili jednokratne pomoći;

- čiji su roditelji (odnosi se na oba roditelja, odnosno samohranog roditelja) ostali bez posla i redovno su prijavljeni Zavodu za zapošljavanje ili zadnja dva mjeseca nisu primili plaću;

- djeca invalida Domovinskog rata;

- djeca koja su u Domovinskom ratu izgubila jednog ili oba roditelja.

U pravilu se ručak i užina organiziraju za djecu koja su uključena u program produženog boravka. Učenici ove kategorije sufinanciranja prehrane izvan produženog boravka, mogu konzumirati besplatni ručak i užinu, ako to škola može organizirati.

B. Učenici koji primaju dječji doplatak imaju pravo na sufinancirane obroke, i to na:

- sufinancirani mliječni obrok,

- sufinancirani ručak i užinu (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).

Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak, i to:

- uz popust od 86,00%, odnosno cijena iznosi 0,70 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/1., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/1.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu (Narodne novine 94/01, 138/06 i 107/07);

- uz popust od 65,00%, odnosno cijena iznosi 1,75 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/2. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/2.) Zakona o doplatku za djecu;

- uz popust od 50,00%, odnosno cijena iznosi 2,50 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/3. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/3.) Zakona o doplatku za djecu.

Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak, i to:

- uz popust od 85,56%, odnosno, cijena iznosi 1,30 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/1., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/1.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;

- uz popust od 63,89%, odnosno cijena iznosi 3,25 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/2. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/2.) Zakona o doplatku za djecu.

- uz popust od 50,00%, odnosno cijena iznosi 4,50 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/3. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/3.) Zakona o doplatku za djecu.

Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.

Učenici ove kategorije sufinanciranja prehrane, izvan produženog boravka, mogu konzumirati ručak po cijeni od 6,50 kuna kao i užinu po cijeni od 2,00 kune, ako to škola može organizirati.

C. Ostali učenici, izvan kriterija pod A. i B., također ostvaruju popust u cijeni obroka u školskoj prehrani:

- Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 30,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 3,50 kune.

- Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 27,78%, odnosno cijena za korisnika iznosi 6,50 kuna.

- Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.

Za učenike u produženom boravku škola je dužna organizirati mogućnost konzumacije triju obroka (mliječni obrok, ručak i užina).

Za učenike izvan sustava produženog boravka, ako škola zadovoljava sve prostorne i materijalne uvjete, ima adekvatnu kuhinjsku opremu i opremu za serviranje hrane i ako je kadrovski ekipirana, može organizirati konzumaciju besplatnog ručka i užine (za kategoriju A.), kao i konzumaciju ručka po cijeni od 6,50 kn i užine po cijeni od 2,00 kn (za kategoriju B.).

U svim je slučajevima, škola dužna obvezno primjenjivati kriterije, mjerila kao i sufinancirane cijene obroka iz ovog programa, kao maksimalne cijene obroka prema korisnicima.

Učenici se uključuju u besplatnu ili sufinanciranu prehranu od datuma kada osnovna škola zaprimi dokumentaciju, a ne od datuma koje nosi rješenje, uvjerenje ili potvrda o pravu na DD, odnosno rješenje ili uvjerenje o pravu korištenja socijalne pomoći i ostala uvjerenja.

4. ODRŽAVANJE I OPREMANJE OSNOVNIH ŠKOLA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA
Plan - 7.900.000,00 kn

4.1. Usluge tekućeg i investicijskog održavanja Plan - 6.000.000,00 kn

Program obuhvaća hitne intervencije i investicijsko održavanje objekata i opreme osnovnih škola, osnovnih glazbenih i baletnih škola kao i specijalnih škola za osnovno obrazovanje. Sredstva za investicijsko održavanje objekata osnovnih škola ulažu se prema jedinstvenoj listi prioriteta i Planu nabave roba, radova i usluga za 2010. godinu, što ga sukladno osiguranim sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija i programa javnih potreba, izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.

Planirana sredstva koristit će se za hitne intervencije na održavanju krovova, školskih instalacija i održavanju opreme školskih učionica, razredne i predmetne nastave, praktikuma i drugih prostorija.

Sredstva će se koristiti i za investicijsko i tekuće održavanje školskih kuhinja i blagovaonica (prema programu održavanja za 2010. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport), kao što su sanacija i izmjena svih vrsta instalacija, podova, vrata i prozora, izvedba i popravak ventilacijskih uređaja, uvođenje nužnih instalacija za priključenje nove opreme i sl., kao i za hitne intervencije u školskim kuhinjama i blagovaonicama.

4.2. Nabava uredske opreme i namještaja, uređaja, strojeva i opreme za ostale namjene i knjiga
Plan - 1.900.000,00 kn

Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola i izrađuje plan opremanja prema namjeni.

Nabava opreme odnosi se na nabavu namještaja za učionice, nabavu nastavnih pomagala, školskih ploča, nabavu opreme za TZK, namještaja za školske knjižnice, opremanje praktikuma, opreme za sustav videonadzora, održavanja, zaštite i sl.

Ovim se sredstvima omogućuje nabava nove opreme i sitnog inventara za pripremu i serviranje hrane u školskim kuhinjama i zamjena postojeće dotrajale opreme radi modernizacije tehnologije pripreme i podjele hrane u školskim kuhinjama i blagovaonicama, a prema programu opremanja za 2010. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na temelju opravdanih zahtjeva škola.

U 2010. potrebno je osigurati sredstva za program informatičkog opremanja osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba i uspostavu zajedničkog informacijskog sustava (internetskog-evidencijskog sustava) predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu.

Opremanje školskih knjižnica odnosi se ponajprije na nabavu knjiga, i to kako obvezne školske lektire tako i drugih vrijednih izdanja za potrebe učenika i nastavnika.

5. NAKNADE ZA RAD ŠKOLSKIH ODBORA Plan - 1.200.000,00 kn

Sredstva za naknade predsjednicima i članovima školskih odbora osnovnih škola kojih je osnivač Grad Zagreb, planiraju se u okviru sredstava za poboljšanje standarda osnovnog školstva a isplaćivat će se na temelju Zaključka o naknadi predsjednicima i članovima tijela upravljanja javnih ustanova kojih je osnivač Grad Zagreb i ustanova nad kojima je grad Zagreb preuzeo obavljanje osnivačkih prava (Službeni glasnik 4/09. i 8/09).

6. OSTALE IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI Plan - 5.600.000,00 kn

6.1. Prijevozni troškovi

Sredstva su namijenjena za prijevozne troškove sudionika programa Škole u prirodi, programa poduke plivanja, programa natjecanja i smotri kao i programa izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti.

6.2. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja

6.2.1. Poduka plivanja

Sukladno Državnom pedagoškom standardu osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine 63/08 članak 40.) početkom školske godine 2009./10. (rujan - listopad) provjerava se umijeće plivanja učenika II. i III. razreda koji nisu bili obuhvaćeni Programom poduka plivanja u protekloj školskoj godini.

Minimalni program poduke traje 15 sati, a izvodi se u odgojno-obrazovnim skupinama s najviše 15 učenika.

Program poduke plivanja za učenike osnovnih škola Grada Zagreba provodi se na četiri postojeća bazena, i to: bazenu SC Mladost na Savi, bazenu Zimskog plivališta Mladost, bazenu Utrine i bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke.

Na bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke svi su raspoloživi kapaciteti tijekom školske godine rezervirani za učenje plivanja učenika zagrebačkih osnovnih škola, a Školi se na temelju sporazuma nadoknađuju u vezi s tim materijalni troškovi bazena, opremanja, tekućeg i investicijskog održavanja do planiranih sredstava, a koji se ne financiraju kroz opće i ostale troškove škole iz decentraliziranih sredstava. Izgradnja novih osnovnih škola s bazenima u pojedinim gradskim dijelovima pridonijet će podizanju kvalitete provedbe ovog značajnog programa.

6.2.2. Natjecanja i smotre

Izvannastavne aktivnosti provode se kao sastavni dio redovitoga školskog sustava tijekom školske godine. Svrha je izvannastavnih aktivnosti omogućiti iskazivanje i ostvarivanje posebnih zanimanja i sklonosti učenika, otkrivanje i njegovanje darovitosti, poticanje stvaralaštva te stjecanje znanja i umijeća. Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti su natjecanja, susreti i smotre učenika koji se organiziraju od školske do državne razine.

Program natjecanja i smotri učenika osnovnih škola Grada Zagreba donosi, na prijedlog Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, gradonačelnik Grada Zagreba. Natjecanja i smotre u županijama organiziraju i provode županijski upravni odjeli za društvene djelatnosti, odnosno u Gradu Zagrebu Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.

Najznačajniji programi na tom području su: LiDraNo (literarno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, natjecanja u informatici, tehničkom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, ekokviz, sigurnost u prometu, pružanje prve pomoći i "GLOBE u školi". U programima sudjeluju učenici i učitelji-mentori osnovnih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici, te izvanškolske stručne udruge.

U programima koji se organiziraju na školskoj razini, u pravilu je uključena većina učenika. Ured financira troškove natjecanja školama domaćinima uključivo i najam kazališnih dvorana, tiskanje pohvalnica, zahvalnica, diploma, pozivnica, naljepnica, plakata i Zbornika LiDraNo te osigurava nagrade učenicima i mentorima.

6.2.3. Druge izvannastavne aktivnosti

Uz osiguranje značajnijih sredstva za 2010. godinu, financiraju se, dijelom ili u cijelosti, i sljedeći programi:

- sudjelovanje učenika osnovnih škola na međunarodnim susretima i natjecanjima;

- nagrade učiteljima i školama za zapažene rezultate na susretima i natjecanjima učenika u zemlji i inozemstvu;

- sudjelovanje učenika i njihovih voditelja na seminarima i ljetnim školama u Hrvatskoj;

- suradnja osnovnih škola sa školama u Hrvatskoj i inozemstvu;

- programi nacionalnih manjina;

- izborno-fakultativni programi;

- tiskanje školskih listova i monografija;

- obilježavanje obljetnica djelovanja osnovnih škola, na temelju dokumentiranih zahtjeva škola, i to: do 15.000,00 kuna za 5 i 10 godina; do 20.000,00 kuna za 20, 25, 30 i 40 godina; do 30.000,00 kuna za 50, 60, 70, 80 i 90 godina; do 50.000,00 kuna za 100, 110, 120, 130 i 140 godina; do 70.000,00 kuna za 150 godina i svakih daljnjih 10 godina djelovanja ustanova;

- projektna i terenska nastava za učenike osnovnih škola;

- poduka učenika osnovnih škola iz prve pomoći;

- smotra dječjeg stvaralaštva;

- Svjetski dan školskog mlijeka;

- manifestacije, tribine i slični programi.

Grad mladih Granešina tijekom školske godine provodi program jednodnevnog boravka kojim je tijekom godine obuhvaćeno oko 10.000 učenika. U programu jednodnevnog boravka po cijeni od 70,00 kuna Grad sudjeluje s 35,00 kuna.

Radi većeg obuhvata mladeži programima organiziranoga slobodnog vremena, školske športske dvorane i drugi prostori osnovnih škola Grada Zagreba namijenjeni su ponajprije učenicima škole za provođenje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. U terminima kada nisu u funkciji izvođenja redovitoga školskog programa te izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, škola može dati u zakup navedene prostore uz predhodnu suglasnost osnivača.

7. ŠKOLA U PRIRODI Plan - 5.000.000,00 kn

Kao zaseban nastavni oblik, Škola u prirodi ima važnu odgojnu i obrazovnu zadaću. Radom, učenjem i druženjem u Školi u prirodi učenici provjeravaju znanja i iskustva, vježbaju i primjenjuju ih u stvarnoj životnoj sredini. Program je razrađen na: nastavne sadržaje, športsko-rekreacijske sadržaje i slobodno vrijeme, a svi se nastavni predmeti u Školi u prirodi izvode prema nastavnom planu.

Program se ostvaruje na temelju ustrojstva Škole u prirodi utvrđenog u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj, što ga je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa 3. kolovoza 2006.

Program Škole u prirodi za učenike trećih i četvrtih razreda izvodi se u: Odmaralištu "Stoimena" u Crikvenici, "Cvrčak" u Dugoj Uvali i "Zlatokrila" u Velom Lošinju - Zagrebački holding d.o.o., Podružnica "Vladimir Nazor" i u objektima Crvenog križa Zagreb - Domu Crvenog križa na Sljemenu i "Villa Rustica" u Novom Vinodolskom.

Dom Crvenog križa na Sljemenu

Planira se da tijekom 2010. ovaj program Škole u prirodi obuhvati 60 škola, odnosno u ovom će domu tjedno boraviti do 110 učenika i 6 učitelja trećih razreda, a ukupno bi ovim programom bilo obuhvaćeno oko 3.500 učenika i 250 učitelja. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz ukupnu cijenu programa od 700,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 200,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 500,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Odmaralište "Stoimena" u Crikvenici

U ovom odmaralištu učenici četvrtih razreda borave i rade od ponedjeljka do petka, a u programu obvezatno sudjeluju svi učenici jednog razrednog odjela, s učiteljem. Tjedni programi omogućuju boravak do 300 učenika i njihovih učitelja. Ovim petodnevnim programom bit će obuhvaćeno oko 1.800 učenika i 120 učitelja. Ukupna je cijena programa 720,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 470,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Odmaralište "Cvrčak" u Dugoj Uvali

Ovaj se program Škole u prirodi provodi od ponedjeljka do petka, a obuhvaća oko 1.100 učenika i 70 učitelja. Ukupna je cijena programa 720,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 470,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Odmaralište "Zlatokrila" u Velom Lošinju

U ovom se odmaralištu program Škole u prirodi provodi od ponedjeljka do petka, a obuhvaća oko 1.100 učenika i 70 učitelja iz 15 škola. Ukupna je cijena programa 720,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 470,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Objekt Crvenog križa u Novom Vinodolskom "Villa Rustica"

Ovaj se petodnevni program Škole u prirodi za učenike četvrtih razreda, koji obuhvaća organizaciju boravka, nastave i prehrane, provodi u organizaciji Crvenog križa Zagreb, a može obuhvatiti do 200 učenika tjedno, odnosno oko 3.400 učenika i 210 učitelja. Ukupna je cijena ovog programa 720,00 kuna po učeniku, od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 470,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

8. TEČAJEVI STRANIH JEZIKA Plan - 1.000.000,00 kn

Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport je tijekom ljetnih školskih praznika 2007. prvi put organizirao besplatne tečajeve stranih jezika za učenike osnovnih škola Grada Zagreba cilj kojih je omogućiti, osobito učenicima iz socijalno-ugroženih obitelji, korisno provođenje slobodnog vremena, povećanje njihovih odgojno-obrazovnih postignuća i stjecanje jezičnih kompetencija.

Nastava će se održavati u osnovnim školama - punktovima za područje grada, a prema gradskim četvrtima, za provedbu tečajeva koji se organiziraju tijekom ljetnog odmora učenika.

9. VIKENDOM U ŠPORTSKE DVORANE Plan - 4.500.000,00 kn

Program "Vikendom u športske dvorane" započeo je početkom školske godine 2007/2008. na inicijativu Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, a u suradnji s osnovnim školama Grada Zagreba.

Programom je obuhvaćeno oko 14 000 učenika iz 84 osnovne škole raznim oblicima sportskih aktivnosti. Redovite se aktivnosti odnose na rekreativno bavljenje športovima uz učenje pojedinih elemenata športa što se održava 1-3 x tjedno za pojedini šport, poduku pomoćnih sudaca, poduku i rad na koreografiji cheerleadersica, učenje motoričkih struktura športova koji nisu uobičajeni za program TZK - golf, rolanje, hokej na travi, baseball, itd, neki od oblika zajedničkog vježbanja - aerobik, step, poligoni prepreka, vježbanje po stanicama, trim-kabinet i slično te prema potrebi vođenje školskoga športskog kluba.

Pojedinačne se akcije odnose na razredna, školska te međuškolska prijateljska natjecanja u gradskim četvrtima, prezentacije športova, savjetovanja o zdravoj prehrani i važnosti rekreativnog vježbanja / kretanja za poboljšanje stanja krvnožilnog i lokomotornog sustava, izlete na području Grada (Medvednica, Jarun, Bundek, Maksimir), posjete športskim muzejima, obilaske većih športskih objekata.

Zajedničke akcije su akcije na gradskoj razini npr. obilježavanje i proslava Svjetskog dana športa, pješačenja, obitelji, Kros sportskih novosti, Olimpijski festival osnovnih škola Grada Zagreba.

10. POMOĆNICI U NASTAVI / OSOBNI POMOĆNICI Plan - 1.300.000,00 kn

S obzirom na sve veći broj učenika s rješenjima o prilagođenom obliku školovanja zbog zdravstvenih teškoća ili oporavka od teških operativnih zahvata ali i impulzivnog ponašanja, s ciljem pomoći učenicima i nastavnicima u izvršenju nastavnog plana i programa, sukladno novim zakonskim odredbama škola može angažirati odgojne-obrazovne radnike za ispunjavanje posebnih potreba u odgojno-obrazovnom radu što se ponajprije odnosi na učenike s teškoćama u razvoju. Navedene radnike angažiraju škole na prijedlog osnivača a uz suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Narodne novine, broj 87/08 i 86/09). U Državnome pedagoškom standardu osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine, broj 63/08) navodi se da škole mogu osigurati pomoćnika u nastavi, prevoditelja znakovnog jezika i osobnog pomoćnika učenicima kojima je rješenjem o primjerenom obliku školovanja potrebna pomoć u učenju, kretanju i obavljanju školskih aktivnosti i zadataka. Navedenu pomoć određuje povjerenstvo za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta do donošenja provedbenih propisa kojima će se razraditi kriteriji odabira učenika kojima je potreban pomoćnik, kao i način njegove edukacije i supervizije te financiranje. Škole su Gradskom uredu za obrazovanje kulturu i šport dužne dostaviti

1. opis funkcioniranja učenika za kojeg se traži pomoćnik u školskim prostorima uz naglasak na ponašanja i aktivnosti u kojima je vidljiva potreba za asistentom;

2. medicinsku dokumentaciju učenika uz prethodnu suglasnost roditelja;

3. podatak o tome koji razred pohađa navedeni učenik kao i koliko je učenika u istom razredu;

4. plan rada razrednika s navedenim učenikom;

5. opis poslova stručnih suradnika škole s navedenim učenikom;

6. rješenje o primjerenom obliku školovanja za navedenog učenika ako ga ima odnosno naznaku o njegovu neposjedovanju.

Članovi povjerenstva dužni su opisati zadaće i obveze pomoćnika u odnosu na teškoće u razvoju za svakog učenika.

III. VLASTITI PRIHODI

Osnovnoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode, i to:

A) Iznajmljivanjem prostora i opreme

1. Ako se prostor i oprema, u smislu članka 1. stavka 3. Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (Narodne novine 91/96, 124/97, 174/04 i 38/09) daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje športskih dvorana i igrališta seniorima i građanima u slobodnim terminima koji nisu potrebni za rad s učenicima, škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup, s tim da zakupnina iznosi:

- 50,00 kuna po satu - za športske dvorane do 150 m2;

- 100,00 kuna po satu - za športske dvorane 151-300 m2;

- 250,00 kuna po satu - za ostale športske dvorane;

- 60,00 kuna po satu - za asfaltna igrališta (rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.);

- 150,00 kuna po satu - za nogometna igrališta;

- 60,00 kuna po satu - za nogometna asfaltna igrališta;

- 60,00 kuna po satu - za nogometna igrališta ostalih podloga;

- 60,00 kuna po satu - za trim-kabinet;

- 60,00 kuna po satu - za klasične učionice za nastavu stranih jezika i ostalu teorijsku nastavu kao i umjetničke programe;

- 200,00 kuna po satu - za informatičke učionice s opremom;

- 700,00 kuna - mjesečno po automatu za prostor s priključcima za električnu energiju.

Prioritet u korištenju športskih dvorana imaju športski klubovi i savezi iz Programa javnih potreba u športu Grada Zagreba.

Osnovne škole su dužne, za davanje u zakup prostora i opreme, prethodno zatražiti mišljenje Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Ugovori o davanju u zakup zaključuju se najduže na jednu godinu.

2. Za ostali prostor i opremu koji nije sadržan u prethodnoj točki primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (Narodne novine 91/96, 124/97, 174/04 i 38/09) te Odluke o zakupu poslovnog prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 3/98, 16/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 2/02 - ispr., 4/05, 10/06 i 17/09) kojom se, u skladu s člankom 1., određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Grada Zagreba i na kojima Grad Zagreb ima pravo raspolaganja i korištenja, te poslovnog prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.

Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/04, 18/07, 8/08 i 14/09).

Temeljem članka 29. Odluke o zakupu poslovnog prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o davanju u zakup poslovnog prostora od Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada.

B) Iz školarina te,

C) Iz ostalih prihoda

Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na žiroračunu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih odbora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno odredbama statuta, i to:

- prihode iz točke A) osnovne škole mogu koristiti za pokrivanje onih troškova koji nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2010. te za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme, npr. do 80% iznosa te za ostale potrebe do 20% iznosa,

- prihode navedene u točkama B) i C) ustanove mogu koristiti za plaće djelatnika koji realiziraju navedene programe do 80% iznosa, a za ostale namjene: materijalne troškove i ostale rashode do 20% iznosa.

Iznajmljivanje prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovnu djelatnost ustanove.

Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.

Gradonačelnik Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe i o eventualnim izmjenama programa javnih potreba tijekom godine, a posebice u slučajevima:

- poremećaja u ostvarivanju prihoda Proračuna Grada Zagreba,

- povećanja potreba za produženim boravkom,

- povećanja cijene obroka sufinancirane prehrane učenika,

- povećanja cijene programa Škole u prirodi,

- povećanja cijene poduke plivanja.

KLASA: 400-06/09-01/49

URBROJ: 251-01-04-09-30

Zagreb, 22. prosinca 2009.

Predsjednik

Gradske skupštine

Boris Šprem, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija