zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

28.12.2009.

Donesen

22.12.2009.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program socijalnog značenja za Grad Zagreb u 2010.

Pročišćeni tekst vrijedi od 28.12.2009.

Narodne novine 27/2009

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program socijalnog značenja za Grad Zagreb u 2010. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 27/09)

Na temelju članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09 i 25/09) i članka 12. stavka 3. Odluke o uvjetima za ostvarivanje financijske potpore za zdravstvene, socijalne i humanitarne programe i projekte od interesa za Grad Zagreb (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/07 i 17/09), Gradska skupština Grada Zagreba, na 7. sjednici, 22. prosinca 2009., donijela je

PROGRAM

socijalnog značenja za Grad Zagreb u 2010.

1. UVOD

Gradska skupština Grada Zagreba donijela je Odluku o uvjetima za ostvarivanje financijske potpore za zdravstvene, socijalne i humanitarne programe i projekte od interesa za Grad Zagreb (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/07 i 17/09). Navedenom su odlukom utvrđeni programi od interesa za Grad Zagreb, i to:

1. programi od socijalnog značenja;

a) socijalnog i humanitarnog značenja,

b) prevencije neprihvatljiva ponašanja djece i mladeži;

2. programi socijalnog i humanitarnog značenja za unapređivanje kvalitete života osoba s invaliditetom.

Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom objavio je 5. listopada 2009. Natječaj za predlaganje programa i projekata socijalnog značenja (socijalnog i humanitarnog značenja i prevencije neprihvatljiva ponašanja djece i mladeži) za 2010. Na Natječaj su se mogle prijaviti udruge i druge pravne i fizičke osobe koje su registrirane za provođenje programa socijalnog i humanitarnog značenja i programa prevencije neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži, a u djelovanju obuhvaćaju osobe s prebivalištem u Gradu Zagrebu.

Natječaj za 2010. trajao je 30 dana, a zadnji dan za prijavu bio je 4. studenoga 2009. Na objavljeni Natječaj svake godine pristižu sve kvalitetniji programi i u sve većem broju.

Planom sredstava koji će donijeti gradonačelnik Grada Zagreba utvrdit će se programi, programske aktivnosti i visina sredstava potpore za pojedine programe i programske aktivnosti, sukladno Odluci o izvršenju Proračuna Grada Zagreba za 2010.

Ovim je programom provedena globalna podjela programa po programskim područjima.

a) Programi socijalnog i humanitarnog značenja

Potpora programima udruga i drugih pravnih i fizičkih osoba socijalnog i humanitarnog značenja za Grad Zagreb daje se da bi se:

- poticala kvaliteta aktivnog življenja, provodila pomoć i samopomoć, resocijalizirale i integrirale ciljane skupine te podizala kvaliteta skrbi o njima;

- izvaninstitucionalno zaštitile osobe starije životne dobi, te podigla kvaliteta skrbi o navedenim korisnicima;

- organizirala i provodila pomoć žrtvama nasilja, socijalno ugroženim osobama koje nisu uključene u postojeći sustav socijalne skrbi, psihosocijalnu pomoć i sl.;

- organizirala i provodila pomoć i samopomoć osobama starije životne dobi te potaklo njihovo kvalitetno i aktivno življenje.

b) Prevencija neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži

Mladost je vrijeme potencijalno učestalijih rizičnih ponašanja i velik broj mladih prekrši društvene norme, a da to ne ostavi daljnjeg traga na njihov razvoj. Kako je danas sve veći broj rizičnih čimbenika kojima su djeca i mladi izloženi u našoj sredini i vremenu, preventivne mjere za sprečavanje društveno neprihvatljivog ponašanja nameću se kao nužnost.

Tako i Grad Zagreb poduzima preventivne mjere radi sprečavanja štetnosti svih oblika neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži, koje se temelje na poduzimanju raznih socijalnih akcija usmjerenih na smanjenje društvene patologije. Ovim su programom obuhvaćene ciljane skupine djece i mladeži u dobi od 6 do 18 godina

Iz proračuna Grada Zagreba već niz godina financiraju se različiti programi koji okupljaju djecu i mlade, sukladno njihovim željama i afinitetima. Ponuđeni sadržaji besplatni su za korisnike i na taj način se djeca i mladi "odvode" s ulice, i uključuju u aktivnosti koje im se osiguravaju mimo redovnog sustava školovanja.

2. CILJ PROGRAMA

a) Programi socijalnog i humanitarnog značenja

Programi iz ove skupine odnose se na organizaciju pomoći i samopomoći onim interesnim skupinama koje se nalaze u stanju određene potrebe. Pod tom se skupinom podrazumijevaju osobe starije životne dobi, žrtve obiteljskog nasilja, osobe koje su socijalno ugrožene, ali ne mogu biti uključene u postojeći sustav socijalne skrbi, te sve one kojima je potrebna psihosocijalna pomoć zbog prevladavanja trenutnih životnih teškoća koje nisu u stanju same prevladati.

Posebno se financiranjem potiču programi koji predviđaju organizaciju samopomoći jer smatra se da je aktivan pristup rješavanju vlastitih životnih problema značajno kvalitetniji nego pasivan odnos.

Stoga Grad Zagreb prepoznaje i financijski podupire programe koji su dobro organizirani sa što većim brojem korisnika, te koji u dosadašnjoj provedbi pokazuju pozitivne rezultate.

b) Prevencija neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži

Pod društveno neprihvatljivim ponašanjem podrazumijeva se ponašanje koje se bitno razlikuje od ponašanja većine djece i mladeži, ponašanje koje je štetno ili opasno za samo dijete ili za nekoga ili nešto iz njegove okoline, ponašanje koje, pored redovite, nužno zahtijeva i dodatnu stručnu pomoć djetetu ili njegovoj obitelji. Stoga je potrebno razvijati sustav prevencije poremećaja u ponašanju kao jednog od osnovnih preduvjeta za smanjenje kriminaliteta. Primarna prevencija poremećaja u ponašanju obuhvaća sustav intervencija u kojem sudjeluje obitelj, škola, lokalna zajednica, sportski klubovi, vjerske i nevladine organizacije i drugi.

Na osnovi analize do sada prihvaćenih programa, programskih aktivnosti i postignutih rezultata, evidentno je da treba nastaviti provoditi programe i financirati širok spektar sadržaja za djecu i mlade. Dosadašnji su se programi pokazali uspješnima u osmišljavanju i upotpunjavanju slobodnog vremena, posebno onim sadržajima koje mladi ne mogu ostvariti redovnim školskim programima. U 2010. potrebno je nastaviti s provođenjem programa koji osim ispunjavanja slobodnog vremena djece i mladeži imaju i edukativni karakter.

Prilikom odabira programa i nadalje će se pridavati važnost programima koji nude sveobuhvatnost, raznolikost sadržaja i koji se provode u gradskim četvrtima u kojima je najviše djece i mladeži neprihvatljivog ponašanja. Cilj je i nadalje motivirati mlade da se uključe u programske sadržaje kako bi se tako smanjila devijantna i negativna ponašanja.

3. PROGRAM

U Proračunu Grada Zagreba za 2010., za Program socijalnog značenja za Grad Zagreb u 2010. za dodjelu potpora udrugama i pravnim ili fizičkim osobama planirana su sredstva u ukupnom iznosu 6.700.000,00 kn.

Navedena će se sredstva rasporediti na:

a) Programi socijalnog i humanitarnog značenja: 2.500.000,00 kn

b) Programi prevencije neprihvatljiva ponašanja djece i mladeži: 4.200.000,00 kn

Planirana sredstva rasporedit će se na sljedeća programska područja:

a) Programi socijalnog i humanitarnog značenja:

1. Programi za poboljšanje uvjeta života osoba starije životne dobi

Odnose se na pružanje pomoći osobama starije životne dobi, rekreaciju umirovljenika, osmišljavanje slobodnog vremena osoba starije životne dobi (organiziranje druženja, natjecanja, posjećivanje izložbi). Sredstva koja će biti izdvojena za ovo programsko područje bit će raspodijeljena na sljedeće aktivnosti:

- poboljšanje kvalitete života osoba starije životne dobi;

- organizaciju i provođenje pomoći i samopomoći osobama starije životne dobi;

- poticanje kvalitetnog i aktivnog življenja osoba starije životne dobi;

- izvaninstitucionalnu zaštitu osoba starije životne dobi;

- podizanje kvalitete skrbi o navedenim korisnicima;

2. Programi za pomoć osobama - žrtvama nasilja

Programi za pomoć osobama - žrtvama nasilja odnose se na djecu i odrasle osobe koje su traumatizirane zbog psihičkog ili fizičkog nasilja nad njima. Zbog traume potrebna im je specifična psihosocijalna pomoć, posebno kada se radi o djeci. Stoga je problematika nasilja izdvojena kao prioritetno područje od socijalnog i humanitarnog značenja. Sredstva koja će biti izdvojena za ovo programsko područje bit će raspodijeljena na sljedeće aktivnosti:

- organizaciju i provođenje pomoći za djecu i odrasle osobe - žrtve nasilja;

- savjetovalište: grupno, individualno i telefonsko.

3. Programi za pomoć socijalno ugroženim osobama koje nisu uključene u postojeći sustav socijalne skrbi

Navedeni se programi odnose na afirmativne oblike pomoći za djecu i odrasle osobe koje su se našle u nepovoljnim egzistencijalnim okolnostima, ali ne zadovoljavaju uvjete predviđene Zakonom o socijalnoj skrbi (Narodne novine 73/97, 27/01, 59/01, 82/01, 103/03, 44/06 i 79/07) za ostvarivanje prava na materijalne i druge oblike pomoći. Sredstva koja će biti izdvojena za ovo programsko područje bit će raspodijeljena na sljedeće aktivnosti:

- organizaciju i provođenje pomoći i samopomoći za osobe koje su egzistencijalno ugrožene;

- brigu o bolesnim i nepokretnim osobama;

- educiranje tečajevima nezaposlenih, radi njihova zapošljavanja;

- educiranje volontera koji provode programe.

4. Programi psihosocijalne pomoći

Navedeni programi pomoći odnose se na pružanje psihosocijalne pomoći osobama u potrebi. Sredstva koja će biti izdvojena za ovo programsko područje bit će raspodijeljena na sljedeće aktivnosti:

- psihosocijalna pomoć osobama koje se u nekom razdoblju svog života suočavaju s problemom koje ne mogu same riješiti (samohrano roditeljstvo, osobe sa suicidalnim ponašanjem, roditelji djece koja su oboljela od za život ugrožavajućih bolesti, djeca oboljela od za život ugrožavajućih bolesti i dr.);

- grupno, individualno i telefonsko savjetovanje.

b) Prevencija neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži:

1. Područje sporta

Sport je jedan od najizrazitijih oblika čovjekove kreativnosti te ujedno i pristup u društvo koje tu kreativnost mjeri i prosuđuje kulturnim parametrima.

U smislu zdravog tjelesnog razvoja i zdravog korištenja slobodnog vremena, velika je uloga sporta i aktivnosti vezanih uz sport.

Motivi mladih ljudi i obitelji da se sportski aktiviraju mogu biti različiti, ali obično su komplementarni i mogu se podijeliti u četiri vrste:

- biološki: održavanje života, zdravlje, tjelesni razvoj, prirodnost, fizička ravnoteža;

- psihički: igra, radost, kreativnost, psihički razvoj, smionost;

- socijalni: zajedništvo, druženje, korištenje slobodnog vremena, kultura;

- pedagoški: odgoj osobe, slobodno vrijeme, športski odgoj, zdravstveni odgoj, navika, vježbanje, estetika.

Prihvaćenim sportskim programima obuhvatile bi se razne sportske grane, a provodili bi se u postojećim sportskim dvoranama, na igralištima i sportskim objektima specifične namjene, te u dvoranama osnovnih i srednjih škola.

Profesionalni sport se privilegira i to na štetu sportske rekreacije i amaterskog sporta koji imaju funkciju unapređenja kvalitete življenja i zdravlja. Izvannastavne sportske aktivnosti učenika i sportske aktivnosti u slobodnom vremenu u školi najčešće se odvijaju u školskim klubovima koji su temelj amaterskog i profesionalnog sporta.

2. Područje kulture

Sve aktivnosti predviđene programom kulturoloških sadržaja ponajprije će se odvijati unutar prostora centara za kulturu i srodnih ustanova uloga kojih je u prvom redu da "građanstvu u kvartu", a posebice djeci i mladeži, ponude zanimljive kulturne sadržaje kojima mogu korisno i kreativno upotpuniti slobodno vrijeme. Ponuđeni programi iz područja kulture sadržajno se najviše odnose na rad u likovnim, glazbenim, dramskim radionicama, te organiziranje tribina o različitim temama.

3. Područje tehničke kulture

Svaki društveni napredak potaknut je istovremeno još većim tehničko-tehnološkim napretkom. Upoznavanje djece i mladeži sa svijetom tehnike zahtijeva puno znanja, spretnosti i strpljivosti, ali ulaganje u tehničku kulturu, samim time u znanje i sposobnost mladih, siguran je ulog u budućnost.

Za programe ovog sadržaja mladi pokazuju iznimno veliko zanimanje, te je svake godine broj ponuđenih programa sve veći. Kako su programi limitirani brojem polaznika, potrebno ih je proširivati.

Sadržajno će ti programi i ove godine obuhvaćati različita područja tehničke kulture od informatike, astronomije, zrakoplovstva, foto, kino i video programa, preko globalnih ekoloških programa, izviđačkih aktivnosti, do različitih sadržaja za djecu i mladež u prirodi.

4. Sociopedagoško područje

Suočeni sa problemima današnjice, krizom u obiteljskom životu kao i sve većim brojem djece i mladih rizičnog ponašanja u 2009., posebna će se pozornost posvetiti socio-pedagoškim programima, te je potrebno planirati i bitno povećati sredstva namijenjena provedbi tih programa. Primijećen je i veći broj programa koji se zasnivaju na radu sa zlostavljanom i zanemarenom djecom.

Programi će se realizirati u radionicama i igraonicama, te preko drugih oblika individualnog rada, a njihovi nositelji bit će stručnjaci, educirani za rad s djecom i mladeži s navedenom problematikom.

Ukupan broj djece i roditelja uključenih u sociopedagoški program ovisit će o procjeni i mišljenju škola i nadležnih službi socijalne skrbi (centri za socijalnu skrb, ustanove za djecu s poremećajima u ponašanju).

Zbog iznimne važnosti u prevenciji delinkventnog ponašanja koje je često uvjetovano poremećenim obiteljskim odnosima, provođenje ovog programa zahtijeva kontinuitet, sustavnost i cjelovitost. Sociopedagoški programi provodili bi se tijekom cijele školske godine, uz dopunske programe koji će se provoditi tijekom zimskih i ljetnih praznika.

4. PROVOĐENJE ISTRAŽIVANJA

Radi kvalitetnog praćenja provedbe programa i projekata te njihovog utjecaja na krajnje korisnike u lokalnoj zajednici, provodit će se istraživanja o kvaliteti provedenih programa i projekata kao i potrebi uvođenja novih u skladu s potrebama lokalne zajednice.

Istraživanja će se provoditi na svim područjima koja obuhvaćaju programi i projekti prevencije neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži (sport, tehnička kultura, kultura i sociopedagoški programi).

Dobiveni rezultati trebaju pokazati svrhu i kvalitetu provedbe programa i projekata udruga te drugih pravnih i fizičkih osoba u Gradu Zagrebu.

5. PROMIDŽBA PROGRAMA

Emocionalna korekcija pojedinca i društva počinje preko sredstava javnog priopćavanja kojima ne smije biti osnovni cilj senzacionalizam nego izgradnja konstruktivnog mišljenja i pozitivnih vrijednosti, a nastavlja se osnivanjem institucija i izdavanjem časopisa za pomoć obitelji i mladima.

Promidžba globalnog programa, prevencije neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži, odvijat će se u tri ciklusa s time da će se zasebno naznačiti promidžba svakoga pojedinog programa:

1. Promidžba prije početka programa

- treba skrenuti pozornost na dobne skupine na koje se program odnosi;

- potaknuti zanimanje mladih za programe.

U ovoj se fazi izrađuju brošure, leci, plakati, organiziraju posebne televizijske i radijske emisije sa svrhom poboljšanja programa. Nadalje, izrađuju se radijski i televizijski spotovi, te organiziraju tiskovne konferencije.

2. Promidžba za vrijeme trajanja programa

- dodatno pojašnjavanje programa mladima;

- prikazivanje svega što se trenutno provodi;

- daljnje oglašavanje preko medijskih pokrovitelja;

- radijski i televizijski spotovi;

- posebne radijske i televizijske emisije;

- tiskovne konferencije.

3. Promidžba nakon završetka programa

Nakon završetka programa preko tiskovnih konferencija, te radijskih i televizijskih emisija, pokazat će se rezultati programa i istraživanja provedena tijekom ostvarivanja programa.

KLASA: 400-06/09-01/49

URBROJ: 251-01-04-09-38

Zagreb, 22. prosinca 2009.

Predsjednik

Gradske skupštine

Boris Šprem, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija