zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

20.12.2007.

Donesen

22.12.2004.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2008.

Pročišćeni tekst vrijedi od 20.12.2007.

Narodne novine 17/2007

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2008. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 17/07)

Na temelju članka 15. stavka 2. Zakona o osnovnom školstvu (Narodne novine 59/90, 26/93, 27/93, 29/94, 7/96, 59/01, 114/01 i 76/05) i članka 38. točke 4. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06 i 18/06), Gradska skupština Grada Zagreba, na 31. sjednici, 20. prosinca 2007., donijela je

PROGRAM

javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2008.

UVOD

Sustav osnovnog školstva provodi se u školskoj 2007/2008. godini u Gradu Zagrebu u:

a/ ustanovama osnivač kojih je Grad Zagreb

- 105 redovnih osnovnih škola u koje je upisano 63.702 učenika u 2.728 razrednih odjela,

- 4 osnovne škole za djecu s poteškoćama u razvoju u koje je upisano 715 učenika u 123 razredna odjela,

- 4 umjetničke osnovne škole od čega 3 osnovne glazbene škole i 1 plesna osnovna škola. Osnovno umjetničko obrazovanje provodi se i u 5 srednjih glazbenih škola te 2 srednje plesne škole. Sveukupno je umjetničkim obrazovanjem obuhvaćeno 4.069 učenika koji su i polaznici redovnih osnovnih škola, raspoređenih u 297 razrednih odjela,

- CDO "Birotehnika", OŠ za mladež i odrasle. Osnovnoškolskim obrazovanjem obuhvaćeno je 45 učenika raspoređenih u 6 razrednih odjela.

b/ privatnim osnovnim školama s pravom javnosti

- 6 osnovnih škola u kojima je upisano 577 učenika u 42 razredna odjela.

U Proračunu Grada Zagreba za 2008. osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti osnovnog školstva iz dvaju izvora:

I. IZ SREDSTVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE OSNOVNOG ŠKOLSTVA

Plan - 140.000.000,00 kn

Sredstva za financiranje minimalnoga financijskog standarda osnovnog školstva Grada Zagreba u 2008. godini osiguravaju se u Proračunu Grada Zagreba temeljem odgovarajuće odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskoga standarda javnih potreba osnovnog školstva i Uredbe o načinu izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Iz sredstava za decentralizirane funkcije osigurava se financiranje minimalnoga financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva, i to: materijalni i financijski rashodi, rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu.

A. Materijalni i financijski rashodi

Plan - 91.938.000,00 kn

1. Naknade troškova zaposlenima

2. Rashodi za materijal i energiju

3. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja

4. Ostali financijski rashodi

B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja

Plan - 15.016.000,00 kn

Dio sredstava za hitne intervencije doznačuje se školi temeljem kriterija obujma djelatnosti mjesečnim akontacijama sredstava. Sredstva za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija (i izvornih sredstava Grada Zagreba). Prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:

a. Održavanje krovišta

b. Održavanje kotlovnica i sustava grijanja

c. Održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija

d. Održavanje elektroinstalacija

e. Održavanje unutarnje i vanjske stolarije

f. Ostali građevinski radovi

C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu Plan - 33.046.000,00 kn

1. Građevinski objekti

a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija

Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskih objekata koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana a prema postupku koji je jednak kao i kod investicijskog održavanja, s tim da je prioritet rješavanje trosmjenskog rada u osnovnim školama, sukladno Programu i planu izgradnje novih objekata, dogradnje i nadogradnje postojećih objekata za potrebe osnovnog školstva Grada Zagreba u razdoblju od 2005. do 2007. (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/04) što ga je donijela Gradska skupština Grada Zagreba, na 38. sjednici, 22. prosinca 2004. godine i članku 4. Sporazuma o sufinanciranju investicija u osnovnoškolskom sustavu na području Grada Zagreba, sklopljenog između Grada Zagreba i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa 25.studenoga 2005.

2. Postrojenja i oprema

a) Oprema i namještaj

b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene

Sredstva za opremanje osnovnih škola ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba osnovnih škola i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija (i izvornih sredstava Grada Zagreba za poboljšanje standarda u osnovnom školstvu).

Plan nabave roba, radova i usluga za 2008. godinu izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport a postupak nabave provodi Stručno povjerenstvo za nabavu roba i usluga male vrijednosti do 200.000,00 kuna i Stručno povjerenstvo za nabavu roba, radova i usluga vrijednosti preko 200.000,00 kuna sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi. Postupak nabave roba, radova i usluga, u vrijednosti do 20.000,00 kuna, odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na osnovi opravdanog zahtjeva ustanove, sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

Plan nabave radi se prema ukupno raspoloživim sredstvima, odnosno sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva (i sredstvima Grada Zagreba za poboljšanje standarda u osnovnom školstvu).

II. IZ IZVORNIH SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA U OSNOVNOM ŠKOLSTVU

Plan - 107.650.000,00 kn

Programom javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2008. kao i proteklih godina, iz Proračuna Grada Zagreba, osiguravaju se značajna sredstva za financiranje širih javnih potreba Grada Zagreba u djelatnosti osnovnog školstva, i to kroz projekte:

1. Projekt produženog boravka

2. Projekt donacija privatnim osnovnim školama i druge donacije

3. Projekt sufinancirane prehrane

4. Projekt održavanja i opremanja osnovnih škola za poboljšanje standarda

5. Projekt besplatnih tečajeva stranih jezika

6. Projekt Vikendom u športske dvorane

7. Projekt naknada za rad školskih odbora

8. Projekt Škola u prirodi

9. Projekt ostalih izvannastavnih aktivnosti

1. PRODUŽENI BORAVAK Plan - 38.400.000,00 kn

Produženi boravak neobavezni je oblik neposrednoga odgojno-obrazovnog rada koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti.

Osnovne škole organiziraju produženi boravak za potrebe svojih učenika, a iznimno i za učenike izvan svoga upisnog područja. Produženi boravak organizira se za učenike I. i II. razreda, a iznimno i za učenike III. razreda o čemu odlučuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na osnovi obrazloženog prijedloga škole.

Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka ustrojava se u pravilu od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina), a samo iznimno za učenike više razreda (kombinirana odgojno - obrazovna skupina). Već nekoliko godina konstantno raste interes i potreba za produženim boravkom u osnovnoj školi, što se i odobrava i za što se osiguravaju sredstva u Proračunu.

Ovim se programom osiguravaju sredstva za refundaciju plaća, naknada i troškova prijevoza za 363 učitelja, temeljem zahtjeva osnovnih škola. Programom je obuhvaćeno 8.399 učenika koji su uključeni u 363 odgojno-obrazovne skupine, u 90 osnovnih škola.

Dnevno trajanje produženog boravka je od 7,00 do 17,00 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim i prostornim uvjetima. Produženi boravak mogu organizirati škole koje imaju odgovarajući učionički i drugi prostor, a zapošljavanje učitelja za njegovu provedbu odobrava Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.

Program produženog boravka provodi se:

- od 7,00 do 8,00 sati - učenici dolaze u školu, s tim da je za one koji dolaze ranije organizirano slobodno vrijeme (igre, zajutrak),

- od 8,00 do 12,00 sati izvodi se nastava,

- od 12,00 do 14,00 sati učenici provode slobodno vrijeme (objed, odmor te izvannastavne slobodne aktivnosti),

- od 14,00 do 17,00 sati, odnosno do dolaska roditelja po učenike, za učenike je organiziran samostalni rad.

U organiziranome samostalnom radu učenici, pod vodstvom učitelja, izrađuju domaće zadaće, samostalno uče i izrađuju ostale zadatke. Organizirani samostalni rad učenika izričito je naglašen nastavnim programom a metode rada učitelja i učenika u samostalnom radu identične su metodama rada redovite nastave. Produženi boravak provode djelatnici škole - učitelji razredne nastave. Učitelji razredne nastave koji provode produženi boravak sklapaju sa školom ugovor o radu te imaju ista prava i obveze kao i drugi učitelji škole.

Prioritet pri uključivanju u produženi boravak imaju:

- djeca oba zaposlena roditelja ili zaposlenoga samohranog roditelja koja koriste pravo na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi;

- djeca invalida Domovinskog rata ako je drugi roditelj zaposlen;

- djeca koja su u Domovinskom ratu izgubila oba ili jednog roditelja;

- djeca s teškoćama u razvoju;

- djeca bez roditelja ili zanemarenoga roditeljskog staranja;

- djeca koja žive u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima;

- djeca koja primaju dječji doplatak.

Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno staratelji učenika, dostavljaju školi. Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih uvjeta nije u mogućnosti povećati broj odgojno - obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi navedenih kriterija. Produženi boravak besplatan je za učenike, a roditelji financijski sudjeluju u cijeni prehrane sukladno svom materijalnom i socijalnom statusu te kriterijima za sufinanciranje prehrane učenika iz sredstava Proračuna Grada Zagreba. O provedbi produženog boravka škola sklapa ugovor s roditeljem, odnosno starateljem učenika, za svaku školsku godinu.

O svakom povećanju potreba za produženim boravkom u odnosu na potrebe utvrđene ovim programom javnih potreba u osnovnom školstvu odlučuje Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, na prijedlog Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno utvrđenim kriterijima i osiguranim sredstvima u Proračunu Grada s tim da je odgovarajući prostor osnovni uvjet za odobrenje novih skupina produženog boravka. Osnovne škole, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja, dostavljaju na kraju svake školske godine prijedlog ustroja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za iduću školsku godinu.

Sredstva za opremanje produženog boravka raspoređuju se na osnovi iskazanih potreba škole u okviru sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba.

2. DONACIJE PRIVATNIM OSNOVNIM ŠKOLAMA I DRUGE DONACIJE

Plan -1.100.000,00 kn

Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2008. godinu, posebna će se pozornost posvetiti privatnim osnovnim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o potpori privatnim osnovnim školama s pravom javnosti i CDO Birotehnika, a donijet će ih Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.

3. SUFINANCIRANJE PREHRANE Plan - 32.000.000,00 kn

Sve osnovne škole dužne su osigurati prehranu učenika. U zagrebačkim osnovnim školama prehranjuje se oko 49.000 učenika. Broj korisnika sufinancirane prehrane u osnovnim školama Grada Zagreba, iz godine u godinu u stalnom je porastu.

Cijena mliječnog obroka iznosi 5,00 kuna, ručka 9,00 kuna a užine 2,50 kuna. Svi učenici ostvaruju pravo na sufinanciranje cijene obroka, sukladno utvrđenim kriterijima i mjerilima iz ovog programa. Razlika sredstava do utvrđene pune cijene besplatnih i sufinanciranih obroka, školi se doznačuje iz proračunskih sredstava.

Sufinanciranjem cijene obroka obuhvaćeni su svi korisnici školske prehrane, i to:

A. Pravo na besplatni mliječni obrok, ručak i užinu imaju učenici:

- čija je obitelj korisnik pomoći za uzdržavanje ili materijalnih i jednokratnih novčanih pomoći;

- čiji su roditelji (odnosi se na oba roditelja, odnosno samohranog roditelja) ostali bez posla i redovno su prijavljeni Zavodu za zapošljavanje ili zadnja dva mjeseca nisu primili plaću;

- djeca invalida Domovinskog rata;

- djeca koja su u Domovinskom ratu izgubila jednog ili oba roditelja.

U pravilu se, ručak i užina organiziraju za djecu koja su uključena u program produženog boravka.

B. Učenici koji primaju dječji doplatak imaju pravo na sufinancirane obroke, i to na:

- sufinancirani mliječni obrok,

- sufinancirani ručak i užinu (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).

Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak, i to:

- uz popust od 86,00%, odnosno cijena iznosi 0,70 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/1., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/1.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu (Narodne novine 94/01 i 138/06);

- uz popust od 65,00 %, odnosno cijena iznosi 1,75 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/2. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/2.) Zakona o doplatku za djecu;

- uz popust od 50,00 %, odnosno cijena iznosi 2,50 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/3. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/3.) Zakona o doplatku za djecu.

Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak, i to:

- uz popust od 85,56%, odnosno, cijena iznosi 1,30 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/1., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/1.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;

- uz popust od 63,89%, odnosno cijena iznosi 3,25 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/2. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/2.) Zakona o doplatku za djecu;

- uz popust od 50,00%, odnosno cijena iznosi 4,50 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17/3. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17/3.) Zakona o doplatku za djecu.

Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.

Učenici ove kategorije sufinanciranja prehrane, izvan produženog boravka, mogu konzumirati ručak po cijeni od 6,50 kuna kao i užinu po cijeni od 2,00 kune, ukoliko to škola može organizirati.

C. Ostali učenici, izvan kriterija pod A. i B., također ostvaruju popust u cijeni obroka u školskoj prehrani:

- Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 30,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 3,50 kune.

- Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 27,78%, odnosno cijena za korisnika iznosi 6,50 kuna.

- Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.

Za učenike u produženom boravku škola je dužna organizirati mogućnost konzumacije triju obroka (mliječni obrok, ručak i užina).

Ukoliko škola zadovoljava sve prostorne i materijalne uvjete, ima adekvatnu kuhinjsku opremu i opremu za serviranje hrane i ako je kadrovski ekipirana, može organizirati konzumaciju ručka i užine i za učenike izvan sustava produženog boravka, uz primjenu sufinancirane cijene obroka.

U svim slučajevima, škola je dužna obvezno primjenjivati kriterije, mjerila kao i sufinancirane cijene obroka iz ovog programa, kao maksimalne cijene obroka prema korisnicima.

4. ODRŽAVANJE I OPREMANJE OSNOVNIH ŠKOLA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA

Plan - 9.850.000,00 kn

4.1. Usluge tekućeg i investicijskog održavanja Plan - 7.000.000,00 kn

Program obuhvaća hitne intervencije i investicijsko održavanje objekata i opreme osnovnih škola, osnovnih glazbenih i baletnih škola kao i specijalnih škola za osnovno obrazovanje. Sredstva za investicijsko održavanje objekata osnovnih škola ulažu se prema jedinstvenoj listi prioriteta i Planu nabave roba, radova i usluga za 2008. godinu, što ga sukladno osiguranim sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija i programa javnih potreba, izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.

Planirana sredstva koristit će se za najhitnije intervencije na održavanju krovova, školskih instalacija i održavanju opreme školskih učionica, razredne i predmetne nastave, praktikuma i drugih prostorija.

Sredstva će se koristiti i za investicijsko i tekuće održavanje školskih kuhinja i blagovaonica (prema programu održavanja za 2008. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport), kao što su sanacija i izmjena svih vrsta instalacija, podova, vrata i prozora, izvedba i popravak ventilacijskih uređaja, uvođenje nužnih instalacija za priključenje nove opreme i sl., hitne intervencije u školskim kuhinjama i blagovaonicama.

4.2. Nabava uredske opreme i namještaja, opreme za održavanje i zaštitu, uređaja, strojeva i opreme za ostale namjene i knjiga

Plan - 2.850.000,00 kn

Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola, do iznosa od 20.000 kuna, kao i javnim prikupljanjem ponuda za nabavu u vrijednosti većoj od 20.000 kuna do 200.000 kuna za što je osnovano Stručno povjerenstvo Gradskog poglavarstva sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti.

Nabava opreme odnosi se na nabavu namještaja za učionice, nabavu nastavnih pomagala, školskih ploča, nabavu opreme za TZK, namještaja za školske knjižnice, opremanje praktikuma, oprema za sustav videonadzora, održavanja, zaštite i sl.

Ovim se sredstvima omogućuje nabava nove nedostajuće opreme i sitnog inventara za pripremu i serviranje hrane u školskim kuhinjama i zamjena postojeće dotrajale opreme sa svrhom modernizacije tehnologije pripreme i podjele hrane u školskim kuhinjama i blagovaonicama a prema programu opremanja za 2008. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport i zahtjevu za hitnom nabavom opreme.

U 2008. potrebno je osigurati sredstva za program informatičkog opremanja osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba i uspostavu zajedničkoga informacijskog sustava (internetskoga evidencijskog sustava) predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu.

Program informatičkog opremanja osnovnih škola obuhvaća nabavu i ugradnju informatičke i komunikacijske opreme da bi se provela informatizacija rada stručnih službi, poduprla realizacija obrazovnih programa te uspostavio i koristio zajednički informacijski sustav odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu. Raspoloživa sredstva koristit će se za nabavu i ugradnju računalne, komunikacijske i programske opreme, radi automatizacije poslovanja i informatizacije odgoja i obrazovanja osnovnih škola a poglavito računovodstvenog poslovanja (automatizacija obrade i internetska dostava financijskih izvješća), administrativno-pedagoških poslova (automatizacija rada stručnih službi, analiza pedagoških podataka), školske knjižnice (automatizacija nabave, posudbe i pretraživanja), kabinetske nastave (računalom vođeni ili simulirani procesi), unutarnjeg i vanjskog komuniciranja (računalne i internetske mreže) i slobodnih aktivnosti učenika (novinarstvo, internetske stranice, likovne radionice i sl.), uspostavu zajedničkoga informacijskog sustava (internetskoga evidencijskog sustava) predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu (sustavno evidentiranje, obrada, analiza i korištenje podataka o zaposlenicima, učenicima, planovima i programima, opremi, financijskom poslovanju sl.).

Opremanje školskih knjižnica odnosi se ponajprije na nabavu knjiga, i to kako obvezne školske lektire tako i drugih vrijednih izdanja za potrebe učenika i nastavnika.

5. BESPLATNI TEČAJEVI STRANIH JEZIKA Plan - 4.300.000,00 kn

Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport je tijekom ljetnih školskih praznika 2007. prvi put organizirao besplatne tečajeve stranih jezika za učenike osnovnih škola Grada Zagreba. Cilj tečajeva je omogućiti učenicima korisno provođenje slobodnog vremena, povećanje njihovih odgojno-obrazovnih postignuća i stjecanje jezičnih kompetencija.

Anketa koja je provedena u zagrebačkim osnovnim školama radi utvrđivanja interesa i potreba učenika glede učenja stranih jezika pokazala je da postoji interes i za učenje jezika koji nisu zastupljeni u redovnoj ili u izbornoj nastavi. To se ponajprije odnosi na španjolski jezik, ali i na japanski, kineski ili ruski jezik.

Nastava je održavana u 14 osnovnih škola na području grada, koje su postale škole-punktovi za provedbu tečajeva, kako ljetnih tako i zimskih, koji se upravo pripremaju za provedbu ankete.

Ljetni tečajevi su pružali mogućnost početnog učenja stranog jezika, a nastava je trajala od 30 do 45 sati po turnusu, ovisno o uzrastu. Učenici su zbog malih grupa i suvremenijeg pristupa učenju jezika, koji se ponajprije temelji na konverzaciji, vrlo brzo i lako usvajali nova znanja.

Zimski tečajevi zbog manjeg broja nastavnih sati (20 sati u deset nastavih dana) pružaju boljim učenicima mogućnost usavršavanja ponajprije konverzacije na jeziku koji uče u školi. Učenici koji imaju slabiji uspjeh iz stranog jezika, biraju A- tečaj (pomoć pri učenju).

I u 2008. će tijekom ljetnih školskih praznika osnovnoškolci moći izabrati jedan ili dva strana jezika, koje žele ili usavršiti ili početi učiti, i to s težištem na konverzaciji, dok će tijekom zimskih školskih praznika birati vrstu i stupanj tečaja ovisno o predznanju i uspjehu.

6. VIKENDOM U ŠPORTSKE DVORANE Plan - 8.600.000,00 kn

Program "Vikendom u športske dvorane" započeo je početkom školske godine 2007/2008. na inicijativu Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, a u suradnji sa osnovnim školama Grada Zagreba.

Cilj Programa je uključivanje što većeg broja učenika u organizirane oblike bavljenja športskim aktivnostima u funkciji mentalnog, socijalnog i fizičkog zdravlja, podizanja kvalitete života uz prevenciju svih oblika neprihvatljivog ponašanja te izgradnje športskog duha pojedine škole.

U 56 osnovnih škola Grada Zagreba profesori tjelesne i zdravstvene kulture (kineziologije) obavljaju poslove organizatora i voditelja športskih aktivnosti. Kako postoji veliki interes za ovu vrstu aktivnosti, početkom drugog polugodišta uključit će se i neke druge osnovne škole a namjera je da se uključe sve škole Grada Zagreba.

Športske aktivnosti održavaju se vikendom i/ili tijekom radnog tjedna u poslijepodnevnim satima i međusmjenama, a njihovi su sadržaji prilagođeni interesima učenika te prostornim kapacitetima i slobodnim terminima u dvorani.

Prijedlog aktivnosti sadržava: rekreativno bavljenje športovima uz učenje pojedinih elemenata športa, razredna, školska te međuškolska prijateljska natjecanja u gradskim četvrtima, poduka pomoćnih sudaca, poduka i rad na koerografiji cheerleadersica, učenje motoričkih struktura športova koji nisu uobičajeni za program TZK - golf, rolanje, hokej na travi, baseball, itd., prezentacije športova, savjetovanja o zdravoj prehrani i važnosti rekreativnog vježbanja / kretanja za poboljšanje stanja krvnožilnog i lokomotornog sustava, neki od oblika zajedničkog vježbanja - aerobik, step, poligoni prepreka, vježbanje po stanicama, korištenje trim-kabineta, vođenje školskoga športskog kluba itd.

Škole će od ponuđenih aktivnosti odabrati one koje najviše odgovaraju njihovim učenicima. U dijelu programa "Zajedničko vježbanje učenika s roditeljima" ističemo vrijednost upravo zajedničkog druženja u cilju očuvanja obitelji kao osnove društva. Broj učenika - sudionika u grupi utvrditi će se ovisno o veličini i stanju dvorane.

Sredstva za realizaciju navedenog programa osiguravaju se u Proračunu Grada Zagreba. Športska će se oprema nabavljati sukladno dinamici proračunskih sredstava i prioritetnim potrebama škola.

7. NAKNADE ZA RAD ŠKOLSKIH ODBORA Plan - 2.800.000,00 kn

Sredstva za naknade predsjednicima i članovima školskih odbora osnovnih škola kojih je osnivač Grad Zagreb planiraju se u okviru sredstava za poboljšanje standarda osnovnog školstva a isplaćivat će se na temelju Zaključka o naknadi predsjednicima i članovima upravnih vijeća i školskih, odnosno domskih odbora (Službeni glasnik 18/01 i 5/03).

8. ŠKOLA U PRIRODI Plan - 5.300.000,00 kn

Kao zaseban nastavni oblik, Škola u prirodi ima važnu odgojnu i obrazovnu zadaću. Radom, učenjem i druženjem u Školi u prirodi učenici provjeravaju znanja i iskustva, vježbaju i primjenjuju ih u stvarnoj životnoj sredini. Program je razrađen na: nastavne sadržaje, športsko-rekreacijske sadržaje i slobodno vrijeme, a svi nastavni predmeti u Školi u prirodi izvode se prema nastavnom planu.

Program se ostvaruje na temelju ustrojstva Škole u prirodi utvrđenog u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj, a koji je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa 3. kolovoza 2006. Program Škole u prirodi iz godine u godinu obuhvaća sve više škola i korisnika.

Program Škole u prirodi za učenike trećih i četvrtih razreda izvodi se u: odmaralištu "Stoimena" u Crikvenici i "Cvrčak" u Dugoj Uvali - Zagrebački holding d.o.o., Podružnica "Vladimir Nazor", objektu Crvenog križa Zagreb "Villa Rustica" u Novom Vinodolskom i Domu Crvenog križa na Sljemenu kao i objektu "Pansion Medvednica" na Sljemenu - Zagrebački holding d.o.o., Podružnica Upravljanje športskim objektima Zagreb.

Dom Crvenog križa na Sljemenu

Planira se da tijekom 2008. ovaj program Škole u prirodi obuhvati 40 škola, odnosno u ovom će domu tjedno boraviti do 110 učenika i 4 učitelja trećih razreda, a ukupno bi ovim programom bilo obuhvaćeno 3.800 učenika i 140 učitelja. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz ukupnu cijenu programa od 510,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 200,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 310,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

"Pansion Medvednica" - Sljeme

U ovom objektu Škole u prirodi tijekom 2008. boravit će 3.500 učenika i 115 učitelja trećih razreda, odnosno do 100 učenika tjedno. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz ukupnu cijenu programa od 642,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 200,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 442,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Odmaralište "Stoimena " u Crikvenici

U ovom odmaralištu učenici četvrtih razreda borave i rade od ponedjeljka do subote, a u programu obvezatno sudjeluju svi učenici jednog razrednog odjela s učiteljem. Tjedni programi omogućuju boravak do 250 učenika i njihovih učitelja. Ovim šestodnevnim programom bit će obuhvaćeno oko 3.250 učenika i 150 učitelja. Ukupna cijena programa je 615,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 365,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Odmaralište "Cvrčak" u Dugoj Uvali

Ovaj program Škole u prirodi provodi se od ponedjeljka do subote a obuhvaća do 1.980 učenika i 66 učitelja iz 25 škola. Ukupna cijena programa je 620,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 370,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Objekt Crvenog križa u Novom Vinodolskom "Villa Rustica"

Ovaj šestodnevni program Škole u prirodi za učenike četvrtih razreda, koji obuhvaća organizaciju boravka, nastave i prehrane provodi se u organizaciji Crvenog križa Zagreb, a može obuhvati do 212 učenika tjedno, odnosno oko 3.200 učenika i 120 učitelja iz 36 škola godišnje. Ukupna cijena ovog programa je 640,00 kuna po učeniku, od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 390,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

9. OSTALE IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI Plan 5.300.000,00 kn

9.1. Troškovi prijevoza Plan 3.000.000,00 kn

Sredstva su namijenjena za troškove prijevoza sudionika programa Škole u prirodi, programa poduke plivanja, programa natjecanja i smotri kao i programa izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti.

9.2. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja Plan 2.300.000,00 kn

9.2. 1. Poduka plivanja

Početkom školske 2007/2008 godine (rujan-listopad) obavlja se provjera umijeća plivanja učenika III. i IV. razreda koji nisu bili obuhvaćeni Programom poduke plivanja u protekloj školskoj godini. Ove školske godine provjerom umijeća plivanja započinju prvi razredi osnovnih škola.

Provjera i poduku plivanja u 2007/2008. provodit će se na četiri postojeće lokacije: bazenu ŠC Mladost na Savi, bazen Zimskog plivališta Mladost, bazen OŠ Marije Jurić Zagorke i bazen Utrine. Poduka se provodi za prve razrede po skupina od 15 učenika, a traje 15 sati za jednu skupni. Grad Zagreb podmiruje troškove poduke plivanja i troškove prijevoza učenika.

Na bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke svi raspoloživi kapaciteti tijekom školske godine rezervirani su za učenje plivanja učenika zagrebačkih osnovnih škola, a školi se na temelju sporazuma nadoknađuju zavisni materijalni troškovi bazena, opremanja, tekućeg i investicijskog održavanja do planiranih sredstava a koji se ne financiraju kroz opće i ostale troškove škole iz decentraliziranih sredstava.

9.2.2. Natjecanja i smotre

Izvannastavne aktivnosti provode se kao sastavni dio redovitoga školskog sustava tijekom školske godine. Svrha je izvannastavnih aktivnosti da omogućuju iskazivanje i ostvarivanje posebnih zanimanja i sklonosti, da otkrivaju i njeguju darovitost, da potiču stvaralaštvo, omogućuju stjecanje znanja i umijeća. Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti su natjecanja, susreti i smotre učenika koji se organiziraju od školske do državne razine.

Program natjecanja i smotri učenika osnovnih škola Grada Zagreba donosi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport. Natjecanja i smotre u županijama organiziraju i provode upravni odjeli za društvene djelatnosti županija, odnosno u Gradu Zagrebu Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport. Najznačajniji programi na tom području su: Lidrano (literalno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, natjecanja u informatici, tehničkom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, eko-kviz, sigurnost u prometu, pružanje prve pomoći i "Europa u školi". U programima sudjeluju učenici i učitelji-mentori osnovnih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici, te izvanškolske stručne udruge.

U programima koji se organiziraju na školskoj razini, u pravilu je uključena većina učenika. Na razini Grada sudjelovat će preko 10.000 učenika i 3.000 mentora. Ured financira troškove natjecanja, tiskanja pohvalnica, zahvalnica, diploma, pozivnica, naljepnica, plakata, domjenaka, svečanosti dodjele nagrada i otvaranja Lidrana, Zbornika Lidrano, najma kazališnih dvorana, nagrada učenicima i mentorima, kao i rashode za troškove osiguranja školskih prometnih jedinica.

Grad mladih Granešina tijekom školske godine provodi program jednodnevnog boravka. U ovom programu tijekom godine sudjeluje oko 10.000 učenika. U programu jednodnevnog boravka po cijeni od 70,00 kuna Grad sudjeluje s 35 kuna.

U cilju većeg obuhvata mladeži programima organiziranoga slobodnog vremena, školske športske dvorane i drugi prostori osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba, opremljeni za provođenje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, bit će tijekom godine do 21 sat otvoreni prioritetno za aktivnosti i rad s učenicima škole i mladima iz školskog okruženja bez posebne naknade, s obzirom na to da se školama financiraju osnovni materijalni troškovi iz Proračuna Grada Zagreba.

Za športske aktivnosti s djecom i mladeži i nakon 21 sat, u organizaciji športskih klubova koji ne naplaćuju troškove od učenika ili naplaćuju 30 kuna, osigurat će se korištenje dvorana pod posebno povoljnim uvjetima. Elemente za organizaciju i provedbu ovih aktivnosti utvrdit će Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.

9.2.3 Druge izvannastavne aktivnosti

Uz osiguranje značajnijih sredstva za 2008. godinu, financiraju se, dijelom ili u cijelosti i sljedeći programi;

- sudjelovanje učenika osnovnih škola na međunarodnim susretima i natjecanjima;

- nagrade nastavnicima i školama za zapažene rezultate na susretima i natjecanjima učenika u zemlji i inozemstvu;

- sudjelovanje učenika i njihovih voditelja na seminarima i ljetnim školama u Hrvatskoj;

- suradnja osnovnih škola sa školama u Hrvatskoj i inozemstvu;

- izborni-fakultativni programi;

- tiskanje školskih listova i monografija;

- proslave obljetnica osnovnih škola;

- projektna i terenska nastava za učenike osnovnih škola (Škola u kinu, npr.);

- natjecanje učenika osnovnih škola iz prve pomoći;

- smotra dječjeg stvaralaštva;

- svjetski dan školskog mlijeka,

- manifestacije, tribine i slični izdaci.

III. VLASTITI PRIHODI

Osnovnoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode, i to:

A) Iznajmljivanjem prostora i opreme

1. Ako se prostor i oprema, u smislu članka 1. stavka 3. Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (Narodne novine 91/96, 124/97 i 174/04) daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje športskih dvorana i igrališta seniorima i građanima u slobodnim terminima nakon 21,00 sati škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup.

Osnovne škole su dužne, za davanje u zakup prostora i opreme, prethodno zatražiti mišljenje Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Ističemo da se svi ovi ugovori o davanju u zakup zaključuju najduže na jednu godinu.

2. Prostori osnovnih škola Grada Zagreba (osim športskih dvorana) u 2008. godini daju se na besplatno korištenje organizatorima programa učenja stranih jezika, umjetničkih programa, informatičkih programa i drugih programa, a namijenjeni su učenicima osnovnih škola koji su upisani u te ustanove ili stanuju u njihovu okruženju.

Osnovne škole mogu sklopiti ugovore o besplatnom korištenju prostora s organizatorima programa pod uvjetom da organizator od pojedinog polaznika programa naplaćuje najviše:

a) ako grupa ima do 10 polaznika - 24,00 kn po polazniku/sat

b) ako grupa ima od 11 do 15 polaznika - 18,00 kn po polazniku/sat

c) ako grupa ima od 16 do 20 polaznika - 13,20 kn po polazniku/sat

d) ako grupa ima više od 20 polaznika - 10,20 kn po polazniku/sat

Osnovne škole dužne su dostaviti Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport po jedan primjerak sklopljenih ugovora.

3. Za ostali prostor i opremu koji nije sadržan u prethodnim točkama 1. i 2. primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (Narodne novine 91/96, 124/97 i 174/04) te Odluke o zakupu poslovnog prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 3/98, 16/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 2/02 - ispr., 4/05 i 10/06) kojom se, u skladu s člankom 1. određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Grada Zagreba i na kojima Grad Zagreb ima pravo raspolaganja i korištenja, te poslovnog prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.

Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/04).

Temeljem članka 29. Odluke o zakupu poslovnog prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o davanju u zakup poslovnog prostora od Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada.

B) Iz školarina te

C) Iz ostalih prihoda

Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na žiroračunu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih odbora, i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno odredbama statuta, i to:

- prihode iz točke A) osnovne škole mogu koristiti za pokrivanje onih troškova koji nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2008. te za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme, npr. - do 80% iznosa te za ostale potrebe do 20% iznosa,

- prihode navedene u točkama B) i C) ustanove mogu koristiti za plaće djelatnika koji realiziraju navedene programe do 80% iznosa, a za ostale namjene: materijalne troškove i ostale rashode do 20% iznosa.

Iznajmljivanje prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovnu djelatnost ustanove.

Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.

Kriterije za korištenje prihoda navedenih u točkama A - C utvrdit će Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.

Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe i o eventualnim izmjenama programa javnih potreba tijekom godine, a posebice u slučajevima:

- poremećaja u ostvarivanju prihoda Proračuna Grada Zagreba,

- povećanja potreba za produženim boravkom,

- povećanja cijene obroka sufinancirane prehrane učenika,

- povećanja cijene programa Škole u prirodi,

- povećanja cijene poduke plivanja.

KLASA: 400-06/07-01/45

URBROJ: 251-01-04-07-43

Zagreb, 20. prosinca 2007.

Predsjednica

Gradske skupštine

Mr.sc. Tatjana Holjevac, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija