Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2006.
Pročišćeni tekst vrijedi od 20.12.2005.
Narodne novine
21/2005
)
Na temelju članka 15.
stavka 2. Zakona o osnovnom školstvu (Narodne novine 59/90, 26/93, 27/93, 29/94, 7/96, 59/01, 114/01 i 76/05) i članka 38. točke 4. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04 i 18/05), Gradska skupština Grada Zagreba, na 7. sjednici, 20. prosinca 2005., donijela je
PROGRAM
javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2006.
UVOD
Sustav osnovnog školstva provodi se u školskoj 2005./2006. godini u Gradu Zagrebu u:
a/ ustanovama osnivač kojih je Grad Zagreb
- 104 redovite osnovne škole u koje je upisan 64.761 učenik u 2.682 razrednih odjela,
- 4 osnovne škole za djecu s posebnim potrebama u koje je upisano 739 učenika u 118 razredna odjela,
- 4 umjetničke osnovne škole od čega 3 osnovne glazbene škole i 1 plesna osnovna škola. Osnovno umjetničko obrazovanje provodi se i u 5 srednjih glazbenih škola te 2 srednje plesne škole. Sveukupno je umjetničkim obrazovanjem obuhvaćeno 3.700 učenika koji su i polaznici redovnih osnovnih škola, raspoređenih u 255 razrednih odjela,
- CDO "Birotehnika", OŠ za mladež i odrasle. Osnovnoškolskim obrazovanjem obuhvaćeno je 94 učenika raspoređenih u 10 razrednih odjela.
b/ privatnim osnovnim školama s pravom javnosti
- 5 redovitih osnovnih škola u kojima je upisano 459 učenika u 34 razredna odjela.
U Proračunu Grada Zagreba za 2006. godinu osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti osnovnog školstva iz dvaju izvora:
I. IZ SREDSTAVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE OSNOVNOG ŠKOLSTVA
Plan - 125.168.400,00 kn
Sredstva za financiranje minimalnog financijskog standarda osnovnog školstva Grada Zagreba u 2006. godini osiguravaju se u Proračunu Grada Zagreba temeljem odgovarajuće Odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i Uredbe o načinu izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Iz sredstava za decentralizirane funkcije osigurava se financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i to: materijalni i financijski rashodi, rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu.
A. Materijalni i financijski rashodi
Plan - 79.374.000,00 kn
1. Naknade troškova zaposlenima
2. Rashodi za materijal i energiju
3. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja
4. Ostali financijski rashodi
B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
Plan - 17.363.000,00 kn
1. Sredstva za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija (i izvornih sredstava Grada Zagreba). Kao i prethodnih godina, prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:
a. Održavanje krovišta
b. Održavanje kotlovnica i sustava grijanja
c. Održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija
d. Održavanje elektroinstalacija
e. Održavanje stolarije - unutarnje i vanjske
f. Ostali građevinski radovi
C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu
Plan - 28.431.400,00 kn
1. Građevinski objekti
a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija
Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskih objekata koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana a prema postupku koji je isti kao i kod investicijskog održavanja, s time da je prioritet rješavanje trosmjenskog rada u osnovnim školama, sukladno Programu i planu izgradnje novih objekata, dogradnje i nadogradnje postojećih objekata za potrebe osnovnog školstva Grada Zagreba u razdoblju od 2005. do 2007. (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/04), što ga je donijela Gradska skupština Grada Zagreba, na 38. sjednici, 22. prosinca 2004. godine.
2. Postrojenja i oprema
a) Oprema i namještaj
b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene
Sredstva za opremanje osnovnih škola ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba osnovnih škola i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija (i izvornih sredstava Grada Zagreba za poboljšanje standarda u osnovnom školstvu).
Plan nabave roba, radova i usluga za 2006. godinu izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, a postupak nabave provodi Stručno povjerenstvo za nabavu roba, radova i usluga male vrijednosti do 200.000,00 kuna i Stručno povjerenstvo za nabavu roba, radova i usluga vrijednosti preko 200.000,00 kuna sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi i Uredbe o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti. Postupak nabave roba, radova i usluga, u vrijednosti do 20.000,00 kuna, odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na osnovi opravdanog zahtjeva ustanove, sukladno Zakonu o javnoj nabavi.
Plan nabave radi se prema ukupno raspoloživim sredstvima, odnosno sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva (i sredstvima Grada Zagreba za poboljšanje standarda u osnovnom školstvu).
II. IZ IZVORNIH SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA U OSNOVNOM ŠKOLSTVU
Plan - 117.000.000,00 kn
Kroz Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2006. godinu, kao i proteklih godina, iz Proračuna Grada Zagreba, osiguravaju se značajna sredstva za financiranje širih javnih potreba Grada Zagreba u djelatnosti osnovnog školstva, i to kroz programe:
1. Program produženog boravka
2. Program učeničkog standarda
3. Program investicijskog održavanja
4. Program financiranja rada školskih odbora
5. Program izvannastavnih aktivnosti
6. Program financiranja drugih izdataka
7. Program potpora privatnim školama
8. Program opremanja
1. PROGRAM PRODUŽENOG BORAVKA
Plan - 28.350.000,00 kn
Produženi boravak neobvezni je oblik neposrednog odgojno-obrazovnog rada koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti.
Produženi boravak osnovna škola organizira za potrebe svojih učenika, a iznimno i za učenike izvan svog upisnog područja. Produženi boravak organizira se za učenike I. i II. razreda, a iznimno i za učenike III. razreda o čemu odlučuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na osnovi obrazloženog prijedloga škole.
Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka ustrojava se u pravilu od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina) a samo iznimno za učenike više razreda (kombinirana odgojno - obrazovna skupina). Već nekoliko godina konstantno raste potreba za produženim boravkom u osnovnoj školi, što se i odobrava i za što se osiguravaju sredstva u Proračunu.
Ovim se programom osiguravaju sredstva za refundaciju plaća, naknada i troškova prijevoza za 306 učitelja, temeljem zahtjeva osnovnih škola. Programom je obuhvaćeno 7.402 učenika uključenih u 306 odgojno-obrazovnih skupina, u 85 osnovnih škola.
Dnevno trajanje produženog boravka u pravilu je od 7,00 do 17,00 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim i prostornim uvjetima. Produženi boravak mogu organizirati škole koje imaju odgovarajući učionički i drugi prostor, a zapošljavanje učitelja za njegovu provedbu odobrava Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.
Program produženog boravka u načelu se provodi:
- od 7,00 do 8,00 sati - učenici dolaze u školu, s time da je za one koji dolaze ranije organizirano slobodno vrijeme (igre, zajutrak),
- od 8,00 do 12,00 sati (ovisno o rasporedu sati) izvodi se nastava,
- od 12,00 do 14,00 sati učenici provode slobodno vrijeme (objed, odmor te izvannastavne slobodne aktivnosti),
- od 14,00 do 17,00 sati, odnosno do dolaska roditelja po učenike, za učenike je organiziran samostalni rad.
U organiziranom samostalnom radu učenici, pod vodstvom učitelja, izrađuju domaće zadaće, samostalno uče i izrađuju ostale zadatke. Organizirani samostalni rad učenika izričito je naglašen nastavnim programom, a metode rada učitelja i učenika u samostalnom radu identične su metodama rada redovite nastave.
Produženi boravak provode djelatnici škole - učitelji razredne nastave. Učitelji razredne nastave koji provode produženi boravak sklapaju sa školom ugovor o radu te imaju ista prava i obveze kao i drugi učitelji škole.
Prioritet pri uključivanju u produženi boravak imaju:
- djeca oba zaposlena roditelja ili zaposlenog samohranog roditelja koja se koriste pravom na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi;
- djeca invalida Domovinskog rata ako je drugi roditelj zaposlen;
- djeca koja su u Domovinskom ratu izgubila oba ili jednog roditelja;
- djeca s posebnim potrebama;
- djeca bez roditelja ili zanemarenog roditeljskog staranja;
- djeca koja žive u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima;
- djeca koja primaju dječji doplatak.
Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno staratelji učenika dostavljaju školi.
Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih uvjeta nije u mogućnosti povećati broj odgojno - obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi naprijed navedenih kriterija.
Produženi boravak besplatan je za učenike, a roditelji financijski sudjeluju u cijeni prehrane sukladno svom materijalnom i socijalnom statusu te kriterijima za sufinanciranje prehrane učenika iz sredstava Proračuna Grada Zagreba.
O provedbi produženog boravka škola sklapa ugovor s roditeljem, odnosno starateljem učenika za svaku školsku godinu.
O svakom povećanju potreba za produženim boravkom u odnosu na potrebe utvrđene ovim programom javnih potreba u osnovnom školstvu odlučuje Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, na prijedlog Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno utvrđenim kriterijima i osiguranim sredstvima u Proračunu Grada s time da je odgovarajući prostor osnovni uvjet za odobrenje novih skupina produženog boravka.
Osnovne škole, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja, dostavljaju na kraju svake školske godine prijedlog ustroja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za iduću školsku godinu.
Sredstva za opremanje produženog boravka raspoređuju se na osnovi iskazanih potreba škole u okviru sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba.
2. PROGRAM UČENIČKOG STANDARDA
Plan - 76.100.000,00 kn
U okviru ovog programa osiguravaju se sredstva za: sufinanciranu prehranu učenika, hitne intervencije i investicijsko održavanje školskih kuhinja i blagovaonica, nabavu neophodne opreme za pripremu i serviranje hrane, troškove učenja i provjere znanja plivanja i prijevoza na plivanje učenika neplivača, sredstva za program škole u prirodi i sredstva za nabavu školskih udžbenika.
2.1. Sufinancirana prehrana
Plan - 25.100.000,00 kn
Sve osnovne škole dužne su osigurati prehranu učenika. U zagrebačkim osnovnim školama prehranu koristi oko 48.000 učenika. Dnevno se sufinancira 47.702 mliječnih obroka, 8.623 ručkova kao i 5.152 užine. Broj korisnika sufinancirane prehrane u osnovnim školama Grada Zagreba, iz godine u godinu u stalnom je porastu.
Od 1. prosinca 2005. cijena mliječnog obroka iznosi 5,00 kuna, ručka 9,00 kuna, a užine 2,50 kuna što je utvrđeno Zaključkom poglavarstva Grada Zagreba. Svi učenici ostvaruju pravo na sufinanciranje cijene obroka, sukladno utvrđenim kriterijima i mjerilima iz ovog programa. Razlika sredstava do utvrđene pune cijene besplatnih i sufinanciranih obroka, školi se doznačuje iz proračunskih sredstava.
Sufinanciranjem cijene obroka obuhvaćeni su svi korisnici školske prehrane, i to:
A. Pravo na besplatni mliječni obrok, ručak i užinu imaju učenici:
- čija je obitelj korisnik pomoći za uzdržavanje ili materijalnih i jednokratnih novčanih pomoći;
- čiji roditelji ( odnosi se na oba roditelja, odnosno samohranog roditelja ) su ostali bez posla i redovno su prijavljeni Zavodu za zapošljavanje ili posljednja dva mjeseca nisu primili plaću;
- djeca invalida Domovinskog rata;
- djeca koja su u Domovinskom ratu izgubila jednog ili oba roditelja.
U pravilu se ručak i užina organiziraju za djecu koja su uključena u program produženog boravka.
B. Učenici koji primaju dječji doplatak imaju pravo na sufinancirane obroke i to na:
- sufinancirani mliječni obrok,
- sufinancirani ručak i užinu (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).
Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak i to:
- uz popust od 86,00%, odnosno cijena iznosi 0,70 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;
- uz popust od 65,00 %, odnosno cijena iznosi 1,75 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 18. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 18.) Zakona o doplatku za djecu.
Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak i to:
- uz popust od 85,56%, odnosno cijena iznosi 1,30 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;
- uz popust od 63,89%, odnosno cijena iznosi 3,25 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 18. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 18.) Zakona o doplatku za djecu.
Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.
C. Ostali učenici, izvan kriterija pod A. i B., također ostvaruju popust u cijeni obroka u školskoj prehrani.
Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 30,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 3,50 kune.
Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 27,78%, odnosno cijena za korisnika iznosi 6,50 kuna.
Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.
Za učenike u produženom boravku škola je dužna organizirati mogućnost konzumacije triju obroka (mliječni obrok, ručak i užina).
Ukoliko škola zadovoljava sve prostorne i materijalne uvjete, ima adekvatnu kuhinjsku opremu i opremu za serviranje hrane i ako je kadrovski ekipirana, može organizirati konzumaciju ručka i užine i za učenike izvan sustava produženog boravka, uz primjenu sufinancirane cijene obroka.
U svim slučajevima, škola je dužna obvezno primjenjivati kriterije, mjerila kao i sufinancirane cijene obroka iz ovog programa, kao maksimalne cijene obroka prema korisnicima.
2.2. Tekuće i investicijsko održavanje i hitne intervencije u školskim kuhinjama
Plan - 500.000,00 kn
Sredstva se koriste za investicijsko i tekuće održavanje školskih kuhinja i blagovaonica (prema programu održavanja za 2006. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport), kao što su sanacija i izmjena svih vrsta instalacija, podova, vrata i prozora, izvedba i popravak ventilacijskih uređaja, uvođenje nužnih instalacija za priključenje nove opreme i sl., hitne intervencije u školskim kuhinjama i blagovaonicama kao i za one troškove školskih kuhinja za koja se sredstva ne osiguravaju kroz opće i ostale troškove škole, iz sredstava za decentralizirane funkcije.
Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola, nakon uvida u stanje objekata, do iznosa od 20.000 kuna, kao i javnim prikupljanjem ponuda za nabavu u vrijednosti većoj od 20.000 kuna do 200.000 kuna za što je osnovano Stručno povjerenstvo Gradskog poglavarstva sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti.
2.3. Oprema za pripremu i serviranje hrane
Plan - 500.000,00 kn
Ovim se sredstvima omogućuje nabava nove nedostajuće opreme i sitnog inventara za pripremu i serviranje hrane u školskim kuhinjama i zamjena postojeće dotrajale opreme sa svrhom modernizacije tehnologije pripreme i podjele hrane u školskim kuhinjama i blagovaonicama a prema programu opremanja za 2006. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport i zahtjevu za hitnom nabavom opreme.
Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola, do iznosa od 20.000 kuna, kao i javnim prikupljanjem ponuda za nabavu u vrijednosti većoj od 20.000 kuna do 200.000 kuna za što je osnovano Stručno povjerenstvo Gradskog poglavarstva sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti.
2.4. Poduka plivanja
Plan - 2.000.000,00 kn
Sukladno članku 32. Zakona o osnovnom školstvu, osnovna škola dužna je u suradnji s drugim činiteljima osigurati da svi učenici tijekom osnovnog školovanja nauče plivati.
Početkom školske godine (rujan-listopad) obavlja se provjera umijeća plivanja učenika III. i IV. razreda koji nisu bili obuhvaćeni Programom poduke plivanja ili nisu naučili plivati u protekloj školskoj godini.
Provjeru umijeća plivanja i poduku plivanja u 2006. treba proći oko 9.966 učenika iz 104 osnovne škole na četiri postojeća bazena: bazenu ŠC Mladost na Savi, bazenu Zimskog plivališta Mladost, na bazenu u OŠ Marije Jurić Zagorke i bazenu Utrine. Poduka plivanja provodi se s učenicima nižih razreda, po grupama od 15 - 25 učenika, a traje 15 sati za jednu grupu. Grad Zagreb podmiruje troškove poduke plivanja i troškove prijevoza učenika.
Na bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke svi raspoloživi kapaciteti tijekom školske godine rezervirani su za učenje plivanja učenika zagrebačkih osnovnih škola, a školi se na temelju sporazuma nadoknađuju zavisni materijalni troškovi bazena, opremanja, tekućeg i investicijskog održavanja do planiranih sredstava a koji se ne financiraju kroz opće i ostale troškove škole iz decentraliziranih sredstava. Tijekom 2006. na tom će bazenu provjerom i podukom plivanja biti obuhvaćeno oko 4.900 učenika.
Na bazenu Zimskog plivališta Mladost, tijekom godine provjerom i podukom plivanja bit će obuhvaćeno 2.573 učenika.
Na bazenu ŠC Mladost na Savi provjerom i podukom plivanja može se obuhvatiti oko 1.693 učenika. Na bazenu plivališta Utrine podukom plivanja bit će obuhvaćeno oko 800 učenika. Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba razmotrit će potrebu korekcije cijena poduke plivanja i donijeti određeni zaključak.
2.5. Škola u prirodi
Plan - 6.000.000,00 kn
Kao zaseban nastavni oblik, Škola u prirodi ima važnu odgojnu i obrazovnu zadaću. Radom, učenjem i druženjem u Školi u prirodi učenici provjeravaju znanja i iskustva, vježbaju i primjenjuju ih u stvarnoj životnoj sredini. Program je razrađen na: nastavne sadržaje, športsko-rekreacijske sadržaje i slobodno vrijeme, a svi nastavni predmeti u Školi u prirodi izvode se prema nastavnom planu.
Program se ostvaruje na temelju ustrojstva Škole u prirodi utvrđenog u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj, a koji je donijelo Ministarstvo prosvjete i športa 16. lipnja 1999. ("Prosvjetni vjesnik"). Program Škole u prirodi iz godine u godinu obuhvaća sve više škola i korisnika programa.
Program Škole u prirodi za učenike trećih i četvrtih razreda izvodi se u: odmaralištu Trgovačkog društva "Vladimir Nazor" d.o.o., "Stoimena" u Crikvenici, "Cvrčak" u Dugoj uvali, objektu Crvenog križa Zagreb "Vila Rustica" u Novom Vinodolskom i Domu Crvenog križa na Sljemenu, kao i objektu Trgovačkog društva Sljeme-Medvednica d.o.o. "Pansion Medvednica".
Dom Crvenog križa na Sljemenu
Planira se tijekom 2006. godine ovim programom Škole u prirodi obuhvatiti 34 škole, odnosno u ovom će domu tjedno boraviti do 60 učenika i 2 učitelja trećih razreda a ukupno 1.980 učenika i 68 učitelja. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz ukupnu cijenu programa od 510,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 200,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 310,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
"Sljeme - Medvednica" d.o.o. - "Pansion Medvednica"
U ovom objektu Škole u prirodi tijekom 2006. boravit će 3.300 učenika i 99 učitelja trećih razreda, odnosno do 100 učenika tjedno. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz ukupnu cijenu programa od 640,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 200,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 440,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
Odmaralište "Vladimira Nazora" d.o.o. "Stoimena " u Crikvenici
U ovom odmaralištu učenici četvrtih razreda borave i rade od ponedjeljka do subote, a u programu obvezatno sudjeluju svi učenici jednog razrednog odjela s učiteljem. Tjedni programi omogućuju boravak do 250 učenika i njihovih učitelja. Ovim šestodnevnim programom bit će obuhvaćeno oko 3.250 učenika i 150 učitelja. Program boravka i prehrane učenika provodi se u organizaciji "Vladimira Nazora" d.o.o. Ukupna cijena programa je 615,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 365,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
Odmaralište "Vladimira Nazora" d.o.o. "Cvrčak" u Dugoj Uvali
Ovaj program Škole u prirodi provodi se od ponedjeljka do subote a obuhvaća do 1.980 učenika i 66 učitelja iz 25 škola. Ukupna cijena programa je 620,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 370,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
Objekt Crvenog križa u Novom Vinodolskom "Vila Rustica"
Ovaj šestodnevni program Škole u prirodi za učenike četvrtih razreda, koji obuhvaća organizaciju boravka, nastave i prehrane provodi se u organizaciji Crvenog Križa Zagreb, a može obuhvatiti do 180 učenika tjedno, odnosno oko 2.500 učenika i 90 učitelja iz 36 škola godišnje. Ukupna cijena ovog programa je 640,00 kuna po učeniku, od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 390,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
2.6. Školske knjige i udžbenici
Plan - 42.000.000,00 kn
U protekloj financijskoj godini, za sve učenike osnovnih škola Grada Zagreba iz Proračuna osigurana su sredstva za nabavu školskih knjiga i udžbenika za školsku 2005/2006. godinu. Kako bi se zadržao dostignuti nivo učeničkog standarda u Gradu Zagrebu, kroz ovaj program osigurat će se sredstva za nabavu školskih knjiga i udžbenika za sve učenike osnovnih škola Grada Zagreba i za školsku 2006/2007. godinu.
3. PROGRAM INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA
Plan - 4.650.000,00 kn
Program obuhvaća hitne intervencije na objektima i opremi osnovnih škola, osnovnih glazbenih i baletnih škola kao i specijalnih škola za osnovno obrazovanje te njihovo investicijsko održavanje. Sredstva za investicijsko održavanje objekata osnovnih škola ulažu se prema jedinstvenoj listi prioriteta i Planu nabave roba, radova i usluga za 2006. godinu, što ga sukladno osiguranim sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija i programa javnih potreba, izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.
Planirana sredstva koristit će se za najhitnije intervencije na održavanju krovova, školskih instalacija i održavanju opreme školskih učionica, razredne i predmetne nastave, praktikuma i drugih prostorija.
Zbog izrazito velikih potreba za investicijskim održavanjem brojnih objekata osnovnih škola, neophodno je tijekom 2006. osigurati značajnija sredstva za ovu namjenu.
4. PROGRAM FINANCIRANJA RADA ŠKOLSKIH ODBORA
Plan - 3.500.000,00
Sredstva za naknade predsjednicima i članovima školskih odbora osnovnih škola kojih je osnivač Grad Zagreb planiraju se u okviru sredstava za poboljšanje standarda osnovnog školstva a isplaćivat će se na temelju Zaključka o naknadi predsjednicima i članovima upravnih vijeća i školskih, odnosno domskih odbora (Službeni glasnik 18/01 i 5/03).
5. PROGRAM IZVANNASTAVNIH AKTIVNOSTI
Plan - 1.000.000,00 kn
Izvannastavne aktivnosti provode se kao sastavni dio redovitog školskog sustava tijekom školske godine. Svrha je izvannastavnih aktivnosti da omogućuje iskazivanje i ostvarivanje posebnih zanimanja i sklonosti, da otkrivaju i njeguju darovitost, da potiču stvaralaštvo, omogućuju stjecanje znanja i umijeća. Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti su natjecanja, susreti i smotre učenika koji se organiziraju od školske do državne razine.
Program natjecanja, susreta i smotra izvannastavnih aktivnosti donosi Zavod za školstvo Republike Hrvatske, a objavljuje se u posebnom izdanju Vjesnika Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Natjecanja, susrete i smotre u županijama organiziraju i provode upravni odjeli za društvene djelatnosti u županijama, odnosno u Gradu Zagrebu Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport. Najznačajniji programi na tom području su: Lidrano (literarno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja i susreti u prirodoslovlju i matematici, natjecanja u informatici, tehničkom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, eko - kviz, sigurnost u prometu, pružanju prve pomoći i "Europa u školi". U programima sudjeluju učenici i učitelji - mentori osnovnih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici te izvanškolske stručne udruge.
U programima koji se organiziraju na školskoj razini, u pravilu je uključena većina učenika, dok će na razini gradskih četvrti te na razini Grada sudjelovati preko 10.000 učenika i 3.000 mentora. Ured financira troškove natjecanja, tiskanja pohvalnica, zahvalnica, diploma, pozivnica, naljepnica, plakata, domjenaka, svečanosti dodjele nagrada i otvaranju Lidrana, Zbornika Lidrano, najma kazališnih dvorana, nagrada učenicima i mentorima kao i rashode za troškove osiguranja školsko-prometnih jedinica.
Grad mladih Granešina tijekom školske godine provodi programe: obilaska Zagreba, jednodnevnog boravka, obilaska prometnica i kombinirane programe. U ovim programima tijekom godine sudjeluje oko 10.000 učenika. U programu jednodnevnog boravka po cijeni od 50 kuna Grad sudjeluje s 15 kuna, u programu obilaska Zagreba po cijeni od 40 kuna Grad sudjeluje s 20 kuna, u programu obilazak prometnica po cijeni od 40 kuna Grad sudjeluje s 20 kuna dok u kombiniranom programu po cijeni od 50 kuna, Grad sudjeluje s 15 kuna.
U cilju većeg obuhvata mladeži programima organiziranog slobodnog vremena, školske športske dvorane i drugi prostori osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba, opremljeni za provođenje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, bit će tijekom godine do 21 sat otvoreni prioritetno za aktivnosti i rad s učenicima škole i mladima iz školskog okruženja bez posebne naknade, s obzirom na to da se školama financiraju osnovni materijalni troškovi iz Proračuna Grada Zagreba. Za športske aktivnosti s djecom i mladeži i nakon 21 sat u organizaciji športskih klubova koji ne naplaćuju troškove od učenika ili naplaćuju 30 kuna, osigurat će se korištenje dvorana pod posebno povoljnim uvjetima. Elemente za organizaciju i provedbu ovih aktivnosti utvrdit će Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport. Slobodni termini nakon 21 sat iznajmljivat će se za rad sa seniorima i građanima, po cijenama što će ih odobriti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.
6. PROGRAM FINANCIRANJA DRUGIH IZDATAKA
Plan - 800.000,00 kn
Iz ovih se sredstava planiraju izdaci za zakupnine, provizije u platnom prometu, pomoći i tekući izdaci koji se u ovom trenutku ne mogu definirati. Pored ovih izdataka, uz osiguranje značajnijih sredstava za 2006. godinu, financirali bi se i novi programi: program stručnog usavršavanja učitelja, potpore projektima koji su u funkciji organiziranog slobodnog vremena mladih, potpore dodatnim aktivnostima škole te potpore pilot-projektima na razini Grada s ciljem unapređivanja i istraživanja cjelovitog sustava obrazovanja.
7. PROGRAM POTPORE PRIVATNIM ŠKOLAMA
Plan - 750.000,00 kn
Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2006., posebna će se pažnja posvetiti privatnim osnovnim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o potpori privatnim osnovnim školama s pravom javnosti, a donijet će ih Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.
8. PROGRAM OPREMANJA - NABAVA KNJIGA, ŠKOLSKIH PLOČA, OSTALE I INFORMATIČKE OPREME
Plan - 1.850.000,00 kn
Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola, do iznosa od 20.000 kuna, kao i javnim prikupljanjem ponuda za nabavu u vrijednosti većoj od 20.000 kuna do 200.000 kuna za što je osnovano Stručno povjerenstvo Gradskog poglavarstva sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti.
Opremanje školskih knjižnica odnosi se ponajprije na nabavu knjiga i to kako obvezne školske lektire tako i drugih vrijednih izdanja za potrebe učenika i nastavnika.
Nabava opreme odnosi se na nabavu namještaja za učionice, nabavu nastavnih pomagala, školskih ploča, nabavu opreme za TZK, namještaja za školske knjižnice, opremanje praktikuma i sl.
U 2006. godini potrebno je osigurati sredstva za program informatičkog opremanja osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba i uspostavu zajedničkog informacijskog sustava (internet-evidencijskog sustava ) predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu.
Program informatičkog opremanja osnovnih škola obuhvaća nabavu i ugradnju informatičke i komunikacijske opreme radi provedbe informatizacije rada stručnih službi, potpore u realizaciji obrazovnih programa radi uspostave i korištenja zajedničkog informacijskog sustava odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu. Raspoloživa sredstva koristit će se za nabavu i ugradnju računalne, komunikacijske i programske opreme, a u svrhu automatizacije poslovanja i informatizacije odgoja i obrazovanja osnovnih škola, poglavito računovodstvenog poslovanja (automatizacija obrade i internet dostava financijskih izvješća), administrativno-pedagoških poslova (automatizacija rada stručnih službi, analiza pedagoških podataka), školske knjižnice (automatizacija nabave, posudbe i pretraživanja), kabinetske nastave (računalom vođeni ili simulirani procesi), unutarnjeg i vanjskog komuniciranja (računalne i internet mreže) i slobodnih aktivnosti učenika (novinarstvo, internet stranice, likovne radionice i sl.) uspostavu zajedničkog informacijskog sustava (internet evidencijskog sustava) predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu (sustavno evidentiranje, obrada, analiza i korištenje podataka o zaposlenicima, učenicima, planovima i programima, opremi, financijskom poslovanju sl.).
Zbog izrazito velikih potreba za opremanjem velikog broja osnovnih škola bilo bi neophodno tijekom 2006. osigurati značajna dodatna sredstva.
III. VLASTITI PRIHODI
Osnovnoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb mogu ostvarivati i vlastite prihode i to:
A/ Iznajmljivanjem prostora i opreme
1. Ako se prostor i oprema, u smislu članka 1.
točke 3. Zakona o zakupu poslovnog prostora (Narodne novine 91/96 i 124/97 i 174/04) daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje učionica, športskih dvorana i igrališta te postavljanju automata, škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup, s time da visina zakupnine ne može biti niža od:
- 38,00 kn po satu - za športske dvorane do 150 m2
- 76,00 kn po satu - za športske dvorane od 151 do 300 m2
- 190,00 kn po satu - za ostale športske dvorane
- 15,00 kn po satu - za asfaltna igrališta /rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl./
- 95,00 kn po satu - za nogometna igrališta
- 60,00 kn po satu - za nogometna asfaltna igrališta
- 30,00 kn po satu - za nogometna igrališta ostalih podloga
- 35,00 kn po satu - za trim-kabinete
- 35,00 kn po satu - za klasične učionice za nastavu stranih jezika i ostalu nastavu
- 200,00 kn po satu - za informatičke učionice s opremom
- 700,00 kn - mjesečno po automatu za prostor s priključcima za električnu energiju.
Osnovne škole su dužne, za davanje u zakup prostora i opreme, prethodno zatražiti mišljenje Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Ističemo da se svi ovi ugovori o davanju u zakup zaključuju najduže na jednu godinu.
2. Za ostali prostor i opremu koji nije sadržan u prethodnoj točki primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu poslovnog prostora (Narodne novine 91/96 i 124/97 i 174/04) te Odluke o zakupu poslovnog prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 20/01 - pročišćeni tekst, 2/02 i 4/05) kojom se, u skladu s člankom 1. određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup, između ostaloga, i poslovnog prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba.
Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/04).
Temeljem članka 29. Odluke o zakupu poslovnog prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o davanju u zakup poslovnog prostora od Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada.
B) Iz školarina te
C) Iz ostalih prihoda
Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na žiroračunu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih odbora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno odredbama statuta, i to:
- prihode iz točke A) osnovne škole mogu koristiti za pokrivanje nastalih troškova koji nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2006. godinu te za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme npr. do 80% iznosa te za ostale potrebe do 20% iznosa.
- prihode navedene u točkama B) i C), ustanove mogu koristiti za plaće djelatnika koji realiziraju navedene programe do 80% iznosa, a za ostale namjene: materijalne troškove i ostale rashode do 20% iznosa.
Iznajmljivanje prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovnu djelatnost ustanove.
Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.
Kriterije za korištenje prihoda navedenih u točkama A - C utvrdit će Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.
Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe i o eventualnim izmjenama programa javnih potreba tijekom godine, a posebice u slučajevima:
- poremećaja u ostvarivanju prihoda Proračuna Grada Zagreba,
- povećanja potreba za produženim boravkom,
- povećanja cijene obroka sufinancirane prehrane učenika,
- povećanja cijene programa Škole u prirodi,
- povećanja cijene poduke plivanja.
KLASA: 400-06/05-01/74
URBROJ: 251-01-04-05-42
Zagreb, 20. prosinca 2005.
Predsjednica
Gradske skupštine
Mr.sc. Tatjana Holjevac, v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.