Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Izvješće o stanju u prostoru Grada Zagreba za razdoblje 2003. - 2005.
Pročišćeni tekst vrijedi od 06.04.2005.
Narodne novine
6/2005
)
Na temelju članka 10.
Zakona o prostornom uređenju (Narodne novine 30/94, 68/98, 61/00, 32/02 i 100/04) i članka 38. točka 5. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 20/01 - pročišćeni tekst i 10/04), Gradska skupština Grada Zagreba, na 40. sjednici, 5. travnja 2005., prihvatila je
IZVJEŠĆE
o stanju u prostoru Grada Zagreba za razdoblje 2003. - 2005.
UVODNE NAPOMENE
Očuvanje gradskog prostora kao osobito vrijednog resursa moguće je uz osiguranje kontinuiteta prostornog planiranja koje pretpostavlja praćenje stanja i procesa u prostoru. Posebnu ulogu o stanju u prostoru zauzima Izvješće o stanju u prostoru Grada, kao dokument praćenja stanja u prostoru predviđen Zakonom o prostornom uređenju, kojim se na osnovi Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada donesenog za prethodno razdoblje 2003.-2005. godine, analizira i ocjenjuje stanje u prostoru Grada, te prema tome predlažu mjere Programom mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada u idućem četverogodišnjem razdoblju 2005.-2009.
Do sada su za prostor Grada Zagreba izrađena izvješća o stanju u prostoru objavljena u Službenom glasniku Grada Zagreba 11/95, 3/98, 1/01 i 7/03, pri čemu je upravo posljednje izvješće doneseno isključivo za dvogodišnje razdoblje, s obzirom na to da je Izvješće iz 2001. obuhvatilo razdoblje 98/99 i 2000. godine, dok će se temeljem odredaba Zakona o prostornom uređenju iduće izvješće o stanju u prostoru Grada donositi za četverogodišnje razdoblje 2005.-2009.
Složenost gradskih funkcija, te raznolikost gradskog prostora Grada Zagreba kao političkog i upravnog središta, određuje posebne obaveze prema prostoru koje treba kontinuirano ostvarivati sustavnim planiranjem razvoja Grada.
U važećim dokumentima prostornog uređenja PPGZ-u i GUP-ovima grada Zagreba i Sesveta prema tim obavezama već je prethodno valoriziran gradski prostor uz evidentiranje posebno vrijednog prostora i karakterističnih krajobraznih makrocjelina, pri čemu su se tijekom analiziranog razdoblja osobito utvrđivale nedorečenosti i nedovršenosti potrebnih dokumenata prostornog planiranja, nužnih za učinkovito gospodarenje prostorom.
Takav kontinuirani rad na sustavu planiranja razvoja Grada, o čemu posebno skrbi Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša, intenziviran je u razdoblju za koje se izrađuje izvješće, postupcima donošenja i postupcima pripreme donošenja osnovnih prostorno planskih dokumenata PPGZ-a i GUP-a grada Zagreba i GUP-a Sesveta, te Plana posebnih obilježja parka prirode Medvednice, kao i detaljnijih prostornih planova.
Izvješće o stanju u prostoru objedinjuje analizu aktivnosti i mjera koje su u prethodnom razdoblju realizirala gradska upravna tijela i trgovačka društva u pojedinim područjima djelovanja, te utvrđuje ostvareni rezultat u odnosu na planiranu učinkovitost u svrhovitom gospodarenju i zaštiti vrijednosti gradskog prostora, kroz po toj osnovi stvaranje preduvjeta takvom gospodarenju prostorom, donošenjem potrebnih prostorno-planskih dokumenata.
I. TEMELJNI PODACI I PROCESI
1. Polazišta u planiranju razvoja i prostornog uređenja Grada
Temeljem iskustava iz protekloga dvogodišnjeg razdoblja prikupljenim objedinjavajućim aktivnostima Gradskog zavoda za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša, a koja će se odmah početkom nastavnoga četverogodišnjeg razdoblja konkretizirati planiranim donošenjem dokumenata prostornog uređenja, polazišta planiranja razvoja i prostornog uređenja za unapređivanje stanja u prostoru bila su:
- razvoj Zagreba usklađen s razvojem okolnih gravitirajućih područja, očuvanjem identiteta Grada Zagreba kao nacionalnog središta, ali i Grada Zagreba kao nositelja ravnomjernijeg razvoj Hrvatske i čimbenika u povezivanju osobnosti i značaja svih hrvatskih prostora;
- očuvanje okoliša, prirodnih i povijesnih vrijednosti Grada Zagreba, krajobraznih makrocjelina Medvednice, podsljemenskog područja, priobalja Save i Vukomeričkih gorica temeljenih na biološkoj raznolikosti u funkciji održivog razvoja Grada;
- osiguravanje sustava gospodarenja otpadom, koridora prometnica i komunalne infrastrukture, unapređivanje sustava inteligentne mobilnosti i prometne povezanosti prigradskih i drugih prostora;
- uključivanje Grada u donošenje zakona i podzakonskih akata koji se odnose na problematiku prostornog planiranja i uređivanja prostora;
- provedba svih ostalih Programom mjera iskazanih objedinjenih mjera gradskih tijela uprave i trgovačkih društava.
2. Realizacija planiranog usmjeravanja gradnje i uređenja prostora Grada
Gradski su se prostori uređivali uz sustavno dovršenje postojećih gradskih prostora u obliku interpolacija, zamjena i rekonstrukcija pojedinih zona i objekata, u prvom redu uz postojeću infrastrukturu i prema iskazanom interesu, s ciljem povećanja kvalitete življenja i ostvarenjem što ravnomjernijeg razvoja.
Uz gradnju pojedinačnih objekata i uređivanje pojedinih prostora, ulaganja u pojedine djelatnosti, te uređenje javnih prostora kojima prethode urbanističko-arhitektonski natječaji, glavna područja prostornog uređenja bila su:
- ravnomjerni i održivi razvoj Grada temeljen na detaljnijoj prostorno-planskoj dokumentaciji;
- stvaranje pretpostavki za stambenu gradnju odgovarajućih tipologija s osiguravanjem društvenog i komunalnog standarda, s naglaskom na kvaliteti i racionalnosti gradnje, te uređenosti parcele i okoliša;
- osiguranje prostora za organiziranu socijalnu gradnju i poticanu stanogradnju;
- uređivanje kompleksa nekadašnje vojarne u Selskoj, sa stambenim i poslovnim sadržajima;
- sustavno dopunjavanje gospodarskih zona (Žitnjak, Jankomir, Sesvete te drugih) gospodarskim i drugim sadržajima, uz uvjete najviših ekoloških i tehnoloških kriterija;
- planska transformacija "preskočenih" dijelova Grada u njegovu razvoju;
- kontinuirano kompletiranje gradskog prostora tzv. urbane obnove između željezničke pruge i Save (Trnje, Trešnjevka - sjever i jug, Stenjevec, Peščenica - Žitnjak i Donja Dubrava) novim sadržajima, uz oplemenjivanje prostora, poboljšavanje prometne povezanosti i prednošću korištenja željeznice za bolju dostupnost.
II. OSTVARIVANJE ZADATAKA I MJERA PO POJEDINIM PODRUČJIMA
1. Gospodarstvo
1.1. Osnovne karakteristike
Rezultati poslovanja gospodarstva Grada Zagreba u iskazanom dvogodišnjem razdoblju iskazuju se kroz značajke evidentirane u općim gospodarskim kretanjima.
Ukupna industrijska proizvodnja iskazuje prosječan indeks rasta. Na indeks rasta ukupne industrijske proizvodnje najznačajniji utjecaj trebala bi imati prerađivačka industrija, ali značajniji indeks ostvaren je u području opskrbe električnom energijom, pri čemu su tijekom 2004. godine iskazana odstupanja od trogodišnjeg prosjeka u smislu pada indeksa industrijske proizvodnje za 1,6 indeksna poena od trogodišnjeg prosjeka. Na naznačeni pad najznačajniji je utjecao pad indeksa industrijske proizvodnje u opskrbi električnom energijom od 2,4 indeksna boda, dok je u prerađivačkoj industriji iskazan pad od 1,5 indeksnih bodova.
Za zagrebačku industriju značajno je da i pored pada industrijske proizvodnje u 2004. i permanentnog pada zaposlenosti, proizvodnost rada konstantno raste, tako da je trogodišnji prosjek proizvodnosti rada ukupne industrije bio 109,0, a u 2004. ostvaren je na nivou indeksa 104,2, pri čemu je indeks rasta prerađivačke industrije u 2004. bio 103,8.
Tijekom 2004. smanjenje zaposlenosti ima usporeniji pad (indeks 98,4), a prosječno je mjesečno bilo evidentirano nezaposlenih 38.850 osoba. Nezaposlenost u Gradu Zagrebu u posljednje tri godine se smanjivala u prosjeku za 8,4% godišnje (mjesečni prosjek). Kod muškaraca je godišnja stopa nezaposlenosti smanjivana skoro dvostruko brže nego kod žena (žene - 8,9%, muškarci - 16%). Udio od 30% ženske nezaposlene populacije pripada dobnim skupinama od 20 do 29 godina, dok je kod muškaraca udio tih dobnih skupina 26%.
Ukupan broj osoba kojima je prestao radni odnos u 2004. bio je 28.254 i smanjen je u odnosu na 2003. za 5%. U strukturi razloga za prestanak radnog odnosa najznačajniji je udio kategorije "poslovno uvjetovani otkaz" zbog gospodarskih, tehničkih ili organizacijskih razloga sa 39%, te kategorija "zbog isteka ugovora o radu" na određeno vrijeme zaposlenika sa 25%.
1.2. Mineralne sirovine
Projekt Osnove gospodarenja mineralnim sirovinama Grada Zagreba, gotovo u cijelosti je dovršen, ali još nije verificiran.
U izvještajnom razdoblju broj pojava ilegalne eksploatacije mineralnih sirovina je nešto smanjen dijelom kao posljedica aktivnijeg odnosa nadležnih upravnih i inspekcijskih tijela, ali i građana i njihovih interesnih udruga. Pojava ilegalne eksploatacije povremeno još ima, ali je aktivniji pristup Gradskog ureda za gospodarstvo i drugih nadležnih tijela rezultirao postepenim suzbijanjem.
Program sanacije i revitalizacije prostora narušenih rudarskim radovima nije izrađen.
Gradski ured za gospodarstvo je u okviru upravnih postupaka davao inicijative za afirmaciju drugih komparativnih prednosti lokacija nekih rudarskih objekata.
Inicijative da se uređenjem i novim sadržajima afirmiraju neke od tih lokacija (Grmoščica, Bizek) nisu prihvaćene od mogućih nosilaca tih programa zbog nedostatka financijskih sredstava i nesigurnosti u gospodarsku isplativost ulaganja u nove sadržaje.
Mogućnost korištenja termalnih voda na području Grada Zagreba nije dodatno istraživana.
1.3. Poduzetništvo
Poticanje razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva Grad Zagreb provodi mjerama i instrumentima usmjerenim na dva osnovna područja djelovanja i to kroz dodjelu poticajnih financijskih sredstava i izgradnju poduzetničke infrastrukture.
Dodjela poticajnih financijskih sredstava poduzetnicima u malom gospodarstvu provodi se odobravanjem poduzetničkih kredita preko financijskih institucija; odobravanjem i dodjeljivanjem bespovratnih potpora inovatorima, poduzetnicima za projekte suradnje s obrazovno znanstvenim institucijama, te projekte komercijalizacije novih tehnologija; subvencioniranjem dijela kamata na poduzetničke kredite i dodjelom subvencija obrtnicima koji obavljaju tradicijske obrte, deficitarne djelatnosti i proizvodnim obrtima od gospodarskog značenja za Grad Zagreb.
Sa svrhom poticanja osnivanja i razvoja tehnološki utemeljenih malih tvrtki Grad je osnovao vlastito društvo Tehnološki park Zagreb d.o.o. u kojem je poduzetnicima omogućeno povoljnije korištenje poslovnog prostora i zajedničke infrastrukture, a u cilju sustavne infrastrukturne podrške i povećanja kapaciteta za korisnike kupljen je poslovni objekt u Novom Petruševcu ukupne površine 3.780 m2.
2. Društvene djelatnosti
2.1. Predškolski odgoj - realizacija programa:
- završena rekonstrukcija objekta i kuhinje Dječjeg vrtića "Izvor", Prilaz Gjure Deželića 30;
- završena rekonstrukcija Dječjeg vrtića "Utrine", Maretićeva 2;
- završena dogradnja Dječjeg vrtića "Sesvete" - Novo Brestje;
- završena dogradnja Dječjeg vrtića "Trnoružica", Rusanova 11;
- započela dogradnja Dječjeg vrtića "Savica", Ul. Vladimira Ruždjaka 7;
- započela izgradnja dječjeg vrtića u naselju Malešnica.
2.2. Osnovno školstvo - realizacija programa:
- završena je dogradnja objekta Osnovne škole Vladimira Nazora-Područni razredni odjeli Remete /2003./ i objekta Osnovne škole Ivana Granđe /2003./;
- završena je izgradnja školskih športskih dvorana za potrebe Osnovne škole Gornje Vrapče /2003./, Osnovne škole Markuševec /2004./, Osnovne škole Ivana Granđe /2004./ i Osnovne škole Petra Zrinskoga /2004./ te izgradnja dizala za potrebe djece s posebnim potrebama u osnovnoj školi Stenjevec /2003./;
- završena je rekonstrukcija zgrade Osnovne škole Josipa Jurja Strossmayera /2004./;
- nastavljeni su radovi na izgradnji novog objekta Osnovne škole Borovje, na izgradnji školske športske dvorane Osnovne škole Ivana Filipovića te sanaciji objekta Osnovne škole kralja Tomislava i objekata u kompleksu Grada mladih Granešina;
- započeti su radovi na rekonstrukciji školskog objekta u kojem zajednički rade Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića i XVIII. gimnazija, na sanaciji objekta Osnovne škole Čučerje-Područni razredni odjel Dankovec, na sanaciji objekta "C" Osnovne škole Augusta Šenoe i sanaciji objekta Osnovne škole Kustošija, uključivo i školsku športsku dvoranu te je završen postupak javnog prikupljanja ponuda za izradu projektne dokumentacije za dogradnju Osnovne škole Ante Kovačića, Osnovne škole Granešina i Osnovne škole Dragutina Domjanića.
2.3. Srednje škole - realizacija programa:
- nastavljeni su radovi na sanaciji objekta što ga zajednički koriste II., VII., XVI. i Klasična gimnazija te na sanaciji objekta koji koriste X. gimnazija i I. tehnička škola Tesla;
- započeti su radovi na rekonstrukciji zgrade Gornjogradske gimnazije i rekonstrukciji i sanaciji objekta Prirodoslovne škole Vladimira Preloga te sanaciji objekta Željezničke tehničke škole u Zagrebu i objekta III. gimnazije izvođenje kojih radova se planira u više faza.
2.4. Športski objekti - realizacija programa:
- izgradnja bazenskog kompleksa Športsko rekreacijskog centra "Utrina";
- izgrađeno je pomoćno nogometno igralište Nogometnog kluba "Hrvatski dragovoljac";
- dovršen sustav zasnježenja skijaških staza na Sljemenu.
U tijeku je dovršenje izgradnje i uređenja:
- sjeverne i zapadne tribine stadiona "Maksimir";
- sanacija Košarkaškog centra "Dražena Petrovića";
- rješavanje teleskopskih tribina u Domu športova "Zagreb".
2.5. Kulturni sadržaji
Dovršena je izrada tehničke dokumentacije za:
- Kulturni centar Dubrava, dovršenje objekta, dvorane (I. faza);
- Centar kulture Peščenica, sanacija objekta (I. faza krov i dio prozora);
- Knjižnicu Bogdana Ogrizovića - Šestine, uređenje prostora.
U tijeku je izrada tehničke dokumentacije za:
- Tehnički muzej, obnova pročelja;
- Centar kulture Novi Zagreb, dogradnja objekta i sanacija dvorane;
- Zbirku Frangeš, sanacija objekta;
- Kino Lika, Kino Apolo i kino u Narodnom sveučilištu Sesvete, preuređenje prostora;
- Knjižnicu Sloboština, uređenje novog prostora.
U tijeku su radovi na:
- izgradnji Muzeja suvremene umjetnosti;
- obnovi pročelja Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog.
Dovršeni su radovi na:
- preuređenju i opremanju Knjižnice B. Adžije, Knjižnice Dugave;
- interijeru pozornice i gledališta dvorane Međunarodnog centra za usluge u kulturi u Travnom;
- uređenju dvorane Kulturnog centra Susedgrad;
- uređenju prostora za posjetitelje i depoa za eksponate u galeriji Klovićevi dvori.
2.6. Zdravstveni sadržaji
Na području zdravstva i socijalne skrbi u razdoblju 2003.-2005. započela je izgradnja zdravstvenih sadržaja u sklopu Doma zdravlja Zagreb - Istok u naseljima Borongaj - sjever, Vidrićeva ulica bb i Folnegovićevo naselja - Savica Šanci - Borovje. Zdravstveni objekt Borongaj - sjever, prema zaključenom ugovoru o gradnji, bit će dovršen i spreman za tehnički pregled do 15. svibnja 2005. godine.
Nadalje, u navedenom razdoblju započeli su radovi na dogradnji dvorišnog objekta Poliklinike za rehabilitaciju sluha i govora SUVAG, završena je rekonstrukcija i dogradnja IV. Odjela Psihijatrijske bolnice Vrapče. Objekt Specijalne bolnice za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama na lokaciji Zelengaj 37A je u cijelosti rekonstruiran i adaptiran.
Zajedničkim financiranjem s državom, u navedenom je razdoblju izgrađen novi objekt Centra za rehabilitaciju u Sloboštini, te su sanirani objekti u Centru "Kosnica".
3. Prometna infrastruktura - realizacija programa
Trenutno stanje u prometu Grada Zagreba karakterizira preopterećenje većine gradskih prometnica u vršnim satima.
Kvaliteta i kvantiteta ponude u javnom gradskom i prigradskom prijevozu nažalost nije dostatna da bi značajnije utjecala na rasterećenje cestovnoga motornog prometa i na zaustavljanje daljnjeg nepovoljnog rasta individualnoga motornog prometa (stupanj motorizacije u Gradu Zagrebu dosegao je razinu motorizacije razvijenih gradova i regija u Europi (i to jedno osobno vozilo na dva stanovnika).
Posljedice tako naglog povećanja motorizacije vrlo su nepovoljne glede uvjeta života u gradu, poglavito glede zagađenja atmosfere, buke, vibracija i dr.
3.1. Rekonstrukcija prometnica
Tijekom 2003. i 2004. godine obavljeni su sljedeći radovi:
1. Rekonstrukcija Ulice Republike Austrije i Trga Vlatka Mačeka;
2. Rekonstrukcija Klaićeve i Hochmanove ulice;
3. Započeli dovršenje gradnje Domovinskog mosta;
4. Rekonstrukcija raskrižja Slavonska avenija - Heinzelova - Radnička cesta;
5. Popravak tramvajske pruge:
a. Ozaljska ulica (od Nehajske do Puljske ulice);
b. Savska cesta (od Ljubljanske avenije do Selske ceste);
c. Avenija Dubrovnik;
d. Ksaverska cesta;
e. Držićeva avenija;
f. Horvaćanska cesta.
3.2. Sanacija klizišta
Sanirana klizišta i odroni:
- Lipnička cesta;
- Črešnjevec;
- Horvati - Trpuci;
- Prekvršje - Sesvete;
- Sveti Duh;
- Vončinina;
- Susedgradski Vidikovec;
- Šuškovići - Medvedski breg;
- Planina donja.
3.3. Izrađena je ili je u tijeku izrada tehničke dokumentacije za izgradnju slijedećih prometnih objekata:
- Kvaternikov trg;
- Jankomirski most;
- Škorpikova ulica od rotora do Samoborske ulice;
- Branimirova ul. od Držićeve do Heinzelove ulice;
- Sveučilišna aleja od Ulice grada Vukovara do Ul. Lavoslava Ružičke;
- Sveučilišna aleja od Slavonske avenije do ul. Prisavlje;
- ul. Prisavlje od Marohnićeve do Ul. Vladimira Ruždjaka;
- Šarengradska ulica od Jadranskog mosta do Ul. grada Vukovara;
- Vatrogasna ulica od Ilice do Kustošijanske;
- Sljemenska cesta Gornja Bistra - Crveni spust;
- POS - Špansko prometnice i infrastruktura;
- željeznička stajališta Gajnice, Vrapče, Trnava i Sesvetska Sopnica;
- proširenje Ljubljanske avenije.
3.4. Priprema za prostornu i geodetsku dokumentaciju:
- idejnih rješenja;
- stručnih podloga;
- urbanističkih analiza.
Za objekte niskogradnje i visokogradnje ugovorena je izrada 120 lokacijskih dozvola za prometnice s pripadajućom infrastrukturom.
4. Groblja
Tijekom 2003. i 2004. god. obavljeni su sljedeći radovi:
- Mirogoj - rekonstrukcija cesta i kanalizacije,
- uređenje znamenitih grobova i grobnica,
- sanacija mrtvačnice,
- sanacija crkve Krista Kralja,
- izgradnja prodajnog prostora za cvijeće i svijeće;
- Miroševac - rekonstrukcija cesta,
- rekonstrukcija mrtvačnice;
- Krematorij - sanacija ravnog krova i pročelja,
- uređenje novih polja za pokapanje;
- Markuševec - proširenje groblja, uređenje infrastrukture.
5. Zaštita kulturnih dobara i prirode
U proteklom razdoblju Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode je temeljem Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara te razvojnom usmjerenju Grada, sustavno i provodio zaštitu kulturnih dobara i prirode.
U skladu s tim temeljem posebnih uvjeta i prethodnih odobrenja te uz konzervatorski nadzor Gradskog zavoda, izvođeni su radovi na sanaciji i obnovi kulturnih dobara i zaštićenih dijelova prirode, kao i arheološki istražni radovi:
- arheološka istraživanja u parku Grič, Vranicanijevoj poljani / Strossmayerovo šetalište,
- nastavak obnove Katedrale uznesenja Marijina, Palače Prve hrvatske štedionice,
- obnova pročelja zgrada na Gornjem i Donjem gradu,
- obnova i uređenje javne plastike, fontane "Ribar sa zmijom" na Jezuitskom trgu i skluptura; obnova bunara i hortikulturno uređenje dvorišta palače Balbi u Demetrovoj ulici, te hortikulturno uređenje vrta u Opatičkoj 14;
definirane konzervatorske propozicije za programe urbanističko-arhitektonskih natječaja; te izrađene konzervatorske podloge i sustav mjera zaštite za izradu urbanističkih planova:
- revizija konzervatorskih podloga za PPGZ, GUP grada Zagreba i GUP Sesveta, sukladno dovršenoj reviziji rješenja Ministartva kulture, Uprave za zaštitu kulturne baštine, o utvrđivanju svojstva kulturnih dobara za kulturno-povijesne cjeline, graditeljske sklopove i pojedinačne objekte,
- Konzervatorska podloga za PPPO Parka prirode Medvednica,
- Konzervatorska podloga za urbanističke planove uređenja i detaljne planove uređenja prostora Trnja južno od željezničke pruge,
- Martinovka, Savska, Peščenica - Štrigina, Savska - Vukovarska.
Sustavno se provodi detaljnija konzervatorska obrada s prijedlozima za zaštitu nepokretnih i pokretnih kulturnih dobara te vrijednih dijelova prirode, a u sklopu revizije rješenja o utvrđivanju svojstva kulturnog dobra za povijesne graditeljske cjeline i graditeljske sklopove koji su konzervatorskim podlogama za PPGZ i GUP-ove evidentirani kao posebno vrijedni, tijekom 2003. i 2004. izrađena je konzervatorska dokumentacija, temeljem koje je Ministarstvo kulture, Uprava za zaštitu kulturne baštine, utvrdilo svojstvo kulturnog dobra i upis u Registar kulturnih dobara RH, za:
- povijesne jezgre naselja Šašinovec, Cerje, Moravče, Glavničica, Vugrovec, graditeljskog sklopa Zagrebački velesajam, odnosno prijedlog za utvrđivanje tog svojstva: etnološko područje Oporovečki i Novoselečki vinogradi i Severi, te povijesne jezgre naselja Brezovica, Resnik, Demerje, Lučko; kao i graditeljske sklopove studentskog doma "Stjepan Radić", Brodarski institut, Građevinski školski centar, Pupinovo naselje, Grad mladih u Granešini, sa zaštitom parkovnih i hortikulturno uređenih površina.
Također, nakon dovršene revizije rješenja Ministarstva kulture o registraciji kulturno-povijesnih cjelina i pojedinačnih kulturnih dobara, 2003. i 2004., rješenja su dostavljena Gradskom uredu za prostorno uređenje, graditeljstvo, stambene i komunalne poslove i promet, kao nadležnom upravnom tijelu za provedbu Odluke o visini spomeničke rente (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/03, 20/04 i 4/05).
Sukladno zakonskoj obvezi i navedenoj odluci izrađen je stručni prijedlog:
- Zaključka o kriterijima za raspodjelu sredstava spomeničke rente i
- Godišnjeg programa spomeničke rente za 2005. godinu te
- javni poziv za korištenje sredstava spomeničke rente i sufinanciranje provođenja zaštitnih radova i mjera u 2005. godini.
Za provedbu Godišnjim programom spomeničke rente utvrđenih područja javnog i gradskog interesa unutar koji će se sredstvima spomeničke rente financirati sanacija i obnova javnih površina i objekata u vlasništvu Grada Zagreba, izrađeni su projektni zadaci za:
- izradu projekata uređenja parternih ploha i infrastrukture Jezuitskog, Katarinskog trga i trga Gradec, s posebnim naglaskom na rješavanje problema odvodnje koja neposredno utječe na ugroženost crkve sv. Katarine;
- Mesničku, Matoševu i ulicu Tituša Brezovačkog, Trg Markovića, Freudenreichovu i Kamenitu ulicu;
- dovršenje arheoloških istraživanja, te ovisno o rezultatima tih istraživanja način prezentacije nalaza u zoni Griča i Vranicanijeve poljane, te sukladno tome:
- uređenje tunela Grič i određivanje mogućnosti korištenja za određene namjene, uključivo uređenje Iličkih dvorišta na izlazima tunela;
- uređenje južnih padina Griča - obnova arhitektonskih elemenata vrtne arhitekture, vrtnog paviljona u Ilici 34, obnova česme vodoskoka i Felbingerovog uređenja vrtne površine Ilica 10;
- uređenje Strossmayerovog šetališta, te uspostava pješačkih komunikacija sa šetališta na parcele Ilica 28 i 30;
- nastavak sanacije kaptolskog bedema na Opatovini;
- obnovu i uređenje trgova Zelene potkove.
6. Sanacija bespravne gradnje
Obaveza rješavanja - sanacije bespravne gradnje, utvrđena Programom mjera za unapređenje stanja u prostoru za razdoblje 2003.-2004., posebno je istaknuta zaključkom Gradske skupštine Grada Zagreba donesenim na 31. sjednici 27. travnja 2004. kojim je Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba zaduženo podnijeti Izvješće o stanju bespravne gradnje za razdoblje od 1. siječnja 2000. do 31. prosinca 2003., te o poduzetim mjerama i aktivnostima s prijedlogom novih mjera za njezino učinkovitije sprečavanje i suzbijanje.
Na osnovi takvih obaveza Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba prihvatilo je Izvješće o stanju bespravne gradnje za razdoblje od 1. siječnja 2000. do 31. prosinca 2003., te ga je u skladu sa zaključkom Gradske skupštine Grada Zagreba uputilo Gradskoj skupštini.
Takvo izvješće obuhvatilo je sve aktivnosti poduzete na rješavanju problema sanacije bespravne gradnje, prvenstveno kroz evidentiranje građevina ortofoto snimkom obavljena po zaključku Gradskog poglavarstva 10. srpnja 2003., te po toj osnovi provedenim aktivnostima i izraženim prijedlozima za rješavanje bespravne gradnje prvenstveno u postupku donošenja Izmjena i dopuna GUP-a grada Zagreba.
Pri tome je prema zaključku Gradskog poglavarstva, o prihvaćanju Izvješća o primjeni generalnih urbanističkih planova grada Zagreba i Sesveta s Prijedlogom mjera potrebnih za izmjene i dopune (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/04), zatraženo da se omogući provođenje Zaključka o sanaciji bespravne gradnje, odnosno kroz "Odredbe za provođenje" utvrde iznimke od urbanih pravila na prostorima gdje je bespravna gradnja. Nadalje je zaključkom Gradske skupštine o sanaciji bespravne gradnje (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03), određeno Gradskom zavodu za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša u cilju sanacije bespravne gradnje da zajedno sa Gradskim uredom za prostorno uređenje, graditeljstvo, stambene i komunalne poslove i promet i Gradskim zavodom za zaštitu spomenika kulture i prirode, na temelju ortofoto snimke iz srpnja 2003., utvrdi zone bespravne gradnje, a nakon utvrđivanja zona bespravne gradnje, provede postupak izmjene i dopune GUP-ova, pri čemu će se bespravno sagrađeni objekti legalizirati sukladno kriterijima za sanaciju bespravne gradnje utvrđenim Zaključkom Gradskog poglavarstva, ako su izgrađeni do ortofoto snimanja u srpnju 2003. godine.
Zaključkom Gradskog poglavarstva o kriterijima za sanaciju bespravne socijalne stambene gradnje pri izradi prostornih planova grada Zagreba još od 2001. godine (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/01) istaknuto je da Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša na temelju analiza i valorizacije zona bespravne gradnje treba primijeniti kriterije za moguće zadržavanje bespravnih građevina u prostoru, respektirajući postojeća stanja u okvirima urbanističkih parametara, na način da se valoriziraju zone bespravne gradnje sa specifičnim kriterijima za sanaciju i legalizaciju socijalno stambenih bespravnih građevina u tim zonama, kojima se isključuje:
- bespravna gradnja unutar infrastrukturnih koridora kao što su prometnice, željeznica, vodovi komunalne infrastrukture;
- bespravna gradnja unutar preostalih negradivih područja značajnih za Grad kao što su vodonosnik, šumska područja, površine planirane za retencije i akumulacije, povijesni prostori i prostori važni za fizionomiju Grada - legalizacija je samo iznimno moguća uz uvjete resornih institucija i institucija koje sudjeluju u izradi prostornih planova;
- bespravna gradnja koja sprječava programe i projekte razvoja Grada koji su u tijeku ili u pripremi, prema podacima Gradskog ureda za gospodarstvo i Gradskog ureda za izgradnju Grada;
- gradnja koja ne služi obiteljskom stanovanju.
Na osnovi takvog zaduženja Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša u potpunosti je realizirao dodijeljene obaveze, što je obrazložio u Izvješću o prethodnoj raspravi u postupku izrade Nacrta prijedloga Generalnoga urbanističkog plana grada Zagreba i Sesveta, u točki "SANACIJA BESPRAVNE GRADNJE".
Realizacija dodijeljenih obaveza očituje se kroz materijal dostavljen Gradskom poglavarstvu, ortofoto snimka područja obuhvata GUP-a grada Zagreba na dan 10. srpnja 2003., te pripremljenu evidenciju građevina koje su izgrađene izvan zona namijenjenih za gradnju kroz usporedni prikaz karte namjene i ortofoto snimka.
Tako dostavljenim grafičkim prikazima utvrđeno je da je riječ o pojedinačnim izgrađenim objektima izvan zona namijenjenih za gradnju, a ne o novim zonama.
Budući da je zaključkom o sanaciji bespravne gradnje imenovana radna skupina za izradu Prijedloga programa sanacije bespravne gradnje kao dijela cjelovitog rješenja prve faze nacionalnog programa kvalitetnog građenja što ga koordinira uz izradu Zakona o sanaciji bespravne gradnje Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, u postupku je zatraženo i stručno očitovanje radne skupine, koje je uz Izvješće o provedenoj prethodnoj raspravi o izmjenama i dopunama GUP-a potvrdilo predloženi pristup rješavanja problemu bespravne gradnje.
Zaključkom Gradskog poglavarstva, o prihvaćanju Izvješća o primjeni GUP-a grada Zagreba i Sesveta s Prijedlogom mjera potrebnih za izmjene i dopune (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/04) bilo je određeno da se omogući provođenje Zaključka o sanaciji bespravne gradnje, odnosno "Odredbama za provođenje" utvrde iznimke od urbanih pravila na prostorima gdje je bespravna gradnja. Prema zaključku Gradske skupštine o sanaciji bespravne gradnje (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03) zajedno sa Gradskim uredom za prostorno uređenje, graditeljstvo, stambene i komunalne poslove i promet i Gradskim zavodom za zaštitu spomenika kulture i prirode, na temelju ortofoto snimke iz srpnja 2003., trebalo je utvrditi zone bespravne gradnje, te nakon toga provesti postupak izmjene i dopune GUP-ova, pri čemu bi se bespravno sagrađeni objekti legalizirali sukladno kriterijima za sanaciju bespravne gradnje utvrđenim Zaključkom Gradskog poglavarstva ako su izgrađeni do ortofoto snimanja u srpnju 2003. godine. To su bile osnove prema kojima je proveden postupak javne rasprave o prijedlogu Odluke o izmjenama i dopunama odluke o donošenju GUP-a grada Zagreba i GUP-a Sesveta.
Sukladno takvim obavezama definiranim citiranim zaključcima, predloženim načinom rješavanja bespravne gradnje kroz Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o donošenju Generalnoga urbanističkog plana grada Zagreba i Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o donošenju Generalnoga urbanističkog plana Sesveta nastojalo se omogućiti zadržavanje bespravno sagrađenih građevina evidentiranih ortofoto snimkom iz srpnja 2003., koje služe obiteljskom stanovanju, pri čemu bi planirana namjena katastarskih čestica na kojima su sagrađene bespravne građevine ostala nepromijenjena.
Time bi se osigurala provedba zaključaka Gradskog poglavarstva i Gradske skupštine Grada Zagreba o sanaciji bespravne gradnje, pri čemu bi se takvim postupanjem nadalje omogućile formalne pretpostavke za legalizaciju odnosno zadržavanje bespravnih građevina koje služe obiteljskom stanovanju u prostoru, a da se, s obzirom na to da bi planirana namjena katastarskih čestica ostala nepromijenjena, prostor na kojem su takve bespravne građevine sagrađene ne koristi za dogradnju ili izgradnju novih većih građevina koje bi imale drugačiju namjenu od namjene građevina za obiteljsko stanovanje.
Pri tome su Gradski ured za prostorno uređenje, graditeljstvo, stambene i komunalne poslove i promet, Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode i Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša zajednički iskazali da su na cijelom području obuhvata GUP-a evidentirane pojedinačne bespravne građevine, koji se ne mogu povezati u zone bespravne gradnje, što je dodatna osnova za ovakav pristup rješavanju problema.
Međutim, postupanjem urbanističke inspekcije Gradskom poglavarstvu Grada Zagreba onemogućeno je donošenje ovako predloženog načina rješavanja bespravne gradnje, pa je za iduće razdoblje potrebno definirati način rješavanja bespravne gradnje.
Evidentirana problematika iz prethodnog razdoblja, unatoč jasno postavljanim ciljevima, nije razriješena ponajprije zbog neizvršavanja obaveze donošenja Zakona o sanaciji bespravne gradnje, čija je procedura izrade i donošenja u nadležnosti Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva. U tom postupku Grad Zagreb, poradi rješavanja ovog problema, mora sudjelovati i potencirati ga u idućem razdoblju.
Do takvog konačnog rješenja koji treba stvoriti preduvjete za rješavanje bespravne gradnje, Grad Zagreb neće moći razriješiti stanje u prostoru uzrokovano bespravnom gradnjom unatoč zaključcima Vlade Republike Hrvatske o sanaciji bespravne gradnje, kojima je nastavljena izrada Programa mjera za sređivanje stanja u prostoru. Cilj tog programa je stvaranje pretpostavki za provedbu postupka legalizacije što većeg broja bespravno izgrađenih objekata, zatim stvaranje pretpostavki za sprečavanje daljnje bespravne gradnje, te njezino preveniranje između ostalog i stvaranjem uvjeta za socijalnu gradnju.
III. STANJE DOKUMENATA PROSTORNOG UREĐENJA
1. Realizacija unapređenja dokumentacije o prostoru
Program rada za proteklo plansko razdoblje realiziran je u kontinuitetu dugoročnih planova razvoja geodetsko katastarskog prostornog sustava i njegova uključivanja u komplementne GIS-sustave Grada Zagreba i Republike Hrvatske.
Za potrebe izrade dokumenata prostornog uređenja i praćenja stanja prostora Grada Zagreba u proteklom planskom razdoblju izrađene su nove geodetsko-kartografske podloge, sukladno Pravilniku o sadržaju, mjerilima kartografskih prikaza, obveznim prostornim pokazateljima i standardu elaborata prostornih planova kojim se propisuju podloge za izradu dokumenata prostornog uređenja: Topografska karta 1:25000 (TK25), Hrvatska osnovna karta 1:5000 (HOK 5), Digitalni ortofoto mjerila 1:5000 i 1:25000 (DOF 5 i 25) i skenirani katastarski planovi mjerila 1:5000. Topografska karta 1:25000 i Digitalni ortofoto 1:25000 izrađeni su za čitavo područje Grada, Hrvatska osnovna karta 1:5000 i Digitalni ortofoto 1:5000 za uže urbano područje (područje GUP-a), a skenirani katastarski planovi 1:5000 za izvangradsko područje.
Izrađivač Prostornog plana područja posebnih obilježja Parka prirode Medvednica je Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša, a nositelj izrade je Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva. Za potrebe uvida u aktualno stanje Medvednice izrađene su digitalne ortofoto karte u boji, mjerila 1:5000 te prostorne rezolucije 0,5 m. Izrađivač karata bila je tvrtka Geofoto d.o.o. Zagreb. Također su za pojedine lokalitete nabavljeni digitalni ortofoto planovi u boji, mjerila 1:2000, prostorne rezolucije 0,2 m, koji su ranije izrađeni za potrebe projekta obnove katastarskih planova mjerila 1:2880 na području Grada Zagreba (izrađivač Geofoto d.o.o. Zagreb).
Za potrebe izrade detaljnijih dokumenata prostornog uređenja pribavljeni su za daljnje korištenje podaci državne izmjere i katastra nekretnina u digitalnom obliku, ARCINFO coverage i dwg format za sljedeće 33 katastarske općine: Blato, Brezovica, Centar, Čehi, Črnomerec, Demerje (dio u mjerilu 1:1000), Đurđekovec (dio u mjerilu 1:1000), Dubrava, Gornji Stenjevec (dio u mjerilu 1:1000), Gornje Vrapče (dio u mjerilu 1:1000), Gračani (dio u mjerilu 1:1000), Jakuševac, Klara, Maksimir, Markuševec (dio u mjerilu 1:1000), Mikulići, Odranski Obrež (dio u mjerilu 1:1000), Odra (dio u mjerilu 1:1000), Peščenica, Podsused, Remete, Resnik, Rudeš, Sesvete, Sesvetski Kraljevec, Stenjevec, Šestine (dio u mjerilu 1:1000), Stupnik (dio u mjerilu 1:1000), Trešnjevka, Trnje, Vrapče, Zaprudski Otok, Žitnjak.
Rad na formiranju baza podataka katastra nekretnina-zemljišta u digitalnom obliku prioritet je i realizira se utvrđenom dinamikom unutar projekta Digitalni model katastra Grada Zagreba (DMKGZ), a u konačnici će obuhvatiti i evidencije knjižnog i grafičkog dijela katastarskog operata za cijelo područje Grada Zagreba.
Nadalje, nastavlja se s radom na prioritetnoj izradi projekta Katastar zelenila čiji su nositelji izrade Gradski zavod za automatsku obradu podataka i Gradski ured za prostorno uređenje, graditeljstvo, stambene i komunalne poslove i promet.
U proteklom planskom razdoblju završen je rad na primarnom unosu grafičkih podataka za katastarske planove mjerila 1:1000, te je u tijeku primarni unos grafičkih podataka za katastarske planove mjerila 1:2000 i 1:2500.
U suradnji s Gradskim zavodom za automatsku obradu podataka, a uz suglasnost Državne geodetske uprave u tijeku je provođenje projekta Katastar na Web-u.
U proteklom planskom razdoblju isto je tako realizirana dostupnost GUP-a grada Zagreba na web stranicama Grada Zagreba. Objavom planova na web stranicama Grada Zagreba, u potpunosti je omogućen uvid javnosti u sve segmente planova, pa se u idućem razdoblju praćenja primjene planova očekuju dodatne sugestije, pitanja i mišljenja svih zainteresiranih građana. Tema tehnološkog poboljšanja je u tijeku.
Planovima se može koristiti široki krug korisnika, budući da je Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša u konzultaciji i suradnji sa Gradskim uredom za financije proveo potrebne aktivnosti kojima se omogućilo da prema izrađenom cjeniku za izradu kopija kartografskih prikaza u mjerilu 1:25000, 1:10000, 1:5000 i DVD-a, započne isporuka traženih kopija kartografskih prikaza planova svakom zainteresiranom naručitelju. Prema utvrđenim cijenama vrijednost jednog albuma GUP-a (50 listova) u mjerilu 1:10000, je 1.250,00 kn, dok je vrijednost kompletnog GUP grada Zagreba (9 albuma), u mjerilu 1:10000, 11.250,00 kn.
2. Realizacija dokumenata prostornog uređenja
2.1. Važeći dokumenti prostornog uređenja
2.1.1. Na razini Republike Hrvatske:
- Strategija prostornog uređenja Republike Hrvatske (donesena u Zastupničkom domu Sabora Republike Hrvatske 27. lipnja 1997.),
- Program prostornog uređenja Republike Hrvatske (Narodne novine 50/99).
2.1.2. Na razini Grada Zagreba
2.1.2.1. Prostorni plan Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 8/01, 16/02 i 11/03)
2.1.2.2. Generalni urbanistički planovi
- Generalni urbanistički plan grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03),
- Generalni urbanistički plan Sesveta (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03).
2.1.2.3 Urbanistički planovi uređenja
- Urbanistički plan uređenja Središće - zapad (Službeni glasnik Grada Zagreba 11/98 i 5/01),
- Urbanistički plan uređenja Odra I., (Službeni glasnik Grada Zagreba 9/99),
- Urbanistički plan uređenja uz Jadransku aveniju (Službeni glasnik Grada Zagreba 3/99),
- Urbanistički plan uređenja područja nekadašnje tvornice cementa u Podsusedu (Službeni glasnik Grada Zagreba 13/99),
- Urbanistički plan uređenja središta Sesveta (Službeni glasnik Grada Zagreba 17/99),
- Urbanistički plan uređenja Petrine-Županići (Službeni glasnik Grada Zagreba 17/99),
- Urbanistički plan uređenja Podbrežja (Službeni glasnik Grada Zagreba 17/99),
- Urbanistički plan zone mješovite namjene zapadno od Zagrebačkog velesajma (Službeni glasnik Grada Zagreba 17/99),
- Urbanistički plan uređenja Remetinec-Lanište-Blato (Službeni glasnik Grada Zagreba 16/01),
- Urbanistički plan uređenja Odra II. (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/05),
- Urbanistički plan uređenja dijela naselja Popovec (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/05),
- Urbanistički plan uređenja Savska Opatovina (Službeni glasnik Grada Zagreba 04/05),
- Urbanistički plan uređenja Vrbani III. (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/05).
2.1.2.4. Detaljni planovi uređenja
- Detaljni plan uređenja Vjersko kulturni centar Sesvetska Sopnica (Službeni glasnik Grada Zagreba 20/98),
- Detaljni plan uređenja Zona javne namjene u Buzinu (Službeni glasnik Grada Zagreba 17/01 i 19/01),
- Detaljni plan uređenja Vrbik - uz Ulicu Ivana Lučića (Sveučilišna aleja), (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/03),
- Detaljni plan uređenja Savska - Vukovarska (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/03),
- Detaljni plan uređenja Sopnica - Jelkovec (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/03),
- Detaljni plan uređenja Špansko - Oranice (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/03 i 4/05).
2.2. Važeći prostorni planovi doneseni u protekle dvije godine
- Prostorni plan Grada Zagreba - Izmjene i dopune
Na 22. sjednici 22. svibnja 2003. Gradska skupština donijela je Izmjene i dopune Prostornog plana Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 11/03) koje se odnose na tekstualni dio Odluke, te na kartografske prikaze i kao takve ne zadiru u koncepcijske postavke niti u prostorna rješenja PPGZ-a, već se odnose na problematiku usklađenja za područja za koja se donose generalni urbanistički planovi grada Zagreba i Sesveta.
- Generalni urbanistički plan grada Zagreba i Sesveta
Gradska skupština Grada Zagreba na 23. sjednici 11. srpnja 2003. donijela je Odluku o donošenju Generalnoga urbanističkog plana Grada Zagreba (Službeni glasnik 14/03) i Odluku o donošenju Generalnoga urbanističkog plana Sesveta (Službeni glasnik 14/03), koje su stupile na snagu 8. kolovoza 2003. godine.
- Urbanistički planovi uređenja
Gradska skupština Grada Zagreba na 39. sjednici 24. veljače 2005. donijela je Odluku o donošenju:
- Urbanističkog plana uređenja Odra II. (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/05),
- Urbanističkog plana uređenja dijela naselja Popovec (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/05),
- Urbanističkog plana uređenja Savska Opatovina (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/05),
- Urbanističkog plana uređenja Vrbani III. (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/05).
- Detaljni planovi uređenja
Gradska skupština Grada Zagreba na 26. sjednici 27. studenoga 2003. donijela je Odluku o donošenju:
- Detaljnog plana uređenja Vrbik - uz Ulicu Ivana Lučića (Sveučilišna aleja), (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/03)
- Detaljnog plana uređenja Savska - Vukovarska (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/03),
- Detaljnog plana uređenja Sopnica - Jelkovec (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/03),
- Detaljnog plana uređenja Špansko - Oranice (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/03).
Gradska skupština Grada Zagreba na 39. sjednici 24. veljače 2005. donijela je Odluku o donošenju:
- Izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja Špansko - Oranice (Službeni glasnik 4/05).
2.3. Prostorni planovi u postupku izrade i donošenja
2.3.1. Prostorni planovi područja posebnih obilježja
- Prostorni plan područja posebnih obilježja Parka prirode Medvednica
Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša izrađivač je Prostornog plana područja posebnih obilježja Parka prirode Medvednica (nositelj izrade je Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva). Provedene su sve prethodne rasprave, izrađen je Prijedlog plana i dostavljen je na daljnje postupanje Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva. Daljnje postupanje podrazumijeva da Vlada Republike Hrvatske na temelju dostavljenog dokumenta prostornog uređenja - Prijedloga Prostornog plana područja posebnih obilježja Parka prirode Medvednica, treba utvrditi Konačni prijedlog plana i uputiti ga u javnu raspravu.
- Prostorni plan područja posebnih obilježja Parka Maksimir
Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša izrađuje Program kao osnovu za izradu Prostornog plana područja posebnih obilježja Parka Maksimir. Kao podloga za izradu navedenog programa obavljena je analiza prostora, intervenizacija postojećih studija, elaborata, istraživanja i postojeće prostorno-planske dokumentacije, te se slijedom saznanja i suvremenog pristupa zaštiti prirode pristupilo dovršetku navedenog programa.
- Prostorni plan područja posebnih obilježja za područje Jakuševec - Petruševec - Črnkovec
Imajući na umu da je riječ o prostoru koji se proteže teritorijalno na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije, Prostorni plan područja posebnih obilježja za područje Jakuševec - Petruševec - Črnkovec izrađivat će se u suradnji s nadležnim tijelima Zagrebačke županije i Grada Zagreba.
Tijekom proteklog razdoblja ugovorena je izrada i započeto je s izradom Studije utjecaja na okoliš za promatrani prostor. Nakon provedene javne rasprave i usvajanja predmetne studije započet će se s daljnjim aktivnostima na izradi prostornog plana.
2.3.2. Generalni urbanistički planovi
- Generalni urbanistički plan grada Zagreba
- Generalni urbanistički plan Sesveta
Gradska skupština Grada Zagreba na 23. sjednici 11. srpnja 2003. donijela je Odluku o donošenju Generalnoga urbanističkog plana Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03) i Odluku o donošenju Generalnoga urbanističkog plana Sesveta (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03), koje su stupile na snagu 8. kolovoza 2003. godine.
Na istoj je sjednici Gradska skupština Grada Zagreba donijela Zaključak o sanaciji bespravne gradnje (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03) s obavezom da će se u roku od najkasnije 6 mjeseci od donošenja generalnih urbanističkih planova pokrenuti postupak izmjene i dopune Generalnoga urbanističkog plana grada Zagreba i Generalnoga urbanističkog plana Sesveta.
Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša izradio je izvješće o primjeni:
- Odluke o donošenju Generalnoga urbanističkoga plana grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03),
- Odluke o donošenju Generalnoga urbanističkoga plana Sesveta (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03).
Imajući na umu da su odluke o donošenju Generalnoga urbanističkoga plana grada Zagreba i Generalnoga urbanističkoga plana Sesveta stupile na snagu 8. kolovoza 2003., rok za podnošenje izvješća bio je 8. veljače 2004., kada je isteklo šest mjeseci od njihova stupanja na snagu, odnosno razdoblje u kojem je ovaj zavod prema obavezi utvrđenoj citiranim zaključkom pratio primjenu tih planova.
Praćenje primjene GUP-a grada Zagreba i Sesveta kao i izradu izvješća, Gradski zavod realizirao je u suradnji s:
- Gradskim uredom za prostorno uređenje, graditeljstvo, stambene i komunalne poslove i promet, Hrvatskom komorom arhitekata i inženjera u graditeljstvu (HKAIG), Razred arhitekata, te Društvom arhitekata Zagreba (DAZ), koji su za potrebe izrade izvješća dostavili svoja zapažanja sugestije i primjedbe.
Pri izradi izvješća kao rezultata praćenja primjene odredaba navedenih planova, Gradski zavod postupao je sukladno odredbama Zaključka Gradskog poglavarstva Grada Zagreba o kriterijima za sanaciju bespravne socijalno stambene gradnje pri izradi prostornih planova Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/01, 21/01, 11/02 i 14/03), te Zaključka Gradske skupštine Grada Zagreba o sanaciji bespravne gradnje (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/03).
Primjena dokumenta prostornog uređenja odvija se na razinama:
1.1. neposredne primjene planova izdavanjem lokacijskih dozvola i izvoda iz prostornog plana,
1.2. izrade detaljnijih planova (Urbanistički plan uređenja i Detaljni plan uređenja),
1.3. provedbe urbanističko - arhitektonskih natječaja.
Iako su planovi stupili na snagu 8. kolovoza 2003. postupci izdavanja lokacijskih dozvola i izvoda iz GUP-a grada Zagreba i GUP-a Sesveta započeli su se realizirati tek početkom rujna, kada je dovršeno umnožavanje kartografskih prikaza planova u broju dostatnom za potrebe svih područnih ureda Gradskog ureda za prostorno uređenje, graditeljstvo, stambene i komunalne poslove i promet.
Od donošenja GUP-a grada Zagreba i GUP‑a Sesveta budući da je cjelokupna javnost bila obaviještena da će se provedba predmetnih dokumenata prostornog uređenja pratiti u šestomjesečnom periodu, ovom su zavodu kontinuirano pristizale razne primjedbe i sugestije. One se ne mogu smatrati primjedbama u smislu Uredbe o javnoj raspravi u postupku donošenja prostornih planova (Narodne novine 101/98), ali služe kao podatak o stanju u prostoru.
GUP grada Zagreba i GUP Sesveta je pozivom na odredbe za provođenje Zakona o prostornom uređenju (Narodne novine 30/94, 68/98, 61/00, 32/02, 100/04), dokument prostornog uređenja kojim se utvrđuje temeljna organizacija prostora, zaštita prirodnih, kulturnih i povijesnih vrijednosti, korištenje i namjena površina s prijedlogom prvenstva njihovog uređenja.
Izvješćem o primjeni navedenih dokumenata prostornog uređenja od 8. kolovoza 2003. do 8. veljače 2004. utvrđeno je da je potrebno izvršiti hitnu i ciljanu Izmjenu i dopunu GUP-a grada Zagreba i GUP-a Sesveta.
Na 98. sjednici 25. veljače 2004. Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba donijelo je Zaključak o primjeni GUP-a grada Zagreba i Sesveta s Prijedlogom mjera potrebnih za izmjene i dopune. Prijedlogom mjera utvrđeno je da je kroz postupak izmjene i dopune GUP‑a grada Zagreba i GUP-a Sesveta potrebno:
1. provesti usklađenje grafičkih i tekstualnih dijelova GUP-ova,
2. provesti izmjene i dopune provedbenih odredbi predmetnih planova kako bi se uklonile iskazane nedorečenosti i nejasnoće, odnosno njihova omogućila međusobna usklađenost i olakšala njihova primjena,
3. u odnosu na detaljnije planove potrebno je redefinirati obvezu donošenja ovolikog broja detaljnijih planova, kroz grafičke dijelove GUP-ova utvrditi njihov točan obuhvat, a kroz Odredbe za provođenje odrediti jasne ciljeve izrade detaljnijih planova,
4. u odnosu na obveze provođenja urbanističko - arhitektonskih natječaja kroz grafičke, tekstualne dijelove GUP-ova kao i kroz Odredbe za provođenje potrebno je jasno odrediti obuhvate za koje je potrebno njihovo provođenje kao i utvrditi kriterije za te natječaje,
5. omogućiti provođenje Zaključka o sanaciji bespravne gradnje, odnosno kroz Odredbe za provođenje utvrditi "iznimke" od urbanih pravila na prostorima gdje je bespravna gradnja,
6. nakon dostavljenih prijedloga Gradskog ureda za gospodarstvo, Gradskog ureda za izgradnju Grada i Gradskog ureda za upravljanje imovinom Grada predložiti Gradskom poglavarstvu utvrđivanje liste prioriteta važnih projekata za grad Zagreb.
Prema tim utvrđenim obavezama, Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša proveo je potrebni postupak izrade Nacrta prijedloga izmjena i dopuna GUP-a grada Zagreba i Sesveta, prethodnu raspravu, nadalje nakon utvrđivanja Prijedloga izmjena i dopuna GUP-a grada Zagreba i Sesveta javnu raspravu, koje ukupno postupanje je nakon provedenog inspekcijskog nadzora stavljeno izvan snage konačnim i izvršnim inspekcijskim rješenjem.
2.3.3. Urbanistički planovi uređenja
- Urbanistički planovi uređenja konačni prijedlog kojih je utvrdilo Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba i uputilo Gradskoj skupštini Grada Zagreba na donošenje
a) Unutar obuhvata Prostornog plana Grada Zagreba:
- Urbanistički plan uređenja Hrvatski Leskovac - središnji dio naselja (Konačni prijedlog utvrđen na 155. sjednici 22. ožujka 2005.),
- Urbanistički plani uređenja Gospodarske zone Hrvatski Leskovac (Konačni prijedlog utvrđen na 155. sjednici 22. ožujka 2005.).
b) Unutar obuhvata Generalnoga urbanističkog plana Grada Zagreba:
- Urbanistički plan uređenja "Slobodna carinska zona Jankomir" (Konačni prijedlog utvrđen na 150. sjednici 17. veljače 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Ul. Ljudevita Posavskog - Zavrtnica - Branimirova - Ul. Crvenog križa" (Konačni prijedlog utvrđen na 150. sjednici 17. veljače 2005.),
- Urbanistički plan uređenja Dubravica - Karažnik (Konačni prijedlog utvrđen na 157. sjednici 4. travnja 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Peščenica sjever - Štrigina" (Konačni prijedlog utvrđen na 157. sjednici 4. travnja 2005.).
c) Unutar obuhvata Generalnoga urbanističkog plana Sesveta:
- Urbanistički plan uređenja "Gospodarska zona Sesvete-sjever" (Konačni prijedlog utvrđen na 157. sjednici 4. travnja 2005.).
- Urbanistički planovi uređenja koji su u izradi, odnosno za izradu kojih je Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba verificiralo Program, a nalaze se unutar obuhvata Prostornog plana Grada Zagreba:
- Urbanistički plan uređenja poslovne zone Veliko Polje (Program verificiran na 136. sjednici Gradskog poglavarstva 4. studenoga 2004.),
- Urbanistički plan uređenja Hrašće-središnje dio naselja (Program verificiran na 136. sjednici Gradskog poglavarstva 4. studenoga 2004.),
- Urbanistički plan uređenja Športsko rekreacijskog centra Brezovica (Program verificiran na 145. sjednici Gradskog poglavarstva 29. prosinca 2004.).
- Urbanistički planovi uređenja za koje je provedena javna rasprava a nalaze se unutar obuhvata Generalnoga urbanističkog plana Grada Zagreba:
- Urbanistički plan uređenja "Vrbik - središnji prostor" (Prijedlog plana za javnu raspravu utvrđen je na 148. sjednici Gradskog poglavarstva 21. siječnja 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Martinovka - zapad" (Prijedlog plana za javnu raspravu utvrđen je na 148. sjednici Gradskog poglavarstva 21. siječnja 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Veslačka ulica - Trnje" (Prijedlog plana za javnu raspravu utvrđen je na 136. sjednici Gradskog poglavarstva 4. studenoga 2004.).
Nakon završene javne rasprave u tijeku je obrada prijedloga i primjedaba pristiglih za vrijeme trajanja javne rasprave.
- Urbanistički planovi uređenja koji su u izradi, odnosno za izradu kojih je Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba utvrdilo Program, a nalaze se unutar obuhvata Generalnoga urbanističkog plana Grada Zagreba:
- Izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja bivše tvornice cementa u Podsusedu (Program utvrđen na 98. sjednici Gradskog poglavarstva 25. veljače 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Staro Trnje, Savica za zonu Prisavlje - Ulica V. Ruždjaka - planirana Strojarska" (Program utvrđen na 104. sjednici Gradskog poglavarstva 18. ožujka 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Cvjetno za zonu zapadno od HRT-a" (Program utvrđen na 106. sjednici Gradskog poglavarstva 1. travnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Cvjetno za zonu istočno od HRT-a" (Program utvrđen na 106. sjednici Gradskog poglavarstva 1. travnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Svetice" (Program utvrđen na 106. sjednici Gradskog poglavarstva 1. travnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Srednjaci - sjever, Knežija - sjever" (Program utvrđen na 107. sjednici Gradskog poglavarstva 8. travnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Jakuševec" (Program utvrđen na 116. sjednici Gradskog poglavarstva 25. svibnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Športsko rekreacijski centar Jarun" (Program utvrđen na 119. sjednici Gradskog poglavarstva 17. lipnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Vrbik - Savska - Slavonska" (Program utvrđen na 125. sjednici Gradskog poglavarstva 22. srpnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Oporovečka - sjever" (Program utvrđen na 126. sjednici Gradskog poglavarstva 28. srpnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Špansko - Jankomir" (Program utvrđen na 132. sjednici Gradskog poglavarstva 30. rujna 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Petlja Lučko - sjever" (Program utvrđen na 133. sjednici Gradskog poglavarstva 7. listopada 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Petlja Lučko - jug" (Program utvrđen na 133. sjednici Gradskog poglavarstva 7. listopada 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Slavonska avenija - sjever" (Program utvrđen na 133. sjednici Gradskog poglavarstva 7. listopada 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Ferenščica - istok" (Program utvrđen na 133. sjednici Gradskog poglavarstva 7. listopada 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Oranice - TEP - tematski park" (Program utvrđen na 141. sjednici Gradskog poglavarstva 9. prosinca 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Buzinski Krči - Ranžirni kolodvor jug" (Program utvrđen na 150. sjednici Gradskog poglavarstva 17. veljače 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Njivice" (Program utvrđen na 154. sjednici Gradskog poglavarstva 10. ožujka 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Ulica grada Gospića - jugozapad" (Program utvrđen na 154. sjednici Gradskog poglavarstva 10. ožujak 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Heinzelova - Radnička - željeznička pruga" (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Gračanski ribnjak" (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Banjavčićeva - Heinzelova - Branimirova - Zavrtnica" (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Rudeš" (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Središnji prostor Brezja" (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.).
- Urbanistički planovi uređenja koji su u izradi odnosno za izradu kojih je Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba utvrdilo Program, a nalaze se unutar obuhvata Generalnoga urbanističkog plana Sesveta:
- Urbanistički plan uređenja "Gospodarska zona Sesvete - jug" (Program utvrđen na 106. sjednici Gradskog poglavarstva 1. travnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Staro Brestje - Delec" (Program utvrđen na 107. sjednici Gradskog poglavarstva 8. travnja 2004.),
- Urbanistički plan uređenja "Selčina - sjever" (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.),
- Urbanistički plan uređenja "Novo Brestje - zapad" (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.).
2.3.4. Detaljni planovi uređenja
- Detaljni planovi uređenja Konačni prijedlog kojih je utvrdilo Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba na 155. sjednici 22. ožujka 2005. i uputilo Gradskoj skupštini Grada Zagreba na donošenje
- Detaljni plan uređenja groblja u Brezovici.
- Detaljni planovi uređenja koji su u izradi odnosno za izradu kojih je Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba verificiralo Program, a nalaze se unutar obuhvata Prostornog plana Grada Zagreba:
- Detaljni plan uređenja groblje Markovo polje (Program utvrđen na 94. sjednici Gradskog poglavarstva 12. veljače 2004.).
- Detaljni planovi uređenja koji su u izradi odnosno za izradu kojih je Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba utvrdilo Program, a nalaze se unutar obuhvata Generalnoga urbanističkog plana grada Zagreba:
- Detaljni plan uređenja "Gračani Dolje" (Program utvrđen na 131. sjednici Gradskog poglavarstva 22. rujna 2004.),
- Detaljni plan uređenja javne gradske površine - tematska zona park Držićeva (Program utvrđen na 104. sjednici Gradskog poglavarstva 18. ožujka 2004.),
- Detaljni plan uređenja "Savica - Folnegovićevo" (Program utvrđen na 107. sjednici Gradskog poglavarstva 8. travnja 2004).
2.3.5. Provedba izrade i donošenja detaljnijih dokumenata prostornog uređenja
Stupanjem na snagu odluka o donošenju GUP-a grada Zagreba i GUP-a Sesveta te Odluke o donošenju Prostornoga plana Grada Zagreba, za izradu pojedinih detaljnijih planova iskazan je interes investitora fizičkih i pravnih osoba, koje žele same financirati izradu planova pozivom na članak 33. stavak 1. Zakona o prostornom uređenju, kojim je propisano da se sredstva za izradu dokumenata prostornog uređenja osiguravaju iz sredstava državnog proračuna, proračuna jedinice lokalne samouprave, te iz drugih izvora.
Sukladno obavezi za donošenje detaljnijih planova, Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša provodio je postupke izrade i donošenja detaljnijih planova temeljem Zakona o javnoj nabavi i Uredbe o nabavi roba i usluga male vrijednosti, ali je osim toga, odgovarajući na zahtjeve investitora fizičkih i pravnih osoba koje žele same financirati izradu planova pozivom na članak 33. stavak 1. Zakona o prostornom uređenju, predložio Gradskom poglavarstvu Grada Zagreba materijal za utvrđivanje financiranja izrade detaljnijih planova i to:
- provođenjem postupka izrade detaljnijih planova od strane investitora uz kontrolu i verifikaciju postupka izrade i donošenja od strane Gradskog zavoda za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša,
- uplatom obračunatih sredstava za izradu pojedinog detaljnijeg plana u proračun Grada Zagreba,
koji je Gradsko poglavarstvo prihvatilo donošenjem Zaključka o načinu izrade detaljnijih planova (Službeni glasnik Grada Zagreba 12/04).
Treba napomenuti je da se postupak prema ovom modelu realizira preko investitora koji nije obavezan provoditi postupak javnog nadmetanja prije zaključivanja ugovora o izradi plana sa izrađivačem plana, pa je rok za donošenje plana kraći za razdoblje u kojem je potrebno provesti postupak nabave temeljem Zakona o javnoj nabavi i mogući žalbeni postupak u javnom nadmetanju za odabir izrađivača plana, te da dinamika donošenja detaljnijih planova utvrđena Programom mjera za unapređenje stanja u prostoru, na ovaj način može biti ostvarena i prije utvrđenog roka za izradu ovih planova upravo zbog navedenog načina financiranja uz potpunu kontrolu postupka donošenja preko Gradskog zavoda za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša i Gradskog poglavarstva Grada Zagreba.
Po toj je osnovi do sada od strane Gradskog poglavarstva prihvaćeno 17 pisama namjere za financiranje izrade detaljnijih planova:
1. Urbanističkog plana uređenja "Vrbik - Savska - Slavonska",
2. Urbanističkog plana uređenja "Oporovečka - sjever",
3. Urbanističkog plana uređenja "Slobodna carinska zona Jankomir",
4. Urbanističkog plana uređenja "Ul. Lj. Posavskog - Zavrtnica - Branimirova - Ul. Crvenog križa",
5. Urbanističkog plana uređenja "Špansko - Jankomir",
6. Urbanističkog plana uređenja "Petlja Lučko - sjever",
7. Urbanističkog plana uređenja "Petlja Lučko - jug",
8. Urbanističkog plana uređenja "Ferenščica - istok",
9. Urbanističkog plana uređenja "Oranice - TEP - tematski park",
10. Urbanističkog plana uređenja "Buzinski Krči - Ranžirni kolodvor jug",
11. Urbanističkog plana uređenja "Njivice",
12. Urbanističkog plana uređenja "Ulica Grada Gospića - jugozapad",
13. Urbanističkog plana uređenja "Heinzelova - Radnička - željeznička pruga",
14. Urbanističkog plana uređenja "Gračanski ribnjak",
15. Urbanističkog plana uređenja "Banjavčićeva - Heinzelova - Branimirova - Zavrtnica",
16. Urbanističkog plana uređenja "Rudeš",
17. Urbanističkog plana uređenja "Središnji prostor Brezja".
Odmah nakon donošenja GUP-a grada Zagreba i Sesveta, Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša proveo je postupak ugovaranja izrade, temeljem Uredbe o nabavi roba i usluga male vrijednosti, za dva plana donesena u studenome 2003.:
1. Detaljni plan uređenja Savska Vukovarska,
2. Detaljni plan uređenja Lučićeva - Humboltova,
koji su doneseni na Gradskoj skupštini Grada Zagreba zajedno sa:
3. Detaljnim planom uređenja stambenog naselja na lokaciji vojarne Špansko - Oranice,
4. Detaljnim planom uređenja stambenog naselja na lokaciji Sopnica - Jelkovec,
kao detaljniji planovi uređenja stambenih naselja na obrađenim lokacijama, što omogućuju realizaciju programa poticane stambene izgradnje prema obavezama utvrđenim Programom mjera.
Provodeći postupak nabave usluga izrade detaljnijih planova temeljem Zakona o javnoj nabavi i Uredbe o nabavi robe i usluga male vrijednosti, Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša obavljajući stručne poslove za osnovano i imenovano Povjerenstvo za nabavu, proveo je nadmetanje objavljeno u Narodnim novinama od 19. travnja 2004. za izradu detaljnijih planova:
1. Urbanistički plan uređenja Peščenica sjever - Štrigina, plan 1.,
2. Urbanistički plan uređenja Svetice, plan 2.,
3. Urbanistički plan uređenja Srednjaci sjever - Knežija sjever, plan 3.,
4. Urbanistički plan uređenja Cvjetno za zonu istočno od HRT-a, plan 4.,
5. Urbanistički plan uređenja Cvjetno za zonu zapadno od HRT-a, plan 5.,
6. Urbanistički plan uređenja Staro Trnje, Savica za zonu Prisavlje - Ulica Vladimira Ruždjaka - planirana Strojarska, plan 6.,
7. Detaljni plan uređenja Savica - Folnegovićevo - potez istočno i zapadno uz Držićevu, plan 7.,
8. Urbanistički plan uređenja područje nekadašnje tvornice cementa u Podsusedu - Izmjena i dopuna, plan 8.,
9. Urbanistički plan uređenja Gospodarska zona Sesvete - sjever, plan 9.,
10. Urbanistički plan uređenja Gospodarska zona Sesvete - jug, plan 10.,
11. Urbanistički plan uređenja Gospodarske zone Hrvatski Leskovac, plan 11.,
12. Urbanistički plan uređenja Hrvatski Leskovac - središnji dio naselja, plan 12.,
za koje je Odluka o odabiru najpovoljnije ponude donesena 24. svibnja 2004., a ugovori potpisani u kolovozu 2004.,
te nadmetanje objavljeno u Narodnim novinama od 28. lipnja 2004. za izradu detaljnijih planova:
13. Urbanistički plan uređenja Savska Opatovina, plan 1.,
14. Urbanistički plan uređenja Veslačka, plan 3.,
15. Urbanistički plan uređenja Vrbik - središnji prostor, plan 2.,
16. Urbanistički plan uređenja Jakuševec, plan 4.,
17. Urbanistički plan uređenja Martinovka - zona zapad, plan 5.,
18. Urbanistički plan uređenja Rekreacijsko-sportskog centra Jarun, plan 6,
za koje je Odluka o odabiru najpovoljnije ponude donesena 21. srpnja 2004., a ugovori potpisani u kolovozu 2004. godine.
Razdoblje u kojem je prema donesenom Programu mjera trebalo realizirati donošenje detaljnijih planova propisanih za donošenje GUP-a grada Zagreba, koji je stupio na snagu 8. kolovoza 2003. godine, treba sagledati kroz ukupno provedene aktivnosti na ostvarenju takve obaveze. Zbog provedbe javnih nadmetanja za izradu detaljnijih planova na osnovi odredaba Zakona o javnoj nabavi do početka rada na pojedinom planu proteče 3 do 6 mjeseci. Uz odredbe Zakona koje zbog obaveznog postupanja po osnovi eventualno podnesenih prigovora i žalbi, oduzimaju vrijeme za realizaciju samog postupka izrade plana, treba istaknuti da unatoč zaključenim ugovorima sa izrađivačima planova koji su temeljem Zakona o javnoj nabavi dali najbolje ponude na otvorenom tržištu, ti izrađivači nisu uspjeli poštovati rokove za izradu planova ponajprije stoga što procedura donošenja planova propisana Zakonom o prostornom uređenju i Uredbom o javnoj raspravi u postupku donošenja prostornih planova opravdano omogućuje i promovira utjecaj svih segmenata javnosti iznošenjem primjedaba počev od prethodne rasprave o Nacrtu plana, do javne rasprave o utvrđenom Prijedlogu plana. Rješavanje i obrada takvih zahtjeva za intervenciju u prostoru zainteresiranih subjekata rezultira dugotrajnom komunikacijom izrađivača plana, nositelja obrade plana i podnositelja zahtjeva. Stoga realizacija postupka donošenja plana do faze utvrđivanja konačnog prijedloga u svakom pojedinom slučaju ugovorenog izrađivanja detaljnijeg plana traje neplanirano dugo, pa je to potrebno imati u vidu pri donošenju preostalih planova. Unatoč takvom produžetku planiranih rokova razlozi njihova produžavanja po svakom pojedinom planu u potpunosti su opravdani jer je time osiguran potpun utjecaj javnosti i zainteresiranih sudionika na definiranje propozicija svakog pojedinog plana što je i svrha procedure propisane citiranim zakonima. Pri tome je potrebno istaknuti prvenstveno gradske četvrti koje svojim građanima javnim izlaganjima u prethodnim raspravama omogućuju sudjelovanje u proceduri donošenja planova. Prezentacijom predviđenih rješenja omogućuje se zainteresiranim građanima podnošenje primjedbi koje kvalitetom pridonose boljim rješenjima planova, ali i anulira se znatan broj primjedaba koje bi bile podnesene zbog nepoznavanja suštine prostorno-planske koncepcije pojedinog plana.
Da su u potpunosti realizirane zacrtane obaveze s obzirom na iskazane okolnosti, potvrđuje činjenica da su za izradu planova potrošena sva predviđena sredstva osigurana u proračunu za planirano razdoblje donošenja detaljnijih prostornih planova. Za donošenje preostalih detaljnijih planova potrebno je najprije osigurati dostatna sredstva za njihovu izradu.
Zaključno, temeljem prethodno iznesenog, budući da je tek u kolovozu 2004. nakon potpisivanja ugovora započela izrada 18 planova koji se financiraju iz proračuna Grada Zagreba, i da su tek od lipnja 2004. privatni investitori mogli sami financirati izradu detaljnijih prostornih planova, broj ukupno donesenih planova u tom razdoblju nije mogao biti veći. To je ujedno osnova za prosudbu koliko se planova treba donijeti u idućem razdoblju.
Poštujući dosadašnja iskustva kao i pravila struke, a i sa stajališta zakonske regulative, rok od ugovaranja izrade plana pa do njegova donošenja na Gradskoj skupštini, iako prvenstveno ovisi o složenosti zadatka, ne može biti kraći od 6 mjeseci, a realno je očekivati da bude između 9 mjeseci i godinu dana.
Programom mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/03, 17/03, 19/03, 1/04, 3/04, 8/04 i 14/04), predviđena je izrada 163 plana i to:
- unutar obuhvata PPGZ-a - 16 planova;
- unutar obuhvata GUP-a grada Zagreba - 123 plana;
- unutar obuhvata GUP-a Sesveta - 24 plana.
U promatranom izvještajnom razdoblju doneseno je, odnosno u fazi je izrade ili donošenja:
Unutar obuhvata PPGZ-a (9 planova):
- 2 donesena plana,
- 3 plana upućena su u proceduru donošenja Gradskoj skupštini,
- 4 programa je utvrdilo Gradsko poglavarstvo i planovi su u izradi.
Unutar obuhvata GUP-a grada Zagreba (39 planova):
- 5 donesenih planova,
- 4 plana upućena su u proceduru donošenja Gradskoj skupštini,
- 3 su plana u javnoj raspravi,
- 27 programa je utvrdilo Gradsko poglavarstvo i planovi su u izradi.
Unutar obuhvata GUP-a Sesveta (9 planova):
- 1 doneseni plan,
- 1 je plan upućen u proceduru donošenja Gradskoj skupštini,
- 3 su natječaja za izradu planova u tijeku (rok svibanj 2005.),
- 4 programa je utvrdilo Gradsko poglavarstvo i planovi su u izradi.
Važno je napomenuti da se Izmjenama i dopunama GUP-a grada Zagreba i Sesveta, između ostalog predvidjelo smanjenje broja detaljnijih planova za trećinu. Stoga, za sve one prostorne obuhvate za koje je stručnom valorizacijom prostora u postupku izrade Izmjene i dopune GUP-a grada Zagreba i Sesveta zaključeno da nije potrebno izrađivati detaljne dokumente prostornog uređenja, nije započeta ni izrada programa.
Promatrajući obvezu donošenja detaljnijih dokumenata prostornog uređenja unutar obuhvata GUP-a grada Zagreba evidentno je da se 60% planova odnose na transformaciju postojeće izgrađene strukture, odnosno plansko uređenje prostora za novu izgradnju, dok se 40% planova odnosi na uređivanje športsko-rekreacijskih zona, uređenje parkova, odnosno uređenje velikih zelenih površina. Navedeni pokazatelji odnose se na broj planova, dok promatrajući površine obuhvata, evidentno je da je 30% površina namijenjeno za gradnju, dok je 70% površina namijenjeno za uređenje parkova, zelenih površina, izgradnju športsko-rekreacijskih centara.
Glede navedenoga, od svih planova koji su doneseni odnosno koji su u fazi izrade (57 planova), samo se 5 planova odnosi na uređenje zelenih površina, športsko-rekreacijskih centara, izgradnju groblja (Urbanistički plan uređenja Športsko rekreacijskog centra Jarun, Urbanistički plan uređenja Športsko rekreacijskog centra Brezovica, Urbanistički plan uređenja Gračanski ribnjak, Urbanistički plan uređenja Športsko rekreacijskog centra Sesvete i Detaljni plan uređenja groblja u Brezovici), dok su 52 plana u fazi donošenja, odnosno izrade za prostore namijenjene za gradnju.
2.4. Izrađene posebne studije, analize, podloge i dokumentacija
2.4.1. Posebne studije
U izvještajnom razdoblju izrađene su sljedeće studije:
Tema: stanovništvo, kućanstva, stanovi
- Demografski razvoj Grada Zagreba u razdoblju 1991. - 2001. (Službeni glasnik 23/03),
- Socioekonomska obilježja kućanstava i obitelji Grada Zagreba (Službeni glasnik 14/04).
Tema: integracija Roma u urbanu strukturu Grada
- Sociološka studija o položaju žena Romkinja u gradu Zagrebu,
- Studija o urbanizaciji romskih naselja u Gradu Zagrebu,
- Studija o integraciji Roma u urbani način života na primjeru Zagreba,
- Studija o stanju komunalne infrastrukture na prostorima na kojima žive Romi.
Tema: Sava i priobalje, urbane cjeline Zagreba
- Krajobrazna studija "Savski park zapad, Remetinec rotor i Tromostovlje".
Tema: promet
- Urbanističko prometna studija centra Markuševca.
Tema: urbana cjelina Zagreba
- Međunarodna radionica "Neboderi u Europi" 6 i 7. svibanj 2004.
2.4.2. Arhitektonsko-urbanistički natječaji
Gradski zavod za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša u praćenom razdoblju pripremao je potrebne programe za provedbu urbanističko - arhitektonskih natječaja, temeljem čega je Gradsko poglavarstvo tijekom 2004. godine osnovalo i imenovalo Povjerenstvo za pripremu i provođenje postupka nabave organizacije i provedbe urbanističko - arhitektonskih natječaja, kojem je zadaća da provede postupak nabave organizacije i provedbe urbanističko - arhitektonskih natječaja, izravnom pogodbom s Udruženjem hrvatskih arhitekata specijaliziranim za obavljanje ovih poslova.
Na taj je način omogućena kontinuirana provedba urbanističko - arhitektonskih natječaja, čime će se osigurati daljnja primjena planova, u dijelu što kvalitetnijih rješenja za uređenje gradskih površina, njihovo oblikovanje i oblikovanje pojedinih građevina.
Sukladno odredbama za provođenje GUP-a grada Zagreba i Sesveta u Zavodu su se izrađivali odnosno verificirali programi za urbanističko-arhitektonske natječaje, te upućivali na donošenje Gradskom poglavarstvu.
- Provedeni javni arhitektonsko-urbanistički natječaji kao podloga za izradu urbanističkih i detaljnih planova uređenja
- Urbanističko-arhitektonski natječaj kao preduvjet za izradu Urbanističkog plana uređenja Vrbani III. (Program utvrđen na 89. sjednici Gradskog poglavarstva 22. siječnja 2004.),
- Urbanističko-arhitektonski natječaj kao preduvjet za izradu Urbanističkog plana uređenja Čvor Buzin - anketni natječaj (Program utvrđen na 106. sjednici Gradskog poglavarstva 1. travnja 2004.),
- Urbanističko-arhitektonski natječaj kao preduvjet za izradu Detaljnog plana uređenja Gračani - Dolje (Program utvrđen na 94. sjednici Gradskog poglavarstva 12. veljače 2004.).
- Provedeni pozivni arhitektonsko-urbanistički natječaji kao podloga za izradu urbanističkih i detaljnih planova uređenja
- Blok Gradišćanska - Cankarova - Ul. baruna Filipovića (Program utvrđen na 116. sjednici Gradskog poglavarstva 25. svibnja 2004.).
- Javni arhitektonsko-urbanistički natječaji kao podloga za izradu urbanističkih i detaljnih planova uređenja koji su u tijeku (rok predaje radova svibanj 2005.)
- Urbanističko-arhitektonski natječaj kao preduvjet za izradu Urbanističkog plana uređenja Športsko rekreacijskog centra Sesvete (Program utvrđen na 114. sjednici Gradskog poglavarstva 12. svibnja 2004.),
- Urbanističko-arhitektonski natječaj kao preduvjet za izradu Urbanističkog plana uređenja središta Sesveta - anketni natječaj (Program utvrđen na 114. sjednici Gradskog poglavarstva 12. svibnja 2004.),
- Urbanističko-arhitektonski natječaj kao preduvjet za izradu Urbanističkog plana uređenja za zonu Ciglane u Sesvetama (Program utvrđen na 141. sjednici Gradskog poglavarstva 9. prosinca 2004.).
- Provedeni javni arhitektonsko-urbanistički natječaji kao podloga za izradu projektne dokumentacije za slijedeće objekte:
- Muzička akademija na lokaciji Trg maršala Tita 12 (Program utvrđen na 88. sjednici Gradskog poglavarstva 15. siječnja 2004.),
- Ustanova za hitnu medicinsku pomoć Zagreb, Heinzelova 88 na k.č.br.105, k.o. Trnje (Program utvrđen na 104. sjednici Gradskog poglavarstva 18. ožujka 2004.),
- Polivalentna rukometna dvorana u sklopu Rekreacijsko sportskog centra Špansko, Trg Ivana Kukuljevića 2 na k.č.br. 5208/2, k.o. Vrapče (Program utvrđen na 107. sjednici Gradskog poglavarstva 8. travnja 2004.),
- Dječji vrtić "Sesvete" - Selčina, Ulica Dobriše Cesarića 4, Sesvete (Program utvrđen na 107. sjednici Gradskog poglavarstva 8. travnja 2004.),
- Dječji vrtić "Sunce- Retkovec", u ulici Dubrava 185 (Program utvrđen na 114. sjednici Gradskog poglavarstva 12. svibnja 2004.),
- Školska športska dvorana uz Osnovnu školu Tituša Brezovačkog u Španskom (Program utvrđen na 119. sjednici Gradskog poglavarstva 17. lipnja 2004.),
- Zgrada Hrvatske biskupske konferencije, Ksaverska cesta 12 (Program utvrđen na 119. sjednici Gradskog poglavarstva 17. lipnja 2004.),
- Novi vrtić u naselju Lanište u novom Zagrebu (Program utvrđen na 121. sjednici Gradskog poglavarstva 1. srpnja 2004.).
- Javni arhitektonsko-urbanistički natječaji koji su u tijeku, a provode se kao podloga za izradu projektne dokumentacije za sljedeće objekte:
- Športsko-rekreacijski centar "Chromos-Savica" (Program utvrđen na 107. sjednici Gradskog poglavarstva 8. travnja 2004.),
- Dječji vrtić u Španskom (Program utvrđen na 131. sjednici Gradskog poglavarstva 22. rujna 2004.),
- Zgrada Zagrebačke županije u Novom Zagrebu (Program utvrđen na 118. sjednici Gradskog poglavarstva 3. lipnja 2004.),
- Uređenje vanjskog prostora ispred mrtvačnice i kapela Krista Kralja na Mirogoju (Program utvrđen na 133. sjednici Gradskog poglavarstva 7. prosinca 2004.),
- Bazenski kompleks Svetice (Program utvrđen na 141. sjednici Gradskog poglavarstva 9. prosinca 2004.).
- Programi za javne arhitektonsko-urbanističke natječaje koje je utvrdilo Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, a koji se provode kao podloga za izradu projektne dokumentacije za sljedeće objekte (još nije započelo njihovo provođenje):
- Kompleks poslovne namjene na prostoru URIHO (Program utvrđen na 89. sjednici Gradskog poglavarstva 22. siječnja 2004.),
- Blok Badel (Program utvrđen na 89. sjednici Gradskog poglavarstva 22. siječnja 2004.),
- Osnovna škola u Kušlanovoj (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.).
- Provedeni pozivni arhitektonsko-urbanistički natječaji, koji provode investitori sami, a provode se kao podloga za izradu projektne dokumentacije za sljedeće objekte:
- Trgovačko poslovni kompleks na prostoru sjeverozapadno od križanja Ulice grada Vukovara i Strojarske ulice (Program utvrđen na 86. sjednici Gradskog poglavarstva 19. prosinca 2003.),
- Poslovno stambeni kompleks na Sigečici (Program utvrđen na 86. sjednici Gradskog poglavarstva održanoj 19. prosinca 2003.),
- Poslovno trgovački kompleks na Radničkoj cesti (Program utvrđen na 89. sjednici Gradskog poglavarstva 22. siječnja 2004.),
- Poslovno stambeni blok Branimirova, Domagojeva, Ul. kneza Borne, Erdödyjeva (Program utvrđen na 86. sjednici Gradskog poglavarstva 19. prosinca 2003),
- Blok Banjavčićeva, Tuškanova, Vrbanićeva i Heinzelova (Program utvrđen na 88. sjednici Gradskog poglavarstva 15. siječnja 2004.),
- Stambena građevina na prostoru Stenjevca, južno uz Samoborsku cestu (Program utvrđen na 104. sjednici Gradskog poglavarstva 18. ožujka 2004.),
- Blok Radnička - Zoranićeva - Supilova - Bunićeva (Program utvrđen na 104. sjednici Gradskog poglavarstva 18. ožujka 2004.),
- Zamjenska poslovna građevina u Preradovićevoj ulici br. 11 (Program utvrđen na 104. sjednici Gradskog poglavarstva 18. ožujka 2004.),
- Zamjenska poslovno-stambena građevina u Tkalčićevoj ulici br. 81 (Program utvrđen na 106. sjednici Gradskog poglavarstva 1. travnja 2004.),
- Stambena građevina na križanju Ulice Gustava Krkleca i ulice Špansko (Program utvrđen na 106. sjednici Gradskog poglavarstva 1. travnja 2004.),
- Poslovna građevina u Ulici grada Vukovara 271 (Program utvrđen na 114. sjednici Gradskog poglavarstva 12. svibnja 2004.),
- Prostor uz Sarajevsku od Ukrajinske do planirane Vatikanske (Program utvrđen na 116. sjednici Gradskog poglavarstva 25. svibnja 2004.),
- Poslovno-stambeno-javni objekti u Tkalčićevoj ulici- od Centra Kaptol na sjeveru do Mikloušićeve na jugu i istočno do Nove Vesi (Program utvrđen na 116. sjednici Gradskog poglavarstva 25. svibnja 2004.),
- Blok Dubrava - centar (Program utvrđen na 116. sjednici Gradskog poglavarstva 25. svibnja 2004.),
- Avenija Dubrava-jug u Zagrebu (Program utvrđen na 121. sjednici Gradskog poglavarstva 1. srpnja 2004.),
- Nova građevina unutar bloka Petrinjska - Ul. Pavla Hatza - Palmotićeva - Mrazovićeva (Program utvrđen na 122. sjednici Gradskog poglavarstva 8. srpnja 2004.),
- Nova građevina u Petrinjskoj 42 (Program utvrđen na 122. sjednici Gradskog poglavarstva 8. srpnja 2004.),
- Poslovni objekt uz okretište tramvaja u Dubravi (Program utvrđen na 125. sjednici Gradskog poglavarstva 22. srpnja 2004.),
- Opskrbni centar i crkva "Gračani - Dolje - centar" (Program utvrđen na 131. sjednici Gradskog poglavarstva 22. rujna 2004.),
- TEP-Tematski park (Program utvrđen na 132. sjednici Gradskog poglavarstva 30. rujna 2004.),
- Poslovna građevina-ugao Ljubljanske avenije i Zagrebačke ulice - Merkator (Program utvrđen na 145. sjednici Gradskog poglavarstva održanoj 29. prosinca 2004.).
- Pozivni arhitektonsko-urbanistički natječaji, koje provode investitori sami i koji su u tijeku, a provode se kao podloga za izradu projektne dokumentacije za sljedeće objekte:
- Poslovna građevina Rudeš - ugao Ljubljanske avenije i Vrapčanske ceste (Program utvrđen na 139. sjednici Gradskog poglavarstva 18. studenoga 2004.),
- Poslovna građevina - blok Radnička - Hektorovića - Supilova - Bulićeva (Program utvrđen na 104. sjednici Gradskog poglavarstva 18. ožujka 2004.).
- Programi za pozivne arhitektonsko-urbanističke natječaje, koje je utvrdilo Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, koje provode investitori sami, a provode se kao podloga za izradu projektne dokumentacije za sljedeće objekte (još nije započelo njihovo provođenje):
- Stambeno poslovna građevina u Rubetićevoj ulici (Program utvrđen na 89. sjednici Gradskog poglavarstva 22. siječnja 2004.),
- Blok Cesarčeva - Kurelčeva - Jurišićeva - Trg bana Jelačića (Program utvrđen na 94. sjednici Gradskog poglavarstva 12. veljače 2004.),
- Dom za starije i nemoćne u Sloboštini (Program utvrđen na 150. sjednici Gradskog poglavarstva 17. veljače 2005.),
- Zdravstveni kompleks uz Av. Većeslava Holjevca u Sloboštini (Program utvrđen na 150. sjednici Gradskog poglavarstva 17. veljače 2005.),
- Poslovni objekt u Radničkoj (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.),
- Poslovno-stambeni objekt u Dalmatinskoj ulici (Program utvrđen na 156. sjednici Gradskog poglavarstva 24. ožujka 2005.).
2.4.3. Podloge
Za potrebe izrade detaljnijih dokumenata prostornog uređenja pribavljeni su za daljnje korištenje podaci državne izmjere i katastra nekretnina u digitalnom obliku, ARCINFO coverage i dwg format za sljedeće 33 katastarske općine: Blato, Brezovica, Centar, Čehi, Črnomerec, Demerje (dio u mjerilu 1:1000), Đurđekovec (dio u mjerilu 1:1000), Dubrava, Gornji Stenjevec (dio u mjerilu 1:1000), Gornje Vrapče (dio u mjerilu 1:1000), Gračani (dio u mjerilu 1:1000), Jakuševac, Klara, Maksimir, Markuševec (dio u mjerilu 1:1000), Mikulići, Odranski Obrež (dio u mjerilu 1:1000), Odra (dio u mjerilu 1:1000), Peščenica, Podsused, Remete, Resnik, Rudeš, Sesvete, Sesvetski Kraljevec, Stenjevec, Šestine (dio u mjerilu 1:1000), Stupnik (dio u mjerilu 1:1000), Trešnjevka, Trnje, Vrapče, Zaprudski Otok, Žitnjak.
2.4.4. Dokumentacija
- Za potrebe izrade sljedećih detaljnijih dokumenata prostornog uređenja: Urbanistički plan uređenja Središte Sesveta, Urbanistički plan gospodarska zona Sesvete - sjever, Urbanistički plan gospodarska zona Sesvete - jug, Urbanistički plan uređenja Športsko rekreacijski centar Sesvete, Urbanistički plan uređenja Jakuševec, Urbanistički plan uređenja Staro Brestje - Delec, Urbanistički plan uređenja Savska Opatovina, Urbanistički plan uređenja Vrbik središnji prostor, Urbanistički plan uređenja Staro Trnje, Urbanistički plan uređenja Cvjetno zona zapadno od HRT-a, Urbanistički plan uređenja Cvjetno istočno od HRT-a, Urbanistički plan uređenja Svetice, Urbanistički plan uređenja Vrbani III. i Urbanistički plan uređenja Dubravica - Karažnik, izrađen je VHS videozapis i videozapis na CD-u te digitalna foto dokumentacija (Studio HRG u suradnji s Gradskim zavodom za planiranje razvoja Grada i zaštitu okoliša).
IV. ZAKLJUČAK
Stanje u prostoru Zagreba, koje podrazumijeva odgovarajuće mjere prostornog planiranja i prostornog uređenja, obilježava:
A) OPĆE STANJE
- različit stupanj uređenosti i različiti oblici neuređenosti prostora u svim gradskim četvrtima, što znači potrebu poduzimanja različitih mjera uređivanja prostora s ciljem kvalitetnijeg života ljudi, na osnovi stalnog kontakta s građanima i na temelju odgovarajućih odluka Gradskog poglavarstva Grada Zagreba i Gradske skupštine Grada Zagreba;
- neuređenost najvrednijih prostora Zagreba, a posebno Save, prisavskog područja, Medvednice, povijesnog središta i dr. To podrazumijeva provođenje odgovarajućih mjera zaštite i obnove, temeljem rada Gradskog zavoda za zaštitu i obnovu spomenika kulture i prirode, stručno-znanstvene zajednice Zagreba i svih zainteresiranih;
- s obzirom na stanje bespravne gradnje potrebna je sanacija prema već donesenim zaključcima Gradskog poglavarstva i Gradske skupštine;
- prema potrebi i materijalnim mogućnostima poduzimat će se i druge mjere prema zaključcima Gradskog poglavarstva i Gradske skupštine.
B) POSEBNA PITANJA
- stanje u prostoru obilježava kvantitativni i kvalitativni manjak stanova koje uz postojeće podrazumijeva provođenje različitih oblika gradnje stanova primjerenih potrebama i mogućnostima građana;
- posebno je nezadovoljavajuće stanje u gradskom prometu, što podrazumijeva gradnju novih prometnica, javnog prometa, garaža, nastavak osposobljavanja željezničkog sustava za javni gradski promet i rješavanje barijere željezničke pruge kroz grad;
- treba sanirati deficite u područjima školstva, skrbi o djeci, skrbi o starijima, zdravstvu, športu i rekreaciji, kulturi, umjetnosti, kongresnoj djelatnosti i drugim područjima.
Sve mjere unapređenja stanja u svim navedenim područjima izvodit će se prema stručnim analizama, prijedlozima građana, materijalnim mogućnostima i odlukama Gradskog poglavarstva i Gradske skupštine.
C) KAPITALNI GRADSKI PROJEKTI
- u proteklom razdoblju započeti su veliki kapitalni gradski projekti poput sanacije Jakuševca, gradnje pročistača otpadnih voda, valorizacije Medvednice kao rekreacijsko-izletničkog prostora Zagrepčana, gradnje Muzeja suvremene umjetnosti, veletržnice i dr. Također su naslijeđeni problemi dovršenja Sveučilišne bolnice u Blatu i Stadiona u Maksimiru.
D) ATRAKTIVNA GRADSKA ZEMLJIŠTA U VLASNIŠTVU GRADA
- atraktivna gradska zemljišta u vlasništvu Grada posebno su vrijedna dobra koja su neiskorištena. Ovi će se prostori valorizirati u javnoj proceduri uz sudjelovanje struke (urbanističko-arhitektonski natječaji), građana, te prema odlukama Gradskog poglavarstva i Gradske skupštine.
E) INSTITUCIONALNO OKRUŽENJE
- stanje u prostoru Zagreba dijelom je izraz neodgovarajućih rješenja u zakonskom sustavu, organizaciji gradskih službi, trgovačkih društava u vlasništvu Grada i sustavu informiranja u Gradu. Probleme treba rješavati u neposrednim kontaktima s Vladom Republike Hrvatske i odgovarajućim ministarstvima, te poboljšanjem svih segmenata koji se odnose na sustav prostornog planiranja i prostornoga uređenja u Gradu.
KLASA: 350-07/05-01/11
URBROJ: 251-11-04-05-4
Zagreb, 5. travnja 2005.
Predsjednica
Gradske skupštine
Morana Paliković Gruden, dipl. polit., v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.