zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

22.12.2004.

Donesen

22.12.2004.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2005.

Pročišćeni tekst vrijedi od 22.12.2004.

Narodne novine 22/2004

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2005. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 22/04)

Na temelju članka 13. Zakona o osnovnom školstvu (Narodne novine 69/03 - pročišćeni tekst) i članka 38. točke 4. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 20/01 - pročišćeni tekst i 10/04), Gradska skupština Grada Zagreba, na 38. sjednici, 22. prosinca 2004., donijela je

PROGRAM

javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2005.

UVOD

Sustav osnovnog školstva provodi se u školskoj 2004./2005. godini u Gradu Zagrebu u:

a/ ustanovama osnivač kojih je Grad Zagreb

- 102 redovite osnovne škole u koje je upisan 65.051 učenik u 2.669 razrednih odjela,

- 4 osnovne škole za djecu s posebnim potrebama u koje je upisano 783 učenika u 117 razrednih odjela,

- 5 umjetničkih osnovnih škola od čega 4 osnovne glazbene škole i 1 plesna osnovna škola. Osnovno umjetničko obrazovanje provodi se i u 5 srednjih glazbenih škola te 2 srednje plesne škole. Sveukupno je umjetničkim obrazovanjem obuhvaćeno 3.644 učenika koji su i polaznici redovnih osnovnih škola, raspoređenih u 244 razrednih odjela.

b/ 5 privatnih osnovnih škola s pravom javnosti sa 499 učenika u 34 razredna odjela i jedna privatna glazbena škola.

Tijekom posljednje tri školske godine broj učenika u Gradu Zagrebu stalno raste te se u Gradskom proračunu osiguravaju i povećana financijska sredstva za ostvarivanje Programa javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba.

U Proračunu Grada Zagreba osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti osnovnog školstva iz dvaju izvora.

I. IZ SREDSTAVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE OSNOVNOG ŠKOLSTVA

Sredstva za financiranje minimalnoga financijskog standarda osnovnog školstva Grada Zagreba u 2005. godini osiguravaju se u Proračunu Grada Zagreba temeljem Odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2005. godini i Uredbom o načinu izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za 2005. godinu. Osiguravaju se sredstva za financiranje minimalnoga financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i to za materijalne i financijske rashode te rashode za investicijsko održavanje i nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Iz ovih se prihoda financiraju:

a) rashodi za energiju,

b) prijevoz učenika,

c) tekuće i investicijsko održavanje,

d) rashodi za zakupnine i najamnine,

e) bankarske usluge i usluge platnog prometa,

f) ostvarivanje nastavnog plana i programa škole,

g) izgradnja, dogradnja i rekonstrukcija školskih objekata,

h) opremanje škola namještajem, uređajima, informatičkom i ostalom opremom.

Sredstva za tekuće i investicijsko održavanje školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija i izvornih sredstava Grada Zagreba. Kao i prethodnih godina, prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:

1. Održavanje krovišta

2. Održavanje kotlovnica i sustava grijanja

3. Održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija

4. Održavanje elektroinstalacija

5. Održavanje stolarije - unutarnje i vanjske

6. Ostali građevinski radovi

Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskih objekata koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana a prema postupku koji je isti kao i kod investicijskog održavanja.

Sredstva za opremanje osnovnih škola ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba osnovnih škola i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija i izvornih sredstava Grada Zagreba za poboljšanje standarda u osnovnom školstvu.

Plan nabave roba, radova i usluga za 2005. godinu izrađuje Gradski ured za obrazovanje i šport, a postupak nabave provodi Stručno povjerenstvo za nabavu roba i usluga male vrijednosti do 200.000,00 kuna i Stručno povjerenstvo za nabavu roba, radova i usluga vrijednosti preko 200.000,00 kuna sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi i Uredbe o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti. Postupak nabave roba, radova i usluga, u vrijednosti do 20.000,00 kuna, odobrava Gradski ured za obrazovanje i šport, na osnovi opravdanog zahtjeva ustanove, sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

Plan nabave radi se prema ukupno raspoloživim sredstvima, odnosno sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva i sredstvima Grada Zagreba za poboljšanje standarda u osnovnom školstvu.

II. IZ IZVORNIH SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA U OSNOVNOM ŠKOLSTVU

Kroz Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2005. godinu, kao i proteklih godina, iz Proračuna Grada Zagreba, osiguravaju se značajna sredstva za financiranje širih javnih potreba Grada Zagreba u djelatnosti osnovnog školstva, i to kroz programe:

1. Program produženog boravka

2. Program izborne nastave (rano učenje stranih jezika)

3. Program učeničkog standarda

4. Program investicijskog održavanja

5. Program financiranja rada školskih odbora

6. Program izvannastavnih aktivnosti

7. Program financiranja drugih izdataka

8. Program potpora privatnim školama

9. Program opremanja

1. PROGRAM PRODUŽENOG BORAVKA

Produženi boravak neobvezni je oblik neposrednoga odgojno-obrazovnog rada koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti.

Produženi boravak osnovna škola organizira za potrebe svojih učenika, a iznimno i za učenike izvan svoga upisnog područja i to za učenike I. i II. razreda, a iznimno i za učenike III. razreda o čemu odlučuje Gradski ured za obrazovanje i šport na osnovi obrazloženog prijedloga škole.

Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka ustrojava se u pravilu od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina), a samo iznimno za učenike više razreda (kombinirana odgojno - obrazovna skupina). Već nekoliko godina konstantno raste potreba za produženim boravkom u osnovnoj školi, što se i odobrava i za što se osiguravaju sredstva u Proračunu.

Ovim se programom osiguravaju sredstva za refundaciju plaća, naknada i troškova prijevoza djelatnika temeljem zahtjeva osnovnih škola. Osiguravaju se sredstva za plaće i naknade 286 učitelja. Programom je obuhvaćeno 6.998 učenika uključenih u 286 odgojno-obrazovnih skupina, u 83 osnovne škole.

Dnevno trajanje produženog boravka u pravilu je od 7,00 do 17,00 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim i prostornim uvjetima. Produženi boravak mogu organizirati škole koje imaju odgovarajući učenički i drugi prostor i djelatnike za njegovu provedbu.

Program produženog boravka u načelu se provodi:

- od 7,00 do 8,00 sati kada učenici dolaze u školu, organizirano im je slobodno vrijeme (igre, zajutrak),

- od 8,00 do 12,00 sati (ovisno o rasporedu sati) izvodi se nastava,

- od 12,00 do 14,00 sati učenici provode slobodno vrijeme (objed, odmor),

- od 14,00 do 17,00 sati, odnosno do dolaska roditelja po učenike, za učenike je organiziran samostalni rad.

U organiziranome samostalnom radu učenici pod vodstvom učitelja izrađuju domaće zadaće, samostalno uče, izvode istraživačke projekte i izrađuju ostale zadatke. Organizirani samostalni rad učenika izričito je naglašen nastavnim programom, a metode rada učitelja i učenika u samostalnom radu identične su metodama rada redovite nastave.

Produženi boravak provode djelatnici škole - učitelji razredne nastave. Učitelji razredne nastave koji provode produženi boravak sklapaju sa školom ugovor o radu te imaju ista prava i obveze kao i drugi učitelji škole.

Prioritet pri uključivanju u produženi boravak imaju:

- djeca oba zaposlena roditelja ili zaposlenoga samohranog roditelja koja koriste pravo na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi;

- djeca invalida Domoviskog rata ako je drugi roditelj zaposlen;

- djeca koja su u Domovinskom ratu izgubila oba ili jednog roditelja;

- djeca s teškoćama u psihofizičkom razvoju;

- djeca bez roditelja ili zanemarenoga roditeljskog staranja;

- djeca koja žive u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima;

- djeca koja primaju dječji doplatak.

Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno staratelji učenika dostavljaju školi.

Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih uvjeta nije u mogućnosti povećati broj odgojno - obrazovnih skupina ili ne dobije odobrenje Gradskog ureda za obrazovanje i šport za povećanje odgojno-obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi većeg broja navedenih uvjeta.

Produženi boravak besplatan je za učenike, a roditelji financijski sudjeluju u cijeni prehrane sukladno svom materijalnom i socijalnom statusu te kriterijima za sufinanciranje prehrane učenika iz sredstava Proračuna Grada Zagreba.

O provedbi produženog boravka škola sklapa ugovor s roditeljem, odnosno starateljem učenika za svaku školsku godinu.

O svakom povećanju potreba za produženim boravkom u odnosu na potrebe utvrđene ovim programom javnih potreba u osnovnom školstvu odlučuje Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba na prijedlog Gradskog ureda za obrazovanje i šport, sukladno utvrđenim kriterijima i osiguranim sredstvima u Proračunu Grada.

Osnovne škole na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja dostavljaju na kraju svake školske godine prijedlog o ustroju odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za sljedeću školsku godinu. Prioritet u provedbi produženog boravka pod jednakim uvjetima ima škola koja već organizira produženi boravak.

Sredstva za opremanje produženog boravka raspoređuju se na osnovi iskazanih potreba škole u okviru sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba.

2. PROGRAM IZBORNE NASTAVE (RANO UČENJE STRANIH JEZIKA)

Program ranog učenja stranih jezika utvrđen je kao poseban program u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj koji je donijelo Ministarstvo prosvjete i športa 16. lipnja 1999. godine ("Prosvjetni vjesnik").

Cilj učenja stranog jezika u ranoj dobi je razviti osjetljivost djece na drugi jezični sustav i olakšati im daljnje učenje stranog jezika.

S obzirom na to da je svim osnovnim školama u Republici Hrvatskoj omogućeno u školskoj 2003/2004. godini uvođenje stranog jezika u I. razred uz financiranje iz Državnog proračuna, lokalna samouprava u 2005. godini financirat će zatečenu nastavu ranog učenja u III. razredu.

Programom je obuhvaćeno 48 osnovnih škola sa 2.826 učenika u 120 razrednih odjela. Nastava se organizira 2 sata tjedno a cijena bruto sata iznosi 44,00 kune.

3. PROGRAM UČENIČKOG STANDARDA

U okviru ovog programa osiguravaju se sredstva za: sufinanciranu prehranu učenika, hitne intervencije i investicijsko održavanje školskih kuhinja i blagovaonica, nabavu neophodne opreme za pripremu i serviranje hrane, troškove učenja i provjere znanja plivanja i prijevoza na plivanje učenika neplivača, sredstva za program škole u prirodi i sredstva za nabavu školskih udžbenika.

3.1. Sufinancirana prehrana

Sve osnovne škole dužne su osigurati prehranu učenika. U zagrebačkim osnovnim školama hrani se oko 47.000 učenika. Dnevno se sufinancira 46.714 mliječnih obroka, 8.056 ručkova kao i 4.556 užina. Broj korisnika sufinancirane prehrane u osnovnim školama Grada Zagreba, iz godine u godinu stalno raste.

Sa 1. travnja 2003. godine povećane su cijene pojedinih obroka u školskoj prehrani. Cijena mliječnog obroka iznosi 4,50 kuna, ručka 8,00 kuna, a užine 2,50 kuna. Povećanje cijena nije povećalo sudjelovanje roditelja u plaćanju cijene obroka, tj. cijena za roditelje ostala je na razini starih cijena, a školi se doznačuje razlika iz sredstava Grada Zagreba.

Tijekom prvog tromjesečja 2005. Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba razmotrit će potrebu za korekcijom cijene pojedinih obroka u školskoj prehrani, s tim da cijena za roditelje ostaje na razini postojećih.

Sufinanciranjem cijene obroka obuhvaćeni su svi korisnici školske prehrane, i to:

A. Pravo na besplatni mliječni obrok imaju učenici:

- čija je obitelj korisnik pomoći za uzdržavanje ili korisnik jednokratnih novčanih pomoći;

- čiji su roditelji (odnosi se na oba roditelja, odnosno samohranog roditelja ) ostali bez posla i redovno su prijavljeni Zavodu za zapošljavanje ili posljednja dva mjeseca nisu primili plaću;

- djeca invalida Domovinskog rata;

- djeca koja su u Domovinskom ratu izgubila jednog ili oba roditelja.

Uz besplatni mliječni obrok učenici ove kategorije (ako su uključeni u produženi boravak), imaju pravo i na besplatni ručak i sufinanciranu užinu.

B. Učenici koji primaju dječji doplatak imaju pravo na sufinancirane obroke i to na:

- sufinancirani mliječni obrok,

- sufinancirani ručak i užinu (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).

Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak i to:

- uz popust od 84,45%, odnosno cijena iznosi 0,70 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;

- uz popust od 61,12%, odnosno cijena iznosi 1,75 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 18. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 18.) Zakona o doplatku za djecu.

Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak i to:

- uz popust od 83,75%, odnosno cijena iznosi 1,30 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;

- uz popust od 59,38% odnosno cijena iznosi 3,25 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 18. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 18.) Zakona o doplatku za djecu.

Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.

C. Ostali učenici, izvan kriterija pod A. i B., također ostvaruju popust u cijeni obroka u školskoj prehrani.

Sufinanciranje cijene mliječnog doručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 22,23%, odnosno cijena za korisnika iznosi 3,50 kune.

Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 18,75%, odnosno cijena za korisnika iznosi 6,50 kuna.

Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.

3.2. Tekuće i investicijsko održavanje i hitne intervencije u školskim kuhinjama

Sredstva se koristite za investicijsko i tekuće održavanje školskih kuhinja i blagovaonica (prema programu održavanja za 2005. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje i šport), kao što su sanacija i izmjena svih vrsta instalacija, podova, vrata i prozora, izvedba i popravak ventilacijskih uređaja, uvođenje nužnih instalacija za priključenje nove opreme i sl., hitne intervencije u školskim kuhinjama i blagovaonicama kao i za one troškove školskih kuhinja za koja se sredstva ne osiguravaju kroz opće i ostale troškove škole, iz sredstava za decentralizirane funkcije.

Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola, nakon uvida u stanje objekata, do iznosa od 20.000 kuna, kao i javnim prikupljanjem ponuda za nabavu u vrijednosti većoj od 20.000 kuna do 200.000 kuna za što je osnovano Stručno povjerenstvo Gradskog poglavarstva sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti.

3.3. Oprema za pripremu i serviranje hrane

Ovim se sredstvima omogućuje nabava nove nedostajuće opreme i sitnog inventara za pripremu i serviranje hrane u školskim kuhinjama i zamjena postojeće dotrajale opreme radi modernizacije tehnologije pripreme i podjele hrane u školskim kuhinjama i blagovaonicama a prema programu opremanja za 2005. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje i šport i zahtjevu za hitnom nabavom opreme.

Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola, do iznosa od 20.000 kuna, kao i javnim prikupljanjem ponuda za nabavu u vrijednosti većoj od 20.000 kuna do 200.000 kuna za što je osnovano Stručno povjerenstvo Gradskog poglavarstva sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti.

3.4. Poduka plivanja

Sukladno članku 30. Zakona o osnovnom školstvu (Narodne novine 69/03) osnovna škola dužna je u suradnji s drugim činiteljima osigurati da svi učenici tijekom osnovnog školovanja nauče plivati.

Početkom školske godine (rujan-listopad) provjerava se umijeće plivanja učenika III. i IV. razreda koji nisu bili obuhvaćeni Programom poduke plivanja ili nisu savladali poduku plivanja u protekloj školskoj godini.

Poduku plivanja u 2005. treba proći oko 8.500 učenika iz 102 osnovne škole na četiri postojeća bazena: bazenu ŠC Mladost na Savi, bazenu Zimskog plivališta Mladost, na bazenu u OŠ Marije Jurić Zagorke i bazenu Utrine. Poduka učenja plivanja provodi se s učenicima nižih razreda, po grupama od 15 - 25 učenika, a traje 15 sati za jednu grupu. Grad Zagreb podmiruje troškove poduke plivanja i troškove prijevoza učenika.

Na bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke svi raspoloživi kapaciteti tijekom školske godine rezervirani su za učenje plivanja učenika zagrebačkih osnovnih škola a školi se, na temelju sporazuma nadoknađuju zavisni materijalni troškovi bazena, opremanja, tekućeg i investicijskog održavanja do planiranih sredstava, a koji se ne financiraju kroz opće i ostale troškove škole iz decentraliziranih sredstava. Tijekom 2005. na tom će bazenu učiti plivati oko 3.000 učenika.

Na bazenu Zimskog plivališta Mladost, tijekom sljedeće godine podukom plivanja bit će obuhvaćeno 2.500 učenika.

Na bazenu ŠC Mladost na Savi podukom plivanja može se obuhvatiti oko 2.000 učenika. Na bazenu plivališta Utrine podukom plivanja bit će obuhvaćeno oko 1.000 učenika.

Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba razmotrit će je li potrebno korigirati cijenu poduke plivanja i donijeti određeni zaključak.

3.5. Škola u prirodi

Kao zaseban nastavni oblik, Škola u prirodi ima važnu odgojnu i obrazovnu zadaću. Radom, učenjem i druženjem u Školi u prirodi učenici provjeravaju znanja i iskustva, vježbaju i primjenjuju ih u stvarnoj životnoj sredini. Program je razrađen na: nastavne sadržaje, športsko-rekreacijske sadržaje i slobodno vrijeme, a svi se nastavni predmeti u Školi u prirodi izvode prema nastavnom planu.

Program se ostvaruje na temelju ustrojstva Škole u prirodi utvrđenog u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj, a koji je donijelo Ministarstvo prosvjete i športa 16. lipnja 1999. ("Prosvjetni vjesnik"). Program Škole u prirodi iz godine u godinu obuhvaća sve više škola i korisnika programa.

Program Škole u prirodi za učenike trećih i četvrtih razreda izvodi se u: odmaralištu Trgovačkog društva "Vladimir Nazor" d.o.o. „Stoimena" u Crikvenici, "Cvrčak" u Dugoj Uvali, odmaralištu Crvenog križa Zagreb u Novom Vinodolskom i Domu Crvenog križa na Sljemenu, kao i objektu Trgovačkog društva Sljeme-Medvednica d.o.o. Domu sindikata Sljeme.

Tijekom 2005. godine, Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba razmotrit će je li potrebno korigirati cijene pojedinih programa Škole u prirodi, koje se nisu mijenjale dvije godine, i troškova prijevoza, s tim da cijena za roditelje ostaje na razini starih cijena.

Dom Crvenog križa na Sljemenu

Planira se da se tijekom 2005. godine ovim programom Škole u prirodi obuhvati 31 škola, odnosno da će ovdje tjedno boraviti do 60 učenika i 2 učitelja trećih razreda, a ukupno bi ovim programom bio obuhvaćen 1.771 učenika i 62 učitelja. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz cijenu programa od 440,00 kuna po sudioniku. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni programa sa 240,00 kuna te istodobno osigurava sredstva za prijevoz.

"Sljeme - Medvednica" d.o.o. - Dom sindikata Sljeme

U ovom objektu Škole u prirodi tijekom 2005. boravit će 2.737 učenika i 98 učitelja trećih razreda, odnosno do 100 učenika tjedno. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz cijenu programa od 440,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni programa sa 240,00 kuna i osigurava sredstva za prijevoz učenika.

Odmaralište "Vladimira Nazora" d.o.o. "Stoimena " u Crikvenici

U ovom odmaralištu učenici četvrtih razreda borave i rade od ponedjeljka do subote, a u programu obvezatno sudjeluju svi učenici jednog razrednog odjela s učiteljem. Tjedni programi omogućuju boravak do 250 učenika i njihovih učitelja. Ovim šestodnevnim programom bit će obuhvaćeno oko 2.875 učenika i 125 učitelja. Program boravka i prehrane učenika provodi se u organizaciji "Vladimira Nazora" d.o.o. Cijena programa je 530,00 kuna po učeniku, a Grad Zagreb sudjeluje u cijeni programa sa 280,00 kuna i osigurava sredstva za prijevoz sudionika programa.

Odmaralište "Vladimira Nazora" d.o.o. "Cvrčak" u Dugoj Uvali

Ovaj program Škole u prirodi provodi se od ponedjeljka do subote a obuhvaća do 1.453 učenika i 58 učitelja iz 14 škola. Cijena programa je 530,00 kuna. Grad sudjeluje u cijeni programa sa 280,00 kuna i osigurava sredstva za prijevoz sudionika programa.

Odmaralište Crvenog križa u Novom Vinodolskom

Ovaj šestodnevni program Škole u prirodi za učenike četvrtih razreda, koji obuhvaća organizaciju boravka, nastave i prehrane, provodi se u organizaciji Crvenog križa, a može obuhvati do 150 učenika tjedno, odnosno oko 2.000 učenika i 83 učitelja iz 36 škola godišnje. Cijena ovog programa je 530,00 kuna po sudioniku programa, a Grad u toj cijeni sudjeluje sa 280,00 kuna. Troškovi prijevoza se u cijelosti podmiruju iz Proračuna Grada.

3.6. Školske knjige i udžbenici

U protekloj financijskoj godini, za sve su učenike osnovnih škola Grada Zagreba iz Proračuna osigurana sredstva za nabavu školskih knjiga i udžbenika za školsku 2004/2005. godinu. Kako bi se zadržala dostignuta razina učeničkog standarda u Gradu Zagrebu, kroz ovaj će se program osigurati sredstva za nabavu školskih knjiga i udžbenika za sve učenike osnovnih škola Grada Zagreba i za školsku 2005/2006. godinu.

4. PROGRAM INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA

Program obuhvaća hitne intervencije i investicijsko održavanje na objektima i opremi osnovnih škola, osnovnih glazbenih i baletnih škola kao i specijalnih škola za osnovno obrazovanje. Sredstva za investicijsko održavanje objekata osnovnih škola ulažu se prema jedinstvenoj listi prioriteta i Planu nabave roba, radova i usluga za 2005. godinu, što ga sukladno osiguranim sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija i programa javnih potreba, izrađuje Gradski ured za obrazovanje i šport.

Planirana sredstva koristiti će se za najhitnije intervencije na održavanju krovova, školskih instalacija i održavanju opreme školskih učionica, razredne i predmetne nastave, praktikuma i drugih prostorija.

Zbog izrazito velikih potreba za investicijskim održavanjem tako brojnih objekata osnovnih škola, neophodno je tijekom 2005. osigurati značajnija sredstva za ovu namjenu.

5. PROGRAM FINANCIRANJA RADA ŠKOLSKIH ODBORA

Sredstva za naknade predsjednicima i članovima školskih odbora osnovnih škola kojih je osnivač Grad Zagreb prvi se put planiraju u okviru sredstava za poboljšanje standarda osnovnog školstva, a isplaćivat će se na temelju Zaključka o naknadi predsjednicima i članovima upravnih vijeća i školskih odnosno domskih odbora (Službeni glasnik Grada Zagreba 18/01 i 5/03).

6. PROGRAM IZVANNASTAVNIH AKTIVNOSTI

Izvannastavne aktivnosti provode se kao sastavni dio redovitoga školskog sustava tijekom školske godine. Svrha je izvannastavnih aktivnosti da omogućuje iskazivanje i ostvarivanje posebnih zanimanja i sklonosti, da otkrivaju i njeguju darovitost, da potiču stvaralaštvo, omogućuju stjecanje znanja i umijeća. Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti su natjecanja, susreti i smotre učenika koji se organiziraju od školske do državne razine.

Program natjecanja, susreta i smotri izvannastavnih aktivnosti objavljuje se u posebnom izdanju Vjesnika Ministarstva prosvjete i športa. Natjecanja, susrete i smotre u županijama organiziraju i provode upravni odjeli za društvene djelatnosti u županijama, odnosno u Gradu Zagrebu Gradski ured za obrazovanje i šport. Najznačajniji programi na tom području su: Lidrano (literalno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja i susreti u prirodoslovlju i matematici, natjecanja mladih informatičara, smotre tehničkog stvaralaštva i likovne kulture, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, eko-kviz, sigurnost u prometu, pružanju prve pomoći i "Europa u školi". U programima sudjeluju učenici i učitelji-mentori osnovnih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici te izvanškolske stručne udruge. U programu sudjeluje 8.829 učenika i 2.683 mentora. Ured financira troškove natjecanja, tiskanja pohvalnica, zahvalnica, diploma, pozivnica, Zbornika Lidrano, najma kazališnih dvorana, nagrada učenicima i mentorima kao i rashode za troškove osiguranja školsko-prometnih jedinica.

Grad mladih Granešina tijekom školske godine provodi programe: obilaska Zagreba, jednodnevnog boravka, obilaska prometnica i kombinirane programe. U ovim programima tijekom godine sudjeluje oko 10.000 učenika. U programu jednodnevnog boravka po cijeni od 50 kuna Grad sudjeluje sa 15 kuna, u programu obilaska Zagreba po cijeni od 40 kuna Grad sudjeluje sa 20 kuna, u programu obilaska prometnica po cijeni od 40 kuna Grad sudjeluje sa 20 kuna, dok u kombiniranom programu po cijeni od 50 kuna, Grad sudjeluje sa 15 kuna.

U cilju većeg obuhvata mladeži programima organiziranoga slobodnog vremena, školske športske dvorane i drugi prostori osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba, opremljeni za provođenje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, bit će tijekom godine do 21 sat otvoreni prioritetno za aktivnosti i rad s učenicima škole i mladima iz školskog okruženja bez posebne naknade, s obzirom na to da se školama financiraju osnovni materijalni troškovi iz Proračuna Grada Zagreba. Za športske aktivnosti s djecom i mladeži i nakon 21 sat u organizaciji športskih klubova koji ne naplaćuju troškove od učenika ili naplaćuju 30 kuna, osigurat će se korištenje dvorana pod posebno povoljnim uvjetima. Elemente za organizaciju i provedbu ovih aktivnosti utvrdit će Gradski ured za obrazovanje i šport. Slobodni termini nakon 21 sat iznajmljivat će se za rad sa seniorima i građanima, po cijenama što će ih odobriti Gradski ured za obrazovanje i šport.

7. PROGRAM FINANCIRANJA DRUGIH IZDATAKA

Iz ovih se sredstava planiraju izdaci za zakupnine, provizije u platnom prometu, pomoći i tekući izdaci koji se u ovom trenutku ne mogu definirati. Pored ovih izdataka, uz osiguranje značajnijih sredstva za 2005. godinu, financirali bi se i novi programi: program stručnog usavršavanja učitelja, potpore projektima koji su u funkciji organiziranoga slobodnog vremena mladih, potpore dodatnim aktivnostima škole te potpore pilot-projektima na razini Grada s ciljem unapređivanja i istraživanja cjelovitog sustava obrazovanja.

8. PROGRAM POTPORE PRIVATNIM ŠKOLAMA

Sukladno osiguranim sredstvima u proračunu Grada Zagreba za 2005., posebna će se pažnja posvetiti privatnim osnovnim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o potpori privatnim osnovnim školama s pravom javnosti, a donijet će ih Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.

9. PROGRAM OPREMANJA - NABAVA KNJIGA, ŠKOLSKIH PLOČA, INFORMATIČKE I OSTALE OPREME

Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola, do iznosa od 20.000 kuna, kao i javnim prikupljanjem ponuda za nabavu u vrijednosti većoj od 20.000 kuna do 200.000 kuna za što je osnovano Stručno povjerenstvo Gradskog poglavarstva sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti.

Opremanje školskih knjižnica odnosi se ponajprije na nabavu knjiga i to kako obvezne školske lektire tako i drugih vrijednih izdanja za potrebe učenika i nastavnika.

Za izvođenje nastave neophodna je nabava novih metalnih školskih ploča radi zamjene oštećenih.

Nabava ostale opreme odnosi se na nabavu namještaja za učionice, nabavu nastavnih pomagala, opreme za TZK, namještaja za školske knjižnice, opremanje praktikuma i sl.

U 2005. godini potrebno je osigurati sredstva za program informatičkog opremanja osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba i uspostavu zajedničkog internet-evidencijskog sustava osnovnih škola Grada Zagreba.

Raspoloživa sredstva koristit će se za nabavu i ugradnju računalne, komunikacijske i programske opreme a u svrhu automatizacije poslovanja i informatizacije odgoja i obrazovanja osnovnih škola, a poglavito računovodstvenog poslovanja (automatizacija obrade i internet-dostava financijskih podataka), administrativno-pedagoških poslova (razredničke evidencije i izrada pedagoških dokumenata), školske knjižnice (automatizacija nabave, posudbe i pretraživanja), kabinetske nastave (računalom vođeni ili simulirani procesi), unutarnjeg i vanjskog komuniciranja (računalne i internet-mreže) i slobodnih aktivnosti učenika (novinarstvo, internet-stranice, likovne radionice i sl.) te za uspostavu zajedničkog internet-evidencijskog sustava osnovnih škola Grada Zagreba ( sustavno evidentiranje, obrada, analiza i korištenje podata o zaposlenicima, učenicima, opremi, financijskom poslovanju i temeljnih aktivnostima osnovnih škola).

Zbog izrazito velikih potreba za opremanjem brojnih osnovnih škola, bilo bi neophodno tijekom 2005. osigurati značajna dodatna sredstva.

Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe i o eventualnim izmjenama programa javnih potreba tijekom godine, a posebice u slučajevima:

- poremećaja u ostvarivanju prihoda Proračuna Grada Zagreba,

- povećanja potreba za produženim boravkom,

- povećanja cijene obroka sufinancirane prehrane učenika,

- povećanju cijene programa Škole u prirodi,

- povećanju cijene poduke plivanja.

KLASA: 400-06/04-01/68

URBROJ: 251-11-04-04-32

Zagreb, 22. prosinca 2004.

Predsjednica

Gradske skupštine

Morana Paliković Gruden, dipl.polit., v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija