Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Provedbeni plan obvezatne preventivne deratizacije Grada Zagreba u 2004. godini
Pročišćeni tekst vrijedi od 29.01.2004.
Narodne novine
1/2004
)
Na temelju članka 6.
stavka 3. Odluke o obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/97), Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, na 88. sjednici, 15. siječnja 2004., donijelo je
PROVEDBENI PLAN
obvezatne preventivne deratizacije Grada Zagreba u 2004. godini
Provedbenim planom utvrđuju se izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije, službeni dokumenti i izvješća, standardi i način primjene antikoagulantnih meka, te raspored i rokovi obavljanja poslova propisanih u Programu mjera obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba.
1. Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije
Izvršitelje obvezatne preventivne deratizacije temeljem javnog natječaja odabire Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.
1.1. Uvjeti koje moraju ispunjavati izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije
1. Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije moraju ispunjavati uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima koje moraju ispunjavati pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije kao i Pravilnikom o načinu obavljanja obvezatne i preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 38/98).
2. Izvršitelji koji provode deratizaciju, moraju prije početka rada osigurati identifikacijske iskaznice za sve svoje djelatnike na terenu s imenom i prezimenom djelatnika, slikom u boji, jedinstvenim matičnim brojem građana, te nazivom i adresom tvrtke.
3. Svi djelatnici koji provode deratizaciju moraju prije početka rada pohađati jednodnevni tečaj koji sukladno Programu obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba u 2004. godini organizira i provodi Zavod za javno zdravstvo grada Zagreba.
2. Službeni dokumenti pri obavljanju obvezatne preventivne deratizacije
Službeni dokumenti pri obavljanju obvezatne preventivne deratizacije propisani su u okviru Programa obvezatne preventivne deratizacije. Izvršitelji su dužni u cijelosti poštivati oblik i sadržaj ovih dokumenata i osigurati tiskanje dostatne količine obrazaca prije početka obvezatne preventivne deratizacije. Na propisane obrasce izvršitelji dodaju naziv svoje tvrtke, adresu, broj telefona i telefaksa.
Izvršitelji su dužni popunjavati sve propisane obrasce tijekom provedbe obvezatne preventivne deratizacije, pohraniti ih u svojoj pismohrani tijekom perioda od najmanje dvije godine, i na zamolbu Gradske sanitarne inspekcije ili Zavoda za javno zdravstvo grada Zagreba omogućiti uvid u njih.
Izvršitelji su dužni tijekom obavljanje deratizacije upisivati u odgovarajuću kompjutorsku bazu podatke o svim objektima i površinama na području gdje obavljaju obvezatnu preventivnu deratizaciju.
3. Način primjene antikoagulantnih meka
Uz obvezatno vođenje dokumentacije propisane programom Provedbeni plan obvezatne preventivne deratizacije Grada Zagreba određuje i način primjene antikoagulantnih meka.
3.1. Dopuštene meke u obvezatnoj preventivnoj deratizaciji grada Zagreba
Deratizacija će se provesti izlaganjem meka zatrovanih antikoagulantim rodenticidima. Za obvezatnu preventivnu deratizaciju na području Grada Zagreba mogu se koristiti samo meke koje su propisno registrirane i dopuštene za primjenu u Republici Hrvatskoj rješenjem Ministarstva zdravstva RH.
3.2. Standardne meke
U obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba primjenjivat će se sljedeće standardne meke
1. Rasuta meka s djelatnom tvari antikoagulantom II. generacije, u obvezatnoj preventivnoj deratizaciji grada treba biti pripravljena na biljnom nosaču. Meka može biti pakirana u pvc-foliju ili rasuta, a izlaže se u količini od 50 g.
2. Parafinizirana meka s djelatnom tvari antikoagulantom II. generacije za deratizaciju na vlažnim mjestima, a izlaže se u količini od 50 g.
3.3. Izbor standardnih meka
Standardne meke za obavljanje obvezatne preventivne deratizacije moraju imati propisnu dozvolu Povjerenstva za otrove Ministarstva zdravstva za odgovarajuću primjenu u Republici Hrvatskoj.
3.4. Standardi količine pri postavljanju meka
1. U svrhu preventivne deratizacije objekata za javnu vodoopskrbu pitkom vodom, izložit će se tri standardne meka na svakih 20 m2, koje moraju biti izložene u posebnim kutijama koji se mogu zatvarati. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
2. U svrhu preventivne deratizacije objekata gdje se proizvode namirnice i predmeti opće uporabe ili prometuje njima i sirovinama za njihovu proizvodnju, odnosno sredstava namijenjenih za njihov prijevoz te pripadajućih vanjskih površina primijenit će se po tri standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u zato namijenjenim zatvorenim kutijama, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora i na način da ne mogu doći u kontakt s namirnicama. Na vanjskim površinama pripadajućih objekata, koje se nalaze u neposrednoj blizini objekta, izložit će se po tri standardne meke na svakih 20 m2, na skrovitim i nepristupačnim mjestima, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
3. U svrhu deratizacije objekata, odnosno prostora za uklanjanje otpadnih voda i drugih otpadnih tvari izlagat će se u svakom drugom revizionom oknu uličnih kolektora po 200 grama parafiniziranog mamka, obješenog na žicu do gornjeg najvišeg nivoa otpadne vode. U slučaju registrirane infestacije, na tom će se području ista doza primjenjivati u svakom revizionom oknu. U svrhu provođenja preventivne deratizacije odlagališta krute otpadne tvari izlagat će se obodno oko odlagališta svakih 5 m jedna standardna parafinizirana meka težine 100 grama.
4. U objektima gdje se provodi zdravstvena zaštita izlagat će se po dvije standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u zato namijenjenim zatvorenim kutijama, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
5. U svrhu provođenja preventivne deratizacije u odgojno-obrazovnim objektima izlagati će se po dvije standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u zato namijenjenim zatvorenim kutijama, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
6. U svrhu preventivne deratizacije suterenskih i podrumskih prostorija i tehničkih etaža, te ostalih gospodarskih prostora stambenih i poslovnih objekata u kojima je u vrijeme akcije deratizacije ustanovljena prisutnost glodavaca, izložit će se četiri standardne meke po prostoriji veličine do 20 m2, a za veće prostorije dodat će se po dvije standardne meke svakih 10 m2 površine. Meke će se izlagati na podložak s naznakom otrov, na skrovitim i nepristupačnim mjestima, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.
7. U svrhu preventivne deratizacije stambenih objekata te dvorišta i okućnica stambenih zgrada izvođači će obvezatno obaviti pregled kućnog kanalizacijskog priključka i u slučaju infestacije glodavcima izložiti dvije meke od po 200 grama parafiniziranog mamca, obješenog na žicu do gornjeg najvišeg nivoa otpadne vode.
8. U svrhu preventivne deratizacije dvorišta i okućnica stambenih zgrada u kojima je tijekom akcije ustanovljena prisustnost glodavaca izložit će se najmanje 1.000 grama standardne meke po stambenom objektu na indiciranim i skrovitim mjestima, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. U objektima gdje nije bila registrirana prisutnost glodavaca u trenutku pregleda, neće se postavljati meke.
9. Preventivnu deratizaciju, kao i tretman registriranih infestacija obala gradskih vodotoka parkova, trgova i javnoprometnih površina provest će izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije istovremeno s deratizacijom zgrada na istom području. Deratizacija će se provesti izlaganjem parafiniziranih mamaca, na indiciranim skrovitim mjestima uz otvorene vodotoke kao i u aktivnim štakorskim rupama. Meke u gradskim parkovima i na javnoprometnim površinama postavljat će se isključivo u dubinu aktivnih rupa i u čvrste, zatvorene i učvršćene kutije za meke, sigurno zaštićene od dodira neovlaštenih osoba, djece i životinja.
Na površinama gdje nije bilo registrirana prisutnost glodavaca u trenutku pregleda niti tijekom posljednje akcije, neće se postavljati meke.
3.5. Uklanjanje meka
Izvođači deratizacije dužni su na zahtjev korisnika objekta, sanitarne inspekcije, stručnog nadzora ili Gradskog ureda za zdravstvo rad i socijalnu skrb ukloniti zatečene stare meke zaostale iz ranijih akcija deratizacije. Uklanjanje meka treba se obaviti u skladu s postojećim propisima i proizvođačevim uputama.
4. Prostorni raspored rada i rokovi
Prostornim i vremenskim rasporedom poslova određuje se područja provedbe preventivne deratizacije te dinamika obavljanja poslova. Time se osigurava potrebna usklađenost i učinkovitost provedbe mjera obvezatne preventivne deratizacije.
4.1. Prostorni raspored rada
Područje grada dijeli se na sedamnaest gradskih četvrti. Za potrebe plana provedbe deratizacije gradske četvrti svrstavaju se u 5 zona. Akciju deratizacije treba započeti istovremeno u svim zonama i provesti tijekom 10 tjedana idući od središta grada prema periferiji.
I. Zona 1. Donji grad
2. Maksimir
3. Trnje
4. Gornja Dubrava
II. Zona 5. Peščenica - Žitnjak
6. Donja Dubrava
7. Sesvete
III. Zona 8. Trešnjevka - jug
9. Novi Zagreb - zapad
10. Novi Zagreb - istok
11. Brezovica
IV. Zona 12. Trešnjevka - sjever
13. Podsused - Vrapče
14. Stenjevec
V. Zona 15. Črnomerec
16. Gornji grad - Medveščak
17. Podsljeme (Šestine - Gračani - Markuševec)
4.2. Dinamika poslova obvezatne preventivne deratizacije
Provode se dvije akcije obvezatne preventivne deratizacije:
1. Proljetna akcija obvezatne preventivne deratizacije (ožujak-svibanj).
2. Jesenska akcija obvezatne preventivne deratizacije (rujan-studeni).
Uz obavljanje poslova propisanih programom obvezatne preventivne deratizacije u okviru navedenih akcija izvršitelji su dužni svim građanima na području gdje provode deratizaciju osigurati prijam poziva tijekom čitavoga radnog vremena. U okviru programa izvršitelji će osigurati interventnu deratizaciju u roku od tri radna dana od primitka poziva tijekom cijele godine.
4.3. Rokovi
Izvođači su dužni započeti provedbu obvezatne preventivne deratizacije u proljetnoj akciji, prema Programu i Provedbenom planu 8. ožujka 2004. godine. Deratizacija se obavlja u svakoj zoni od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja deratizacije je 10 tjedana nakon njezina početka.
Početak provedbe obvezatne preventivne deratizacije u jesenskoj je akciji, prema Programu i Provedbenom planu, 6. rujna 2004. godine. Deratizacija se obavlja u svakoj gradskoj četvrti od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja deratizacije je 10 tjedana nakon njezina početka.
KLASA: 501-05/03-01/2
URBROJ: 251-01-05/03-04-3
Zagreb, 15. siječnja 2004.
Gradonačelnica
Grada Zagreba
Vlasta Pavić, dipl. iur., v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.