zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

14.10.2003.

Donesen

03.07.2003.

Stupa na snagu

22.10.2003.

Prestaje važiti

02.05.2017.
Prethodnik
Nasljednik

Poslovnik o radu Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak

Pročišćeni tekst vrijedi od 22.10.2003.

Narodne novine 18/2003

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

Poslovnik o radu Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak (9/17) na snazi od 2.5.2017. u članku 75. propisuje:

"Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje važiti Poslovnik o radu Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak (Službeni glasnik Grada Zagreba 18/03, 18/06, 9/10, 13/11 i 25/13)."

PREAMBULA

Poslovnik o radu Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 18/03)

Na temelju članka 82. stavka 1. točke 10. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 20/01 - pročišćeni tekst) i članka 14. stavka 1. točke 10. Pravila Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak (Službeni glasnik Grada Zagreba 13/02), Vijeće Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak, na 22. sjednici, 3. srpnja 2003., donijelo je

POSLOVNIK O RADU

Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak

I. OPĆA ODREDBA

Članak 1.

Ovim se poslovnikom, u skladu sa zakonom, Statutom Grada Zagreba (dalje u tekstu Statut) i Pravilima Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak (dalje u tekstu Pravila), uređuju unutarnje ustrojstvo i način rada Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak (dalje u tekstu Vijeće), a osobito:

1. konstituiranje Vijeća i verifikacija mandata;

2. izbor, razrješenje i pitanje povjerenja predsjedniku i potpredsjedniku Vijeća;

3. prava i dužnosti predsjednika, potpredsjednika i članova Vijeća te način njihova ostvarivanja;

4. postupak donošenja akata Vijeća;

5. sjednica Vijeća;

6. radna tijela Vijeća;

7. javnost rada Vijeća;

8. obavljanje stručnih, administrativnih i drugih poslova za Vijeće.

II. KONSTITUIRANJE VIJEĆA I VERIFIKACIJA MANDATA

Članak 2.

(1) Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva gradonačelnik Grada Zagreba (dalje u tekstu gradonačelnik) ili osoba koju on ovlasti, u roku od 30 dana od dana objave izbornih rezultata.

(2) Vijeće je konstituirano danom na koji je sazvano na prvo zasjedanje na kojem je izabran predsjednik, s tim da je na sjednici utvrđena nazočnost većine članova Vijeća.

(3) Na početku konstituirajuće sjednice Vijeća izvodi se himna Republike Hrvatske “Lijepa naša domovino” i minutom šutnje odaje se počast poginulim braniteljima iz Domovinskog rata.

(4) Ako se konstituirajuća sjednica ne održi u roku iz stavka 1. ovoga članka, ovlašteni sazivač odmah će sazvati novu konstituirajuću sjednicu koju treba održati u roku od 15 dana.

Članak 3.

(1) Do izbora predsjednika Vijeća konstituirajućoj sjednici predsjedava dobno najstariji član Vijeća kao privremeni predsjednik.

(2) Privremeni predsjednik ima, do izbora predsjednika Vijeća, sva prava i dužnosti predsjednika u pogledu predsjedanja sjednicom Vijeća te pravo predlaganja utvrđeno ovim poslovnikom.

Članak 4.

Dnevni red konstituirajuće sjednice utvrđuje se na početku sjednice, a može se promijeniti tijekom sjednice na prijedlog privremenog predsjednika ili najmanje jedne trećine članova Vijeća.

Članak 5.

(1) Na konstituirajućoj sjednici bira se Mandatno povjerenstvo na prijedlog privremenog predsjednika.

(2) Mandatno povjerenstvo ima predsjednika i dva člana.

Članak 6.

(1) Mandatno povjerenstvo:

1. na konstituirajućoj sjednici podnosi izvješće o provedenim izborima, izabranim članovima Vijeća, o podnesenim ostavkama, te o zamjenicima članova koji umjesto njih započinju obavljati dužnost člana Vijeća;

2. podnosi izvješće o tome da su ispunjeni uvjeti za prestanak mandata članu Vijeća u slučajevima utvrđenim zakonom, Statutom i Odlukom o izboru članova vijeća gradskih četvrti i o izbornim jedinicama;

3. podnosi izvješće o tome da su ispunjeni uvjeti za početak mandata zamjeniku člana Vijeća.

(2) Vijeće zaključkom prihvaća izvješće Mandatnog povjerenstva.

Članak 7.

(1) Nakon što Vijeće prihvati izvješće Mandatnog povjerenstva, članovi Vijeća pred privremenim predsjednikom polažu prisegu.

(2) Tekst prisege glasi:

“Prisežem, svojom čašću, da ću dužnost člana Vijeća Gradske četvrti obavljati savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu pridržavati Ustava, zakona, Statuta i odluka Grada Zagreba, da ću štititi ustavni poredak Republike Hrvatske te se zauzimati za svekoliki probitak Gradske četvrti, Grada Zagreba i Republike Hrvatske”.

(3) Nakon izgovorene prisege privremeni predsjednik poziva pojedinačno članove Vijeća, a član Vijeća, nakon što je pozvan, ustaje i izgovara “Prisežem”, potpisuje tekst prisege i predaje ju privremenom predsjedniku.

Članak 8.

Član Vijeća koji nije bio nazočan konstituirajućoj sjednici, odnosno zamjenik člana Vijeća kada počinje obavljati dužnost člana Vijeća, polaže prisegu na prvoj sjednici Vijeća kojoj je nazočan.

Članak 9.

(1) Danom konstituiranja Vijeća član Vijeća, a zamjenik člana Vijeća nakon što mu je verificiran mandat, imaju prava i dužnosti članova Vijeća.

(2) Član Vijeća ima iskaznicu o izdavanju koje se vodi evidencija o kojoj se brine gradsko upravno tijelo za poslove mjesne samouprave.

(3) Nakon prestanka mandata, član Vijeća dužan je vratiti iskaznicu.

III. IZBOR PREDSJEDNIKA I POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA

Članak 10.

Vijeće ima predsjednika i potpredsjednika koji se biraju tajnim glasovanjem, većinom glasova svih članova Vijeća.

Članak 11.

(1) Prijedlog kandidata za predsjednika i potpredsjednika Vijeća podnosi najmanje jedna trećina članova Vijeća.

(2) Član Vijeća može sudjelovati u podnošenju samo jednog prijedloga za kandidata.

(3) Prijedlog kandidata za predsjednika i potpredsjednika je pojedinačan, a podnosi se u pisanom obliku.

(4) Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja se glasovanjem, zasebno za svakog kandidata.

Članak 12.

(1) Za predsjednika i potpredsjednika Vijeća izabran je kandidat za kojega je glasovala većina svih članova Vijeća.

(2) Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća prijedlog kandidata ne dobije potrebnu većinu ili ako od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se ponavlja po istom postupku.

(3) Ako je za izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju samo dva kandidata koji su dobili najveći broj glasova.

(4) Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, izborni se postupak ponavlja do izbora predsjednika, odnosno potpredsjednika.

Članak 13.

Nakon što je izabran, predsjednik Vijeća preuzima predsjedavanje Vijećem i dalje vodi sjednicu.

Članak 14.

(1) Predsjednik i potpredsjednik Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije isteka vremena na koje su birani.

(2) Postupak za razrješenje predsjednika, odnosno potpredsjednika Vijeća može pokrenuti najmanje jedna trećina članova Vijeća ili gradonačelnik.

(3) Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen.

(4) O prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih članova Vijeća.

(5) Prijedlog za razrješenje može se podnijeti ako predsjednik, odnosno potpredsjednik:

1. ne sazove sjednicu u roku utvrđenom ovim poslovnikom i na zahtjev ovlaštenih podnositelja utvrđenih ovim poslovnikom;

2. svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća;

3. zloupotrijebi položaj ili prekorači ovlaštenja;

4. zakazanu sjednicu unatoč nazočnosti na sjednici ne želi voditi.

(6) Za utvrđivanje činjenica iz stavka 5. ovoga članka Vijeće može osnovati povjerenstvo.

(7) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka predsjednik je dužan sazvati sjednicu Vijeća u roku od 15 dana od dana podnošenja prijedloga za razrješenje, odnosno od dana dostave izvješća povjerenstva iz stavka 6. ovoga članka.

(8) Predsjednik i potpredsjednik Vijeća razriješeni su i kad im se izglasa nepovjerenje.

(9) Prijedlog za pokretanje pitanja povjerenja predsjedniku, odnosno potpredsjedniku može podnijeti najmanje jedna trećina članova Vijeća. Predsjednik Vijeća dužan je sazvati sjednicu Vijeća u roku od osam dana od podnošenja prijedloga za pokretanje pitanja povjerenja. Odluka o izglasavanju nepovjerenja donosi se većinom glasova svih članova Vijeća.

Članak 15.

(1) Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika Vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog predsjednika, dužno je to učiniti u roku od 30 dana na sjednici koju saziva potpredsjednik Vijeća.

(2) Ako Vijeće razriješi potpredsjednika Vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog potpredsjednika, dužno je to učiniti u roku od 30 dana.

IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA, POTPREDSJEDNIKA I ČLANOVA VIJEĆA TE NAČIN NJIHOVA OSTVARIVANJA

Članak 16.

(1) Predsjednik Vijeća:

1. predstavlja Gradsku četvrt;

2. saziva sjednice Vijeća, predlaže dnevni red, predsjedava sjednicama Vijeća i potpisuje akte Vijeća;

3. provodi i osigurava provođenje odluka Vijeća te izvješćuje o provođenju odluka Vijeća;

4. surađuje s gradonačelnikom, predsjednikom Gradske skupštine Grada Zagreba (u daljnjem tekstu Gradska skupština) i Gradskim poglavarstvom Grada Zagreba (u daljnjem tekstu Gradsko poglavarstvo);

5. sudjeluje u radu koordinacije koja je sastavljena od gradonačelnika i predsjednika Gradske skupštine te predsjednika vijeća gradskih četvrti;

6. brine se o provedbi akata što se odnose na rad Gradske četvrti;

7. sudjeluje u provođenju mjera civilne zaštite;

8. informira građane o pitanjima važnim za Gradsku četvrt;

9. koordinira rad predsjednika mjesnih odbora na području Gradske četvrti;

10. obavlja i druge poslove koje mu povjeri Vijeće.

(2) Predsjednik Vijeća za svoj rad odgovara Vijeću.

(3) Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba koji su povjereni Vijeću, predsjednik Vijeća odgovara gradonačelniku.

Članak 17.

(1) Potpredsjednik Vijeća:

1. zamjenjuje predsjednika Vijeća u slučaju njegove spriječenosti ili odsutnosti;

2. pomaže predsjedniku Vijeća u radu;

3. obavlja poslove iz djelokruga predsjednika Vijeća što mu ih povjeri predsjednik Vijeća.

(2) Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća, potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.

(3) U obavljanju povjerenih poslova potpredsjednik je dužan pridržavati se predsjednikovih uputa.

Članak 18.

Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđene Statutom, Pravilima Gradske četvrti i ovim poslovnikom, a osobito:

1. prisustvovati sjednicama Vijeća i radnih tijela kojih je član i sudjelovati u njihovu radu;.

2. predlagati Vijeću razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga;

3. raspravljati i izjašnjavati se o svakom pitanju što je na dnevnom redu Vijeća te o njemu odlučivati;

4. predlagati donošenje akata iz djelokruga Vijeća, ako posebnim propisima nije drukčije određeno;

5. podnositi amandmane na prijedloge akata;

6. tražiti i dobiti podatke i obavijesti od tijela Grada Zagreba i gradskih upravnih tijela potrebne za obavljanje dužnosti člana Vijeća te, s tim u vezi, koristiti se njihovim stručnim i tehničkim uslugama;

7. postavljati vijećnička pitanja i tražiti obavijesti na sjednici Vijeća ili ih uputiti u pisanom obliku i na njih dobiti odgovor;

8. ako član Vijeća nije zadovoljan odgovorom, može tražiti daljnja pojašnjenja, odnosno o tome predložiti raspravu na sjednici Vijeća;

9. biti biran i prihvatiti izbor u radna tijela Vijeća.

Članak 19.

Članu Vijeća dostavljaju se:

1. prijedlozi akata koje donosi Vijeće;

2. prijedlozi akata Gradskog poglavarstva i gradskih upravnih tijela o pitanjima važnima za Gradsku četvrt o kojima su tijela dužna zatražiti mišljenje Vijeća;

3. Službeni glasnik Grada Zagreba;

4. glasilo Grada Zagreba, ako se izdaje.

Članak 20.

Član Vijeća ima pravo od predlagatelja tražiti obavijest i uvid u materijal o temama koje su na dnevnom redu sjednice te druge obavijesti koje su mu potrebne kao članu Vijeća.

Objašnjenja u vezi s temom može tražiti i od predsjednika Vijeća, predsjednika radnog tijela, gradskoga upravnog tijela nadležnoga za poslove mjesne samouprave i gradskoga upravnoga tijela u nadležnosti kojega je tema na dnevnom redu sjednice.

Članak 21.

Član Vijeća ima pravo na naknadu troškova nastalih u vezi s radom u Vijeću u visini i na način određen posebnom odlukom Gradske skupštine.

Članak 22.

Član Vijeća ne smije se u obavljanju privatnih poslova, gospodarskih i drugih djelatnosti, bilo za sebe bilo za svojega poslodavca, koristiti položajem člana Vijeća i naglašavati tu dužnost.

Članak 23.

(1) O prisustvovanju članova Vijeća sjednicama Vijeća i radnih tijela vodi se evidencija.

(2) Član Vijeća, ako ne može prisustvovati sjednici Vijeća, o tome izvješćuje gradsko upravno tijelo za poslove mjesne samouprave.

V. POSTUPAK DONOŠENJA AKATA

Članak 24.

(1) Vijeće donosi pravila gradske četvrti, poslovnik o radu vijeća, financijski plan, godišnji obračun, plan malih komunalnih akcija, program rada, izvješće o radu, odluke, zaključke i druge akte određene Statutom.

(2) Vijeće odlukom mijenja i dopunjuje pravila gradske četvrti većinom glasova svih članova vijeća.

(3) Vijeće zaključkom utvrđuje prijedloge, zauzima stavove i mišljenja, prihvaća izvješća, osniva radna tijela, mijenja i dopunjuje poslovnik o radu, financijski plan, godišnji obračun, plan malih komunalnih akcija, program rada, izvješće o radu, druge akte određene Statutom, te rješava druga pitanja iz nadležnosti Vijeća za koje nije predviđeno donošenje drugog akta.

Članak 25.

Ako ovim poslovnikom nije drukčije određeno, pravo podnošenja prijedloga akata ima svaki član Vijeća.

Članak 26.

(1) Građani imaju pravo predlagati Vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz njegova djelokruga, sukladno članku 38. Pravila.

(2) Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke, prijedloge i pritužbe Vijeću i predsjedniku Vijeća, sukladno članku 37. Pravila.

Članak 27.

Vijeće može posebnim zaključkom odrediti da se prije podnošenja prijedloga akta o nekom pitanju iz djelokruga Vijeća provede prethodna rasprava u Vijeću.

Članak 28.

(1) Prijedlog akta podnosi se predsjedniku Vijeća u pisanom obliku.

(2) Prijedlog akta mora biti obrazložen.

(3) Ako predsjednik ocijeni da prijedlog akta nije podnesen u skladu s ovim poslovnikom, zatražit će o tome mišljenje gradskoga upravnog tijela za poslove mjesne samouprave.

Članak 29.

Rasprava o prijedlogu akta na sjednici Vijeća obuhvaća predlagateljevo izlaganje, raspravu o prijedlogu i podnesenim amandmanima, odlučivanje o amandmanima te donošenje akta.

Članak 30.

(1) Prijedlog da se izmijeni ili dopuni prijedlog akta podnosi se u obliku amandmana, uz obrazloženje.

(2) Pravo podnošenja amandmana ima svaki član Vijeća.

Članak 31.

(1) Amandman se u pisanom obliku upućuje predsjedniku Vijeća, najkasnije pet dana prije sjednice Vijeća.

(2) Podnesene amandmane predsjednik Vijeća upućuje predlagatelju akta na izjašnjavanje.

(3) Amandmani se dostavljaju svim članovima Vijeća, najkasnije neposredno prije početka sjednice Vijeća.

(4) Ako se s tim složi većina nazočnih članova Vijeća, član Vijeća može podnijeti amandman i na sjednici i u tijeku rasprave o prijedlogu akta.

(5) Predlagatelj akta može podnositi amandmane sve do zaključivanja rasprave.

(6) Amandmani iz stavaka 4. i 5. ovoga članka podnose se u pisanom obliku, uz obrazloženje.

Članak 32.

Na donošenje poslovnika o radu Vijeća, odluka i zaključaka odgovarajuće se primjenjuju odredbe ovog poslovnika koje se odnose na postupak donošenja akata, a na postupak promjene poslovnika o radu Vijeća odgovarajuće se primjenjuju odredbe članka 48. i članka 49. Pravila.

Članak 33.

(1) Akte Vijeća potpisuje predsjednik uz navođenje svoje službene oznake:

predsjednik Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak,

(ime i prezime).

(2) Kada zamjenjuje predsjednika, potpredsjednik prigodom potpisivanja akata navodi oznaku:

"u zamjenu" (u.z.) te svoju službenu oznaku:

predsjednik Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak,

u.z.

(ime i prezime),

potpredsjednik Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak.

(3) Potpisani izvornik odluke i drugog akta čuva se u sjedištu Vijeća.

(4) Za izradu, potpisivanje i čuvanje izvornika odluke i drugog akta odgovorno je gradsko upravno tijelo za poslove mjesne samouprave.

(5) Odluke i drugi akti Vijeća dostavljaju se gradskom upravnom tijelu nadležnom za mjesnu samoupravu u roku od osam dana od dana donošenja.

Članak 34.

Pravila gradske četvrti, poslovnik o radu vijeća, financijski plan, godišnji obračun i plan malih komunalnih akcija, te akti o izboru, imenovanju i razrješenju članova Vijeća objavljuju se u Službenom glasniku Grada Zagreba.

VI. SJEDNICA VIJEĆA

Sazivanje sjednice

Članak 35.

Sjednicu Vijeća saziva predsjednik Vijeća, najmanje jedanput u dva mjeseca.

Članak 36.

(1) Predsjednik Vijeća dužan je sazvati sjednicu Vijeća ako to zatraži gradonačelnik, predsjednik Gradske skupštine, Gradsko poglavarstvo ili trećina članova Vijeća, u roku od osam dana od dana dostave zahtjeva.

(2) Uz zahtjev za sazivanje sjednice podnositelj je dužan predložiti dnevni red sjednice i dostaviti materijal, odnosno prijedlog akta za raspravu i odlučivanje, ako ih već nisu dostavili ovlašteni predlagatelji.

Članak 37.

(1) Ako predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u rokovima utvrđenim ovim poslovnikom, sjednicu će sazvati gradonačelnik ili osoba koju on ovlasti u roku od osam dana nakon isteka utvrđenih rokova.

(2) Sjednicu Vijeća sazvanu na temelju stavka 1. ovoga članka vodi gradonačelnik ili osoba koju on ovlasti, ako sjednici nisu nazočni predsjednik ili potpredsjednik Vijeća.

Članak 38.

(1) Sjednica Vijeća saziva se pisanim putem, a u iznimno hitnim slučajevima i na drugi način.

(2) Poziv za sjednicu dostavlja se članovima Vijeća najkasnije sedam dana prije održavanja sjednice.

(3) Uz poziv za sjednicu dostavlja se prijedlog dnevnog reda, materijali o kojima će se voditi rasprava i zapisnik prethodne sjednice.

(4) Poziv za sjednicu s prilozima dostavlja se i gradonačelniku, predsjedniku Gradske skupštine, čelniku gradskoga upravnog tijela za poslove mjesne samouprave, čelnicima gradskih upravnih tijela koja su nadležna za pitanja sadržana u prijedlogu dnevnog reda sjednice Vijeća, te sredstvima javnog priopćavanja koja za to pokažu zanimanje.

Utvrđivanje kvoruma, odgoda i prekid sjednice

Članak 39.

(1) Kad predsjednik Vijeća utvrdi da je nazočna većina članova Vijeća, otvara sjednicu.

(2) Ako predsjednik na početku sjednice utvrdi da nije nazočan potreban broj članova Vijeća, odgađa sjednicu za određeni sat istoga dana ili za drugi određeni dan i sat.

(3) Sjednicu će predsjednik prekinuti ako za njezina trajanja utvrdi da nije nazočan potreban broj članova Vijeća i zakazat će nastavak sjednice za određeni sat istoga dana ili za drugi određeni dan i sat.

(4) O odgodi sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazane za drugi dan i sat pisanim se putem obavješćuju samo nenazočni članovi Vijeća.

(5) U slučajevima iz stavaka 2. i 3. ovoga članka predsjednik će zakazati sjednicu, odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku od osam dana od dana odgode, odnosno prekida sjednice.

Članak 40.

Predsjednik Vijeća može odgoditi sazvanu sjednicu, ako za to postoje opravdani razlozi, najviše za osam dana.

Članak 41.

(1) Nazočnost članova Vijeća utvrđuje se brojanjem, prozivkom ili na drugi način:

1. na početku sjednice;

2. u tijeku sjednice kad predsjednik ocijeni da nije nazočan dovoljan broj članova,

3. na zahtjev člana Vijeća koji ocijeni da nije nazočan dovoljan broj članova.

(2) Ako član Vijeća želi ranije napustiti sjednicu, o tome mora izvijestiti predsjednika Vijeća.

Stanka

Članak 42.

(1) Predsjedavatelj Vijeća na zahtjev najmanje pet nazočnih članova Vijeća odobrava stanku u trajanju od 15 minuta.

(2) Zahtjev za stankom može se zatražiti tijekom rasprave o svakom pitanju na dnevnom redu.

Prihvaćanje zapisnika

Članak 43.

(1) Prije utvrđivanja dnevnog reda prihvaća se zapisnik prethodne sjednice Vijeća.

(2) Član Vijeća ima pravo iznijeti primjedbe na zapisnik.

(3) O osnovanosti primjedaba na zapisnik odlučuje se bez rasprave.

(4) Ako se primjedbe prihvate, u zapisnik će se unijeti odgovarajuće izmjene.

(5) Zapisnik se prihvaća glasovanjem “za”, “protiv” ili “suzdržan”.

Dnevni red

Članak 44.

(1) Dnevni red sjednice Vijeća predlaže predsjednik Vijeća.

(2) Predsjednik Vijeća unosi u prijedlog dnevnog reda sve prijedloge što su ih podnijeli ovlašteni predlagatelji na način utvrđen ovim poslovnikom.

Članak 45.

Član Vijeća može predložiti da se iz predloženoga dnevnog reda pojedini prijedlog izostavi ili da se izmijeni redoslijed razmatranja pojedinih prijedloga.

Članak 46.

(1) Prigodom utvrđivanja dnevnoga reda najprije se odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini prijedlog izostavi iz dnevnog reda, zatim da se dnevni red dopuni pojedinim prijedlogom, a nakon toga da se izmijeni redoslijed razmatranja pojedinih prijedloga.

(2) Nakon donošenja odluka iz prethodnog stavka dnevni se red prihvaća u cjelini.

(3) O prihvaćanju dnevnog reda odlučuje se glasovanjem “za”, “protiv” ili “suzdržan”.

Predsjedavanje i red na sjednici

Članak 47.

(1) Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik Vijeća, a u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti potpredsjednik Vijeća.

(2) Ako su na zakazanoj sjednici nazočni predsjednik i potpredsjednik Vijeća, a ne žele voditi sjednicu, smatra se da sjednica nije održana te ovlašteni predlagatelji mogu pokrenuti postupak razrješenja predsjednika, odnosno potpredsjednika, sukladno članku 14. ovoga poslovnika.

Članak 48.

(1) Na sjednici nitko ne može govoriti prije nego dobije riječ od predsjednika Vijeća.

(2) Predsjednik Vijeća prima prijave za govor od otvaranja do zaključivanja rasprave o pojedinoj točki dnevnoga reda.

(3) Predsjednik Vijeća daje riječ članovima Vijeća redoslijedom kojim su se prijavili.

(4) Izlaganje govornika koji nije dobio riječ ne unosi se u zapisnik.

(5) Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja prema utvrđenom dnevnom redu.

(6) Član Vijeća koji želi govoriti o povredi ovoga poslovnika ili utvrđenoga dnevnog reda ima pravo govoriti odmah kada to zatraži, a najdulje tri minute.

Članak 49.

(1) Ako član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio navod za koji smatra da nije točan (ispravak netočnog navoda) ili da bi izrazio neslaganje s nečijim govorom (replika), predsjednik Vijeća će mu dati riječ čim završi govor onoga čiji se navod želi ispraviti, odnosno na čiji se govor želi replicirati.

(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka član Vijeća se u svom govoru mora ograničiti na ispravak netočnog navoda, odnosno na repliku, a njegov govor ne može trajati dulje od tri minute.

(3) Član Vijeća može ispraviti netočan navod i izraziti neslaganje s nečijim govorom samo jedanput i to na osnovno izlaganje.

(4) Neslaganje s replikom ili ispravkom netočnog navoda može izraziti samo član Vijeća na čiji je govor dana replika, odnosno čiji je navod ispravljen kao netočan i član Vijeća na kojega se replika ili ispravak netočnog navoda izravno odnose.

Članak 50.

Radi djelotvornijeg rada na sjednici, govornik treba govoriti kratko i u vezi s predmetom rasprave, ne ponavljajući ono što je već rečeno i, najdulje, tri minute, a predlagatelj i izvjestitelj, najdulje, osam minuta.

Članak 51.

(1) Red na sjednici Vijeća održava predsjednik Vijeća.

(2) Govornika može opomenuti na red ili prekinuti u govoru samo predsjednik Vijeća.

(3) Predsjednik Vijeća se brine o tome da govornik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.

Članak 52.

(1) Predsjednik Vijeća će izreći opomenu članu Vijeća koji svojim ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na drugi način krši odredbe ovog poslovnika.

(2) Predsjednik Vijeća će oduzeti riječ članu Vijeća ako, i nakon što mu je izrečena opomena, nastavi remetiti red na sjednici ili na drugi način kršiti odredbe ovog poslovnika.

(3) Izlaganje govornika, nakon što mu je oduzeta riječ, ne unosi se u zapisnik.

Članak 53.

(1) Ako građani i druge osobe koje su nazočne sjednici narušavaju red, predsjednik Vijeća će ih opomenuti.

(2) Predsjednik Vijeća može narediti da se iz dvorane udalje građani ili druge osobe koje, i nakon opomene, narušavaju red.

Članak 54.

(1) Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na sjednici mjerama iz članaka 51., 52. i 53. odredit će prekid sjednice.

(2) U slučaju iz prethodnog stavka primjenjuju se odredbe članka 39. stavaka 3., 4. i 5. ovog poslovnika.

Odlučivanje i glasovanje

Članak 55.

(1) Vijeće može odlučivati ako je sjednici nazočna većina članova Vijeća, a odlučuje većinom glasova nazočnih članova, ako Statutom, Pravilima ili ovim poslovnikom nije drukčije određeno.

(2) O svakom pitanju na dnevnom redu Vijeće odlučuje nakon rasprave, osim ako je ovim poslovnikom određeno da se odlučuje bez rasprave.

Članak 56.

(1) Vijeće može u tijeku rasprave osnovati povjerenstvo za utvrđivanje prijedloga zaključka.

(2) Povjerenstvo iz prethodnog stavka podnijet će prijedlog zaključka na istoj sjednici.

Članak 57.

(1) O izboru predsjednika i potpredsjednika Vijeće odlučuje tajnim glasovanjem.

(2) U drugim slučajevima Vijeće odlučuje javnim glasovanjem, osim ako na prijedlog najmanje jedne trećine svih članova Vijeća ne odluči većinom glasova svih članova Vijeća da se o nekom pitanju glasuje tajno.

(3) Tajnim glasovanjem rukovodi predsjednik Vijeća uz pomoć dvaju članova koja izabere Vijeće. Nakon završenoga glasovanja oni utvrđuju i objavljuju rezultate glasovanja.

(4) Tajno se glasuje na ovjerenim glasačkim listićima iste boje i veličine.

(5) Nevažećim se smatraju oni glasački listići iz kojih se ne može utvrditi je li član Vijeća glasovao za ili protiv prijedloga.

Članak 58.

(1) U glasovanju vrijedi pravilo da se najprije glasuje o amandmanima tako da se najprije glasuje o amandmanu koji se sadržajno najviše razlikuje od podnesenog prijedloga.

(2) Ako ima više amandmana koji se međusobno isključuju, a jedan od njih bude prihvaćen, daljnje se glasovanje ne provodi.

(3) Amandman predlagatelja i amandman s kojim se suglasi predlagatelj postaju sastavnim dijelom prijedloga i o njima se posebno ne glasuje.

(4) Prihvaćeni amandmani postaju sastavnim dijelom prijedloga.

Članak 59.

(1) Javno se glasuje tako da se članovi Vijeća, dizanjem ruku ili poimenično, izjašnjavaju “za” prijedlog, “protiv” prijedloga ili se “suzdržavaju” od glasovanja.

(2) Poimenično se glasuje ako se ne može točno utvrditi rezultat glasovanja, odnosno ako tako odluči Vijeće na prijedlog predsjednika.

(3) Poimenično se glasuje tako da član Vijeća, nakon što je prozvan, izjavljuje: “za”, “protiv” ili “suzdržan”.

Pitanja i prijedlozi

Članak 60.

(1) Nakon dovršetka rasprave i odlučivanja o svim točkama dnevnoga reda, a prije zaključivanja sjednice, članovi Vijeća mogu postavljati pitanja i davati prijedloge tijelima Grada Zagreba i gradskim upravnim tijelima.

(2) Pitanja i prijedlozi postavljaju se usmeno i u pisanom obliku.

Članak 61.

Ako se odgovor na postavljeno pitanje ne može dati na istoj sjednici ili ako je zatražen pisani odgovor, gradsko upravno tijelo za poslove mjesne samouprave dostavit će pisani odgovor članu Vijeća, koji ga je zatražio, čim ga ono dobije.

Zapisnik

Članak 62.

(1) O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.

(2) Zapisnik sadrži: redni broj sjednice; vrijeme i mjesto održavanja sjednice; imena nazočnih i nenazočnih članova Vijeća; imena i dužnosti drugih nazočnih; dnevni red sjednice, prikaz tijeka sjednice s nazivima prijedloga o kojima se raspravljalo i odlučivalo; imena govornika i sažetak njihovih rasprava; rezultate glasovanja o svakom pojedinom prijedlogu te nazive akata koji su doneseni na sjednici.

(3) Sastavni su dio zapisnika i tekstovi odluka i drugih akata što su doneseni na sjednici.

(4) Zapisnik koji je prihvaćen u skladu sa člankom 43. ovoga poslovnika potpisuju predsjednik Vijeća i zapisničar.

(5) Sjednica Vijeća može se snimati tonski.

(6) Član Vijeća ima pravo uvida u tonski snimak.

VII. RADNA TIJELA VIJEĆA

Članak 63.

(1) Vijeće može zaključkom osnivati stalna i povremena radna tijela.

(2) Aktom o osnivanju radnog tijela određuju se naziv, sastav i djelokrug radnog tijela.

(3) Stalna radna tijela Vijeća razmatraju prijedloge akata te druga pitanja koja su na dnevnom redu Vijeća i o njima daju mišljenja i prijedloge.

Stalna radna tijela Vijeća mogu razmatrati i druga pitanja iz djelokruga Vijeća, predlagati Vijeću raspravu o njima i pripremati prijedloge akata iz svog djelokruga.

(4) Povremena radna tijela osnivaju se radi razmatranja ili stručne obrade pojedinog pitanja, odnosno izrade prijedloga pojedinog akta.

VIII. JAVNOST RADA VIJEĆA

Članak 64.

(1) Rad Vijeća je javan.

(2) Izvjestitelji sredstava javnog priopćavanja imaju pravo pratiti rad ako su za to pokazali zanimanje.

Članak 65.

(1) Građani i zainteresirani predstavnici pravnih osoba imaju pravo prisustvovati sjednicama Vijeća.

(2) Predsjednik Vijeća može ograničiti broj građana koji prisustvuju sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja reda na sjednici.

Članak 66.

(1) Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja javnosti o radu Vijeća, mogu se davati službene izjave i održavati konferencije za novinare.

(2) Službene izjave o radu Vijeća daju predsjednik Vijeća ili član Vijeća kojega on ovlasti.

Članak 67.

Bez nazočnosti javnosti održava se sjednica ili dio sjednice Vijeća na kojoj se raspravlja o materijalu koji je, u skladu s posebnim propisima, označen određenim stupnjem povjerljivosti.

IX. OBAVLJANJE STRUČNIH, ADMINISTRATIVNIH I DRUGIH POSLOVA ZA VIJEĆE

Članak 68.

Stručne, administrativne, tehničke i druge poslove za Vijeće obavlja gradsko upravno tijelo za poslove mjesne samouprave.

X. ZAKLJUČNE ODREDBE

Članak 69.

Stupanjem na snagu ovog poslovnika prestaje važiti Poslovnik o radu Vijeća Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/01).

Članak 70.

Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana nakon objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 026-02/03-01/44

URBROJ: 251-19-02/331-03-3

Zagreb, 3. srpnja 2003.

Predsjednik Vijeća Gradske četvrti

Peščenica - Žitnjak

Ivan Šikić, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija