zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

12.12.2002.

Donesen

12.12.2002.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program na području vodnog gospodarstva prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2003.

Pročišćeni tekst vrijedi od 12.12.2002.

Narodne novine 21/2002

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program na području vodnog gospodarstva prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2003. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 21/02)

Na temelju članaka 21. i 22. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00 i 59/01), članka 10. Zakona o javnim cestama (Narodne novine 100/96, 76/98, 27/01, 114/01 i 65/02), članka 26. Zakona o financiranju vodnoga gospodarstva (Narodne novine 107/95, 19/96 i 88/98) i članka 38. točke 4. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 20/01 - pročišćeni tekst), Gradska skupština Grada Zagreba, na 16. sjednici, 12. prosinca 2002., donijela je

PROGRAM

radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2003.

Program radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva izrađen je na temelju raspoređenih prihoda i primitaka gradskog proračuna za 2003. u razdjelu Gradskog ureda za izgradnju Grada.

Zbog značenja koje vode i vodna dobra, cestovna i komunalna infrastruktura imaju za Grad i njegove stanovnike, kao i visine sredstava koja se raspoređuju gradskim proračunom za ove namjene, a radi cjelovitog i lakšeg praćenja financiranja ovih djelatnosti na području Grada Zagreba, program je sastavljen jedinstveno za sva područja iako sadrži 6 zasebnih programa koji se donose na temelju odredaba Zakona o vodama, Zakona o javnim cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu (Program zaštite voda, Program zaštite od štetnog djelovanja voda, Program građenja i Program održavanja javnih cesta, Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i Program održavanja infrastrukture).

Program je izrađen na temelju važećih visina proračunskih prihoda, odnosno bez povećanja rasta visine namjenskih doprinosa, naknada i cijena usluga.

Planske vrijednosti predloženih programa radova prikazane su kao planske procjene te je tijekom godine moguće u okviru ukupno raspoređenih sredstava za pojedine programe, sredstva raspoređivati prema stvarnim vrijednostima pojedinih radova.

  1. PLAN PRIHODA

Plan prihoda koji omogućuje provođenje predloženih programa radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva, iskazan je na temelju utvrđenih prihoda i primitaka Proračuna Grada Zagreba za 2003. godinu za financiranje javnih potreba na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva, namjenskih sredstava utvrđenih zakonskim odredbama za financiranje održavanja javnih cesta i gradnje i održavanja komunalne infrastrukture, te primitaka od zaduživanja po kreditu.

Planom prihoda nije predviđeno povećanje rasta cijene namjenskih sredstava utvrđenih zakonskim odredbama, već su planski iznosi ocijenjeni na temelju ukupnih zaduženja i ostvarene naplate pojedinih prihoda u proteklim godinama, uz korektiv poboljšanja naplate ažurnijim radom stručnih službi i usklađivanja broja obveznika plaćanja, vodeći računa o gospodarskim prilikama koje prevladavaju u gradu.

Plan prihoda za izvršenje programa radova u 2003. godini iznosi 1,153.850.000,00 kuna.

U nastavku se tabelarno iskazuju planski prihodi za provođenje programa radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva, prema izvoru i vrsti prihoda i primitaka:

Redni broj

Izvor i vrsta prihoda

Iznos sredstava

1.

Proračun Grada Zagreba

1.1.

Prihodi od nefinancijske imovine

230.000.000,00

- prihodi od zakupa nekretnina

113.000.000,00

- naknada za uporabu javnih cesta

117.000.000,00

1.2.

Prihodi po posebnim propisima

526.050.000,00

- komunalni doprinos

170.100.000,00

- komunalna naknada

240.000.000,00

- prihodi iz cijene komunalne usluge

101.250.000,00

- naknada za priključenje na komunalnu

infrastrukturu

14.300.000,00

- doprinos za šume

400.000,00

1.3.

Prihodi od prodaje građevinskih objekata

21.000.000,00

- prihodi od prodaje nacionaliziranih stanova

21.000.000,00

1.4.

Ostali proračunski prihodi

276.800.000,00

- za financiranje vodnoga gospodarstva

15.000.000,00

- za financiranje u djelatnosti prometa

83.000.000,00

- za financiranje u komunalnom gospodarstvu

178.800.000,00

1.5.

Primici od zaduživanja

100.000.000,00

Ukupno:

1,153.850.000,00

Planirani prihodi za izvršavanje programa radova u djelatnosti vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnoga gospodarstva, za svaku od djelatnosti čine sredstva:

VODNO GOSPODARSTVO

1.

Proračun Grada Zagreba

1.4.

Ostali proračunski prihodi

- za financiranje vodnoga gospodarstva

15.000.000,00

Ukupno:

15.000.000,00

PROMET

1.

Proračun Grada Zagreba

1.1.

Prihodi od nefinancijske imovine

- naknada za uporabu javnih cesta

117.000.000,00

1.4.

Ostali proračunski prihodi

- za financiranje u djelatnosti prometa

83.000.000,00

1.5.

Primici od zaduživanja

100.000.000,00

Ukupno:

300.000.000,00

KOMUNALNO GOSPODARSTVO

1.

Proračun Grada Zagreba

1.1.

Prihodi od nefinancijske imovine

- prihodi od zakupa nekretnina

113.000.000,00

1.2.

Prihodi po posebnim propisima

- komunalni doprinos

170.100.000,00

- komunalna naknada

240.000.000,00

- prihodi iz cijene komunalne usluge

101.250.000,00

- naknada za priključenje na komunalnu infrastrukturu

14.300.000,00

- doprinos za šume

400.000,00

1.3.

Prihod od prodaje građevinskih objekata

- prihod od prodaje nacionaliziranih stanova

21.000.000,00

1.4.

Ostali proračunski prihodi

- za financiranje u komunalnom gospodarstvu

178.800.000,00

Ukupno:

838.850.000,00

Sveukupno:

1.153.850.000,00

  1. RASPORED PRIHODA I PRIMITAKA

Raspored svakoga pojedinoga planiranog prihoda i primitaka po izvoru i namjeni prema djelatnosti i vrsti programa u 2003. je slijedeći:

2.1.PRORAČUN GRADA ZAGREBA

2.1.1. Prihodi od nefinancijske imovine

Prihodi od nefinancijske imovine u iznosu od 230.000.000,00 kuna raspoređuju se prema djelatnostima i vrstama prihoda:

Prometna djelatnost

Sredstva naknada za uporabu javnih cesta u iznosu od 117.000.000,00 kuna raspoređuje se za:

- radove redovnog održavanja javnih cesta 58.000.000,00 kuna

- radove izvanrednog održavanja javnih cesta 55.000.000,00 kuna

- ostale obveze 4.000.000,00 kuna.

Komunalno gospodarstvo

Prihodi od zakupa nekretnina planirani u iznosu od 113.000.000,00 kuna, raspoređuju se u cijelosti za financiranje radova na održavanju komunalne infrastrukture.

2.1.2. Prihodi po posebnim propisima

Prihodi po posebnim propisima planirani u iznosu od 526.050.000,00 kuna raspoređuju se unutar pojedinih djelatnosti prema vrsti prihoda za financiranje programa radova kako slijedi:

Komunalno gospodarstvo

Sredstva komunalnog doprinosa u iznosu od 170.100.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za financiranje gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.

Sredstva komunalne naknade u planiranom iznosu od 240.000.000,00 kuna, u cijelosti se raspoređuju na provođenje programa radova na održavanju komunalne infrastrukture.

Sredstva iz cijene komunalne usluge u iznosu od 101.250.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture i to za radove na izgradnji objekata i uređaja za opskrbu vodom za piće u iznosu od 15.400.000,00 kuna, odvodnju otpadnih voda u iznosu od 17.350.000,00 kuna i plinofikaciju u iznosu od 68.500.000,00 kuna.

Sredstva naknada za priključenje na komunalnu infrastrukturu u iznosu od 14.300.000,00 kuna raspoređuju se za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, i to za radove na izgradnji objekata i uređaja za opskrbu vodom za piće u iznosu od 3.900.000,00 kuna, odvodnju otpadnih voda u iznosu od 1.900.000,00 kuna i plinofikaciju u iznosu od 8.500.000,00 kuna.

Sredstva doprinosa za šume u iznosu od 400.000,00 kuna raspoređuju se za radove održavanja nerazvrstanih cesta.

2.1.3. Prihodi od prodaje građevinskih objekata

Sredstva od prodaje nacionaliziranih stanova u predviđenom iznosu od 21.000.000,00 kuna po odbitku troškova za stručne poslove prodaje i javnobilježničke poslove rasporedit će se i doznačiti Fondu za naknadu oduzete imovine Republike Hrvatske.

2.1.4. Ostali proračunski prihodi

Ostali proračunski prihodi u iznosu od 276.800.000,00 kuna raspoređuju se prema djelatnostima i vrstama programa:

Vodno gospodarstvo

15.000.000,00 kn

- zaštita voda

7.000.000,00

- zaštita od štetnog djelovanja voda

8.000.000,00

Promet

83.000.000,00 kn

- građenje javnih cesta i razvoj prometne

djelatnosti

35.000.000,00

- subvencioniranje "Hrvatskih željeznica"

48.000.000,00

Komunalno gospodarstvo

178.800.000,00 kn

- gradnja objekata i uređaja komunalne

infrastrukture

27.000.000,00

- održavanje komunalne infrastrukture

114.800.000,00

- uređivanje Grada

25.000.000,00

- Tržnica Gorica

12.000.000,00

Ukupno:

276.800.000,00 kn

2.1.5.Primici od zaduživanja

U ukupno planiranim prihodima od 1.153.850.000,00 kuna planirani su i primici od zaduženja u iznosu od 100.000.000,00 kuna koji se zbog nedostatnih namjenskih sredstava i iskazanih potreba u cijelosti raspoređuju u djelatnosti prometa, za financiranje radova građenja i rekonstrukcije javnih cesta i razvoja prometne djelatnosti.

3. PROGRAM RADOVA

Program radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstvu čine programi koje je Grad Zagreb obvezan donijeti na temelju odredaba Zakona o vodama, Zakona o javnim cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu, a za čije izvršenje se sredstva osiguravaju i raspoređuju Proračunom Grada Zagreba.

Program radova na području vodnoga gospodarstva ostvaruje se na temelju Plana upravljanja lokalnim vodama na slivnom području Grada Zagreba koji donosi Upravno vijeće "Hrvatskih voda" uz suglasnost Gradske skupštine Grada Zagreba i Plana za zaštitu voda Grada Zagreba koji donosi Gradska skupština Grada Zagreba na prijedlog "Hrvatskih voda". Stoga se ovim programom, uz opis poslova upravljanja vodama i zaštite voda, iskazuje samo osiguranje i raspored sredstava koji Grad Zagreb, na temelju odredaba članka 26. Zakona o financiranju vodnoga gospodarstva, doznačuje "Hrvatskim vodama" za financiranje ovih namjena.

Program radova na području prometa čini godišnji plan građenja i održavanja javnih cesta, koji na temelju odredaba članka 10. Zakona o javnim cestama, donosi Gradski ured za izgradnju Grada, u skladu s propisanim postupkom i rokovima izrade i donošenja gradskog proračuna.

Program radova na području komunalnog gospodarstva čine Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i Program održavanja infrastrukture, koji donosi Gradska skupština Grada Zagreba na temelju odredaba članaka 21. i 22. Zakona o komunalnom gospodarstvu.

Programi radova izrađeni su na temelju planiranih prihoda i primitaka za svaku od navedenih djelatnosti, te Proračunom Grada Zagreba utvrđenog rasporeda planiranih sredstava prema namjenama određenim zakonskim odredbama, kao i iskazanih najpotrebnijih akcija u gradnji i održavanju cestovne i prometne infrastrukture u gradu.

Na temelju ocijenjenih prihoda i primitaka utvrđeni su izdaci za izvršenje navedenih programa u ukupnom iznosu od 1.153.850.000,00 kuna, a prema područjima rada kako slijedi:

Redni

broj

Vrsta radova

Program 2003.

1.

VODNO GOSPODARSTVO

1.1.

Zaštita voda

7.000.000,00

1.2.

Zaštita od štetnog djelovanja voda

8.000.000,00

Ukupno 1:

15.000.000,00

2.

PROMET

2.1.

Održavanje javnih cesta

117.000.000,00

2.2.

Građenje javnih cesta i razvoj prometne djelatnosti

135.000.000,00

2.3.

Subvencija troškova Hrvatskim željeznicama

48.000.000,00

Ukupno 2:

300.000.000,00

3.

KOMUNALNO GOSPODARSTVO

3.1.

Gradnja objekata i uređaja komunalne

infrastrukture

312.650.000,00

3.2.

Održavanje komunalne infrastrukture

468.200.000,00

3.3.

Uređivanje Grada

25.000.000,00

3.4.

Fond za naknadu oduzete imovine

21.000.000,00

3.5.

Tržnica Gorica

12.000.000,00

Ukupno 3.:

838.850.000,00

Sveukupno:

1.153.850.000,00

3.1. VODNO GOSPODARSTVO

Korištenje vodama, zaštita voda, uređenje vodotoka i drugih voda, te zaštita od štetnog djelovanja voda, kao i poslovi upravljanja vodama, povjereni su Zakonom o vodama pravnoj osobi "Hrvatske vode".

Sredstva za financiranje poslova i zadataka kojima se ostvaruje upravljanje vodama smatraju se javnim prihodima i uplaćuju se na račun "Hrvatskih voda".

Potreba za ulaganjem u građenje osnovnih kapaciteta regulacijskih i zaštitnih vodnih građevina, tehničko i gospodarsko održavanje vodotoka, vodnog dobra i vodnih građevina znatno premašuju sredstva koja se programima "Hrvatskih voda" planiraju za izvršenje radova na području Grada, te Grad Zagreb i u 2003. svojim proračunom osigurava dodatna sredstva za ove namjene u iznosu od 15.000.000,00 kuna.

Programi radova na području vodnoga gospodarstva će i u 2003. biti nastavak kontinuiranog razvoja i nužnog održavanja vodoprivrednih objekata i uređaja na području Grada Zagreba, radi poboljšanja kakvoće voda, štednje i racionalnog korištenja vodama, poboljšanja vodnog sustava, cjelovite zaštite okoliša, te ostvarivanja općeg razvoja Grada Zagreba, a ostvarivat će se kroz Plan upravljanja vodama na slivnom području Grada Zagreba u dijelu koji se odnosi na zaštitu od štetnog djelovanja voda i uređivanje vodotoka i Plan zaštite voda Grada Zagreba.

3.1.1. Zaštita voda

Zaštita voda od onečišćavanja i zagađenja podzemnih i površinskih voda provodi se radi očuvanja života i zdravlja ljudi i zaštite okoliša, te omogućavanja neškodljivog i nesmetanog korištenja vodama za različite namjene.

Zaštita voda ostvaruje se nadzorom nad stanjem kakvoće voda i izvorima onečišćavanja, sprečavanjem, ograničavanjem i zabranjivanjem radnji i ponašanja koja mogu utjecati na onečišćavanje vode i stanja okoliša u cjelini, te drugim djelovanjima usmjerenima na očuvanje i poboljšavanje kakvoće i namjenske uporabljivosti vode.

Za zaštitu voda grade se vodne građevine - kolektori, uređaji za pročišćavanje otpadnih voda, ispusti u prijamnik i drugi objekti koji pripadaju navedenim građevinama.

U skladu s Planom za zaštitu voda Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/01 i 13/01) za provedbu zaštite voda Grad Zagreb i u 2003. planira osigurati sredstva za ove namjene u iznosu od 7.000.000,00 kuna.

3.1.2. Zaštita od štetnog djelovanja voda i uređivanje vodotoka

Program radova na zaštiti od štetnog djelovanja voda i uređivanja vodotoka kao sastavni dio Plana upravljanja lokalnim vodama na slivnom području Grada Zagreba - I. odsjek, na temelju odredaba Zakona o vodama, donijet će Upravno vijeće "Hrvatskih voda" uz suglasnost Gradske skupštine Grada Zagreba.

Programom će se odrediti radovi na uređenju: vodotoka i drugih voda (građenje, tehničko i gospodarsko održavanje regulacijskih i zaštitnih vodnih građevina za melioracijsku odvodnju, tehničko i gospodarsko održavanje vodotoka i vodnoga dobra kojima se omogućuje kontroliran i neškodljiv protok voda i njihovo namjensko korištenje), zaštita od štetnog djelovanja voda (mjere za zaštitu od poplava, obranu od leda na vodotocima, zaštitu od erozija i bujica i u otklanjanju posljedica od takvih djelovanja), te melioracijska odvodnja.

Program radova na zaštiti od štetnog djelovanja voda i uređivanju vodotoka u 2003. planira se sufinancirati sredstvima Proračuna Grada Zagreba u iznosu od 8.000.000,00 kuna.

3.2. PROMET

Programom radova na području prometa određene su aktivnosti građenja i održavanja javnih cesta, te građenja i rekonstrukcije komunalnih, vodoprivrednih i drugih objekata kad se u njih zadire građenjem ili rekonstrukcijom javnih cesta.

Pravni položaj javnih cesta, njihovo građenje i održavanje te mjere za zaštitu javnih cesta i prometa, koncesije, upravljanje, financiranje i nadzor javnih cesta uređeni su Zakonom o javnim cestama ("Narodne novine" 106/96, 76/98 i 27/01).

Izgradnja i održavanje nerazvrstanih cesta uređeni su Zakonom o komunalnom gospodarstvu ("Narodne novine" 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00 i 59/01).

Imajući u vidu specifičnu cestovnu infrastrukturu na području Grada Zagreba i nastojeći osigurati jedinstveno upravljanje cjelovitim sustavom cesta - i javnim i nerazvrstanim, Zakonom o javnim cestama utvrđeno je da godišnje planove građenja i održavanja javnih cesta (županijskih i lokalnih) u ime Grada Zagreba donosi upravno tijelo Grada Zagreba nadležno za građenje i održavanje objekata u čijoj je nadležnosti i građenje nerazvrstanih cesta.

Sredstva za financiranje javnih cesta kojima upravlja upravno tijelo Grada Zagreba (županijske i lokalne ceste), na temelju Zakona o javnim cestama, jesu godišnja naknada za uporabu javnih cesta što se plaća prigodom registracije motornih i priključnih vozila, naknada za izvanredan prijevoz, naknada za prekomjernu uporabu javnih cesta, naknada za korištenje cestovnim zemljištem, naknada za obavljanje pratećih djelatnosti i naknada za koncesije.

Iz navedenih izvora prihoda ocjenjuje se da će se u 2003. ostvariti ukupno 117.000.000,00 kuna.

Zbog nedostatnih namjenskih sredstava za financiranje gradnje i održavanja javnih cesta, Grad Zagreb, vodeći računa o značenju cestovne infrastrukture i sustava javnog prijevoza putnika, svojim je proračunom rasporedio i sredstva iz drugih prihoda i primitaka za ove namjene u iznosu od 183.000.000,00 kuna, od kojih iznos od 100.000.000,00 kuna čine proračunski primitci od zaduživanja.

Program radova na području prometa, u ukupnoj vrijednosti od 300.000.000,00 kuna, izvršava se u dva osnovna programa - održavanje javnih cesta u vrijednosti od 117.000.000,00 kuna i građenje javnih cesta i razvoj prometne djelatnosti u vrijednosti od 135.000.000,00 kuna, dok se 48.000.000,00 kuna raspoređuje za sufinanciranje troškova uključivanja željeznice u sustav javnoga gradskog prijevoza.

3.2.1. Održavanje javnih cesta

Održavanje cesta jedan je od ključnih segmenata politike gospodarenja cestama. Kvaliteta održavanja odražava se na ekonomičnost prijevoza, protočnost, brzinu odvijanja i sigurnost prometa.

Vrsta, opseg i rokovi izvođenja radova održavanja javnih cesta, te kontrola i nadzor nad izvođenjem tih radova uređeni su Pravilnikom o održavanju i zaštiti javnih cesta (Narodne novine 25/98 i 162/98).

Osnovni ciljevi održavanja i zaštite cesta su:

- sprečavanje propadanja cesta,

- omogućavanje sigurnog odvijanja prometa,

- smanjivanje troškova korisnika dobrim stanjem cesta,

- dovođenje ceste u projektirano stanje, uzimajući u obzir izmijenjene prometne potrebe,

- zaštita ceste od korisnika i trećih osoba,

- zaštita okoliša od štetnog utjecaja ceste i cestovnog prometa.

Spomenutim pravilnikom određeni su i standardi održavanja cesta s normativima utroška materijala, radnih sati vozila, strojeva i radne snage za radove redovnog održavanja.

Vrste održavanja cesta su:

- redovno održavanje,

- izvanredno održavanje.

Redovno održavanje je skup mjera i radnji koje se obavljaju tijekom većeg dijela ili cijele godine na cestama, uključujući i sve objekte i instalacije, sa svrhom održavanja prohodnosti i tehničke ispravnosti cesta i sigurnosti prometa na njima.

Izvanredno održavanje cesta su povremeni radovi za koje je potrebna tehnička dokumentacija, a obavljaju se i radi mjestimičnog poboljšanja elemenata ceste, osiguravanja sigurnosti, stabilnosti i trajnosti ceste i cestovnih objekata i povećavanja sigurnosti prometa.

Na temelju Odluke o razvrstavanju javnih cesta u državne ceste, županijske ceste i lokalne ceste (Narodne novine 79/99, 111/00 i 98/01) na području Grada Zagreba održava se:

- 316,20 km županijskih cesta

- 391,90 km lokalnih cesta.

Godišnji plan održavanja javnih cesta, na temelju odredaba Zakona o javnim cestama, donosi Gradski ured za izgradnju Grada, uz pribavljanje mišljenja Ministarstva pomorstva, prometa i veza, dok je za obavljanje poslova i radova na održavanju cesta Grad Zagreb osnovao Trgovačko društvo "Zagrebačke ceste".

Sredstva za financiranje radova održavanja javnih cesta planirana u 2003. od naknade za uporabu javnih cesta u iznosu od 117.000.000,00 kuna, rasporedit će se tijekom godine, prema vrsti programa, na:

- redovno održavanje javnih cesta

58.000.000,00 kn

- izvanredno održavanje javnih cesta

55.000.000,00 kn

- ostale obveze (vodna naknada, uklanjanje oštećenih i napuštenih vozila i sl.)

4.000.000,00 kn

Ukupno:

117.00.000,00 kn

3.2.2. Građenje javnih cesta i razvoj prometne djelatnosti

Osnovna je zadaća programa radova na građenju i rekonstrukciji javnih cesta i na razvoju prometne djelatnosti da se osigura cjelovitost prometne mreže u gradu, poveća propusnu moć na kritičnim raskrižjima i dionicama cestovne mreže, riješi promet u mirovanju i poboljša kvalitetu javnoga gradskog prometa.

Stanje cestovne i prometne infrastrukture na području Grada Zagreba zahtijeva ulaganja koja Grad zbog nedostatnih izvornih prihoda što su određeni Zakonom o javnim cestama, ne može obaviti u kratkom razdoblju niti uz korištenje znatnim kreditnim sredstvima.

Zbog toga su aktivnosti i u programu razvoja prometne djelatnosti velikim dijelom usmjerene na saniranje i rekonstrukciju postojećih nedostataka cestovne infrastrukture.

Sredstva za financiranje radova na izgradnji i rekonstrukciji javnih cesta i razvoju prometne djelatnosti planirana su u 2003. iz ostalih proračunskih prihoda u iznosu od 35.000.000,00 kuna i primitaka od zaduživanja u iznosu od 100.000.000,00 kn što ukupno iznosi 135.000.000,00 kuna

U nastavku se daje tabelarni prikaz predloženih radova, s iskazom procijenjene vrijednosti radova:

Redni

broj

Program radova

Vrijednost programa

1.

Denivelacija raskrižja Slavonska avenija - Radnička - Heinzelova ulica - priprema

10.000.000,00

2.

Rekonstrukcija Ulice Republike Austrije

38.000.000,00

3.

Rekonstrukcija Klaićeve ulice

12.000.000,00

4.

Izgradnja i rekonstrukcija HŽ stajališta

10.000.000,00

5.

Popravak tramvajskih pruga

25.000.000,00

6.

Investicije iz proteklog razdoblja

30.000.000,00

7.

Priprema tehničke dokumentacije

10.000.000,00

Ukupno:

135.000.000,00

1. Denivelacija raskrižja Slavonska avenija - Radnička ulica - pripremne radnje

Čvorište Slavonske avenije i Heinzelove ulice, odnosno Radničke ceste je uz Ulicu grada Gospića glavni prilaz industrijsko-skladišnoj zoni Žitnjak.

Planiranim zahvatom glavni kolnici Slavonske avenije prevest će se vijaduktima u prvoj nadzemnoj razini, pa jednosmjerni glavni kolnici Heinzelove ulice, odnosno privozi Radničke ceste te svi spojni kolnici, u osnovnoj razini formiraju križanje tipa denivelirano-kombinirano čvorište regulirano svjetlosnim uređajima. Pored kolnih površina uredit će se i površine za pješačke komunikacije, te će se na taj način pješački hodnici u Heinzelovoj ulici, odnosno Radničkoj cesti izgraditi uzduž cijele zone čvorišta. Svi pješački hodnici dimenzionirani su tako da svojom širinom uključuju i pojas za biciklističke staze.

Tijekom 2003. godine započet će se rješavati imovinsko-pravni odnosi na trasi čvorišta Slavonske avenije i Heinzelove ulice, odnosno Radničke ceste.

2. Rekonstrukcija Ulice Republike Austrije

Ulicom Republike Austrije odvija se gradski tramvajski promet u smjeru sjever-jug i cestovni promet u smjeru sjevera. Kako se tramvajski promet Ulicom Republike Austrije odvija usporeno i uz dosta teškoća zbog dotrajalosti pruge i cestovnoga kolničkog zastora, te zbog dotrajalosti komunalnih instalacija, nužna je cjelovita rekonstrukcija i to od Ilice do Jagićeve ulice.

Planiranim zahvatom rekonstrukcije obnovit će se gornji i donji ustroj kolnika, tramvajska pruga i pješački hodnici, te vodovi komunalne infrastrukture (voda, plin, TK instalacije, javna rasvjeta, elektroenergetska mreža, semafori, kontaktna i kabelska tramvajska mreža, te postojeće zelenilo uz dodatnu sadnju).

Širina kolnika Ulice Republike Austrije iznosi cca 12 m. Tramvajska pruga smještena je u sredini kolnika, a jednosmjerni promet se odvija od Klajićeve ulice prema Ilici. Rekonstrukcijom tramvajski kolosijeci će se izmaknuti na zapadnu stranu kolnika uz postojeći drvored, točnije os pruge će se pomaknuti prema zapadu za cca 4 m. Istočno od tramvajskog pojasa ostat će kolnik širine 6 m s dvjema voznim trakama. Ispred križanja s Ilicom zadržava se tramvajsko stajalište širine 2 m. Stajalište tramvaja za smjer Zapadni kolodvor, odnosno Savska cesta, smješteno je između Hanuševe i Talovčeve ulice. Tramvajska stajališta opremit će se s tipskim nadstrešnicama i ZET-ovim stajališno-informativnim stupovima.

3. Rekonstrukcija Klaićeve ulice

Planiranim zahvatom rekonstrukcije izvršit će se:

- popravak kolnika u Klaićevoj ulici, uz prethodno frezanje površinskih slojeva, te nadogradnju novih asfaltnih slojeva na postojećem kolniku,

- uređenje pješačkih površina u Klaićevoj ulici,

- uređenje parkirališnih površina popločenih kamenim kockama tako da se prvo obnove slojevi kolničke konstrukcije, a zatim ponovno ugrade kamene kocke,

- uređenje Hochmanove ulice koje podrazumijeva obnovu slojeva kolničke konstrukcije cestovnih i pješačkih površina, te zamjenu završnog sloja od kamene kocke asfaltnim zastorom.

Rekonstrukcija obuhvaća i raskrižja Klaićeve ulice s Medulićevom, Kačićevom, Primorskom i Krajiškom ulicom, odnosno površine tih ulica cca 10 m od regulacijske linije Klaićeve ulice, s odgovarajućom prometnom signalizacijom, sa svjetlosnim treptačem na pješačkom prijelazu na raskrižju Klaićeve i Medulićeve ulice i horizontalnom oznakom upozorenja o neposrednoj blizini škole.

4. Izgradnja i rekonstrukcija HŽ stajališta

Uključivanje željeznice u sustav javnoga gradskog prijevoza putnika zahtijeva i uređenja stajališnih perona. U 2003. godini predviđena je izrada glavnih i izvedbenih projekata za rekonstrukciju željezničkih stajališta Trnava, Vrapče i Maksimir, te izgradnje stajališta u Gajnicama i Sesvetskoj Sopnici.

5. Popravak tramvajske pruge

Planiran je popravak tramvajske pruge u Ozaljskoj ulici od Nehajske do Remize, te Savskoj ulici od Slavonske avenije do Savskog mosta.

Postojeći kolosijek u Savskoj i Ozaljskoj ulici izveden je na betonskoj podlozi sustavom pričvršćenja Zg-3/2. Kolosijeci su zatvoreni jednim redom kocaka sa svake strane tračnice te betonskim pasicama između i sa strane kocaka. Pričvrsni pribor je na većem dijelu kolosijeka u lošem stanju tako da je otežano osiguravanje propisane širine tramvajskog kolosijeka. Postojeći tramvajski kolosijek, zbog oštećenja ni po visini, a ni po širini ne zadovoljava standarde kojima se koristi za gradske željeznice. Vožnja po takvom kolosijeku ima sinusoidalno kretanje što je i uzrokovalo veliku istrošenost (ojedenost) tračnica.

Popločenje novoga tramvajskog kolosijeka između tračnica izvest će se sa AB demontažnim pločama. Na cestovnim prijelazima ugradit će se masivni naletni AB elementi. Novi kolosijek bit će učvršćen novim pričvrsnim priborom s povećanom elastičnošću i ugrađen na nove jastuke od sintetskog mikrobetona povećane vlačne čvrstoće debljine prema potrebi, ali ne manje od 2,5 cm na razmaku 1,0 m na staru armirano betonsku podlogu. Sa svake strane tračnica ugradit će se elastični neoprenski ulošci, a ispod tračnica spužva.

Nakon popravka tramvajske pruge obavit će se sanacija asfaltnog sloja kolnika i obnova horizontalne signalizacije.

6. Investicije iz proteklog razdoblja

Tijekom 2002. g. stvorene su obveze u vezi s realizacijom utvrđenog programa, koje će djelomično, zbog trajanja radova i okončanog obračuna izvedenih radova kao i nedostatno planiranih sredstava biti podmirene tijekom 2003. godine.

7. Izrada studija, tehničke dokumentacije i troškovi pripremnih radova

U cilju pravovremenog obavljanja pripremnih radova potrebnih za izvođenje radova na prometnoj mreži u idućim razdobljima, u 2003. godini nastavit će se izrada ranije započete dokumentacije, te ugovoriti radovi na izradi nove tehničke dokumentacije. To se ponajprije odnosi na izradu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju i izgradnju postojećih i novih cestovnih i tramvajskih prometnica u gradu, točnije na izradu tehničke dokumentacije za:

- rekonstrukciju Ulice Republike Austrije,

- izgradnju Šarengradske ulice od Jadranskog mosta do Ul. grada Vukovara,

- izgradnju Jankomirskog mosta,

- proširenje Škorpikove,

- rekonstrukciju Radničke ceste od Slavonske avenije do Domovinskog mosta,

- izgradnju spojne ceste od Domovinskog mosta do zaobilaznice,

- izgradnju Branimirove ulice od Heinzelove do Držićeve,

- izgradnju ulice Prisavlje od Marohničeve do Ulice Vladimira Ruždjaka,

- izgradnju produžetka Branimirove ulice do Popovca,

- projekti prema posebnom zahtjevu Odjela za promet.

3.2.3. Subvencija troškova "Hrvatskim željeznicama"

Što se tiče zadovoljavanja prijevoznih potreba putnika na užem i širem gradskom području prioritetno se značenje treba dati sredstvima javnog prijevoza, odnosno usklađivanju organizacije podsistema javnog prijevoza (željezničkog, tramvajskog, autobusnog i taksi prijevoza).

Grad Zagreb je preuzeo obvezu subvencioniranja u dijelu troškova "Hrvatskih željeznica" koji se ne podmiruje iz cijena karte, te se za 2003. "Hrvatskim željeznicama" planira doznačiti iznos od 48.000.000,00 kuna za subvenciju troškova uključivanja željeznice u sustav javnoga gradskog prijevoza putnika.

3.3. KOMUNALNO GOSPODARSTVO

Načela, način obavljanja i financiranja komunalnog gospodarstva, pod kojim se podrazumijeva obavljanje komunalnih djelatnosti, a osobito pružanje komunalnih usluga od interesa za fizičke i pravne osobe, te financiranje građenja i održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture kao cjelovitog sustava na području grada, određeni su Zakonom o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00 i 59/01).

Grad Zagreb, kao jedinica lokalne samouprave, obvezan je na temelju navedenog zakona i posebnih propisa:

- osigurati trajno i kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti,

- osigurati održavanje komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti,

- osigurati obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja,

- osigurati javnost rada.

Program radova na području komunalnog gospodarstva sadrži dva osnovna programa - Program održavanja infrastrukture i Program građenja objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji sadrži i prikaz ostalih radova na građenju infrastrukture koji se zbog načina financiranja iskazuju zasebno (obveze na temelju ugovora zaključenih u ranijim razdobljima, obveze na temelju posebnih zakona - Zakona o pravima hrvatskih branitelja Domovinskog rata i njihovih obitelji i Program društveno poticane stanogradnje), radove na obnovi gradskih prostora i sadržaja, obvezne doznake sredstava od prodaje nacionaliziranih stanova Fondu za naknadu oduzete imovine, te sredstava za djelomično pokriće troškova Tržnice Gorica.

Programi radova na području komunalnog gospodarstva predloženi su u ukupnoj vrijednosti od 838.850.000,00 kuna. Od tog se iznosa radovi na gradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiraju u iznosu od 312.650.000,00 kuna, na održavanju infrastrukture u iznosu od 468.200.000,00 kuna, na uređenju urbanih prostora u iznosu od 25.000.000,00 kuna, Fondu za naknadu oduzete imovine predviđa se doznačiti iznos od 21.000.000,00 kuna, te za Tržnicu Gorica 12.000.000,00 kuna.

3.3.1. Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture osnovni je preduvjet ostvarivanja općih ciljeva prostornog razvoja Grada Zagreba. Dobra opremljenost komunalnim uslugama pridonosi kvaliteti življenja, kao i atraktivnosti gradskog prostora za smještaj gospodarskih, poslovnih i društvenih sadržaja.

Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za 2003. izrađen je na temelju postavki Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/01, 5/01 i 18/01) i Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za razdoblje od 2002. do 2005.

Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture određuje se opis poslova s procjenom troškova gradnje pojedinih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, s iskazom financijskih sredstava potrebnih za ostvarenje programa i naznakom financiranja po djelatnostima.

Na temelju izvora prihoda za financiranje gradnje pojedinih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, program se posebno iskazuje za građenje:

- javnih površina,

- nerazvrstanih cesta,

- groblja i krematorija,

- javne rasvjete,

a posebno za građenje objekata i uređaja za:

- opskrbu pitkom vodom,

- odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda,

- opskrbu plinom,

- opskrbu toplinskom energijom.

Zbog nedovoljnog određenja pojmova za pojedine vrste radova, Programom se posebno iskazuju izdaci za ranije ugovorene obveze na gradnji komunalija individualne potrošnje, elektroenergetskih objekata i uređaja i sanaciju klizišta, te radovi na uređenju zemljišta za potrebe gradnje stanova za hrvatske branitelje Domovinskog rata i članove njihovih obitelji i za potrebe izvršenja Programa društveno poticane stambene gradnje.

U nastavku se daje tabelaran prikaz radova na gradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture prema vrsti i vrijednosti radova.

Redni broj

Vrsta radova

Program 2003.

3.3.1.

Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

A.

Gradnja javnih površina, nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija i javne rasvjete

- javne površine

27.600.000,00

- nerazvrstane ceste

110.100.000,00

- groblja i krematorij

8.300.000,00

- javna rasvjeta

24.100.000,00

Ukupno A:

170.100.000,00

B.

Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom

- opskrba pitkom vodom

19.300.000,00

- odvodnja

19.250.000,00

- opskrba plinom

77.000.000,00

Ukupno B:

115.550.000,00

C.

Ostali radovi na građenju komunalne infrastrukture

- obaveze po ugovorima KIP-a i MKA iz ranijeg razdoblja

6.000.000,00

- izvođenje radova na sanacijama klizišta u Gradu

9.000.000,00

- izvođenje radova na gradnji komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova HRVI

6.000.000,00

- izvođenje radova na gradnji komunalne infrastrukture na lokacijama iz Programa društveno poticane stanogradnje

5.000.000,00

- sredstva za povrat rente

1.000.000,00

Ukupno C:

27.000.000,00

Sveukupno 3.3.1.

312.650.000,00

A. Gradnja javnih površina, nerazvrstanih cesta, groblja i

krematorija i javne rasvjete

Građenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za javne površine, nerazvrstane ceste, groblja i krematorije i javnu rasvjetu financira se iz komunalnog doprinosa.

Pod javnim površinama podrazumijevaju se:

a) javne prometne površine - trgovi, pločnici, javni prolazi (kroz zgrade i između zgrada i drugi otvoreni prostori ispod zgrade), javne stube i prečaci, pješačke staze, šetališta, stajališta javnog gradskog prijevoza, biciklističke staze i trake, te mostovi, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici, nathodnici i tuneli ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste, kao i druge slične površine.

b) javne zelene površine - parkovi, park-šume, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine stabala ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni športski i rekreacijski prostori, obale rijeka, jezera i potoka, otvoreni odvodni kanali, zelene površine uz cestu i ulicu u naselju (uz stambene i javne objekte) ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste, kao i druge slične površine.

c) javni objekti i uređaji - autobusni kolodvori, zračne luke, riječne luke, javna parkirališta, površine i objekti namijenjeni za javne priredbe, taksi stajališta, otvorene tržnice, javna skladišta, velesajam, javna kupališta, zoološki vrt, javni zdenci, javni zahodi, javni satovi, vodoskoci, fontane, oglasni stupovi, spomenici, skulpture kao i drugi slični objekti i uređaji.

Javne su površine, u smislu ove odluke, nabrojene i slične površine sa svim objektima, uređajima i opremom određenom građevnom dozvolom i odobrenim glavnim projektom.

Pod nerazvrstanim cestama podrazumijevaju se površine kojima se koristi za promet po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u smislu posebnih propisa:

- ceste koje služe pretežito za smanjivanje potreba prijelaza vozila kroz područje grada,

- ulice koje služe za povezivanje pojedinih predjela grada,

- ulice koje u pravilu služe za povezivanje prostora unutar predjela grada,

- seoski, poljski i šumski putovi, putovi prema nasipima za obranu od poplava,

- parkirališta, javne garaže, terminali i okretišta za vozila javnoga gradskog prijevoza, pristupne ceste do industrijskih i drugih objekata kojima se koristi i za javni prijevoz, ostavljališta za bicikle i bicikle s pomoćnim motorom.

Nerazvrstanu cestu čini gornji i donji ustroj, tračnice, cestovni građevinski objekti (mostovi, tuneli, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici, nathodnici, pješački prolazi, potporni i obložni zidovi, cjevasti i pločasti i sl.), nogostup, biciklističke trake i staze, zemljište ograničeno regulacijskom linijom, sve prometne i druge površine na pripadajućem zemljištu, odvodni jarci, rigoli, drenaže i sl., zatvoreni sustav za odvod oborinske vode s prometnih površina i zračni prostor iznad kolnika u visini od 7 m, prometna signalizacija (vertikalna, horizontalna i svjetlosna), javna rasvjeta u prometnoj funkciji, oprema ceste (odbojnici i zaštitne ograde, uređaji za zaštitu od buke, detektori, satovi za parkiranje, telekomunikacijski uređaji).

Pod grobljem i krematorijem podrazumijevaju se prostor i zgrade za obavljanje ispraćaja i sahrane umrlih, kao:

- građevina mrtvačnice i krematorija, dvorana za izlaganje na odru, prostorija za ispraćaja umrlih s potrebnom opremom i uređajima,

- pješačke staze i šetalište, s objektima odvodnje atmosferskih voda,

- uređaji i oprema na javnim površinama groblja.

Pod javnom rasvjetom podrazumijevaju se objekti i uređaji za rasvjetljavanje javnih površina, javnih cesta koje prolaze kroz grad i nerazvrstanih cesta kao:

- izvori svjetlosti i predspojne sprave,

- svjetiljke,

- nosači svjetiljki (stupovi, konzole, nosive žice),

- ostali elementi javne rasvjete (razvodni uređaji, kablovi, vodovi i vodiči, uređaji za upravljanje, uzemljenje i dr.).

Na temelju iznosa sredstava koji su obveznici plaćanja komunalnog doprinosa dužni platiti na temelju izdanih rješenja o komunalnom doprinosu u proteklom razdoblju, procijenjenog broja prostornih metara građevina koje će se graditi u 2003. i važeće jedinične vrijednosti komunalnog doprinosa po m3 građevine, u 2003. planira se ostvariti sredstva komunalnog doprinosa u iznosu od 170.100.000,00 kuna.

Programom gradnje cjelokupna se sredstva komunalnog doprinosa raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture i to za:

- javne površine

27.600.000,00 kn

- nerazvrstane ceste

110.100.000,00 kn

- groblja i krematoriji

8.300.000,00 kn

- javna rasvjeta

24.100.000,00 kn

Ukupno:

170.100.000,00 kn

Detaljan opis radova na izgradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture po pojedinim vrstama objekata i uređaja, nalazi se u Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za razdoblje od 2002. do 2005.

B. Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom

Pod gradnjom objekata i uređaja za opskrbu pitkom vodom podrazumijeva se gradnja uređaja za upravljanje glavnim i precrpnim postajama, crpnih stanica s uređajima za kondiciranje vode i elektrostrojarskom opremom, zdenaca, vodovodne mreže s rezervoarima, precrpnim postajama, prekidnim komorama, razvodnim vodovima, hidrantima i javnim izljevima, te priključaka koji se sastoje od spojnog voda od ulične cijevi do zapornog uređaja iza glavnog vodomjera.

Pod gradnjom objekata i uređaja za odvodnju otpadnih voda podrazumijeva se gradnja uličnih odvodnih kanala s odvodnim cjevovodom od spoja ulične odvodnje do kontrolnog okna, sabirnih kanala višeg reda, glavnih odvodnih kanala, revizijskih okna, okna za ubacivanje snijega, okna sa splavnim vratima, pjeskolova i taložnica, crpnih postaja, kišnih bazena, retencija i preljeva, mjernih stanica vodostaja, mjernih stanica protočnih količina, mjernih stanica sustava kanalskih voda, dojavnih stanica vodostaja, dojavnih stanica protočnih količina, dojavnih stanica sustava kanalskih voda i upusta u rijeku Savu kao vodoprijemnika. Pod gradnjom objekata i uređaja odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda podrazumijeva se i gradnja centralnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda s pratećim infrastrukturnim objektima.

Pod gradnjom objekata i uređaja za opskrbu plinom podrazumijeva se gradnja visokotlačnih, srednjotlačnih i niskotlačnih plinovoda s dijelovima plinovoda od uličnog plinovoda do glavnoga zapornog uređaja na građevini ili u građevini, redukcijskih stanica, skladišta za plin, postrojenja za proizvodnju zamjenskog plina, te uređaja za daljinski nadzor plinovodnog sustava.

Građenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za opskrbu vodom, odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda, opskrbu plinom i opskrbu toplinskom energijom, financira se iz cijene komunalne usluge, naknade za priključenje, proračuna, naknade za koncesije i drugih izvora utvrđenih posebnim zakonom.

Na temelju dijela cijene komunalnih usluga koje su komunalna trgovačka društva, kao isporučitelji usluga, odredili za financiranje gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture, planira se iz ovog izvora prihoda ostvariti sredstva u iznosu od 101.250.000,00 kuna, i to prema vrsti usluga:

- opskrba pitkom vodom

15.400.000,00 kn

- odvodnja

17.350.000,00 kn

- opskrba plinom

68.500.000,00 kn

Ukupno:

101.250.000,00 kn

Na temelju predloženog načina plaćanja naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu, ocjenjuje se da će se tijekom 2003. ostvariti sredstva od naknade za priključenje u iznosu od 14.300.000,00 kuna i to prema vrsti komunalne infrastrukture:

- opskrba pitkom vodom

3.900.000,00 kn

- odvodnja otpadnih i oborinskih voda

1.900.000,00 kn

- opskrba plinom

8.500.000,00 kn

Ukupno:

14.300.000,00 kn

Sredstva od naknade za priključenje na objekte i uređaje za opskrbu toplinskom energijom nisu planirana jer trgovačko društvo, isporučitelj ove usluge, nije u vlasništvu Grada Zagreba, a u vrijeme izrade ovog programa nisu doneseni propisi kojima se uređuju odnosi uređeni Zakonom o energiji.

Programom gradnje cjelokupna se sredstva dijela cijene komunalnih usluga i naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture i to za:

- opskrbu pitkom vodom

19.300.000,00 kn

- odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda

19.250.000,00 kn

- opskrbu plinom

77.000.000,00 kn

Ukupno:

115.550.000,00 kn

Detaljan opis radova na izgradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture, po pojedinim vrstama objekata i uređaja, nalazi se u Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za razdoblje od 2002. do 2005.

C. Ostali radovi na građenju komunalne infrastrukture

Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiraju se i radovi koji po svojoj vrsti i značenju jesu radovi na gradnji komunalne infrastrukture, ali se zbog izvora prihoda za financiranje iskazuju kao zaseban dio ovog programa.

Sredstva za izvršenje ovog dijela programa osiguravaju se iz ostalih prihoda i primitaka gradskog proračuna u iznosu od 27.000.000,00 kuna.

Navedenim sredstvima tijekom 2003. financirat će se izvršenje sljedećih radova i obveza:

- izvođenje radova na gradnji objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju, opskrbu plinom i toplinskom energijom, električnom energijom i DTK, na temelju ugovora o financiranju gradnje komunalija individualne potrošnje iz ranijeg razdoblja i MKA

6.000.000,00 kn

-izvođenje radova na sanacijama klizišta u Gradu

9.000.000,00 kn

-izvođenje radova na gradnji komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova hrvatskih branitelja Domovinskog rata i njihovih obitelji

6.000.000,00 kn

-izvođenje radova na gradnji komunalne infrastrukture na lokacijama iz Programa društveno poticane stanogradnje

5.000.000,00 kn

- sredstva za povrat rente

1.000.000,00 kn

Ukupno:

27.000.000,00 kn

3.3.2. Održavanje komunalne infrastrukture

Programom održavanja infrastrukture utvrđuje se, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, obavljanje komunalnih djelatnosti:

- odvodnje atmosferskih voda,

- čišćenja javnih površina,

- održavanja javnih površina,

- održavanja nerazvrstanih cesta,

- održavanja groblja i krematorija,

- javne rasvjete.

Sredstva za financiranje radova iz Programa održavanja infrastrukture osigurana su rasporedom prihoda gradskog proračuna za 2003. i to:

- komunalne naknade

240.000.000,00 kn

- zakupa nekretnina

113.000.000,00 kn

- doprinosa za šume

400.000,00 kn

- ostali proračunski prihodi

114.800.000,00 kn

Ukupno:

468.200.000,00 kn

U skladu s predvidivim sredstvima i na temelju prijedloga programa radova na održavanju infrastrukture gradskih komunalnih trgovačkih društava osnovanih za obavljanje navedenih komunalnih djelatnosti, izrađen je Program održavanja infrastrukture za 2003.

U nastavku se daje tabelarni prikaz radova na održavanju infrastrukture prema vrsti komunalnih djelatnosti, s naznakom gradskoga komunalnoga trgovačkog društva koje izvršava program i s vrijednošću planiranih radova.

Redni

broj

Komunalna djelatnost i trgovačko društvo - nositelj izvršenja programa

Vrijednost programa

1.

Odvodnja atmosferskih voda

15.000.000,00

"Vodoospkrba i odvodnja"

15.000.000,00

2.

Čišćenje javnih površina

95.000.000,00

"Čistoća"

95.000.000,00

3.

Održavanje javnih površina

186.300.000,00

"Zrinjevac"

100.000.000,00

"Jarun"

13.000.000,00

"Gradsko stamb.-kom.gospodarstvo"

15.000.000,00

"Botanički vrt"

1.100.000,00

"Maksimir"

3.200.000,00

"ZOO"

13.500.000,00

"Hrvatske šume"

13.000.000,00

"Vodoopskrba i odvodnja"

6.000.000,00

Intervencije u prostoru, Importanne centar, pješačka zona, javni satovi

21.500.000,00

4.

Održavanje nerazvrstanih cesta

84.000.000,00

"Zagrebačke ceste"

70.000.000,00

zimska služba - ostali

14.000.000,00

5.

Održavanje javne rasvjete i utrošak el. energije i plina

77.500.000,00

"Hrvatska elektroprivreda"

60.000.000,00

"Gradska plinara"

2.500.000,00

Dijagnosticiranje stanja stupova

5.000.000,00

Mjerenje energetske učinkovitosti

10.000.000,00

6.

Neraspoređena interventna sredstva

5.000.000,00

5.000.000,00

7.

Prenesene obveze

5.400.000,00

5.400.000,00

Ukupno:

468.200.000,00

Gradska trgovačka komunalna društva, u skladu s raspoređenim sredstvima za izvršenje radova na održavanju infrastrukture, izradit će detaljne programe radova na održavanju infrastrukture s opisom i opsegom poslova održavanja i s procjenom pojedinog troška u svemu prema članku 21. Zakona o komunalnom gospodarstvu i dostaviti ih na davanje suglasnosti.

3.3.3. Uređivanje grada

Jedna od temeljnih odrednica razvoja Grada Zagreba u sferi komunalnog življenja i prostornog uređivanja grada je urbana obnova gradskih prostora i sadržaja.

Na temelju odrednica Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada kao i saznanja o najpotrebnijim aktivnostima, u 2003. se godini planira nastaviti s uređivanjem i revitalizacijom zapuštenih gradskih sadržaja i prostora.

Sredstva za izvršenje programa osigurana su rasporedom sredstava Proračuna Grada Zagreba - ostali proračunski prihodi u iznosu od 25.000.000,00 kuna.

3.3.4. Fond za naknadu oduzete imovine

Na temelju Odluke o davanju ovlasti jedinicama lokalne samouprave i Gradu Zagrebu za sklapanje ugovora o prodaji nacionaliziranih i konfisciranih stanova (Narodne novine 97/98 i 119/00), broja zaključenih ugovora o prodaji i dinamici ugovorene obročne otplate cijene stana, planira se u 2003. ostvariti proračunski prihod od 21.000.000,00 kuna.

Navedena sredstva nakon odbitka troškova obavljanja stručnih poslova prodaje stanova i javnobilježničkih naknada, bit će doznačena Fondu za naknadu oduzete imovine.

3.3.5. Tržnica Gorica

Gradski ured za izgradnju Grada nosilac je izgradnje Tržnice Gorica.

Ukupnu investiciju za dovršenje Tržnice Gorica od 80.000.000,00 kuna prema sporazumu vlasnika trebali su snositi svi vlasnici razmjerno veličini prostora.

Budući da je tržnica dovršena a svi vlasnici nisu izmirili obvezu preuzetu Sporazumom o dovršenju tržnice, potrebno je osigurati oko 12.000.000,0 kuna iz proračuna Grada Zagreba, kako bi se podmirili troškovi izgradnje. Od ukupno 544 lokala na Tržnici Gorica ugovori o financiranju potpisani su za 430 lokala, dok za 114 lokala nisu potpisani, što u masi sredstava iznosi oko 12.000.000,00 kuna.

Kada se ugovori potpišu i uplate navedena sredstva, sva se sredstva vraćaju u proračun Grada.

KLASA: 400-06/02-01/50

URBROJ: 251-11-04-02-26

Zagreb, 12. prosinca 2002.

Predsjednica

Gradske skupštine

Morana Paliković Gruden, dipl.polit., v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija