zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

20.02.2002.

Donesen

14.02.2002.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Provedbeni plan obvezatne preventivne deratizacije Grada Zagreba u 2002. godini

Pročišćeni tekst vrijedi od 20.02.2002.

Narodne novine 4/2002

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Provedbeni plan obvezatne preventivne deratizacije Grada Zagreba u 2002. godini (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 4/02)

Na temelju članka 6. stavka 3. Odluke o obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/97), Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, na 33. sjednici, 14. veljače 2002., donijelo je

PROVEDBENI PLAN OBVEZATNE PREVENTIVNE DERATIZACIJE GRADA ZAGREBA U 2002. GODINI

Provedbenim planom utvrđuju se Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije, službeni dokumenti i izvješća, standardi i način primjene antikoagulantnih meka, te raspored i rokovi obavljanja poslova propisanih u Programu mjera obvezatne preventivne deratizacije na području grada Zagreba.

1. Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije

Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije temeljem javnog natječaja odabire Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.

1.1. Uvjeti koje moraju ispunjavati Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije

1. Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije moraju ispunjavati uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima koje moraju ispunjavati pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije kao i Pravilnikom o načinu obavljanja obvezatne i preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine br. 38/98).

2. Izvršitelji koji provode deratizaciju, moraju prije početka rada osigurati identifikacijske iskaznice za sve svoje djelatnike na terenu s imenom i prezimenom djelatnika, slikom u boji, jedinstvenim matičnim brojem građana, te nazivom i adresom tvrtke.

2. Službeni dokumenti pri obavljanju obvezatne preventivne deratizacije

Službeni dokumenti pri obavljanju obvezatne preventivne deratizacije propisani su u okviru Programa obvezatne preventivne deratizacije. Izvršitelji su dužni u cijelosti poštivati oblik i sadržaj ovih dokumenata i osigurati tiskanje dostatne količine obrazaca prije početka obvezatne preventivne deratizacije. Na propisane obrasce Izvršitelji dodaju naziv svoje tvrtke, adresu, broj telefona i telefaksa.

Izvršitelji su dužni popunjavati sve propisane obrasce tijekom provedbe obvezatne preventivne deratizacije i pohraniti ih u svojoj pismohrani tijekom perioda od najmanje dvije godine te na zamolbu Gradske sanitarne inspekcije ili Zavoda za javno zdravstvo grada Zagreba omogućiti uvid u njih.

Izvršitelji su dužni tijekom obavljanja deratizacije upisivati u odgovarajuću kompjutorsku bazu podatke o svim objektima i površinama na području gdje obavljaju obvezatnu preventivnu deratizaciju.

3. Način primjene antikoagulantnih meka

Uz obvezatno vođenje dokumentacije propisane programom Provedbeni plan obvezatne preventivne deratizacije grada Zagreba određuje i način primjene antikoagulantnih meka.

3.1. Dopuštene meke u obvezatnoj preventivnoj deratizaciji grada Zagreba

Deratizacija će se provesti izlaganjem meka zatrovanih antikoagulantim rodenticidima.

Za obvezatnu preventivnu deratizaciju na području grada Zagreba može se koristiti samo mekama koje su propisno registrirane i dopuštene za primjenu u Republici Hrvatskoj rješenjem Ministarstva zdravstva RH. 3.2. Standardne meke

U obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području grada Zagreba primjenjivat će se sljedeće

standardne meke

:

1. Rasuta meka s djelatnom tvari antikoagulantom I. ili II. generacije

, u obvezatnoj preventivnoj deratizaciji grada treba biti pripravljena na biljnom nosaču. Meka može biti pakirana u pvc-foliju ili rasuta, a izlaže se u količini od 100 g za antikoagulante I. generacije ili 50 g za antikoagulante II. generacije.

2. Parafinizirana meka

s djelatnom tvari antikoagulantom I. ili II. generacije za deratizaciju na vlažnim mjestima, a izlaže se u količini od 100 g za antikoagulante I. generacije ili 50 g za antikoagulante II. generacije.

3.3. Izbor standardnih meka

Standardne meke za obavljanje obvezatne preventivne deratizacije moraju imati propisnu dozvolu Povjeranstva za otrove Ministarstva zdravstva za odgovarajuću primjenu u Republici Hrvatskoj.

3.4. Standardi količine pri postavljanju meka

1. U svrhu preventivne deratizacije objekata za javnu vodoopskrbu pitkom vodom, izložit će se po jedna standardna meka na svakih 20 m

2

, koje moraju biti izložene u posebnim kutijama koje se mogu zatvoriti. U slučaju registrirane prisutnosti glodavaca doza će se utrostručiti.

2. U svrhu preventivne deratizacije objekata gdje se proizvode namirnice i predmeti opće uporabe ili se prometuje njima, te sirovinama za njihovu proizvodnju, odnosno u sredstvima namijenjenim za njihov prijevoz te na pripadajućim vanjskim površinama primijenit će se po jedna standardna meka na svakih 20 m

2

. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u zato namijenjenim zatvorenim kutijama, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora i tako da ne mogu doći u kontakt s namirnicama. Na vanjskim površinama pripadajućih objekata, koje se nalaze u neposrednoj blizini objekta, izložit će se po jedna standardna meka na svakih 20 m

2

, na skrovitim i nepristupačnim mjestima, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. Kod registrirane infestacije primijenjena doza će se utrostručiti.

3. U svrhu deratizacije objekata, odnosno prostora za uklanjanje otpadnih voda i drugih otpadnih tvari izlagat će se u svakom drugom revizionom oknu uličnih kolektora po 200 grama parafiniziranog mamca, obješenog na žicu do gornjega najvišeg nivoa otpadne vode. U slučaju registrirane infestacije, na tom području ista doza primjenjivat će se u svakom revizionom oknu. U svrhu provođenja preventivne deratizacije odlagališta krute otpadne tvari izlagat će se obodno oko odlagališta svakih 5m jedna standardna parafinizirana meka težine 100 grama. U slučaju registrirane infestacije doza će se utrostručiti.

4. U objektima gdje se provodi zdravstvena zaštita izlagat će se po jedna standardna meka na svakih 20 m

2

. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u zato namijenjenim zatvorenim kutijama, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. U slučaju registrirane infestacije primijenjena će se doza udvostručiti.

5. U svrhu provođenja preventivne deratizacije u odgojno-obrazovnim objektima izlagat će se po jedna standardna meka na svakih 20 m

2

. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u zato namijenjenim zatvorenim kutijama, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. U slučaju registrirane infestacije primijenjena doza će se udvostručiti.

6. U svrhu preventivne deratizacije suterenskih i podrumskih prostorija i tehničkih etaža, te ostalih gospodarskih prostora stambenih i poslovnih objekata u kojima je tijekom prethodne akcije ustanovljena prisutnost glodavaca, izložit će se dvije standardne meke po prostoriji veličine do 20 m

2

, a za veće prostorije dodat će se po 2 standardne meke svakih 10 m

2

površine. Kod registrirane infestacije u vrijeme obavljanja deratizacije, primijenjena doza će se udvostručiti. Meke će se izlagati na podložak s naznakom otrov, na skrovitim i nepristupačnim mjestima, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora.

7. U svrhu preventivne deratizacije dvorišta i okućnica stambenih zgrada u kojima je tijekom prethodne akcije ustanovljena prisutnost glodavaca izložit će se prosječno 1.000 grama po stambenom objektu na indiciranim i skrovitim mjestima, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. Kod registrirane infestacije u vrijeme obavljanja deratizacije primijenjena doza će se udvostručiti.

U objektima gdje nije bilo registrirana prisutnost glodavaca u času pregleda niti tijekom posljednje akcije, neće se postavljati meke.

8. Preventivnu deratizaciju, kao i tretman registriranih infestacija obala gradskih vodotoka parkova, trgova i javnoprometnih površina provest će Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije istovremeno s deratizacijom zgrada na istom području. Deratizacija će se provesti izlaganjem parafiniziranih mamaca, na indiciranim skrovitim mjestima uz otvorene vodotoke kao i u aktivnim štakorskim rupama. Meke u gradskim parkovima i na javnoprometnim površinama postavljat će se isključivo u dubinu aktivnih rupa i u čvrste, zatvorene i učvršćene kutije za meke, sigurno zaštićene od dodira neovlaštenih osoba, djece i životinja.

Na površinama gdje nije bilo registrirana prisutnost glodavaca u času pregleda niti tijekom posljednje akcije, neće se postavljati meke. 4. Prostorni raspored rada i rokovi

Prostornim i vremenskim rasporedom poslova određuju se područja provedbe preventivne deratizacije te dinamika obavljanja poslova. Time se osigurava potrebna usklađenost i učinkovitost provedbe mjera obvezatne preventivne deratizacije.

4.1. Prostorni raspored rada

Područje grada dijeli se na sedamnaest gradskih četvrti. Za potrebe plana provedbe deratizacije gradske četvrti svrstavaju se u 5 zona. Akciju deratizacije treba započeti istovremeno u svim zonama i provesti tijekom 10 tjedana idući od središta grada prema periferiji.

I. zona

1. Donji grad

2. Maksimir

3. Trnje

4. Gornja Dubrava

II. zona

5. Peščenica-Žitnjak

6. Donja Dubrava

7. Sesvete

III. zona

8. Trešnjevka-jug

9. Novi Zagreb

10. Novi Zagreb-istok

11. Brezovica

IV. zona

12. Trešnjevka-sjever

13. Podsused-Vrapče

14. Stenjevec

V. zona

15. Črnomerec

16. Gornji grad

17. Podsljeme

4.2. Dinamika poslova obvezatne preventivne deratizacije

Provode se dvije akcije obvezatne preventivne deratizacije:

1. Proljetna akcija obvezatne preventivne deratizacije (ožujak-svibanj).

2. Jesenska akcija obvezatne preventivne deratizacije: (rujan-studeni).

Uz obavljanje poslova propisanih programom obvezatne preventivne deratizacije u okviru navedenih akcija, Izvršitelji su dužni omogućiti svim građanima na području gdje provode deratizaciju osigurati prijam poziva tijekom čitavoga radnog vremena. U okviru programa Izvršitelji će osigurati interventnu deratizaciju u roku od tri radna dana od primitka poziva tijekom cijele godine.

4.3. Rokovi

Izvođači su dužni započeti provedbu obvezatne preventivne deratizacije u proljetnoj akciji, prema Programu i Provedbenom planu u drugom tjednu mjeseca ožujka 2002. godine. Deratizacija se obavlja u svakoj zoni od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja deratizacije je 10 tjedana nakon njezinog početka.

Početak provedbe obvezatne preventivne deratizacije u jesenskoj je akciji, prema Programu i Provedbenom planu, u drugom tjednu mjeseca rujna 2002. godine. Deratizacija se obavlja u svakoj gradskoj četvrti od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja deratizacije je 10 tjedana nakon njezinog početka.

KLASA: 501-05/02-01/1

URBROJ: 251-01-05/1-02-3

Zagreb, 14. veljače 2002.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija