Akti u proceduri
05.05.2020.
Novi akti u saborskoj proceduri
Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim mirovinskim fondovima, s Konačnim prijedlogom Zakona, Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, s Konačnim prijedlogom zakona te Prijedlog Zakona o izmjeni i dopunama Zakona o provedbi Uredbe (EU) br. 528/2012 Europskoga parlamenta i Vijeća u vezi sa stavljanjem na raspolaganje na tržištu i uporabi biocidnih proizvoda
Vlada Republike Hrvatske podnijela je po hitnom postupku 4. svibnja 2020. Saboru Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim mirovinskim fondovima, s Konačnim prijedlogom Zakona, u kojem je između ostalog navedeno:
“Izmjene i dopune ovoga Zakona predlažu se kako bi se osiguralo pravovremeno postupanje Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (u daljnjem tekstu: HANFA) u slučaju nastupanja posebnih okolnosti, a koje podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, imovinu veće vrijednosti, znatno narušava okoliš, narušava gospodarsku aktivnost ili uzrokuje znatnu gospodarsku štetu. U posebnim okolnostima koje trenutno postoje u Republici Hrvatskoj do kojih je došlo uslijed pojave epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 (u daljnjem tekstu: bolest COVID-19) nastoji se zaštiti život i zdravlje ljudi te smanjiti šteta nastala građanima i šteta u gospodarskom poslovanju. Proširuje se spektar dozvoljenih ulaganja mirovinskih fondova i na depozite kod Hrvatske narodne banke i Europske središnje banke. Također je proširena mogućnost mirovinskim fondovima za pozajmljivanje novčanih sredstava od trećih osoba u ukupnom iznosu do 5% neto vrijednosti imovine fonda, pa sada postoje dvije kategorije takvih slučajeva: kada mirovinski fond pozajmljuje novčana sredstva putem repo poslova, transakcija prodaje i ponovne kupnje te programa kreditiranja koje organizira i provodi Hrvatska narodna banka ili Europska središnja banka, a tada rok može biti duži -i to do pet godina te onda kada mirovinski fond pozajmljuje novčana sredstva od trećih osoba putem repo poslova i transakcija prodaje i ponovne kupnje, s time da je tada rok kraći - maksimalno tri mjeseca. Ovim zakonskim prijedlogom je propisano privremeno interveniranje u navedeni Zakon na način da se HANFA-i daje ovlast da svojom odlukom poveća limit mirovinskim fondovima za pozajmljivanje novčanih sredstava od trećih osoba. Takvu odluku HANFA može donijeti samo kao iznimku od navedenog pravila, a njome HANFA može povećati limit do 15% neto vrijednosti imovine fonda, pritom vodeći računa o razmjernosti i potrebi svake konkretne situacije i svih uključenih sudionika.”
Vlada Republike Hrvatske podnijela je po hitnom postupku 4. svibnja 2020. Saboru Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, s Konačnim prijedlogom zakona, u kojem je između ostalog navedeno:
Odredbama predloženog zakona potrebno je osigurati provedbu Uredbe (EU) 2019/880 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o unosu i uvozu kulturnih dobara (SL L 151,7.6.2019.), te je Zakon potrebno uskladiti s navedenom Uredbom u dijelu kojim se ureduje uvozna dozvola, odnosno izjava uvoznika te u dijelu prekršajnih odredbi. S obzirom da je u slučaju nastanka ili proglašenja izvanrednih okolnosti (potresa, poplava, požara ili drugih izvanrednih okolnosti) potrebno žurno i koordinirano djelovanje radi zaštite i obnove kulturnih dobara, potrebno je urediti postupanje Ministarstva kulture i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u ovakvim slučajevima nastanka štete na kulturnim dobrima, te propisati popisivanje štete na kulturnim dobrima i izradu i donošenje programa mjera zaštite i obnove. U provođenju Zakona pokazalo se potrebnim, za upravljanje određenim kategorijama nepokretnog kulturnog dobra uvesti plan upravljanja radi učinkovitijeg upravljanja kulturnim dobrom.
Vlada Republike Hrvatske podnijela je po redovnom postupku 7. veljače 2020. Saboru Prijedlog Zakona o izmjeni i dopunama Zakona o provedbi Uredbe (EU) br. 528/2012 Europskoga parlamenta i Vijeća u vezi sa stavljanjem na raspolaganje na tržištu i uporabi biocidnih proizvoda, u kojem je između ostalog navedeno:
“Zakonskim prijedlogom se propisuju uvjeti za stavljanje na raspolaganje na tržištu i uporabu biocidnih proizvoda u Republici Hrvatskoj koji sadrže aktivnu tvar iz članka 89. stavka 2. Uredbe (EU) br. 528/2012, tj. nacionalni prijelazni postupak, odnosno podnositelj zahtjeva, sadržaj zahtjeva, nadležno tijelo i rokovi podnošenja zahtjeva i odlučivanje o istome. U skladu sa svojim nacionalnim propisima država članica Europske unije može odobriti da se na raspolaganje na tržištu na njezinom državnom području stavljaju isključivo biocidni proizvodi koji sadrže postojeće aktivne tvari koje su ocijenjene ili je njihovo ocjenjivanje u tijeku sukladno Uredbi Komisije (EZ) br. 1451/2007, ali koje još nisu odobrene za tu vrstu proizvoda. U slučaju odluke o neodobravanju aktivne tvari, država članica Europske unije može nastaviti primjenjivati svoj trenutni sustav ili praksu za stavljanje biocidnih proizvoda na raspolaganje na tržištu do najkasnije 12 mjeseci nakon datuma odluke o neodobravanju aktivne tvari, sukladno navedenome. Radi propisivanja odredbi o nacionalnom postupku odobravanja biocidnih proizvoda, potrebno je dopuniti Zakon u dijelu koji se odnosi na ovlasti nadležne sanitarne inspekcije Državnog inspektorata u odnosu na postupanje kada se inspekcijskim nadzorom utvrdi da se ne poštuju ograničenja utvrđena odobrenjem izdanim u nacionalnom postupku odobravanja, kao i u slučaju uvoza biocidnih proizvoda iz trećih zemalja u odnosu na biocidne proizvode koji nisu odobreni sukladno Uredbi (EU) br. 528/2012 ili u skladu s nacionalnim postupkom odobravanja biocidnih proizvoda.”
Odabrali i pripremili:
Danijela Kalanj, mag.iur.
Željko Tomljenović, mag.iur.