02.06.2004.

Provizije u vanjskotrgovinskom poslovanju

Provizije općenito, a posebice provizije u međunarodnom prometu roba i usluga, često su predstavljale kamen smutnje s nekoliko aspekata: ekonomskog, pravnog, političkog, moralnog i dr. U percepciji ljudi, osobito u vrijeme socijalizma, predstavljale su nešto negativno i nemoralno, no, međutim, u kapitalističkom svijetu one su uobičajeni način poslovanja iako pod pojačanim nadzorom nadležnih tijela. Tako je i u Republici Hrvatskoj. U svakom slučaju, nužno je i potrebno obratiti pozornost na primjerenost iznosa ugovorene i isplaćene provizije u odnosu na vrstu i vrijednost stvarnog posla. Da bi se spriječile nedoumice i problemi u dokazivanju realnosti posla i visine provizije treba se ponašati u skladu s određenim zakonskim i podzakonskim propisima koje autor iznosi u nastavku teksta ovog članka.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija