09.03.2005.

Pravni, računovodstveni i porezni status zamjene doabar u jamstvenom roku

Svaki proizvođač snosi odgovornost za svoje proizvode. Zbog toga je za svaki proizvod propisan određeni jamstveni (garancijski) rok. U tijeku jamstvenog roka, proizvođač ili prodavač jamči kupcu ispravnost proizvoda. Kako proizvođači često ne prodaju svoje proizvode izravno kupcima nego to čine preko trgovaca, tako i jamstva za prodane proizvode daju ili proizvođači izravno kupcima ili to čine trgovci. Ugovorom između proizvođača i trgovca utvrđuje se tko snosi troškove zamjene dobara u jamstvenom roku. Opširna zakonska regulativa kojom je definirana problematika zamjene dobara u jamstvenom roku, nameće potrebu opreznog postupanja prilikom korištenja tog instituta da se ne bi došlo do kršenja pozitivnih zakonskih propisa. U nastavku teksta, autor članka problematiku statusa dobara u jamstvenom roku opširnije razmatra s pravnog, poreznog i računovodstvenog aspekta uz prikaz kroz praktične primjere.

 

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija