Stručni članci
28.05.2003.
Porezni poticaji pri oporezivanju dobiti u nekim tranzicijskim zemljama i Hrvatskoj
Porezni poticaji (njem. Anregungen; eng. Tax Incentives) one su odredbe u poreznim zakonima kojima se nekim djelatnostima daje povoljniji porezni položaj nego drugima, nekoj dugotrajnoj imovini nad drugom imovinom, pojedinim organizacijskim oblicima poduzeća nad drugima (npr. malim poduzećima u odnosu na velika poduzeća) i si. Temeljna zadaća takvih odredaba jest potaknuti akumulaciju kapitala u pojedinim djelatnostima. Porezni poticaji samo su dio ukupnih poticaja koje neka zemlja daje zbog privlačenja investicijskog kapitala. Vlade pojedinih zemalja koriste se poreznim poticajima kao sredstvom za postizanje ekonomskih ciljeva, ali i socijalnih, u prvom redu rješavanja problema nezaposlenosti. Porezni poticaji znače namjerno miješanje države u transakcije na otvorenom tržištu. Oni su zapravo »mito« kojim se kroz porezni sustav koriste pojedini poduzetnici - porezni obveznici, a svrha kojega je da se poduzetnici - ulagači potaknu da čine nešto što inače bez toga »mita« ne bi htjeli učiniti. Mr. sc. Ljubica Javor u ovom članku piše općenito o poreznim poticajima, a u sljedećem će broju Informatora biti riječi o poreznim poticajima u zemljama u tranziciji.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.