08.08.2016.

Neželjene elektroničke komunikacije

U današnje vrijeme, uz sve više i jače izražen konzumerizam i raznolike ponude, trgovci nastoje na sve moguće i nemoguće načine privući potencijalne kupce i krajnje potrošače da kupe upravo njihovu robu ili koriste samo njihove usluge. Usporedo s time, svjedoci smo eksponencijalnog rasta informatičkih tehnologija i njihovu svemoguću prisutnost kako u privatnom, tako i profesionalnom životu živuće populacije ljudi, s osobitim naglaskom na mlađu generaciju. Svjesni takve situacije i enormnih mogućnosti oglašavanja i obavještavanja potencijalnih kupaca o novim proizvodima i uslugama, marketinške strategije svih trgovačkih kuća i lanaca sve se više, za razliku od tradicionalnih medija poput radija i televizije, naslanjaju na mrežu svih mreža - internet i kao posljedicu raširenosti interneta - na društvene mreže poput Facebooka i Twittera, te LinkedIna, mreže posebno razvijene za poslovne korisnike. Trgovci su sve više usmjereni prema »osobnom pristupu« kako postojećim, tako i budućim kupcima gdje su društvene mreže najbolji medij. Osim toga, onima, koji nisu na društvenim mrežama, a to su pretežito pripadnici starije populacije, trgovci će, pribjegavajući korištenju najčešćoj metodi elektroničke komunikacije, a to je slanje reklamnih e-mailova, e-mailove slati na njihova računala, odnosno SMS poruke koje stižu na mobitele koji su u posjedu gotovo svih pripadnika bez obzira na dobnu skupinu populacije. Tu su i telefonske ankete kojim trgovci putem fiksnih i mobilnih telefona, dobivaju besplatno informacije o preferencijama potrošača, i to, u pravilu, izvan radnog vremena pojedinih potencijalnih potrošača. Takvo bombardiranje agresivnog marketinga i reklamnih poruka trgovaca po svim medijima, stvorio je novi društveni fenomen koji ima sve oblike agresije i nametljivosti trgovaca, što rezultira upravo suprotnom reakcijom kako postojećih, tako i potencijalnih kupaca od one koju je trgovac namjeravao postići. Posljedica je stalno uznemirivanje i stalno ugrožavanje osobne slobode pojedinca na privatnom i profesionalnom planu. Da se to nekako svede u realne i razumne okvire, u svijetu, a i kod nas, stvoreni su posebni propisi koji reguliraju tu društvenu pojavu. Naime, takva pojava, tj. marketinška praksa sama po sebi je dozvoljena i zakonita, pod uvjetom da trgovac prethodno poštuje sve svoje obveze propisane posebnim propisima. S obzirom na to da je ta problematika iznimno složena i osjetljiva, kod nas je regulirana kroz više različitih propisa, o kojima autorica opširnije piše u nastavku.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija