Stručni članci
07.08.2004.
Klasteri u funkciji povećanja konkurentnosti i izvoza
Nužnost stalnog povećanja konkurentnosti proizvoda i usluga s intenzivnom orijentacijom na izvoz postaju temeljni strategijski ciljevi poslovanja naših gospodarskih subjekata. U toj orijentaciji sve se više iskazuje potreba za primjenom modernih organizacijskih oblika poslovanja među koje spadaju i klasteri (cluster). Ti moderni organizacijski oblici poslovanja usmjereni su u pravcu izgradnje i provedbe decentralizirane, fleksibilne i inovativne organizacije. Oblikovanje klastera u praksi se provodi grupiranjem dijelova (poslovnih funkcija) društva, primjerice: proizvodnje, marketinga, istraživanja i razvoja i dr., ili cijelih društava unutar jedne grane ili grupacije, u svrhu ostvarivanja proizvoda i usluga takvih obilježja koja će biti konkurentna na tržištu, što je posebno važno u izvozu proizvoda i usluga. Danas se klasteri u svijetu primjenjuju u mnogim djelatnostima, a u hrvatskom gospodarstvu postoje aktivnosti za oblikovanje klastera u tekstilnoj, obućarskoj, drvoprerađivačkoj, metaloprerađivačkoj i informacijskoj djelatnosti. Značenje, oblikovanje i funkcioniranje klastera u industriji obrađuje se u ovom stručnom članku, dok se u sljedećem broju daje praktični primjer klastera.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.