Podzakonski propisi
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku u 2018. godini
Pročišćeni tekst vrijedi od 23.03.2018.
Narodne novine 28/2018
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
573
Na temelju članka 12. stavka 9. Zakona o zaštiti od požara (»Narodne novine«, broj 92/10), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 22. ožujka 2018. godine donijela
PROGRAM
AKTIVNOSTI U PROVEDBI POSEBNIH MJERA ZAŠTITE OD POŽARA OD INTERESA ZA REPUBLIKU HRVATSKU U 2018. GODINI
I. UVOD
Program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku (u daljnjem tekstu: Program aktivnosti) temeljni je izvršni dokument koordinacije i provedbe godišnjih aktivnosti središnjih državnih tijela, javnih ustanova, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, udruga građana te drugih organizacija i tijela uključenih u provedbu mjera zaštite od požara.
Program aktivnosti izrađen je temeljem raščlambe podataka iz dostavljenih izvješća o...
SVRHA I CILJ PROGRAMA AKTIVNOSTI
Program aktivnosti je izvršni dokument za učinkovito preventivno i operativno (kurativno) djelovanje s ciljem smanjenja broja požara raslinja na otvorenom prostoru, smanjenja štete i broja ljudskih žrtava, opožarenih površina, zaštite kritične infrastrukture, povećanja sigurnosti stanovništva, turista i zaštite njihove imovine.
Cilj će se postići odgovarajućim poduzimanjem širokog raspona preventivnih mjera (šumarskih, agronomskih, organizacijskih, promidžbenih, inspekcijskih) za sp...
II. OPIS OSNOVNIH UVODNIH I ZAVRŠNIH AKTIVNOSTI U PROVEDBI PROGRAMA AKTIVNOSTI
Svi subjekti – izvršitelji i sudionici
1. Svi subjekti Programa aktivnosti obvezni su provoditi svoje zadaće kontinuirano tijekom cijele godine na području svoje nadležnosti, odnosno cijele zemlje i time dužni dati svoj doprinos u provedbi preventivnih i operativnih (kurativnih) mjera zaštite od požara.
2. Svi izvršitelji zadataka obvezni su dostaviti Državnoj upravi za zaštitu i spašavanje – Sektoru za vatrogastvo ime i prezime, funkciju, broj telefona i ostale potrebne podatke kontakt osoba za koordinaciju i praćenje p...
III. OPĆE I NORMATIVNE PRETPOSTAVKE U ZAŠTITI OD POŽARA
Čelnici jedinica lokalne, područne (regionalne) samouprave (JLP(R)S)
6. a) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave obvezne su, temeljem iskustava iz protekle požarne sezone, izvršiti usklađivanje svih podataka i odrednica iz važećih planova zaštite od požara.
b) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave obvezne su organizirati sjednice Stožera civilne zaštite i vatrogasnih zapovjedništava, tematski vezano uz pripremu požarne sezone u 2018. godini, na kojima je potrebno:
1) razmotriti stanje zaštite od požara na području z...
IV. PLANSKE, PREVENTIVNE, OPERATIVNE I NADZORNE AKTIVNOSTI SUBJEKATA PROGRAMA AKTIVNOSTI U PRIPREMI POŽARNE SEZONE U SVRHU SMANJENJA OPASNOSTI OD NASTANKA I ŠIRENJA POŽARA
Hrvatske šume d.o.o.
10. a) Hrvatske šume d.o.o. obvezne su, temeljem Šumsko gospodarske osnove područja za razdoblje od 2016. do 2025. godine, kontinuirano raditi na izgradnji i održavanju motrionica, sustava video nadzora za detekciju požara, prometnica, odnosno protupožarnih prosjeka s elementima šumskih cesta kroz šume.
b) Hrvatske šume d.o.o. dužne su motriteljsko-dojavnu službu uspostaviti u razdoblju ljetne požarne sezone koja traje od 1. lipnja do 30. rujna tekuće godine, a u vrijeme vrlo velike...
Javne ustanove nacionalnih parkova, javne ustanove parkova prirode i javne ustanove za upravljanje ostalim zaštićenim područjima
13. a) Javne ustanove nacionalnih parkova, parkova prirode i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave sustavno će, za zaštićena područja nacionalnih parkova i parkova prirode, provoditi preventivne mjere zaštite od požara određene procjenom ugroženosti i planom zaštite od požara. Izvješće o provedenim preventivnim mjerama svi obveznici dužni su dostaviti nadležnom područnom uredu Državne uprave za zaštitu i spašavanje i nadležnoj vatrogasnoj zajednici županije. Za provedbu ove t...
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u resoru zračnog prometa i Hrvatska kontrola zračne plovidbe d.o.o.
14. a) Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, u suradnji s Ministarstvom obrane i Državnom upravom za zaštitu i spašavanje, zajedno s Operaterima zračnih luka i zračnih pristaništa pravodobno i točno će prije početka ljetne požarne sezone utvrditi načine postupanja u svrhu korištenja usluga i prostora bez naknade za zrakoplove i helikoptere koji se koriste u akcijama gašenja požara.
b) Ministarstvo obrane će prije početka ljetne požarne sezone izraditi potrebne popise (posada ...
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u resoru pomorskog prometa
15. a) Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture će u suradnji s Državnom upravom za zaštitu i spašavanje, Ministarstvom unutarnjih poslova i Ministarstvom obrane izraditi poslovne procese (postupke) glede usklađenog djelovanja u akcijama gašenja požara te s njim u vezi spašavanja ljudi i dobara, na moru (na kojem Republika Hrvatska ostvaruje suverena prava i jurisdikciju) i dijelu kopna i otoka neposredno uz obalu te na pomorskim objektima. Utvrdit će uvjete i način korištenja plovnih o...
Društva iz sastava Hrvatskih željeznica, privatni prijevoznici i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u resoru željezničkog prometa
16. a) HŽ Infrastruktura d.o.o. obvezna je, uz željezničke prometne pravce (kao i one koji se trenutno ne koriste) planirati, tretirati, odnosno čistiti pružni pojas od lakozapaljivih tvari, odnosno tvari koje bi mogle izazvati požar i omogućiti njegovo širenje. HŽ Putnički prijevoz d.o.o. HŽ Cargo d.o.o. PPD Transport, RAIL CARGO CARRIER-CROATIA, RTS Transport Service i TRAIN Hungary Kft., dužni su planirati i provoditi mjere zaštite od požara za vučna i vučena vozila.
b) Željeznič...
Društva za upravljanje cestama i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u resoru cestovnog prometa
17. a) Hrvatske ceste d.o.o., Županijske uprave za ceste, Hrvatske autoceste d.o.o., Autocesta Rijeka – Zagreb d.d., Autocesta Zagreb – Macelj d.o.o., Bina-Istra d.d. te gradovi i općine koje upravljaju nerazvrstanim cestama, obvezni su izraditi godišnji Plan čišćenja cestovnog pojasa od lakozapaljivih tvari, odnosno onih tvari koje mogu izazvati požar ili omogućiti/olakšati njegovo širenje, uz javne prometnice koje prolaze ugroženim područjem. Osobitu pažnju usmjeriti na cestovne pravce l...
Društva u proizvodnji i distribuciji električne energije i resorno ministarstvo
18. a) Hrvatska elektroprivreda d.d., Hrvatski operator prijenosnog sustava d.o.o. i privatni vlasnici vjetroelektrana obvezni su, u okviru svojih nadležnosti u elektroenergetskim građevinama planirati, organizirati, tretirati i čistiti prostor od lakozapaljivih tvari koje bi mogle izazvati požar i omogućiti njegovo širenje, a u trasama nadzemnih elektroenergetskih vodova održavati sigurnosne visine i udaljenosti odnosno provoditi šumski red.
b) Objedinjeni Plan čišćenja s dinamikom...
Nadležne inspekcijske službe
19. a) Nadležne inspekcijske službe provodit će pojačani inspekcijski nadzor provedbe zadataka Programa aktivnosti u svojoj nadležnosti u slučaju povećanog rizika od nastanka požara, a po uočenom povećanom broju požara na određenom području.
b) Inspekcijske službe ovlaštene za nadzor nad provođenjem mjera zaštite od požara dosljedno će provoditi odredbe Zakona o zaštiti od požara (»Narodne novine«, broj 92/10), Zakona o zapaljivim tekućinama i plinovima
Ministarstvo unutarnjih poslova
20. a) Ministarstvo unutarnjih poslova će trajno planirati, organizirati i obavljati pojačani nadzor nad provedbom mjera zaštite od požara i tehnoloških eksplozija, posebno poduzeća koja se bave distribucijom energenata i subjekata koji predstavljaju poseban gospodarski, poljoprivredni, turistički interes ili interes za zaštitu prirode i okoliša, a vezani su uz nadolazeću turističku i žetvenu sezonu.
b) Ministarstvo unutarnjih poslova će, u vrijeme trajanja turističke sezone, provod...
Hrvatski centar za razminiranje
21. a) Hrvatski centar za razminiranje dužan je u Plan protuminskog djelovanja uvrstiti prioritetna područja za razminiranje u svrhu lakšeg pristupa, odnosno gašenja požara, usuglašeno s minski zagađenim županijama. Vatrogasne zajednice županija će predložiti Hrvatskom centru za razminiranje konkretna prioritetna područja za razminiranje (najmanje dva po minski zagađenoj županiji). Hrvatski centar za razminiranje će putem MIS portala omogućiti, on-line pristup i pretraživanje ažuriranih ze...
Hrvatski zavod za hitnu medicinu i Ministarstvo zdravstva
22. a) Hrvatski zavod za hitnu medicinu kao izvršitelj osigurat će dostupnost hitne medicinske službe, hitnu medicinsku intervenciju na mjestu velikog požara ili nesreće u slučaju ozljeđivanja osoba. Izvršitelji i sudionici će osigurati mogućnost žurne uspostave veza između nadležnih vatrogasnih zapovjedništava i medicinsko prijavno-dojavne jedinice.
b) Krizni stožer Ministarstva zdravstva snosit će troškove dežurstava timova hitne medicinske službe izvan redovite djelatnosti na mje...
Više izvršitelja zadatka
23. a) Traganje i spašavanje tijekom vatrogasnih intervencija gašenja požara na otvorenom prostoru obavlja se sukladno Zakonu o obrani (»Narodne novine«, br. 73/13, 75/15, 27/16 i 110/17), Zakonu o Hrvatskoj gorskoj službi spašavanja (»Narodne novine«, br. 79/06, 110/15), Zakonu o vatrogastvu
Državni hidrometeorološki zavod Republike Hrvatske
24. a) Državni hidrometeorološki zavod Republike Hrvatske (DHMZ RH) svakodnevno će određivati stvarni indeks opasnosti za nastanak i širenje požara na otvorenom prostoru za 40 postaja priobalnog i kontinentalnog dijela Republike Hrvatske. Dobivene vrijednosti u razdoblju od 15. travnja do 31. listopada 2018. godine dostavljat će Državnoj upravi za zaštitu i spašavanje – Državnom informacijskom i komunikacijskom sustavu zaštite i spašavanja, te posredno Ministarstvu obrane – Zapovjednom ope...
Državna uprava za zaštitu i spašavanje
25. Državna uprava za zaštitu i spašavanje – područni uredi i vatrogasne zajednice županija obvezni su, u svakoj županiji i Gradu Zagrebu, organizirati i održati informativno-savjetodavne sastanke s predstavnicima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te drugih subjekata i zainteresiranih za zaštitu od požara, na kojima će se razmotriti i analizirati tijek priprema i provedbe aktivnosti zaštite od požara pred turističku i žetvenu sezonu sukladno obvezama proizašlim iz ovoga P...
V. RAZVOJ I UVOĐENJE NOVIH SUSTAVA, TEHNIKA I TEHNOLOGIJA U ZAŠTITI OD POŽARA I VATROGASTVU
Više izvršitelja zadatka
27. a) Državna uprava za zaštitu i spašavanje je u suradnji s Hrvatskom vatrogasnom zajednicom i Ministarstvom unutarnjih poslova utvrdila uspostavu jedinstvenoga sustava za prihvat, praćenje i vođenje podataka, evidencija i izvješćivanja za vatrogasne resurse, intervencije, planiranje i korištenje jedinstvenog geo-informacijskog sustava u svrhu pojednostavljenja i potpore za procese upravljanja, koordinacije i ekonomičnog korištenja postojećih ljudskih i materijalnih resursa putem informa...
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
29. a) Ministarstvo zaštite okoliša i energetike putem javnih ustanova nacionalnih parkova i parkova prirode nastaviti će aktivnosti praćenja i korištenja postojećeg protupožarnog nadzornog sustava te nastojati uspostaviti nove sustave u sklopu svojih mogućnosti.
b) Uvođenje i operativnu uporabu uskladit će se s odgovarajućim aktivnostima i za njih zadanim rokovima. Ministarstvo zaštite okoliša i energetike će Državnoj upravi za zaštitu i spašavanje dostaviti sve potrebne parametre ...
VI. PLANSKE I OPERATIVNE AKTIVNOSTI UTVRĐENE DRŽAVNIM PLANOM ANGAŽIRANJA VATROGASNIH I OSTALIH OPERATIVNIH SNAGA KOJE SUDJELUJU U GAŠENJU POŽARA
Državna uprava za zaštitu i spašavanje
30. a) Državna uprava za zaštitu i spašavanje – Sektor za vatrogastvo izvršit će redovnu godišnju tjelesnu i visinsku provjeru, uvježbavanje i opremanje stalnih i dopunskih pripadnika Državnih intervencijskih vatrogasnih postrojbi odgovarajućom opremom za gašenje požara na otvorenom prostoru, tehnikom i sustavom veza, te provesti osposobljavanje dodatnog broja vatrogasaca kojima se popunjava Državna intervencijska postrojba.
b) Državna uprava za zaštitu i spašavanje – Sektor za vatr...
Hrvatska vatrogasna zajednica
39. a) Hrvatska vatrogasna zajednica izradit će dodatni Plan za izvanredno (interventno) angažiranje dobrovoljnih vatrogasnih postrojbi pri gašenju velikih požara, odnosno drugim složenijim vatrogasnim intervencijama na području cijele države. U slučaju potrebe, snage će se angažirati temeljem članka 36. Zakona o vatrogastvu. Vatrogasci s posebnim ovlastima moraju udovoljavati odredbama članka 21., a vatrogasci odredbe članka 22. Zakona o vatrogastvu i odredbama ostalih podzakonskih propis...
Vatrogasne zajednice županija / Hrvatska vatrogasna zajednica
40. a) Vatrogasne zajednice županija dužne su ažurirati, odnosno donijeti Plan angažiranja vatrogasnih snaga na području županije (sastavni dio Plana aktivnog uključenja svih subjekata zaštite od požara za područje županije). Plan angažiranja vatrogasnih snaga mora biti u skladu s odredbama i smjernicama Plana intervencija kod velikih požara otvorenog prostora na teritoriju Republike Hrvatske.
b) Plan angažiranja vatrogasnih snaga mora sadržavati (uz ostalo) pregled svih vatrogasnih...
Ministarstvo obrane
42. a) Ministarstvo obrane, u suradnji s Državnom upravom za zaštitu i spašavanje – Sektor za vatrogastvo, utvrdit će uvjete i način angažiranja Oružanih snaga Republike Hrvatske u gašenju požara na otvorenom prostoru.
b) Na temelju utvrđenih potreba, Ministarstvo obrane donijet će Operativni plan korištenja i pomoć Oružanih snaga Republike Hrvatske u protupožarnoj zaštiti kod požara otvorenog prostora. Izvod iz Operativnog plana dostavit će Državnoj upravi za zaštitu i spašavanje –...
VII. FINANCIRANJE PROVEDBE AKTIVNOSTI IZ PROGRAMA AKTIVNOSTI
Više izvršitelja zadatka
46. a) Provedba predmetnog Programa odvijat će se u okviru ukupno odobrenih sredstava u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2018. godinu i projekcijama za 2019. i 2020. godinu i to:
– na Razdjelu 040 Ministarstvo unutarnjih poslova, Proračunskim korisnicima u funkciji zaštite i spašavanja, RKP-u 28305 Državna uprava za zaštitu i spašavanje u iznosu od 25.330.000 kuna za 2018.godinu, osiguranom u okviru projekta K260089 – Program u provedbi posebnih mjera za zaštitu od požara od...
Svi subjekti – izvršitelji i sudionici
48. a) Svi subjekti – izvršitelji i sudionici iz Programa aktivnosti snose svoje cjelokupne financijske troškove priprema (obuke, edukacije, vježbi, održavanja tehničkih sredstava i nabave sredstava za gašenje), izrade projekata, studija, planova i procjena kao i angažiranja svojih snaga i resursa u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku.
b) Izvršitelji zaduženi za provedbu mjera mogu uključiti druga tijela i druge sudionike za koje procijene da ...
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.