Lokalni propisi
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2022. godinu
Pročišćeni tekst vrijedi od 27.12.2021.
Službeni glasnik Grada Zagreba
31/2021
)
PROGRAM
javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2022. godinu
TABLIČNI PREGLED SPORTOVA ZA PROGRAM 2022. GODINU
STATUS SPORTOVA U PROGRAMU - KRITERIJI ZA 2022.
Status sportova (poredak) u Programu za 2022. godinu
EKIPNI SPORTOVI
Sportovi unutar razredbenih uvjeta - redovni članovi
POJEDINAČNI SPORTOVI
Sportovi unutar razredbenih uvjeta - redovni članovi
Sportovi izvan razredbenih uvjeta - redovni članovi
Pridruženi i privremeni članovi (Vijeće pridruženih članova)
Članak 1.
U skladu s člankom 76. Zakona o sportu te člankom 21. Statuta Sportskog saveza Grada Zagreba, ovim se aktom utvrđuju kriteriji, mjerila i postupci za utvrđivanje programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba, a za koje se sredstva osiguravaju u proračunu Grada Zagreba, kao i način raspoređivanja i dodjele sredstava te način praćenja korištenja dodijeljenih sredstava (dalje u tekstu: Kriteriji).
Programom javnih potreba u sportu Grada Zagreba obuhvaćaju se svi oblici poticanja sporta i sportske djelatnosti koji pridonose razvitku i unapređivanju sportskog života Grada Zagreba.
Članak 2.
Javne potrebe, za koje se sredstva osiguravaju u proračunu Grada Zagreba, jesu sportske djelatnosti i poslovi, akcije i aktivnosti u sportu od interesa za Grad Zagreb, a koje Grad Zagreb programom utvrdi kao svoju javnu potrebu, kao i one koje su utvrđene posebnim zakonom, a osobito:
1. poticanjem i promicanjem sporta
2. provođenjem sportskih aktivnosti djece, mladeži i studenata
3. djelovanjem sportskih udruga, sportskih zajednica i saveza
4. sportskom pripremom, domaćim i međunarodnim natjecanjima te općom i posebnom zdravstvenom zaštitom sportaša
5. zapošljavanjem osoba za obavljanje stručnih poslova u sportu
6. sportsko-rekreacijskim aktivnostima građana
7. sportskim aktivnostima osoba s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
8. planiranjem, izgradnjom, održavanjem i korištenjem sportskih građevina značajnih za jedinicu lokalne i područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba
9. provođenjem i financiranjem znanstvenih i razvojnih projekata, elaborata i studija u funkciji razvoja sporta.
II. Postupak utvrđivanja programa
Članak 3.
Postupak utvrđivanja programa u smislu ovih kriterija primjenjuje se na utvrđivanje sportskih programa od interesa za Grad Zagreb kao sastavnog dijela Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba.
Dijelovi Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba koji su od interesa za Grad Zagreb i zakonom su definirani kao javna potreba lokalne razine jesu funkcioniranje sustava sporta, tj. Stručne službe Sportskog saveza Grada Zagreba, stipendije sportaša, nagrade sportašima, osiguranje sportaša, informativna i promidžbena djelatnost, informatička djelatnost, međunarodna suradnja, usavršavanje stručnih kadrova, istraživačko-razvojni projekti te se njihovo utvrđivanje ne provodi putem javnog poziva.
Programsko korištenje sportskih objekata koji su u sastavu ustanove Upravljanje sportskim objektima sastavni je dio Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba, u kojem se iskazuje cjenik sata pojedinih sportskih objekata u sastavu Ustanove Upravljanje sportskim objektima ili paušal za objekte za koje nije moguće utvrditi jediničnu cijenu.
S obzirom na to da je osnivač Ustanove Upravljanje sportskim objektima Grad Zagreb, Ustanova je u proračunu Grada Zagreba iskazana po ekonomskoj klasifikaciji kao proračunski korisnik.
U Planu sredstava za sufinanciranje Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba iskazuje se odgovarajuća satnica (detaljni prikaz) te rekapitulacija programa sa sredstvima po objektima, s iskazanim dijelom programskog korištenja i dijelom za investicijsko održavanje površina u sklopu većih objekata s otvorenim sadržajima.
Utvrđivanje dijela sportskih programa od interesa za Grad Zagreb i njihovo uvrštavanje u Program javnih potreba u sportu Grada Zagreba provodi se Javnim pozivom koji provodi Sportski savez Grada Zagreba.
Članak 4.
Javni poziv, koji se raspisuje za sljedeću plansku godinu za predlaganje dijela Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Poziv) objavljuje se na web-stranici Sportskog saveza Grada Zagreba, dok će se prijave podnositi putem web-aplikacije ZG Sport. Rok za podnošenje prijava je najmanje 30 (trideset) dana od dana objave javnog poziva.
Tekst javnog poziva obvezno sadrži djelatnosti, odnosno područja sporta za koja se mogu predlagati programi i rok u kojemu se prijave podnose.
Javni poziv objavljuje se u tekućoj godini za sljedeću godinu.
Članak 5.
Javni poziv iz članka 3. ovih kriterija raspisuje se za sljedeće programske stavke:
1. Razvojni programi:
- Sportski centri
- Skrb o perspektivnim sportašima
- Drugi razvojni programi
2. Temeljni programi sportskih klubova objedinjeni u programu saveza:
- Profesionalni stručni rad trenera
- Organizatori sportskih aktivnosti
- Domaća i međunarodna natjecanja
- Potpora za razvoj sporta (za pridružene i privremene članice)
- Potpora za povremeni stručni rad trenera
- Sportske priredbe gradskog značaja
3. Djelovanje gradskih sportskih saveza:
- Stručni rad tajnika (profesionalni i honorarni)
- Materijali izdaci
- Izdaci za financijski servis
- Izdaci za reviziju / revizijski uvid
4. Stipendije sportaša specifičnih sportova
5. Program školskog sporta, izvannastavne aktivnosti učenika - Odmorko
6. Programi sportske rekreacije:
- Potpora za rad društava rekreacije
- Razvojni programi društava sportske rekreacije
- Redovni programi sportske rekreacije
7. Programi klubova nositelja kvalitete
- Stručni rad profesionalni i materijalna prava nositelja kvalitete
- Domaća natjecanja klubova nositelja kvalitete
- Međunarodna natjecanja klubova nositelja kvalitete
- Pripreme za natjecanje i potpore klubova nositelja kvalitete
- Razvojni programi mladih klubova nositelja kvalitete
8. Korištenje sportskih objekata
- Objekti pod upravljanjem Ustanove Upravljanje sportskim objektima (samo satnica)
- Školski objekti (satnica u skladu s cjenikom iz Programa javnih potreba osnovnog i srednjeg školstva)
- Drugi objekti (paušalni iznos)
Članak 6.
Pravo podnošenja prijave na javni poziv za program javnih potreba u sportu Grada Zagreba imaju gradski sportski savezi koji su članovi Sportskog saveza Grada Zagreba i njihove članice (sportski klubovi).
Sportski klubovi u okviru prijave gradskih sportskih saveza ne mogu biti uvršteni u program ako nisu sudjelovali u sustavu natjecanja sa svim uzrasnim kategorijama (seniorska kategorija nije uvjet za prijavu) minimalno 3 godine ili/i više sukladno aktima gradskih saveza.
Detalji uvjeta za prijavu bit će propisani Javnim pozivom za podnošenje programa za izradu i realizaciju Plana sredstava za sufinanciranje programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2022., a koju donosi Upravni odbor Sportskog saveza Grada Zagreba.
Stručne i tehničke poslove obrade podnesenih prijedloga programa obavljaju djelatnici Stručne službe Sportskog saveza Grada Zagreba.
Članak 7.
Programe razmatra i predlaže, zajedno s iznosom financijskih sredstava za njihovu realizaciju Stručno programsko povjerenstvo, i to na temelju raspoloživih proračunskih sredstva, stručne podloge i podataka dobivenih od Stručne službe i vrednovanja posebnog Povjerenstva za vrednovanje programa koje imenuje glavni tajnik.
Članak 8.
Opseg programa koji se uvrštavaju u Plan sredstava za sufinanciranje Programa javnih potreba u sportu ovisi o njihovoj novčanoj vrijednosti, sredstvima koja se za tu namjenu planiraju u proračunu Grada Zagreba za proračunsku godinu u kojoj se Program donosi i stručnoj ocjeni predloženog programa.
Raspored sredstava na pojedine nositelje programa utvrđuje se Planom sredstava za sufinanciranje Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba koji donosi gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Plan sredstava), a na prijedlog Skupštine Sportskog saveza Grada Zagreba.
Iznimno, prije donošenja Plana sredstava, gradonačelnik može odobriti sredstva za provođenje redovne programske djelatnosti nositelju programa koji se prijavio na javni poziv i koji je Stručno-programsko povjerenstvo predložilo za uvrštavanje u Prijedlog plana sredstava, a na prijedlog Upravnog odbora Sportskog saveza Grada Zagreba. Sredstva se mogu odobriti do najviše 50 % iznosa koji je predložen za uvrštavanje u Prijedlog plana sredstava.
Članak 9.
Program javnih potreba u sportu Grada Zagreba za svaku proračunsku godinu donosi Gradska skupština Grada Zagreba na prijedlog Skupštine Sportskog saveza Grada Zagreba, zajedno s donošenjem proračuna.
III. Praćenje korištenja sredstava
Članak 10.
Sukladno odredbama Zakona o sportu, javne potrebe u sportu lokalne razine realiziraju se na račun sportske zajednice. Za dio programa koji se realizira putem računa Sportskog saveza Grada Zagreba, nadležni gradski ured sklapa ugovor sa Sportskim savezom Grada Zagreba što proizlazi iz odredaba Zakona o udrugama odnosno Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine 26/15 i 37/21), a SSGZ će s ostalim nositeljima programa koji su prihvaćeni putem javnog poziva sklopiti ugovor o realizaciji tog dijela programa.
Ugovorom se utvrđuje način korištenja, izvještavanja i praćenja programa.
Ovisno o specifičnosti programa, ugovorima se utvrđuje vrijeme realizacije programa, visina odobrenih sredstava s dinamikom isplate, obveza podnošenja izvješća o izvršenju programa te obveza korisnika sredstava da u slučaju nastanka objektivnih smetnji ili drugih teškoća koje onemogućuju izvršenje programa o tome obavijesti davatelja sredstava.
Članak 11.
Kontrolu realizacije (izvršenja) pojedinog programa provodi Stručna služba Sportskog saveza Grada Zagreba, na temelju planova i izvješća predanih putem aplikacije ZG sport o izvršenju ugovorenog Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba za određenu kalendarsku godinu.
Ako korisnik sredstava u ugovorenom roku ne podnese izvješće o izvršenju programa ili se na osnovi dostavljenog izvješća i uvida u dokumentaciju utvrdi da program nije izvršen u skladu s odredbama ugovora, korisnik sredstava obvezan je vratiti primljena sredstva u roku od 15 dana od dana isteka ugovorenog roka za izvršenje programa, osim ako ugovorom nije drukčije određeno.
O izvršenju programa javnih potreba i utrošku sredstava sportska zajednica Grada Zagreba izvještava nadležni gradski ured u rokovima propisanima Zakonom o proračunu.
Nadležni gradski ured prati i nadzire izvršenje programa javnih potreba te prati korištenje i utrošak sredstava za te programe.
IV. Kriteriji vrednovanja programa prema programskim područjima sporta
Članak 12.
Vrednovanje programa obavlja se prema kriterijima na temelju kojih nadležno Stručno-programsko povjerenstvo kao stručno savjetodavno tijelo razmatra i odabire programe za svako pojedino programsko područje sporta, odnosno sportske djelatnosti.
Stručno vrednovanje podnesenih prijedloga programa provode povjerenstva za ocjenu sljedećih programa:
- Program javnih potreba za saveze
- Program javnih potreba za klubove
- Program javnih potreba za klubove nositelje kvalitete
- Program javnih potreba za savez sportske rekreacije
- Program javnih potreba za školski sport
- Program javnih potreba za sveučilišni sport
- Program javnih potreba za sport gluhih osoba
- Program javnih potreba za sport osoba s invaliditetom
- Program javnih potreba za privremene i pridružene članice
Članak 13.
Kriteriji se utvrđuju za svaki program posebno.
Zajednički kriteriji u pravilu iskazuju zajedničke parametre koje trebaju ispunjavati predloženi programi u svim djelatnostima sporta.
Pri stručnom vrednovanju podnesenih prijedloga programa primjenjivat će se sljedeći zajednički kriteriji:
- kvaliteta sadržaja ponuđenoga programa
- važnost programa za oblikovanje sportske ponude Grada Zagreba
- stručnost i profesionalno iskustvo nositelja programa
- iskazana financijska potpora iz drugih izvora
- izvršavanje ugovornih i programskih obveza iz prethodnih godina.
Osim zajedničkih kriterija iz prethodnoga stavka primjenjivat će se i posebni kriteriji kojima se iskazuju specifičnosti koje trebaju ispunjavati programi za pojedine djelatnosti sporta.
Članak 14.
Za temeljnu djelatnost sportskog kluba, sportsku pripremu, trening i natjecanja sportaša utvrđuju se posebni kriteriji.
U pojedinačnim sportovima (osim kriterija broja kategoriziranih sportaša) vrednuje se:
- rang sporta
- obvezan je rad sa svim uzrasnim kategorijama uključenima u sustav natjecanja
- tradicija stvaranja vrsnih pojedinaca
- zastupljenost članova kluba u nacionalnoj vrsti
- ostvarenje ekipnih rezultata kluba
- sustavan rad s mladima, broj sportaša koji su prošli kroz sustav natjecanja
- razvoj sportaša koji su potekli u klubu, a ne "kupnja vrhunskih" sportaša iz drugih sredina.
U ekipnim sportovima vrednuje se:
- sustavan rad sa svim uzrasnim kategorijama tog sporta i obvezan nastup u sustavu natjecanja (tako da rangiranje selekcije neće biti isključivo po kriteriju kategoriziranih sportaša, gdje samo seniori nose visoki rang)
- unutar pojedinog sporta vrednuju se i dosezi ekipa na prvenstvima Hrvatske i Zagreba u mlađim uzrasnim kategorijama (uz uvjet minimalnog broja ekipa u natjecanju)
- promidžba Grada i države
- rang europskih ligaških natjecanja
- kontinuitet sportskog rezultata na domaćemu i međunarodnom planu
- razvijenost sustava domaćih natjecanja
- rang sporta
- klubovima se priznaje rang koji ostvare u natjecanju po završetku sezone, neovisno o kasnijim prelascima igrača iz kluba u klub.
Članak 15.
Prema postojećim načelima kategorizacije sportaša, što ih je propisao Hrvatski olimpijski odbor, nastavljaju se sljedeći preduvjeti za rangiranje selekcija klubova.
EKIPNI SPORTOVI
Selekcija I. kategorije:
- Više od 4 sportaša I. i II. kategorije u sportu I. razreda
- Minimalno III. kategorija ostatak momčadi (ekipe) u sportu I. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
Selekcija II. kategorije:
- 2 sportaša I. kategorije u sportu I. razreda ili
- 1 - 3 sportaša II. kategorije u sportu I. razreda
- Minimalno III. kategorija ostatak momčadi (ekipe) u sportu I. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
- 2 - 4 sportaša I. kategorije u sportu II. razreda ili
- 2 - 4 sportaša II. kategorije u sportu II. razreda
- Minimalno III. kategorija ostatak momčadi (ekipe) u sportu II. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu II. razreda
Selekcija III. kategorije:
- Minimalno III. kategorija momčadi (ekipe) u sportu I. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
- 1 - 2 sportaša I. kategorije u sportu II. razreda ili
- 1 - 2 sportaša II. kategorije u sportu II. razreda; i
- Više od 7 sportaša III. kategorije u sportu II. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu II. razreda
- Više od 3 sportaša I. ili II. kategorije u sportu III. razreda i
- Više od 7 sportaša III. kategorije u sportu III. razreda
- Ostatak momčadi minimalno IV. kategorija
- Više sportaša V. i VI. kategorije u sportu III. razreda
Selekcija IV. kategorije:
- Više od 4 sportaša III. kategorije u sportu I. razreda
- Minimalno IV. kategorija ostatak momčadi (ekipe) u sportu I. razreda
- Više sportaša V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
- Dva sportaša II. kategorije u sportu II. razreda ili
- Više od 5 sportaša III. kategorije u sportu II. razreda
- Minimalno IV. kategorija ostatak momčadi (ekipe) u sportu II. razreda
- Više sportaša V. i VI. kategorije u sportu II. razreda
- Barem 1 sportaš I. kategorije u sportu III. razreda ili
- Više od 2 sportaša II. i III. kategorije u sportu III. razreda
- Minimalno IV. kategorija ostatak momčadi (ekipe) u sportu III. razreda
- Više sportaša III. kategorije u sportu IV. razreda
- Minimalno IV. kategorija ostatak momčadi (ekipe) u sportu IV. razreda
- Više sportaša V. i VI. kategorije u sportu IV. razreda
Selekcija V. kategorije:
- Više od 4 sportaša III. kategorije u sportu I. razreda ili
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
- Više od 4 sportaša II. ili III. kategorije u sportu II. razreda ili
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu II. razreda
- Više od 4 sportaša III. kategorije u sportu III. razreda ili
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu III. razreda
- Više sportaša IV. kategorije u sportu IV. razreda ili
- Više sportaša V. i VI. kategorije u sportu IV. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu V. razreda
* Preduvjet za kategorizaciju selekcije je minimalno 6 ekipa u PH.
** Grane jednog sporta ne mogu biti jednako vrednovane.
POJEDINAČNI SPORTOVI
Selekcija I. kategorije:
- Više od 5 sportaša I. kategorije u sportu I. razreda
- 3 - 5 sportaša II. kategorije u sportu I. razreda
- Više od 3 sportaša III. kategorije u sportu I. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
Selekcija II. kategorije:
- 3 - 4 sportaša I. kategorije u sportu I. razreda
- 2 - 4 sportaša II. kategorije u sportu I. razreda
- Više od 2 sportaša III. kategorije u sportu I. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
- Više od 3 sportaša I. kategorije u sportu II. razreda
- Više od 3 sportaša II. kategorije u sportu II. razreda
- Više od 3 sportaša III kategorije u sportu II. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu II. razreda
Selekcija III. kategorije:
- 2 - 3 sportaša I. kategorije u sportu I. razreda ili
- 1 - 3 sportaša II. kategorije u sportu I. razreda i
- Više od 2 sportaša III. kategorije u sportu I. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
- Više od 2 sportaša I. kategorije u sportu II. razreda
- 2 - 3 sportaša II. kategorije u sportu II. razreda i
- Više od 2 sportaša III. kategorije u sportu II. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu II. razreda
- Više od 2 sportaša I. kategorije u sportu III. razreda ili
- Više od 3 sportaša II. i 2 sportaša III. kategorije u sportu III. razreda
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu III. razreda
Selekcija IV. kategorije:
- Više sportaša I., II. ili III. kategorije u sportu I. razreda i
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
- Više od 2 sportaša II. ili 5 sportaša III. kategorije u sportu II. razreda i
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu II. razreda
- Više od 3 sportaša I., II., ili III. kategorije u sportu III. razreda i
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu III. razreda
- Više od 2 sportaša I. kategorije u sportu IV. razreda ili
- Više od 2 sportaša II. kategorije u sportu IV. razreda
- Više od 4 sportaša III. kategorije u sportu IV. razreda
Selekcija V. kategorije:
- 1 - 4 sportaša III. kategorije u sportu I. razreda (ili 1 sportaš I. kategorije)
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu I. razreda
- Više od 2 sportaša II. kategorije u sportu II. razreda (ili 1 sportaš I. kategorije ili 1 sportaš II. i 2 sportaša III. kategorije)
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu II. razreda
- Jedan sportaš II. kategorije i više od 4 sportaša III. kategorije u sportu III. razreda i
- Više sportaša IV., V. i VI. kategorije u sportu III. razreda
- Više od 3 sportaša III. kategorije u sportu IV. razreda i
- Više od 2 sportaša IV. i više sportaša V. i VI. kategorije u sportu IV. razreda
** Grane jednog sporta ne mogu biti jednako vrednovane.
Kada u klubu nema dovoljno sportaša koji bi zadovoljili navedene kriterije, vrednuje se program na razini sporta:
Selekcija na razini sporta:
- Više sportaša I., II., III. ili IV. kategorije sportaša na razini cijelog sporta i
- Više sportaša V. i VI. kategorije na razini cijelog sporta u IV. i V. razredu sportova.
* Broj kategoriziranih sportaša u pojedinoj selekciji ovisi o broju sportaša koji nastupaju u pojedinom sportu kao ekipa ili momčad, odnosno ovisi o tehnologiji sporta.
Vrednovanje pojedinih kategorija sportaša obavlja se tako da se za I. kategoriju mogu ostvariti 4 boda, za II. kategoriju 2,5 boda te za III. kategoriju 1 bod. Kategorije od IV. do VI. boduju se po 0,5 bodova za tri kategorizacije. Zbroj kategorija i umnoška bodova za svaku kategoriju omogućuje rangiranje u okviru pojedinog sporta te za usporedbu pojedinih selekcija.
Članak 16.
Sportski klubovi koji su ispunili uvjet kategorizacije selekcije mogu kandidirati za sredstva natjecanja (hrvatska ligaška natjecanja u momčadskim i pojedinačnim sportovima), sportski objekt i sportske rekvizite kao direktni nositelji tog programa. Nakon završetka natjecateljske sezone revidirat će se status pojedinog kluba ovisno o tome kakav je status u liga sustavu za iduću natjecateljsku sezonu.
Sportski savezi kandidiraju za sredstva natjecanja, sportske objekte i sportske rekvizite kao nositelji organizacije prvenstva Zagreba ili Hrvatske. Ponuđeni programi natjecanja, objekata i sportskih rekvizita moraju sadržavati troškovnik. Prihvaćeni troškovnik realizira se kako je utvrđen, a njegova eventualna promjena mora se posebno zatražiti i odobriti.
Realizacija sredstava za natjecanja za prvenstva Hrvatske i kup u pojedinačnim sportovima kada su izvan Zagreba, i to za putne troškove i smještaj (kada je to potrebno), provodit će se mjesečno/kvartalno. Opseg priznavanja troškova ovisi o ukupno raspoloživim sredstvima i propisat će se u natječajnoj dokumentaciji.
Realizacija sredstava za službena međunarodna natjecanja (SP, EP) za mlađe uzrasne kategorije ispod seniora podrazumijeva putne troškove, smještaj i kotizacije poštujući izbjegavanje dvostrukog financiranja iz javnih izvora.
Članak 17.
Za sportske klubove koji ne ispunjavaju uvjete za financijsku potporu po osnovi kategorizacije sportaša vrijede posebna pravila rada s mladim polaznicima. U pojedinim sportovima zbog specifičnosti te grane sporta (ograničenja objekata, zakonska ograničenja po godištima i sl.) moguće su iznimke vezane za postojanje svih uzrasnih kategorija u sustavu natjecanja. Te se iznimke elaboriraju u prijedlogu obrasca, a Stručna služba dodatno potvrđuje osnovanost iznimke.
Posebni kriteriji za rad s mladima su:
- kvaliteta ponuđenoga pisanog programa rada (trenera)
- popis polaznika registriranih u nacionalnom i gradskom savezu
- kalendar natjecanja nacionalnoga i gradskog saveza za sve uzrasne kategorije (ekipni sportovi za tekuću sezonu)
- nastup i rezultati polaznika tekuće godine PZ i PH (fotokopija rezultata, i/ili prijavne liste za natjecanje) za pojedinačne sportove
- dokaz o postojanju materijalnih uvjeta za provedbu programa (ugovor o zakupu, vlastiti prostor, školski prostor, satnica kroz Program u objektima Ustanove, opremljenost prostora) te odgovarajući broj sati objekta potreban za realizaciju programa
- dokaz o postojanju kvalificiranoga stručnog kadra - diploma ili svjedodžba te ugovor o radu, ugovor o volontiranju, ugovor s trenerom koji ima samostalnu djelatnost - "trener obrtnik". Trener koji negdje izvan sustava sporta ima ugovor o radu ne može u sustavu sporta imati još jedanput status zaposlenika putem ugovora s "trenerom koji samostalno obavlja sportsku djelatnost".
Članak 18.
Za profesionalni stručni rad (plaću trenera) propisuju se posebni kriteriji:
- zakonom propisana stručna kvalifikacija u sportu (dokumentirana diplomom/ svjedodžbom)
- dokaz o zasnovanom radnom odnosu (ugovor o radu ili ugovoren angažman - samostalna djelatnost)
- odgovarajući broj polaznika za svoj sport i osiguran prostor za rad (sportski objekt), tj. broj sati objekta za neposredni rad s polaznicima prema Pedagoškim standardima i normativima rada trenera u sportu
- podnesen pisani program rada s polaznicima i izvješće o radu za prethodnu godinu
- priložen životopis i supotpisana prijava na javni poziv kluba (saveza) u kojem je angažiran.
Za profesionalni status trenera na puno radno vrijeme potrebno je 1000 sati godišnje neposrednog stručnog rada s polaznicima (sportašima), i to uz uvjet da ima zakonom propisanu višu ili visoku stručnu spremu (prvostupnik ili specijalist kineziološke struke). Za minimalnu stručnu kvalifikaciju (tečaj) potrebno je 1200 sati godišnje neposrednog stručnog rada. (Ostali sati do punoga godišnjeg fonda sati otpadaju na planiranje i programiranje treninga, provedbu natjecanja i ostale poslove propisane Pedagoškim standardima i normativima rada trenera u sportu.)
Za sredstva za stručni rad kandidiraju sportski klubovi, ili sportski savezi kada su u pitanju selekcije Grada, ovisno o ponuđenom programu. Prijavitelji pri kandidaturi za stručni rad trebaju ispunjavati uvjete kategorizacije kluba, odgovarajući broj polaznika, lokaciju (sportski objekt) na kojem se program realizira, registar sportaša i sportske rezultate.
Članak 19.
Za razvojne programe sporta utvrđuju se posebni kriteriji:
- skrb o perspektivnim sportašima
· ostvaren međunarodni rezultat (SP, EP, SK, EK, EYOF)
· status kategoriziranoga perspektivnog sportaša
· uvršten u program skrbi HOO-a (nacionalnog saveza) objedinjeni (partnerski) projekti pod uvjetom da program nije u cijelosti financiran na nacionalnoj razini
· kontinuitet sportskog treninga i natjecanja (godine treniranja)
· preporuka stručno-programskih povjerenstava matičnog saveza
· suglasnost sportaša uključenoga u ponuđeni program
· mlađi od uzrasta seniora i može biti praćen kroz jedan olimpijski ciklus
- sportski centri
· manje razvijeni sportovi (4. i 5. razred sporta)
· nemogućnost sporta da ispuni stroge kriterijske uvjete (sportskih klubova)
· dokazana kvaliteta rada osobe realizatora programa
· postojanje grupe kvalitetnih pojedinaca sportaša (ili selekcije sportaša)
· kvaliteta ponuđenog programa
- drugi razvojni programi
· kvalitetna selekcija sportaša (na razini sporta)
· postojanje stručnih i rezultatski dokazanih trenera realizatora programa
· postojanje prostornih uvjeta
· kvaliteta ponuđenog programa.
Za razvojne programe prije svega kandidiraju sportski savezi, iznimno klubovi u momčadskim sportovima.
Članak 20.
Za djelovanje gradskih sportskih saveza utvrđuju se posebni kriteriji:
- broj članica u sustavu natjecanja
- rang sporta
- u sportu priznate grane sporta
- sustav natjecanja grane sporta - razvijen sustav - liga sustav - pojedinačna natjecanja
- kvalificirani stručni djelatnici i dokazan rad u sportu
- postojanje uvjeta za stručnu službu saveza (više zaposlenika)
- savez obveznik dvojnog knjigovodstva
- obveznik revizije ili revizijskog uvida
- osiguran zajednički prostor za djelovanje udruge ili vlastiti prostor.
Elementi vrijede i za specifične grupe sportova, izvan razredbenih uvjeta.
Članak 21.
Nositelj kvalitete u momčadskom sportu je:
1. Sportski klub koji ima kontinuitet europskih međunarodnih nastupa najmanje 3 sezone/puta u posljednjih 5 godina,
ili
sportski klub koji u posljednjih 5 godina ima najmanje 3 trofeja (prvak države, osvajač kupa, osvajač regionalnog ili europskog natjecanja),
2. sportski klub iz I., II. i III. razreda sporta,
3. sportski klub koji je I., II. ili III. kategorije selekcije,
4. sportski klub koji ima razvijen sustav rada s mlađim dobnim kategorijama,
5. sportski klub koji ima pozitivan revizijski uvid (iznad 3 milijuna kuna) ili reviziju (iznad 10 milijuna kuna) sukladno Zakonu o udrugama.
Članak 22.
Za djelatnost školskog sporta utvrđuju se posebni kriteriji:
- razvijenost mreže sustava natjecanja na razini Zagreba i Hrvatske
- usklađenost sustava natjecanja s nacionalnim sportskim savezom
- primjerenost i izvedivost u školskom sportu
- dostupnost sportskih objekata i opreme i rekvizita za školski sport
- stručnost organizatora sportskih natjecanja i suradnika te njegova, odnosno njihova uspješnost.
Zagrebački školski sportski savez Grada Zagreba jedini je realizator programa pa jedini kandidira za sve programe.
Članak 23.
Za djelatnost studentskog sporta utvrđuju se posebni kriteriji:
- organiziranost sustava natjecanja studenata
- adekvatna razina kvalitete za međunarodne nastupe
- dostupnost besplatnih sportskih objekata za sportske aktivnosti studenata.
Zagrebački sveučilišni sportski savez jedini je realizator programa pa jedini kandidira za sve programe.
Članak 24.
Za djelatnost sporta gluhih sportaša Zagrebački sportski savez gluhih jedini je korisnik te se utvrđuju posebni kriteriji:
- postojanje uvjeta za realizaciju programa: kvalificiranost stručnog kadra koji poznaje znakovni jezik, oprema i adekvatan sportski objekt
- organiziranost sustava natjecanja u pojedinoj grani sporta (prioritet u praćenju troškova natjecanja imaju sportovi s tradicijom organizacije natjecanja i sportovi s kvalitetnijim rezultatima)
- razvijenost sporta (na razini Zagreba i Hrvatske te na međunarodnoj razini)
- uključivanje novih sportaša u sustav sporta gluhih osoba
- organizirano bavljenje sportsko-rekreativnim aktivnostima
- suradnja lokalne zajednice (gradske četvrti) za stvaranje prostornih uvjeta za rekreativne aktivnosti gluhih građana na njihovu području.
Zagrebački sportski savez gluhih jedini je realizator programa pa jedini kandidira za sve programe.
Članak 25.
Za djelatnost sporta osoba s invaliditetom utvrđuju se posebni kriteriji:
- razvijenost sporta (na razini Zagreba i Hrvatske te na međunarodnoj razini)
- postojanje kvalitetnih vrhunskih sportaša osoba s invaliditetom (kategorizacija sportaša)
- uključenost djece i mladih s teškoćama u razvoju (popis polaznika iz registra nacionalnog, odnosno gradskog saveza)
- uključivanje novih sudionika u sport osoba s invaliditetom
- organizirano bavljenje sportsko-rekreativnim aktivnostima
- kvaliteta ponuđenoga pisanog programa rada (trenera)
- dostupnost prilagođenih sportskih objekata za sport osoba s invaliditetom
- postojanje uvjeta za realizaciju programa: kvalificirani stručni kadar i oprema
- organiziranost sustava natjecanja u pojedinoj grani sporta.
Zagrebački sportski savez osoba s invaliditetom prikuplja i realizira prijedloge programa svojih članica.
Članak 26.
Za programe sportske rekreacije utvrđuju se posebni kriteriji:
- postojanje uvjeta za realizaciju programa: kvalificiranost stručnog kadra, opreme i prostora
- kvaliteta ponuđenog programa za polaznike
- dosadašnje iskustvo i uspjesi u radu sa specifičnim grupama polaznika programa
- ciljane društvene skupine i suradnja sa sustavom zdravstva i socijale na zajedničkom programu sportske rekreacije i sporta za sve
- razrađen sustav natjecanja sporta za sve
- udio samostalnog sufinanciranja programa
- suradnja lokalne zajednice (gradske četvrti) za stvaranje prostornih uvjeta za rekreativne aktivnosti građana na njihovu području.
Zagrebački savez sportske rekreacije realizator je većeg dijela programa pa sam kandidira za te programe, dok društva sportske rekreacije kandidiraju programe po posebnim kriterijima i podnose je svom matičnom savezu.
Posebni kriteriji kvalitete rada društava za sportsku rekreaciju unutar Saveza jesu:
- tradicija - članstvo u Savezu
- masovnost - članstvo u DSR-u
- sportsko-rekreacijski objekti i prostorni uvjeti izvedbe programa
- stručni rad - pozicija tajnika ili osobe odgovorne za funkcioniranje Društva
- stručni rad - pozicija realizatora programa
- programska aktivnost - programi redovnoga tjelesnog vježbanja
- programska aktivnost - natjecanja sport za sve
- programska aktivnost - manifestacije sportske rekreacije i sporta za sve
- komunikacija s javnošću
- pozicija DSR-a u prostoru sportske rekreacije i sporta za sve.
Članak 27.
Kriteriji za službene i velike međunarodne sportske priredbe koje se financiraju s naslova nadležnoga gradskog ureda su:
- da su u kalendaru natjecanja međunarodnih federacija definirane kao službena natjecanja
- da su kandidirane u skladu sa zakonom od strane nacionalnih saveza
- da imaju uvjetovane televizijske prijenose inozemnih i domaćih TV kuća
- da imaju osiguranu promociju putem tiskovina, plakata, vlastite web-stranice i sl.
- da su prilikom kandidiranja za domaćinstvo dobili pisanu suglasnost Grada Zagreba
- da imaju financijsku potporu na državnoj i lokalnoj razini
- da imaju osigurano više izvora prihoda, a da udio svih javnih sredstava odgovara udjelu vlastitih prihoda od ukupnog budžeta priredbe.
Kriteriji za velike međunarodne sportske priredbe gradskog značaja koje se financiraju s naslova nadležnoga gradskog ureda su:
- da su u službenom međunarodnom kalendaru natjecanja
- da su detektirane kao velike priredbe gradskog značaja uz pisanu suglasnost Grada Zagreba
- da imaju uvjetovano više inozemnih i domaćih TV prijenosa sportskog događaja
- da imaju osiguranu promociju putem tiskovina, plakata, vlastite web-stranice i sl.
- da imaju osigurano više izvora prihoda, a da udio svih javnih sredstava odgovara udjelu vlastitih prihoda od ukupnog budžeta priredbe.
U javne izvore ubrajaju se sredstva iz državnog proračuna, igara na sreću, proračuna Grada te sredstva donacija trgovačkih društva i drugih pravnih subjekata kojima je osnivač država ili Grad.
Svaki nositelj organizacije priredbe za uvrštenje svojega međunarodnog natjecanja u program priredbi od interesa za Grad mora obrazložiti:
- status međunarodnog karaktera same priredbe
- elaborat o sportskoj opravdanosti priredbe s priloženim planom prihoda i rashoda, kojim organizator jamči vlastiti prihod koji omogućuje pokrivanje troškova organizacije
- reference nositelja organizacije (saveza i organizacijskog odbora) u smislu jamstva uspješne pripreme i provedbe priredbe
- značenje priredbe u smislu rezultatskog napredovanja zagrebačkih sportaša (stjecanja bodova, ostvarivanja normi, kvalifikacija i dr.).
Članak 28.
Kriteriji za tradicionalne međunarodne sportske priredbe (uzrast seniora, juniora i kadeta) koje se financiraju s naslova Sportskog saveza Grada Zagreba su:
- da su u službenom kalendaru natjecanja nacionalnog saveza odnosno međunarodne federacije
- da imaju tradiciju organizacije 25 i više godina
- da imaju osiguran televizijski prijenos domaćih i lokalnih TV kuća
- da imaju osiguranu promociju putem tiskovina, plakata, vlastite web-stranice i sl.
- da pridonose razvoju i promociji svoje grane sporta
- da imaju osigurano više izvora prihoda, a da udio svih javnih sredstava odgovara udjelu vlastitih prihoda od ukupnog budžeta priredbe.
Kriteriji za prigodne međunarodne sportske priredbe (uzrast seniora, juniora i kadeta) koje se financiraju s naslova Sportskog saveza Grada Zagreba su:
- da su u službenom kalendaru natjecanja nacionalnog saveza odnosno međunarodne federacije
- da imaju više od 5 inozemnih ekipa ili više od 100 sportaša iz više od 5 stranih zemalja
- da imaju informacije o najavi natjecanja u elektroničkim i tiskanih izdanjima
- da imaju osiguranu promociju putem tiskovina, plakata, vlastite web-stranice i sl.
- da pridonose razvoju i promociji svoje grane sporta
- da imaju osigurano više izvora prihoda, a da udio svih javnih sredstava odgovara udjelu vlastitih prihoda od ukupnog budžeta priredbe.
U javne izvore ubrajaju se sredstva iz državnog proračuna, igara na sreću, proračuna Grada te sredstva donacija trgovačkih društva i drugih pravnih subjekata kojima je osnivač država ili Grad.
Svaki nositelj organizacije priredbe za uvrštenje svojega međunarodnog natjecanja u program priredbi od interesa za Grad mora obrazložiti:
- status međunarodnog karaktera same priredbe
- elaborat o sportskoj opravdanosti priredbe s priloženim planom prihoda i rashoda, kojim organizator jamči vlastiti prihod koji omogućuje pokrivanje troškova organizacije
- reference nositelja organizacije (saveza i organizacijskog odbora) u smislu jamstva uspješne pripreme i provedbe priredbe
- značenje priredbe u smislu rezultatskog napredovanja zagrebačkih sportaša (stjecanja bodova, ostvarivanja normi, kvalifikacija i dr.).
Članak 29.
Za programsko korištenje sportskih objekata utvrđuju se posebni kriteriji:
- da je korisnik neposredni nositelj programa
- da ispunjava kriterij kategorizacije klubova odnosno sportova
- kada su nositelji upravljanja školske ustanove (osnovna i srednja škola, fakultet) korisnici trebaju imati suglasnost ili odluku o godišnjem broju sati korištenja objekta
- mora ispunjavati obvezu pravdanja namjenskog korištenja dobivenih sredstava
- kod školskih objekata priznaje se satnica po cjeniku školskih prostora
- kod objekata pod upravljanjem Ustanove Upravljanje sportskim objektima priznaje se satnica utvrđena na osnovi ocjene prijavljenog programa
- kod ostalih (drugi objekti) kod kojih nije moguć izračun cijene sata korištenja primjenjuje se paušal na osnovi ocjene prijavljenog programa.
Članak 30.
Za investicijsko održavanje sportskih objekata vrijede pravila propisana Zakonom o javnoj nabavi, koja provodi Grad Zagreb, a nakon donesenog programa investicijskog održavanja sportskih objekata.
Članak 31.
Za posebne programe i programe nepredvidive za planiranje utvrđuju se posebni kriteriji:
- da ispunjava uvjete obilježavanja dugogodišnje tradicije (obljetnice više od 25 godina)
- posebne i izvanredne okolnosti koje treba dokumentirati
- prelazak u viši rang natjecanja kod momčadskih sportova
- nekategorizirani klubovi koji ne udovoljavaju strogim kriterijima kategorizacije kluba - selekcije.
Članak 32.
Za programe Potpora vrhunskom sportu utvrđuju se posebni kriteriji:
- da su vrhunski sportaši I. ili II. kategorije u olimpijskim sportovima, sportaši u pojedinačnim sportovima iz sportova koji su u programu Olimpijskih i Paraolimpijskih igara Pariz 2024. i Olimpijskih igara gluhih.
Za klubove nositelje sportske kvalitete:
- da troškovi europskih (i regionalnih) klupskih nastupa već nisu pokriveni kroz raspoređena (ugovorena) sredstva (ne mogu se dvostruko ostvarivati sredstva za istu namjenu)
- da troškovi mladih sportaša nisu u cijelosti pokriveni raspoređenim (ugovorenim) sredstvima
- povijest i tradicija kluba
- međunarodni rezultat najviše europske razine
- sportski, turistički i gospodarski značaj.
Članak 33.
Programi prijavljeni na javni poziv za sufinanciranje programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2022. za koje se vrednovanjem utvrdi da ispunjavaju zajedničke i posebne kriterije uvrštavaju se u Plan sredstava za sufinanciranje Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba.
Mjerila za programiranje i financiranje Programa javnih potreba sportskih klubova nositelja sportske kvalitete za 2022. godinu
1. UVODNE NAPOMENE
Kod sustava natjecanja ovih sportskih klubova razlikuje se natjecateljska od planske godine, odnosno jedna natjecateljska sezona obuhvaća jesen jedne i proljeće druge kalendarske godine.
Ova mjerila vrijede za zimsko-proljetni dio sezone 2021. - 2022., dok najesen započinje natjecateljska sezona 2022. - 2023.
Nakon završetka zimsko-proljetne sezone trebalo bi sagledati troškove prema mjerilima te predložiti eventualnu izmjenu stavki s obzirom na njihovu realizaciju.
Jesenski dio sezone znatno je više opterećen troškovima nego proljetni jer je ispunjen međunarodnim natjecanjima gotovo svih klubova koji su se za njih kvalificirali. Tek zimska stanka pokazuje koji klubovi nastavljaju natjecanje i u kojem rangu.
2. OSNOVNI KRITERIJI ZA KLUBOVE NOSITELJE KVALITETE U MOMČADSKIM SPORTOVIMA
Nositelj kvalitete u momčadskom sportu je:
1. sportski klub koji ima kontinuitet europskih međunarodnih nastupa najmanje 3 sezone/puta u posljednjih 5 godina
ili
sportski klub koji u posljednjih 5 godina ima najmanje 3 trofeja (prvak države, osvajač kupa, osvajač regionalnog ili europskog natjecanja),
2. sportski klub iz I., II. i III. razreda sporta,
3. sportski klub koji je I., II. ili III. kategorije selekcije,
4. sportski klub koji ima razvijen sustav rada s mlađim dobnim kategorijama,
5. pozitivan revizijski uvid (iznad 3 milijuna kuna) ili reviziju (iznad 10 milijuna kuna) sukladno Zakonu o udrugama.
Slijedom navedenih osnovnih kriterija proizlazi sljedeća:
3. STRUČNI TIMOVI PO KLUBOVIMA
Sportske trenere angažiraju sportski klubovi koji s njima sklapaju ugovor o radu ili ugovor o međusobnoj suradnji (samostalna djelatnost - obrt), osim trenera seniora u nogometu.
Klubovima se priznaju stručni timovi ovisno o razvijenosti sustava natjecanja. To u stvarnosti znači da je broj trenera u profesionalnom angažmanu (s ugovorom) ovisan o broju momčadi u sustavu natjecanja, tako da će u svakom sportu broj trenera u sastavu stručnih timova biti različit. Tamo gdje je razvijeniji sustav natjecanja u mlađim uzrastima i ovisno o uspješnosti (igranje nacionalnih liga, županijskih ili gradskih), bit će priznat i veći broj trenera. Svaki trener mora ispunjavati propisane uvjete stručne spreme, a klub mora dokazati da ima zaposlenog trenera s odgovarajućom dokumentacijom.
Za viši doseg natjecanja nužni su i različiti sastavi u stručnim timovima (fizioterapeuti, treneri za fizičku pripremu, treneri pojedinih grupa specijalnosti i sl.).
Prilikom kandidiranja programa utvrdit će se broj trenera koji se priznaju sa statusom profesionalnoga odnosno amaterskog treniranja (osim za trenera seniora u nogometu).
4. RAZVOJNI PROGRAMI MLADIH U KLUBOVIMA NOSITELJIMA KVALITETE
Troškovi koji mogu biti priznati unutar kategorije Klubovi nositelji kvalitete su troškovi kako slijedi:
- Funkcionalna dijagnostika perspektivnih igrača
- Liječnička i fizijatrijska skrb (i s time povezani troškovi)
- Sportski psiholog
- Prehrana sportaša
- Provjera i oporavak igrača (korištenje cybex testa - fitness)
- Trenažna pomagala (golovi, lopte, mreže, markir majice, čunjići, kapice te ostala trenažna pomagala specifična za svaki sport)
- Sportska oprema za trenere (trenirka, majica, gaćice, kopačke, tenisice)
- Sportska oprema igrača za treniranje te briga o opremi, održavanje opreme (ekonom)
- Posebna oprema stručnog osoblja (liječnika, fizioterapeuta, medicinske potrepštine, gelovi, ulja), dodatna vitaminizacija, dodaci prehrani, psihološka priprema i sl.
- Putni troškovi i smještaj, troškovi najma objekta, troškovi vitaminizacije, troškovi bandaža, troškovi kotizacija, takse sucima, delegatima i liječniku, vozila hitne pomoći, osim ako isti nisu pokriveni od strane organizatora natjecanja u kojem se nositelj kvalitete natječe
- Troškovi trenera.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.