zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Pravila Gradske četvrti Trešnjevka-sjever

Pročišćeni tekst vrijedi od 07.12.2013. do 01.05.2017.

Službeni glasnik Grada Zagreba 6/2003, 8/2003, 17/2006, 6/2010, 24/2013

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

Pravila Gradske četvrti Trešnjevka – sjever (9/17) na snazi od 2.5.2017. u članku 52. propisuje:

"Danom stupanja na snagu ovih pravila prestaju važiti Pravila Gradske četvrti Trešnjevka - sjever (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/03, 8/03 - ispr., 17/06, 6/10 i 24/13)."

PREAMBULA

Pravila Gradske četvrti Trešnjevka-sjever (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 6/03, 8/03, 17/06, 6/10, 24/13)

Na temelju članka 61. stavka 4. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine 33/01) te članka 82. stavka 1. točke 1. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 20/01 - pročišćeni tekst), Vijeće Gradske četvrti Trešnjevka ‑ sjever na 15. sjednici, 4. srpnja 2002., donijelo je

PRAVILA

Gradske četvrti Trešnjevka - sjever

I. TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Gradska četvrt Trešnjevka - sjever određena Statutom Grada Zagreba (u nastavku teksta: Gradska četvrt), oblik je mjesne samouprave za dio područja Grada Zagreba preko koje građani sudjeluju u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na njihov život i rad.

Članak 2.

(1) Gradska četvrt osnovana je Statutom Grada Zagreba (u nastavku teksta: Statuta Grada).

(2) Statutom Grada Zagreba određeni su naziv, djelokrug i tijela Gradske četvrti.

(3) Granice područja, sjedište, način izbora tijela i obavljanje administrativnih poslova za rad Gradske četvrti, određuju se posebnim gradskim odlukama.

Članak 3.

Ovim se pravilima u skladu sa zakonom, Statutom Grada i gradskim odlukama, pobliže uređuje ustrojstvo Gradske četvrti te druga pitanja od značenja za Gradsku četvrt.

Članak 4.

Gradska četvrt obuhvaća dio područja naselja Zagreb, granica kojeg se kreće od tromeđe gradskih četvrti Trešnjevka - sjever, Črnomerec i Stenjevec, koja se nalazi na raskrižju ULICE KRALJA TOMISLAVA i ZAGREBAČKE CESTE, u smjeru jugozapada istočnom stranom ZAGREBAČKE CESTE sve do raskrižja sa ZAGREBAČKOM AVENIJOM i PETROVARADINSKOM ULICOM u tromeđi gradskih četvrti Trešnjevka - sjever, Trešnjevka - jug i Stenjevec. Skreće prema istoku južnom stranom ZAGREBAČKE AVENIJE, presijeca potok VRAPČAK te dolazi na granicu k.o. Vrapče - k.o. Rudeš po kojoj presijeca ZAGREBAČKU AVENIJU i nastavlja njezinom sjevernom stranom u smjeru istoka, napuštajući granicu k.o. Vrapče - k.o. Rudeš. Dolazi do SAVSKE CESTE koju kod objekta Savska cesta 108 okomito presijeca. Nastavlja njezinom istočnom stranom prema sjeveru do raskrižja s ULICOM ĐURE CRNATKA (CRNATKOVA). Dalje ide na sjeverozapad, presijeca SAVSKU CESTU i nastavlja južnom stranom JUKIĆEVE ULICE, zatim ULICOM VATROSLAVA JAGIĆA (JAGIĆEVA) i dolazi na sjevernu stranu željezničke pruge ZAGREB - LJUBLJANA koju prati prema zapadu do ZAGREBAČKE CESTE. Skreće prema jugozapadu istočnom stranom ZAGREBAČKE CESTE sve do raskrižja s ULICOM KRALJA TOMISLAVA, odnosno u tromeđi gradskih četvrti Trešnjevka - sjever, Črnomerec i Stenjevec.

Članak 5.

Sjedište Gradske četvrti je u Zagrebu Park Stara Trešnjevka 2.

Članak 6.

Gradska četvrt je pravna osoba.

Članak 7.

Gradsku četvrt zastupa predsjednik Vijeća Gradske četvrti.

Članak 8.

(1) Gradska četvrt ima pečat okruglog oblika, promjera 38 mm.

(2) Pečat Gradske četvrti ima u sredini grb Grada Zagreba. Uz gornji rub je tekst: Grad Zagreb, a uz donji rub tekst: Gradska četvrt Trešnjevka - sjever.

(3) Pečat Gradske četvrti čuva se u sjedištu Gradske četvrti, a upotrebljava se samo za ovjeru akata tijela Gradske četvrti.

II. TIJELA GRADSKE ČETVRTI

Članak 9.

(1) Tijela Gradske četvrti su Vijeće Gradske četvrti (u nastavku teksta: Vijeće) i predsjednik Vijeća.

(2) Članove Vijeća biraju građani s područja Gradske četvrti na temelju općeg biračkog prava, na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, na način propisan zakonom i gradskom odlukom.

Članak 10.

(1) Vijeće ima 19 članova.

(2) Mandat članova Vijeća traje četiri godine.

Članak 11.

Prava i dužnosti članova Vijeća započinju danom konstituiranja Vijeća.

Članak 12.

(1) Članovi Vijeća imaju prava i dužnosti osobito:

1. prisustvovati sjednicama Vijeća;

2. predlagati Vijeću razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga;

3. raspravljati i razjašnjavati se o svim pitanjima koja su na dnevnom redu Vijeća.

(2) Članovi Vijeća imaju i druga prava i dužnosti utvrđene poslovnikom o radu Vijeća.

Članak 12.a

(1) Član Vijeća ne može istodobno obnašati dužnost člana vijeća mjesnog odbora.

(2) Član Vijeća ne može istodobno biti predsjednik, potpredsjednik, tajnik i zamjenik tajnika Gradske skupštine, službenik i namještenik Stručne službe Gradske skupštine, gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika, pročelnik, zamjenik pročelnika te službenik i namještenik u upravnim tijelima Grada Zagreba, član upravnih tijela trgovačkih društava u vlasništvu Grada Zagreba ili u kojima Grad Zagreb ima većinski paket dionica ili udio, ravnatelj ustanove ili druge neprofitne pravne osobe kojoj je Grad Zagreb osnivač, niti obnašatelj neke od dužnosti navedenih u zakonu kojim je uređen postupak za izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Članak 12.b

(1) Osoba koja obnaša neku od nespojivih dužnosti, osim osoba kojima je odredbama zakona zabranjeno kandidiranje, može se kandidirati za člana Vijeća, a ako bude izabrana za člana Vijeća, do dana konstituiranja dužna je o obnašanju nespojive dužnosti, odnosno prihvaćanju dužnosti člana Vijeća, obavijestiti gradsko upravno tijelo nadležno za mjesnu samoupravu.

(2) Član Vijeća koji za trajanja mandata prihvati obnašanje nespojive dužnosti dužan je u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti o tome obavijestiti predsjednika Vijeća i gradsko upravno tijelo nadležno za mjesnu samoupravu, a mandat mu počinje mirovati protekom toga roka.

(3) Članu Vijeća koji ne dostavi obavijest iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, mandat miruje.

(4) Osobi koja se kandidirala i izabrana je istodobno na dužnost člana Vijeća i na dužnost člana vijeća mjesnog odbora, a nije postupila sukladno stavcima 1. i 2. ovoga članka, mandat miruje na objema izabranim dužnostima.

(5) Osoba iz stavka 4. ovoga članka nastavlja s obnašanjem dužnosti člana onoga vijeća za koje predsjedniku vijeća podnese pisani zahtjev za prestanak mirovanja mandata, a mirovanje mandata prestat će osmog dana od podnošenja pisanog zahtjeva.

(6) Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, član Vijeća iz članka 12.a stavka 2. ovih pravila nastavlja obnašati dužnost u Vijeću na temelju prestanka mirovanja mandata, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku vijeća u roku od 8 dana od prestanka obnašanja nespojive dužnosti, a mirovanje mandata prestaje mu osmog dana od podnošenja pisanog zahtjeva.

(7) Ako član Vijeća iz članka 12.a stavka 2. ovih pravila po prestanku obnašanja nespojive dužnosti ne podnese pisani zahtjev iz stavka 6. ovoga članka, smatrat će se da mu mandat miruje iz osobnih razloga.

Članak 12.c

(1) Član Vijeća ima pravo tijekom trajanja mandata staviti svoj mandat u mirovanje iz osobnih razloga podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku Vijeća i gradskome upravnom tijelu nadležnom za mjesnu samoupravu.

(2) Mirovanje mandata na temelju pisanog zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka počinje teći od dana dostave pisanog zahtjeva predsjedniku Vijeća, sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku, a ne može trajati kraće od šest mjeseci. Član Vijeća nastavlja s obnašanjem dužnosti na temelju prestanka mirovanja mandata, osmog dana od dostave obavijesti predsjedniku Vijeća.

(3) Nastavljanje obnašanja dužnosti člana Vijeća na temelju prestanka mirovanja mandata može se tražiti jedanput u tijeku mandata.

Članak 13.

(1) Članu Vijeća mandat prestaje u sljedećim slučajevima:

- ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke u skladu s pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,

- ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske odluke,

- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti sudske presude,

- ako mu prestane prebivalište na području gradske četvrti, odnosno mjesnog odbora, danom prestanka prebivališta,

- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo, danom prestanka državljanstva, sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo,

- smrću.

(2) Pisana ostavka člana Vijeća podnesena na način propisan stavkom 1. alinejom 1. ovoga članka treba biti zaprimljena najkasnije 3 dana prije zakazanog održavanja sjednice Vijeća. Pisana ostavka člana Vijeća treba biti ovjerena kod javnog bilježnika najranije 8 dana prije njezina podnošenja.

(3) Ostavka podnesena suprotno stavku 1. alineji 1. i stavku 2. ovoga članka ne proizvodi pravni učinak.

(4) Članu Vijeća kojem prestane hrvatsko državljanstvo, a za kojeg se utvrdi da je državljanin države članice Europske unije, mandat ne prestaje na temelju stavka 1. alineje 5. ovoga članka.

Članak 13.a

(1) Članovi Vijeća imaju zamjenike koji obnašaju tu dužnost ako članu Vijeća mandat miruje ili prestane prije isteka vremena na koje je izabran.

(2) Člana Vijeća izabranog na kandidacijskoj listi političke stranke zamjenjuje neizabrani kandidat s iste liste s koje je izabran i član kojem je mandat prestao ili mu miruje, a određuje ga politička stranka koja je bila predlagatelj liste.

(3) Člana Vijeća izabranog na kandidacijskoj listi dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s iste liste s koje je izabran i član kojemu je mandat prestao ili mu miruje, a određuju ga političke stranke sukladno sporazumu, odnosno ako sporazum nije zaključen, određuju ga dogovorno, a ako ne postignu dogovor, zamjenjuje ga prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste. O sklopljenom sporazumu kao i o postignutom dogovoru političke stranke dužne su obavijestiti gradsko upravno tijelo nadležno za mjesnu samoupravu.

(4) Člana Vijeća izabranog na kandidacijskoj listi grupe birača zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.

(5) Člana Vijeća izabranog na kandidacijskoj listi političke stranke koja je nakon provedenih izbora brisana iz registra političkih stranaka zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.

Članak 14.

(1) Vijeće obavlja samostalno sljedeće poslove:

1. donosi pravila Gradske četvrti;

2. donosi financijski plan i godišnji obračun;

3. odlučuje o raspolaganju imovinom Gradske četvrti;

4. donosi plan malih komunalnih akcija i utvrđuje prioritet u njihovoj realizaciji;

5. bira predsjednika i potpredsjednika Vijeća;

6. saziva mjesne zborove građana;

7. organizira i provodi civilnu zaštitu na području Gradske četvrti;

8. usklađuje rad mjesnih odbora;

9. donosi program rada i izvješće o radu;

10. donosi poslovnik o svom radu;

11. surađuje s drugim gradskim četvrtima na području Grada Zagreba, osobito sa susjednima;

12. surađuje s udrugama na svom području o pitanjima od interesa za građane Gradske četvrti;

13. obavlja i druge poslove utvrđene propisima.

(2) Pored poslova iz stavka 1. Vijeće:

1. predlaže koncept razvoja Gradske četvrti u okviru razvojnog plana Grada Zagreba;

2. predlaže rješenje od interesa za područje Gradske četvrti u postupcima izrade i donošenja prostornih i drugih planskih dokumenata i njihova ostvarenja;

3. prati stanje u komunalnoj infrastrukturi na području Gradske četvrti i predlaže programe razvoja komunalne infrastrukture;

4. brine se o uređivanju naselja, kvaliteti stanovanja, komunalnim objektima, infrastrukturi te obavljanju komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti od značenja za Gradsku četvrt;

5. brine se o zadovoljavanju potreba stanovnika na području predškolskog odgoja i obrazovanja, javnog zdravstva, socijalne skrbi, kulture, tehničke kulture i športa od značenja za Gradsku četvrt;

6. predlaže i prati mjere i akcije za zaštitu i unapređivanje okoliša te za poboljšanje uvjeta života;

7. predlaže mjere nakon razmatranja stanja sigurnosti i zaštite osoba, imovine i dobara na području Gradske četvrti;

8. predlaže mjere za učinkovitiji rad komunalnih službi;

9. predlaže osnivanje ustanova i djelatnosti brige o djeci predškolske dobi, obrazovanja, javnog zdravstva, socijalne skrbi, kulture, tehničke kulture i športa, prati rad ustanova u tim djelatnostima osnovanim radi zadovoljavanja potreba stanovnika na području Gradske četvrti te predlaže mjere za unapređivanje njihova rada;

10. predlaže imenovanje ulica, javnih prometnih površina, parkova, športskih terena, škola, vrtića, ustanova u kulturi i svih drugih objekata na području Gradske četvrti;

11. može predložiti područja mjesnih odbora na području Gradske četvrti;

12. predlaže promjenu područja Gradske četvrti, odnosno mjesnih odbora na području Gradske četvrti;

13. predlaže kandidate za suce porotnike.

(3) Pod malim komunalnim akcijama iz stavka 1. točke 4. ovog članka, podrazumijeva se gradnja, uređivanje i održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture i manjih javnih objekata kojima se poboljšava komunalni standard građana na području Gradske četvrti, a koji nisu obuhvaćeni drugim programom (manji dijelovi mjesne mreže za priključak na vodovod, kanalizaciju, plin, električnu energiju, distribuciju TV, zelene površine, parkovi i dječja igrališta, putovi, sporedne ceste i nogostupi, fontane i javni zdenci, vjerski, kulturni, športski i drugi javni objekti).

Članak 15.

Vijeće obavlja i druge poslove, što mu ih iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba povjeri Gradska skupština, a koji su od značenja za Gradsku četvrt.

Članak 16.

(1) Vijeće može održati sjednicu ako je nazočna većina članova Vijeća, a odlučuje većinom glasova nazočnih članova.

(2) Pravila Gradske četvrti, financijski plan i godišnji obračun, odluke o raspolaganju imovinom, plan malih komunalnih akcija, poslovnik o radu Vijeća Gradske četvrti i odluku o izboru predsjednika i potpredsjednika vijeća, Vijeće Gradske četvrti donosi većinom glasova svih vijeća.

(3) Vijeće poslovnikom može odrediti i druga pitanja o kojima odlučuje većinom glasova svih članova.

Članak 17.

(1) Vijeće može osnivati stalna i povremena radna tijela.

(2) Stalna radna tijela Vijeća razmatraju prijedloge akata te druga pitanja koja su na dnevnom redu Vijeća i o njima daju mišljenja i prijedloge.

Stalna radna tijela Vijeća mogu razmatrati i druga pitanja iz djelokruga Vijeća i predlagati Vijeću raspravu o njima te pripremati prijedloge akata iz svog djelokruga.

(3) Povremena radna tijela osnivaju se zbog razmatranja ili stručne obrade pojedinog pitanja, odnosno izrade prijedloga pojedinog akta.

Članak 18.

(1) Vijeće iz reda svojih članova, većinom glasova svih članova, bira predsjednika Vijeća i jednog potpredsjednika Vijeća, na vrijeme od četiri godine.

(2) Funkcije predsjednika, potpredsjednika i člana Vijeća su počasne.

(3) Članovi Vijeća imaju pravo na naknadu koju utvrđuje Gradska skupština Grada Zagreba.

Članak 19.

(1) Predsjednik Vijeća:

1. predstavlja Gradsku četvrt i Vijeće;

2. saziva sjednice Vijeća, predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama Vijeća i potpisuje akte Vijeća;

3. provodi i osigurava provođenje odluka Vijeća te izvješćuje o provođenju odluka Vijeća;

4. surađuje s gradonačelnikom i predsjednikom Gradske skupštine Grada Zagreba;

5. sudjeluje u radu koordinacije koja je sastavljena od gradonačelnika i predsjednika Gradske skupštine Grada Zagreba te predsjednika vijeća gradskih četvrti;

6. brine o provedbi akata što se odnose na rad Gradske četvrti;

7. sudjeluje u provođenju mjera civilne zaštite;

8. informira građane o pitanjima važnim za Gradsku četvrt;

9. koordinira rad predsjednika mjesnih odbora na području Gradske četvrti;

10. obavlja i druge poslove koje mu povjeri Vijeće.

(2) Predsjednik Vijeća odgovara za svoj rad Vijeću.

(3) Za obavljanje poslova iz samouprave djelokruga Grada Zagreba koji su povjereni Vijeću, predsjednik Vijeća odgovara gradonačelniku Grada Zagreba.

Članak 20.

(1) Potpredsjednik Vijeća:

1. zamjenjuje predsjednika Vijeća u slučaju njegove spriječenosti ili odsutnosti;

2. pomaže predsjedniku Vijeća u radu;

3. obavlja poslove iz djelokruga predsjednika Vijeća što mu ih povjeri predsjednik Vijeća.

(2) Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća, potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.

(3) Pri obavljanju povjerenih poslova potpredsjednik je dužan pridržavati se predsjednikovih uputa.

Članak 21.

(1) Predsjednik Vijeća saziva sjednicu Vijeća najmanje jedanput u dva mjeseca, a u srpnju i kolovozu samo iznimno.

(2) Predsjednik Vijeća dužan je sazivati sjednicu Vijeća ako to zatraži gradonačelnik, predsjednik Gradske skupštine ili trećina članova Vijeća, u roku od osam dana od dana dostave zahtjeva.

(3) Uz zahtjev za sazivanje sjednice podnositelj je dužan predložiti dnevni red sjednice i dostaviti materijal, odnosno prijedlog akta za raspravu i odlučivanje, ako ih već nisu dostavili ovlašteni predlagatelji.

(4) Ako predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u rokovima utvrđenim ovim pravilima, sjednicu će sazvati gradonačelnik, u roku od osam dana nakon isteka utvrđenih rokova.

Članak 22.

(1) Predsjednik i potpredsjednik Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije isteka vremena na koje su birani.

(2) Postupak za razrješenje predsjednika, odnosno potpredsjednika Vijeća može pokrenuti najmanje jedna trećina članova Vijeća ili gradonačelnik.

(3) Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen.

(4) O prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih članova Vijeća.

(5) Prijedlog za razrješenje može se podnijeti ako predsjednik, odnosno potpredsjednik:

1. ne sazove sjednicu u roku utvrđenom ovim pravilima i na zahtjev ovlaštenih podnositelja utvrđenih ovim pravilima;

2. svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća;

3. zloupotrijebi položaj ili prekorači ovlaštenja;

4. zakazanu sjednicu Vijeća, unatoč nazočnosti na njoj, ne želi voditi.

(6) Za utvrđivanje činjenica iz stavka 5. ovoga članka Vijeća može osnovati povjerenstvo.

(7) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka predsjednik je dužan sazvati sjednicu Vijeća u roku od 15 dana od dana podnošenja prijedloga za razrješenje, odnosno od dana dostave izvješća povjerenstva iz stavka 6. ovoga članka.

(8) Predsjednik i potpredsjednik Vijeća razriješeni su i kad im se izglasa nepovjerenje.

(9) Prijedlog za pokretanje pitanja povjerenja predsjedniku, odnosno potpredsjedniku, može podnijeti najmanje jedna trećina članova Vijeća. Predsjednik Vijeća dužan je sazvati sjednicu Vijeća u roku od osam dana od podnošenja prijedloga za pokretanje pitanja povjerenja. Odluka o izglasavanju nepovjerenja donosi se većinom glasova svih članova Vijeća.

Članak 23.

Vijeće Gradske četvrti, odnosno predsjednik Vijeća daju mišljenje gradonačelniku Grada Zagreba, odnosno gradskim upravnim tijelima u ostavljenom roku, o pitanjima o kojima su ta tijela, sukladno Statutu Grada Zagreba, dužna zatražiti njihovo mišljenje, odnosno koja su važna za Gradsku četvrt i u vezi su sa:

1. gospodarskim pitanjima;

2. planom uređivanja javnih površina;

3. osnutkom i premještanjem ustanova, trgovačkih društava i drugih službi;

4. uređivanjem prometa;

5. korekcijom granica;

6. utvrđivanjem uredovnoga radnog vremena;

7. priredbama na javnim cestama, trgovima i pješačkim zonama;

8. svim drugim pitanjima važnim za Gradsku četvrt.

Članak 24.

Predsjednik Vijeća dužan je izvijestiti Vijeće o pitanjima o kojima ga, sukladno Statutu Grada Zagreba, informiraju gradonačelnik Grada Zagreba i gradska upravna tijela, odnosno koja su u vezi sa:

1. planiranjem razvoja Grada;

2. programima gradske uprave;

3. zaštitom okoliša;

4. gradnjom objekata na području Gradske četvrti;

5. drugim pitanjima važnim za Gradsku četvrt.

Članak 25.

(1) Vijeće donosi plan malih komunalnih akcija i financijski plan u suradnji s mjesnim odborima.

(2) Vijeće je, prije odlučivanja ili utvrđivanja mišljenja o pitanjima važnim za pojedine mjesne odbore, dužno zatražiti mišljenje vijeća mjesnih odbora, odnosno predsjednika vijeća tih mjesnih odbora.

Članak 26.

(1) Nadzor nad zakonitošću rada tijela Gradske četvrti obavlja gradonačelnik Grada Zagreba.

(2) Gradonačelnik Grada Zagreba može raspustiti Vijeće ako ono učestalo krši Statut Grada Zagreba, pravila Gradske četvrti, poslovnik o radu, ne donese financijski plan ili godišnji obračun te ako ne obavlja povjerene mu poslove.

(3) Predsjednik Vijeća dužan je sve akte Vijeća dostaviti gradskom upravnom tijelu nadležnom za mjesnu samoupravu u roku od osam dana od donošenja.

III. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADSKE ČETVRTI

Članak 27.

Imovinu Gradske četvrti čine: novčana sredstva, pokretne stvari, nekretnine te prava i obveze Gradske četvrti.

Članak 28.

(1) Sredstva za rad vijeća gradskih četvrti, odnosno sredstva za obavljanje poslova koji su iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba povjereni vijećima gradskih četvrti, osiguravaju se u gradskom proračunu.

(2) Sredstva se u gradskom proračunu iskazuju posebno za svaku pojedinu gradsku četvrt i to po namjenama kao sredstva za rad vijeća gradske četvrti te sredstva za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba povjerenih vijeću gradske četvrti.

(3) Gradska skupština posebnom će odlukom utvrditi kriterije za utvrđivanje ukupne visine sredstava u gradskom proračunu za gradske četvrti te način i uvjete korištenja i raspolaganja sredstvima, a na temelju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba koji su im povjereni.

Članak 29.

Imovinom Gradske četvrti upravlja i raspolaže Vijeće u skladu sa zakonom, Statutom Grada Zagreba i ovim pravilima te u suradnji s vijećima mjesnih odbora na području Gradske četvrti.

IV. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE U ODLUČIVANJU I IZJAŠNJAVANJE GRAĐANA GRADSKE ČETVRTI

Članak 30.

Oblici neposrednog sudjelovanja u odlučivanju i izjašnjavanju građana Gradske četvrti o lokalnim poslovima iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba jesu: lokalni referendum, mjesni zborovi građana, predstavke, prijedlozi i pritužbe građana.

Lokalni referendum

Članak 31.

(1) O svakom pitanju iz samoupravnog djelokruga Grada Zagreba koji je od posebnog interesa za razvoj Grada Zagreba, odnosno Gradske četvrti ili za građane Grada Zagreba, odnosno Gradske četvrti, o kojem Gradska skupština ima pravo donijeti odluku, Gradska skupština ima pravo raspisati lokalni referendum.

(2) Lokalni referendum provodi se na način propisan zakonom.

Mjesni zborovi građana

Članak 32.

(1) Mjesni zborovi građana sazivaju se radi izjašnjavanja građana o pojedinim pitanjima od lokalnog značenja, raspravljanja o potrebama i interesima građana te davanje prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značenja.

(2) Na mjesnim zborovima građana imaju pravo sudjelovati birači koji imaju prebivalište na području za koje je sazvan mjesni zbor građana.

Članak 33.

(1) Mjesne zborove građana sazivaju vijeća mjesnih odbora, u skladu sa Statutom i ovim pravilima, radi raspravljanja o potrebama i interesima građana toga područja i davanja prijedloga za njihovo rješavanje.

(2) U slučaju raspuštanja vijeća mjesnog odbora, za područje tog mjesnog odbora mjesne zborove građana saziva Vijeće.

(3) Mjesne zborove građana može sazvati i Gradska skupština radi raspravljanja i izjašnjavanja građana o pitanjima od značenja za Grad Zagreb, odnosno o prijedlogu općeg akta. Mišljenje dobiveno od mjesnih zborova građana ne obvezuje Gradsku skupštinu.

(4) Mišljenje građana na mjesnim zborovima građana može zatražiti i gradonačelnik.

Članak 34.

(1) Mjesni zbor građana saziva se za cijelo područje mjesnog odbora ili njegov dio koji čini zasebnu cjelinu (dio naselja, stambeni blok i sl.).

(2) Zbor građana saziva se javnim upućivanjem poziva na način prikladan mjesnim prilikama.

(3) Javni se poziv može uputiti preko tiska i drugih sredstava javnog priopćavanja, oglašavanjem na oglasnim pločama u područnim uredima gradske uprave, u prostorima mjesne samouprave, na javnim objektima i na drugi prikladan način.

(4) Poziv za mjesni zbor sadrži mjesto i vrijeme održavanja mjesnog zbora te pitanja o kojima se građani izjašnjavaju.

Članak 35.

(1) Vijeće koje je sazvalo mjesni zbor građana dužno je organizirati i osigurati održavanje zbora.

(2) Mjesni zbor građana vodi predsjednik vijeća koje je sazvalo zbor, odnosno član vijeća kojega ono odredi.

Članak 36.

(1) Odluka donesena na mjesnom zboru građana obvezatna je za vijeće koje je sazvalo zbor.

(2) Tijela mjesne samouprave dužna su izvijestiti mjesne zborove građana o tome što je poduzeto u vezi s njihovim mišljenjima i prijedlozima.

Predstavke, prijedlozi i pritužbe građana

Članak 37.

(1) Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke, prijedloge i pritužbe Vijeću i predsjedniku Vijeća.

(2) Predstavke, prijedlozi i pritužbe moraju biti potpisani i na njima navedena imena i prezimena te adrese građana koji ih podnose, odnosno naziv i sjedište pravne osobe.

(3) Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su odgovoriti na prijedloge, predstavke i pritužbe u roku od šezdeset dana od dana njihova podnošenja.

(4) Predstavke, prijedloge i pritužbe imaju pravo podnositi građani koji imaju biračko pravo i prebivalište na području Gradske četvrti.

(5) Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su u sjedištu Gradske četvrti na vidnom mjestu osigurati potrebna tehnička i druga sredstva za podnošenje predstavki, prijedloga i pritužbi te omogućiti usmeno davanje predstavki, prijedloga i pritužbi.

Članak 38.

(1) Građani imaju pravo predlagati Vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz njegova djelokruga u skladu sa zakonom.

(2) O prijedlogu iz stavka 1. ovoga članka Vijeće mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje dvjesto birača upisanih u popis birača Gradske četvrti te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od primitka prijedloga.

V. AKTI GRADSKE ČETVRTI

Članak 39.

(1) Vijeće donosi pravila Gradske četvrti, poslovnik o radu Vijeća, zaključke i druge akte određene Statutom Grada Zagreba i ovim pravilima.

(2) Vijeće zaključkom utvrđuje prijedloge akata, zauzima stavove, izražava mišljenja, prihvaća izvješća i rješava druga pitanja iz svoje nadležnosti za koje nije predviđeno donošenje drugog akta.

Članak 40.

Postupak donošenja akata Vijeća propisuje se poslovnikom o radu Vijeća.

Članak 41.

(1) Akt Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.

(2) Potpisani izvornici akata čuvaju se u sjedištu Vijeća.

(3) Za izradu, potpisivanje i čuvanje izvornika odluke i drugog akta odgovorno je gradsko upravno tijelo za poslove mjesne samouprave.

Članak 42.

Pravila Gradske četvrti, poslovnik o radu Vijeća, financijski plan, godišnji obračun i plan malih komunalnih akcija te akti o izboru i imenovanju objavljuju se u Službenom glasniku Grada Zagreba.

VI. JAVNOST RADA I INFORMIRANJE

Članak 43.

(1) Djelovanje tijela Gradske četvrti je javno.

(2) Tijela Gradske četvrti dužna su upoznati javnost o obavljanju poslova iz svoga djelokruga i izvještavati je o svom radu preko sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladan način.

Članak 44.

Na sjednicama Vijeća omogućuje se nazočnost izvjestiteljima javnih glasila i građanima u skladu s Poslovnikom o radu Vijeća.

Članak 45.

Službene izjave za sredstva javnog priopćavanja daje predsjednik Vijeća i član Vijeća kojega Vijeće za to ovlasti.

Članak 46.

Bez nazočnosti javnosti održava se sjednica ili dio sjednice Vijeća na kojoj se raspravlja o materijalu koji je u skladu s propisima označen određenim stupnjem povjerljivosti i u drugim slučajevima ako tako Vijeće odluči.

Članak 47.

Ostvarivanje javnosti rada tijela Gradske četvrti pobliže se uređuje Poslovnikom o radu Vijeća.

VII. PROMJENA PRAVILA GRADSKE ČETVRTI

Članak 48.

(1) Prijedlog za promjenu Pravila Gradske četvrti može podnijeti najmanje trećina članova Vijeća .

(2) Prijedlog za promjenu Pravila upućuje se predsjedniku Vijeća.

Članak 49.

(1) O prijedlogu za promjenu Pravila Gradske četvrti Vijeće odlučuje većinom glasova svih članova.

(2) Ako Vijeće prihvati prijedlog za promjenu Pravila, provodi prethodnu raspravu u Vijeću.

(3) Ako Vijeće ne prihvati prijedlog za promjenu Pravila, isti se prijedlog ne može staviti na dnevni red prije isteka šest mjeseci od dana zaključenja rasprave o njemu.

(4) O izmjeni i dopuni Pravila Vijeće donosi odluku većinom glasova svih članova Vijeća.

VIII. ZAKLJUČNE ODREDBE

Članak 50.

Vijeće je dužno uskladiti Poslovnik o radu Vijeća s ovim pravilima u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovih pravila.

Članak 51.

Ova pravila stupaju na snagu osmog dana nakon objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija