zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za opću upravu i imovinsko-pravne poslove

Pročišćeni tekst vrijedi od 16.11.2023.

Narodne novine 35/2023

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za opću upravu i imovinsko-pravne poslove (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 35/23)

Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine 86/08, 61/11 i 112/19), na prijedlog pročelnika Gradskog ureda za opću upravu i imovinsko-pravne poslove, gradonačelnik Grada Zagreba, 26. listopada 2023., donosi

PRAVILNIK

o unutarnjem redu Gradskog ureda za opću upravu i imovinsko-pravne poslove

I. OPĆA ODREDBA

Članak 1.

Ovim se pravilnikom utvrđuje unutarnji red Gradskog ureda za opću upravu i imovinsko-pravne poslove (u nastavku teksta: Ured), način rada i upravljanje Uredom, unutarnje ustrojstvo, nazivi i djelokrug unutarnjih ustrojstvenih jedinica (u nastavku teksta: ustrojstvene jedinice) te upravljanje njima, sistematizacija radnih mjesta, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad Ureda.

Izrazi koji se koriste u ovom pravilniku, a imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški i ženski rod.

II. UNUTARNJE USTROJSTVO

Članak 2.

U Uredu se za obavljanje upravnih, stručnih i drugih poslova iz njegova djelokruga odnosno nadležnosti (u nastavku teksta: poslovi) ustrojavaju sljedeće ustrojstvene jedinice:

1.SEKTOR ZA UDRUGE I ZAKLADE

1.1. Odjel za registraciju udruga

1.2. Odjel za registre udruga i poslove nadzora nad prijavom podataka u registar udruga

1.3. Odjel za zaklade

2.SEKTOR ZA GRAĐANSKA STANJA

2.1. Odjel za građanska stanja Grada Zagreba

2.1.1. Središnji odsjek za sklapanje brakova i životnih partnerstava

2.1.2. Prvi područni odsjek (Črnomerec, Centar)

U Područnom odsjeku Črnomerec obavljaju se poslovi matičarstva za matična područja koja pokrivaju matični uredi Centar i Črnomerec, sukladno odredbama Uredbe o područjima matičnih ureda (NN 2/98).

2.1.3. Drugi područni odsjek (Dubrava)

2.1.4. Treći područni odsjek (Maksimir)

2.1.5. Četvrti područni odsjek (Medveščak)

2.1.6. Peti područni odsjek (Novi Zagreb)

2.1.7. Šesti područni odsjek (Peščenica, Trnje)

U Područnom odsjeku Peščenica obavljaju se poslovi matičarstva za matična područja koja pokrivaju matični uredi Peščenica i Trnje, sukladno odredbama Uredbe o područjima matičnih ureda (NN 2/98)

2.1.8. Sedmi područni odsjek (Sesvete)

2.1.9. Osmi područni odsjek (Susedgrad)

2.1.10. Deveti područni odsjek (Trešnjevka)

2.1.11. Odsjek za uredsko poslovanje matičarstva

U Prvom područnom uredu (Črnomerec, Centar), Trećem područnom uredu (Maksimir), Četvrtom područnom uredu (Medveščak), Šestom područnom uredu (Peščenica, Trnje), Sedmom područnom uredu (Sesvete), Osmom područnom uredu (Susedgrad) i Devetom područnom uredu (Trešnjevka) za obavljanje poslova iz djelokruga Odsjeka sistematiziraju se pojedinačni izvršitelji.

2.2. Odjel za središnje evidencije i registar birača

2.2.1. Središnji odsjek za matičarstvo i evidenciju birača koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj

2.2.2. Središnji odsjek za državljanstvo

2.2.3. Odsjek za vođenje registra birača Grada Zagreba

3. SEKTOR ZA BESPLATNU PRAVNU POMOĆ

3.1. Odjel za odobravanje besplatne pravne pomoći

3.2. Odjel za pružanje besplatne pravne pomoći

4. SEKTOR ZA UREDSKO POSLOVANJE

4.1. Odjel za poslove pisarnice, pismohrane i dostave

4.1.1. Odsjek za poslove pisarnice

4.1.1.1. Pododsjek za poslove središnje pisarnice

4.1.1.2. Područni pododsjek Centar

4.1.1.3. Područni pododsjek Črnomerec

4.1.1.4. Područni pododsjek Dubrava

4.1.1.5. Područni pododsjek Maksimir

4.1.1.6. Područni pododsjek Medveščak

4.1.1.7. Područni pododsjek Novi Zagreb

4.1.1.8. Područni pododsjek Peščenica

4.1.1.9. Područni pododsjek Sesvete

4.1.1.10. Područni pododsjek Susedgrad

4.1.1.11. Područni pododsjek Trešnjevka

4.1.1.12. Područni pododsjek Trnje

4.1.2. Odsjek za poslove pismohrane

4.1.3. Odsjek za poslove dostave

4.2. Odjel za praćenje i razvoj uredskog poslovanja

5.SEKTOR ZA IMOVINSKO-PRAVNE POSLOVE

5.1. Odjel za naknade i izvlaštenja

5.1.1. Prvi područni odsjek (Centar, Črnomerec)

5.1.2. Drugi područni odsjek (Maksimir, Medveščak)

5.1.3. Treći područni odsjek (Trešnjevka, Trnje, Peščenica)

5.1.4. Četvrti područni odsjek (Novi Zagreb)

5.1.5. Peti područni odsjek (Dubrava)

5.1.6. Šesti područni odsjek (Susedgrad)

5.1.7. Sedmi područni odsjek (Sesvete)

5.1.8. Odsjek za izračun naknade i dokumentaciju

5.2. Odjel za stambene poslove i status prognanika, izbjeglica i povratnika

Članak 3.

Izvan ustrojstvenih jedinica Ureda obavljaju se poslovi pomoćnika pročelnika, višeg stručnog savjetnika pročelnika za pravna pitanja naknade i izvlaštenja, višeg stručnog savjetnika za financijske poslove, stručnog savjetnika za financijske poslove, računovodstvenog referenta i administrativnog tajnika.

III. DJELOKRUG USTROJSTVENIH JEDINICA

1. SEKTOR ZA UDRUGE I ZAKLADE

Članak 4.

Sektor za udruge i zaklade obavlja poslove u vezi s provođenjem postupka registracije udruga Republike Hrvatske i stranih udruga u Republici Hrvatskoj, u vezi s vođenjem Registra udruga Republike Hrvatske i Registra stranih udruga u Republici Hrvatskoj za udruge sa sjedištem u Gradu Zagrebu u elektroničkom obliku, u vezi s vođenjem zbirki isprava za svaku udrugu upisanu u navedene registre, u vezi s izdavanjem izvadaka iz registara neovisno o sjedištu upisanih udruga, poslove u vezi s provođenjem postupka registracije zaklada Republike Hrvatske i stranih zaklada u Republici Hrvatskoj, u vezi s vođenjem Registra zaklada Republike Hrvatske i Registra stranih zaklada u Republici Hrvatskoj za zaklade sa sjedištem u Gradu Zagrebu u elektroničkom obliku, u vezi s vođenjem zbirki isprava za svaku zakladu upisanu u navedene registre, u vezi s izdavanjem izvadaka iz registara neovisno o sjedištu upisanih zaklada, te poslove provođenja nadzora nad prijavom podataka u registar udruga i nadzora nad prijavom podataka u registar zaklada te druge poslove iz djelokruga Sektora.U Sektoru za udruge i zaklade poslove obavljaju:

1.1. Odjel za registraciju udruga

U Odjelu za registraciju udruga obavljaju se poslovi vođenja postupaka u vezi s upisom u registre udruga, upisom promjena podataka u registre udruga i upisom statusnih promjena, prestanka djelovanja udruga i pokretanju likvidacijskog postupka te prestanku postojanja udruga po skraćenom postupku i postupak brisanja udruga iz registra udruga te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

1.2. Odjel za registre udruga i poslove nadzora nad prijavom podataka u registar udruga

U Odjelu za registre udruga i poslove nadzora nad prijavom podataka u registar udruga obavljaju se poslovi u vezi s vođenjem Registra udruga Republike Hrvatske i Registra stranih udruga u Republici Hrvatskoj za udruge sa sjedištem u Gradu Zagrebu u elektroničkom obliku te s razvrstavanjem udruga prema obliku udruživanja, ciljanim skupinama i prema djelatnostima kojima se ostvaruju ciljevi propisani statutom udruge, poslovi u vezi s vođenjem zbirki isprava za svaku udrugu upisanu u navedene registre, u vezi s izdavanjem izvadaka iz istih za sve udruge upisane u registar neovisno o njihovom sjedištu, skeniranjem statuta udruga i njegovih promjena upisanih u registar udruga radi objavljivanja na mrežnoj stranici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za opću upravu, provođenjem nadzora nad prijavom podataka u registar udruga i poduzimanje propisanih mjera te poslovi davanja na uvid podataka iz zbirke isprava osobama koje za to imaju pravni interes te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

1.3. Odjel za zaklade

U Odjelu za zaklade obavljaju se poslovi vođenja postupaka u vezi s upisom u registre zaklada, upisom promjena podataka u registre zaklada i upisom statusnih promjena, prestanka djelovanja zaklada i pokretanju likvidacijskog postupka te prestanku postojanja zaklada po skraćenom postupku i postupak brisanja zaklada iz registra zaklada, poslovi u vezi s vođenjem Registra zaklada Republike Hrvatske i Registra stranih zaklada u Republici Hrvatskoj za zaklade sa sjedištem u Gradu Zagrebu u elektroničkom obliku, poslovi u vezi s vođenjem zbirki isprava za svaku zakladu upisanu u navedene registre, u vezi s izdavanjem izvadaka iz istih za sve zaklade upisane u registar neovisno o njihovom sjedištu, skeniranjem statuta zaklada i njegovih promjena upisanih u registar zaklada radi objavljivanja na mrežnoj stranici središnjeg tijela državne uprave nadležnog za opću upravu, provođenjem nadzora nad prijavom podataka u registar zaklada i poduzimanje propisanih mjera te poslovi davanja na uvid podataka iz zbirke isprava osobama koje za to imaju pravni interes te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

2. SEKTOR ZA GRAĐANSKA STANJA

Članak 5.

Sektor za građanska stanja obavlja poslove sklapanja brakova i životnih partnerstava osoba istog spola, poslove vezane uz građanska stanja prvog stupnja koji se odnose na promjene osobnog imena, naknadne upise, ispravke, dopune i poništenje upisa u državnim maticama, vođenja državnih matica, osnivanja posebnog matičnog arhiva, vođenja posebnoga urudžbenog zapisnika za spise državnih matica, vođenja i ažuriranja evidencije birača koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, vođenja evidencije o hrvatskom državljanstvu i Središnje evidencije o hrvatskom državljanstvu, vođenja i ažuriranja registra birača Grada Zagreba, vođenja evidencije birača državljana država članica Europske unije koji ostvaruju biračko pravo u Republici Hrvatskoj, te izdavanja uvjerenja odnosno drugih isprava o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija ako je to zakonom određeno te druge poslove iz djelokruga Sektora.

U Sektoru za građanska stanja poslove obavljaju:

2.1. Odjel za građanska stanja Grada Zagreba

U Odjelu za građanska stanja Grada Zagreba obavljaju se poslovi sklapanja brakova i životnih partnerstava osoba istog spola, u službenim prostorijama i izvan službenih prostorija u Gradu Zagrebu, koordinacije poslova u vezi sa sklapanjem brakova, vođenja matice vjenčanih diplomatskih misija / konzularnih ureda predanih od strane nadležnog Ministarstva i izdavanje isprava iz istih, poslovi vezani uz građanska stanja prvog stupnja koji se odnose na promjene osobnog imena, naknadne upise, ispravke, dopune i poništenje upisa u državnim maticama, vođenje državnih matica i knjige državljana, izdavanje isprava iz istih, poslovi u vezi sklapanja brakova u vjerskom obliku, sklapanje brakova u građanskom obliku, osnivanje i vođenje posebnog matičnog arhiva, te osnivanje i vođenje posebnog urudžbenog zapisnika za spise državnih matica te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

2.1.1. Središnji odsjek za sklapanje brakova i životnih partnerstava

U Središnjem odsjeku za sklapanje brakova i životnih partnerstava obavljaju se poslovi sklapanja brakova i životnih partnerstava osoba istog spola u službenim prostorijama i izvan službenih prostorija u Gradu Zagrebu, koordinacije poslova u vezi s održavanjem sklapanja brakova i životnih partnerstava osoba istog spola u službenim prostorijama i izvan službenih prostorija Grada Zagreba, izrade mjesečnih izvješća o sklopljenim brakovima i životnim partnerstvima izvan službenih prostorija Grada Zagreba, vođenja registra životnog partnerstva, vođenja matice vjenčanih diplomatskih misija/konzularnih ureda predanih od strane nadležnog Ministarstva i izdavanje isprava iz matica i registra, izdavanja uvjerenja odnosno drugih isprava o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija ako je to zakonom određeno te drugi poslovi iz djelokruga Središnjeg odsjeka.

2.1.2. do 2.1.10. Područni odsjeci

U područnim odsjecima obavljaju se poslovi vezani uz građanska stanja prvog stupnja koji se odnose na promjene osobnog imena, naknadne upise, ispravke, dopune i poništenje upisa u državnim maticama, vođenje državnih matica i knjige državljana, vođenje registra životnog partnerstva, izdavanje isprava iz istih, poslovi u vezi sklapanja brakova u vjerskom obliku, životnog partnerstva te sklapanje brakova u građanskom obliku te drugi poslovi iz djelokruga područnih odsjeka.

2.1.11. Odsjek za uredsko poslovanje matičarstva

U Odsjeku za uredsko poslovanje matičarstva obavljaju se poslovi vođenja posebnog urudžbenog zapisnika za državne matice, osnivanja i vođenja posebnog matičnog arhiva, praćenja unosa podataka u uredske evidencije, sudjelovanja u poboljšanju rada aplikacije uredskog poslovanja te sudjelovanja u predlaganju njezine nadogradnje prema nadležnom Ministarstvu, poslovi vezani uz pripremu za odabiranje arhivskog gradiva i izlučivanje registraturnog gradiva, zaštite i vrednovanja gradiva iz djelokruga Odjela te drugi poslovi iz djelokruga Odsjeka.

2.2. Odjel za središnje evidencije i registar birača

U Odjelu za središnje evidencije i registar birača obavljaju se poslovi vezani uz građanska stanja prvog stupnja koji se odnose na promjene osobnog imena za hrvatske državljane koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, naknadne upise, ispravke, dopune i poništenje upisa u državnim maticama i registru birača, vođenje državnih matica za hrvatske državljane za koje su činjenice rođenja, sklapanja brakova ili smrti nastale u inozemstvu a nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, vođenje i ažuriranje središnje evidencije birača za hrvatske državljane koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, provođenje postupka aktivne registracije, davanje suglasnosti za izdavanje potvrde i izdavanje potvrda iz istog, osnivanje i vođenje posebnog matičnog arhiva, vođenje središnje evidencije o hrvatskom državljanstvu, vođenje knjige državljana Grada Zagreba za upisane do 1. siječnja 1992. i izdavanje isprava iz istih, poslovi vođenja i ažuriranja registra birača Grada Zagreba, provođenje postupka privremenog upisa i ispisa iz registra birača, provođenja prethodne registracije, izdavanja potvrda iz registra i popisa birača Grada Zagreba, te vođenja evidencije birača državljana država članica Europske unije koji ostvaruju biračko pravo u Republici Hrvatskoj te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

2.2.1. Središnji odsjek za matičarstvo i evidenciju birača koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj

U Središnjem odsjeku za matičarstvo i evidenciju birača koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj obavljaju se poslovi vođenja državnih matica za hrvatske državljane za koje su činjenice rođenja, sklapanja brakova i smrti nastale u inozemstvu, a osobe nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, izdavanja isprava iz istih, vođenja posebnog matičnog arhiva, vođenje i ažuriranje središnje evidencije birača za hrvatske državljane koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj, te provođenja postupka aktivne registracije, davanja suglasnosti za izdavanje potvrde i izdavanje potvrda iz istog te drugi poslovi iz djelokruga Središnjeg odsjeka.

2.2.2. Središnji odsjek za državljanstvo

U Središnjem odsjeku za državljanstvo obavljaju se poslovi vođenja knjige državljana osoba upisanih do 1. siječnja 1992., vođenja središnje evidencije o hrvatskom državljanstvu i izdavanje isprava iz istih, te osnivanja i vođenja arhiva knjige državljana te drugi poslovi iz djelokruga Središnjeg odsjeka.

2.2.3. Odsjek za vođenje registra birača Grada Zagreba

U Odsjeku za vođenje registra birača Grada Zagreba obavljaju se poslovi vođenja i ažuriranja registra birača Grada Zagreba, provođenja postupka privremenog upisa i ispisa iz registra birača, provođenja prethodne registracije, izdavanja potvrda iz registra i popisa birača Grada Zagreba, te vođenja evidencije birača državljana država članica Europske unije koji ostvaruju biračko pravo u Republici Hrvatskoj te drugi poslovi iz djelokruga Odsjeka.

U Odjelu za središnje evidencije i registar birača izvan ustrojstvenih jedinica obavljaju se poslovi stručnog suradnika za središnje evidencije i višeg stručnog referenta za središnje evidencije.

3. SEKTOR ZA BESPLATNU PRAVNU POMOĆ

Članak 6.

Sektor za besplatnu pravnu pomoć obavlja poslove u vezi s provođenjem postupka odobravanja korištenja besplatne pravne pomoći građanima, kao i postupke pružanja primarne pravne pomoći te druge poslove iz djelokruga Sektora.

U Sektoru za besplatnu pravnu pomoć poslove obavljaju:

3.1. Odjel za odobravanje besplatne pravne pomoći

U Odjelu za odobravanje besplatne pravne pomoći obavljaju se poslovi vezani uz odobravanje primarne pravne pomoći i sekundarne pravne pomoći, te poslovi u vezi s oslobođenjem od plaćanja sudskih pristojbi i oslobađanjem od plaćanja troškova sudskog postupka, hrvatskim i stranim državljanima te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

3.2. Odjel za pružanje besplatne pravne pomoći

U Odjelu za pružanje besplatne pravne pomoći obavljaju se poslovi pružanja primarne pravne pomoći radi davanja pravnih savjeta i sastavljanja podnesaka pred javnopravnim tijelima u postupcima koji se odnose na statusna prava građana, utvrđivanja prava i obveza iz mirovinskog i/ili zdravstvenog osiguranja, utvrđivanja prava i obveza iz sustava socijalne skrbi te u drugim upravnim postupcima te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

U Sektoru za besplatnu pravnu pomoć izvan ustrojstvenih jedinica obavljaju se poslovi računovodstvenog referenta i stručnog referenta za dokumentaciju.

4. SEKTOR ZA UREDSKO POSLOVANJE

Članak 7.

Sektor za uredsko poslovanje obavlja poslove iz djelokruga uredskog poslovanja sukladno propisima koji uređuju to područje za sva gradska upravna tijela te predlaže mjere za ujednačavanje i standardiziranje procesa rada iz svog djelokruga te druge poslove iz djelokruga Sektora.

U Sektoru za uredsko poslovanje poslove obavljaju:

4.1. Odjel za poslove pisarnice, pismohrane i dostave

U Odjelu za poslove pisarnice, pismohrane i dostave obavljaju se poslovi primanja i pregleda pismena i pošiljki, upisivanja u evidencije uredskog poslovanja, raspoređivanja, razvrstavanja, dostavljanja predmeta i pismena u rad; pružanja uputa građanima i drugim strankama u vezi s podnošenjem zahtjeva i drugih podnesaka upravnim i drugim tijelima Grada Zagreba; odlaganja, čuvanja, organiziranja, korištenja, obrade i osiguravanja sređenosti arhivskog i dokumentarnog gradiva; pripremnih radnji u postupku odabiranja arhivskoga gradiva radi predaje nadležnom arhivu i izlučivanja dokumentarnog gradiva; izdavanja i dostavljanja predmeta na uvid i korištenja pohranjenih predmeta, odnosno pojedinih akata i dokumenata iz predmeta; vođenja propisanih evidencija; izdavanja ovjerovljenih prijepisa i preslika akata iz pismohrane, pretvorbe pohranjenog dokumentarnog i arhivskog gradiva iz fizičkog u digitalni oblik; prikupljanja podataka i sudjelovanja u izradi izvješća koja su propisana zakonom i drugim propisima; sudjelovanja u pripremi izrade prijedloga Plana klasifikacijskih oznaka, Plana brojčanih oznaka ustrojstvenih jedinica gradskih upravnih tijela, Pravila za upravljanje dokumentarnim gradivom te Popisa dokumentarnog gradiva s rokovima čuvanja; predlaganja donošenja općih i pojedinačnih akata iz područja uredskog poslovanja; predlaganja mjera za ujednačavanje i standardiziranje procesa rada iz svog djelokruga; praćenja propisa iz područja uredskog poslovanja, zaštite i čuvanja dokumentarnog i arhivskog gradiva, suradnje s nadležnim arhivom; vanjske i unutarnje dostave i otpreme akata i pošiljaka, vođenje propisanih evidencija te unosa podataka u propisane evidencije uredskog poslovanja te vodi evidencije za pružatelje usluga i usluga otpreme pošte te pretraživanja popisa otpremljenih pošiljki te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

4.1.1. Odsjek za poslove pisarnice

U Odsjeku za poslove pisarnice obavljaju se poslovi primanja i pregleda pismena i pošiljki, upisivanja u evidencije uredskog poslovanja, raspoređivanja, razvrstavanja, dostavljanja predmeta i pismena u rad; pružanja uputa građanima i drugim strankama u vezi s podnošenjem zahtjeva i drugih podnesaka upravnim i drugim tijelima Grada Zagreba; primanja podnesaka stranaka usmeno na zapisnik; pretvaranja fizički primljenih podnesaka u elektronički oblik; sudjelovanja u praćenju i razvoju informacijskog sustava uredskog poslovanja iz djelokruga Odsjeka, prikupljanja podataka i sudjelovanja u izradi izvješća koja su propisana zakonom i drugim propisima, sudjelovanja u pripremi izrade prijedloga Plana klasifikacijskih oznaka, Plana brojčanih oznaka ustrojstvenih jedinica gradskih upravnih tijela, Pravila za upravljanje dokumentarnim gradivom te Popisa dokumentarnog gradiva s rokovima čuvanja; praćenja propisa iz područja uredskog poslovanja, sudjeluje u izradi prijedloga općih i pojedinačnih akata iz djelokruga te drugi poslovi iz djelokruga Odsjeka.

4.1.1.1. Pododsjek za poslove središnje pisarnice

U Pododsjeku za poslove središnje pisarnice obavljaju se poslovi primanja i pregleda pismena i pošiljki, upisivanja u evidencije uredskog poslovanja, raspoređivanja, razvrstavanja, dostavljanja predmeta i pismena u rad; pružanja uputa i davanja informacija građanima u svezi podnošenja zahtjeva upravnim i drugim tijelima Grada Zagreba; zaprimanja podnesaka stranaka usmeno na zapisnik; pretvaranja fizički primljenih podnesaka u elektronički oblik te drugi poslovi iz djelokruga Pododsjeka.

4.1.1.2. do 4.1.1.12. Područni pododsjeci

U područnim pododsjecima obavljaju se poslovi primanja i pregleda pismena i pošiljki, upisivanja u evidencije uredskog poslovanja, raspoređivanja, razvrstavanja, dostavljanja predmeta i pismena u rad; pružanja uputa i davanja informacija građanima u svezi podnošenja zahtjeva upravnim i drugim tijelima Grada Zagreba; zaprimanja podnesaka stranaka usmeno na zapisnik; pretvaranja fizički primljenih podnesaka u elektronički oblik te drugi poslovi iz djelokruga područnih pododsjeka.

4.1.2. Odsjek za poslove pismohrane

U Odsjeku za poslove pismohrane obavljaju se poslovi odlaganja, čuvanja, organiziranja, korištenja, obrade i osiguravanja sređenosti arhivskog i dokumentarnog gradiva; pripremnih radnji u postupku odabiranja arhivskoga gradiva radi predaje nadležnom arhivu i izlučivanja dokumentarnog gradiva; izdavanja ili ponovnog otvaranja predmeta koji su u pismohrani u fizičkom obliku, izdavanja na uvid i korištenja pohranjenih predmeta, odnosno pojedinih akata i dokumenata iz predmeta; vođenja propisanih evidencija; izdavanja ovjerenih preslika akata iz pismohrane, pretvorbe pohranjenog dokumentarnog i arhivskog gradiva iz fizičkog u digitalni oblik; prikupljanja podataka i sudjelovanja u izradi izvješća koja su propisana zakonom i drugim propisima; sudjelovanja u pripremi izrade prijedloga Plana klasifikacijskih oznaka i Plana brojčanih oznaka ustrojstvenih jedinica gradskih upravnih tijela te izrade, Pravila za upravljanje dokumentarnim gradivom Grada Zagreba i Popisa dokumentarnog gradiva s rokovima čuvanja; praćenja propisa iz područja uredskog poslovanja, zaštite i čuvanja dokumentarnog i arhivskog gradiva; suradnje s nadležnim arhivom, sudjelovanja u izradi prijedloga općih i pojedinačnih akata iz djelokruga te drugi poslovi iz djelokruga Odsjeka.

4.1.3. Odsjek za poslove dostave

U Odsjeku za poslove dostave obavljaju se poslovi vanjske i unutarnje dostave i otpreme akata i pošiljaka u fizičkom obliku, vođenje propisanih evidencija, unosa podataka u propisane evidencije te drugi poslovi iz djelokruga Odsjeka.

4.2. Odjel za praćenje i razvoj uredskog poslovanja

U Odjelu za praćenje i razvoj uredskog poslovanja obavljaju se poslovi praćenja usklađenosti i razvoja informacijskog sustava uredskog poslovanja s propisima iz područja uredskog poslovanja; praćenja usklađenosti povezivanja i razmjene podataka informacijskog sustava uredskog poslovanja s drugim informacijskim sustavima koji se zasebno vode za određena upravna područja s propisima iz područja uredskog poslovanja; praćenja usklađenosti povezivanja razmjene podataka s informacijskim sustavom za nadzor nad provedbom zakona kojim se uređuje upravni postupak; sudjelovanja u dodjeli prava pristupa informacijskom sustavu uredskog poslovanja; prikupljanja podataka i izrada izvještaja koji su propisani zakonom i drugim propisima; izrade prijedloga Plana klasifikacijskih oznaka, Plana brojčanih oznaka ustrojstvenih jedinica gradskih upravnih tijela Grada Zagreba; Pravila za upravljanje dokumentarnim gradivom Grada Zagreba i Popisa dokumentarnog gradiva s rokovima čuvanja; provođenja postupka upisa propisanih podataka u Popis brojčanih oznaka javnopravnih tijela za pravne osobe s javnim ovlastima kojima je osnivač Grad Zagreb prema sjedištu pravne osobe; daje mišljenja u vezi sa sadržajem natpisnih ploča i akata Grada Zagreba; provodi postupak radi nabave i izrade pečata i žigova s grbom Republike Hrvatske; predlaganja donošenja općih i pojedinačnih akata iz područja uredskog poslovanja; predlaganja mjere za ujednačavanje i standardiziranje procesa rada iz područja uredskog poslovanja te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

U Sektoru za uredsko poslovanje izvan ustrojstvenih jedinica obavljaju se poslovi stručnog referenta za dokumentaciju.

5. SEKTOR ZA IMOVINSKO-PRAVNE POSLOVE

Članak 8.

Sektor za imovinsko-pravne poslove obavlja upravne poslove prvog stupnja i druge stručne poslove, koji se odnose na: utvrđivanje prava na naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; izdavanje uvjerenja o pokrenutom postupku naknade za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; izdavanje uvjerenja i očitovanja o činjenicama jesu li određene nekretnine obuhvaćene podnesenim zahtjevima za naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; u stvarima koji se odnose na utvrđivanje vlasništva Republike Hrvatske na oduzetim nekretninama za koje nije podnesen zahtjev za naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine ili je pravomoćno odbijen ili odbačen; izvlaštenje nekretnina (potpuno i nepotpuno izvlaštenje); provođenje osiguranja dokaza o stanju i vrijednosti nekretnina za koje se predlaže izvlaštenje; davanje odobrenja korisniku izvlaštenja za obavljanje pripremnih radnji; donošenje rješenja o izvlaštenju, privremenog rješenja o izvlaštenju, rješenja o zahtjevu za stupanje u posjed izvlaštene nekretnine u tijeku postupka izvlaštenja; određivanje naknade za izvlaštene nekretnine i sklapanje nagodbi sa snagom izvršne isprave; određivanje naknade za nekretnine koje se po posebnom propisu smatraju izvlaštenima; prikupljanje zemljišnoknjižnih i katastarskih podataka, poslove iz stambenog područja, poslove rješavanja statusa prognanika, izbjeglica i povratnika, rješavanja neupravnih predmeta iz djelokruga Sektora te druge poslove iz djelokruga Sektora.

U Sektoru za imovinsko-pravne poslove poslove obavljaju:

5.1. Odjel za naknade i izvlaštenja

U Odjelu za naknade i izvlaštenja obavljaju se poslovi vezani uz zauzimanje pravnih stajališta radi ujednačene primjene prava u rješavanju i upravni poslovi prvog stupnja koji se odnose na: utvrđivanje prava na naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; izdavanje uvjerenja o pokrenutom postupku naknade za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; izdavanje uvjerenja i očitovanja o činjenicama jesu li određene nekretnine obuhvaćene podnesenim zahtjevima za naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; u stvarima koji se odnose na utvrđivanje vlasništva Republike Hrvatske na oduzetim nekretninama za koje nije podnesen zahtjev za naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine ili je pravomoćno odbijen ili odbačen; izvlaštenje nekretnina (potpuno i nepotpuno izvlaštenje); provođenje osiguranja dokaza o stanju i vrijednosti nekretnina za koje se predlaže izvlaštenje; davanje odobrenja korisniku izvlaštenja za obavljanje pripremnih radnji; donošenje rješenja o izvlaštenju, privremenog rješenja o izvlaštenju, rješenja o zahtjevu za stupanje u posjed izvlaštene nekretnine u tijeku postupka izvlaštenja; određivanje naknade za izvlaštene nekretnine i sklapanje nagodbi sa snagom izvršne isprave; određivanje naknade za nekretnine koje se po posebnom propisu smatraju izvlaštenima, prikupljanje zemljišnoknjižnih i katastarskih podataka, rješavanja neupravnih predmeta te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

5.1.1. do 5.1.7. Područni odsjeci

U područnim odsjecima obavljaju se upravni poslovi prvog stupnja koji se odnose na: utvrđivanje prava na naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; izdavanje uvjerenja o pokrenutom postupku naknade za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; izdavanje uvjerenja i očitovanja o činjenicama jesu li određene nekretnine obuhvaćene podnesenim zahtjevima za naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine; u stvarima koji se odnose na utvrđivanje vlasništva Republike Hrvatske na oduzetim nekretninama za koje nije podnesen zahtjev za naknadu za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine ili je pravomoćno odbijen ili odbačen; izvlaštenje nekretnina (potpuno i nepotpuno izvlaštenje); provođenje osiguranja dokaza o stanju i vrijednosti nekretnina za koje se predlaže izvlaštenje; davanje odobrenja korisniku izvlaštenja za obavljanje pripremnih radnji; donošenje rješenja o izvlaštenju, privremenog rješenja o izvlaštenju, rješenja o zahtjevu za stupanje u posjed izvlaštene nekretnine u tijeku postupka izvlaštenja; određivanje naknade za izvlaštene nekretnine i sklapanje nagodbi sa snagom izvršne isprave; određivanje naknade za nekretnine koje se po posebnom propisu smatraju izvlaštenima, prikupljanje zemljišnoknjižnih i katastarskih podataka, i u drugim upravnim predmetima sukladno posebnim propisima, zauzimanja pravnih stajališta zbog ujednačene primjene prava u rješavanju upravnih stvari, rješavanja neupravnih predmeta te drugi poslovi iz djelokruga područnih odsjeka.

5.1.8. Odsjek za izračun naknade i dokumentaciju

U Odsjeku za izračun naknade i dokumentaciju obavljaju se poslovi prikupljanja, sistematiziranja i analiziranja zemljišnoknjižnih i katastarskih podataka za nekretnine koje su predmet izvlaštenja ili predmet naknade za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine, izrade izračuna naknade i poslovi pružanja stručne geodetske pomoći u postupcima naknade za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine te drugi poslovi iz djelokruga Odsjeka.

5.2. Odjel za stambene poslove i status prognanika, izbjeglica i povratnika

U Odjelu za stambene poslove obavljaju se poslovi rješavanja u upravnim postupcima iz stambenog područja temeljem Zakona o najmu stanova i Zakona o stambenim odnosima, postupcima radi naknade štete sukladno Zakonu o odgovornosti za štetu nastalu uslijed terorističkih akata i javnih demonstracija, poslovi izvršenja rješenja donesena temeljem tih Zakona, vođenja popisa stanova danih u najam, najmodavaca, najmoprimaca i visine najamnina, izračunavanja visine zaštićene najamnine na zahtjev najmodavaca, prvostupanjskog rješavanja po podnesenim zahtjevima za utvrđivanje statusnih prava izbjeglica, prognanika i povratnika temeljem Zakona o statusu prognanika i izbjeglica, prvostupanjski upravni postupci rješavanja zahtjeva za stambeno zbrinjavanje sukladno Zakonu o stambenom zbrinjavanju na potpomognutom području i Uredbe o utvrđivanju statusa bivših nositelja stanarskih prava i članova njihovih obitelji, te uvjetima i postupku njihovog stambenog zbrinjavanja te rješavanja neupravnih predmeta iz stambenog područja te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

U Odjelu za naknade i izvlaštenja izvan ustrojstvenih jedinica obavljaju se poslovi stručnog referenta za dokumentaciju i daktilografa.

IV. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA

Članak 9.

U Uredu se sistematizira 95 radnih mjesta s 332 izvršitelja.

Radna mjesta s opisom radnih mjesta koji sadrži osnovne podatke o radnim mjestima, opise poslova radnih mjesta i opise razine standardnih mjerila za klasifikaciju radnih mjesta propisane Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te potrebnim brojem izvršitelja navedena su u prilogu: Sistematizacija radnih mjesta u Uredu, koji je sastavni dio ovog pravilnika.

V. NAČIN RADA I UPRAVLJANJE UREDOM

Članak 10.

U Uredu se organizira obavljanje poslova i utvrđuje godišnji plan rada.

Plan rada sadrži opći prikaz poslova koje će Ured obaviti sukladno svom djelokrugu i nadležnosti u planiranom razdoblju te podatke o planiranim ciljevima, a vezanim uz ciljeve sadržane u aktima planiranja koji se izrađuju sukladno propisima o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske.

Plan rada donosi pročelnik najkasnije do kraja tekuće za iduću godinu.

Članak 11.

Uredom upravlja pročelnik u skladu sa zakonom.

Pročelnik Ureda ima zamjenika koji ga zamjenjuje u upravljanju radom Ureda u slučaju njegovog izbivanja ili spriječenosti u radu u skladu s propisima.

Pročelnik Ureda ima pomoćnike koji upravljaju Sektorom za udruge i zaklade, Sektorom za građanska stanja, Sektorom za besplatnu pravnu pomoć, Sektorom za uredsko poslovanje, Sektorom za imovinsko-pravne poslove te pomoćnika pročelnika koji pomaže pročelniku u radu, može biti zadužen za određena područja rada te obavlja i druge poslove koje mu povjeri pročelnik.

Radom ustrojstvenih jedinica upravljaju:

- sektorom - pomoćnik pročelnika,

- odjelom - voditelj odjela,

- odsjekom - voditelj odsjeka,

- pododsjekom - voditelj pododsjeka.

Članak 12.

Pročelnik Ureda održava kolegij.

Kolegij u užem sastavu čine, uz pročelnika i zamjenika pročelnika i pomoćnici pročelnika, viši stručni savjetnik pročelnika za pravna pitanja naknade i izvlaštenja i voditelji odjela.

Kolegij u širem sastavu čine, uz osobe iz stavka 2. ovog članka, i voditelji odsjeka i voditelji pododsjeka.

O sastavu kolegija, pitanjima koja će se na njemu razmatrati te o vremenu i mjestu njegova održavanja odlučuje pročelnik.

Članak 13.

Radi obavljanja složenijih poslova Ureda što se odnose na izradu nacrta propisa, razmatranje nacrta zakona i drugih propisa te davanje primjedaba, prijedloga i mišljenja, za razmatranje drugih pitanja iz djelokruga i nadležnosti Ureda, davanja mišljenja o njima te predlaganja načina rješavanja pročelnik može osnovati radnu skupinu.

Ako je potrebno da u radu radne skupine, zbog složenosti pitanja, odnosno potrebe konzultiranja više i različitih upravnih područja, sudjeluju službenici i namještenici iz drugih gradskih upravnih tijela, oni mogu sudjelovati u radu, uz suglasnost pročelnika upravnog tijela u kojemu rade.

VI. VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE O UPRAVNIM STVARIMA

Članak 14.

U upravnom postupku postupa službenik u opisu poslova kojega je vođenje tog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima.

Službenik ovlašten za rješavanje o upravnim stvarima ovlašten je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju.

Kada je službenik, u opisu poslova kojega je vođenje upravnog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima odsutan, spriječen ili ako radno mjesto nije popunjeno, za vođenje postupka, odnosno rješavanje o upravnoj stvari nadležna je osoba koju odredi neposredno nadređeni službenik, odnosno pročelnik.

VII. LAKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI

Članak 15.

Lake povrede službene dužnosti, osim lakih povreda propisanih Zakonom, su:

- blaži oblici nedoličnog ponašanja u obavljanju poslova te nekorektno ponašanje prema drugim službenicima i namještenicima,

- odbijanje uobičajene suradnje u obavljanju poslova s drugim službenicima i namještenicima,

- neizvršenje ili nepravodobno izvršenje službene zadaće bez opravdanog razloga,

- dolazak na radno mjesto neprimjereno odjeven.

VIII. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 16.

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za opću upravu od 15.12.2012., 31.12.2012., 29.10.2013., 11.12.2013., 23.1.2014., 7.10.2014., 15.12.2014., 20.7.2015., 30.9.2016., 23.2.2017., 21.4.2017., 4.6.2018. (Službeni glasnik Grada Zagreba 16/18 - pročišćeni tekst, 18/18, 8/19, 10/20 i 32/21) i Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove (Službeni glasnik Grada Zagreba 17/20).

Članak 17.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 024-07/23-02/69

URBROJ: 251-01-12-23-2

Zagreb, 26. 10. 2023.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Tomislav Tomašević, mag. pol., v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija