zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

16.03.2009.

Donesen

16.03.2009.

Stupa na snagu

24.03.2009.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Odluka o osnivanju Osnovne škole Jelkovec

Pročišćeni tekst vrijedi od 24.03.2009.

Narodne novine 8/2009

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Odluka o osnivanju Osnovne škole Jelkovec (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 8/09)

Na temelju članka 7, stavka 1. točke 2. i članka 12. stavka 3. Zakona o ustanovama (Narodne novine 76/93, 29/97, 47/99 i 35/08), članka 90. stavka 2. alineje 2. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08) i članka 38. točke 17. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06 i 7/09), Gradska skupština Grada Zagreba, na 46. sjednici, 16. ožujka 2009., donijela je

ODLUKU

o osnivanju Osnovne škole Jelkovec

Članak 1.

Osniva se javna ustanova osnovna škola pod nazivom Osnovna škola Jelkovec (u daljnjem tekstu: Škola).

Sjedište Škole je u Sesvetama, Ul. Dragana Plamenca 1.

Članak 2.

Osnivač Škole je Grad Zagreb (u daljnjem tekstu: Osnivač) koji ima prava i obveze osnivača.

Članak 3.

Djelatnost Škole je osnovno obrazovanje i odgoj, a obuhvaća opće obrazovanje te druge oblike obrazovanja djece i mladih.

Članak 4.

Tijela Škole su:

- Školski odbor;

- ravnatelj.

Članak 5.

Školom upravlja Školski odbor.

Školski odbor:

- imenuje i razrješuje ravnatelja, uz prethodnu suglasnost ministra;

- daje prethodnu suglasnost u vezi sa zasnivanjem radnog odnosa u Školi;

- donosi statut na ravnateljev prijedlog i uz prethodnu suglasnost Gradske skupštine Grada Zagreba;

- donosi druge opće akte na prijedlog ravnatelja Škole;

- donosi školski kurikulum na prijedlog učiteljskog vijeća i ravnatelja;

- donosi godišnji plan i program rada na ravnateljev prijedlog i nadzire njegovo izvršenje;

- donosi financijski plan, polugodišnji i godišnji obračun na ravnateljev prijedlog;

- odlučuje o zahtjevima radnika za zaštitu prava iz radnog odnosa;

- predlaže Osnivaču promjenu djelatnosti i donošenje drugih odluka vezanih uz osnivačka prava;

- daje Osnivaču i ravnatelju prijedloge i mišljenja o pitanjima važnim za rad i sigurnost u Školi;

- odlučuje, uz suglasnost Gradskog poglavarstva Grada Zagreba, o stjecanju, opterećivanju ili otuđivanju nekretnina, o stjecanju, opterećivanju ili otuđivanju pokretne imovine pojedinačna vrijednost koje prelazi 70.000,00 kuna te o davanju u zakup objekata i školskih prostora ili o mijenjanju namjene objekata i prostora;

- odlučuje o ulaganjima i nabavi opreme, te nabavi osnovnih sredstava i ostale pokretne imovine pojedinačna vrijednost koje iznosi od 20.000,00 do 70.000,00 kuna, o opterećivanju ili otuđivanju pokretne imovine Škole vrijednost koje iznosi od 20.000,00 do 70.000,00 kuna;

- odlučuje o raspodjeli dobiti za obavljanje i razvoj djelatnosti Škole,

- Školski odbor donosi odluke i obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom, statutom i drugim općim aktima Škole.

Članak 6.

Školski odbor ima devet članova od kojih jednog člana bira i razrješuje radničko vijeće, a ako radničko vijeće nije utemeljeno, imenuju ga i opozivaju radnici neposrednim i tajnim glasovanjem, na način propisan Zakonom o radu za izbor radničkog vijeća, a ostalih osam članova imenuje i razrješuje osnivač, i to:

- dva člana iz reda učitelja i stručnih suradnika na prijedlog Učiteljskog vijeća,

- jednog člana iz reda roditelja koji nije radnik Škole na prijedlog Vijeća roditelja,

- dva člana na prijedlog Središnjega državnog ureda za upravu,

- tri člana samostalno.

Članovi Školskog odbora imenuju se na vrijeme od četiri godine i mogu biti ponovno imenovani, a mandat članova teče od dana konstituiranja Školskog odbora.

Školski odbor ima predsjednika.

Svaki član Školskog odbora može biti izabran za predsjednika, a do izbora predsjednika sjednicu vodi najstariji član Školskog odbora.

Članak 7.

Način predlaganja članova Školskog odbora, iz članka 6. ove odluke, uvjeti i razlozi za razrješenje članova Školskog odbora, odnosno raspuštanje Školskog odbora, te način rada Školskog odbora, pobliže se uređuje statutom Škole.

Članak 8.

Ravnatelj je poslovodni i stručni voditelj Škole.

Ravnatelj je odgovoran za zakonitost rada i stručni rad Škole.

Uz poslove utvrđene Zakonom o ustanovama, ravnatelj obavlja i sljedeće poslove:

- predlaže Školskom odboru godišnji plan i program rada;

- predlaže Školskom odboru statut i druge opće akte;

- predlaže Školskom odboru financijski plan te polugodišnji i godišnji obračun;

- odlučuje o zasnivanju i prestanku radnog odnosa sukladno članku 114. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi;

- provodi odluke stručnih tijela i Školskog odbora;

- posjećuje nastavu i druge oblike odgojno-obrazovanog rada, analizira rad učitelja i stručnih suradnika te osigurava njihovo stručno osposobljavanje i usavršavanje;

- planira rad, saziva i vodi sjednice učiteljskog vijeća;

- u suradnji s učiteljskim vijećem predlaže školski kurikulum;

- poduzima mjere propisane zakonom zbog neizvršavanja poslova ili zbog neispunjavanja drugih obveza iz radnog odnosa;

- brine se o sigurnosti te o pravima i interesima učenika i radnika Škole;

- odgovara za sigurnost učenika, učitelja, stručnih suradnika i ostalih radnika;

- surađuje s učenicima i roditeljima;

- surađuje s Osnivačem, tijelima državne uprave, ustanovama i drugim tijelima;

- nadzire pravodobno i točno unošenje podataka u elektroničku maticu.

Članak 9.

Ravnatelj se imenuje na temelju natječaja koji raspisuje Školski odbor.

Ravnatelja imenuje odlukom Školski odbor uz prethodnu ministrovu suglasnost.

Ravnatelj se imenuje na pet godina, a ista osoba može biti ponovno imenovana za ravnatelja.

Članak 10.

Stručna tijela u Školi su učiteljsko vijeće i razredno vijeće.

Sadržaj rada stručnih tijela uređuje se statutom Škole.

Članak 11.

Odgoj i obrazovanje u Školi ostvaruje se na temelju nacionalnog kurikuluma, nastavnih planova i programa i školskog kurikuluma osiguranjem odgovarajućeg broja učitelja i stručnih suradnika.

Članak 12.

Za osnivanje i početak rada Škole Osnivač osigurava:

- školsku zgradu, što se sastoji od 20 učionica, praktikuma, kabineta za učitelje, dvorane za tjelesnu i zdravstvenu kulturu, knjižnice i drugih pratećih sadržaja,

- potrebnu opremu i nastavna pomagala prema važećim normativima.

Sredstva koja su Školi potrebna za osnivanje i početak rada u iznosu od 100 000,00 kuna osiguravaju se iz proračuna Grada Zagreba.

Članak 13.

Sredstva za rad i obavljanje djelatnosti Škole osiguravaju se iz proračuna Republike Hrvatske, proračuna Grada Zagreba, prihoda koji se ostvaruju obavljanjem vlastite djelatnosti i drugih namjenskih prihoda, uplata roditelja za posebne usluge i aktivnosti Škole, donacija i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Ako u obavljanju djelatnosti Škola ostvari dobit, dužna ju je upotrebljavati isključivo za obavljanje i razvoj djelatnosti, u skladu sa zakonom i odlukama Osnivača.

Ako u obavljanju djelatnosti Škola ima manjak prihoda, sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, ovisno o izvoru osiguranja sredstava za financiranje javnih potreba Škole, Republika Hrvatska odnosno Grad Zagreb pokriva manjak prihoda za financiranje javnih potreba Škole, uz uvjet da je Škola pravilno, u skladu sa zakonom i odlukama osnivača, koristila osigurana sredstva, a u suprotnom dužna ih je podmiriti i vratiti.

Članak 14.

Za obveze u pravnom prometu Škola odgovara svojom cjelokupnom imovinom.

Grad Zagreb kao osnivač solidarno i neograničeno odgovara za obveze Škole.

Članak 15.

Škola ima statut.

Statutom se pobliže uređuju ustrojstvo, ovlasti i način odlučivanja pojedinih tijela, izricanje pedagoških mjera te druga pitanja važna za obavljanje djelatnosti i poslovanje Škole.

Članak 16.

Na međusobna prava i obveze Grada Zagreba kao osnivača i Škole, a koja nisu uređena ovom odlukom, primjenjuje se Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i Zakon o ustanovama.

Članak 17.

Do imenovanja ravnatelja Škole, u skladu sa Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, za privremenog ravnatelje imenuje se Zlata Strunje, prof.

Privremeni će ravnatelj:

- pribaviti potrebne dozvole za početak rada,

- donijeti privremeni statut,

- podnijeti ministarstvu nadležnom za obrazovanje zahtjev za početak rada Škole,

- pribaviti podatke o prostoru i opremi te načinu njihova osiguranja te obaviti poslove u vezi s primopredajom školske zgrade i opreme i postavljanjem opreme,

- obaviti poslove za osiguravanje potrebnog broja učitelja, stručnih suradnika, administrativnog i tehničkog osoblja, te poslove u vezi s preuzimanjem učenika,

- planirati organizaciju rada Škole, odnosno pripreme za početak rada Škole,

- obavljati pravne radnje u vezi s početkom rada Škole i konstituiranjem tijela Škole,

- podnijeti prijavu za upis u sudski registar,

- zastupati i predstavljati Školu,

- odgovarati za zakonitost rada Škole,

- obaviti druge poslove i zadaće utvrđene zakonom i drugim propisima.

Privremeni će ravnatelj obavljati pripremne radnje za početak rada Škole pod nadzorom Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport.

Članak 18.

Škola se upisuje u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu nakon donošenja rješenja o početku rada Škole.

Upisom u sudski registar, Škola stječe svojstvo pravne osobe.

Članak 19.

Školski odbor dužan je, u roku od 60 dana od dana konstituiranja, donijeti statut Škole.

Članak 20.

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 602-02/09-01/2

URBROJ: 251-01-04-09-4

Zagreb, 16. ožujka 2009.

Predsjednica

Gradske skupštine

Mr.sc. Tatjana Holjevac, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija