06.07.2021.

Donesena nova Uredba o uredskom poslovanju

Nakon što je prije dvije godine prijedlog nove Uredbe o uredskom poslovanju objavljen na portalu e-Savjetovanje, kada je provedeno savjetovanje sa zainteresiranom javnošću, do donošenja nove Uredbe, ponajviše zbog zastoja koje je prouzročila pandemija bolesti COVID-19, nije došlo, sve do srpnja 2021.

Naime, Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 1. srpnja 2021. donijela novu Uredbu o uredskom poslovanju, koja je objavljena u Nar. nov., br. 75/21 te stupa na snagu 10. srpnja 2021. Time se izvan snage stavlja dosadašnja Uredba o uredskom poslovanju (Nar. nov., br. 7/09), koja je bila u primjeni od 1. siječnja 2010.

Predmet Uredbe

Novom Uredbom uređuju se pravila i mjere uredskog poslovanja u obavljanju poslova državne uprave koja se primjenjuju na uredsko poslovanje tijela državne uprave, drugih državnih tijela, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba s javnim ovlastima. Osim na obavljanje poslova državne uprave i provedbu zakona kojim se uređuje opći upravni postupak, odredbe Uredbe primjenjuju se i na druge poslove iz djelokruga javnopravnog tijela, ako posebnim propisom nije drukčije propisano.

Digitalna transformacija uredskog poslovanja za sve obveznike primjene

Najbitnija novost i ujedno suština nove Uredbe uvođenje je informacijskog sustava uredskog poslovanja. To je sustav pomoću kojeg će obveznici primjene propisa o uredskom poslovanju upravljati dokumentima, pripadnim poslovnim procesima, radnim tokovima i podacima uključujući: izradu dokumenata, primitak, raspoređivanje, obradu, izdavanje, otpremu, arhiviranje i izlučivanje, u okviru obavljanja poslova javnopravnog tijela.

Osim toga, napomenimo da će prema novoj Uredbi javnopravna tijela međusobno te s fizičkim i pravnim osobama službeno dopisivanje obavljaju primarno elektroničkim putem.

Početak primjene i rok za uspostavu informacijskog sustava

Kao što smo uvodno naveli, odredbe nove Uredbe o uredskom poslovanju počinju se primjenjivati, na temelju čl. 69., osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, odnosno od 10. srpnja 2021.

Napomenimo da su obveznici primjene nove Uredbe (javnopravna tijela: tijela državne uprave, druga državna tijela, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravne osobe s javnim ovlastima), koja nemaju uspostavljen informacijski sustav uredskog poslovanja u skladu s odredbama nove Uredbe, dužni taj sustav uspostaviti najkasnije do 1. siječnja 2023.

Priredila: Biljana Barjaktar, dipl. iur.