Lokalni propisi
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Stupa na snagu
Poglavlja nisu pronađena.
Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Zagreba za 2022.
Pročišćeni tekst vrijedi od 10.09.2022.
Službeni glasnik Grada Zagreba
25/2022
)
ODLUKU
o izmjenama i dopunama Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Zagreba za 2022.
Članak 1.
U Odluci o izvršavanju Proračuna Grada Zagreba za 2022. (Službeni glasnik Grada Zagreba 31/21 i 11/22) u članku 2. iza riječi: "godine," dodaju se riječi: "višegodišnjeg planiranja,".
Članak 2.
U članku 5. stavci 3. i 4. mijenjaju se i glase:
"Gradonačelnik je odgovoran za planiranje i izvršavanje Proračuna, a čelnici gradskih upravnih tijela te čelnici proračunskih korisnika Grada odgovorni su za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna odnosno financijskog plana.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna u smislu stavka 3. ovoga članka podrazumijeva odgovornost za naplatu prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti te uplatu i evidentiranje, preuzimanje obveza, verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret sredstava Proračuna i utvrđivanje prava naplate te za izdavanje naloga za naplatu u korist sredstava Proračuna kao i za zakonito, svrhovito, učinkovito, ekonomično i djelotvorno raspolaganje sredstvima Proračuna."
U stavku 5. riječi: "stavaka 3. i 4." zamjenjuju se riječima: "stavka 3."
Članak 3.
U članku 6. iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
"Gradska upravna tijela i proračunski korisnici Grada obvezni su provjeriti zakonito i namjensko korištenje sredstava isplaćenih proračunskim odnosno krajnjim korisnicima."
Članak 4.
Članak 11. mijenja se i glasi:
"U okviru sredstava utvrđenih u Proračunu dopuštena je preraspodjela utvrđenih sredstava između pojedinih stavaka rashoda i izdataka unutar izvora financiranja opći prihodi i primici i unutar izvora financiranja namjenski primici, najviše do pet posto sredstava utvrđenih na razini skupine ekonomske klasifikacije koja se umanjuje.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka, moguća je preraspodjela:
- unutar izvora financiranja opći prihodi i primici najviše do 15 posto na razini skupine ekonomske klasifikacije sredstava utvrđenih na stavci rashoda koja se umanjuje ako se time osigurava povećanje sredstava učešća Grada planiranih u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije,
- sredstava učešća Grada planiranih u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije iz izvora financiranja opći prihodi i primici te sredstava za financiranje projekata koja se refundiraju iz pomoći Europske unije bez ograničenja unutar istog razdjela, odnosno najviše do 15 posto između projekata različitih razdjela,
- sredstava iz izvora financiranja opći prihodi i primici na izvor financiranja namjenski prihodi i primici najviše do 15 posto na razini skupine ekonomske klasifikacije,
- sredstava za otplatu glavnice i kamata duga i jamstava Grada te negativne tečajne razlike i razlike zbog primjene valutne klauzule, ako za to postoji mogućnost i sukladno potrebi, bez ograničenja.
Sredstva iz stavka 2. podstavaka 1. i 2. ovog članka mogu se preraspodjelom osigurati za naknadno utvrđene aktivnosti i/ili projekte i/ili stavke.
Sredstva u Proračunu mogu se preraspodjeljivati samo u planu za tekuću godinu.
Sredstva u Proračunu ne mogu se preraspodijeliti između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.
O izvršenim preraspodjelama gradonačelnik izvještava Gradsku skupštinu Grada Zagreba u polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju Proračuna."
Članak 5.
Iza članka 11. dodaje se članak 11.a koji glasi:
"Članak 11.a
Članak 6.
U članku 14. stavku 1. iza riječi: "predujma" dodaju se riječi: "za isporuke robe, radova i usluga".
U stavku 2. riječi: "te za obveze preuzete po ugovorima za projekte koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije" brišu se.
Iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:
"Gradonačelnik daje prethodnu suglasnost za plaćanje predujmom iznad iznosa utvrđenog u stavku 2. ovoga članka ako je ispunjen najmanje jedan od sljedećih uvjeta:
- ostvaruju se kraći rokovi isporuke robe, radova i usluga i druge pogodnosti od interesa za Grad
- plaćanje predujmom nužan je uvjet za isporuku robe, radova i usluga."
Članak 7.
U članku 16. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
"Sredstva proračunske zalihe koriste se za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških i ostalih nepredvidivih nesreća, odnosno izvanrednih događaja tijekom godine."
Dosadašnji stavak 2. postaje stavak 3.
Iza dosadašnjeg stavka 3. koji postaje stavak 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
"O korištenju sredstava proračunske zalihe gradonačelnik je obvezan tromjesečno izvještavati Gradsku skupštinu Grada Zagreba."
Članak 8.
U članku 29. stavak 1. mijenja se i glasi:
"Grad Zagreb može se dugoročno zadužiti uzimanjem kredita, zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira za namjene utvrđene u Zakonu o proračunu o čemu odlučuje Gradska skupština Grada Zagreba uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske, a na prijedlog ministra financija, u iznosu od 300.000.000,00 kuna."
Iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
"Iznimno od stavka 1. ovog članka, suglasnost za zaduživanje daje ministar financija ako se Grad zadužuje za realizaciju projekta koji se sufinancira iz fondova Europske unije, i to najviše do iznosa ukupno prihvatljivog troška projekta."
Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 3. i 4.
Članak 9.
Članak 31. mijenja se i glasi:
"Proračunski korisnici i ostale ustanove kojima je Grad Zagreb osnivač ili suosnivač mogu se dugoročno zaduživati za investiciju i za financiranje obveza na ime povrata neprihvatljivih troškova koji su bili sufinancirani iz fondova Europske unije te refinancirati ili reprogramirati ostatak duga po osnovi kredita ili zajma, uz suglasnost Grada Zagreba.
Suglasnosti iz stavka 1. ovoga članka uključuju se u opseg mogućeg zaduživanja Grada Zagreba.
Trgovačka društva u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada Zagreba mogu se dugoročno zaduživati i refinancirati ili reprogramirati ostatak duga po osnovi kredita ili zajma, uz suglasnost Gradske skupštine Grada Zagreba.
Ako se trgovačko društvo iz stavka 3. ovoga članka dugoročno zadužuje kod međunarodne financijske institucije, na odluku o davanju suglasnosti za dugoročno zaduživanje obvezno je ishoditi prethodnu suglasnost ministra financija.
Grad može dati jamstvo za dugoročno zaduživanje proračunskom korisniku i ostalim ustanovama kojima je osnivač te trgovačkom društvu u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu, uz prethodno dobivenu suglasnost ministra financija.
Dana jamstva iz stavka 5. ovoga članka uključuju se u opseg mogućeg zaduživanja Grada Zagreba razmjerno osnivačkim pravima sukladno aktu o osnivanju, odnosno udjelu u vlasništvu.
Iznimno od stavka 6. ovoga članka, jamstvo koje je dano za zaduživanje do ukupno prihvatljivog troška projekta sufinanciranog iz sredstava Europske unije ne uključuje se u opseg mogućeg zaduživanja Grada Zagreba.
Zahtjev za izdavanje suglasnosti za zaduživanje, refinanciranje ili reprogramiranje ostatka duga po osnovi kredita ili zajma i/ili davanje jamstva iz ovoga članka, odgovorna osoba podnositelja zahtjeva dostavlja nadležnom tijelu gradske uprave koje ocjenjuje opravdanost zaduživanja, refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma te davanja suglasnosti i/ili jamstva.
Zahtjev iz stavka 8. ovoga članka mora sadržavati sljedeću dokumentaciju:
- obrazloženje zaduživanja, koje mora sadržavati pravnu i ekonomsku analizu dugoročnog zaduživanja, odnosno refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma na mogućnost razvoja i likvidnost podnositelja zahtjeva,
- usvojen financijski plan u kojem je predviđeno dugoročno zaduživanje, odnosno refinanciranje ili reprogramiranje ostatka duga po osnovi kredita ili zajma,
- ponudu, usuglašeni tekst ugovora s bankom s uvjetima kreditiranja i planom otplate sa svim navedenim troškovima (naknade i kamate),
- izjavu odgovorne osobe podnositelja zahtjeva, danu pod materijalnom i kaznenom odgovornošću, kojom jamči za ispravnost dokumentacije,
- ostalu dokumentaciju koju nadležno gradsko upravno tijelo ocijeni potrebnom.
Nadležno upravno tijelo prilikom ocjenjivanja opravdanosti zaduživanja, refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma i/ili davanja jamstva dužno je razmotriti:
- opravdanost dugoročnog zaduživanja, odnosno refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma i učinak na mogućnost razvoja i likvidnost podnositelja zahtjeva,
- bonitet podnositelja zahtjeva,
- ocjenu stanja zaduženosti podnositelja zahtjeva na temelju, uz zahtjev dostavljene, ekonomske analize dugoročnog zaduživanja, odnosno refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma.
Sukladno stavcima 9. i 10. ovoga članka, nadležno gradsko upravno tijelo dostavlja Gradskom uredu za financije i javnu nabavu dokumentirani zahtjev, svoju ocjenu i mišljenje te prijedlog odluke o davanju suglasnosti za zaduživanje, refinanciranje ili reprogramiranje ostatka duga po osnovi kredita ili zajma i/ili davanje jamstva, na temelju kojih Gradski ured za financije i javnu nabavu daje mišljenje o kreditnim mogućnostima Grada Zagreba."
Članak 10.
Iza članka 31. dodaje se članak 31.a koji glasi:
"Članak 31.a
Članak 11.
U članku 32. stavku 2. riječi: "članka 90. stavka 2." zamjenjuju se riječima: "članka 127. stavka 1.".
Članak 12.
Iza članka 35. dodaje se članak 35.a koji glasi:
"Članak 35.a
Članak 13.
Ova odluka stupa na snagu prvoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.