zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

04.07.2014.

Donesen

03.07.2014.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Odluka o javnoj usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Zagrebu

Pročišćeni tekst vrijedi od 04.07.2014.

Službeni glasnik Grada Zagreba 16/2014

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Odluka o javnoj usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Zagrebu (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 16/14)

ODLUKU

o javnoj usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Zagrebu

Članak 1.

Ovom se odlukom utvrđuju kriteriji i način pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada na području Grada Zagreba.

Kriteriji i način pružanja javne usluge iz stavka 1. ovog članka u dijelu prikupljanja biorazgradivog otpada propisat će se naknadno, nakon donošenja odgovarajućih provedbenih propisa.

Članak 2.

Komunalni otpad je otpad nastao u kućanstvu i otpad koji je po prirodi i sastavu sličan otpadu iz kućanstva, osim proizvodnog otpada i otpada iz poljoprivrede i šumarstva.

Miješani komunalni otpad je otpad iz kućanstva i otpad iz trgovina, industrije i iz ustanova koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz kućanstva, iz kojeg posebnim postupkom nisu izdvojeni pojedini materijali (kao što je papir, staklo i dr.) te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 01.

Članak 3.

Prikupljanje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada podrazumijeva prikupljanje tog otpada na određenom području pružanja usluge putem spremnika od pojedinih korisnika i prijevoz tog otpada do ovlaštene osobe za obradu tog otpada.

Davatelj usluge pruža javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Zagrebu.

Korisnik usluge je vlasnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine, kada je vlasnik nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge.

Više korisnika usluge mogu na zahtjev, sukladno međusobnom sporazumu, zajednički nastupati prema davatelju usluge.

Članak 4.

Na području Grada Zagreba djelatnost javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i postupak odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada obavlja Zagrebački holding d.o.o. - Podružnica Čistoća (u daljnjem tekstu davatelj usluga) i/ili drugi davatelj usluge sukladno važećim zakonskim propisima.

Članak 5.

Troškovi obavljanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada određuju se prema kriteriju količine miješanog komunalnog otpada i obračunavaju za vremensko razdoblje od jednog mjeseca.

Troškovi obavljanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada iz stavka 1. ovog članka obuhvaćaju troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, troškove prijevoza otpada i troškove obrade otpada.

Kriterij količine utvrđuje se prema zaduženom volumenu spremnika za miješani komunalni otpad te broju pražnjenja spremnika u vremenskom razdoblju od jednog mjeseca.

OBVEZE DAVATELJA USLUGA

Članak 6.

Obveze davatelja usluge:

1. prikupljati i odvoziti komunalni otpad na području Grada Zagreba,

2. korisnicima usluge postaviti spremnike za odvojeno prikupljanje otpadnog papira, plastike i stakla na javnim površinama,

3. osigurati korisnicima usluge mogućnost besplatne predaje otpadnog papira, metala, stakla, plastike, drva, tekstila, krupnog (glomaznog) komunalnog otpada i problematičnog otpada u propisanom broju reciklažnih dvorišta,

4. korisnicima usluge postaviti odgovarajuće spremnike za miješani komunalni otpad,

5. na prikladan način objaviti popis otpada koji se smatra miješanim komunalnim otpadom i krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom,

6. izraditi Program sakupljanja i odvoza komunalnog otpada na području Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Program) te za njega ishoditi suglasnost nadležnog tijela,

7. izraditi cjenik usluga gospodarenja otpadom, objaviti na službenim internetskim stranicama i za njega ishoditi suglasnost nadležnog tijela,

8. na službenim internetskim stranicama, prije primjene predmetne odluke, objaviti Opće uvjete poslovanja s korisnicima,

9. voditi evidenciju o preuzetoj količini otpada,

10. uslugu prikupljanja komunalnog otpada obavljati redovito, u skladu s rasporedom i poslovnim standardima djelatnosti,

11. prigodom sakupljanja i odvoza otpada paziti da se otpad ne rasipa,

12. svako onečišćavanje prouzrokovano odvozom otpada radnici davatelja usluge dužni su odmah ukloniti, a svako oštećenje sanirati i otpad oko posude pokupiti i pomesti,

13. prati posude za komunalni otpad dva puta godišnje, dezinficirati, dezinsekcirati i održavati ih ispravnima,

14. surađivati sa stručnim službama Grada Zagreba i osigurati na odgovarajući način dostupnost javnosti informacije o djelovanju sustava gospodarenja otpadom na području Grada Zagreba,

15. tijekom jedne godine, bez dodatne naknade, najmanje dva puta, doći na poziv korisnika usluge i obaviti prijevoz krupnog (glomaznog) komunalnog otpada, volumen kojeg ne smije biti veći od 2 m3.

OBVEZE KORISNIKA USLUGE

Članak 7.

Obveze korisnika usluge:

1. koristiti se uslugama koje pruža davatelj usluga,

2. plaćati davatelju usluge naknadu za obavljanje usluga, u skladu s prihvaćenim cjenikom,

3. preuzeti od davatelja usluga standardizirane spremnike za otpad,

4. sav komunalni otpad prikupljati isključivo u odgovarajuće spremnike za otpad, na za to predviđena mjesta, sukladno vrsti otpada i namjeni spremnika,

5. u najvećoj mogućoj mjeri odvojeno prikupljati pojedine vrste komunalnog otpada za koje davatelj usluga omogući odvojeno odlaganje u posebne spremnike na mjestu nastanka, odnosno u posebne spremnike za pojedine vrste otpada koji se nalaze na javnim površinama i u reciklažnim dvorištima,

6. spremnike za otpad držati na mjestu određenom za njihovo držanje i ne premještati ih bez suglasnosti davatelja usluga,

7. u spremnike za komunalni otpad ne odlagati žeravicu, vrući pepeo, tekućinu, ulje, boje, kiseline i drugi opasni otpad te uginule životinje i životinjski izmet,

8. ne smije rasipati komunalni otpad, onečišćivati prostor oko spremnika za otpad te oštećivati spremnike,

9. omogućiti pristup radnicima davatelja usluge radi pražnjenja spremnika za otpad u dane određene Programom,

10. čuvati spremnike za otpad od oštećenja ili otuđivanja te održavati čistoću mjesta za odlaganje komunalnog otpada,

11. miješani komunalni otpad odlagati isključivo u spremnike za miješani komunalni otpad,

12. papir, staklo, metal, tekstil, plastiku i problematični otpad izdvajati u posebne spremnike na javnim površinama ili u reciklažnim dvorištima,

13. krupni (glomazni) komunalni otpad predati na predviđeni način davatelju usluge ili zbrinuti u reciklažnim dvorištima.

NAČIN PRIKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA

Članak 8.

Miješani komunalni otpad prikuplja se u spremnicima za miješani komunalni otpad.

Tipizirani/standardizirani spremnici za prikupljanje miješanog komunalnog otpada su plastični ili metalni spremnici volumena 80 litara, 120 litara, 240 litara i 1.100 litara.

Papir, metal, tekstil, staklo i plastika prikupljaju se u posebne spremnike koji se nalaze na javnim površinama ili u reciklažnim dvorištima.

Davatelj usluge dužan je prilagoditi volumen spremnika iz prethodnog stavka ovoga članka, u skladu s realnim potrebama korisnika usluge.

Spremnici za prikupljanje otpada moraju na sebi imati oznaku naziva otpada za koji su namijenjeni i oznaku davatelja usluge.

PRIJEVOZ MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA

Članak 9.

Prijevoz miješanog komunalnog otpada za sve korisnike usluge obavlja se tri puta tjedno.

Iznimno od stavaka 1. ovoga članka, nadležno tijelo Grada Zagreba može odrediti da se broj tjednih odvoza, u cijelom gradu ili u određenim dijelovima grada, uredi na drugačiji način, sukladno realnim potrebama.

SKUPINE KORISNIKA USLUGE

Članak 10.

Skupine korisnika usluge su:

- Skupina 1 -

Korisnici iz kategorije kućanstva te kategorije ostali korisnici (svi korisnici koji nisu iz kategorije kućanstva) koji odlažu miješani komunalni otpad u zajedničke posude i spremnike za miješani komunalni otpad.

- Skupina 2 -

2.1. Korisnici iz kategorije kućanstva koji imaju vlastiti spremnik,

2.2. Korisnici iz kategorije ostali korisnici (svi korisnici koji nisu iz kategorije kućanstva) koji miješani komunalni otpad odlažu u posude i spremnike unutar vlastitog poslovnog kruga (bez mogućnosti odlaganja od strane trećih osoba).

PRIKUPLJANJE MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA I BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA ZA KORISNIKE IZ SKUPINE 1

Članak 11.

Korisnici usluge iz skupine 1 miješani komunalni otpad prikupljaju u zajedničkim, označenim spremnicima za miješani komunalni otpad.

Korisnici iz skupine 1 dužni su (osobno ili preko predstavnika stanara) podnijeti zahtjev za sklapanjem ugovora s davateljem usluga kojim se definira broj i volumen spremnika za miješani komunalni otpad.

Članak 12.

Davatelj usluge će korisnicima usluge iz skupine 1 osigurati jedan ili više spremnika odgovarajućeg volumena za odlaganje miješanog komunalnog otpada, u skladu s realnim potrebama korisnika usluge.

NAPLATA JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA I BIORAZGRADIOVOG KOMUNALNOG OTPADA I ODVOJENOG PRIKUPLJANJA OTPADA TE KRUPNOG (GLOMAZNOG) KOMUNALNOG OTPADA ZA KORISNIKE IZ SKUPINE 1

Članak 13.

Javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Zagrebu korisnici usluge iz skupine 1 plaćaju:

- naknadom za prijevoz i zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada,

- naknadom za dodatno utrošene količine označenih vrećica za miješani komunalni otpad.

NAKNADA ZA PRIJEVOZ I ZBRINJAVANJE MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA ZA KORISNIKE IZ SKUPINE 1

Članak 14.

Naknada za prijevoz i zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada plaća se ovisno o broju odvoza tijekom jednog mjeseca, neovisno o masi preuzetog miješanog komunalnog otpada.

Korisnicima skupine 1 usluga se obračunava tako da oni preko predstavnika stanara (ili zajedničkom izjavom u slučaju gdje ne postoji ovlašteni predstavnik korisnika usluge koji dijele zajedničke spremnike) sklope ugovor s davateljem usluge kojim odabiru broj i vrstu spremnika koji će zadužiti.

Korisnici skupine 1 odabiru između volumena od 120, 240 ili 1100 litara.

Pored vrste i broja spremnika korisnici ugovorom određuju i raspodjelu ukupnih troškova po pripadajućim korisnicima, i to prema vlastitom odabiru.

Ukupna naknada za prijevoz i zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada određuje se umnoškom zaduženog volumena spremnika za miješani komunalni otpad, broja odvoza miješanog komunalnog otpada u tijeku jednog mjeseca i naknade za preuzimanje jedne litre miješanog komunalnog otpada. Za pojedinog korisnika navedeni se ukupni iznos množi s njegovim pripadajućim udjelom koji je definiran ugovorom.

NAKNADA ZA DODATNO UTROŠENE KOLIČINE OZNAČENIH VREĆICA ZA MIJEŠANI KOMUNALNI OTPAD

Članak 15.

U slučaju da se miješani komunalni otpad, zbog popunjenosti spremnika, odlaže pored spremnika, on mora biti odložen u specijalne vreće za miješani komunalni otpad koje korisnici usluga nabavljaju prodajnom mrežom koju će odrediti davatelj usluge.

NAČIN PLAĆANJA NAKNADA ZA KORISNIKE USLUGE IZ SKUPINE 1

Članak 16.

Naknadu za prijevoz i zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada korisnici usluge iz skupine 1 plaćaju preko računa koji im davatelj usluge ispostavlja jednom mjesečno.

Naknadu za dodatno utrošene količine označenih vrećica za miješani komunalni otpad korisnici usluge iz skupine 1 plaćaju prilikom kupnje označenih vreća za miješani komunalni otpad.

PRIKUPLJANJE MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA ZA KORISNIKE USLUGE IZ SKUPINE 2

Članak 17.

Korisnici usluge iz skupine 2 miješani komunalni otpad prikupljaju u označenim spremnicima za miješani komunalni otpad.

Korisnici iz skupine 2.1. dužni su podnijeti zahtjev za sklapanjem ugovora s davateljem usluga kojim se definira broj i volumen spremnika za miješani komunalni otpad.

Članak 18.

Svakog korisnika usluge iz skupine 2.1. davatelj usluge zadužuje minimalno jednim spremnikom volumena 120 litara za miješani komunalni otpad.

Korisnici usluge iz skupine 2.1. mogu zahtijevati od davatelja usluge da im se početno dodijeljeni spremnici za miješani komunalni otpad volumena 120 litara zamijene za veće ili manje spremnike volumena 80 ili 240 litara.

NAPLATA JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA I BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA I ODVOJENOG PRIKUPLJANJA OTPADA TE KRUPNOG (GLOMAZNOG) KOMUNALNOG OTPADA ZA KORISNIKE USLUGE IZ SKUPINE 2.1.

Članak 19.

Javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Zagrebu korisnici usluge iz skupine 2.1. plaćaju:

- naknadom za prijevoz i zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada,

- naknadom za dodatno utrošene količine označenih vreća za miješani komunalni otpad.

NAKNADA ZA PRIJEVOZ I ZBRINJAVANJE MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA ZA KORISNIKE USLUGE IZ SKUPINE 2.1.

Članak 20.

Naknada za prijevoz i zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada plaća se ovisno o broju odvoza tijekom jednog mjeseca, neovisno o masi preuzetog miješanog komunalnog otpada.

Članak 21.

Naknada za prijevoz i zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada dobije se umnoškom zaduženog volumena spremnika za miješani komunalni otpad, broja odvoza miješanog komunalnog otpada u tijeku jednog mjeseca i naknade za preuzimanje jedne litre miješanog komunalnog otpada.

NAČIN PLAĆANJA NAKNADA ZA KORISNIKE USLUGE IZ SKUPINE 2.1.

Članak 22.

Naknadu za prijevoz i zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada, korisnici usluge iz skupine 2.1. plaćaju preko računa koji im davatelj usluge ispostavlja jednom mjesečno.

Naknadu za dodatno utrošene količine označenih vreća za miješani komunalni otpad korisnici usluge iz skupine 2.1. plaćaju prilikom kupnje označenih vreća za miješani komunalni otpad.

NAPLATA JAVNE USLUGE PRIKUPLJANJA MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA I BIORAZGRADIVOG KOMUNALNOG OTPADA I ODVOJENOG PRIKUPLJANJA OTPADA TE KRUPNOG (GLOMAZNOG) KOMUNALNOG OTPADA ZA KORISNIKE USLUGE IZ SKUPINE 2.2.

Članak 23.

Ovisno o količini komunalnog otpada koji proizvode, korisnici usluge (skupina 2.2.) koji su vlasnici ili korisnici velikih proizvodnih, uredskih i poslovnih prostora, mogu s davateljem usluge zaključiti ugovor o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i svih drugih vrsta otpada, kojim se, pored ostaloga, definiraju vrste spremnika, vozila kojima se pruža usluga, dinamika odvoza te cijene usluga.

NEUSELJENI STAMBENI I POSLOVNI PROSTORI

Članak 24.

Vlasnici neuseljenih stambenih i poslovnih prostora dužni su davatelju usluge plaćati naknadu za prijevoz miješanog komunalnog otpada po posebnoj cijeni određenoj cjenikom davatelja usluga.

KRUPNI (GLOMAZNI) KOMUNALNI OTPAD

Članak 25.

Krupni (glomazni) komunalni otpad je predmet ili tvar koju je zbog volumena i/ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada.

Članak 26.

Na području Grada Zagreba krupni (glomazni) komunalni otpad odvozi se na zahtjev korisnika usluge.

Zabranjeno je odlaganje krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada.

Zabranjeno je krupni (glomazni) komunalni otpad odlagati unutar drvoreda, dječjih igrališta, javnih zelenih površina i parkova te na mjesta koja za to nisu predviđena.

Zabranjeno je s krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom odlagati bačve, kante i slične posude u kojima ima ulja, boja, kiselina i drugih opasnih tvari te drugi problematični otpad.

Davatelj usluge dužan je zbrinuti predmete iz stavka 4. ovoga članka nakon odvoza krupnog (glomaznog) komunalnog otpada.

ODVOJENO PRIKUPLJANJE OTPADNOG PAPIRA, METALA, STAKLA, PLASTIKE, DRVA, TEKSTILA, KRUPNOG (GLOMAZNOG) KOMUNALNOG OTPADA TE PROBLEMATIČNOG OTPADA

Članak 27.

Korisnici usluga dužni su iz komunalnog otpada izdvojiti otpadni papir, metal, staklo, plastiku, drvo, tekstil, biorazgradivi komunalni otpad, krupni (glomazni) komunalni otpad te problematični otpad.

Prikupljanje otpada iz stavka 1. ovog članka obavlja se spremnicima za biorazgradivi komunalni otpad te specijaliziranim spremnicima smještenim na javnim površinama ili u reciklažnim dvorištima.

Davatelj usluga dužan je odvojeno prikupljeni otpad iz stavka 1. ovoga članka zbrinuti na propisan način.

Članak 28.

Nadzor nad provedbom odredbi ove odluke bit će reguliran Odlukom o komunalnom redu.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 29.

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o javnoj usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Zagrebu (Službeni glasnik Grada Zagreba 25/13).

Članak 30.

Davatelj usluge obvezan je ispuniti tehničko-tehnološke uvjete naplate odvoza otpada po volumenu na cijelom području Grada Zagreba u roku od 3 mjeseca od dana stupanja na snagu ove odluke.

Iznimno od stavka 1. ovoga članka, naplata odvoza otpada do zaključenja pojedinačnih ugovora o naplati odvoza otpada po volumenu, naplaćivat će se prema dosadašnjem načinu naplate.

Članak 31.

Ova odluka stupa na snagu prvi dan od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija