zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

29.11.2013.

Donesen

28.11.2013.

Stupa na snagu

07.12.2013.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Odluka o izradi Urbanističkog plana uređenja Martinovka - zona istok

Pročišćeni tekst vrijedi od 07.12.2013.

Službeni glasnik Grada Zagreba 24/2013

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Odluka o izradi Urbanističkog plana uređenja Martinovka - zona istok (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 24/13)

ODLUKU

o izradi Urbanističkog plana uređenja Martinovka - zona istok

Članak 1.

Donosi se Odluka o izradi Urbanističkog plana uređenja Martinovka - zona istok (u daljnjem tekstu: Odluka).

PRAVNA OSNOVA

Članak 2.

Odluka se donosi temeljem članaka 26., 75. i 76. Zakona o prostornom uređenju i gradnji (u daljnjem tekstu: Zakon) te članka 82. Odluke o donošenju Generalnoga urbanističkog plana grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 16/07, 8/09 i 7/13) u daljnjem tekstu: GUP grada Zagreba.

OBUHVAT PLANA

Članak 3.

Obuhvat Urbanističkog plana uređenja Martinovka - zona istok (u daljnjem tekstu: Plan) određen je GUP-om grada Zagreba te prikazan u grafičkom dijelu elaborata GUP-a grada Zagreba, na kartografskom prikazu 4) UVJETI ZA KORIŠTENJE, UREĐENJE I ZAŠTITU PROSTORA - 4b) Procedure urbano-prostornog uređenja u mjerilu 1:5000.

Područje obuhvata Plana je prostor površine približno 9,5 ha omeđen:

- na sjeveru sjevernim regulacijskim pravcem planskog koridora Koturaške ceste;

- na istoku postojećim istočnim regulacijskim pravcem Paromlinske ceste, južnim regulacijskim pravcem planskog koridora Koturaške ceste, granicom razgraničenja namjene površina prema GUP-u grada Zagreba te zapadnom granicom k.č.br. 482/5 k.o. Trnje;

- na jugu granicom razgraničenja namjene površina prema GUP-u grada Zagreba te nastavno južnom granicom k.č.br. 470/1 k.o. Trnje, istočnim regulacijskim pravcem Miramarske ceste, nastavno prema zapadu preko Miramarske ceste do jugoistočnog kuta k.č. 533/2 k.o. Trnje, zapadnim regulacijskim pravcem Miramarske ceste, južnim regulacijskim pravcem planskog koridora Bednjanske ulice, istočnom granicom k.č. 540 k.o. Trnje, sjevernom i istočnom granicom k.č. 532 k.o. Trnje, od jugozapadnog kuta k.č.br. 533/2 k.o. Trnje, južnom granicom k.č.br. 532 k.o. Trnje, istočnim regulacijskim pravcem planskog koridora Zelinske ulice, južnim regulacijskim pravcem planskog koridora Bednjanske ulice, zapadnim regulacijskim pravcem planskog koridora produžene Zelinske ulice, sjevernim i zapadnim građevnim pravcem zgrade na k.č.br. 615 k.o. Trnje, sjevernom i zapadnom granicom k.č.br. 602 k.o. Trnje te sjevernim regulacijskim pravcem Ulice grada Vukovara;

- na zapadu granicom razgraničenja namjene površina prema GUP-u grada Zagreba, zapadnim regulacijskim pravcem planskog koridora Kupske ulice te nastavno postojećim zapadnim regulacijskim pravcem Kupske ulice, sjevernim regulacijskim pravcem Sutlanske ulice, zapadnim regulacijskim pravcem planskog koridora produžene Plitvičke ulice, sjevernim regulacijskim pravcem planskog koridora Bednjanske ulice te zapadnim regulacijskim pravcem planirane prometnice.

OCJENA STANJA U OBUHVATU PLANA

Članak 4.

Područje za koje se izrađuje Plan određeno je GUP-om grada Zagreba kao dio niskokonsolidiranog gradskog područja planiranog za urbanu obnovu i transformaciju u prostor visokog urbanog standarda. Iako po svom položaju pripada užem gradskom središtu posljednjih se desetljeća razvijalo bez detaljnije prostorno-planske dokumentacije, pojedinačnim interpoliranjem visoke gradnje u postojeće suburbane zone niske gradnje i substandardne infrastrukture.

Tako započeta neplanska transformacija prostora koja nije praćena potrebnom prometnom infrastrukturom rezultirala je današnjom neuravnoteženom prostornom morfologijom i neodrživim prometnim funkcioniranjem predmetnog područja.

Postojeća parcelacija je većim dijelom suburbana izuzevši građevne čestice visoke gradnje koje su interpolirane u postojeću strukturu u proteklih desetak godina. U tom smislu postojeća parcelacija svojim oblikom i veličinom nije kvalitetna podloga za prostorni razvoj središnjeg gradskog prostora te će za urbanu obnovu područja biti prijeko potrebno planirati novu parcelaciju zemljišta.

Područje obuhvata je gotovo u potpunosti izgrađeno, većim dijelom niskom gradnjom pretežito loše kvalitete koju je potrebno u potpunosti transformirati, dok su na manjem dijelu područja smještene novije visoke građevine stambene, stambeno-poslovne i poslovne namjene koje je potrebno zadržati u prostoru.

Područje obuhvata Plana ima veoma povoljan geoprometni položaj zahvaljujući neposrednoj blizini prometnica visoke razine usluge. Kvalitetne prometne veze na širu gradsku prometnu mrežu omogućene su preko Ulice grada Vukovara, Miramarske ceste te Koturaške ceste. Međutim, unutar područja obuhvata postoji substandardna ulična mreža koja svojim profilom ne zadovoljava postojeće prometno opterećenje kao ni uvjete za sigurno odvijanje prometa i polaganje vodova komunalne i energetske infrastrukture.

Kroz područje obuhvata Plana duž Plitvičke ulice, odnosno uz zgradu Fakulteta elektrotehnike i računarstva put Unske ulice i pješačkim pothodnikom ispod pruge do Runjaninove ulice prolazi jedna od najfrekventnijih gradskih pješačkih osi tzv. Sveučilišna os. Pješačka veza s Donjim gradom, odnosno gradskim središtem ostvarena je i pješačkim pothodnikom Glavni kolodvor.

Javni gradski prijevoz organiziran je tramvajskim linijama u Ulici grada Vukovara te autobusnim linijama koje prometuju od terminala Glavni kolodvor prema južnom dijelu grada, pa se iz svega navedenog može zaključiti da je i s aspekta postojećih pješačkih veza i javnog prijevoza, prostor u obuhvatu Plana vrlo dobre dostupnosti.

U koridorima Ulice grada Vukovara i Miramarske ceste položeni su magistralni vodovi komunalne infrastrukture: vodoopskrbe, odvodnje, plina, telefona, elektroopskrbe i toplovoda. Područje obuhvata je uglavnom u potpunosti komunalno opremljeno svim vodovima komunalne i energetske infrastrukture kapaciteta u skladu s kapacitetima postojeće izgradnje. Procjenjuje se da će komunalnu infrastrukturu biti potrebno u potpunosti rekonstruirati, jer svojim kapacitetom neće moći zadovoljiti buduće potrebe.

U obuhvatu Plana teren je, u pravilu, ravan, a nema ni većih javnih zelenih površina te se vegetacija u najvećoj mjeri pojavljuje u uređenju građevnih čestica niske izgradnje. Iznimka su pojedinačni primjeri drvoreda u sklopu javnih prometnih koridora od kojih su kao kvalitetni evidentirani: drvored piramidalnog hrasta u Miramarskoj cesti koji se štiti mjerama GUP-a grada Zagreba te drvored platana i stabala kestena u Plitvičkoj ulici.

CILJEVI I PROGRAMSKA POLAZIŠTA PLANA

Članak 5.

U skladu s programskim smjernicama za izradu Plana utvrđenih Generalnim urbanističkim planom grada Zagreba za zonu površine mješovite i javne namjene te javne gradske površine - tematske zone, u obuhvatu Plana potrebno je predvidjeti transformaciju predmetnog prostora u prostor visokog urbanog standarda planiranjem pretežito visoke izgradnje uključujući i one veće od 9 nadzemnih etaža, a uređenje javne gradske površine - tematske zone prema općim pravilima za niskokonsolidirana gradska područja tako da se osigura što više javnih gradskih pješačkih površina kao što su trgovi, aleje, parkovne površine i slično.

Planom je potrebno razraditi uvjete realizacije projekta Sveučilišne aleje kao javnog gradskog prostora, okosnicu kojeg čine javni parkovi koji povezuju niz javnih sadržaja, od zgrade rektorata Sveučilišta, preko zgrade HNK i ostalih reprezentativnih zgrada sve do zgrade Fakulteta elektrotehnike i računarstva, do zgrada Filozofskog fakulteta i Fakulteta strojarstva i brodogradnje te osigurati njegov kontinuitet uz adekvatno oblikovanje građevina i sadržajnu strukturu koja stvara prepoznatljiv prostorni okvir oko pretežito parkovne uređene tematske zone.

Slijedom navedenoga, određuju se osnovni ciljevi i programska polazišta za izradu Plana:

- urbana obnova i transformacija prostora koja će generirati gradsko područje prepoznatljivog identiteta te ga afirmirati kao dio užeg gradskog središta kako kroz veliku gustoću urbanih funkcija i morfologije, tako i kroz visoku kvalitetu izgrađenog prostora i urbanog standarda;

- transformacija postojeće izgrađene strukture i preparcelacija zemljišta;

- planiranje gradnje visokih građevina uključujući i one više od 9 etaža;

- planiranje kapaciteta i tipologije gradnje koji će osigurati kvalitetu prostora te ekonomsku održivost realizacije kako pojedinog zahvata u prostoru tako i uređenja građevinskog zemljišta;

- uređenje javne gradske površine - tematske zone;

- uređenje građevinskog zemljišta visokog urbanog standarda;

- ispitivanje mogućnosti, opravdanosti i kapaciteta gradnje javne ili djelomično javne garaže u odnosu na potrebe gravitacijskog prostora i planiranih zahvata unutar obuhvata Plana;

- osiguranje održivog prometnog rješenja povezivanja predmetnog prostora na postojeću i planiranu prometnu mrežu.

U skladu s mogućnostima i ograničenjima razvoja prostora u obuhvatu Plana kao i u kontaktnom prostoru, a u odnosu na cilj urbane obnove i transformacije prostora, kod definiranja tipologije i predlaganja kapaciteta gradnje potrebno je pridržavati se sljedećih kriterija:

- uklapanje u sliku grada i širi prostorni kontekst;

- formiranje zahvata u prostoru primjerenih gradskom središtu preparcelacijom i okrupnjavanjem zemljišta;

- određivanje kapaciteta gradnje koji je primjeren namjeni građevine i njenoj kvalitetnoj prostorno-funkcionalnoj organizaciji;

- veličina planiranih nadzemnih kapaciteta u odnosu na postojeće mora osigurati ekonomsku održivost realizacije planirane urbane obnove i transformacije prostora.

Sve navedeno potrebno je ispitati postupkom izrade Plana.

POPIS STRUČNIH PODLOGA POTREBNIH ZA IZRADU PLANA

Članak 6.

Za izradu Plana nije potrebno pribavljati posebne stručne podloge, s obzirom na to da se postupak izrade može provesti temeljem podataka, planskih smjernica i propisanih dokumenata koja će dostaviti nadležna tijela i pravne osobe s javnim ovlastima iz svog djelokruga.

NAČIN PRIBAVLJANJA STRUČNIH RJEŠENJA

Članak 7.

Stručno rješenje Plana izradit će stručni izrađivač ovlašten u postupku prema Pravilniku o uvjetima i mjerilima za davanje suglasnosti za obavljanje stručnih poslova prostornog uređenja (Narodne novine 118/09).

VRSTA I NAČIN PRIBAVLJANJA KATASTARSKIH PLANOVA

Članak 8.

Kartografski prikazi Plana izradit će se na katastarskim podlogama u formi digitalnog zapisa u.dwg formatu i isporučiti u obliku utvrđenim Zakonom.

Plan će se izraditi u mjerilu 1: 2000.

Katastarski plan ovjeren od Gradskog ureda za katastar i geodetske poslove Grada Zagreba, osigurava Grad Zagreb.

POPIS TIJELA I OSOBA ODREĐENIH POSEBNIM PROPISIMA KOJA DAJU ZAHTJEVE ZA IZRADU PLANA IZ PODRUČJA SVOG DJELOKRUGA TE DRUGIH SUDIONIKA U IZRADI PLANA

Članak 9.

Tijela i osobe koja daju svoje zahtjeve (podaci, planske smjernice i propisani dokumenti) i sudjeluju u postupku izrade Plana:

1. MINISTARSTVO GRADITELJSTVA I PROSTORNOG UREĐENJA, Uprava za inspekcijske poslove, Ul. Republike Austrije 20, Zagreb;

2. MINISTARSTVO ZAŠTITE OKOLIŠA I PRIRODE, Uprava za zaštitu okoliša i održivi razvoj, Ul. Republike Austrije 14, Zagreb;

3. ZAVOD ZA PROSTORNO UREĐENJE GRADA ZAGREBA, Ul. Republike Austrije 18, Zagreb;

4. GRADSKI URED ZA PROSTORNO UREĐENJE, IZGRADNJU GRADA, GRADITELJSTVO, KOMUNALNE POSLOVE I PROMET, svi sektori, odjeli i odsjeci, Trg S. Radića 1, Zagreb;

5. GRADSKI URED ZA STRATEGIJSKO PLANIRANJE I RAZVOJ GRADA, Ul. Republike Austrije 18, Zagreb;

6. GRADSKI ZAVOD ZA ZAŠTITU SPOMENIKA KULTURE I PRIRODE, Kuševićeva 2, Zagreb;

7. GRADSKI URED ZA GOSPODARSTVO, RAD I PODUZETNIŠTVO, Trg S. Radića 1, Zagreb;

8. GRADSKI URED ZA OBRAZOVANJE, KULTURU I ŠPORT, svi sektori, Zagreb, Ilica 25;

9. GRADSKI URED ZA IMOVINSKO-PRAVNE POSLOVE I IMOVINU GRADA, Zagreb, Trg S. Radića 1;

10. GRADSKI URED ZA ZDRAVSTVO, Zagreb, Dorđićeva 26/I;

11. GRADSKI URED ZA BRANITELJE, Zagreb, Vodnikova 14;

12. GRADSKI URED ZA SOCIJALNU ZAŠTITU I OSOBE S INVALIDITETOM, Zagreb, Trg S. Radića 1;

13. GRADSKI URED ZA KATASTAR I GEODETSKE POSLOVE, Zagreb, Ulica grada Vukovara 58a;

14. GRADSKI URED ZA ENERGETIKU, ZAŠTITU OKOLIŠA I ODRŽIVI RAZVOJ, svi sektori, Dukljaninova 3, Zagreb;

15. URED ZA UPRAVLJANJE U HITNIM SITUACIJAMA, Ilica 5, Zagreb;

16. URED GRADONAČELNIKA, Trg Stjepana Radića 1, Zagreb;

17. STRUČNA SLUŽBA GRADONAČELNIKA, Zagreb, Trg S. Radića 1;

18. STRUČNA SLUŽBA GRADSKE SKUPŠTINE GRADA ZAGREBA, Ulica sv. Ćirila i Metoda 5, Zagreb;

19. SLUŽBA ZA MJESNU SAMOUPRAVU, Vijeće Gradske četvrti Trnje, Područni ured Gradske uprave Trnje, Ulica grada Vukovara 56a, Zagreb;

20. DRŽAVNA UPRAVA ZA ZAŠTITU I SPAŠAVANJE, Područni ured za zaštitu i spašavanje Zagreb, Odjel za zaštitu i spašavanje, Zagreb, Nehajska 5;

21. MINISTARSTVO OBRANE, Uprava za materijalne resurse, Služba za nekretnine, graditeljstvo i zaštitu okoliša, Zagreb, Zvonimirova 4;

22. MINISTARSTVO UNUTARNJIH POSLOVA, PU zagrebačka, Sektor upravnih, inspekcijskih i poslova civilne zaštite, Inspektorat unutarnjih poslova, Zagreb, Petrinjska 30;

23. HRVATSKE VODE, Vodnogospodarski odjel za slivno područje Grada Zagreba, Zagreb, Ulica grada Vukovara 220;

24. HP HRVATSKA POŠTA, Poštansko središte Zagreb, Ulica kneza Branimira 4;

25. HRVATSKA ELEKTROPRIVREDA, DP Elektra Zagreb, Služba za tehničke poslove, Zagreb, Gundulićeva 32;

26. HEP - PRIJENOS, Sektor za tehnički potporu, Zagreb, Ulica grada Vukovara 37;

27. HEP - TOPLINARSTVO, Zagreb, Miševačka15;

28. HRVATSKA AGENCIJA ZA POŠTU I ELEKTRONIČKE KOMUNIKACIJE, Zagreb, Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9;

29. ZAGREBAČKI HOLDING d.o.o., Podružnica Vodoopskrba i odvodnja, Sektor razvoja i investicija, Odjel razvoja vodoopskrbe, projektiranja, suglasnosti i istraživanja, Zagreb, Folnegovićeva 1;

30. ZAGREBAČKI HOLDING d.o.o., Podružnica Vodoopskrba i odvodnja, Sektor razvoja i investicija, Odjel razvoja odvodnje, projektiranja i suglasnosti, Zagreb, Folnegovićeva 1;

31. ZAGREBAČKI HOLDING d.o.o., Podružnica Zagrebačke ceste, Zagreb, Donje Svetice 48;

32. GRADSKA PLINARA ZAGREB d.o.o., Odjel strateškog planiranja i razvoja, Zagreb, Radnička cesta 1;

33. ZAGREBAČKI HOLDING d.o.o., Podružnica Čistoća, Zagreb, Radnička cesta 82;

34. ZAGREBAČKI HOLDING d.o.o., Podružnica Zagrebački digitalni grad, Zagreb, Avenija Dubrovnik 15;

35. HRVATSKE ŽELJEZNICE, Mihanovićeva 12, Zagreb;

36. SVEUČILIŠTE U ZAGREBU, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Unska 3, Zagreb;

37. SVEUČILIŠTE U ZAGREBU, Trg maršala Tita 14, Zagreb.

ROK ZA IZRADU PLANA, ODNOSNO NJEGOVIH POJEDINIH FAZA I ROK ZA PRIPREMU ZAHTJEVA ZA IZRADU PLANA

Članak 10.

Poziv na dostavu zahtjeva uputit će se danom stupanja na snagu odluke, a rok dostave zahtjeva (podaci, planske smjernice i propisani dokumenti) za izradu Plana je 15 dana od dana zaprimanja Odluke s pozivom na dostavu zahtjeva.

Nositelj izrade obavijestit će javnost o početku izrade Plana u razdoblju za dostavu zahtjeva, u dnevnom tisku i na web stranici Grada Zagreba.

Nositelj izrade dostavlja odluku o izradi Plana urbanističkoj inspekciji u roku od 15 dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

Nacrt prijedloga plana izradit će stručni izrađivač Plana. Nositelj izrade dostavit će Nacrt prijedloga plana gradonačelniku Grada Zagreba da utvrdi Prijedlog plana za javnu raspravu u roku od 60 dana od dostave prethodnih zahtjeva iz stavka 1. ovog članka.

Javna rasprava o Prijedlogu plana objavit će se u roku od 3 dana od dana kada gradonačelnik Grada Zagreba utvrdi Prijedlog plana za javnu raspravu, a početak javne rasprave utvrđuje se u roku od 8 dana od dana objave oglasa javne rasprave u Službenom glasniku Grada Zagreba, dnevnom tisku, na web stranici Grada Zagreba i nadležnog ministarstva, dok se rok trajanja javnog uvida u Prijedlog plana i rok za dostavu pisanih očitovanja, mišljenja, prijedloga i primjedaba na Prijedlog plana određuje u trajanju od 30 dana od dana početka javne rasprave.

Odgovorni voditelj izrade Plana obrađuje sve prijedloge i primjedbe koje su svi sudionici u javnoj raspravi dali u roku te s nositeljem izrade priprema izvješće o javnoj raspravi u roku od 15 dana od dana isteka javne rasprave. Stručni izrađivač u suradnji s nositeljem izrade izradit će Nacrt konačnog prijedloga plana u skladu s prihvaćenim očitovanjima, mišljenjima, primjedbama i prijedlozima u roku od 30 dana od isteka javne rasprave te ga uputiti na pribavljanje mišljenja propisanih člankom 94. Zakona, s rokom od 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva.

Nositelj izrade uputit će Nacrt konačnog prijedloga plana, Izvješće o javnoj raspravi i mišljenja iz članka 94. Zakona, na razmatranje i utvrđivanje Konačnog prijedloga plana gradonačelniku Grada Zagreba u roku od 3 dana od dana isteka roka za dostavu mišljenja iz članka 94. Zakona.

Gradonačelnik Grada Zagreba razmotrit će i odlučiti o utvrđivanju Konačnog prijedloga plana u roku 8 dana od dana zaprimanja Nacrta konačnog prijedloga plana.

Nakon utvrđivanja Konačnog prijedloga plana, a prije njegova upućivanja na donošenje Gradskoj skupštini Grada Zagreba, nositelj izrade dostavit će sudionicima javne rasprave pisanu obavijest s obrazloženjem o razlozima neprihvaćanja, odnosno djelomičnog prihvaćanja njihovih prijedloga i primjedbi.

Gradska skupština Grada Zagreba odlučit će o donošenju Plana nakon što predlagatelj, gradonačelnik Grada Zagreba, dostavi utvrđeni Konačni prijedlog plana.

Rokovi za provedbu pojedinih faza izrade i donošenja Plana utvrđeni ovom odlukom mogu se korigirati pod uvjetima propisanim Zakonom.

IZVORI FINANCIRANJA IZRADE PLANA

Članak 11.

Sredstva za izradu Plana osigurana su temeljem članaka 59. Zakona, odnosno iz drugih izvora, a na temelju Ugovora o financiranju uređenja građevinskog zemljišta za izradu Urbanističkog plana uređenja Martinovka - zona istok.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

ZABRANA I TRAJANJE ZABRANE IZDAVANJA AKATA KOJIMA SE ODOBRAVAJU ZAHVATI

Članak 12.

Do donošenja ovog Plana dopušteno je izdavanje akata za zahvate u prostoru prema odredbama članka 104. GUP-a grada Zagreba.

Članak 13.

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija