Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Zaključak o kriterijima i mjerilima za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada Zagreba u 2025. godini
Pročišćeni tekst vrijedi od 01.04.2025.
Narodne novine
13/2025
)
Na temelju članka 60. stavka 1. točke 3. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22) i točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2025. godini (Narodne novine 16/25), gradonačelnik Grada Zagreba, 19. ožujka 2025., donosi
ZAKLJUČAK
o kriterijima i mjerilima za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada Zagreba u 2025. godini
I.
Sukladno Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2025. godini (Narodne novine 16/25 - u daljnjem tekstu: Odluka) i Proračunu Grada Zagreba za 2025. i projekcijama za 2026. i 2027. (Službeni glasnik Grada Zagreba 42/24) utvrđuju se kriteriji i mjerila za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija, odnosno rashoda u osnovnim školama za 2025., neophodnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog obrazovanja.
U Proračunu Grada Zagreba osiguravaju se sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnih škola Grada Zagreba u ukupnom iznosu od 18.107.416 eura, i to za:
- materijalne i financijske rashode,
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu osnovnih škola.
II.
MATERIJALNI FINANCIJSKI RASHODI
A. Financiranje prema kriteriju opsega djelatnosti škole
Sredstva za financiranje materijalnih i financijskih rashoda raspoređuju se prema kriteriju opsega djelatnosti škole, koji se računa prema sljedećim kriterijima i mjerilima: broju učenika, broju razrednih odjela, po školi, broju područnih škola i bolničkih odjela u školskoj 2024./2025. godini, i to:
- po učeniku 7,10 eura mjesečno,
- po razrednom odjelu 20,20 eura mjesečno,
- po osnovnoj školi 800,00 eura mjesečno,
- po područnoj školi i bolničkom odjelu 401,05 eura mjesečno.
Rashodi prema opsegu djelatnosti doznačuju se kroz mjesečne akontacije za financiranje podskupina:
1. 321 - naknade troškova zaposlenima
- 3211 - službena putovanja
- 3213 - stručno usavršavanje zaposlenika
2. 322 - rashodi za materijal i energiju
- 3221 - uredski materijal i ostali materijalni rashodi
- 3224 - materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje
- 3225 - sitni inventar i autogume
- 3227 - službena, zaštitna i radna odjeća i obuća
3. 323 - rashodi za usluge
- 3233 - usluge promidžbe i informiranja
- 3237 - intelektualne i osobne usluge
- 3238 - računalne usluge
- 3239 - ostale usluge
4. 329 - ostali nespomenuti rashodi poslovanja
- 3293 - reprezentacija
- 3294 - članarine i norme
- 3299 - ostali nespomenuti rashodi poslovanja
5. 343 - ostali financijski rashodi
- 3431 - bankarske usluge i usluge platnog prometa
- 3433 - zatezne kamate
6. 381 - tekuće donacije u novcu
- 3811 - tekuće donacije u novcu - izvršava se u cijelosti kroz mjesečne akontacije za financiranje materijalnih troškova za vjerske osnovne škole.
B. Financiranje prema kriteriju stvarnog troška
Materijalni i financijski rashodi poslovanja škole koji se financiraju prema kriteriju stvarnog troška izvršavaju se na osnovi zahtjeva ustanova i dostavljene dokumentacije koja je osnova za evidentiranje rashoda u knjigovodstvu svake pojedine škole, i to za podskupine:
1. 322 - rashodi za materijal i energiju
- 3223 - energija - izvršava se u cijelosti po stvarnom trošku na način da se mjesečno radi obračun akontiranih sredstava u odnosu na stvarni utrošak energenata za zagrijavanje, rasvjetu i pogon škole po dostavljenim računima
2. 323 - rashodi za usluge
- 3235 - zakupnine i najamnine - izvršavaju se u cijelosti po stvarnom trošku, a na temelju vjerodostojne dokumentacije o zakupu i najmu prostora i opreme u svrhu realizacije nastavnog procesa
3. 329 - ostali nespomenuti rashodi poslovanja
- 3292 - premije osiguranja izvršavaju se u cijelosti po stvarnom trošku sukladno provedenom postupku javne nabave usluga osiguranja imovine, odgovornosti i posljedice nesretnog slučaja koji provodi Gradski ured za financije i javnu nabavu u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi do isteka važećeg ugovora, nakon čega će se izvršavati kroz mjesečne akontacije.
C. Financiranje prema kriteriju opsega djelatnosti i stvarnog troška
Odnosi se na financiranje materijalnih i financijskih rashoda ustanova djelomično prema kriteriju opsega djelatnosti, a djelomično prema stvarnom trošku i odnosi se na sljedeće podskupine:
1. 323 - rashodi za usluge
- 3231 - usluge telefona, pošte i prijevoza - dio sredstava izvršava se mjesečnim akontacijama za usluge telefona i pošte, dok se većim dijelom izvršava po stvarnom trošku, a na osnovi dokumentacije o izvršenim uslugama prijevoza po članku 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi
- 3232 - usluge tekućeg i investicijskog održavanja isplatit će se ustanovama većim dijelom kroz kvartalne iznose temeljem kriterija opsega djelatnosti za nabavu materijala i redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja sukladno propisima o sigurnosti na radu, kao i za potrebe hitnih intervencija i potrebnih servisa po izvršenim pregledima, prema utvrđenim listama prioriteta, a odnose se na:
- održavanje krovišta
- održavanje kotlovnica i sustava grijanja
- održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija
- održavanje elektroinstalacija
- održavanje unutarnje i vanjske stolarije
- ostale građevinske radove.
Preostali iznos izvršit će se kao stvarni trošak sukladno prioritetima i zajedničkom planu nabave za Grad Zagreb što ga donosi gradonačelnik Grada Zagreba, a Gradski ured za financije i javnu nabavu provodi postupke u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade odobrava zahtjeve ustanova u smislu redovitog te izvanrednog održavanja građevina koje nije obuhvaćeno godišnjim programom, sve u cilju održavanja temeljnih zahtjeva za građevine, energetskih svojstava zgrade te nesmetanog pristupa i kretanja te osiguranja pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti.
- 3234 - komunalne usluge - u najvećem dijelu izvršavaju se prema kriteriju opsega djelatnosti kroz mjesečne akontacije, a manjim dijelom prema kriteriju stvarnog troška prema zahtjevu škole za pokrivanje povećanih komunalnih troškova u slučaju propuštanja vode iz vodovodnih cijevi
-- 3236 - zdravstvene i veterinarske usluge - iznos sredstava namijenjen za financiranje sanitarnih pregleda kroz mjesečne akontacije prema kriteriju opsega djelatnosti i zdravstvene sistematske preglede zaposlenika škole prema kriteriju stvarnog troška na osnovi dokumentacije ustanove o izvršenim pregledima
2. 369 - tekući prijenosi između proračunskih korisnika istog proračuna
-- 3691 - tekući prijenosi između korisnika istog proračuna - u manjem dijelu izvršavaju se kroz mjesečne akontacije prema kriteriju opsega djelatnosti, a većim dijelom za financiranje stvarnih troškova energenata, zakupnina i prijevoza učenika u ustanovi za odgoj i obrazovanje djece s teškoćama slušanja i govora ustanova Suvag.
III.
RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA U NEFINANCIJSKU IMOVINU
Sredstva za održavanje i opremanje osnovnih škola u okviru skupine 42 - rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine izvršavaju se u cijelosti kao stvarni trošak, temeljem stvarnih potreba i Plana nabave, a po provedenim postupcima javne nabave sukladno Zakonu o javnoj nabavi (4212-Poslovni objekti).
Rashodi za nabavu postrojenja i opreme na pozicijama 4221-Uredska oprema i namještaj te 4227-Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene izvršavaju se u cijelosti kao stvarni trošak, a sukladno potrebama i prioritetima, bilo da se postupci javne nabave provode objedinjeno na nivou Grada Zagreba ili putem odobrenja i suglasnosti Osnivača da postupak sukladno Zakonu o javnoj nabavi provodi škola.
U nastavku se daju kriteriji i mjerila za kapitalna ulaganja odnosno raspodjelu sredstava za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu. Pod kapitalnim ulaganjima u objekte školstva podrazumijeva se izgradnja novih zgrada, posebice škola i školskih sportskih dvorana te pratećih objekata, dogradnja, pregradnja, rekonstrukcija, adaptacija i sanacija postojećih školskih objekata ili njihovih pojedinih dijelova te nabava i ugradnja neophodne opreme za punu funkcionalnost tih objekata.
Svrha i cilj navedenih ulaganja je osiguranje uvjeta za redovno, sigurno i kvalitetno održavanje nastave i provedbu odgojno-obrazovnih programa u ustanovama osnovnog i srednjeg školstva u skladu s propisanim pedagoškim standardima i propisima koji se odnose na zdravlje i sigurnost ljudi.
Utvrđuju se sljedeći kriteriji i mjerila temeljem kojih se radi lista prioritetnih ulaganja na godišnjoj razini:
Izgradnja i dogradnja školskih objekata:
1. Škole koje rade u dvije smjene, ali nemaju potreban prostor za suvremenu nastavu (radionice, kabineti i prateći prostor koji je pretvoren u učionice, nedovoljan kapacitet kuhinja i blagovaonica) ili uz manje zahvate i dogradnju mogu prijeći u 1 smjenu
2. Stare škole i škole u lošem građevinskom stanju (škole koje zbog starosti nisu više funkcionalne za organizaciju suvremene nastave u skladu sa standardima ili su opasne za život i zdravlje korisnika).
Izgradnja sportskih dvorana prioritetno za škole bez sportske dvorane.
Za dodatna ulaganja - investicijsko održavanje objekata - predmetno se izvodi u cilju održavanja ispunjavanja temeljnih zahtjeva za građevine, energetskih svojstava zgrada te nesmetanog pristupa i kretanja. Temeljni zahtjevi za građevine prema Zakonu o gradnji (NN 153/13, 20/17, 39/19, 125/19 i 145/24) su:
1. mehanička otpornost i stabilnost,
2. sigurnost u slučaju požara,
3. higijena, zdravlje i okoliš,
4. sigurnost i pristupačnost tijekom uporabe,
5. zaštita od buke,
6. gospodarenje energijom i očuvanje topline,
7. održiva uporaba prirodnih izvora.
Prioritet u investicijskom održavanju su radovi kojima se poboljšava energetska učinkovitost školskih objekata te izvršavaju nalozi nadležnih inspekcijskih tijela u cilju otklanjanja nedostataka i zadovoljenja propisanih standarda, otklanjanja direktne ili indirektne opasnosti po život i zdravlje učenika i zaposlenika škole te radovi čijim bi se neizvođenjem prouzročila dodatna materijalna šteta na objektu.
Prednost imaju objekti koji ispunjavaju više navedenih kriterija.
IV.
Za provedbu ovog zaključka ovlašćuje se i zadužuje Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade. Naredbodavac za izvršavanje ovog zaključka je pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade.
V.
Ovaj se zaključak primjenjuje u 2025. godini, a objavit će se u Službenom glasniku Grada Zagreba.
KLASA: 402-03/25-03/59
URBROJ: 251-01-12-25-2
Zagreb, 19. 3. 2025.
Gradonačelnik
Grada Zagreba
Tomislav Tomašević, mag. pol., v. r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.