Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Analiza stanja sustava civilne zaštite Grada Zagreba za 2024.
Pročišćeni tekst vrijedi od 12.12.2024.
Narodne novine
40/2024
)
Na temelju članka 17.
stavka 1. alineje 1. Zakona o sustavu civilne zaštite (Narodne novine 82/15, 118/18, 31/20, 20/21 i 114/22) i članka 41. točke 33. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22), Gradska skupština Grada Zagreba, na 39. sjednici, 5. prosinca 2024., usvojila je
ANALIZU
stanja sustava civilne zaštite Grada Zagreba za 2024.
1. UVOD
Civilna zaštita je sustav organiziranja sudionika, operativnih snaga i građana za ostvarivanje zaštite i spašavanja ljudi, životinja, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša u velikim nesrećama i katastrofama te otklanjanja posljedica terorizma i ratnih razaranja.
Analiza stanja sustava civilne zaštite na području Grada Zagreba za 2024. godinu (u daljnjem tekstu: Analiza) sadrži prikaz stanja operativnih snaga sustava civilne zaštite Grada Zagreba te obuhvaća aktivnosti provedene unutar tog sustava. U Analizi se utvrđuje koji su projekti i aktivnosti definirani Smjernicama za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite na području Grada Zagreba za razdoblje 2021. - 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 34/20; u daljnjem tekstu: Smjernice) i Planom razvoja sustava civilne zaštite Grada Zagreba za 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 42/23) provedeni tijekom godine te jesu li pridonijeli postizanju ciljeva propisanih Smjernicama.
Radi primjene odredbi Pravilnika o nositeljima, sadržaju i postupcima izrade planskih dokumenata u civilnoj zaštiti te načinu informiranja javnosti o postupku njihova donošenja (Narodne novine 66/21), kao i potrebe upućivanja dokumenta na savjetovanje sa zainteresiranom javnošću, Analiza se odnosi na razdoblje od 1. listopada 2023. do 1. listopada 2024. godine.
Sustav civilne zaštite na području Grada Zagreba u analiziranom razdoblju temeljio se na sljedećim aktima, sukladno odredbama Zakona o sustavu civilne zaštite (Narodne novine 82/15, 118/18, 31/20, 20/21 i 114/22, u daljnjem tekstu: Zakon):
- Smjernicama;
- Planu razvoja sustava civilne zaštite Grada Zagreba za 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 42/23);
- Procjeni rizika od velikih nesreća za područje Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 38/22; u daljnjem tekstu: Procjena rizika);
- Planu djelovanja civilne zaštite Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 25/24; u daljnjem tekstu: Plan);
- Planu vježbi civilne zaštite na području Grada Zagreba za 2024. godinu (Službeni glasnik Grada Zagreba 3/24; u daljnjem tekstu: Plan vježbi);
- Programu javnih potreba za obavljanje djelatnosti Hrvatske gorske službe spašavanja - Stanice Zagreb za 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 44/23);
- Odluci o određivanju pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/20);
- Vanjskom planu zaštite i spašavanja u slučaju nesreća koje uključuju opasne tvari za područja postrojenja TE-TO Zagreb operatera HEP - Proizvodnja d.o.o., Terminal Žitnjak operatera JANAF d.d. i UNP1 Zagreb operatera INA - Industrija nafte d.d. (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/20; u daljnjem tekstu: Vanjski plan);
- Programu financiranja udruga iz područja sustava civilne zaštite u 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 44/23);
- Procjeni ugroženosti od požara i tehnološke eksplozije za područje Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 9/19);
- Planu zaštite od požara Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/20, 6/22, 23/23 i 16/24);
- Provedbenom planu unapređenja zaštite od požara na području Grada Zagreba za 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 3/24);
- Planu aktivnog uključenja svih subjekata zaštite od požara na području Grada Zagreba za 2024. godinu (Službeni glasnik Grada Zagreba 13/24);
- Planu operativne provedbe Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku na području Grada Zagreba u 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 13/24).
2. OPERATIVNE SNAGE SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE GRADA ZAGREBA
Na području Grada Zagreba operativne snage sustava civilne zaštite u analiziranom razdoblju činile su:
- Stožer civilne zaštite Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Stožer);
- stožeri civilne zaštite gradskih četvrti Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: stožeri GČGZ)
- operativne snage vatrogastva;
- operativne snage Hrvatskog Crvenog križa - Gradsko društvo Crvenog križa Zagreb (u daljnjem tekstu: GDCK Zagreb);
- operativne snage Hrvatske gorske službe spašavanja - Stanica Zagreb (u daljnjem tekstu: HGSS - Stanica Zagreb);
- udruge građana od interesa za sustav civilne zaštite;
- postrojbe civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba;
- postrojbe civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba;
- povjerenici i zamjenici povjerenika civilne zaštite;
- pravne osobe od interesa za sustav civilne zaštite na području Grada Zagreba.
2.1. Stožer
Analiza stanja
Zaključkom gradonačelnika Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 18/17, 19/17, 5/18, 14/18, 18/19, 6/20, 7/20, 8/20, 30/20, 32/20, 33/20, 7/21, 10/21, 16/21, 18/21, 22/21, 26/21, 3/22, 5/22, 29/22, 35/22, 27/23, 30/23, 6/24, 13/24 i 26/24) osnovan je i imenovan Stožer. Stožer je stručno, operativno i koordinativno tijelo koje usklađuje djelovanje operativnih snaga civilne zaštite u pripremnoj fazi prije nastanka posljedica izvanrednog događaja i tijekom provođenja mjera i aktivnosti civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama. Stožer ima načelnika, zamjenika načelnika i 12 članova.
Stožer obavlja zadaće koje se odnose na prikupljanje i obradu informacija ranog upozoravanja o mogućnostima nastanka velike nesreće i katastrofe, razvija plan djelovanja sustava civilne zaštite na svom području, upravlja reagiranjem sustava civilne zaštite, obavlja poslove informiranja javnosti i predlaže odluke o prestanku provođenja mjera i aktivnosti u sustavu civilne zaštite.
Planom su detaljnije određene zadaće Stožera tijekom velikih nesreća i katastrofa i način njihove realizacije.
U analiziranom razdoblju održane su četiri sjednice Stožera.
Stupanj provedbe aktivnosti
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
|
- osposobljavanje i edukacija članova Stožera - najmanje jedanput godišnje Stožeru predstaviti sadržaj planskih dokumenata iz područja civilne zaštite - najmanje jedanput u dvije godine održati stožerno-zapovjednu vježbu s ciljem provježbavanja jednog ili više postojećih scenarija velike nesreće i katastrofe |
- osposobljavanje članova Stožera koji još nisu prošli osposobljavanje |
- U analiziranom razdoblju nije provedeno osposobljavanje članova Stožera od strane Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, ali se provodila edukacija članova Stožera, uključujući gradonačelnika i njegove zamjenike, pripremom i održavanjem tematskih sjednica. - Održane su četiri sjednice, od kojih su dvije bile vježbovnog karaktera na temu "Postupanje u slučaju potresa" te "Simulacija odgovora na požar uzrokovan tehničko-tehnološkom nesrećom". |
- prezentacija planskih dokumenata |
- Načelnik i članovi Stožera upoznati su sa svim planskim dokumentima. |
|
- sudjelovanje u stožerno-zapovjednoj vježbi |
- Aktivnost nije realizirana te će biti planirana za provedbu u idućem razdoblju. |
Zaključak
U idućem planskom razdoblju potrebno je provesti osposobljavanje članova Stožera koji nisu prošli osposobljavanje od strane Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, nastaviti s prezentacijom planskih dokumenata te održati stožerno-zapovjednu vježbu u kojoj će se proigravati scenariji velikih nesreća i katastrofa.
2.2. Stožeri GČGZ
Analiza stanja
Zaključkom o osnivanju stožera civilne zaštite gradskih četvrti Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 21/17) osnovani su stožeri u 17 gradskih četvrti Grada Zagreba.
Zaključcima o imenovanju članova stožera koje su donijela vijeća gradskih četvrti Grada Zagreba, nakon provedenih lokalnih izbora, imenovani su članovi stožera u svih 17 gradskih četvrti Grada Zagreba.
Stožeri GČGZ-a sastoje se od načelnika, zamjenika načelnika i pet članova.
Stožeri GČGZ su tijela koja sudjeluju u provođenju civilne zaštite na području gradskih četvrti Grada Zagreba.
Planom su detaljnije utvrđene zadaće stožera GČGZ tijekom velikih nesreća i katastrofa i način njihove realizacije.
Održane su četiri zajedničke edukacije za pripadnike stožera GČGZ i pripadnike postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
- osposobljavanje i edukacija stožera GČGZ-a - najmanje jedanput godišnje stožerima GČGZ-a predstaviti sadržaj planskih dokumenata iz područja civilne zaštite - inicirati godišnje koordinacijske sastanke Stožera sa stožerima GČGZ-a - inicirati godišnje koordinacijske sastanke stožera GČGZ-a s upravljačkim skupinama postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba |
- osposobljavanje i edukacija članova Stožera GČGZ-a |
- Održane su četiri zajedničke edukacije za članove stožera GČGZ-a i pripadnike postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba. |
- prezentacija planskih dokumenata |
- Aktivnost je provedena - Ukupno je održano 11 sastanaka na kojima su prezentirani planski dokumenti i priručnici. |
|
- održavanje koordinacijskog sastanka načelnika stožera GČGZ-a s upravljačkim skupinama postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba |
- Sastanci su održani s članovima 11 stožera GČGZ-a. |
|
- održavanje koordinacijskog sastanka Stožera s načelnicima stožera GČGZ-a |
- Aktivnost nije realizirana te će biti planirana za provedbu u idućem razdoblju. |
Zaključak
Članovi stožera GČGZ-a koji još nisu prošli osposobljavanje trebaju ga obaviti kroz programe koje provodi Ravnateljstvo civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske. Također, svi članovi stožera GČGZ-a nisu sudjelovali na prezentaciji sustava civilne zaštite Grada Zagreba i planskih dokumenata, stoga je potrebno sustavno raditi na njihovu daljnjem osposobljavanju kako bi se osigurala njihova potpuna spremnost za djelovanje u skladu s postavljenim ciljevima i odgovornostima.
2.3. Operativne snage vatrogastva
Analiza stanja
Operativne snage vatrogastva na području Grada Zagreba čine Javna vatrogasna postrojba Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: JVP GZ-a) i dobrovoljna vatrogasna društva (u daljnjem tekstu: DVD-ovi) udruženi u Vatrogasnu zajednicu Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: VZGZ).
Na dan 1. listopada 2024. u JVP GZ-a bio je ukupno zaposlen 331 operativni vatrogasac. Vatrogasci su raspoređeni u pet vatrogasnih postaja na području grada Zagreba (Vatrogasnu postaju Centar, Vatrogasnu postaju Dubrava, Vatrogasnu postaju Jankomir, Vatrogasnu postaju Novi Zagreb i Vatrogasnu postaju Žitnjak). Brojno stanje po postajama je sljedeće:
- Vatrogasna postaja Centar: 86 operativnih vatrogasaca;
- Vatrogasna postaja Dubrava: 55 operativnih vatrogasaca;
- Vatrogasna postaja Žitnjak: 50 operativnih vatrogasaca;
- Vatrogasna postaja Novi Zagreb: 51 operativni vatrogasac;
- Vatrogasna postaja Jankomir: 53 operativna vatrogasca;
- Centar veze: ukupno 22 (16 operativnih dežurnih vatrogasaca i 5 zapovjednika smjene).
Devet je izvansmjenskih profesionalnih vatrogasaca: zapovjednik, zamjenik zapovjednika, pomoćnik zapovjednika za tehniku i taktiku, pomoćnik zapovjednika za dobrovoljno vatrogastvo, vatrogasni instruktor, voditelj radiokomunikacija, voditelj servisa izolacijskih aparata, serviser vatrogasnih aparata i voditelj radionice. Vatrogasni timovi kontinuirano provode vježbe u suradnji s drugim službama, s kojima bi zajednički sudjelovali u spašavanju građana u slučaju potresa ili urušavanja građevina. Ukupno 85 vatrogasaca - specijaliziranih za spašavanje iz ruševina (u daljnjem tekstu: SUR) posebno je osposobljeno prema različitim razinama programa (1/2/3), kako slijedi:
- 43 pripadnika JVP GZ-a osposobljeno prema programu SUR-1;
- 39 pripadnika JVP GZ-a osposobljeno prema programu SUR-2;
- 3 pripadnika JVP GZ-a osposobljena prema programu SUR-3.
Od ukupnog broja vatrogasaca, JVP GZ ima 11 vatrogasaca posebno osposobljenih prema programu vatrogasno-ronilačke izobrazbe.
Svi osposobljeni ronioci završili su obuku za naprednog ronioca sa specijalnošću: ronjenje na olupinama, noćno ronjenje, navigacijsko ronjenje i prva pomoć unesrećenom roniocu.
JVP GZ raspolaže sa 61 vatrogasnim vozilom, a prema internoj klasifikaciji razvrstana su na:
- 10 navalnih vozila;
- 4 autocisterne;
- 5 šumskih vozila;
- 5 autoljestvi;
- 3 zglobne platforme;
- 11 tehničkih vozila;
- 4 kemijskih vozila;
- 2 akcidentna vozila;
- 17 vozila za prijevoz opreme kao i svu pripadajuću opremu potrebnu za obavljanje osnovne vatrogasne djelatnosti;
- 8 plovila;
- 21 prikolicu od toga:
- 10 prikolica sa spremnikom za vodu,
- 5 prikolica za prijevoz plovila,
- 2 prikolice s agregatom za struju,
- prikolicu za prijevoz opreme,
- prikolicu s opremom za velike intervencije,
- prikolicu s bacačem pjene,
- prikolicu za tehničke intervencije tzv. Paratech.
U analiziranom razdoblju pripadnici JVP GZ-a imali su 2885 intervencija, od čega 1061 vatrogasnu intervenciju gašenja požara, 1430 tehničkih intervencija, 12 intervencija s opasnim tvarima, 2 ostale vatrogasne aktivnosti i 380 ostalih intervencija.
S ciljem obavljanja vatrogasne djelatnosti u JVP GZ utvrđuju se i izvršavaju programi rada i aktivnosti, tijekom cijele godine, u skladu sa sistematizacijom radnih mjesta.
Kako bi se zadržala potrebna razina protupožarnog djelovanja, kako u preventivi, tako i u operativi, provodile su se sljedeće aktivnosti:
- svakodnevna obuka koja se izvodi kroz praktičnu i teoretsku nastavu za sve radnike JVP GZ radi održavanja potrebne razine spremnosti za intervencije;
- održavanje mobilnosti voznog parka obavljanjem pregleda, servisiranja i atestiranja;
- održavanje ostale opreme za spašavanje u ispravnom i mobilnom stanju;
- permanentno ažuriranje i izrada novih kartica vodiča za svaku adresu u Gradu Zagrebu, uključujući nove informacije o preimenovanim ulicama, regulaciji prometa, privremenim zaprekama, prijekopima i dr.;
- suradnja s DVD-ovima za slučaj njihova angažiranja na većim intervencijama;
- suradnja s ostalim interventnim službama (Policijska uprava zagrebačka, Nastavni zavod za hitnu medicinu Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: NZHMGZ), Hrvatska elektroprivreda d.d., Vodoopskrba i odvodnja d.o.o., Gradska plinara Zagreb d.o.o., komunalno redarstvo, Hrvatska gorska služba spašavanja - Stanica Zagreb, Zagrebački holding d.o.o. - Podružnica Zrinjevac, Elicom d.o.o. i dr.);
- suradnja s Hrvatskom vatrogasnom zajednicom.
Podizanje razine protupožarne aktivnosti postizalo se:
- permanentnim ulaganjem u opremu i sredstva za gašenje požara (vatrogasna vozila, oprema za gašenje požara, pjenila, prah, CO2 i ostalo);
- stalnim obrazovanjem zaposlenih (stručno usavršavanje, specijalizacije, seminari i dr.);
- praćenjem zakonske regulative u RH i općeg stanja u vatrogastvu;
- ulaganjima u sredstva veze (radiostanice) i informatizaciju;
- suradnjom s Državnom vatrogasnom školom još aktivnijim uključivanjem u obrazovanje vatrogasnih kadrova;
- suradnjom s VZGZ u provođenju programa;
- obrazovanjem i obukama dobrovoljnih vatrogasaca;
- izvršenom obukom za rad s digitalnim stanicama svih zaposlenika JVP GZ;
- izvršenom obukom za rad s novom generacijom mjernih uređaja za mjerenje opasnih tvari, plinova, zračenja i sl. svih operativnih djelatnika JVP GZ.
JVP GZ redovno obavlja svoju primarnu djelatnost spašavanja ljudi i imovine na području Grada Zagreba. Uz to, veliki naglasak stavlja se na kontinuirano osposobljavanje, nastavu i obuku, koje se provode svakodnevno. Postrojba također aktivno sudjeluje u preventivnim radionicama i predavanjima. Medijske aktivnosti ostaju važan dio rada, s ciljem širenja svijesti o zaštiti od požara i katastrofa među širom populacijom.
Realizacija ciljeva ostvaruje se kroz redovno mjesečno financiranje iz Proračuna Grada Zagreba prema zahtjevu za dodjelu sredstava. Prema Proračunu Grada Zagreba za 2024. godinu, u analiziranom razdoblju, Javna vatrogasna postrojba financirala se iz dvije Aktivnosti:
- Aktivnost A211901 Redovna djelatnost Javne vatrogasne postrojbe
- Aktivnost A211902 Opremanje Javne vatrogasne postrojbe
Prihodi prvo navedene aktivnosti A211901 Redovna djelatnost Javne vatrogasne postrojbe za 2024. iznose 18.531.360,00 eura, a taj navedeni iznos sastoji se od 4 izvora financiranja:
- izvor 1.1.1. Opći prihodi i primici 9.687.200,00 eura
- izvor 1.2.5. Decentralizirana sredstva 5.889.160,00 eura
- izvor 3.1.1. Vlastiti prihodi 288.000,00 eura
- izvor 6.1.1. Donacije 5.500,00 eura
Prihodi drugo navedene aktivnosti, Opremanje Javne vatrogasne postrojbe iznose 2.661.500,00 kuna.
Prihodi, odnosno rashodi, utrošeni su u okviru Financijskog plana kako za razdoblje u 2024. godini, tako i za tekuće razdoblje. Isplaćena su sva materijalna prava prema važećem Kolektivnom ugovoru za zaposlene u Javnoj vatrogasnoj postrojbi Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 40/22, 12/23 i 4/24), a preostala sredstva utrošena su za redovno funkcioniranje JVP GZ.
U 57 DVD-ova udruženih u VZGZ ukupno je učlanjena 7041 osoba, od čega je 1774 djece i mladeži u dobi od 6 do 18 godina. Članova vatrogasnih postrojbi s liječničkim uvjerenjem je 1635, dok je broj pričuvnih članova 3632.
- 553 člana DVD-ova osposobljena su prema programu SUR-1;
- 55 članova DVD-ova osposobljeno je prema programu SUR-2;
- 3 člana DVD-ova osposobljena su prema programu SUR-3.
DVD-ovi raspolažu sa 132 vatrogasna vozila, i to:
- 16 navalnih vozila,
- 5 zapovjednih vozila,
- 19 autocisterni,
- 9 šumara,
- 48 terenskih vozila s ugrađenim visokotlačnim modulom za gašenje požara,
- 35 vozila za prijevoz vatrogasaca i vatrogasne opreme.
U analiziranom razdoblju pripadnici DVD-ova sudjelovali su na 280 intervencija, u intervencijama je sudjelovalo 1225 vatrogasaca te je utrošeno 2.356 sati rada. Na intervencijama je sudjelovalo 409 vozila. Broj izvršenih osiguranja DVD-ova je 16, u njima su sudjelovala 62 vatrogasca s 12 vozila te je s tom svrhom utrošeno 668 sati rada.
Ostvarena je suradnja sa svim žurnim službama. Posebna suradnja oko obuke za spašavanje iz dubina i visina ostvarena je s Ravnateljstvom civilne zaštite i HGSS-om.
Ostvarena je izvrsna suradnja s Gradskim uredom za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost koji je pomogao oko opremanja vatrogasaca i uređenja vatrogasnih domova.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
- provedba obrazovanja, osposobljavanja i usavršavanja (JVP GZ) |
- provedba obrazovanja, osposobljavanja i usavršavanja redovitim nastavnim temama JVP GZ |
- Tijekom cijele godine JVP GZ obavlja nastavu koja se provodi kroz 10 teoretskih i 54 taktička zadatka. |
- provedba obrazovanja, osposobljavanja i usavršavanja (VZGZ) |
- osposobljavanje vatrogasnih kadrova prema pravilniku za zvanje: vatrogasna mladež, vatrogasac, vatrogasac 1. klase, vatrogasni dočasnik, vatrogasni dočasnik 1. klase, vatrogasni časnik i vatrogasni časnik 1. klase - usavršavanje vatrogasnih kadrova prema pravilniku za specijalnosti: aparati za zaštitu dišnih organa i strojar |
- Završena su osposobljavanja za zvanja vatrogasna mladež, vatrogasac, vatrogasac 1. klase, vatrogasni dočasnik, vatrogasni dočasnik 1. klase, vatrogasni časnik, vatrogasni časnik 1. klase te usavršavanje za specijalnosti: aparati za zaštitu dišnih organa, strojar u vatrogastvu, spašavanje pri tehničkim intervencijama i spašavanje iz dubina i visina. |
- permanentno ulaganje u opremu i sredstva za gašenje požara (vatrogasna vozila, oprema za gašenje požara) (JVP GZ) |
- sukladno Planu nabave i potrebama na terenu |
- Izvršena je nabava potrebne opreme poput izolacijskih aparata, radiostanica, opreme za rad s električnim vozilima, motornih pila i opreme za radove na vodi te hidrauličkih alata za spašavanje. |
- permanentno ulaganje u opremu i sredstva za gašenje požara (vatrogasna vozila, oprema za gašenje požara) (VZGZ) |
- nabava novih vatrogasnih vozila, opreme i sredstava za gašenje požara |
- Nabavljena je osobna i zaštitna vatrogasna oprema, oprema za gašenje i spašavanje te sredstva veze. |
- prijam novih vatrogasaca (JVP GZ) |
- zapošljavanje |
- Zaposleno je 6 vatrogasaca, a 13 vatrogasaca je napustilo službu. |
- prijam novih vatrogasaca (VZGZ) |
- učlanjenje novih članova u dobrovoljna vatrogasna društva Zajednice |
- Učlanjeno je 259 novih članova. |
- održavanje mobilnosti voznog parka (pregledi, servisi i atestiranja) (JVP GZ) |
- redovni servisi sukladno potrebama na terenu |
- Kontrolni pregledi vatrogasnih vozila i opreme obavljaju se svakodnevno prilikom primopredaje službe i nakon povratka s intervencija. - U vlastitoj radionici otklanjani su manje zahtjevni kvarovi, neispravnosti, oštećenja te su obavljani redovni servisi vatrogasnih vozila i opreme prema ovlastima i preporuci proizvođača. |
- održavanje mobilnosti voznog parka (pregledi, servisi i atestiranja) (VZGZ) |
- redovni servisi, popravci, osiguranja i tehnički pregledi 117 vatrogasnih vozila, 50 vatrogasnih prikolica - redovni servisi i popravci ugradbenih i prijenosnih vatrogasnih pumpi - popravci ostale vatrogasne opreme |
- Tijekom proteklog razdoblja redovno je održavana mobilnost voznog parka. |
- suradnja s ostalim žurnim službama (JVP GZ) |
- suradnja na intervencijama i u zajedničkim vježbama |
- JVP GZ svakodnevno je surađivala s ostalim službama tijekom cijele godine na hitnim intervencijama i obukama. |
- suradnja s ostalim žurnim službama (VZGZ) |
- Suradnja će se ostvarivati tijekom cijele godine. |
- Suradnja s ostalim žurnim službama ostvarivana je tijekom cijele godine putem JVP GZ. |
2.4. Operativne snage GDCK Zagreb
Analiza stanja
Glavna uloga GDCK Zagreb je ublažavanje ljudskih patnji, a osobito onih izazvanih oružanim sukobima, velikim prirodnim, ekološkim, tehnološkim i drugim nesrećama, s posljedicama masovnih stradanja i epidemija. Velike tragedije koje se učestalo pojavljuju širom svijeta u posljednjih nekoliko godina naglašavaju potrebu razvoja i usavršavanja službi za pripremu i odgovor na katastrofe. GDCK Zagreb u svom djelovanju stavlja poseban naglasak na aktivnosti vezane uz pripremu i djelovanje u kriznim situacijama te pružanje pomoći pogođenim zajednicama u oporavku.
Kako bi osigurao što bržu i učinkovitiju reakciju u kriznim situacijama, GDCK Zagreb formirao je specijalističke ekipe za brzi odgovor na katastrofe. Te specijalističke ekipe vrhunski su osposobljene i opremljene za samostalno djelovanje na ugroženom području u određenom razdoblju, a poznate su i kao interventni tim GDCK Zagreb. Uže specijalnosti interventnog tima GDCK Zagreb su organiziranje i vođenje službe spašavanja, služba traženja, psihosocijalna podrška, prihvat i podjela humanitarne pomoći, prva pomoć, spašavanje života na vodi te osposobljavanje spašavatelja. Ukupan broj članova interventnog tima GDCK Zagreb je 60, od kojih je 35 aktivnih članova.
Unutar GDCK Zagreb djeluje i Spasilački klub "Henry Dunant" koji broji 30 aktivnih članova. Članovi kluba su licencirani spasioci na vodi koji su prošli napredni tečaj za spašavanje u otežanim uvjetima te su osposobljeni za spašavanja u urbanim poplavama, velikim poplavama i slično.
GDCK Zagreb raspolaže s 15 vozila:
- 11 osobnih vozila;
- 2 putnička vozila;
- 2 teretna kombija (1 kombi ima rashladni režim rada);
- 1 teretni kamion (10 t nosivost);
- 2 terenska 4x4 vozila i
- 1 plovilom.
Materijalna sredstva i oprema za provođenje mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite u posjedu GDCK Zagreb su:
- 6 šatora 35 m2, 1 šator 45 m2, 1 šator 12 m2, 1 šator na napuhavanje 30 m2, 3 pop-up šatora 9 m2;
- 500 vreća za spavanje, 1000 deka, 100 komada posteljine;
- 38 ležajeva na rasklapanje, 10 aluminijskih kreveta, 20 bolničkih kreveta;
- 2 agregata, 2 pumpe za vodu, 80 isušivača vlage, 10 el. grijalica, 2 uljna grijača;
- 1 daska za imobilizaciju, 1 daska za evakuaciju, osobna zaštitna oprema;
- 6 TETRA radiostanica, 1 mobilni ured (2 računala, printer, 2 tableta, 2 mobitela);
- 2 dizel viličara, 6 ručnih paletnih viličara;
- razni alat, lopate, 2 motorne pile, 15 setova klupa i stolova;
- 40 posuda od 25 L za distribuciju hrane;
- 1 LEDmoon rasvjetni reflektor.
Za obavljanje djelatnosti sukladno posebnim propisima, GDCK Zagreb raspolaže i prostorom za smještaj beskućnika u Velikoj Kosnici pokraj Zagreba, s kapacitetom prihvata od 135 korisnika.
GDCK Zagreb upravlja Logističko-distributivnim centrom za prikupljanje humanitarne pomoći namijenjene socijalno ugroženim građanima Grada Zagreba. Centar se nalazi u Heinzelovoj ulici 64. Također, centar se koristi za skladištenje kompletne opreme potrebne za djelovanje u kriznim situacijama, a u slučaju velikih katastrofa služi za prikupljanje humanitarne pomoći. Maksimalni raspoloživi kapacitet paletnih mjesta je 192, uz mogućnost proširenja za dodatnih 50 paletnih mjesta. U sklopu centra, GDCK Zagreb raspolaže i rashladnom komorom s kapacitetom od 20 paletnih mjesta.
GDCK Zagreb koristi i dva pričuvna skladišta, a u slučaju da određeni krizni događaj zahtijeva veće skladišne prostore, spremno je u roku od 24 sata uspostaviti rad skladišta za prihvat humanitarne pomoći. U sklopu centra također je izrađena prostorija za boravak i dežurstvo operativnih snaga. Ove godine, GDCK Zagreb je počelo koristiti dodatno skladište površine 500 m2.
Od početka ratnog sukoba na području, Ukrajine GDCK Zagreb je za raseljene osobe iz Ukrajine prikupilo i podijelilo:
- 11.137 paketa hrane (3893 paketa u izvještajnom razdoblju);
- 12.287 paketa higijene (0 paketa u izvještajnom razdoblju);
- 1028 dječjih paketa (0 paketa u izvještajnom razdoblju).
Kroz Službu traženja GDCK Zagreb popisano je ukupno 1726 (200 u izvještajnom razdoblju) obitelji, odnosno 3657 (355 u izvještajnom razdoblju) osobe.
U Hostelu Arena GDCK Zagreb je sudjelovalo u pomoći pri prijevozu teško pokretnih osoba do liječnika i prijevozu osoba koje su se iseljavale iz hostela.
Zbog ekstremno niskih temperatura početkom godine, u suradnji s Gradskim uredom za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom, uspostavljen je centar za prihvat beskućnika na adresi Vukovarska ulica 235. GDCK Zagreb pružilo je pomoć u logističkom opremanju smještaja.
U izvještajnom razdoblju odrađeno je osiguranje za 8 sportskih događaja na vodi koji su se održavali na jezeru Jarun. U tim aktivnostima sudjelovala su 2 djelatnika i 25 volontera spasilaca.
Sukladno pozivima Županijskog centra 112, odrađena je potraga na rijeci Savi za nestalom osobom za koju se pretpostavljalo da je skočila u rijeku. U potrazi su sudjelovala 2 djelatnika i 3 volontera spasioca. U izvještajnom razdoblju, na području Grada Zagreba podijeljeni su isušivači vlage na 167 adresa.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
- najmanje jedanput godišnje provesti edukaciju i osposobljavanje novih članova interventnog tima |
- Kako bi što bolje reagirao kada je to potrebno, GDCK Zagreb ima specijalističke ekipe za brzi odgovor na katastrofe. To su specijalističke ekipe koje su vrhunski osposobljene i opremljene za samostalno djelovanje na ugroženom području u određenom razdoblju - te ekipe još nazivamo i interventni timovi GDCK-a Zagreb. Svaki član interventnog tima GDCK-a Zagreb prolazi edukaciju iz sljedećih cjelina: procjene situacije i koordinacije, prve pomoći, službe traženja, podizanja naselja i organizacije smještaja, psihosocijalne podrške, opskrbe vodom i sanacije, zaštite života na vodi. |
- Održana je obuka za članove interventnog tima. Obuku je prošlo 25 osoba. |
- najmanje dvaput godišnje provesti pokaznu vježbu svih članova interventnog tima te provjeriti funkcionalnost opreme |
- Pripremu za krizne situacije GDCK Zagreb provodi aktivnostima koje pridonose spremnosti operativnih snaga za kriznu situaciju s ciljem ublažavanja posljedica krizne situacije na zdravlje, život i socijalnu sigurnost zajednice. Sukladno tome, planirano je sudjelovanje u vježbama civilne zaštite Grada Zagreba i vježbama u organizaciji Hrvatskog Crvenog križa te vježbama u samostalnoj organizaciji. Provjera funkcionalnosti opreme provodi se kontinuirano cijele godine. |
- Provedene su dvije vježbe za provjeru znanja i vještina članova interventnog tima te funkcionalnosti opreme za krizne situacije. |
- najmanje dvaput godišnje održati vježbu spašavanja na vodi |
- Održavanje minimalno dviju vježbi spašavanja na vodi radi testiranja spremnosti pripadnika specijalističkog tima te funkcionalnosti plovila i opreme. |
- Provedene su 3 vježbe za provjeru znanja i vještina članova spasilačkog kluba, uključujući testiranje opreme i plovila, na jezeru i rijeci. |
2.5. Operativne snage Hrvatske gorske službe spašavanja - Stanica Zagreb
Analiza stanja
HGSS - Stanica Zagreb ima 95 članova: 72 gorska spašavatelja, od toga 12 instruktora gorskog spašavanja, 10 pripravnika i 1 suradnika. U svom sastavu ima 4 liječnika, 1 medicinskog tehničara, 8 članova s položenim tečajem za asistenciju liječnicima pri helikopterskom spašavanju, 38 članova s ITLS licencom, 94 člana s položenom prvom pomoći, 10 letača spašavatelja, 1 instruktora helikopterskog spašavanja s licencom Air Zermatt, 10 učitelja skijanja, 19 osoba osposobljenih za digitalnu kartografiju i vođenje potraga, 1 licenciranog pilota bespilotnih letjelica te 8 osposobljenih članova za pilota bespilotnih letjelica, 2 licencirana potražna tima sa psima i 1 u završnoj fazi licenciranja, 15 osposobljenih voditelja spašavanja u speleološkim objektima, 35 ronilaca raznih kategorija, od toga trojicu osposobljenih za spašavanje iz potopljenih speleoloških objekata ili dubina do 100 metara, 33 članova osposobljenih za spašavanje na brzim vodama i potopljenim područjima te 14 članova sa završenim tečajem rukovanja eksplozivnim tvarima.
Na temelju Zakona o Hrvatskoj gorskoj službi spašavanja (Narodne novine 79/06 i 110/15) i Programa javnih potreba za obavljanje djelatnosti Hrvatske gorske službe spašavanja - Stanice Zagreb za 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 44/23), Grad Zagreb osigurava sredstva za financiranje redovite djelatnosti HGSS - Stanice Zagreb za područje grada Zagreba.
U analiziranom razdoblju pripadnici HGSS - Stanice Zagreb sudjelovali su u 107 akcija spašavanja u kojima je spašeno 127 osoba. Od toga su na području grada Zagreba bile 72 akcije spašavanja u kojima je spašena 81 osoba. U navedenim akcijama spašavanja u prosjeku je sudjelovalo 3,66 članova po jednoj intervenciji.
Uglavnom su stradali planinari, izletnici, skijaši, brdski biciklisti, trkači, alpinisti te građani. U potragama se tragalo za izgubljenim planinarima, osobama koje su odlutale, za osobama za koje se sumnjalo da će počiniti suicid te za beračima šumskih plodova. Sudjelovali smo i u potrazi i spašavanju putnika zrakoplova koji se srušio kod Kerestinca. Akcija spašavanja najviše je bilo na Medvednici i neurbanom području Grada Zagreba te Zagrebačke županije, kao i na rijeci Savi.
Provedeno je: 16 vježbi, 60 dežurstava, 44 predavanja i edukacija, 54 tečaja i školovanja i 41 sastanaka i ostalih aktivnosti.
U tijeku je i preventivna mjera pasivnog dežurstva u slučaju nesreće prilikom geotehničkih istražnih radova na odlagalištu Prudinec-Jakuševec.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
- osposobljavanje pripadnika HGSS - Stanice Zagreb |
- provođenje tečajeva i vježbi sukladno godišnjem Planu rada za 2024. |
- Provedeno je 16 vježbi, održano 44 predavanja i edukacija i 54 tečaja i školovanja. - Novi članovi su započeli sa svojom edukacijom, a stari članovi su pohađali specijalističke tečajeve prema svojim afinitetima i potrebama. Izvršeno je relicenciranje članova u pružanju prve pomoći u neurbanim uvjetima, a znanje je obnavljano i usavršavano na vježbama u organizaciji Hrvatske gorske službe spašavanja i HGSS - Stanice Zagreb. - Četiri pripravnika su položila ispit za gorskog spašavatelja. |
- sudjelovanje u vježbama sustava civilne zaštite Grada Zagreba |
- sudjelovanje na vježbama sukladno Planu vježbi |
- Sudjelovanje u obilježavanju Dana civilne zaštite na Jarunu, u Sesvetama na manifestaciji "Nauči i znanje dijeli, za siguran Zagreb cijeli!" te manifestaciji "Zagreb siguran za tebe - Sigurniji s tobom". - Sudjelovanje u programu edukacije članova civilne zaštite Grada Zagreba koje je organizirao Gradski ured za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost. |
- uključivanje novih pripadnika u rad HGSS - Stanice Zagreb i njihovo osposobljavanje |
- uključivanje četiriju novih članova te početak njihova osposobljavanja - završetak tečaja pružanja prve pomoći u planinama i nepristupačnim predjelima, završavanje barem jednog od specijalističkih tečajeva |
- U navedenom razdoblju primljena su dva nova člana koji su započeli osposobljavanje i edukaciju za gorskog spašavatelja. |
- nabava osobne i skupne opreme |
- zanavljanje osobne i skupne opreme |
- Nabavljala se nova i zanavljala stara osobna i skupna oprema. Uložena su znatna sredstva u popravak i uređenje infrastrukture. |
2.6. Udruge građana od interesa za sustav civilne zaštite
Analiza stanja
Udruge građana iz područja sustava civilne zaštite koje su do sada sudjelovale u aktivnostima sustava civilne zaštite Grada Zagreba su:
- Klub za obuku službenih i sportskih pasa - "Zagreb" (u daljnjem tekstu: KOSSP) koji se bavi školovanjem pasa i njihovih vodiča radi sudjelovanja u potražnim akcijama za izgubljenim i nestalim osobama;
- Zagrebački speleološki savez čiji su članovi osposobljeni za spašavanje iz dubina;
- Zagrebački radioamaterski savez (u daljnjem tekstu: ZARS) koji osigurava alternativnu komunikaciju u slučaju potrebe.
Izvršeno je opremanje članova KOSSP-a s kompletom kaciga i čeonih svjetiljki za 15 članova te opremanje članova ZARS-a s 20 radnih zimskih prsluka.
Aktivnosti vezane za uključivanje udruga građana u sustav civilne zaštite bit će nastavljene u idućem izvještajnom razdoblju.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
- analiziranje odabira te preciziranje operativnih kapaciteta udruga građana od interesa za sustav civilne zaštite sa sjedištem na području Grada Zagreba. |
- Na temelju podataka dostupnih u registru udruga Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije provjerit će se udruge građana sa sjedištem na području Grada Zagreba od interesa za sustav civilne zaštite. |
- Izrađeni su opći kriteriji za izbor udruga građana od interesa za sustav civilne zaštite, na temelju kojih će se aktivnosti provesti do kraja 2024. |
- donošenje odluke o određivanju udruga građana od interesa za sustav civilne zaštite na području Grada Zagreba |
- Izrađeni su opći kriteriji za izbor udruga građana od interesa za sustav civilne zaštite, na temelju kojih će se aktivnosti provesti do kraja 2024. |
|
- nastavak suradnje s KOSSP, Zagrebačkim speleološkim savezom i ZARS-om |
- zajedničko sudjelovanje u dogovorima o planiranju vježbi, sudjelovanje u vježbama, evaluaciji vježbi, operativnim sastancima |
- sudjelovanje članova KOSSP-a i ZARS-a u edukativnim manifestacijama po gradskim četvrtima Grada Zagreba |
Zaključak
Izrađeni su opći kriteriji za izbor udruga građana od interesa za sustav civilne zaštite. Na temelju njih potrebno je identificirati udruge građana od interesa za sustav civilne zaštite te započeti praćenje njihovih operativnih kapaciteta.
2.7. Postrojbe civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba
Analiza stanja
Odlukom o osnivanju postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 11/18) osnovane su sljedeće postrojbe:
1. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Donji grad
2. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Gornji grad - Medveščak
3. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Trnje
4. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Maksimir
5. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak
6. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Novi Zagreb - istok
7. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Novi Zagreb - zapad
8. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Trešnjevka - sjever
9. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Trešnjevka - jug
10. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Črnomerec
11. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Gornja Dubrava
12. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Donja Dubrava
13. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Stenjevec
14. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Podsused - Vrapče
15. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Podsljeme
16. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Sesvete
17. Postrojba civilne zaštite opće namjene Gradske četvrti Brezovica.
Svaka od 17 postrojbi sastoji se od upravljačke skupine (dva pripadnika) i više operativnih skupina (od osam do deset pripadnika), sukladno potrebama koje proizlaze iz Procjene rizika.
U analiziranom razdoblju izvršena je mobilizacija pripadnika civilne zaštite opće namjene. Održane su edukacije u 4 gradske četvrti (Gradska četvrt Podsused - Vrapče, Gradska četvrt Stenjevec, Gradska četvrt Sesvete i Gradska četvrt Brezovica).
Na navedene edukacije odazvalo se ukupno 135 pripadnika civilne zaštite opće namjene i 5 članova stožera iz navedenih gradskih četvrti.
U analiziranom razdoblju provedena je edukacija prve pomoći u NZHMGZ i u GDCK Zagreb.
Edukaciju u NZHMGZ prošlo je 29 pripadnika postrojbi civilne zaštite opće namjene.
Edukaciju u GDCKGZ prošlo je 37 pripadnika postrojbi civilne zaštite opće namjene.
U analiziranom razdoblju u postrojbe civilne zaštite opće namjene pristupilo je 16 pripadnika. Ukupno je u evidenciju uvedeno 3178 pripadnika postrojbi civilne zaštite opće namjene.
U analiziranom razdoblju osobnom zaštitnom opremom opremljeno je sedam pripadnika postrojbi civilne zaštite opće namjene.
U analiziranom razdoblju održane su 3 edukativne manifestacije, od kojih je jedna bila upriličena u povodu obilježavanja Međunarodnog dana civilne zaštite. Preostale dvije manifestacije održane su u Gradskoj četvrti Sesvete te zajednička manifestacija za gradske četvrti Trešnjevka - sjever i Trešnjevka - jug.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
- maksimalno iskoristiti prisutnost medija (prisutnost na društvenim mrežama) radi popularizacije, stvaranja imidža i zajedničkog kolektivnog identiteta |
- nastavak postojećih aktivnosti korištenjem medija i razmatranje novih prijedloga |
- Gradonačelnik Grada Zagreba uputio je javni poziv građanima za pristupanje u postrojbe civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba. |
- poticanje uključivanja srednjoškolaca u sustav civilne zaštite |
- razmatranje novih načina uključivanja srednjoškolaca u sustav civilne zaštite |
- Provodila se edukacija učenika srednjih škola o najznačajnijim rizicima i načinima postupanja u izvanrednim događajima. U edukaciji je sudjelovalo oko 900 zagrebačkih srednjoškolaca iz 45 razreda srednjih škola. |
- popunjavanje postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba |
- zaprimanje dobrovoljnih prijava |
- U analiziranom razdoblju u postrojbe civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba pristupilo je 16 novih pripadnika. Osobnom zaštitnom opremom opremljeno je sedam pripadnika postrojbi civilne zaštite opće namjene. |
- uvođenje pripadnika u evidenciju |
||
- podjela osobne zaštitne opreme |
||
- sudjelovanje pripadnika postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba u vježbama sustava civilne zaštite Grada Zagreba |
- osposobljavanje i uvježbavanje postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba svih 17 gradskih četvrti Grada Zagreba |
- Vježbe će biti provedene u zadnjem kvartalu 2024. godine sukladno Planu vježbi. |
- pripremni sastanci s upravljačkim skupinama postrojbi, izrada elaborata vježbi, evaluacija vježbi |
- Vježbe će biti provedene u zadnjem kvartalu 2024. godine sukladno Planu vježbi. |
Zaključak
Potrebno je nastaviti s popularizacijom sustava civilne zaštite u javnosti te pokrenuti nove, sveobuhvatnije kampanje koje će uključivati veću prisutnost na društvenim mrežama. Također, važno je raditi na poticanju uključivanja srednjoškolaca i drugih građana u sustav civilne zaštite na primjeren i angažirajući način.
2.8. Postrojbe civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba
Analiza stanja
Odlukom o osnivanju postrojbi civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 11/18) osnovane su sljedeće postrojbe:
- postrojbe civilne zaštite za traganje i spašavanje iz ruševina (srednja kategorija);
- postrojbe civilne zaštite za traganje i spašavanje u poplavama (laka kategorija);
- postrojbe civilne zaštite za tehničko-taktičku potporu.
Opremom za spašavanje iz dubina i visina opremljeno je 13 pripadnika postrojbi civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba.
Osobnom zaštitnom opremom opremljeno je 35 pripadnika postrojbi civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
- sudjelovanje na vježbama sustava civilne zaštite Grada Zagreba sukladno Planu vježbi |
- pripremni sastanci, izrada elaborata vježbi, evaluacija vježbi |
- Vježbe će biti provedene u zadnjem kvartalu 2024. godine sukladno Planu vježbi. |
- osposobljavanje pripadnika specijalističkih postrojbi civilne zaštite Grada Zagreba |
- provođenje osposobljavanja za traganje i spašavanje iz ruševina u sklopu redovitih nastavnih tema |
- Provedeno je osposobljavanje 36 pripadnika za spašavanje iz dubina i visina. |
- osposobljavanje koje provodi Hrvatska gorska služba spašavanja (ITLS tečaj), NZHMGZ i Hrvatski Crveni križ |
- Provedeno je osposobljavanje 50 pripadnika iz ITLS-a. Edukaciju iz pružanja prve pomoći u NZHMGZ prošlo je 15 pripadnika. Edukaciju pružanja prve pomoći u GDCK Zagreb prošlo je 126 pripadnika. |
2.9. Pravne osobe od interesa za sustav civilne zaštite na području Grada Zagreba
Pravne osobe od interesa za sustav civilne zaštite na području Grada Zagreba pravne su osobe koje su svojim proizvodnim, uslužnim, materijalnim, ljudskim i drugim resursima najznačajniji nositelji tih djelatnosti na području Grada Zagreba.
Pravne osobe su operativne snage sustava civilne zaštite Grada Zagreba i dužne su u operativnim planovima izraditi plan o načinu organiziranja provedbe mjera i aktivnosti u sustavu civilne zaštite sukladno Zakonu, posebnim propisima i njihovim općim aktima.
Gradska skupština Grada Zagreba donijela je Odluku o određivanju pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/20). Odlukom je određeno 45 pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite na području Grada Zagreba i podijeljene su prema sljedećim skupinama zadaća:
- osiguravanje potrebne mehanizacije;
- osiguravanje kapaciteta za zbrinjavanje i prijevoz stanovništva;
- osiguravanje kapaciteta za prijevoz i skladištenje robe;
- osiguravanje hrane i vode za piće;
- osiguravanje zdravstvenog zbrinjavanja stanovništva;
- osiguravanje komunikacije tijekom otežanih uvjeta s osobitim naglaskom na informiranje stanovništva;
- osiguravanje stručnjaka i mehanizacije potrebne za asanaciju te pružanje stručne i savjetodavne potpore Stožeru tijekom velikih nesreća i katastrofa, posebno u segmentu procjene posljedica.
Grad Zagreb ne može izravno utjecati na razvoj ljudskih potencijala i operativnih kapaciteta pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite na svom području, ali kontinuirano prati njihov razvoj kako bi procijenio operativne sposobnosti za sudjelovanje u aktivnostima civilne zaštite. To uključuje praćenje stanja ljudskih resursa i operativnih kapaciteta s ciljem osiguravanja njihove spremnosti za učinkovito djelovanje u slučaju potrebe.
2.10. Povjerenici i zamjenici povjerenika civilne zaštite
Analiza stanja
Gradonačelnik Grada Zagreba je 13. siječnja 2020. donio Zaključak o imenovanju povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/20). Zaključkom su imenovana 604 povjerenika i 225 zamjenika povjerenika na području 17 gradskih četvrti Grada Zagreba. Zaključkom o razrješenju i imenovanju povjerenika civilne zaštite Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/23) gradonačelnik Grada Zagreba je razriješio dužnosti 10 povjerenika i imenovao 10 novih povjerenika.
Zadaća povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite Grada Zagreba je provođenje preventivnih mjera i podizanje svijesti građana u sustavu civilne zaštite, izvršavanje obveza pripremanja i osposobljavanja građana za osobnu i uzajamnu zaštitu te usklađivanje provođenja osobne i uzajamne zaštite, obavješćivanje građana o poduzimanju mjera i postupaka civilne zaštite te mobilizacija svih raspoloživih kapaciteta lokalne zajednice za sudjelovanje u otklanjanju nastalih posljedica, sudjelovanje građana u organiziranju i provođenju evakuacije, sklanjanja i zbrinjavanja, obveza vođenja evidencije na području nadležnosti za koje su imenovani povjerenikom civilne zaštite te obavljanje poslova i zadaća prema nalozima stožera civilne zaštite jedinice lokalne samouprave u velikoj nesreći i katastrofi.
Povjerenici i zamjenici povjerenika u analiziranom razdoblju nisu prošli osposobljavanje koje je u nadležnosti Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
- osposobljavanje povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite Grada Zagreba |
- upućivanje povjerenika i zamjenika povjerenika na osposobljavanje |
- Povjerenici i zamjenici povjerenika nisu prošli osposobljavanje. |
- vođenje evidencije povjerenika i zamjenika povjerenika |
- Provodi se kontinuirano. |
|
- izrada smjernica za povjerenike i zamjenike povjerenika za procjenu ugroženosti njihovih područja odgovornosti |
- priprema, izrada i distribucija materijala povjerenicima i zamjenicima povjerenika |
- Aktivnost će biti provedena nakon osposobljavanja i edukacije povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite Grada Zagreba. |
- ažuriranje evidencije povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite Grada Zagreba i imenovanje novih povjerenika i zamjenika povjerenika civilne zaštite Grada Zagreba |
- ažuriranje evidencije povjerenika i zamjenika povjerenika |
- Provodi se kontinuirano. |
- imenovanje novih povjerenika i zamjenika povjerenika |
- Aktivnost nije provedena. |
Zaključak
Potrebno je da povjerenici i zamjenici povjerenika prođu osposobljavanje od strane Nastavnog nacionalnog središta civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske kako bi se realizirale planirane aktivnosti.
3. OPREMANJE I RAZVOJ SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE GRADA ZAGREBA
Analiza stanja
U analiziranom razdoblju nabavljena je sljedeća oprema za postrojbe civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba:
- pojas za visinske radove - 9 komada;
- kacige s čeonim lampama za vodiče potražnih pasa - 15 komada;
- radni prsluci za postrojbe civilne zaštite opće namjene - 67 komada;
- dva šatora.
Nabavljeni su i kompleti ručnog alata za potrebe postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba koji su raspoređeni po svih 17 gradskih četvrti.
Osobnom zaštitnom opremom je opremljeno sedam pripadnika postrojbi civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba. Opremom za spašavanje iz dubina i visina opremljeno je 13 pripadnika postrojbi civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba.
Osobnom zaštitnom opremom opremljeno je 35 pripadnika postrojbi civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. |
Ostvarenje |
- kontinuirano praćenje novih tehnoloških rješenja od interesa za sustav civilne zaštite Grada Zagreba |
- permanentno praćenje novih tehnoloških rješenja radi usklađivanja iskazanih potreba (ponajprije postrojbi civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba) za specijaliziranom opremom - razmjena iskustava o korištenju novih tehnoloških rješenja između domaćih i inozemnih sudionika iz sustava civilne zaštite |
- Permanentno se prate nova tehnološka rješenja, radi se na modelu unaprjeđenja vođenja evidencija pripadnika i sustava veze operativnih snaga sustava civilne zaštite Grada Zagreba. |
- definiranje obrasca za iskaz potreba postrojbi civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba |
- održavanje pripremnog sastanka s upravljačkim skupinama postrojbi civilne zaštite specijalističke namjene Grada Zagreba |
- Aktivnost će se realizirati u idućem razdoblju. |
- nabava osobne i skupne opreme za postrojbe civilne zaštite opće i specijalističke namjene Grada Zagreba |
- utvrđivanje potreba i provođenje javne nabave |
- Oprema je nabavljena. |
4. DOSTUPNOST INFORMACIJA
Analiza stanja
Tijekom analiziranog razdoblja redovito je održavan komunikacijski sustav između ključnih sudionika sustava civilne zaštite Grada Zagreba i drugih žurnih službi. Alternativni sustav veza omogućuje uspostavu komunikacije u slučajevima prestanka funkcioniranja ili preopterećenja redovnih sustava veza. Sustavi zahtijevaju redovito održavanje i periodičku provjeru njihove funkcionalnosti.
Službenici Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost u suradnji s Područnim uredom civilne zaštite Zagreb Ravnateljstva civilne zaštite realizirali su edukacije djece školske dobi u sklopu programa "Edukacija djece u području civilne zaštite". Edukacije su se održavale u prostorima Doma Crvenog križa Zagreb.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. godini |
Ostvarenje |
- održavanje zajedničke vježbe |
- Aktivnost nije provedena. |
|
- praćenje izrade i analiza operativnih planova pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite |
- pružanje stručne pomoći pravnim osobama tijekom izrade, izdvajanje bitnih podataka (kontakti i operativni kapaciteti) |
- U analiziranom razdoblju zaprimljena je nadopuna jednog Operativnog plana pravne osobe od interesa za sustav civilne zaštite. |
- praćenje izrade i analiza operativnih planova i procjena rizika pravnih osoba koje obavljaju djelatnost korištenjem opasnih tvari |
- izdvajanje bitnih podataka (radijusi ugroženosti i kontakti) |
- U analiziranom razdoblju zaprimljeno je 10 operativnih planova i procjena rizika pravnih osoba koje obavljaju djelatnost korištenjem opasnih tvari. |
- edukacija djece |
- održavanje edukacije za djecu predškolske, školske i srednjoškolske dobi |
- Aktivnost "Edukacija djece u području civilne zaštite" provodila se sukladno planu. Navedenu edukaciju prošlo je približno 2000 učenika iz 55 razreda osnovnih škola. Educirano je i oko 900 zagrebačkih srednjoškolaca iz 45 razreda srednjih škola. |
- testiranje funkcionalnosti komunikacijskog sustava za hitne situacije Grada Zagreba |
- redovna provjera opreme |
- Aktivnost se redovito provodila. |
- nadopunjavanje geografsko-informacijskog sustava za hitne situacije |
- prikupljanje novih podataka od interesa za sustav civilne zaštite |
- Aktivnost se redovito provodila. |
- redovito ažuriranje i nadopunjavanje baze podataka pripadnika postrojbi civilne zaštite Grada Zagreba |
- ažuriranje evidencije pripadnika i upis novih pripadnika |
- Aktivnost se redovito provodila. |
- izrada nove baze podataka za pripadnike sustava civilne zaštite Grada Zagreba |
- razvoj projekta izrade baze podataka o pripadnicima po fazama. "Platforma CZ" omogućit će uspostavljanje baze podataka o pripadnicima civilne zaštite Grada Zagreba, na jednome mjestu objedinit će sve resurse kojima Grad raspolaže u području civilne zaštite i na taj će se način unaprijediti proces u svim fazama upravljanja izvanrednim događajima, od prevencije do oporavka. |
- Započeta je izrada "Platforme CZ" koja će se koristiti za upravljanje sustavom civilne zaštite Grada Zagreba. |
- prikupljanje podataka o resursima građevinskih tvrtki |
- iniciranje sastanka s predstavnicima građevinskih tvrtki i dopuna podataka |
- Aktivnost nije realizirana te će biti planirana za provedbu u idućem razdoblju. |
Zaključak
Potrebno je pristupiti nadopunjavanju geografskog informacijskog sustava za hitne situacije novim relevantnim podacima te dogovoriti sastanak s predstavnicima građevinskih tvrtki kako bi se ažurirali podaci o njihovim resursima na području Grada Zagreba.
5. SURADNJA SA ZNANSTVENIM INSTITUCIJAMA
Analiza stanja
Započela je provedba EU projekta "CRISAFE - Critical infrastructure and population early warning systems for multi hazard cascading events" koji se financira iz programa Mehanizma civilne zaštite EU (UCPM programme).
Nositelj projekta je Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za geotehniku, a uz Grad Zagreb, kao partneri u projektu sudjeluju Infra Plan konzalting, GDi i Hrvatske vode iz Republike Hrvatske te InGEO BV iz Nizozemske, Waterschap Hollandse Delta iz Nizozemske i Istituto di Sociologia Int. di Gorizia iz Italije. Učestalost i utjecaj prirodnih katastrofa u porastu je kao posljedica kombinacije niza čimbenika. Spomenuto stavlja nove izazove pred javna tijela i druge dionike uključene u krizni menadžment, saniranje posljedica kriza i planiranje prevencije. CRISAFE za cilj ima razvoj sustava ranog upozoravanja koji će koristiti upravitelji infrastrukturom, ali i sve hitne službe, civilna zaštita kao i stanovnici pogođenih područja.
Prijavljena su i dva projekta na kojima je Grad Zagreb vodeći partner. Projekt "RISE - Otpornost i podrška: poboljšanje spremnosti za krizne situacije" u okviru Programa međuregionalne suradnje "Interreg Europe 2021. - 2027." ukupne vrijednosti 1.993.907,00 eura. Projekt ima za cilj ojačati otpornost na krize i pozitivno utjecati na prevenciju rizika od katastrofa te poboljšati spremnost i kapacitete hitnih službi, posebno u pružanju psihološke prve pomoći i psihosocijalne podrške. U okviru programa "Interreg Slovenija - Hrvatska 2021. - 2027." prijavljen je projekt "Podizanje svijesti i edukacija djece o potresima i poplavama" čiji je cilj povećati razinu svijesti djece, roditelja i učitelja o sigurnosnim protokolima za vrijeme potresa i poplava, smanjenje rizika od ozljeda i gubitka života djece tijekom potresa i poplava.
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi iz Smjernica |
Opis planiranih aktivnosti u 2024. godini |
Ostvarenje |
- suradnja sa znanstvenom i stručnom zajednicom (suradnja s Rudarsko-geološko-naftnim fakultetom, Geodetskim fakultetom i Građevinskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu) |
- suradnja s Rudarsko-geološko-naftnim fakultetom u projektu "Primijenjena istraživanja klizišta za razvoj mjera ublažavanja i prevencije rizika" |
- Razvijen je sustav ranog upozoravanja za klizište Kostanjek. |
- nastavak suradnje u projektu Multisenzorsko zračno snimanje Republike Hrvatske za potrebe procjene smanjenja rizika od katastrofa |
- Projekt je završen sukladno planu u prosincu 2023. godine. Održivost projekta provodi se kroz primjenu podataka i rezultata u drugim projektima poput projekta CRISSAFE i izradu 10. faze Studije za saniranje posljedica potresa. U projektu CRISAFE koristi se lidarsko snimanje kao i podaci o zgradama i stanovništvu, dok se u Studiji nastavno na rezultate procjene rizika od potresa identificiraju evakuacijski putovi koji su najsigurniji za stanovnike grada Zagreba, sigurne zone pristupa za prolaz operativnih snaga i sigurne zone za prihvat stanovništva. U promatranom razdoblju je u sklopu Aktivnosti 1. - Izrada metodologije za procjenu rizika izrađeno i prihvaćeno 6 izvješća. U sklopu Aktivnosti 2. - Definiranje potresnog hazarda na području Grada Zagreba izrađeno je i prihvaćeno 5 mjesečnih izvješća i dva elaborata, a u sklopu Aktivnosti 3. Prikupljanje i obrada podataka o građevinama te uspostava baze podataka izrađeno je i prihvaćeno 11 mjesečnih izvještaja. |
|
- suradnja s Građevinskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu u projektu "CRISAFE - Critical infrastructure and population early warning systems for multi hazard cascading events" |
- Održana su dva strateška sastanka. Članovi konzorcija CRISAFE posjetili su pilot-lokaciju u Zagrebu, kako bi razgovarali o ključnim elementima provedbe projekta. Posjet je bio usmjeren na odabir brana koje će se analizirati u sklopu procjene ranjivosti i određivanje optimalnih lokacija za postavljanje senzora CRISAFE Early Warning System. Napravljeni su značajni koraci u digitalizaciji kritičnih prostornih podataka i kartiranju unutar pilot-područja Grada Zagreba. U sklopu radnog paketa 2 (WP2), projekt je bio usmjeren na prikupljanje i digitalizaciju prostornih podataka i karata koji prethodno nisu bili dostupni u digitalnom obliku. Ove aktivnosti imaju za cilj poboljšati vizualizaciju i dijeljenje podataka, čineći temelj za daljnje procjene rizika i ranjivosti kritične infrastrukture. |
6. PLANSKI DOKUMENTI
Grad Zagreb je usvojio sve planske dokumente koje je bio obvezan usvojiti na temelju odredbi Zakona:
- Vanjski plan;
- Smjernice za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite na području Grada Zagreba za razdoblje od 2021. do 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 34/20);
- Procjenu rizika.
U izvještajnom razdoblju izrađeni su i usvojeni sljedeći dokumenti:
- Analiza stanja sustava civilne zaštite Grada Zagreba za 2023. (Službeni glasnik Grada Zagreba 42/23);
- Plan razvoja sustava civilne zaštite Grada Zagreba za 2024. (Službeni glasnik Grada Zagreba 42/23);
- Plan vježbi;
- Plan.
Uz navedeno, Gradska skupština Grada Zagreba je na 36. sjednici 5. rujna 2024. donijela Plan pripravnosti i odgovora Grada Zagreba na radiološki i nuklearni izvanredni događaj (Službeni glasnik Grada Zagreba 29/24).
Stupanj provedbe aktivnosti
Ciljevi |
Opis planiranih aktivnosti |
Ostvarenje |
- izrada plana pripravnosti i odgovora Grada Zagreba na radiološki ili nuklearni izvanredni događaj |
- usvajanje dokumenta |
- Gradska skupština Grada Zagreba je donijela Plan pripravnosti i odgovora Grada Zagreba na radiološki i nuklearni izvanredni događaj (Službeni glasnik Grada Zagreba 29/24). |
- izrada novog Plana djelovanja civilne zaštite Grada Zagreba sukladno novoj Procjeni rizika od velikih nesreća za područje Grada Zagreba |
- usklađivanje izrađenog Plana s Državnim planom djelovanja civilne zaštite |
- Plan je izrađen i objavljen u Službenom glasniku Grada Zagreba. |
- izrada Smjernica za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite na području Grada Zagreba za razdoblje od 2025. do 2028. |
- analiza planiranog i ostvarenog, predlaganje novih aktivnosti |
- Izrađen je prijedlog Smjernica za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite na području Grada Zagreba za razdoblje od 2025. do 2028. |
- ažuriranje Vanjskog plana |
- izrada/dopuna Vanjskog plana u slučaju zaprimanja zahtjeva za izradu/dopunu Vanjskog plana |
- Nije zaprimljen zahtjev za izradu/dopunu Vanjskog plana. |
7. OSTVARENJE CILJEVA UNUTAR SUBPODRUČJA CIVILNE ZAŠTITE
SUBPODRUČJA CIVILNE ZAŠTITE |
SVEUKUPNI CILJ |
OSTVARENO |
NIJE OSTVARENO |
Normiranje |
- ispunjavanje obveza i usvajanje akata sukladno zakonu i podzakonskim aktima |
- praćenje promjena u zakonskoj regulativi - izrada i usvajanje svih planskih dokumenata koje je Grad Zagreb bio obvezan usvojiti na temelju odredbi zakona |
- donošenje odluke o određivanju udruga građana od interesa za sustav civilne zaštite Grada Zagreba |
Preventiva |
- prikupljanje znanstvenih informacija radi ažuriranja Procjene rizika, provođenje svih planiranih aktivnosti radi jačanja svijesti stanovništva o svim prijetnjama i povećanju udjela dobrovoljnih pripadnika u postrojbama civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba |
- sudjelovanje na pokrenutim znanstvenim i EU projektima te prikupljanje novih znanstvenih podataka; provođenje programa "Edukacija djece u području civilne zaštite" |
- tiskanje i distribucija letka sa svrhom poticanja dobrovoljnog pristupanja postrojbama civilne zaštite opće namjene Grada Zagreba te reprintanje plakata i letaka |
Planiranje |
- ažuriranje planskih dokumenata |
- ažuriranje priloga Plana sukladno novonastalim promjenama i prikupljenim podacima; ažuriranje lista kontakata sudionika; praćenje izrade te analiza operativnih planova pravnih osoba i operativnih planova i procjena rizika pravnih osoba koje obavljaju djelatnost korištenjem opasnih tvari |
- ažuriranje Vanjskog plana jer nije zaprimljen zahtjev za izradu/dopunu Vanjskog plana |
Operativno djelovanje |
- održavanje visoke razine operativnog djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite Grada Zagreba |
- ažuriranje baze podataka pripadnika postrojbi civilne zaštite Grada Zagreba; upoznavanje Stožera i stožera GČGZ-a s planskim dokumentima iz područja civilne zaštite, sredstvima rada i načinom rada tijekom velikih nesreća i katastrofa. U analiziranom razdoblju izvršena je nabava osobne i skupne zaštitne opreme za pripadnike postrojbi civilne zaštite opće i specijalističke namjene. |
- planiranje i održavanje vježbi operativnih snaga sustava civilne zaštite Grada Zagreba, izrada elaborata vježbi |
Financiranje |
- osiguranje dostatnih financijskih sredstava za razvoj sustava civilne zaštite Grada Zagreba |
- U Proračunu Grada Zagreba za 2024. bila su osigurana dostatna financijska sredstva. |
- |
8. ZAKLJUČAK
Kontinuirano se jača operativna sposobnost sustava civilne zaštite na razini Grada Zagreba. Potrebno je dodatno raditi na intenzivnijem promoviranju ovog sustava te razviti strategiju za podizanje svijesti stanovništva o važnosti civilne zaštite kako bi građani bili bolje informirani i spremni na sudjelovanje u preventivnim i zaštitnim aktivnostima.
Mjere osposobljavanja i uvježbavanja postrojbi civilne zaštite opće i specijalističke namjene, Stožera, stožera GČGZ-a i ostalih operativnih snaga sustava civilne zaštite Grada Zagreba u analiziranom razdoblju provedene su u skladu s nadležnošću Grada Zagreba.
Započeti projekti sa znanstvenom zajednicom uspješno se ostvaruju.
U Proračunu Grada Zagreba za 2024. i projekcijama za 2025. i 2026. godinu (Službeni glasnik Grada Zagreba 44/23 i 23/24) osigurana su dostatna financijska sredstva koja su omogućila daljnji razvoj sustava civilne zaštite.
Grad Zagreb je usvojio sve planske dokumente koje je bio obvezan usvojiti na temelju odredbi Zakona. U analiziranom razdoblju usvojen je Plan pripravnosti i odgovora Grada Zagreba na radiološki ili nuklearni izvanredni događaj (Službeni glasnik Grada Zagreba 29/24) te Plan.
Provedene su sve planirane aktivnosti u vezi s radom Stožera, uključujući logističku i administrativnu podršku, posebno u kontekstu organizacije sjednica.
U analiziranom razdoblju težilo se jačanju kapaciteta postrojbi civilne zaštite Grada Zagreba. Povećan je broj pripadnika u postrojbama civilne zaštite opće namjene, a dio pripadnika operativnih snaga opremljen je osobnom zaštitnom opremom i specijaliziranom opremom za spašavanje iz dubina i visina, čime su dodatno unaprijeđene sposobnosti za odgovor na izvanredne situacije.
Temeljne operativne snage sustava civilne zaštite Grada Zagreba pravodobno su i učinkovito odgovarale na sve zadaće koje su im stavljene u nadležnost sukladno njihovim djelatnostima i operativnoj spremnosti.
9. ZAVRŠNA ODREDBA
Analiza će biti objavljena u Službenom glasniku Grada Zagreba.
KLASA: 024-01/24-003/447
URBROJ: 251-16-04-24-5
Zagreb, 5. prosinca 2024.
Predsjednik
Gradske skupštine
Joško Klisović, v. r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.