zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o kriterijima financiranja, mjerilima za osiguranje sredstava, metodologiji i rokovima za izradu i dostavu prijedloga i načina izvršavanja te načinu i rokovima izvještavanja o provedbi programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba te metodologiji izrade financijskih planova korisnika

Pročišćeni tekst vrijedi od 01.07.2024.

Narodne novine 42/2023

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Pravilnik o kriterijima financiranja, mjerilima za osiguranje sredstava, metodologiji i rokovima za izradu i dostavu prijedloga i načina izvršavanja te načinu i rokovima izvještavanja o provedbi programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba te metodologiji izrade financijskih planova korisnika (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 42/23)

Na temelju članka 75. stavka 7. Zakona o sportu (Narodne novine 141/22) i članka 41. točke 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22), Gradska skupština Grada Zagreba, na 29. sjednici, 13. prosinca 2023., donijela je

PRAVILNIK

o kriterijima financiranja, mjerilima za osiguranje sredstava, metodologiji i rokovima za izradu i dostavu prijedloga i načina izvršavanja te načinu i rokovima izvještavanja o provedbi programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba te metodologiji izrade financijskih planova korisnika

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovim se Pravilnikom određuju kriteriji financiranja javnih potreba u sportu Grada Zagreba, mjerila za osiguranje sredstava, metodologija i rokovi za izradu i dostavu prijedloga programa javnih potreba i načina izvršavanja programa javnih potreba te način i rokovi izvještavanja o provedbi programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba te metodologija izrade financijskih planova korisnika javnih potreba u sportu, za koji se sredstva osiguravaju u proračunu Grada Zagreba (dalje u tekstu: Pravilnik).

(2) Ovaj Pravilnik odnosi se na dio Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba koji provodi Sportski savez Grada Zagreba.

(3) Izrazi koji se koriste u ovom pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.

Članak 2.

Programska područja u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba koja provodi Sportski savez Grada Zagreba su:

1. Pripreme i natjecanja

2. Stručni rad trenera

3. Stručni rad tajnika

4. Razvojni programi:

- Drugi razvojni programi

- Potpora za razvoj sporta

5. Djelovanje gradskih sportskih saveza

- Tajnici gradskih sportskih saveza i materijalna prava

- Materijalni troškovi saveza i izdaci za financijski servis saveza i troškovi revizije

6. Programi klubova gradskog značaja

- Stručni rad

- Pripreme i natjecanja

- Razvojni programi

- Potpora za rad kluba

7. Programi školskog sporta

- Program Odmorko i ostali programi

8. Programi Sveučilišnog sporta

9. Programi sporta gluhih

10. Programi parasporta

11. Programi sportske rekreacije

- Programi saveza sportske rekreacije

- Programi društva sportske rekreacije

12. Programi za pridružene i privremene članice te članicu s posebnim statusom Sportskog saveza Grada Zagreba

13. Prigodne priredbe

14. Programi korištenja sportskih građevina i drugih objekata

- Objekti pod upravljanjem ustanove Upravljanje sportskim objektima

- Školski objekti.

II. KRITERIJI FINANCIRANJA I MJERILA ZA OSIGURANJE SREDSTAVA PREMA PROGRAMSKIM PODRUČJIMA SPORTA

Članak 3.

(1) Temelj za kriterije i mjerila vrednovanja prijedloga programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje prema programskim područjima sporta je rangiranje pojedinačnih i ekipnih sportova u sustavu sporta, sukladno zasebnim kriterijima o bodovanju pojedinačnih i ekipnih sportova.

Prethodno navedeni kriteriji prilog su ovome pravilniku i njegov sastavni dio.

(2) Postupak rangiranja sportova iz stavka 1. ovog članka provodi Sportski savez Grada Zagreba prema pokazateljima u tekućoj godini za sljedeću godinu.

(3) Po utvrđenju ranga sportova u sustavu sporta izrađuje se tabelarni prikaz poretka sportova koji je sastavni dio programa javnih potreba u sportu.

(4) Zasebnu kategoriju sporta čine sportovi izvan razredbenih uvjeta: školski sport, sveučilišni sport, parasport, sport gluhih i sportska rekreacija, na koje se primjenjuju posebni kriteriji vrednovanja programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje.

(5) Kriteriji za financiranje programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje određuju se prema programskim područjima.

(6) Pri vrednovanju programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje i raspodjelu sredstava vodit će se računa o rangu natjecanja u kojemu klub - član udruge sportskog saveza nastupa, kako klub koji se natječe u višem rangu natjecanja ne bi dobio manji iznos sredstava u odnosu na klub koji se natječe u nižem rangu natjecanja istog sporta.

(7) Prilikom izrade rasporeda plana sredstava za krajnjeg korisnika Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba neće se automatski smanjivati, odnosno povećavati sredstva za trošak sportskog objekta u slučaju prijelaza kluba u nižu ili višu razinu sustava natjecanja, nego će se u pravilu uzimati u obzir fiksni trošak sportskog objekta.

(8) Udruge - sportski savezi koji su članovi Sportskog saveza Grada Zagreba te sportski klubovi koji mogu biti udruge ili sportska dionička društva - članovi sportskih saveza čijim je osobama ovlaštenima za njihovo zastupanje istekao mandat, dužni su o tome obavijestiti Sportski savez Grada Zagreba

(9) Udrugama i sportskim dioničkim društvima iz stavka 8. ovog članka neće se isplaćivati dodijeljena financijska sredstva dok ne dostave dokaz o postojanju osoba ovlaštenih za zastupanje koje su u mandatu.

Članak 4.

(1) Kriteriji financiranja programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje udruga - sportskih saveza i sportskih klubova, članova sportskih saveza su zajednički i posebni kriteriji.

(2) Zajednički kriteriji su:

- kvaliteta sadržaja predloženog programa,

- iskazana financijska potpora iz drugih izvora,

- ispunjavanje obveze financijskog izvještavanja.

(3) Posebni kriteriji su kriteriji kojima se iskazuju specifičnosti koje trebaju ispunjavati programi za pojedine djelatnosti sporta.

(4) Za temeljnu djelatnost sportskog kluba: sportsku pripremu, trening i natjecanja sportaša utvrđuju se posebni kriteriji kako slijedi:

a) u pojedinačnim sportovima (osim kriterija broja kategoriziranih sportaša) vrednuje se:

- razred sporta,

- obvezan rad sa svim uzrasnim kategorijama uključenima u sustav natjecanja,

- tradicija stvaranja vrsnih pojedinaca,

- zastupljenost članova kluba u nacionalnoj vrsti,

- ostvarenje ekipnih rezultata kluba,

- sustavan rad s mladima,

- broj sportaša koji su prošli kroz sustav natjecanja,

- razvoj sportaša koji su potekli u klubu;

b) u ekipnim sportovima (osim kriterija broja kategoriziranih sportaša) vrednuje se:

- razred sporta,

- sustavan rad sa svim uzrasnim kategorijama tog sporta i obvezan nastup u sustavu natjecanja,

- unutar pojedinog sporta vrednuju se postignuti rezultati ekipa na prvenstvima Republike Hrvatske i Grada Zagreba u mlađim uzrasnim kategorijama (uz uvjet minimalnog broja ekipa u natjecanju),

- razvijenost sustava domaćih natjecanja,

- rang europskih ligaških natjecanja,

- kontinuitet sportskog rezultata na domaćemu i međunarodnom planu,

- klubovima se priznaje rang koji ostvare u natjecanju na završetku sezone, neovisno o kasnijim prelascima igrača iz kluba u klub,

- razvoj sportaša koji su potekli u klubu.

Članak 5.

Kriteriji financiranja za pripreme i natjecanja

(1) Programska stavka Pripreme i natjecanja predviđena je za podmirenje troškova organizacije i provedbe priprema te službenih domaćih i međunarodnih natjecanja.

(2) Priznaju se sljedeći troškovi:

- kotizacije, licence i druge takse,

- putni troškovi sportaša i stručnih osoba,

- troškovi smještaja i prehrane igrača i stručnih osoba,

- troškovi organizacije natjecanja,

- najam objekta i sportskog terena za provedbu natjecanja i priprema,

- troškovi delegata i drugih službenih osoba, troškovi sudaca, mjeritelja, kontrolora,

- ostali troškovi nužni za provedbu programa.

Članak 6.

Kriteriji vrednovanja za stručni rad trenera

(1) Za profesionalni stručni rad (plaću trenera) propisuju se kriteriji u skladu s mjerodavnim pravilnikom o stručnom radu i nadzoru trenera.

Za profesionalni stručni rad propisuju se i posebni kriteriji:

- podnesen pisani program rada sa sportašima/natjecateljima i izvješće o radu za prethodnu godinu;

- neposredni rad sa sportašima/natjecateljima prema Pedagoškim standardima i normativima rada trenera u sportu;

- odgovarajući broj polaznika za svoj sport i osiguran prostor za rad (sportski objekt);

- za profesionalni status trenera na puno radno vrijeme potrebno je priložiti program s minimalno 1000 sati godišnje neposrednog stručnog rada sa sportašima/natjecateljima, dok je za preostalih 1000 sati godišnje potrebno priložiti program za preostalo radno opterećenje (skauting, testiranja, stručni sastanci, priprema i izvještavanje o stručnom radu, skrb o školovanju, usavršavanje i dr.);

- za profesionalni status trenera na pola radnog vremena potrebno je priložiti program s minimalno 500 sati godišnje neposrednog stručnog rada sa sportašima/natjecateljima, dok je za preostalih 500 sati godišnje potrebno priložiti program za preostalo radno opterećenje (skauting, testiranja, stručni sastanci, priprema i izvještavanje o stručnom radu, skrb o školovanju, usavršavanje i dr.).

(2) Za sredstva za stručni rad mogu se prijaviti sportski klubovi ili sportski savezi kada su u pitanju selekcije Grada, ovisno o ponuđenom programu.

(3) Kod planiranja rasporeda sredstava za profesionalni stručni rad trenera, mjerilo za određivanje rasporeda plana sredstava bit će prosječna plaća isplaćena u Gradu Zagrebu za prethodno razdoblje, stručna sprema trenera, trajanje radnog staža, a sve u skladu s mjerodavnom Odlukom o kriterijima i koeficijentima za radna mjesta trenera u sustavu zagrebačkog sporta.

Članak 7.

Kriteriji financiranja za stručni rad tajnika

(1) Financiranje za stručni rad tajnika, tehničkog tajnika i administrativno-tehničkog tajnika određuje se na temelju kumulativno ispunjenih kriterija.

(2) Kriteriji financiranja za stručni rad tajnika su sljedeći:

- stupanj obrazovanja VSS/VŠS ili da je osoba dugogodišnji djelatnik u sportu;

- dugogodišnje iskustvo u sportskom savezu pod uvjetom da su se dokazali svojim radom i doprinosom zajednici;

- obavljanje zadaća i poslova na temelju akata gradskog sportskog saveza;

- usklađivanje rada članica gradskog sportskog saveza te izvršavanje poslova i zadataka koja su mu nadležna upravna tijela gradskog sportskog saveza dala u rad;

- vođenje registra sportskih klubova i njihovih sportaša, ostalih sportskih djelatnika i sportskih rezultata u svom sportu te drugih poslova i zadataka po uputi i nalogu gradskog sportskog saveza;

- skrb o organizaciji i provođenju natjecanja na području Grada Zagreba;

- da je osoba ovlaštena za zastupanje sportskog kluba, člana sportskog saveza ili udruge, odnosno sportskog saveza.

(3) Kriteriji vrednovanja za tehničkog tajnika su sljedeći:

- stupanj obrazovanja minimalno SSS;

- obavljanje poslova u tehnološki zahtjevnijim sportovima s razvijenim sustavom natjecanja (ligaški sustav) te u sportovima u kojima opseg poslova stručnog tajnika zahtijeva putovanja na natjecanja, sportske pripreme, kampove i sl.

(4) Kriteriji vrednovanja za administrativno-tehničkog tajnika su sljedeći:

- stupanj obrazovanja SSS;

- prioritet imaju ekipni sportovi koji imaju razvijeniji sustav natjecanja (ligaški sustav) i sportovi s razvijenim granama sporta.

(5) Sportski savezi koji ne zadovoljavaju uvjete za radno mjesto za profesionalni stručni rad tajnika mogu dobiti sufinanciranje za potrebe obavljanja stručnih i administrativnih poslova u skladu s proračunskim mogućnostima, a u skladu s relevantnim zakonskim odredbama.

Članak 8.

Kriteriji financiranja za Razvojne programe

(1) Za razvojne programe sporta (druge razvojne programe i potporu za razvoj sporta) utvrđuju se sljedeći posebni kriteriji:

- kvalitativna selekcija sportaša (status kategoriziranog sportaša);

- dob sportaša (mlađi od dobi seniora i mogućnost praćenja kroz olimpijski ciklus; prijelazna dob u seniorsku kategoriju);

- postojanje stručnih i rezultatski dokazanih voditelja / realizatora programa (odgovarajuće sposobnosti i vještine, kvaliteta stručnjaka);

- postojanje prostornih uvjeta;

- kvaliteta ponuđenog programa (opis ponuđenog programa, adekvatan i realan troškovnik, održivost programa, realni ciljevi i određeni rezultati).

(2) Za druge razvojne programe, uz kriterije iz stavka 1. ovog članka, utvrđuje se dodatni posebni kriterij: razvijeni sportovi (I., II. i III. razred sporta), parasport i sport gluhih.

(3) Za potporu za razvoj sporta, uz kriterije iz stavka 1. ovog članka, utvrđuje se dodatni posebni kriterij: manje razvijeni sportovi (IV. i V. razred sporta).

Članak 9.

Kriteriji financiranja za djelovanje gradskih sportskih saveza

Za djelovanje gradskih sportskih saveza utvrđuju se sljedeći posebni kriteriji:

- razred sporta,

- broj klubova - članova udruga - sportskih saveza u sustavu natjecanja,

- broj sportaša u sustavu natjecanja

- broj kategoriziranih sportaša,

- struktura sporta: grane sporta, razvijen liga sustav, odnosno znatan broj pojedinačnih natjecanja,

- da je savez obveznik dvojnog knjigovodstva,

- da je savez obveznik revizije ili revizijskog uvida,

- da savez ima osiguran zajednički prostor za djelovanje ili vlastiti prostor.

Članak 10.

Kriteriji financiranja za Klubove gradskog značaja

(1) Kriteriji za vrednovanje Klubova gradskog značaja su sljedeći:

- klubovi iz I. i II. razreda ekipnog sporta;

- klubovi iz sljedećih najrazvijenijih loptačkih sportova: nogomet, košarka, odbojka, rukomet, vaterpolo;

- klubovi koji nastupaju u najvišem rangu domaćeg seniorskog natjecanja;

- klubovi čija je seniorska ekipa ostvarila najbolji rezultat u protekloj godini od svih zagrebačkih klubova unutar istog sporta;

- klubovi koji imaju razvijen i dokazano uspješan sustav rada s mlađim dobnim kategorijama;

- klubovi čiji su nastupi prepoznati i zastupljeni u turističkim programima i ponudama Grada Zagreba te svojim radom ostvaruju vidljivost i gledanost u domaćim i međunarodnim natjecanjima.

(2) Klubove gradskog značaja čini po jedan muški i jedan ženski klub koji zadovoljavaju gore navedene kriterije iz svakog od niže navedenih sportova:

- muške ekipe: nogomet, rukomet, košarka, odbojka, vaterpolo i nogomet (futsal)

- ženske ekipe: nogomet, rukomet, košarka, odbojka i vaterpolo.

Članak 11.

Kriteriji za financiranje školskog sporta

(1) Za školski sport utvrđuju se sljedeći kriteriji:

- razvijenost mreže sustava natjecanja na razini Grada Zagreba i Republike Hrvatske;

- usklađenost sustava natjecanja s nacionalnim sportskim savezom;

- primjerenost i izvedivost u školskom sportu;

- dostupnost sportskih objekata, opreme i rekvizita za školski sport;

- broj različitih sportova u sustavu natjecanja;

- uključenost učenika osnovnih i srednjih škola u programe koji se provode;

- broj sportova i aktivnosti zastupljenih u programu Odmorko;

- provedivost programa Odmorko;

- provođenje programa zdravstveno usmjerenih tjelesnih aktivnosti.

(2) Školski sportski savez Grada Zagreba podnosi prijedlog programa i provodi programe školskog sporta na području Grada Zagreba.

Članak 12.

Kriteriji za financiranje sveučilišnog sporta

(1) Za sveučilišni sport utvrđuju se sljedeći kriteriji:

- organiziranost sustava natjecanja studenata;

- adekvatna razina kvalitete za međunarodne nastupe;

- dostupnost sportskih objekata za sportske aktivnosti studenata.

(2) Zagrebački sveučilišni sportski savez podnosi prijedlog programa i provodi programe sveučilišnog sporta na području Grada Zagreba.

Članak 13.

Kriteriji za financiranje sporta gluhih

(1) Za sport gluhih utvrđuju se sljedeći kriteriji:

- postojanje uvjeta za realizaciju programa: kvalificirani stručni kadar koji poznaje i služi se znakovnim jezikom, oprema i adekvatan sportski objekt;

- organiziranost sustava natjecanja u pojedinim sportovima, pri čemu prioritet imaju sportovi s tradicijom organizacije natjecanja i sportovi s kvalitetnijim rezultatima;

- razvijenost sporta na razini Grada Zagreba i Republike Hrvatske te na međunarodnoj razini;

- uključivanje novih sportaša u sustav sporta gluhih;

- organizirano bavljenje sportsko-rekreativnim aktivnostima;

- suradnja s mjesnom samoupravom (gradskim četvrtima i mjesnim odborima) kako bi se stvorili prostorni uvjeti za rekreativne aktivnosti gluhih građana na područjima mjesne samouprave;

- broj kategoriziranih gluhih sportaša;

- broj uključene djece i mladih s oštećenjem sluha u programe saveza.

(2) Zagrebački sportski savez gluhih podnosi prijedlog programa i provodi programe sporta gluhih na području Grada Zagreba.

Članak 14.

Kriteriji za financiranje parasporta

(1) Za parasport utvrđuju se sljedeći kriteriji:

- razvijenost sporta na razini Grada Zagreba i Republike Hrvatske te na međunarodnoj razini;

- broj kategoriziranih parasportaša;

- broj uključene djece i mladih u s teškoćama u razvoju u programe saveza uključenost djece i mladih s teškoćama u razvoju (popis polaznika iz registra nacionalnog, odnosno gradskog saveza);

- uključivanje novih sudionika u parasport;

- organizirano bavljenje sportsko-rekreativnim aktivnostima;

- kvaliteta programa rada trenera;

- dostupnost prilagođenih sportskih objekata za parasport;

- kvalificirani stručni kadar i oprema za provođenje programa;

- organiziranost sustava natjecanja u pojedinim sportovima.

(2) Zagrebački sportski savez osoba s invaliditetom podnosi prijedlog programa i provodi programe parasporta na području Grada Zagreba.

Članak 15.

Kriteriji za financiranje sportske rekreacije

(1) Za programe sportske rekreacije utvrđuju se sljedeći kriteriji:

- postojanje uvjeta za realizaciju programa: kvalificiranost stručnog kadra, opreme i prostora;

- zastupljenost programa u različitim prostornim uvjetima;

- kvaliteta ponuđenog programa za polaznike;

- dosadašnje iskustvo i uspjesi u radu sa specifičnim grupama polaznika programa;

- ciljane društvene skupine i suradnja sa sustavom zdravstva i socijale na zajedničkom programu sportske rekreacije i sporta za sve;

- razrađen sustav natjecanja sporta za sve;

- udio samostalnog sufinanciranja programa;

- suradnja s mjesnom samoupravom (gradskim četvrtima i mjesnim odborima) kako bi se stvorili prostorni uvjeti za rekreativne aktivnosti građana na područjima mjesne samouprave.

(2) Zagrebački savez sportske rekreacije "Sport za sve" podnosi prijedlog programa i provodi veći dio programa na području Grada Zagreba, dok članovi saveza - društva sportske rekreacije provode samostalne programe sukladno dodatnim kriterijima, a za koje podnose prijavu Savezu.

(3) Dodatni kriteriji iz stavka 2. ovog članka za društva sportske rekreacije su sljedeći:

- tradicija - članstvo u Savezu;

- masovnost - članstvo u DSR-u;

- sportsko-rekreacijski objekti i prostorni uvjeti izvedbe programa;

- stručni rad - pozicija tajnika ili osobe odgovorne za funkcioniranje Društva;

- stručni rad - pozicija realizatora programa;

- programska aktivnost - programi redovnoga tjelesnog vježbanja;

- programska aktivnost - natjecanja sport za sve;

- programska aktivnost - manifestacije sportske rekreacije i sporta za sve;

- komunikacija s javnošću;

- pozicija DSR-a u prostoru sportske rekreacije i sporta za sve.

Članak 16.

Kriteriji za financiranje programa za pridružene i privremene članice te članicu s posebnim statusom Sportskog saveza Grada Zagreba

Financijska sredstva dodjeljuju se privremenim i pridruženim članicama te članici s posebnim statusom Sportskog saveza Grada Zagreba u paušalnom iznosu za realizaciju programa u dijelu koji se odnosi na objekt, stručni rad i natjecanja.

Članak 17.

Kriteriji za financiranje prigodnih priredbi

Za prigodne sportske priredbe (juniora i kadeta) utvrđuju se sljedeći posebni kriteriji:

- u službenom su kalendaru natjecanja nacionalnog saveza,

- da se promoviraju putem tiskanih i elektroničnih medija,

- pridonose razvoju i promociji sporta u kojem se organiziraju,

- da su za podmirenje organizacijskih troškova priredbe osigurana sredstva iz više različitih izvora, pri čemu udio javnih sredstava iznosi najviše do visine udjela vlastitih prihoda u ukupnom budžetu priredbe.

Članak 18.

Kriteriji za financiranje programskog korištenja sportskih građevina i drugih objekata

(1) Za programsko korištenje sportskih građevina utvrđuju se posebni kriteriji kako slijedi:

a) za korištenje sportskih građevina kojima upravlja ustanova Upravljanje sportskim objektima:

- suglasnost ustanove Upravljanje sportskim objektima;

- satnica utvrđena nakon analize realizacije prethodne godine;

- Ustanova razrađuje satnicu u višenamjenskim objektima u kojima se satnica za saveze koristi isključivo za treninge selekcije i potrebe održavanja natjecanja, dok u jednonamjenskim dijelovima objekta satnicu može razraditi savez koji će naknadno dostaviti interni raspored korištenja;

- korištenje ureda za potrebe gradskih sportskih saveza određuje se zasebnim aktom;

- iskazati satnicu kao primarni pokazatelj potrošnje objekta od krajnjeg korisnika;

- dodjeljivanje satnice ovisi o raspoloživosti prostora.

b) za programsko korištenje objekata pod upravljanjem ustanova iz sustava obrazovanja:

- suglasnost ustanove iz sustava obrazovanja za objekt u kojemu se traži provođenje programa;

- provođenje programa primjerenih za objekte ustanova iz sustava obrazovanja: poduka (POD) i sportski program (SPP);

- za program POD: provođenje programa za početnike u sportu i učenike nižih razreda osnovne škole, postojanje osnovnog programa unutar satnice od minimalno 70 sati korištenja;

- za program SPP: postojanje i provođenje programa poduke, iskustvo u provođenju programa poduke, kvalitetan program za provođenje sportskog programa;

- pravdanje namjenskog korištenja dobivenih sredstava odnosno satnice;

- za program SPP priznaje se naknada za satnicu sukladno cijeni utvrđenoj programima javnih potreba u obrazovanju;

- dodjeljivanje satnice, odnosno naknade ovisi posebno o raspoloživosti prostora.

c) za korištenje ostalih objekata koji nisu regulirani odredbama stavaka a) i b) ovog članka (Drugi objekti):

- pravni temelj za korištenje prostora (ugovor o najmu/zakupu prostora, vlasnički list);

- program s prikazanim paušalnim iznosima troškova objekta na godišnjoj razini;

- sufinanciranje Drugog objekta temelji se na iskazanom troškovniku, a ne isključivo na rangu korisnika objekta;

- sufinanciranje ovisi o raspoloživim financijskim sredstvima.

IV. METODOLOGIJA I ROKOVI ZA IZRADU I DOSTAVU PRIJEDLOGA PROGRAMA JAVNIH POTREBA U SPORTU GRADA ZAGREBA

JAVNI POZIV

Članak 19.

(1) Program javnih potreba u sportu Grada Zagreba u dijelu koji se financira putem Sportskog saveza Grada Zagreba izrađuje se na temelju programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje udruga - sportskih saveza koji su članovi Sportskog saveza Grada Zagreba te sportskih klubova, članova sportskih saveza (dalje u tekstu: podnositelji prijava). Savezi predlažu objedinjeni program za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje svojih članova, sportskih klubova. Sportski klub ne može samostalno podnijeti prijedlog programa ako je isti obuhvaćen objedinjenim programom saveza.

(2) Programi podnositelja prijava iz stavka 1. ovog članka podnose se na temelju javnog poziva koji raspisuje i objavljuje Sportski savez Grada Zagreba.

(3) Javni poziv iz stavka 2. ovog članka objavljuje se u tekućoj godini za iduću godinu na internetskoj stranici Sportskog saveza Grada Zagreba. Rok za podnošenje prijava na javni poziv je minimalno 30 kalendarskih dana od dana objave javnog poziva.

(4) Tekst javnog poziva raspisuje se sukladno odredbama Uredbe Vlade Republike Hrvatske o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (dalje u tekstu: Uredba) te uz uvjete određene Uredbom mora sadržavati područja sporta za koja se predlažu programi za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje u dijelu koji se financira putem Sportskog saveza Grada Zagreba, kriterije iz ovoga pravilnika po kojima se vrednuju predloženi programi za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje za pojedina područja sporta, dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjenje navedenih uvjeta i kriterija te rok u kojem se podnose prijave i način na koji se podnose.

(5) Prijava mora sadržavati:

a) prijedlog programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje, s navođenjem općih i posebnih ciljeva predloženog programa;

b) obrazloženje programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje;

c) opće podatke o podnositelju prijave;

d) popis i detaljan opis programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje, (opis i naziv svake programske skupine, odnosno potprograma) s rokovima izvršenja;

e) podatke gdje će se predloženi programi realizirati (na kojim mjestima/ lokacijama/sportskim građevinama);

f) popis opreme i drugih sredstava potrebnih za izvođenje programa;

g) broj sudionika koji će biti uključeni u programe (od toga posebno broj djece i mladih);

h) podatke o broju i stručnim kvalifikacijama osoba koje će izvoditi programe (treneri i drugi stručni suradnici/stručno osoblje).

(6) Uz program, podnositelji prijava dužni su dostaviti financijski plan u kojem će navesti podatke o ukupnim troškovima programa, dijelu sredstava što ih osiguravaju iz vlastitih ili drugih izvora i prijedlog dijela sredstava koji se osigurava financiranjem iz proračuna Grada Zagreba u dijelu koji se financira putem Sportskog saveza Grada Zagreba, kao i dokaze o ispunjenju uvjeta sukladno odredbama Uredbe.

(7) Podnošenje i obrada prijavljenih programa iz stavka 2. ovog članka provode se putem službene informatičke aplikacije ZG sport - (dalje u tekstu aplikacija).

(8) Postupak vrednovanja programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje, koji su prijavljeni na javni poziv, provodi povjerenstvo koje imenuje Sportski savez Grada Zagreba.

Članak 20.

Programi podnositelja prijava iz članka 19. ovog pravilnika neće se financirati ako:

a) podnositelji prijava nisu realizirali programe ili nisu opravdali financijska sredstva koja su im dodijeljena na temelju provedenog javnog poziva za prethodnu godinu ili su dodijeljena financijska sredstva nenamjenski potrošili;

b) programi podnositelja prijava za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje ne ispunjavaju uvjete javnog poziva i kriterije iz ovog pravilnika;

c) su za programe podnositelja prijava za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje u cijelosti odobrena sredstva iz javnih ili drugih izvora financiranja;

d) sportski klubovi, članovi sportskih saveza Grada Zagreba nisu sudjelovali u sustavu natjecanja sa svim uzrasnim kategorijama najmanje 2 godine, pri čemu seniorska kategorija nije uvjet za prijavu na javni poziv iz članka 3. ovog pravilnika.

Članak 21.

(1) Programi podnositelja prijava iz članka 19. koji ispune uvjete javnog poziva i kriterije za vrednovanje tih programa koji su određeni ovim pravilnikom bit će uvršteni u plan sredstava za sufinanciranje programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba.

(2) Visina iznosa financijskih sredstava koja će biti dodijeljena podnositeljima prijava ovisi o visini iznosa financijskih sredstava koja su za tu namjenu planirana u proračunu Grada Zagreba i o visini iznosa financijskih sredstava koja su podnositelji prijava naveli u ukupnom iznosu te razradili po programskim područjima u svojim financijskim planovima.

ROKOVI ZA IZRADU, DOSTAVU I IZMJENE I/LI DOPUNE PROGRAMA I FINANCIJSKOG PLANA

Članak 22.

(1) Sportski savez Grada Zagreba raspisuje javni poziv za dostavu prijedloga programa za izradu i realizaciju plana sredstava za financiranje udruga - sportskih saveza koji su članovi Sportskog saveza Grada Zagreba te klubova - članova udruga - sportskih saveza u rujnu tekuće godine za sljedeću godinu. Javni poziv raspisuje se i objavljuje najkasnije 15. rujna tekuće godine.

(2) Sportski savez Grada Zagreba prijedlog programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba dostavlja gradskom upravnom tijelu nadležnom za sport najkasnije do 5. studenoga tekuće godine.

Članak 23.

(1) Gradska skupština Grada Zagreba donosi godišnji program javnih potreba u sportu Grada Zagreba u prosincu tekuće godine zajedno s proračunom za sljedeću godinu.

(2) Nakon donošenja proračuna Grada Zagreba, gradonačelnik Grada Zagreba na prijedlog gradskog upravnog tijela nadležnog za sport donosi plan sredstava za sufinanciranje programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba.

Članak 24.

(1) Izmjene i/li dopune godišnjeg programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba, na prijedlog Sportskog saveza Grada Zagreba, donosi Gradska skupština Grada Zagreba, zajedno s izmjenama i/ili dopunama proračuna Grada Zagreba.

(2) Nakon donošenja izmjena i/li dopuna proračuna Grada Zagreba gradonačelnik Grada Zagreba, na prijedlog Sportskog saveza Grada Zagreba, donosi izmjene i/li dopune plana sredstava za sufinanciranje programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba.

Članak 25.

(1) Izmjene i/li dopune usvojenih programa i financijskih planova udruga - sportskih saveza koji su članovi Sportskog saveza Grada Zagreba te klubova - članova udruga - sportskih saveza koje nisu veće od 5 % dodijeljenih financijskih sredstava po pojedinoj stavci odobrava Sportski savez Grada Zagreba na temelju obrazloženog zahtjeva sportskih saveza, odnosno klubova, po metodi preraspodjele te u okviru ukupnog iznosa financijskih sredstava kojima Sportski savez Grada Zagreba raspolaže za tu pojedinu stavku.

(2) Uz obrazloženi zahtjev sportski savezi, odnosno klubovi, dostavljaju prijedlog izmijenjenog financijskog plana s iskazanim usklađenjima po stavkama, sukladno stavku 1. ovog članka.

IV. NAČIN, ROKOVI, NADZOR I IZVJEŠTAVANJE O PROVEDBI PROGRAMA

UGOVORI O KORIŠTENJU SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PROGRAMA

Članak 26.

(1) Gradsko upravno tijelo nadležno za sport i Sportski savez Grada Zagreba nakon donošenja programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba zajedno s proračunom Grada Zagreba ugovorom uređuju međusobna prava i obveze u vezi s korištenjem ukupnog iznosa sredstava koja su raspoređena Sportskom savezu Grada Zagreba za realizaciju programa javnih potreba u sportu.

(2) Sredstva iz stavka 1. ovog članka gradsko upravno tijelo nadležno za sport doznačit će Sportskom savezu Grada Zagreba sukladno odredbama odluke o izvršavanju proračuna Grada Zagreba i plana sredstava za sufinanciranje programa sporta u Gradu Zagrebu.

(3) Sportski savez Grada Zagreba nakon sklapanja ugovora iz stavka 1. ovog članka uređuje međusobna prava i obveze ugovorima s udrugama - sportskim savezima koji su članovi Sportskog saveza Grada Zagreba te klubovima - članovima udruga - sportskih saveza (u daljnjem tekstu: krajnji korisnici) čiji su programi, odnosno financijski planovi, sastavni dio programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba, odnosno plana sredstava za sufinanciranje programa sporta u Gradu Zagrebu u dijelu koji se financira putem Sportskog saveza Grada Zagreba.

(4) Ugovori iz stavka 1. te stavka 3. ovog članka obvezno sadrže:

- utvrđivanje načina praćenja realizacije programa i korištenja odobrenih sredstava;

- vrijeme realizacije programa;

- visinu odobrenih sredstava s načinom i dinamikom isplate;

- obvezu podnošenja kvartalnih izvješća te polugodišnjeg i godišnjeg izvješća o izvršenju programa;

- obvezu korisnika sredstava da u slučaju objektivnih smetnji ili drugih teškoća koje onemogućuju izvršenje programa, o tome obavijesti gradsko upravno tijelo nadležno za sport s ciljem provođenja odgovarajućih postupaka za promjenom ugovornih obveza ovisno o nastaloj situaciji.

IZMJENE I DOPUNE UGOVORA O KORIŠTENJU SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PROGRAMA

Članak 27.

Nakon usvajanja izmjena i/ili dopuna programa javnih potreba i plana sredstava za sufinanciranje programa sporta Grada Zagreba iz članka 24. ovog pravilnika sklopit će se dodaci ugovorima iz članka 26. ovog pravilnika, kojima će se urediti međusobna prava i obveze sukladno usvojenim izmjenama i dopunama.

ROKOVI IZVJEŠTAVANJA O PROVEDBI PROGRAMA

Članak 28.

(1) Krajnji korisnici dostavljaju Sportskom savezu Grada Zagreba izvješća o provedbi svojih programa.

(2) Izvješće iz stavka 1. ovog članka podnosi se na obrascu koji je sastavni dio ovog pravilnika i to kako slijedi:

- siječanj - ožujak tekuće godine; prvo kvartalno izvješće;

- travanj - lipanj tekuće godine; drugo kvartalno izvješće;

- srpanj - rujan tekuće godine; treće kvartalno izvješće;

- listopad - prosinac tekuće godine; četvrto kvartalno izvješće.

(3) Sportski savez Grada Zagreba na temelju dostavljenih izvješća krajnjih korisnika iz stavka 1. ovog članka dostavlja gradskom upravnom tijelu nadležnom za sport izvješće o izvršenju programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba i planu sredstava za sufinanciranje programa sporta u Gradu Zagrebu u dijelu koji se financira putem Sportskog saveza Grada Zagreba.

(4) Sportski savez Grada Zagreba dužan je izvješće iz stavka 2. ovog članka dostaviti gradskom upravnom tijelu nadležnom za sport u sljedećim rokovima:

- 15. kolovoza za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja tekuće godine;

- 15. ožujka iduće godine za prethodnu proračunsku godinu.

(5) Ako izvješća iz stavka 1. i 2. ovog članka ne budu podnesena sukladno odredbama ovoga članka, gradsko upravno tijelo nadležno za sport zatražit će od Sportskog saveza Grada Zagreba povrat dodijeljenih financijskih sredstava koja su isplaćena.

NADZOR PROVEDBE PROGRAMA

Članak 29.

(1) Krajnji korisnici obvezni su u službenu aplikaciju unositi podatke o realizaciji programa i utrošku dodijeljenih financijskih sredstava.

(2) Sportski savez Grada Zagreba obvezan je nadzirati unos podataka krajnjih korisnika iz stavka 1. ovog članka.

(3) Sportski savez Grada Zagreba obvezan je svakog mjeseca za prethodni mjesec izvršavati nadzor namjenskog utroška dodijeljenih financijskih sredstava, sukladno unesenim podacima iz stavka 1. ovog članka.

(4) U svrhu nadzora nad namjenskim korištenjem dodijeljenih financijskih sredstava, Sportski savez Grada Zagreba obvezan je gradskom upravnom tijelu nadležnom za sport omogućiti pregled utroška sredstava prema krajnjim korisnicima putem aplikacije te uvid u dokumentaciju koja je sastavni dio programa, kao i obavljanje nadzora utroška isplaćenih sredstava za izvršavanje programa na licu mjesta.

(5) Ako se provedbom nadzora iz stavka 3. i 4. ovog članka utvrdi da je krajnji korisnik nenamjenski koristio dodijeljena financijska sredstva, Sportski savez Grada Zagreba o tome će bez odgode obavijestiti gradsko upravno tijelo nadležno za sport, koje će po zaprimljenoj obavijesti predložiti gradonačelniku Grada Zagreba privremenu obustavu, odnosno umanjenje sredstava Sportskom savezu Grada Zagreba u visini iznosa nenamjenski utrošenih dodijeljenih sredstava te zatražiti od Sportskog saveza Grada Zagreba da krajnji korisnik izvrši povrat nenamjenski korištenih sredstava.

V. ZAVRŠNA ODREDBA

Članak 30.

Ovaj pravilnik bit će objavljen u Službenom glasniku Grada Zagreba, a stupa na snagu 1. srpnja 2024.

KLASA: 024-01/23-03/492

URBROJ: 251-16-04-23-13

Zagreb, 13. prosinca 2023.

Predsjednik

Gradske skupštine

Joško Klisović, v. r.

KRITERIJI O BODOVANJU SPORTOVA SPORTSKOG SAVEZA GRADA ZAGREBA

- POJEDINAČNI SPORTOVI -

I. TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Kriterijima o bodovanju sportova Sportskog saveza Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Kriteriji) uređuju se načini i uvjeti bodovanja te vrijednosti bodova za pojedine kriterije.

II. OPĆENITO O SUSTAVU BODOVANJA SPORTOVA

Članak 2.

Gradski sportski savezi - udružene članice SSGZ-a, odnosno sportovi koje predstavljaju, mogu ostvariti maksimalno 2026 bodova.

Za kriterij razvijenosti sporta mogu ostvariti 500 bodova, odnosno 500 bodova za kriterij sportske kvalitete.

U kategoriji razvijenosti sporta, boduju se:

- broj zemalja u međunarodnoj federaciji pojedinog sporta,

- broj aktivnih sportaša u nacionalnom savezu,

- broj aktivnih sportaša u gradskom sportskom savezu,

- broj aktivnih mladih sportaša u gradskom sportskom savezu,

- ujednačenost odnosa muških i ženskih sportaša u gradskom sportskom savezu.

U kategoriji sportske kvalitete boduje se:

- broj kategoriziranih sportaša od I. do VI. kategorije,

- relevantni sportski rezultati na međunarodnim natjecanjima.

Za kriterij razvojne mogućnosti za Grad Zagreb mogu ostvariti maksimalno 13 bodova.

U kategoriji razvojne mogućnosti za Grad Zagreb boduje se:

- tradicija pojedinog sporta u Gradu Zagrebu,

- sportovi koji su u kurikulumu TZK.

U razvijenosti sporta najveći koeficijent pridružuje se potkriteriju broja mladih registriranih sportaša u gradskom sportskom savezu, i to koeficijent 3, a najmanji koeficijent daje se potkriteriju broja članica u pripadajućim međunarodnim federacijama, i to koeficijent 0,33. Najuspješniji sport u kategoriji sportske razvijenosti postaje prvorangirani i ostvaruje 500 bodova. Drugorangirani sport u svakoj od kategorija ima najmanji zaostatak u odnosu na prvorangirani, trećerangirani u odnosu na drugorangirani itd.

Najuspješniji sport u kategoriji sportske kvalitete postaje prvorangirani i ostvaruje 500 bodova. Drugorangirani sport u svakoj od kategorija ima najmanji zaostatak u odnosu na prvorangirani, trećerangirani u odnosu na drugorangirani itd. te se ovom kriteriju ne dodjeljuju dodatni koeficijenti.

Sport u kategoriji razvojnih mogućnosti za Grad Zagreb ostvaruje dodatne bodove u dvije kategorije, kako je navedeno u pripadajućoj tablici u nastavku.

Ostvareni bodovi gradskih sportskih saveza u postupku bodovanja kategorija razvijenosti sporta, sportske kvalitete i razvojnih mogućnosti za Grad Zagreb množe se faktorima propisanima za status sporta, a sukladno članku 3. Kriterija.

Nakon faktoriranja iz stavka 4. Kriterija, stvara se rang-lista sportova u pojedinačnim sportovima.

III. FAKTORIRANJE NA TEMELJU STATUSA SPORTA

Članak 3.

Ostvareni bodovi sportova zbrajanjem bodova sukladno članku 2. Kriterija faktoriraju se sljedećim faktorima:

STATUS SPORTA

FAKTOR

Olimpijski sportovi - osvajači medalja na Olimpijskim igrama iz Zagreba (posljednja dva olimpijska ciklusa)

2,0

Olimpijski sportovi - sudionici na Olimpijskim igrama iz Zagreba (posljednja dva olimpijska ciklusa)

1,5

Olimpijski sportovi i oni koji će biti uvršteni na sljedećim OI

1

Neolimpijski sportovi

0,75

IV. BODOVANJE PO RAZVIJENOSTI SPORTA

Članak 4.

Broj zemalja u međunarodnoj federaciji boduje se kako slijedi:

BROJ ZEMALJA U MEĐUNARODNOJ FEDERACIJI

BODOVI

OS

NS

Od 201 zemlje

10

8

Od 151 do 200 zemalja

8

6

Od 101 do 150 zemalja

6

4

Od 51 do 100 zemalja

4

2

Do 50 zemalja

2

1

Članak 5.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove za broj sportaša u nacionalnim savezima i gradskim sportskim savezima kako slijedi:

BROJ AKTIVNIH SPORTAŠA U NACIONALNIM SAVEZIMA

BODOVI

OS

NS

Od 11.000 aktivnih sportaša

20

18

Od 10.001 do 10.999 aktivnih sportaša

12

10

Od 4501 do 10.000 aktivnih sportaša

10

8

Od 3001 do 4500 aktivnih sportaša

8

6

Od 1501 do 3000 aktivnih sportaša

6

4

Od 751 do 1500 aktivnih sportaša

4

2

Do 750 aktivnih sportaša

2

1

BROJ AKTIVNIH SPORTAŠA U GRADSKOM SPORTSKOM SAVEZU

BODOVI

OS

NS

Od 10.000 aktivnih sportaša

20

18

Od 5001 do 9999 aktivnih sportaša

12

10

Od 1501 do 5000 aktivnih sportaša

10

8

Od 1001 do 1500 aktivnih sportaša

8

6

Od 501 do 1000 aktivnih sportaša

6

4

Od 251 do 500 aktivnih sportaša

4

2

Do 250 aktivnih sportaša

2

1

Članak 6.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove za ukupan broj mladih sportaša u gradskom sportskom savezu, odnosno za broj sportaša koji nije seniorske dobi u gradskom sportskom savezu kako slijedi:

BROJ AKTIVNIH MLADIH SPORTAŠA U GRADSKOM SPORTSKOM SAVEZU

BODOVI

OS

NS

Od 3001 aktivnih mladih sportaša

10

8

Od 1001 do 3000 aktivnih mladih sportaša

8

6

Od 501 do 1000 aktivnih mladih sportaša

6

4

Od 251 do 500 aktivnih mladih sportaša

4

2

Do 250 aktivnih mladih sportaša

2

1

Članak 7.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove sukladno udjelu ženskih sportaša u ukupnom broju aktivnih sportaša u pojedinom sportu kako slijedi:

UDIO ŽENSKIH SPORTAŠA U UKUPNOM BROJU AKTIVNIH SPORTAŠA

BODOVI

36 % +

6

21 - 35 %

4

11 - 20 %

2

0 - 10 %

1

V. BODOVANJE SPORTSKE KVALITETE

Članak 8.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove na temelju broja kategoriziranih sportaša od I. do VI. kategorije pojedinog sporta u Gradu Zagrebu, a koji u vrijeme bodovanja imaju važeće rješenje o kategorizaciji Hrvatskog olimpijskog odbora (u daljnjem tekstu: HOO) te imaju prebivalište u Gradu Zagrebu kako slijedi:

BROJ KATEGORIZIRANIH SPORTAŠA OD I. DO VI. KATEGORIJE

BODOVI

OS

NS

Sportaši I. kategorije

10

8

Sportaši II. kategorije

9

7

Sportaši III. kategorije

8

6

Sportaši IV. kategorije

7

5

Sportaši V. kategorije

6

4

Sportaši VI. kategorije

5

3

Napomena:

- Za postignute rezultate od III. do VI. kategorije gdje je kao osnova za kategorizaciju postignut rezultat u ekipi, formaciji, posadi ili štafeti, boduju se korektivnim faktorom 0,25, a parovi korektivnim faktorom 0,50.

- Za postignute rezultate u I. i II. kategoriji svi sportaši (pojedinac, posada, štafeta, ekipa, formacija, parovi) imaju isti faktor.

Članak 9.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove ostvarene na međunarodnim natjecanjima na kojima se ostvaruje kategorizacija sportaša, i to u referentnom razdoblju od posljednja dva olimpijska ciklusa, odnosno posljednjih 8 godina (npr. za PJP 2024. to je razdoblje od 1. 1. 2016. do 31. 10. 2023.).

Za svakog sportaša boduje se samo jedan najbolji mjerodavni međunarodni rezultat u pojedinačnom sportu postignut u referentnom razdoblju za svaku pojedinu kategoriju natjecanja (npr. najbolji rezultat pojedinog sportaša na OI, najbolji pojedini rezultat svakog sportaša na SP-u itd.).

Ako isti sportaš ostvari u pojedinačnom sportu mjerodavni međunarodni rezultat također i u ekipi, posadi ili štafeti, taj se rezultat također računa, ali se najuspješniji rezultat svih članova ekipe, formacije, posade ili štafete broji samo jedanput.

Na postignute rezultate primjenjuje se korektivni faktor 0,50 ako pojedini sport, odnosno pojedina disciplina olimpijskog sporta, nije u programu olimpijskih igara.

Postignuti rezultati u SENIORIMA

OI

SP

SK

(uk. por.)

EP

EK

(uk. por.)

MI / UNIV.

Zlatna medalja

100

50

50

40

40

20

Srebrna medalja

80

40

40

30

30

15

Brončana medalja

60

30

30

20

20

10

Osvojeno 4. - 8. mjesto

40

20

0

10

0

0

Osvojeno 9. - 16. mjesto

30

10

0

7,5

0

0

Sudjelovanje

20

0

0

0

0

0

Postignuti rezultati u MLAĐIM SENIORIMA

SP

SK

(uk. por.)

EP

EK

(uk. por.)

Zlatna medalja

20

20

15

15

Srebrna medalja

15

15

10

10

Brončana medalja

10

10

5

5

Postignuti rezultati u JUNIORIMA

SP

SK

(uk. por.)

EP

EK

(uk. por.)

EYOF

OIM

Zlatna medalja

20

20

15

15

7

7

Srebrna medalja

15

15

10

10

5

5

Brončana medalja

10

10

5

5

3

3

Postignuti rezultati u KADETIMA

SP

SK

(uk. por.)

EP

EK

(uk. por.)

Zlatna medalja

20

20

15

15

Srebrna medalja

15

15

10

10

Brončana medalja

10

10

5

5

VI. VAŽNOST SPORTA ZA GRAD ZAGREB

Članak 10.

Tradicija pojedinog sporta, odnosno postojanje sustavnog treniranja sporta u Gradu Zagrebu vrednuje se kako slijedi:

TRADICIJA POJEDINOG SPORTA U GRADU ZAGREBU

BODOVI

Od 81 g.

10

Od 51 do 80 g.

8

Od 11 do 50 g.

6

Od 0 do 10 g.

4

Članak 11.

Važnost sporta za nastavu tjelesne i zdravstvene kulture, a koji su implementirani u Kurikulum TZK-a, boduje se kako slijedi:

VAŽNOST SPORTA ZA NASTAVU TZK-a

BODOVI

DA

NE

Sportovi koji su propisani u Kurikulumu TZK-a

3

0

VII. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 12.

Na temelju naprijed navedenih elemenata za rangiranje, sportovi su razvrstani u pet razreda:

- I. razred - od 1001 boda

- II. razred - od 401 do 1000 bodova

- III. razred - od 201 do 400 bodova

- IV. razred - od 101 do 200 bodova

- V. razred - do 100 bodova.

KRITERIJI O BODOVANJU SPORTOVA SPORTSKOG SAVEZA GRADA ZAGREBA

- EKIPNI SPORTOVI -

I. TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Kriterijima o bodovanju sportova Sportskog saveza Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Kriteriji) uređuju se načini i uvjeti bodovanja te vrijednosti bodova za pojedine kriterije.

II. OPĆENITO O SUSTAVU BODOVANJA SPORTOVA

Članak 2.

Gradski sportski savezi - udružene članice SSGZ-a, odnosno sportovi koje predstavljaju, mogu ostvariti ukupno maksimalno 1520 bodova.

Za kriterij razvijenosti sporta mogu ostvariti 500 bodova sporta te 500 bodova za kriterij sportske kvalitete.

U kategoriji razvijenosti sporta boduju se:

- broj zemalja u međunarodnoj federaciji pojedinog sporta,

- broj aktivnih sportaša u nacionalnom savezu,

- broj aktivnih sportaša u gradskom sportskom savezu,

- broj aktivnih mladih sportaša u gradskom sportskom savezu,

- ujednačenost odnosa muških i ženskih sportaša u gradskom sportskom savezu,

- najviša razina seniorskog natjecanja u RH,

- broj grana sporta.

U kategoriji sportske kvalitete boduje se:

- broj kategoriziranih sportaša od I. do VI. kategorije,

- sportski rezultati na međunarodnim natjecanjima,

- broj klubova u najvišoj razini seniorskog natjecanja u RH.

Za kriterij razvojne mogućnosti za Grad Zagreb pojedini sportovi mogu ostvariti maksimalno 13 bodova.

U kategoriji razvojne mogućnosti za Grad Zagreb boduje se:

- tradicija pojedinog sporta u Gradu Zagrebu,

- sportovi koji su u Kurikulumu TZK-a.

U razvijenosti sporta najveći koeficijent pridružuje se potkriteriju broja mladih registriranih sportaša u gradskom sportskom savezu, i to koeficijent 3, a najmanji koeficijent daje se potkriteriju broja članica u pripadajućim međunarodnim federacijama, i to koeficijent 0,33. Najuspješniji sport u kategoriji sportske razvijenosti postaje prvorangirani i ostvaruje 500 bodova. Drugorangirani sport u svakoj od kategorija ima najmanji zaostatak u odnosu na prvorangirani, trećerangirani u odnosu na drugorangirani itd.

Najuspješniji sport u kategoriji sportske kvalitete postaje prvorangirani i ostvaruje 500 bodova. Drugorangirani sport u svakoj od kategorija ima najmanji zaostatak u odnosu na prvorangirani, trećerangirani u odnosu na drugorangirani itd. te se ovom kriteriju ne dodjeljuju dodatni koeficijenti.

Sport u kategoriji razvojnih mogućnosti za Grad Zagreb ostvaruje dodatne bodove u dvije kategorije, kako je navedeno u pripadajućoj tablici u nastavku.

Ostvareni bodovi gradskih sportskih saveza u postupku bodovanja kategorija razvijenosti sporta, sportske kvalitete i razvojnih mogućnosti za Grad Zagreb množe se faktorima propisanim za status sporta, a sukladno članku 3. Kriterija.

Nakon faktoriranja iz stavka 4. Kriterija stvara se rang-lista sportova u pojedinačnim sportovima.

III. FAKTORIRANJE NA TEMELJU STATUSA SPORTA

Članak 3.

Ostvareni bodovi sportova zbrajanjem bodova sukladno članku 2. Kriterija faktoriraju se sljedećim faktorima:

STATUS SPORTA

FAKTOR

Olimpijski sportovi - osvajači medalja na olimpijskim igrama i svjetskom prvenstvu (posljednja dva olimpijska ciklusa)

1,5

Olimpijski sportovi - sudionici na olimpijskim igrama (posljednja dva olimpijska ciklusa)

1,25

Olimpijski sportovi i oni koji će biti uvršteni na sljedećim OI

1,0

Neolimpijski sportovi

0,75

IV. BODOVANJE PO RAZVIJENOSTI SPORTA

Članak 4.

Broj zemalja u međunarodnoj federaciji pojedinog sporta boduje se kako slijedi:

BROJ ZEMALJA U MEĐUNARODNOJ FEDERACIJI

BODOVI

OS

NS

Od 201 zemlje

10

8

Od 151 do 200 zemalja

8

6

Od 101 do 150 zemalja

6

4

Od 51 do 100 zemalja

4

2

Do 50 zemalja

2

1

Članak 5.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove za broj sportaša u nacionalnim savezima i gradskim sportskim savezima kako slijedi:

BROJ AKTIVNIH SPORTAŠA U NACIONALNIM SAVEZIMA

BODOVI

OS

NS

Od 11.000 aktivnih sportaša

20

18

Od 10.001 do 10.999 aktivnih sportaša

12

10

Od 4501 do 10.000 aktivnih sportaša

10

8

Od 3001 do 4500 aktivnih sportaša

8

6

Od 1501 do 3000 aktivnih sportaša

6

4

Od 751 do 1500 aktivnih sportaša

4

2

Do 750 aktivnih sportaša

2

1

BROJ AKTIVNIH SPORTAŠA U GRADSKOM SPORTSKOM SAVEZU

BODOVI

OS

NS

Od 10.000 aktivnih sportaša

20

18

Od 5001 do 9999 aktivnih sportaša

12

10

Od 1501 do 5000 aktivnih sportaša

10

8

Od 1001 do 1500 aktivnih sportaša

8

6

Od 501 do 1000 aktivnih sportaša

6

4

Od 251 do 500 aktivnih sportaša

4

2

Do 250 aktivnih sportaša

2

1

Članak 6.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove za ukupan broj mladih sportaša u gradskom sportskom savezu, odnosno za broj sportaša koji nije seniorske dobi u gradskom sportskom savezu kako slijedi:

BROJ AKTIVNIH MLADIH SPORTAŠA U GRADSKOM SPORTSKOM SAVEZU

BODOVI

OS

NS

Od 3001 aktivnih mladih sportaša

10

8

Od 1001 do 3000 aktivnih mladih sportaša

8

6

Od 501 do 1000 aktivnih mladih sportaša

6

4

Od 251 do 500 aktivnih mladih sportaša

4

2

Do 250 aktivnih mladih sportaša

2

1

Članak 7.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove sukladno udjelu ženskih sportaša u ukupnom broju aktivnih sportaša u pojedinom sportu kako slijedi:

UDIO ŽENSKIH SPORTAŠA U UKUPNOM BROJU AKTIVNIH SPORTAŠA

BODOVI

36 % +

6

21 - 35 %

4

11 - 20 %

2

0 - 10 %

1

Članak 8.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove na temelju broja grana sporta kako slijedi:

SPORTSKE GRANE

BODOVI

3 i više grana sporta

3

2 grane sporta

2

1 grana sporta

1

Ekipni sportovi u muškoj i ženskoj konkurenciji ostvaruju pravo na bodove na temelju najviše razine seniorskog natjecanja u Republici Hrvatskoj kako slijedi:

NAJVIŠA RAZINA SENIORSKOG NATJECANJA U RH

BODOVI

OS

NS

Ekipni sport s pet ili više liga

12

8

Ekipni sport s tri ili četiri lige

8

6

Ekipni sport s dvije lige

6

4

Ekipni sport s jednom ligom

4

2

Ekipni sport bez lige

2

1

V. BODOVANJE SPORTSKE KVALITETE

Članak 9.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove na temelju broja kategoriziranih sportaša od I. do VI. kategorije pojedinog sporta u Gradu Zagrebu, a koji u vrijeme bodovanja imaju važeće rješenje o kategorizaciji Hrvatskog olimpijskog odbora (u daljnjem tekstu: HOO) te imaju prebivalište u Gradu Zagrebu kako slijedi:

BROJ KATEGORIZIRANIH SPORTAŠA OD I. DO VI. KATEGORIJE

BODOVI

OS

NS

Sportaši I. kategorije

10

8

Sportaši II. kategorije

9

7

Sportaši III. kategorije

8

6

Sportaši IV. kategorije

7

5

Sportaši V. kategorije

6

4

Sportaši VI. kategorije

4

2

Napomena:

- U ekipnim se sportovima rezultat koji je osnova da svi članovi ekipe dobiju pojedinu kategorizaciju valorizira samo jednom (npr. ekipa od deset članova gdje su sportaši ostvarili III. kategoriju HOO-a boduje se u tom ekipnom sportu kao jedna III. kategorija HOO-a).

Članak 10.

Sportovi ostvaruju pravo na bodove ostvarene na međunarodnim natjecanjima na kojima se ostvaruje kategorizacija sportaša, i to u referentnom razdoblju od posljednja dva olimpijska ciklusa, odnosno posljednjih 8 godina (npr. za PJP 2024. to je razdoblje od 01. 01. 2016. do 31. 10. 2023.).

Za svaku ekipu boduje se samo jedan najbolji mjerodavan rezultat postignut u referentnom razdoblju.

Na postignute rezultate primjenjuje se korektivni faktor 0,50 ako pojedini sport, odnosno pojedina disciplina olimpijskog sporta te grana pojedinog sporta nisu u programu olimpijskih igara.

Postignuti rezultati u SENIORIMA

OI

SP

SK

(uk. por.)

EP

EK

(uk. por.)

MI / UNIV.

Zlatna medalja

100

50

50

40

40

20

Srebrna medalja

80

40

40

30

30

15

Brončana medalja

60

30

30

20

20

10

Osvojeno 4. - 8. mjesto

40

20

0

10

0

0

Osvojeno 9. - 16. mjesto

30

10

0

7,5

0

0

Sudjelovanje

20

0

0

0

0

0

Postignuti rezultati u MLAĐIM SENIORIMA

SP

EP

Zlatna medalja

20

15

Srebrna medalja

15

10

Brončana medalja

10

5

Postignuti rezultati u JUNIORIMA

SP

EP

EYOF

OIM

Zlatna medalja

20

15

7

7

Srebrna medalja

15

10

5

5

Brončana medalja

10

5

3

3

Postignuti rezultati u KADETIMA

SP

EP

Zlatna medalja

20

15

Srebrna medalja

15

10

Brončana medalja

10

5

Članak 11.

Ekipni sportovi ostvaruju pravo na bodove na temelju broja zagrebačkih klubova u muškoj i ženskoj konkurenciji koji sudjeluju u najvišoj razini sustava seniorskog natjecanja u Republici Hrvatskoj.

Broj klubova množi se s razinom seniorskog natjecanja u RH u kojima klubovi sudjeluju, i to tako da ekipni sport s pet ili više liga dobiva faktor 1,5, ekipni sport s tri ili četiri lige dobiva korektivni faktor 1, ekipni sport s dvije lige dobiva korektivni faktor 0,5, dok ekipni sport s jednom ligom dobiva korektivni faktor 0,25.

BROJ KLUBOVA U NAJVIŠOJ RAZINI SENIORSKOG NATJECANJA U RH

BODOVI

OS

NS

Tri i više klubova

8

6

Dva kluba

6

4

Jedan klub

4

2

Nijedan klub

0

0

VI. RAZVOJNE MOGUĆNOSTI ZA GRAD ZAGREB

Članak 12.

Tradicija pojedinog sporta, odnosno postojanje sustavnog treniranja sporta u Gradu Zagrebu vrednuje se kako slijedi:

TRADICIJA POJEDINOG SPORTA U GRADU ZAGREBU

BODOVI

Od 81 g.

10

Od 51 do 80 g.

8

Od 11 do 50 g.

6

Od 0 do 10 g.

4

Članak 13.

Važnost sporta za nastavu tjelesne i zdravstvene kulture, a koji su implementirani u Kurikulum TZK-a, boduje se kako slijedi:

VAŽNOST SPORTA ZA NASTAVU TZK-a

BODOVI

DA

NE

Sportovi koji su propisani u Kurikulumu TZK-a

3

0

VII. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 14.

Na temelju naprijed navedenih elemenata za rangiranje, sportovi su razvrstani u pet razreda:

- I. razred - od 1001 boda

- II. razred - od 401 do 1000 bodova

- III. razred - od 201 do 400 bodova

- IV. razred - od 101 do 200 bodova

- V. razred - do 100 bodova.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija