Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2022.
Pročišćeni tekst vrijedi od 27.12.2021.
Narodne novine
31/2021
)
Na temelju članka 72.
stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 68/18, 110/18 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 32/20), članaka 107.
i 108.
Zakona o cestama (Narodne novine 84/11, 22/13, 54/13, 148/13, 92/14 i 110/19) i članka 41. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21 i 11/21 - pročišćeni tekst), Gradska skupština Grada Zagreba, na 6. sjednici, 9. prosinca 2021., donijela je
PROGRAM
održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2022.
1. UVODNE ODREDBE
1.1. Programom održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2022. (u daljnjem tekstu: Program), u skladu s predvidivim i raspoloživim sredstvima i izvorima financiranja, određuju se poslovi i radovi održavanja javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila, održavanje građevina i uređaja javne namjene, održavanja javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta.
1.2. Program sadrži opis i opseg poslova održavanja dijela komunalne infrastrukture s procjenom pojedinih troškova te iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje programa s naznakom izvora financiranja, vrijednosti planiranih radova i nositelja provedbe Programa.
1.3. Program je izrađen u skladu s planiranim prihodima i primicima te sukladno njima planiranim rashodima i izdacima u Proračunu Grada Zagreba za 2022.
2. SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA
Sredstva za financiranje radova iz Programa osigurat će se rasporedom proračunskih prihoda za 2022. od komunalne naknade i naknade za ceste.
Planirana sredstva za provedbu Programa u iznosu od ukupno 318.060.000,00 kuna rasporedit će se za:
Red. br. |
Vrsta komunalne djelatnosti |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
3.1. |
Održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila, održavanje građevina i uređaja javne namjene te održavanje groblja i krematorija |
58.000.000,00 |
komunalna naknada |
3.2. |
Održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina |
140.000.000,00 |
komunalna naknada |
3.3. |
Izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta |
120.060.000,00 |
naknada za ceste |
UKUPNO: |
318.060.000,00 |
3. RADOVI ODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Na temelju planiranih sredstava za ostvarivanje Programa i njihova rasporeda za obavljanje komunalnih djelatnosti sukladno točki 2. ovoga programa, u nastavku se navode radovi održavanja u 2022., prema vrsti objekata i uređaja, s naznakom nositelja Programa te iskazom financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje poslova i radova u planiranom opsegu, odnosno standardu održavanja.
3.1. ODRŽAVANJE JAVNIH PROMETNIH POVRŠINA NA KOJIMA NIJE DOPUŠTEN PROMET MOTORNIH VOZILA, ODRŽAVANJE GRAĐEVINA I UREĐAJA JAVNE NAMJENE TE ODRŽAVANJE GROBLJA I KREMATORIJA
Za održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila, održavanje građevina i uređaja javne namjene te održavanje groblja i krematorija ovim se programom planiraju i osiguravaju sredstva za njihovo održavanje u ukupnom iznosu od 58.000.000,00 kuna koja će se rasporediti za sljedeće namjene:
3.1.1. Održavanje građevina i uređaja javne namjene i poslovnih pothodnika
U Gradu Zagrebu komunalnu djelatnost održavanja dijela komunalne infrastrukture koja se odnosi na građevine i uređaje javne namjene i održavanja poslovnih pothodnika obavlja Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo d.o.o. koje u skladu s planiranim sredstvima u ovom programu izrađuje svoj operativni plan održavanja.
Pod održavanjem građevina i uređaja javne namjene koje provodi Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo d.o.o. podrazumijeva se redovito godišnje održavanje u stanju funkcionalne ispravnosti i čišćenje 54 fontane, 56 javnih sanitarnih čvorova, Gričkog topa, 4 javna dizala i 41 podiznu platformu, bukobrana, javnog kupališta Diana te održavanje dijela javne rasvjete, jarbola i urbane opreme i održavanje 4 poslovna pothodnika.
Za fontane je predviđeno redovito mjesečno i posebno godišnje održavanje te manji popravci uključujući hitne intervencije i izvanredna čišćenja. Na pojedinim fontanama, vrelima i vodoskocima nužna je temeljita građevinsko-instalaterska rekonstrukcija, koja će se realizirati postupno, tijekom ove i idućih godina iz sredstava planiranih u programu građenja komunalne infrastrukture.
Održavanje javne rasvjete, urbane opreme i jarbola odnosi se na održavanje javne rasvjete u 4 javna prolaza, i to Marićevu prolazu, prolazu ispod nebodera, Harmici, Oktogonu u kojem je nakon preuređenja povećan opseg održavanja te osvjetljavanje skulpture Igla na Trgu Republike Hrvatske, na dio urbane opreme (energetski šahtovi, kandelabri, ormarić-izlog s planom Grada Zagreba, zaštitne ograde, drvene klupe i bine) na Trgu bana Josipa Jelačića i Trgu Eugena Kvaternika te na 195 gradskih jarbola na 20 lokacija (Trg bana Josipa Jelačića 7 jarbola, Trg Eugena Kvaternika 5 jarbola, Ulica Hrvatske bratske zajednice kod fontana 22 jarbola, Ulica Hrvatske bratske zajednice kod podvožnjaka 20 jarbola, Avenija Većeslava Holjevca 10 jarbola, Trg kralja Tomislava 8 jarbola, Trg Republike Hrvatske 6 jarbola, Trg žrtava fašizma 3 jarbola, Park mira i prijateljstva 45 jarbola, Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog 3 jarbola. Trg sv. Marka 1 jarbol, ispred upravnih zgrada televizija 30 jarbola, Nacionalna i sveučilišna knjižnica 31 jarbol, raskrižje Zagrebačka avenija - Hrgovići 1 jarbol i Europski trg 2 jarbola). Osim navedenog zastave se ističu na 15 lokacija (glavne gradske prometnice i prilazi gradu) ukupno 1773 zastave. Na navedenim lokacijama održava se stalni postav državnih i gradskih zastava. Zastave se također ističu i za državne praznike i blagdane te za razne manifestacije i prigode.
Zbog učestalog vandalskog grafitiranja objekata komunalne infrastrukture, potrebno je redovito čišćenje koje se provodi prema prioritetima, a prioritet u čišćenju imaju objekti koji se nalaze u centralnoj pješačkoj zoni.
Poslovni pothodnici Glavni kolodvor, Velesajam - Siget, Utrina - Zapruđe i Trg Eugena Kvaternika uređeni su kao podzemni pješački prolazi s uslužnim i trgovačkim sadržajima. S obzirom na to da se radi o najfrekventnijim gradskim lokacijama, njihovo funkcioniranje zahtijeva i pojačano održavanje čistoće i održavanje ugrađene opreme (toplinske stanice, ventilacije i klimatizacije, centralnog grijanja, sustava protupožarne zaštite, elektroagregata, rasvjete prolaza, videonadzora, crpne stanice za fekalnu odvodnju i drugo).
Uslugama javnih sanitarnih čvorova građani se koriste bez plaćanja naknade, a u sklopu ugovorenoga godišnjeg održavanja javnih sanitarnih čvorova su i prijeko potrebni popravci sanitarnih uređaja i opreme. U većini postojećih javnih sanitarnih čvorova nužna je temeljita obnova sa zamjenom sanitarnih uređaja i opreme te prilagođavanje važećim propisima i standardima. U sve javne sanitarne čvorove potrebno je omogućiti pristup i potrebnu opremu za osobe s posebnim potrebama. Obnove javnih sanitarnih čvorova u pravilu su veći investicijski zahvati te ih je potrebno realizirati kroz program građenja komunalne infrastrukture. Kao privremeno rješenje na više lokacija po nalozima nadležnog gradskog ureda postavljeno je 26 prijenosnih toaletnih kabina.
Kula Lotrščak s Gričkim topom je kulturno dobro - Povijesna urbana cjelina Grad Zagreb upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske. Svakodnevno pucanje u podne iz topa je gradska turistička atrakcija i nematerijalna kulturna baština Grada Zagreba. U proteklom razdoblju djelomično se prekinula ta tradicija zbog prigovora traumatiziranih građana nakon potresa koji su pogodili Grad Zagreb i područje Banovine, kojima je svakodnevno pucanje bilo dodatni stres.
U Programu se planiraju sredstva za nabavu manevarskog streljiva, redovno održavanje, godišnji servis i tehnički pregled Gričkog topa.
U redovito održavanje kao objekt komunalne infrastrukture preuzet je i zid za zaštitu od buke na denivelaciji raskrižja Jadranske avenije i ulice Remetinečki gaj.
Poslove redovitog održavanja obuhvaćaju i usluge kvartalnog obilaska protuzvučnih barijera radi praćenja stanja čelične konstrukcije s obzirom na eventualna oštećenja i koroziju, kontrola stanja zaštitnih panela i godišnje pranje bukobrana.
Sukladno zakonskim obvezama i provedbom strategije za izjednačavanje mogućnosti osoba s invaliditetom da bi se osigurala pristupačnost sve više se objekti komunalne infrastrukture opremaju dizalima i podiznim platformama kojima se olakšava svladavanje arhitektonskih barijera. Na upravljanje i održavanje preuzeto je ukupno 41 podizna platforma za osobe s invaliditetom u kolicima te četiri javna dizala uključujući i koso dizalo u naselju Ksaver.
U okviru hitnih intervencija izvodit će se radovi sanacija i hitnih popravaka te otklanjanja nedostataka na površinama javne namjene, javnim stubama, u pješačkim prolazima i na objektima javne namjene sukladno osiguranim financijskim sredstvima i nastalim potrebama.
Znatan financijski udio u održavanju objekata javne namjene su režijski troškovi objedinjeni kao zasebna stavka radi provođenja postupaka javne nabave, a odnose se na troškove električne energije, toplinske energije, vode, plina i telekomunikacijskih usluga.
Ovim se programom u 2022. planiraju sredstva u ukupnom iznosu od 20.000.000,00 kuna za sljedeće javne objekte i uređaje:
Red. br. |
Objekt, građevina ili uređaj javne namjene |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
1. |
Fontane |
3.600.000,00 |
komunalna naknada |
2. |
Javna rasvjeta, urbana oprema i jarboli |
1.100.000,00 |
komunalna naknada |
3. |
Poslovni pothodnici |
2.100.000,00 |
komunalna naknada |
4. |
Javni sanitarni čvorovi |
5.400.000,00 |
komunalna naknada |
5. |
Grički top |
250.000,00 |
komunalna naknada |
6. |
Bukobran |
85.000,00 |
komunalna naknada |
7. |
Dizala i podizne platforme |
560.000,00 |
komunalna naknada |
8. |
Hitne intervencije |
500.000,00 |
komunalna naknada |
9. |
Javno kupalište Diana |
130.000,00 |
komunalna naknada |
10. |
Režijski troškovi |
4.105.000,00 |
komunalna naknada |
11. |
Tehnička podrška i nadzor |
2.170.000,00 |
komunalna naknada |
UKUPNO: |
20.000.000,00 |
3.1.2. Održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila te građevina i uređaja javne namjene
Radove i poslove održavanja javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila te građevina i uređaja javne namjene obavljaju pravne i fizičke osobe registrirane za obavljanje takvih djelatnosti i poslova na temelju provedenog postupka javne nabave.
Pod održavanjem javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila te građevina i uređaja javne namjene podrazumijeva se održavanje trgova, pločnika, javnih prolaza, javnih stuba, prečaca, pješačkih staza i platoa, šetališta, biciklističkih traka i staza, pothodnika, podvožnjaka, nadvožnjaka, mostova i tunela, ako nisu sastavni dio nerazvrstane ili druge ceste, te održavanje dijela građevina i uređaja javne namjene poput gradskih jarbola, javnih satova, spomenika koji se održavaju po posebnom režimu odobrenom od Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture i prirode, javnih zdenaca i fontana te nadstrešnica.
Za održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila te građevina i uređaja javne namjene ovim programom planiraju se sredstva u ukupnom iznosu od 29.500.000,00 kuna koje se raspoređuju kako slijedi.
Red. br. |
Objekt, građevina ili uređaj javne namjene/radovi |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
1. |
Pješački prilazi i javne stube |
2.000.000,00 |
komunalna naknada |
2. |
Pješački platoi |
8.625.000,00 |
komunalna naknada |
3. |
Pješački pothodnici |
500.000,00 |
komunalna naknada |
4. |
Gradski jarboli |
200.000,00 |
komunalna naknada |
5. |
Mostovi na vodotocima |
200.000,00 |
komunalna naknada |
6. |
Površine oko objekata javnog sadržaja |
300.000,00 |
komunalna naknada |
7. |
Pješačke zone užega gradskog centra |
1.000.000,00 |
komunalna naknada |
8. |
Zajednički dijelovi prolaza Importanne centra |
400.000,00 |
komunalna naknada |
9. |
Javni satovi |
1.000.000,00 |
komunalna naknada |
10. |
Spomenici koji se održavaju po posebnom režimu odobrenom od Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture i prirode |
400.000,00 |
komunalna naknada |
11. |
Javni zdenci i fontane |
3.200.000,00 |
komunalna naknada |
12. |
Održavanje nadstrešnica |
6.875.000,00 |
komunalna naknada |
13. |
Zaštita javnih površina - postavljanje arhitektonskih barijera i zaštitnih ograda |
200.000,00 |
komunalna naknada |
14. |
Usluge održavanja ostalih javnih površina koje se nalaze u sustavu održavanja |
4.400.000,00 |
komunalna naknada |
15. |
Opremanje i održavanje uređaja za priključenje električne energije na javnim površinama (privremeni elektroormarići s brojilom) |
100.000,00 |
komunalna naknada |
16. |
Trošak privremenog priključenja i utrošak električne energije za održavanje manifestacija na javnim površinama (refundacija) |
100.000,00 |
komunalna naknada |
UKUPNO: |
29.500.000,00 |
3.1.3. Održavanje javnih prometnih površina na kojim nije dopušten promet motornih vozila u zimskim uvjetima
Radove održavanja javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila u zimskim uvjetima obavljaju pravne i fizičke osobe registrirane za obavljanje takvih djelatnosti na temelju provedenog postupka javne nabave. Opseg i ukupni troškovi radova ovisit će o meteorološkim uvjetima u zimskom razdoblju.
Održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila u zimskim uvjetima podrazumijeva čišćenje i odvoz snijega s pojedinih javnih prometnih površina (tzv. komunalni dio zimske službe) koji nije obuhvaćen planovima rada podružnica Zagrebačkog holdinga i društva Vodoopskrba i odvodnja d.o.o. kao ni programima održavanja cesta u zimskim uvjetima. Takvo održavanje obuhvaća strojno i ručno čišćenje te utovar i odvoz snijega na području Grada Zagreba u izvanrednim zimskim uvjetima po nalogu Operativnog stožera zimske službe Grada Zagreba, kada je potrebno dodatno angažiranje svih raspoloživih kapaciteta radi osiguranja nesmetanog odvijanja prometa. Takvim se intervencijama uklanja snijeg osobito sa:
- stajališta javnog prijevoza i okretišta
- pojedinih gradskih trgova i javnih parkirališta te
- važnih pješačkih površina koje su bitne za osiguranje funkcioniranja javnih službi u zimskim uvjetima.
Programom se za radove održavanja javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila u zimskim uvjetima u 2022. planiraju sredstva u ukupnom iznosu od 7.500.000,00 kuna.
3.1.4. Održavanje groblja i krematorija
Pod održavanjem groblja i krematorija, u smislu Zakona o komunalnom gospodarstvu, podrazumijeva se održavanje prostora i zgrada za obavljanje ispraćaja i ukopa pokojnika te uređivanje putova, zelenih i drugih površina unutar groblja.
Sredstva za redovno održavanje groblja i krematorija na području Grada Zagreba ne planiraju se ovim programom jer su ti radovi obuhvaćeni planom i programom rada Zagrebačkog holdinga d.o.o., Podružnice Gradska groblja.
Ovim programom planiraju se sredstva samo za održavanje grobnica znamenitih odnosno značajnih osoba o kojima se brine Grad Zagreb, a u tu svrhu u 2022. doznačit će se sredstva Podružnici u iznosu od 1.000.000,00 kuna.
Rekapitulacija:
3.1. ODRŽAVANJE JAVNIH PROMETNIH POVRŠINA NA KOJIMA NIJE DOPUŠTEN PROMET MOTORNIH VOZILA, ODRŽAVANJE GRAĐEVINA I UREĐAJA JAVNE NAMJENE TE ODRŽAVANJE GROBLJA I KREMATORIJA |
|||
Red. br. |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
3.1.1. |
Održavanje građevina i uređaja javne namjene i poslovnih pothodnika (Podružnica GSKG) |
20.000.000,00 |
komunalna naknada |
3.1.2. |
Održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila te građevina i uređaja javne namjene |
29.500.000,00 |
komunalna naknada |
3.1.3. |
Održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila u zimskim uvjetima |
7.500.000,00 |
komunalna naknada |
3.1.4. |
Održavanje groblja i krematorija (Podružnica Gradska groblja) |
1.000.000,00 |
komunalna naknada |
UKUPNO: |
58.000.000,00 |
||
3.2. ODRŽAVANJE JAVNE RASVJETE I UTROŠAK ELEKTRIČNE ENERGIJE I PLINA
Sukladno članku 23. Zakona o komunalnom gospodarstvu pod komunalnom djelatnosti održavanja javne rasvjete podrazumijeva se upravljanje i održavanje instalacija javne rasvjete, uključujući podmirivanje troškova električne energije za rasvjetljavanje površina javne namjene.
Održavanje javne rasvjete obuhvaća zamjenu ili otklanjanje nedostataka na objektima i uređajima javne rasvjete (izvori svjetlosti, predspojne naprave, armature, elektroormari i dr.) radi održavanja sustava u stanju funkcionalne ispravnosti te utrošak električne energije i plina za javnu rasvjetu.
Sustav javne rasvjete koji je potrebno održavati, zbog nove izgradnje, svake se godine povećava. Radi usklađivanja postojeće rasvjete sa Zakonom o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja (Narodne novine 14/19) povećani su troškovi održavanja te se uz ugradnju kvalitetnih rasvjetnih elemenata pokušava godišnji porast troškova održavanja svesti u prihvatljive okvire. Zbog tarifnih uvjeta nadležnog distributera električne energije potrebno je pojačano provoditi kompenzaciju jalove energije.
Da bi se povećala pouzdanost cijelog sustava, nastoji se ugradnjom kvalitetnog materijala postići potreban standard održavanja od najmanje 95 posto funkcionalnosti instaliranih izvora svjetlosti. Postignuti standard održavanja nastojat će se povećati i provođenjem mjera energetske učinkovitosti radi uštede električne energije.
U Gradu Zagrebu evidentirano je oko 124.966 rasvjetnih tijela povezanih podzemnom i nadzemnom elektroenergetskom mrežom, uređajima za mjerenje i upravljanje javnom rasvjetom. Od navedenog broja 20.083 odnose se na rasvjetna tijela u LED tehnologiji.
Gradski ured za katastar i geodetske poslove posjeduje prostorne podatke o objektima i uređajima javne rasvjete. U tijeku je postupna provjera prostornih podataka na području Grada Zagreba te je, radi uvida u prostorne podatke o javnoj rasvjeti i upisa dodatnih atributnih podataka o karakteristikama elemenata javne rasvjete, potrebno osigurati licenciju programa o prostornim podacima javne rasvjete u evidenciji Gradskog ureda za katastar i geodetske poslove.
U sustavu javne rasvjete instalirana snaga je 17,89 MW te se tijekom godine utroši 71.000 MWh električne energije. Instalirano je i 246 plinskih svjetiljaka kao ambijentalna rasvjeta Gornjeg grada.
Električnu javnu rasvjetu na području Grada Zagreba održava pravna osoba na temelju sklopljenog ugovora o povjeravanju obavljanja komunalne djelatnosti prema propisima o javnoj nabavi. Plinsku javnu rasvjetu održava Gradska plinara Zagreb d.o.o.
Zbog porasta cijena energenata, unatoč konstantnom smanjenju utroška električne energije kao rezultat konstantne modernizacije sustava s LED rasvjetom, potrebna su veća sredstva za energiju u odnosu na 2021.
Ovim se programom planiraju sredstva za održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina u 2022. u ukupnom iznosu od 140.000.000,00 kuna.
U nastavku se iskazuju vrste radova održavanja javne rasvjete u 2022., s procjenom planiranih troškova za njihovu realizaciju:
Red. br. |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
1. |
Utrošak električne energije i plina |
71.000.000,00 |
komunalna naknada |
1.1. Utrošak električne energije javne rasvjete |
69.500.000,00 |
komunalna naknada |
|
1.2. Utrošak plina za plinsku javnu rasvjetu |
1.500.000,00 |
komunalna naknada |
|
2. |
Održavanje javne rasvjete |
69.000.000,00 |
komunalna naknada |
2.1. Održavanje električne javne rasvjete |
66.950.000,00 |
komunalna naknada |
|
- redovno održavanje |
45.780.000,00 |
komunalna naknada |
|
- stručni nadzor nad održavanjem javne rasvjete |
100.000,00 |
komunalna naknada |
|
- nabava materijala za sustav javne rasvjete Grada Zagreba |
19.000.000,00 |
komunalna naknada |
|
- skladištenje glavnoga potrošnog materijala - nositelj Zagrebački holding d.o.o., Podružnica Robni terminali Zagreb |
370.000,00 |
komunalna naknada |
|
- prilagodba i licencije programa VodGIS-JR o prostornim podacima javne rasvjete u evidenciji Gradskog ureda za katastar i geodetske poslove |
200.000,00 |
komunalna naknada |
|
- održavanje VodGIS baze javne rasvjete |
300.000,00 |
komunalna naknada |
|
- razvijanje i održavanje aplikacije za praćenje održavanja javne rasvjete |
200.000,00 |
komunalna naknada |
|
- energetski pregled javne rasvjete |
1.000.000,00 |
komunalna naknada |
|
2.2. Održavanje plinske javne rasvjete |
2.050.000,00 |
komunalna naknada |
|
UKUPNO: |
140.000.000,00 |
3.3. IZVANREDNO ODRŽAVANJE NERAZVRSTANIH CESTA
Izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta podrazumijeva povremene zahtjevnije i opsežnije radove koji se obavljaju radi mjestimičnog poboljšanja elemenata ceste, osiguravanja sigurnosti, stabilnosti i trajnosti cesta i cestovnih objekata te povećanje prometne sigurnosti, a opseg investicijskih radova vezan je za stupanj dotrajalosti ili oštećenja ceste i/ili cestovnih objekata.
Planirana ulaganja u izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta temelje se na zatečenom stanju ceste u vrijeme izrade ovog programa utvrđenom redovnim, sezonskim i izvanrednim pregledima cesta i cestovnih objekata, a ovisno o vrsti, namjeni, prometnoj funkciji, obujmu i vrsti prometa, utvrđenim standardima investicijskog održavanja ceste i cestovnih objekata te raspoloživim sredstvima za ovu vrstu održavanja cesta i cestovnih objekata.
Radovi izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta, izvode se na temelju projekta investicijskog održavanja koji se obvezno izrađuju za provedbu takvog održavanja i u skladu s pozitivnim propisima.
Ovim se programom za izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2022. planiraju sredstva u ukupnom iznosu od 120.060.000,00 kuna koja će se ostvariti iz naknade za ceste.
3.3.1. IZVANREDNO ODRŽAVANJE CESTA I CESTOVNIH OBJEKATA
3.3.1.1. Prenesene obveze
Za izvanredno održavanje cesta i cestovnih objekata za plaćanje prenesenih obveza i završetak započetih radova u 2022. planiraju se sredstva u ukupnom iznosu od 70.333.000,00 kuna.
Red. br. |
Gradska četvrt |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
|
1. |
Trešnjevka - sjever |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem nogostupa u Selačkoj ulici |
2.500,00 |
naknada za ceste |
2. |
Gornja Dubrava |
TD |
idejni projekt rekonstrukcije mosta u ulici Žigulići |
26.000,00 |
naknada za ceste |
3. |
Gornja Dubrava |
TD |
idejni projekt rekonstrukcije mosta i raskrižja u ulici Beđići (Miroševečina) |
22.000,00 |
naknada za ceste |
4. |
Novi Zagreb - istok |
N |
projektantski nadzor nad sanacijom južnog prilaznog vijadukta Mosta mladosti |
20.000,00 |
naknada za ceste |
5. |
Trešnjevka - jug, Novi Zagreb - zapad |
G |
izvanredno održavanje Savskog mosta |
15.000.000,00 |
naknada za ceste |
6. |
Trešnjevka - jug, Novi Zagreb - zapad |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem Savskog mosta |
90.000,00 |
naknada za ceste |
7. |
Trešnjevka - jug, Novi Zagreb - zapad |
N |
geodetski nadzor nad izvanrednim održavanjem Savskog mosta |
30.000,00 |
naknada za ceste |
8. |
Trešnjevka - jug, Novi Zagreb - zapad |
N |
obavljanje poslova koordinatora zaštite na radu tijekom izvanrednog održavanja Savskog mosta |
15.000,00 |
naknada za ceste |
9. |
Trešnjevka - jug, Novi Zagreb - zapad |
N |
projektantski nadzor nad izvanrednim održavanjem Savskog mosta |
25.000,00 |
naknada za ceste |
10. |
Trešnjevka - jug, Novi Zagreb - zapad |
N |
kontrolna ispitivanja ugrađenih materijala i radova nad izvanrednim održavanjem Savskog mosta |
40.000,00 |
naknada za ceste |
11. |
Novi Zagreb - zapad |
G |
izvanredno održavanje južnoga prilaznog vijadukta Jadranskog mosta s upornjačkim prostorijama |
35.000.000,00 |
naknada za ceste |
12. |
Novi Zagreb - zapad |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem južnoga prilaznog vijadukta Jadranskog mosta s upornjačkim prostorijama |
240.000,00 |
naknada za ceste |
13. |
Novi Zagreb - zapad |
N |
geodetski nadzor nad izvanrednim održavanjem južnoga prilaznog vijadukta Jadranskog mosta s upornjačkim prostorijama |
67.500,00 |
naknada za ceste |
14. |
Novi Zagreb - zapad |
N |
projektantski nadzor nad izvanrednim održavanjem južnoga prilaznog vijadukta Jadranskog mosta s upornjačkim prostorijama |
65.000,00 |
naknada za ceste |
15. |
Trešnjevka - jug, Novi Zagreb - zapad, Trnje |
G |
zamjena prijelaznih naprava na Mostu slobode i Jadranskom mostu |
11.450.000,00 |
naknada za ceste |
16. |
Trešnjevka - jug, Novi Zagreb - zapad, Trnje |
N |
stručni nadzor nad zamjenom prijelaznih naprava na Mostu slobode i Jadranskom mostu |
174.500,00 |
naknada za ceste |
17. |
Gornja Dubrava |
TD |
projekt izvanrednog održavanja mosta na Slanovečkoj cesti |
50.000,00 |
naknada za ceste |
18. |
Podsljeme |
TD |
izrada projekta izvanrednog održavanja nadvožnjaka nad ulicom Graberščak i uređenje ulice u razini raskrižja |
170.000,00 |
naknada za ceste |
19. |
Podsljeme |
TD |
izrada projekta zaštite kolničke konstrukcije u ulici Vidovec |
90.000,00 |
naknada za ceste |
20. |
Novi Zagreb - zapad |
N |
stručni nadzor nad zamjenom prijelaznih naprava cestovnog objekta odteretnog kanala Sava - Odra |
75.000,00 |
naknada za ceste |
21. |
Novi Zagreb - istok |
G |
izvanredno održavanje gornjeg stroja i opreme nadvožnjaka Avenije Većeslava Holjevca (ranžirni kolodvor) |
5.100.000,00 |
naknada za ceste |
22. |
Novi Zagreb - istok |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem gornjeg stroja i opreme nadvožnjaka Avenije Većeslava Holjevca (ranžirni kolodvor) |
81.000,00 |
naknada za ceste |
23. |
Novi Zagreb - istok |
N |
geodetski nadzor nad izvanrednim održavanjem gornjeg stroja i opreme nadvožnjaka Avenije Većeslava Holjevca (ranžirni kolodvor) |
22.500,00 |
naknada za ceste |
24. |
Grad Zagreb |
TD |
izrada projektno-tehničke dokumentacije za potrebe izvanrednog održavanja prometnica na području Grada Zagreba |
230.000,00 |
naknada za ceste |
25. |
Podsljeme |
TD |
izrada projekta izvanrednog održavanja nadvožnjaka nad ulicom Gračansko borje |
58.000,00 |
naknada za ceste |
26. |
Trnje, Novi Zagreb - zapad |
TD |
projekt sanacije Mosta slobode (IV. faza) s potrebnim istražnim radovima |
130.000,00 |
naknada za ceste |
27. |
Trnje |
TD |
projekt izvanrednog održavanja III. nivoa "petlje Držićeva" s potrebnim istražnim radovima |
440.000,00 |
naknada za ceste |
28. |
Sesvete |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem mosta na Zagrebačkoj cesti (preko potoka Vuger) s istražnim radovima |
11.300,00 |
naknada za ceste |
29. |
Peščenica - Žitnjak |
N |
stručni nadzor nad uređenjem rubnih elemenata radi zaštite pješaka na raskrižju ulice Donje Svetice i Ulice grada Vukovara |
3.700,00 |
naknada za ceste |
30. |
Grad Zagreb |
G |
sporazum o financiranju održavanja ceste Gornja Bistra - Crveni spust za 2021. |
225.000,00 |
naknada za ceste |
31. |
Novi Zagreb - zapad |
TD |
prometni elaborat privremene regulacije prometa za vrijeme izvođenja radova izvanrednog održavanja južnoga prilaznog vijadukta Jadranskog mosta s upornjačkim prostorijama |
39.000,00 |
naknada za ceste |
32. |
Peščenica - Žitnjak |
G |
izvanredno održavanje Domovinskog mosta |
1.005.000,00 |
naknada za ceste |
33. |
Peščenica - Žitnjak |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem Domovinskog mosta |
40.000,00 |
naknada za ceste |
|
34. |
Peščenica - Žitnjak |
geodetski nadzor nad izvanrednim održavanjem Domovinskog mosta |
10.000,00 |
naknada za ceste |
|
35. |
Peščenica - Žitnjak |
kontrolna ispitivanja ugrađenih materijala i radova nad izvanrednim održavanjem Domovinskog mosta |
10.000,00 |
naknada za ceste |
|
36. |
Podsused - Vrapče |
G |
izvanredno održavanje Aleje grada Bologne iznad pothodnika Stenjevec |
270.000,00 |
naknada za ceste |
37. |
Podsused - Vrapče |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem Aleje grada Bologne iznad pothodnika Stenjevec |
5.000,00 |
naknada za ceste |
UKUPNO: |
70.333.000,00 |
||||
3.3.1.2. Nove obveze
Za izvanredno održavanje cesta i cestovnih objekata u 2022. za nove obveze planiraju se sredstva u ukupnom iznosu od 15.827.000,00 kuna kojima se planira realizirati sljedeće radove:
Red. br. |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
||
1. |
Novi Zagreb - zapad |
N |
kontrolna ispitivanja ugrađenih materijala i radova nad izvanrednim održavanjem južnoga prilaznog vijadukta Jadranskog mosta s upornjačkim prostorijama |
120.000,00 |
naknada za ceste |
2. |
Novi Zagreb - zapad |
G |
zamjena prijelaznih naprava cestovnog objekta odteretnog kanala Sava - Odra |
8.500.000,00 |
naknada za ceste |
3. |
Novi Zagreb - istok |
N |
stručni nadzor nad građevinskim infrastrukturnim podsustavom nadvožnjaka Avenije Većeslava Holjevca (HŽ) |
50.000,00 |
naknada za ceste |
4. |
Novi Zagreb - istok |
N |
stručni nadzor signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih sustava te sustava elektroenergetske kontaktne mreže nadvožnjaka Avenije Većeslava Holjevca (HŽ) |
50.000,00 |
naknada za ceste |
5. |
Trnje, Novi Zagreb - zapad |
G |
izvanredno održavanje Mosta slobode (III. faza) |
700.000,00 |
naknada za ceste |
6. |
Trnje, Novi Zagreb - zapad |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem Mosta slobode (III. faza) |
30.000,00 |
naknada za ceste |
7. |
Podsused - Vrapče |
G |
izvanredno održavanje Podsusedskog mosta |
600.000,00 |
naknada za ceste |
8. |
Podsused - Vrapče |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem Podsusedskog mosta |
30.000,00 |
naknada za ceste |
9. |
Trešnjevka - jug / Novi Zagreb - zapad |
G |
izvanredno održavanje istočnog i zapadnog Jadranskog mosta (gredni most preko rijeke Save) |
800.000,00 |
naknada za ceste |
10. |
Trešnjevka - jug / Novi Zagreb - zapad |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem istočnog i zapadnog Jadranskog mosta (gredni most preko rijeke Save) |
40.000,00 |
naknada za ceste |
11. |
Trešnjevka - sjever |
G |
izvanredno održavanje nogostupa u Selačkoj ulici |
60.000,00 |
naknada za ceste |
12. |
Gornji grad - Medveščak |
G |
sanacija dijela ogradnog zida u Vončininoj ulici |
1.200.000,00 |
naknada za ceste |
13. |
Gornji grad - Medveščak |
N |
stručni nadzor nad sanacijom dijela ogradnog zida u Vončininoj ulici |
26.000,00 |
naknada za ceste |
14. |
Grad Zagreb |
G |
sporazum o financiranju održavanja ceste Gornja Bistra - Crveni spust za 2022. |
235.000,00 |
naknada za ceste |
15. |
Sesvete |
G |
izvanredno održavanje mosta na Zagrebačkoj cesti (preko potoka Vuger) s istražnim radovima |
1.100.000,00 |
naknada za ceste |
16. |
Peščenica - Žitnjak |
G |
uređenje rubnih elemenata radi zaštite pješaka na raskrižju ulice Donje Svetice i Ulice grada Vukovara |
115.000,00 |
naknada za ceste |
17. |
Trnje |
TD |
izrada projekta izvanrednog održavanja cestovnog objekta Miramarska |
250.000,00 |
naknada za ceste |
18. |
Stenjevec |
TD |
izrada projekta izvanrednog održavanja cestovnog objekta Škorpikova |
250.000,00 |
naknada za ceste |
19. |
Brezovica |
TD |
izrada projekta izvanrednog održavanja dijela Grančarske ulice i ulice Kraljevečki brijegi s istražnim radovima |
135.000,00 |
naknada za ceste |
20. |
Črnomerec |
G |
izvanredno održavanje Gradišćanske ulice |
1.500.000,00 |
naknada za ceste |
21. |
Črnomerec |
N |
stručni nadzor nad izvanrednim održavanjem Gradišćanske ulice |
36.000,00 |
naknada za ceste |
UKUPNO: |
15.827.000,00 |
3.3.1.3. Ostale obveze
Za troškove vodopravne naknade, naknade za uporabu cesta - trošak obrade, za 2022. planiraju se sredstva u ukupnom iznosu od 2.000.000,00 kuna.
3.3.1.4. Izvanredno održavanje tramvajskih pruga
Pod izvanrednim održavanjem tramvajskih pruga planiraju se sredstva za održavanje građevina namijenjenih obavljanju djelatnosti javnog prijevoza koje su, u smislu Zakona o komunalnom gospodarstvu, tramvajske pruge, građevine za smještaj i održavanje vozila kojima se obavlja djelatnost javnog prijevoza, građevina za prihvat i otpremanje vozila i putnika u javnom prijevozu te izgrađene i označene prometne površine određene za zaustavljanje vozila i siguran ulazak i izlazak putnika ako nisu sastavni dio nerazvrstane ili druge ceste. Za izvanredno održavanje tramvajskih pruga u 2022. planiraju se sredstva u iznosu od 30.000.000,00 kuna.
Radove i poslove izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta, obavljaju pravne i fizičke osobe registrirane za obavljanje komunalnih poslova i djelatnosti, na temelju provedenog postupka javne nabave.
3.3.2. BAZA PODATAKA CESTA I CESTOVNIH OBJEKATA
Ovim se programom u 2022. planira održavanje postojeće baze podataka cesta i cestovnih objekata, nadogradnja baze novim georeferenciranim videosnimkama, nastavak evidentiranja izvedenog stanja odnosno izrade geodetskih elaborata izvedenog stanja nerazvrstanih cesta Grada Zagreba.
Za održavanje baze podataka nerazvrstanih cesta i cestovnih objekata Grada Zagreba, njezinu nadogradnju novim snimkama te izradu geodetskih elaborata izvedenog stanja nerazvrstanih cesta za potrebe vođenja katastra cesta i cestovnih objekata Grada Zagreba, planiraju se sredstva u ukupnom iznosu od 1.900.000,00 kuna koja će se utrošiti za:
3.3.2.1. PRENESENE OBVEZE |
|||
Red. br. |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
1. |
Održavanje baze podataka nerazvrstanih cesta Grada Zagreba |
150.000,00 |
naknada za ceste |
2. |
Snimanje nerazvrstanih cesta Grada Zagreba |
544.000,00 |
naknada za ceste |
3. |
Okvirni sporazum - Snimanje i izrada geodetskih elaborata izvedenog stanja na nerazvrstanim cestama Grada Zagreba 2021. - 2022. |
1.000.000,00 |
naknada za ceste |
UKUPNO: |
1.694.000,00 |
||
3.3.2.2. NOVE OBVEZE |
|||
Red. br. |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
1. |
Održavanje baze podataka nerazvrstanih cesta Grada Zagreba |
206.000,00 |
naknada za ceste |
UKUPNO: |
206.000,00 |
||
SVEUKUPNO: |
1.900.000,00 |
||
U bazi podataka o nerazvrstanim cestama i cestovnim objektima, odnosno informacijskom sustavu koji je sastavljen od određenih programskih modula, u 2022. nastavit će se održavanje dosad razvijenih modula i aplikacija te se planira nadogradnja i ažuriranje novim georeferenciranim videosnimkama cesta i cestovnih objekata i pripadajućih podataka.
Nerazvrstane ceste izgrađene do stupanja na snagu Zakona o cestama, koje nisu evidentirane u katastru ili nije evidentirano njihovo stvarno stanje, evidentiraju se u katastru na temelju geodetskog elaborata izvedenog stanja nerazvrstane ceste, što ga mora pribaviti i nadležnom tijelu za katastar dostaviti jedinica lokalne samouprave, odnosno pravna osoba ovlaštena za upravljanje nerazvrstanom cestom. Za potrebe vođenja katastra cesta i cestovnih objekata nužno je izraditi niz geodetskih elaborata izvedenog stanja nerazvrstanih cesta Grada Zagreba te tako evidentirati njihovo stvarno stanje. U 2022. planira se realizacija ugovora sklopljenih na temelju dvogodišnjih okvirnih sporazuma za koje je raspisan javni natječaj u 2021. s očekivanom količinom snimanja od približno 200 km nerazvrstanih cesta godišnje.
Planiranim održavanjem postojećih komponenti i navedenom nadogradnjom baze podataka i katastra cesta i cestovnih objekata, Grad Zagreb formira jedinstvenu bazu podataka o nerazvrstanim cestama i cestovnim objektima te se kontinuirano povećava broj ispravno evidentiranih nerazvrstanih cesta u katastru i zemljišnim knjigama.
Rekapitulacija:
3.3. IZVANREDNO ODRŽAVANJE NERAZVRSTANIH CESTA |
|||
Red. br. |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
Izvor financiranja |
3.3.1. |
IZVANREDNO ODRŽAVANJE CESTA I CESTOVNIH OBJEKATA |
118.160.000,00 |
naknada za ceste |
3.3.1.1. Prenesene obveze iz prethodnog razdoblja |
70.333.000,00 |
naknada za ceste |
|
3.3.1.2. Nove obveze |
15.827.000,00 |
naknada za ceste |
|
3.3.1.3. Ostale obveze (vodopravna naknada, naknada za uporabu cesta - trošak obrade) |
2.000.000,00 |
naknada za ceste |
|
3.3.1.4. Izvanredno održavanje tramvajskih pruga |
30.000.000,00 |
naknada za ceste |
|
3.3.2. |
BAZA PODATAKA CESTA I CESTOVNIH OBJEKATA |
1.900.000,00 |
naknada za ceste |
3.3.2.1. Prenesene obveze iz prethodnog razdoblja |
1.694.000,00 |
naknada za ceste |
|
3.3.2.2. Nove obveze |
206.000,00 |
naknada za ceste |
|
UKUPNO: |
120.060.000,00 |
||
Legenda:
Vrsta poslova |
|
TD |
Tehnička dokumentacija |
G |
Građenje |
N |
Stručni nadzor građenja |
4. ZAVRŠNE ODREDBE
4.1. Sredstva za provedbu ovog programa osiguravat će Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet za namjene određene Proračunom Grada Zagreba za 2022., a prema načelima ekonomičnosti i učinkovitosti korištenja financijskih sredstava i osiguravanja kontinuiteta u obavljanju komunalnih djelatnosti.
4.2. U okviru sredstava za provedbu ovog programa dopuštena je preraspodjela utvrđenih sredstava između pojedinih rashoda i izdataka radi efikasnijeg i racionalnijeg ostvarivanja Programa uz odobrenje gradonačelnika Grada Zagreba, a sukladno Odluci o izvršavanju Proračuna Grada Zagreba za 2022.
4.3. Ovaj će program biti objavljen u Službenom glasniku Grada Zagreba.
KLASA: 021-05/21-01/474
URBROJ: 251-01-03-21-6
Zagreb, 9. prosinca 2021.
Predsjednik
Gradske skupštine
Joško Klisović, v. r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.