Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program javnih potreba u osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2022.
Pročišćeni tekst vrijedi od 27.12.2021.
Narodne novine
31/2021
)
Na temelju članka 143.
Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12 - pročišćeni tekst, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20) i članka 41. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21 i 11/21 - pročišćeni tekst), Gradska skupština Grada Zagreba, na 6. sjednici, 9. prosinca 2021., donijela je
PROGRAM
javnih potreba u osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2022.
UVOD
Djelatnost odgoja i osnovnog obrazovanja, kao obvezna razina odgoja i obrazovanja kojoj je funkcija osiguravanje stjecanja šireg općeg odgoja i obrazovanja, provodi se u školskoj godini 2021./2022. u Gradu Zagrebu u:
a/ osnovnim školama (ustanovama) kojima je osnivač Grad Zagreb
OSNOVNE ŠKOLE |
BROJ ŠKOLA |
BROJ UČENIKA |
BROJ RAZREDNIH ODJELA |
REDOVITE |
111 |
63.059 |
3.014 |
POSEBNE (ZA UČENIKE S TEŠKOĆAMA) |
4 |
729 |
137 |
UMJETNIČKE |
2 |
877 |
81 |
SREDNJE UMJETNIČKE ŠKOLE KOJE PROVODE OSNOVNO GLAZBENO OBRAZOVANJE |
6 GLAZBENIH I 3 PLESNE ŠKOLE |
3.315 |
254 |
Osnovno glazbeno obrazovanje izvodi se prema osnovnoškolskom umjetničkom kurikulumu u šestogodišnjem trajanju, a osnovno plesno obrazovanje prema osnovnoškolskom umjetničkom kurikulumu u četverogodišnjem trajanju.
Osnovnim umjetničkim obrazovanjem, kojim učenici stječu znanja i sposobnosti za nastavak obrazovanja, obuhvaćeno je ukupno 4.192 učenika u 335 razrednih odjela, a svi su polaznici i redovnih osnovnih škola.
b/ privatnim osnovnim školama s pravom javnosti
OSNOVNE ŠKOLE |
BROJ ŠKOLA |
BROJ UČENIKA |
BROJ RAZREDNIH ODJELA |
PRIVATNE |
11 |
1075 |
71 |
PRIVATNE UMJETNIČKE |
1 |
0 |
0 |
SREDNJE PRIVATNE UMJETNIČKE ŠKOLE KOJE PROVODE OSNOVNO GLAZBENO OBRAZOVANJE |
7 |
387 |
42 |
MEĐUNARODNI PROGRAMI |
6 |
593 |
42 |
Ukupan broj učenika u osnovnim školama Grada Zagreba (redovite, posebne, privatne i škole koje provode međunarodne programe): 65.456.
Četiri osnovne vjerske škole financiraju se u cijelosti na temelju Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske, osim plaća zaposlenika i naknada za prijevoz, za rad na terenu i odvojeni život.
Sveukupno je osnovnim umjetničkim obrazovanjem, u privatnim školama obuhvaćeno 387 učenika u 42 razredna odjela.
U Osnovnoj školi Matije Gupca realizira se i međunarodni program MYP IBO, program Hrvatske škole na engleskom jeziku i djelatnost predškolskog odgoja i naobrazbe te skrbi o djeci predškolske dobi, i to ostvarivanjem desetosatnog programa odgojno-obrazovnog rada s djecom predškolske dobi od navršenih pet godina života do polaska u osnovnu školu.
Osim redovitih razrednih odjela, u 27 redovitih osnovnih škola ustrojeno je 69 posebnih razrednih odjela i 2 odgojno-obrazovne skupine (ukupno 71) za potrebe školovanja 367 učenika u posebnim razrednim odjelima i 12 učenika u odgojno-obrazovnim skupinama, ukupno za 379 učenika koji se školuju sukladno čl. 5.
st. 5. ili čl. 6.
st. 6., čl. 8.
st. 4. ili čl. 9.
te čl. 8. st. 5. Pravilnika o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju (Narodne novine 24/15). Navedeni broj učenika i razrednih odjela sastavni je dio ukupnog broja učenika i razrednih odjela u redovitim osnovnim školama u Gradu Zagrebu.
Program Škola u bolnici pokrenut je 2003. sa svrhom da hospitaliziranoj djeci olakša odvojenost od obitelji i primarne socijalne sredine, umanji stres od hospitalizacije, omogući stalnost u usvajanju nastavnih sadržaja te da im dane u bolnici učini zanimljivijim, kraćim i sadržajnijim. Ne manje važan cilj je da omogući djeci lakši povratak u matičnu školu nakon povratka iz bolnice, povratak bez većih praznina u znanju i lakši i ugodniji prelazak u viši razred bez dodatnog stresa od polaganja razrednih ispita ili gubitka nastavne godine. U Školi u bolnici mogu raditi učitelji i ostali bolnički pedagozi posebno senzibilizirani za rad s bolesnom djecom. Nastava je organizirana za 779 učenika u 36 razrednih odjela u svim bolnicama koje u svom sastavu imaju odjel pedijatrije, a realiziraju je učitelji pet zagrebačkih osnovnih škola. Broj učenika se mijenja, ovisno o trajanju liječenja pojedinog učenika.
U školskoj godini 2021./2022. uključeno je 1.363 učenika pripadnika nacionalnih manjina, od toga 547 učenika pripadnika romske nacionalne manjine (podaci bez umjetničkih škola). Sukladno članku 30. Državnog pedagoškog standarda osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine 63/08 i 90/10) u deset osnovnih škola organiziraju se sljedeći modeli organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike nacionalnih manjina:
1. Osnovna škola Ivana Gundulića, Zagreb, Gundulićeva 23a
- Model B i C za učenike pripadnike mađarske nacionalne manjine, model C za učenike pripadnike ruske nacionalne manjine i model C za poljsku nacionalnu manjinu
2. Osnovna škola dr. Ivana Merza, Zagreb, Ul. F. Račkoga 4
- Model C za učenike pripadnike albanske nacionalne manjine
3. Osnovna škola Tituša Brezovačkoga
- Model C za učenike pripadnike albanske nacionalne manjine
4. Osnovna škola Silvija Strahimira Kranjčevića, Zagreb, Bogišićeva 13
- Model C za učenike pripadnike češke i ukrajinske nacionalne manjine
5. Osnovna škola Nikole Tesle
- Model C za učenike pripadnike makedonske nacionalne manjine
6. Osnovna škola Augusta Harambašića
- Model C za učenike pripadnike makedonske nacionalne manjine
7. OŠ Lauder-Hugo Kon
- Model C za učenike pripadnike židovske nacionalne manjine.
8. OŠ Žitnjak, Zagreb, I. Petruševec 1
- Model C bosanskog jezika i kulture za učenike pripadnike bošnjačke nacionalne manjine
9. OŠ Borovje, Zagreb, Ulica Davora Zbiljskog 7
- Model C bosanskog jezika i kulture za učenike pripadnike bošnjačke nacionalne manjine
10. OŠ Jabukovac, Zagreb, Jabukovac 30
- Model C za učenike pripadnike ruske nacionalne manjine
Od 111 redovitih osnovnih škola u školskoj godini 2021./2022. 21 škola radi u jednoj, a 90 škola u dvije smjene, dok od 4 osnovne škole za učenike s teškoćama u razvoju jedna radi u jednoj, a tri u dvije smjene zbog prihvaćanja učenika iz 5 osnovnih škola stradalih u potresu 22. ožujka 2020. godine (OŠ Petra Zrinskog, OŠ Dr. Ivan Merz, OŠ Miroslava Krleže, OŠ Bukovac i OŠ Vugrovec - Kašina) te zbog prihvata učenika iz OŠ Ksavera Šandora Gjalskoga i OŠ Jure Kaštelana, u kojima su u tijeku radovi na cjelovitoj obnovi od potresa, rekonstrukcije i nadogradnje. Također, rad u dvije smjene organizira i 6 osnovnih škola zbog provođenja preporučenih epidemioloških mjera vezanih za pandemiju bolesti COVID-19.
Broj redovitih OŠ |
Broj učenika u redovitim OŠ |
% |
|
Jedna smjena |
21 |
10.379 |
16,45 |
Dvije smjene |
89 |
51.652 |
81,92 |
Tri smjene |
1 |
1.028 |
1,63 |
UKUPNO |
111 |
63.059 |
100,00 |
U cilju osiguravanja uvjeta za prelazak što većeg broja osnovnih škola na rad u jednoj smjeni, poboljšanja standarda, povećanja broja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka te uključivanja što većeg broja učenika u organiziranu školsku prehranu, za razdoblje do 2025. žele se osigurati novi prostorni kapaciteti u stambenim naseljima bez namjenskih osnovnoškolskih objekata ili s nedovoljnim kapacitetom postojećih osnovnih škola.
U 2022. planira se nastavak aktivnosti na izradi projektne dokumentacije, ishođenju dozvola i početku izvođenja radova, odnosno provođenje pripremnih radnji za dogradnju postojećih i izgradnju novih objekata. Na realizaciji navedenih projekata koordinirano se provode aktivnosti u Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade i Gradskom uredu za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, sukladno Programu radova kapitalnih ulaganja u objekte za društvene djelatnosti i za obnovu objekata oštećenih potresom u Gradu Zagrebu u 2022.
Financiranje svih do sada započetih i planiranih projekata očekuje se putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti te, manjim dijelom, iz proračuna Grada Zagreba. Aktivnosti su podijeljene prema fazama i očekivanim rokovima realizacije kako slijedi:
OBJEKTI U KOJIMA SU RADOVI U TIJEKU:
- OŠ Petra Zrinskog: radovi na cjelovitoj obnovi od potresa
- OŠ Dr. Ivan Merz: radovi na cjelovitoj obnovi od potresa
- OŠ Miroslava Krleže: radovi na cjelovitoj obnovi od potresa
- OŠ Ksavera Šandora Gjalskoga: rekonstrukcija i dogradnja objekta
- OŠ Jure Kaštelana: rekonstrukcija i dogradnja objekta
- OŠ Dragutina Domjanića: dogradnja objekta sa sportskom dvoranom
- OŠ Vugrovec - Kašina - PŠ Vugrovec: rekonstrukcija i dogradnja objekta
- OŠ Savski gaj - PŠ Blato: izgradnja područne škole
- OŠ Bukovac: rekonstrukcija i dogradnja objekta
OBJEKTI ZA KOJE SE OČEKUJE POČETAK RADOVA U 2022.:
- OŠ Brezovica - PŠ Kupinečki Kraljevec: dogradnja objekta
- OŠ Jakuševec: izgradnja novog objekta
- OŠ Dugave - PŠ Buzin: izgradnja područnog objekta
- OŠ Ante Kovačića: dogradnja objekta sa sportskom dvoranom
OBJEKTI ZA KOJE JE U TIJEKU IZRADA PROJEKTNE DOKUMENTACIJE I ISHOĐENJE GRAĐEVINSKE DOZVOLE:
- OŠ Brezovica - PŠ Donji Dragonožec: rekonstrukcija i dogradnja područne škole
- OŠ Stjepana Bencekovića: dogradnja objekta sa sportskom dvoranom
- OŠ Kustošija - PŠ Gornja Kustošija: izgradnja novog objekta
- OŠ Retkovec: dogradnja objekta
- OŠ Augusta Harambašića: rekonstrukcija i dogradnja objekta
- OŠ Odra: dogradnja sportske dvorane
- OŠ Lanište: izgradnja novog objekta
- OŠ Dragutina Kušlana: izgradnja novog objekta
- OŠ Borovje: dogradnja objekta
- OŠ bana Josipa Jelačića: dogradnja objekta sa sportskom dvoranom
- OŠ Horvati: izgradnja novog objekta
OBJEKTI ZA KOJE JE U PRIPREMI/TIJEKU IZRADA PROJEKTNE DOKUMENTACIJE I RJEŠAVANJE IMOVINSKO-PRAVNIH ODNOSA:
- OŠ Čulinec: izgradnja novog objekta
- OŠ Podbrežje: izgradnja novog objekta
- Centar za autizam: izgradnja novog objekta
- OŠ Veliko Polje: izgradnja novog objekta
- OŠ Jankomir - Malešnica: izgradnja novog objekta
Dogradnjom pet postojećih škola i izgradnjom zamjenskih školskih objekata dviju postojećih osnovnih škola povećat će se prostorni kapaciteti i steći uvjeti za prelazak navedenih sedam (7) škola u jednosmjenski rad. Procjenjuje se da će se izgradnjom sedam (7) novih škola kapaciteta za 3.920 učenika omogućiti otprilike u 14 škola u okruženju smanjenje broja učenika i razrednih odjela te prelazak na jednosmjenski rad. Dogradnjom triju postojećih područnih škola (PŠ Donji Dragonožec, PŠ Kupinečki Kraljevec i PŠ Vugrovec) te izgradnjom novih područnih škola (PŠ Gornja Kustošija, PŠ Buzin, PŠ Blato i PŠ Pongračevo) rasteretit će se broj učenika u njihovim matičnim školama i omogućiti učenicima područnih škola pohađanje nastave u jednoj smjeni. Realizacijom svih navedenih projekata povećat će se ukupna bruto površina osnovnoškolskih objekata za 115.874 m2 i omogućiti u 28 redovitih osnovnih škola za 12.000 učenika organizacija rada u jednoj smjeni umjesto u dvije, što je povećanje za 19 % učenika koji će nastavu pohađati u jednoj smjeni. Planirani rok završetka svih opisanih aktivnosti je 2025. godina.
PROGRAMSKI CILJEVI
Ciljevi i načela odgoja i obrazovanja utvrđeni su Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, a u njihovu ostvarivanju od posebne je važnosti partnerstvo svih odgojno-obrazovnih čimbenika na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
Obrazovna politika u Gradu Zagrebu usmjerena je prema upotrebi suvremenih tehnologija, unapređivanju jezičnih i interkulturalnih kompetencija, pokretanju inovacijskih projekata i razvitku suradnje unutar zemlje, ali i suradnje s međunarodnim obrazovnim čimbenicima.
U svrhu postizanja ciljeva i prioriteta razvoja djelatnosti, u kontinuitetu se proračunom Grada Zagreba osiguravaju značajna sredstva za financiranje širih javnih potreba Grada Zagreba, od kojih posebno ističemo:
- osiguranje prostornih uvjeta i drugih pretpostavki za što kvalitetniji odgojno-obrazovni proces;
- osiguranje kvalitete i raznolikosti programa sukladno potrebama i interesima učenika, uz uključivanje roditelja u partnerski odnos s odgojno-obrazovnim ustanovama;
- provedbu odgojno-obrazovnih programa radi integracije i sprečavanja diskriminacije djece s teškoćama u razvoju, a u funkciji osiguranja potpore inkluzivnom odgoju i obrazovanju;
- aktivno promicanje kulture i prava nacionalnih manjina;
- sprečavanje isključenosti u odgojno-obrazovnom sustavu i razvijanje kvalitete učenja te promicanje prava djeteta;
- provedbu školskih preventivnih programa radi sprečavanja nasilja među djecom i mladima, sprečavanja incidentnih događaja u odgojno-obrazovnim ustanovama, trgovanja djecom i mladima, sprečavanja zlouporabe svih oblika ovisnosti te osiguranja sigurnosti u okruženju odgojno-obrazovnih ustanova;
- osiguranje sredstava nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa te sredstava za pojačani standard u djelatnosti osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja;
- unapređivanja položaja učenika s teškoćama u razvoju nabavom dodatne specijalne i didaktičke opreme i posebnih didaktičkih sredstava te nabavom specijalne informatičke opreme i drugih elemenata informatičke podrške;
- kontinuirano širenje mreže osnovnih škola Grada Zagreba za potrebe školovanja djece s teškoćama u razvoju.
Ostvarivanje strategijom određenih ciljeva pridonijet će se podizanju razine kvalitete sveukupnog pedagoškog standarda zagrebačkih osnovnih škola, kvalitetnijoj ponudi programa za učenike i njihove roditelje sukladno iskazanim potrebama i interesima, kvaliteti učenja i promicanju prava djeteta i prepoznatljivosti zagrebačkog osnovnog obrazovanja u europskim okvirima.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja iz dvaju izvora:
I. IZ SREDSTAVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE OSNOVNOŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA
Plan: 125.348.000,00 kuna
Sredstva za financiranje minimalnog financijskog standarda osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja Grada Zagreba u 2022. osiguravaju se u proračunu Grada Zagreba na temelju Odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva te procijenjenih prihoda od udjela u porezu na dohodak.
Iz sredstava za decentralizirane funkcije osigurava se financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba u odgoju i osnovnom obrazovanju, i to: materijalni i financijski rashodi, rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu.
A. Materijalni i financijski rashodi
Plan: 85.980.000,00 kuna
1. Naknade troškova zaposlenima
2. Rashodi za materijal i energiju
3. Rashodi za usluge
4. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja
5. Ostali financijski rashodi
Organizirani prijevoz učenika osnovnih škola, sukladno čl. 69.
Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20), organizira se temeljem Ugovora o pružanju usluge prijevoza učenika u osnovnim školama Grada Zagreba od 1. listopada 2007., Aneksa Ugovoru od 12. listopada 2009., II. aneksa Ugovoru od 11. rujna 2012., III. aneksa Ugovoru od 15. veljače 2013., IV. aneksa Ugovoru od 12. ožujka 2013., V. aneksa Ugovoru od 12. rujna 2013., VI. aneksa Ugovoru od 3. rujna 2014., VII. aneksa Ugovoru od 24. studenoga 2014., VIII. aneksa Ugovoru od 4. rujna 2015., IX. aneksa Ugovoru od 2. rujna 2016., X. aneksa Ugovoru od 15. studenoga 2016., XI. aneksa Ugovoru od 1. rujna 2017., XII. aneksa Ugovoru o pružanju usluge prijevoza učenika u osnovnim školama Grada Zagreba između Grada Zagreba i Zagrebačkog električnog tramvaja d.o.o. od 9. travnja 2018., XIII. aneksa Ugovoru od 30. kolovoza 2018., XIV. aneksa Ugovoru od 4. rujna 2018., XV. aneksa Ugovoru od 14. prosinca 2018, XVI. aneksa Ugovoru od 27. kolovoza 2019., XVII. aneksa Ugovoru od 10. rujna 2019., XVIII. aneksa Ugovoru od 20. siječnja 2020., XIX. aneksa Ugovoru od 11. svibnja 2020., XX. aneksa Ugovoru od 25. svibnja 2020., XXI. aneksa Ugovoru od 8. lipnja 2020., XXII. aneksa Ugovoru od 3. rujna 2020., XXIII. aneksa Ugovoru od 1. ožujka 2021. te XXIV. aneksa Ugovoru od 25. kolovoza 2021. autobusima u skladu s Pravilnikom o uvjetima koji moraju ispunjavati autobusi kojima se organizirano prevoze djeca (Narodne novine 100/08 i 20/09) te drugim pozitivnim propisima. U školskoj godini 2021./2022. redoviti organizirani prijevoz je organiziran za 3.859 učenika iz 19 osnovnih škola, a prijevoz se organizira i za 2.153 učenika iz 6 osnovnih škola koje su u procesu rekonstrukcije i nadogradnje, odnosno obnove od oštećenja zadobivenih u potresu, a koji, zbog izvođenja radova na matičnim objektima, nastavu pohađaju u drugim osnovnim školama Grada Zagreba. Organiziranim prijevozom u školskoj godini 2021./2022. ukupno je obuhvaćeno 6.012 učenika iz 25 osnovnih škola.
B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
Plan: 15.748.000,00 kuna
Dio sredstava za hitne intervencije doznačuje se školi na temelju kriterija opsega djelatnosti mjesečnim akontacijama sredstava. Sredstva za usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija. Prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:
a. održavanje krovišta,
b. održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
c. održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,
d. održavanje elektroinstalacija,
e. održavanje unutarnje i vanjske stolarije,
f. ostali građevinski radovi.
C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu
Plan: 23.620.000,00 kuna
1. Građevinski objekti
a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija
Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskog prostora koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana. Postupak izrade godišnjih planova i provođenja natječaja za odabir najpovoljnijeg ponuditelja jednak je kao i kod investicijskog održavanja.
2. Postrojenja i oprema
a) Oprema i namještaj
b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene
Sredstva za postrojenja i opremu osnovnih škola ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba osnovnih škola i stvarnim prioritetima, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija.
Prijedlog plana nabave roba, radova i usluga za 2022. izrađuje Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade na osnovi opravdanog zahtjeva ustanova, a donosi ga gradonačelnik u okviru jedinstvenog plana nabave.
II. IZ IZVORNIH SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA U OSNOVNOŠKOLSKOM ODGOJU I OBRAZOVANJU
Plan: 182.414.000,00 kuna
Programom javnih potreba u osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2022., kao i proteklih godina, iz Proračuna Grada Zagreba osiguravaju se značajna sredstva za financiranje širih javnih potreba Grada Zagreba u djelatnosti, i to za sljedeće programe:
1. produženi boravak,
2. nabavu drugih obrazovnih materijala,
3. donacije i pomoći privatnim i vjerskim osnovnim školama,
4. sufinanciranje prehrane,
5. naknade za rad školskih odbora (redovna djelatnost),
6. izvannastavne i ostale aktivnosti,
7. školu u prirodi,
8. vikendom u sportske dvorane,
9. pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici,
10. održavanje i opremanje osnovnih škola za poboljšanje standarda,
11. sufinanciranje projekata prijavljenih na natječaje europskih fondova ili za prihvaćanje partnerstva za EU fondove te
12. Školsku shemu voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda.
Plan: 76.656.000,00 kuna
Suvremeni način života nameće sve većem broju roditelja ne samo potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon završetka redovite nastave već i potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Produženi boravak kao neobvezan oblik odgojno-obrazovnog rada, namijenjen učenicima razredne nastave, koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti, zasigurno je jedan od modela kojim se kvalitetno i sustavno rješava navedeni problem, osobito u urbanim sredinama.
Osnovne škole organiziraju produženi boravak za potrebe svojih učenika, a iznimno i za učenike izvan svoga upisnog područja. Organizira se za učenike I., II., III. i iznimno IV. razreda.
Osnovne škole, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja dostavljaju Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade na kraju svake školske godine, prijedlog ustroja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za iduću školsku godinu vodeći pri tome računa o prostornim, kadrovskim i drugim organizacijskim uvjetima.
O organizaciji programa produženog boravka odlučuje Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade na osnovi obrazloženog prijedloga svake škole.
Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka u pravilu se ustrojava od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina), a iznimno za učenike više razreda (kombinirana odgojno-obrazovna skupina).
Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2022., kao i sredstvima koja uplaćuju roditelji učenika uključenih u program produženog boravka, osiguravaju se materijalni uvjeti za plaće, naknade i troškove prijevoza učitelja koji realiziraju program produženog boravka.
Grad Zagreb će za sve učitelje u produženom boravku, školama isplatiti bruto iznos gradskog dodatka i to za učitelje u produženom boravku visoke stručne spreme u visini 17,43 %, te za učitelje više stručne spreme u visini 13,28 % na bruto plaću za kolovoz 2019., usklađen od 1. siječnja 2021. s osnovicom po važećem Temeljnom kolektivnom ugovoru za službenike i namještenike u javnim službama te s koeficijentima po važećoj Uredbi Vlade Republike Hrvatske o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama.
Organizacija produženog boravka u školskoj godini 2021./2022.
BROJ OSNOVNIH ŠKOLA |
BROJ UČENIKA |
BROJ SKUPINA (UJEDNO I BROJ UČITELJA) |
Osnivač Grad Zagreb: 111 KOJIMA JE OSNIVAČ GRAD ZAGREB |
14.619 |
674 |
Privatne vjerske: 4 |
||
Osnivač Zagrebačka županija: 1 |
U školskoj godini 2021./2022. program je povećan za 624 učenika i smanjen za 15 odgojno-obrazovnih skupina u odnosu na školsku godinu 2020./2021. (od kojih je većina ustrojena zbog poštivanja epidemioloških mjera i s ciljem izbjegavanja miješanja učenika iz različitih razrednih odjela), odnosno povećan je za 44 osnovne škole, 10.146 učenika i 495 odgojno-obrazovnih skupina u odnosu na školsku godinu 1996./1997. kada je Grad Zagreb preuzeo financiranje ovog programa od Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Također, Grad Zagreb već šestu godinu zaredom sufinancira rad dvaju učitelja u dvije odgojno-obrazovne skupine za 50 učenika koji imaju prebivalište u Gradu Zagrebu, a pohađaju Osnovnu školu Velika Mlaka kojoj je osnivač Zagrebačka županija. Sredstva za sufinanciranje ove aktivnosti osigurana su unutar Glave 00901. u iznosu od 300.000,00 kuna.
Sukladno odredbama Državnog pedagoškog standarda osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja, nastava za učenike u odgojno-obrazovnim skupinama produženog boravka organizira se u prijepodnevnim satima, a ostale aktivnosti nakon završetka redovite nastave.
Dnevno trajanje produženog boravka je od 12 do 17 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim, kadrovskim i prostornim uvjetima.
Učitelj u produženome boravku zadužen s 25 sunčanih sati neposrednog odgojno-obrazovnog rada tjedno u skladu s propisima ostvaruje puno radno vrijeme od 40 sati tjedno kojima se zadužuje sukladno odredbama Pravilnika o organizaciji i provedbi produženoga boravka u osnovnoj školi (Narodne novine 62/19) i propisima kojima se propisuju tjedne radne obveze učitelja u osnovnoj školi. U suradnji sa stručnim suradnicima škole i učiteljima učenika uključenih u produženi boravak izrađuje Godišnji izvedbeni kurikulum produženoga boravka koji je sastavni dio školskoga kurikuluma i kojim se okvirno utvrđuje vrijeme za dežurstvo, učenje, ponavljanje i uvježbavanje sadržaja iz redovite nastave i izradu domaćih zadaća, prehranu, aktivnosti za provođenje organiziranoga vremena, odmor učenika i ostale aktivnosti tijekom školske godine. Ovaj neobvezni oblik rada za učenike ne smije biti zasićen prezahtjevnim obrazovnim aktivnostima, a učiteljima omogućuje promociju vlastite kreativnosti u odabiru sredstava za rad, nastavnih metoda i oblika rada, sa svrhom postizanja maksimalnog razvoja svih učenikovih potencijala.
PRIORITET PRI UKLJUČIVANJU U PRODUŽENI BORAVAK IMAJU: |
- dijete čija su oba roditelja zaposlena ili dijete/djeca zaposlenoga samohranog roditelja, koji koriste pravo na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi |
- dijete invalida Domovinskog rata, ako je drugi roditelj zaposlen |
- dijete bez roditelja ili zanemarenoga roditeljskog staranja |
- dijete koje živi u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima |
- dijete koje prima dječji doplatak |
Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno skrbnici učenika dostavljaju školi. Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih, kadrovskih i drugih organizacijskih uvjeta ne može povećati broj odgojno-obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi navedenih kriterija.
Za 2021./2022. planira se jedinstveni mjesečni iznos sudjelovanja roditelja učenika u cijeni programa produženog boravka:
- za učenike I., II. i III. razreda |
200,00 kuna |
- za učenike IV. razreda |
350,00 kuna |
Iznos sudjelovanja roditelja u cijeni programa plaća se za 10 mjeseci (rujan - lipanj), neovisno o tome je li učenik tijekom pojedinog mjeseca sve dane sudjelovao u programu ili je zbog bolesti, samoizolacije ili trajanja zimskog ili proljetnog odmora učenika izostao i može se umanjiti samo ako roditelji ostvaruju olakšice u plaćanju utvrđene ovim programom. Iznos prehrane se za vrijeme odsutnosti učenika umanjuje na temelju evidencije škole o broju konzumiranih obroka.
OLAKŠICE U PLAĆANJU IMAJU RODITELJI UČENIKA S PREBIVALIŠTEM NA PODRUČJU GRADA ZAGREBA ZA: |
- dijete osobe s invaliditetom (100 % i 90 %) - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete osobe s invaliditetom (od 80 % do 60 %) - plaća 50 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete osobe s invaliditetom (50 % i manje) - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- treće i svako daljnje dijete iste obitelji u programu produženog boravka - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa |
- drugo dijete iste obitelji u programu produženog boravka - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete samohranog roditelja - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete ili njegova obitelj koja se koristi pravom na zajamčenu minimalnu naknadu u sustavu socijalne skrbi - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa |
Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade utvrđuje pravo na oslobađanje, odnosno smanjivanje obveze sudjelovanja roditelja u cijeni programa za posebne slučajeve izvan utvrđenog sustava olakšica, a na osnovi obrazloženog zahtjeva škole u suradnji s centrima za socijalnu skrb, zdravstvenim i drugim nadležnim ustanovama. |
Osnovne škole će utvrditi pravo na olakšice u plaćanju na temelju sljedećih dokaza:
1. dokaz o prebivalištu djeteta: uvjerenje MUP-a o prebivalištu djeteta ili pisana privola roditelja da gradska školska ustanova može sama - preko nadležnog gradskog ureda provjeriti podatak o prebivalištu djeteta u evidenciji prebivališta i boravišta građana; |
2. dokazi o samohranosti roditelja: rodni list djeteta, smrtni list za preminulog roditelja/skrbnika ili potvrda o nestanku drugog roditelja/skrbnika ili rješenje Centra za socijalnu skrb o privremenom uzdržavanju djeteta; |
3. dokaz o statusu osobe s invaliditetom i postotku invalidnosti: rješenje o statusu invalida Domovinskog rata s podatkom o postotku invalidnosti, odnosno rješenje o statusu osobe s invaliditetom i postotku invalidnosti; |
4. dokazi o pravu na zajamčenu minimalnu naknadu: rješenje centra za socijalnu skrb o pravu na zajamčenu minimalnu naknadu |
Ako roditelj/skrbnik učenika ostvaruje olakšicu po više osnova, primjenjuje se jedna olakšica koja je za roditelja najpovoljnija. Iznos sudjelovanja roditelja/skrbnika učenika u cijeni programa produženog boravka utvrđuju osnovne škole na temelju dostavljene dokumentacije, a prije potpisivanja ugovora što ga osnovna škola sklapa s roditeljem/skrbnikom učenika za svaku školsku godinu.
Sredstva za opremanje produženog boravka raspoređuju se na osnovi iskazanih potreba škole u okviru sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba za 2022.
Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj osnovnih škola u kojima se realizira program produženog boravka
- broj učenika obuhvaćenih programom produženog boravka
- broj odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka
- broj učitelja razredne nastave koji realiziraju program produženog boravka
2. NABAVA DRUGIH OBRAZOVNIH MATERIJALA
Plan: 20.000.000,00 kuna
Grad Zagreb će, radi zaštite standarda učenika i njihovih roditelja, osigurati i u školskoj godini 2022./2023. druge obrazovne materijale koji su besplatni za:
- učenike osnovnih škola kojima je osnivač Grad Zagreb (111 redovnih osnovnih škola i 4 osnovne škole za učenike s teškoćama u razvoju),
- učenike privatnih osnovnih škola (11 škola) koje organiziraju odgojno-obrazovni rad na području Grada Zagreba,
- učenike ustanova u sustavu socijalne skrbi (3 ustanove),
- učenike osnovnih škola izvan Grada Zagreba koji imaju prebivalište na području Grada Zagreba.
3. DONACIJE I POMOĆI PRIVATNIM I VJERSKIM OSNOVNIM ŠKOLAMA
Plan: 3.100.000,00 kuna
Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2022. posebna pozornost će se posvetiti privatnim osnovnim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o financijskoj potpori privatnim osnovnim školama s pravom javnosti, za organizaciju odgojno-obrazovnog rada na području Grada Zagreba, a donijet će ih gradonačelnik Grada Zagreba.
Također se iz ovih sredstava financira i rad pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika sukladno utvrđenom u točki 9. ovog programa.
Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj privatnih osnovnih škola kojima se financira rad pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika
- broj učenika kojima se financira rad pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika
- broj pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika
4. SUFINANCIRANJE PREHRANE
Plan: 21.830.000,00 kuna
Sve osnovne škole dužne su osigurati prehranu učenika. U zagrebačkim osnovnim školama sufinancira se prehrana za oko 44.300 učenika.
Za učenike u produženom boravku škola je dužna organizirati mogućnost konzumacije triju obroka: mliječnog obroka, ručka i užine. Ručak i užina u pravilu se organiziraju za učenike uključene u program produženog boravka. Učenici koji ostvaruju pravo na besplatne obroke, a nisu uključeni u produženi boravak, mogu konzumirati besplatni ručak i užinu ako to škola može organizirati.
Cijena mliječnog obroka iznosi 5,00 kuna, ručka 9,00 kuna, a užine 2,50 kuna. Učenici ostvaruju pravo na sufinanciranje cijene obroka, sukladno utvrđenim kriterijima i mjerilima iz ovog programa. Razlika sredstava do utvrđene pune cijene besplatnih i sufinanciranih obroka, školi se doznačuje iz proračunskih sredstava.
Ostvarivanje prava na sufinanciranje školske prehrane ostvaruju svi učenici/korisnici prava, na sljedeće načine:
A - PRAVO NA BESPLATNI MLIJEČNI OBROK, RUČAK I UŽINU OSTVARUJU: |
- učenici korisnici zajamčene minimalne naknade ili obitelji učenika koje ostvaruju navedeno pravo; |
- učenici čiji su roditelji nezaposleni i redovno su prijavljeni Zavodu za zapošljavanje ili posljednja dva mjeseca nisu primili plaću (odnosi se na oba roditelja, odnosno samohranog roditelja); |
- djeca invalidi III. i IV. kategorije; |
- djeca invalida Domovinskog rata; |
- djeca osoba s invaliditetom (100 % i 90 %). |
B - Učenici koji primaju dječji doplatak imaju pravo na sufinancirani mliječni obrok, ručak i užinu, uz uvjet da su uključeni u produženi boravak. Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se na temelju rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO-a o pravu na dječji doplatak na način prikazan u tablici.
B - SUFINANCIRANJE OBROKA ZA UČENIKE KOJI PRIMAJU DJEČJI DOPLATAK |
||||||
KATEGORIJA KORISNIKA koji ostvaruju dječji doplatak po Zakonu o doplatku za djecu (Narodne novine 94/01, 138/06, 107/07, 37/08, 61/11, 112/12 i 82/15) |
MLIJEČNI OBROK |
RUČAK (uz uvjet uključenja u produženi boravak) |
UŽINA (uz uvjet uključenja u produženi boravak) |
|||
po članku 17. stavku 1., članku 21. stavku 1. i članku 21. stavku 2. (osnovica članak 17. stavak 1.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu |
POPUST |
CIJENA (kn) |
POPUST |
CIJENA (kn) |
POPUST |
CIJENA (kn) |
86 % |
0,70 |
85,56 % |
1,30 |
20 % |
2 % |
|
po članku 17. stavku 2. i članku 21. stavku 1. i članku 21. stavku 2. (osnovica članak 17. stavak 2.) Zakona o doplatku za djecu |
65 % |
1,75 |
63,89 % |
3,25 |
||
po članku 17. stavku 3. i članku 21. stavku 1. i članku 21. stavku 2. (osnovica članak 17. stavak 3.) Zakona o doplatku za djecu |
50 % |
2,50 |
50 % |
4,50 |
||
Učenici koji primaju dječji doplatak, a nisu uključeni u program produženog boravka, ostvaruju pravo na sufinanciranje prehrane za ručak po cijeni od 6,50 kuna, a užinu po cijeni od 2,00 kune, ako to škola može organizirati.
C - SUFINANCIRANJE OBROKA ZA OSTALE UČENIKE IZVAN A ILI B KRITERIJA |
|||||
MLIJEČNI OBROK |
RUČAK (uz uvjet uključenja u produženi boravak) |
UŽINA (uz uvjet uključenja u produženi boravak) |
|||
POPUST |
CIJENA (kn) |
POPUST |
CIJENA (kn) |
POPUST |
CIJENA (kn) |
30 % |
3,50 |
27,78 % |
6,50 |
20 % |
2,00 |
Za ostale učenike škola može organizirati konzumaciju ručka po cijeni od 9,00 kn i užine po cijeni od 2,50 kn ako zadovoljava sve prostorne i materijalne uvjete, ima adekvatnu kuhinjsku opremu i opremu za serviranje hrane te ako ima dovoljan broj zaposlenika.
Učenici se uključuju u besplatnu ili sufinanciranu prehranu od datuma kad je osnovna škola zaprimila dokumentaciju, a ne od datuma na rješenju, uvjerenju ili potvrdi o pravu na dječji doplatak, odnosno rješenju ili uvjerenju o pravu korištenja socijalne pomoći ili drugim uvjerenjima.
Učenicima s teškoćama u posebnim razrednim odjelima, sufinancira se razlika u cijeni prehrane u odnosu na sufinanciranu prehranu prema Odluci Ministarstva znanosti i obrazovanja o kriterijima za financiranje povećanih troškova prijevoza i posebnih nastavnih sredstava i pomagala te sufinanciranja prehrane učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim programima za tekuću školsku godinu, a sukladno kriterijima sufinanciranja pod A, B i C ovog programa.
Roditelj učenika plaća cijenu prehrane mjesečno, temeljem evidencije škole o broju konzumiranih obroka i uplatnica koje izdaju škole.
Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade utvrđuje pravo na oslobađanje, odnosno smanjivanje obveze sudjelovanja roditelja u cijeni programa za posebne slučajeve izvan utvrđenog sustava olakšica, a na osnovi obrazloženog zahtjeva škole u suradnji s centrima za socijalnu skrb, zdravstvenim i drugim nadležnim ustanovama.
Škola je obvezna u svim slučajevima primjenjivati kriterije i mjerila zadana ovim programom.
Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade doznačavat će Osnovnoj školi Velika Mlaka razliku sredstava do punog iznosa za sufinanciranje prehrane učenika s prebivalištem u Gradu Zagrebu uključenih u program produženog boravka u Osnovnoj školi Velika Mlaka, mjesečno na temelju obrazloženog zahtjeva Škole.
5. NAKNADE ZA RAD ŠKOLSKIH ODBORA
Plan: 2.252.000,00 kuna
Sredstva za naknade članovima školskih odbora osnovnoškolskih ustanova, kojih je osnivač Grad Zagreb, isplaćivat će se na temelju Zaključka o naknadi predsjednicima i članovima tijela upravljanja ustanova kojih je osnivač Grad Zagreb i ustanova nad kojima je Grad Zagreb preuzeo obavljanje osnivačkih prava i dostavljenih podataka o nazočnosti na sjednicama školskih odbora. Sredstva su osigurana unutar aktivnosti REDOVNA DJELATNOST PRORAČUNSKIH KORISNIKA.
6. IZVANNASTAVNE I OSTALE AKTIVNOSTI
Plan: 4.309.000,00 kuna
Troškovi prijevoza
Sredstva su namijenjena za troškove prijevoza sudionika programa Škole u prirodi, programa poduke plivanja, programa natjecanja i smotri te programa izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti.
6.2. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja i naknade građanima i kućanstvima u novcu
6.2.1. Poduka plivanja
Provjera znanja, a potom i poduka plivanja može biti od životne važnosti. Početkom školske godine provjerava se umijeće plivanja učenika II. razreda te učenika III. razreda koji eventualno nisu bili obuhvaćeni programom poduke plivanja u protekloj školskoj godini. Program poduke učenika neplivača traje 15 sati, a izvodi se u odgojno-obrazovnim skupinama s najviše 15 učenika.
Program poduke plivanja za učenike svih osnovnih škola Grada Zagreba provodi se na bazenima ustanove Upravljanje sportskim objektima: Sportskog parka "Mladost", Zimskog plivališta "Mladost", bazenu "Utrine" i Bazenu "Jelkovec" te na bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke. Program poduke plivanja provodi se po cijeni od 200,00 kuna (PDV uključen) po učeniku za 15 sati poduke, a troškove provedbe snosi Grad Zagreb.
Na bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke svi raspoloživi kapaciteti tijekom školske godine rezervirani su za učenje plivanja učenika zagrebačkih osnovnih škola, a Školi se na temelju sporazuma nadoknađuju u vezi s tim materijalni troškovi bazena, opremanja, tekućeg i investicijskog održavanja do planiranih sredstava, a koji se ne financiraju kroz opće i ostale troškove škole iz decentraliziranih sredstava.
Planirani obuhvat učenika programom provjere i poduke je oko 10.000 učenika.
Izgradnja bazena u pojedinim gradskim četvrtima pridonijet će podizanju kvalitete provedbe ovog značajnog programa.
Indikator kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj učenika uključenih u provjeru plivanja
- broj učenika uključenih u poduku plivanja
S obzirom na to da je riječ o izvanučioničkoj aktivnosti, organizacija i provođenje poduke plivanja ovisit će o epidemiološkim uputama i preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Ministarstva znanosti i obrazovanja te drugih nadležnih službi.
6.2.2. Natjecanja i smotre
Izvannastavne aktivnosti provode se kao sastavni dio redovitoga školskog sustava tijekom školske godine da bi se omogućilo iskazivanje i ostvarivanje posebnih zanimanja i sklonosti učenika, otkrivanje i njegovanje darovitosti, poticanje stvaralaštva te stjecanje znanja i umijeća. Te su aktivnosti vrlo važne u odgoju jer se svojim sadržajima približavaju željama učenika te pridonose razvoju učeničke osobnosti, stvaranju uvjeta za kulturni napredak te očuvanju i promicanju kulturalne raznolikosti. Važno je istaknuti da se organiziraju za sve učenike - učenike prosječnih sposobnosti, darovite učenike koji svoje znanje potvrđuju i na međunarodnim olimpijadama, učenike koji zaostaju za očekivanom razinom učenja i učenike s posebnim potrebama.
Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti su natjecanja, susreti i smotre učenika koji se organiziraju od školske do državne razine, a u skladu s programom Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za odgoj i obrazovanje.
Program natjecanja i smotri učenika osnovnih škola Grada Zagreba donosi i provodi Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade.
Najznačajniji programi na tom području, u kojima sudjeluju učenici i učitelji-mentori osnovnih škola, odgojno-obrazovni i znanstveni radnici te izvanškolske stručne udruge su: LiDraNo (literarno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, natjecanja u informatici, tehničkom stvaralaštvu, glazbenom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, sigurnost u prometu i poznavanje prometnih propisa, pružanje prve pomoći, "GLOBE u školi" te smotra projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja.
U programe koji se organiziraju na školskoj razini, u pravilu je uključena većina učenika, a na razini Grada Zagreba uključeno je oko 10.000 učenika i oko 4.000 mentora. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade financira troškove natjecanja školama domaćinima (60,00 kuna po učeniku i 80,00 kuna po članu povjerenstva i mentoru), opremanje škole domaćina nastavnim sredstvima i pomagalima potrebnim za organizaciju natjecanja i smotri, uključujući i najam kazališnih dvorana, tiskanje pohvalnica, zahvalnica, diploma, pozivnica, naljepnica, plakata i zbornika, troškove osiguranja školskih prometnih jedinica i dr. te osigurava nagrade učenicima i mentorima.
Natjecanja i smotre pridonose ostvarivanju posebnih interesa, zanimanja i sklonosti učenika, otkrivaju i njeguju darovitost, potiču raznolike oblike stvaralaštva, omogućuju stjecanje dodatnih znanja i umijeća te kvalitetnog provođenja slobodnog vremena, a sve uz stručno vođenje i podršku mentora.
U cilju motiviranja učenika za stjecanje dodatnih znanja te poticanja izvrsnosti učenika i njihovih mentora dodijelit će se Nagrada Professor Balthazar školama, učenicima i nastavnicima - mentorima koji su u šk. g. 2020./2021. osvojili prvo, drugo ili treće mjesto na državnim natjecanjima i smotrama koja su utvrđena u Katalogu natjecanja i smotri učenika i učenica osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske. Riječ je o natjecanjima koje je odobrilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a koja se provode u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.
Nagrada Professor Balthazar može se dodijeliti učenicima, učiteljima-mentorima i osnovnim školama i za osvojeno prvo, drugo ili treće mjesto na međunarodnim natjecanjima, olimpijadama i drugim kategorijama natjecanja u znanju koja svjedoče o visokoj razini znanja i izvrsnosti odgojno-obrazovnog rada škole te pridonose međunarodnoj prepoznatljivosti hrvatskog sustava obrazovanja.
O područjima natjecanja, odnosno međunarodnim natjecanjima, olimpijadama i drugim kategorijama natjecanja u znanju za koje će se dodjeljivati Nagrada Professor Balthazar te o visini nagrada za učenike, mentore i škole odlučuje gradonačelnik posebnim aktima.
6.2.3. Druge izvannastavne aktivnosti
- programi međugradske i međunarodne suradnje (financiraju se, odnosno sufinanciraju projekti međugradske i međunarodne suradnje odgojno-obrazovnih te drugih ustanova koje se bave odgojno-obrazovnom djelatnošću u zemlji i inozemstvu. Riječ je, u pravilu, o projektima učeničke razmjene i prekogranične suradnje zagrebačkih škola sa školama iz zemlje i inozemstva, o projektima sudjelovanja učenika i njihovih mentora na različitim smotrama, kongresima, konferencijama, sajmovima, susretima, ljetnim školama, festivalima, turnirima, znanstvenim i stručnim skupovima, skupštinama i dr.)
- programi nacionalnih manjina
- potpora programima/projektima škola
- sufinanciranje tiskanja školskih listova
- obilježavanje obljetnica djelovanja osnovnih škola, na temelju dokumentiranih zahtjeva škola, i to: do 10.000,00 kuna za 10 godina; do 20.000,00 kuna za 50 godina; do 40.000,00 kuna za 100 i do 50.000,00 kuna za 150 godina i svakih daljnjih 10 godina djelovanja ustanova
- izvannastavna aktivnost "Građanski odgoj i obrazovanje za osnovne i srednje škole": Gradonačelnik Grada Zagreba je 5. listopada 2021. godine donio Zaključak o osnivanju i imenovanju Povjerenstva za izvannastavnu aktivnost "Građanski odgoj i obrazovanje" u osnovnim i srednjim školama Grada Zagreba koje je započelo s radom i zaduženo je za pripremu prijedloga kurikuluma, izradu prijedloga ishoda i sadržaja stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika koji će je provoditi, organiziranje procesa pilotiranja predloženog kurikuluma i njegovu evaluaciju te pripremu konačne verzije kurikuluma
- poduka učenika osnovnih škola iz prve pomoći; poduka iz prve pomoći provodi se u suradnji s Gradskim društvom Crvenog križa. Školama se, temeljem podnesenog zahtjeva, odobravaju sredstva u iznosu od 700,00 kn za provedbu programa poduke iz prve pomoći.
Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj učenika uključenih u program poduke iz prve pomoći
Grad mladih Granešina tijekom školske godine provodi program jednodnevnog boravka kojim je tijekom godine obuhvaćeno oko 10.000 učenika. U programu jednodnevnog boravka Grad sudjeluje s 35,00 kuna po učeniku.
Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj učenika uključenih u program jednodnevnog boravka
Organizacija i provedba navedenih izvannastavnih aktivnosti ovisit će o epidemiološkim uputama i preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Ministarstva znanosti i obrazovanja te drugih nadležnih službi.
7. ŠKOLA U PRIRODI
Plan: 1.862.000,00 kuna
Škola u prirodi, kao zaseban oblik terenske nastave koji se organizira, u pravilu, višednevno, na posebno odabranom prirodnom odredištu s odgovarajućim uvjetima zatvorenoga i otvorenog prostora za poučavanje i učenje, ima važnu odgojnu i obrazovnu zadaću, a cilj je programa unaprjeđivanje zdravlja djece boravkom i kretanjem u prirodi, poticanje radosti otkrivanja, istraživanja i stvaranja učenjem izvan škole, timski rad, stvaranje kvalitetnih odnosa unutar odgojno-obrazovne skupine, poticanje intelektualnog čuvstva, poticanje boravka u prirodi, redovite tjelesne aktivnosti te zdravog načina života. Od osobitog je značenja interdisciplinarno povezivanje sadržaja različitih nastavnih predmeta te lakše i brže učenje. Radom, učenjem i druženjem u Školi u prirodi učenici trećih i četvrtih razreda provjeravaju znanja i iskustva, vježbaju i primjenjuju ih u stvarnoj životnoj sredini. Program je razrađen na nastavne sadržaje, sportsko-rekreacijske sadržaje i slobodno vrijeme, a svi nastavni predmeti u Školi u prirodi izvode se prema nastavnom planu.
Program Škole u prirodi za učenike trećih i četvrtih razreda izvodit će se u: Odmaralištu "Stoimena" u Crikvenici, Zagrebački holding d.o.o., Podružnica "Vladimir Nazor", te u objektima Crvenog križa Zagreb - Domu Crvenog križa na Sljemenu i Villi Rustica u Novom Vinodolskom.
Dom Crvenog križa na Sljemenu
U Domu Crvenog križa na Sljemenu u programu "Škola u prirodi" tjedno može sudjelovati do 120 učenika i njihovih učitelja, odnosno pratitelja. Program se, u pravilu, provodi od ponedjeljka do petka, a Grad Zagreb sudjeluje u ukupnoj cijeni programa s 350,00 kuna po sudioniku programa te osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
Odmaralište "Stoimena" u Crikvenici
U Odmaralištu "Stoimena" u programu "Škola u prirodi" tjedno može sudjelovati do 300 učenika i njihovih učitelja, odnosno pratitelja. Program se, u pravilu, provodi od ponedjeljka do petka, a Grad Zagreb sudjeluje u ukupnoj cijeni programa s 360,00 kuna po sudioniku programa te osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
Objekt Crvenog križa u Novom Vinodolskom "Villa Rustica"
U objektu "Villa Rustica" u programu "Škola u prirodi" tjedno može sudjelovati do 180 učenika i njihovih učitelja, odnosno pratitelja. Program se, u pravilu, provodi od ponedjeljka do petka, a Grad Zagreb sudjeluje u ukupnoj cijeni programa s 360,00 kuna po sudioniku programa te osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.
Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj osnovnih škola uključenih u program
- broj učitelja/pratitelja uključenih u program
- broj učenika uključenih u program
S obzirom na to da je riječ o izvanučioničkoj nastavi, organizacija i provođenje programa "Škola u prirodi" ovisit će o epidemiološkim uputama i preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Ministarstva znanosti i obrazovanja i drugih nadležnih službi.
8. VIKENDOM U SPORTSKE DVORANE
Plan: 6.167.000,00 kuna
Program "Vikendom u sportske dvorane" započeo je u školskoj godini 2007./2008. na inicijativu tadašnjeg Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, a u suradnji s osnovnim školama Grada Zagreba.
Cilj Programa je kvalitetno organiziranje slobodnog vremena učenika u matičnim školama i uključivanje što većeg broja učenika u organizirane oblike bavljenja sportskim aktivnostima. Bavljenje sportom je u funkciji razvoja mentalnog i tjelesnog zdravlja te podizanja kvalitete života uz prevenciju svih oblika neprihvatljivog ponašanja.
Učenici, prema vlastitim interesima, biraju sportske aktivnosti prilagođene prema svojim potrebama i željama, prema materijalnim uvjetima i mogućnostima škole, ali i sukladno epidemiološkim uputama i preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Ministarstva znanosti i obrazovanja te drugih nadležnih službi.
Program će se realizirati kroz:
- redovne aktivnosti - rekreativno bavljenje sportskim aktivnostima tijekom tjedna: nogomet za sve uzraste, elementarna sportska škola za najmlađe učenike: štafetne igre, graničar, rukomet, odbojka, košarka, badminton, stolni tenis, učenje pojedinih tehničkih elemenata sporta, poduka u plesovima i rad na koreografiji cheerleadersica, upoznavanje i učenje motoričkih struktura koje nisu zastupljene u programu nastave tjelesne i zdravstvene kulture (rolanje, hokej na travi, golf, obuka učenika iz prve pomoći na sportskim susretima, samoobrana itd.);
- pojedinačne aktivnosti - razredna, školska i međuškolska natjecanja u pojedinom sportu te sportski susreti na razini punkta (devet do deset škola u punktu), organizacija jednodnevnih sportskih aktivnosti u gradskim sportskim objektima ili parkovima, savjetovanja o zdravoj prehrani te važnosti rekreativnog vježbanja;
- zajedničke aktivnosti - sudjelovanje u sportskim događanjima na razini Grada Zagreba: Danu škole, Svjetskom danu sporta, Svjetskom danu pješačenja, Danu Hrvatskog olimpijskog odbora, Krosu Sportskih novosti, sportskim susretima "Vikendom u sportske dvorane" i
- organizaciju sportskih susreta učenika - polaznika programa: organiziraju se na šest punktova od kojih svaki okuplja devet do deset osnovnih škola. Elementarne i sportske aktivnosti prilagođene su dobi i spolu učenika. Sportski susreti po punktovima planiraju se i organiziraju jednom u mjesecu (subotom). U provedbi sportskih susreta naglasak je na druženju učenika osnovnih škola, a rezultat nije u prvom planu, čime su smanjeni negativni utjecaji na učenike zbog slabijih rezultata.
Na kraju svake školske godine organiziraju se sportski susreti "Vikendom u sportske dvorane" u kojima sudjeluju učenici iz svih osnovnih škola iz programa i natječu se u nogometu, odbojci, stolnom tenisu, graničaru i štafetnim igrama. Na sportskom susretu koji se održava u odabranoj školi, uz nazočnost brojnih roditelja, sudjeluje oko 600 učenika.
U prvoj polovici 2021. u programu su sudjelovali učenici iz 63 osnovne škole Grada Zagreba u kojima je od 1. do 8. razreda bilo upisano 35.497 učenika, od čega je njih 11.781 aktivno sudjelovalo u programu "VuSD", što je u postotku iznosilo 33,19 % učenika.
Program je besplatan za sve učenike, a financira ga Grad Zagreb. Udio učenika u aktivnom sudjelovanju u programu po pojedinim školama kreće se u prosjeku od 30 % do 60 % u odnosu na ukupni broj učenika upisanih u osnovne škole. Voditelji programa "Vikendom u sportske dvorane" su učitelji tjelesne i zdravstvene kulture (profesori kineziologije) koji organiziraju i provode elementarne i sportske aktivnosti u osnovnim školama.
Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:
- broj osnovnih škola uključenih u program
- broj učenika osnovnih škola uključenih u program
- broj profesora tjelesne i zdravstvene kulture (kineziologije) koji provode program
Sukladno sredstvima osiguranima u Proračunu Grada Zagreba za 2022., osiguravaju se materijalni uvjeti za plaće, naknade i troškove prijevoza djelatnika koji realiziraju program "Vikendom u sportske dvorane". Grad Zagreb će školama isplatiti bruto iznos gradskog dodatka za voditelje programa "Vikendom u sportske dvorane", u visini od 17,43 % na bruto plaću za kolovoz 2019., usklađen od 1. siječnja 2021. s osnovicom po važećem Temeljnom kolektivnom ugovoru za službenike i namještenike u javnim službama i koeficijentima po važećoj Uredbi Vlade Republike Hrvatske o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama.
9. POMOĆNICI U NASTAVI / STRUČNI KOMUNIKACIJSKI POSREDNICI
Plan: 25.336.000,00 kuna
Sukladno članku 99. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Državnom pedagoškom standardu osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja, Pravilniku o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima (Narodne novine 102/18, 59/19 i 22/20), u rad škola uključuju se pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici radi uspostave jednako kvalitetnih uvjeta obrazovanja za sve učenike sukladno njihovim sposobnostima i programu koji samostalno svladavaju u primarnoj sredini.
Pravilnikom o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima utvrđeni su načini uključivanja, način i sadržaj osposobljavanja i obavljanja poslova pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika u školama i drugim javnim ustanovama koje provode djelatnost odgoja i obrazovanja te uvjeti koje moraju ispunjavati, kao i postupak radi ostvarivanja prava učenika s teškoćama u razvoju na potporu pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika.
Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici sa školama sklapaju neki od ugovora: ugovor o radu, ugovor o djelu, ugovor o obavljanju studentskog posla, ugovor o volontiranju i dr., na određeno i nepuno radno vrijeme, najdulje do kraja nastavne godine.
Na prijedlog stručnog povjerenstva osnovne škole kojeg je osnivač Grad Zagreb, škola koju učenik pohađa podnosi Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade zahtjev za osiguravanjem potpore pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika učeniku. Stručno povjerenstvo Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade donosi prijedlog o potrebi uključivanja ili neuključivanja pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika te ga dostavlja Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade koji donosi odluku o odobravanju ili neodobravanju potpore pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade podnosi ministarstvu znanosti i obrazovanja zahtjev za davanjem suglasnosti za uključivanje pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika, uz koji obavezno prilaže dokumentaciju o osiguranim sredstvima za isplatu plaće s pripadajućim doprinosima za rad pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika.
Kada se radi o uključivanju pomoćnika u nastavi ili stručnog komunikacijskog posrednika u osnovne škole kojih osnivač nije Grad Zagreb, nego druga pravna ili fizička osoba ili se radi o drugim javnim ustanovama koje provode djelatnost odgoja i obrazovanja, osnivač je dužan prije upućivanja predmetnog zahtjeva za davanjem prethodne suglasnosti nadležnom ministarstvu zatražiti suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade za financiranje iz sredstava proračuna Grada Zagreba te je dužan odluku obvezno dostaviti Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade i školi.
Iznos neto cijene sata rada jednak je iznosu neto cijene sata u okviru projekta "Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju, faza IV." što iznosi minimalno 30,00 kn neto.
Trenutačno program realizira 489 pomoćnika i stručnih komunikacijskih posrednika u nastavi za 521 učenika u 109 osnovnih škola i 2 posebne ustanove. Za provođenje aktivnosti Pomoćnici u nastavi u 2022. godini osigurana su sredstva u iznosu od 20.389.000,00 kuna (izvorna sredstva Grada Zagreba).
Grad Zagreb je 8. srpnja 2021. poslao prijavu na Javni poziv za dostavu projektnih prijedloga za dodjelu bespovratnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja objavljenom u okviru Europskog socijalnog fonda, Operativnog programa "Učinkoviti ljudski potencijali" 2014. - 2020., u okviru "Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama, faza IV." Cilj Projekta je osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama. Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici sklapaju ugovore o radu sa školama na određeno vrijeme, a neto satnica iznosi minimalno 30,00 kuna.
Ukupna vrijednost Projekta iznosi 20.023.395,60 kuna. Ukupni prihvatljivi troškovi iznose 20.023.395,60 kuna. Bespovratna sredstva koja će Gradu Zagrebu kao korisniku biti dodijeljena iz Europskog socijalnog fonda iznose 16.500.000,00 kuna, dok će Grad Zagreb sufinancirati Projekt u iznosu od 3.523.395,60 kuna. U Projektu, kao partneri, sudjeluje 60 osnovnih i 2 srednje škole s područja Grada Zagreba te se njime namjerava uključiti 442 pomoćnika u nastavi za potrebe 471 učenika.
Razdoblje provedbe Projekta je od 1. kolovoza 2021. do 31. srpnja 2022. U 2022. godini za provođenje ovog projekta osigurano je 4.947.000,00 kuna (izvorna sredstva Grada Zagreba), a bespovratna sredstva iznose 10.116.800,00 kuna.
10. ODRŽAVANJE I OPREMANJE OSNOVNIH ŠKOLA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA
Plan: 19.742.000,00 kuna
10.1. Rashodi za energiju
Plan: 9.153.000,00 kuna
Sredstva za decentralizirane funkcije osnovnih škola planirana su na razini propisanih minimalnih standarda, te nisu dovoljna za realizaciju redovne djelatnosti osnovnih škola Grada Zagreba.
Sukladno navedenom, u okviru raspoloživih sredstava, Grad Zagreb unutar Glave 00901. osigurava dodatna sredstva za podmirivanje troškova energije ustanova.
10.2. Poslovni objekti
Plan: 1.000.000,00 kuna
Dio sredstava za Održavanje i opremanje osnovnih škola osigurano je i u okviru pojačanog standarda te su namijenjena za ulaganje i uređenje poslovnih objekata. Planirana sredstva iznose 1.000.000,00 kuna (Glava 00901).
U dijelu koji se odnosi na izvor 5.7. Europski fond solidarnosti planiran je prihod iz Fonda solidarnosti u iznosu od 30.000.000,00 kuna, što je očekivani povrat sredstava iz Fonda solidarnosti za ulaganja i obnovu odgojno-obrazovnih objekata oštećenih potresom iz 2020. Dana 5. 2. 2021. objavljen je Poziv na dodjelu bespovratnih financijskih sredstava Vraćanje u ispravno radno stanje infrastrukture i pogona u području obrazovanja oštećenih u potresu na području Grada Zagreba u kojem Grad Zagreb prijavljuje sve prihvatljive troškove koji su nastali zbog hitnih mjera sanacije na objektima odgojno-obrazovnih ustanova te troškove pripreme tehničke dokumentacije, izvedbe radova i nabave opreme koja je stradala u potresu. Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog poziva iznosi 1.190.338.000,00 kuna, a osiguran je u Državnom proračunu RH iz Fonda solidarnosti Europske unije (FSEU). U tijeku je poduzimanje svih potrebnih radnji za prijavu projektnih prijedloga na navedeni otvoreni poziv, a kako bi se omogućio povrat uloženih sredstava u provedbu aktivnosti vraćanja u ispravno radno stanje odgojno-obrazovnih ustanova Grada Zagreba.
10.3. Usluge tekućeg i investicijskog održavanja
Plan: 3.894.000,00 kuna
Program obuhvaća hitne intervencije i investicijsko održavanje objekata i opreme osnovnih škola, osnovnih glazbenih i baletnih škola te specijalnih škola za osnovno obrazovanje. Sredstva za investicijsko održavanje objekata osnovnih škola ulažu se prema jedinstvenoj listi prioriteta koju utvrđuje Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade i Planu nabave roba, radova i usluga za 2022. što ga sukladno osiguranim sredstvima donosi gradonačelnik u okviru jedinstvenog Plana nabave.
Planirana sredstva koristit će se za hitne intervencije na održavanju krovova, školskih instalacija i održavanju opreme školskih učionica, razredne i predmetne nastave, praktikuma i drugih prostorija.
Sredstva će se koristiti i za investicijsko i tekuće održavanje školskih kuhinja i blagovaonica, sanaciju i izmjenu svih vrsta instalacija, podova, vrata i prozora, izvedbu i popravak ventilacijskih uređaja, uvođenje nužnih instalacija za priključenje nove opreme i slično te za hitne intervencije u školskim kuhinjama i blagovaonicama i za davanje velikih zelenih zatravnjenih površina uz određene škole na održavanje, jer ih zbog veličine površine škole ne mogu same održavati.
10.4. Nabava uredske opreme i namještaja
Plan: 5.236.000,00 kuna
Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade na temelju zahtjeva i prijedloga škola. Nabava opreme odnosi se na nabavu namještaja za učionice, nabavu nastavnih pomagala, školskih ploča, nabavu opreme za tjelesnu zdravstvenu kulturu, namještaja za školske knjižnice, opremanje praktikuma, nabavu opreme za sustav videonadzora, održavanje, zaštitu i sl.
Ovim se sredstvima omogućuje nabava nove opreme i sitnog inventara za pripremu i serviranje hrane u školskim kuhinjama i zamjena postojeće dotrajale opreme radi modernizacije tehnologije pripreme i podjele hrane u školskim kuhinjama i blagovaonicama. U 2022. kao i prethodnih godina, potrebno je osigurati sredstva za informatičko opremanje osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba.
10.5. Knjige
Plan: 398.000,00 kuna
Suvremena školska knjižnica je informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte škole namijenjeno učenicima i nastavnicima u svrhu realizacije ciljeva redovite nastave, ali i središte okupljanja i provođenja izvannastavnog i slobodnog vremena, mjesto učenja i poučavanja, stjecanja opće pismenosti i kulture te razvijanja navike cjeloživotnog korištenja knjige kao izvora informacija. Stoga se, u okviru raspoloživih sredstava, osnovnoškolskim ustanovama omogućuje nabava knjiga za knjižnice - lektirnih naslova, stručne i druge literature. Kriterij za raspodjelu sredstava je broj učenika u osnovnim školama Grada Zagreba koje se financiraju proračunskim sredstvima Grada Zagreba.
10.6. Rashodi za otplatu glavnice primljenih kredita i zajmova od kreditnih i ostalih financijskih institucija izvan javnog sektora
Plan: 61.000,00 kuna
Sukladno ugovorima o financijskom leasingu, ustanovama se osiguravaju sredstva za otplatu financijskog leasinga za nabavu vozila, prema važećem otplatnom planu.
11. SUFINANCIRANJE PROJEKATA PRIJAVLJENIH NA NATJEČAJE EUROPSKIH FONDOVA
Plan: 1.022.000,00 kuna
Poduprijet će se odgojno-obrazovne ustanove kojima se odobre projekti/aktivnosti na raspisanim natječajima za korištenje sredstava EU fondova te program "e-Škole": Uspostava razvoja digitalno zrelih škola".
PROGRAM "E-ŠKOLE: USPOSTAVA RAZVOJA DIGITALNO ZRELIH ŠKOLA"
Sustavno i redovito korištenje najmodernije tehnologije u učenju i poučavanju, adekvatna infrastruktura i računalna oprema u svim školama u Hrvatskoj, brojni razvijeni digitalni obrazovni sadržaji i e-usluge za nastavne i poslovne procese te niz edukacija za razvoj digitalnih kompetencija školskih djelatnika - samo su neke od prednosti koje donosi CARNET-ov program e-Škole.
Opći cilj programa e-Škole pridonosi jačanju kapaciteta osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava s ciljem osposobljavanja učenika za tržište rada, daljnje školovanje i cjeloživotno učenje.
Specifični ciljevi programa e-Škole, kojima će se pridonijeti općem cilju su:
- osigurati svrhovitu, pouzdanu i sigurnu IKT okolinu prilagođenu potrebama škola u Republici Hrvatskoj
- poboljšati učinkovitost i koherentnost procesa u obrazovnom sustavu, unaprijediti digitalne kompetencije koje pridonose digitalnoj zrelosti škola
- unaprijediti strateško vodstvo škola za podizanje njihove digitalne zrelosti.
U digitalno zrelim školama nastavnici se koriste tehnologijom kako bi unaprijedili nastavu, razvijaju vlastite digitalne sadržaje te pružaju podršku samostalnom učenju i razvoju kritičkih vještina kod učenika koji su u središtu nastavnog procesa. Učenici tako aktivno sudjeluju u nastavi s povećanom motivacijom za učenje i nastavak školovanja te samim time postaju i konkurentniji na tržištu rada. Upravljanje e-Školama je učinkovito i transparentno, a komunikacija i razmjena e-dokumenata između škole, njezinih dionika i osnivača znatno jednostavnija.
Grad Zagreb i Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET potpisali su 1. srpnja 2019. Ugovor o sudjelovanju u drugoj fazi programa "e-Škole: Uspostava razvoja digitalno zrelih škola", koji traje do kraja 2022., a financiran je od strane Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda i nacionalnog participiranja.
Projektom je obuhvaćeno 100 osnovnih škola kojih je osnivač Grad Zagreb koje do sada nisu bile uključene u ovaj projekt i uključuje velike promjene u radu škola i učitelja i nastavnika, a učenicima pomaže u razvitku kritičkog i analitičkog razmišljanja te timskog rada.
Grad Zagreb kao osnivač osnovnih škola participira pružanjem podrške koja je potrebna za održivost projekta:
- imenovanjem stručnjaka za tehničku podršku i osiguranjem sredstava za financiranje njihova rada koji se sastoji od pružanja tehničke podrške za korištenje mreže i ostalo
- u slučaju potrebe, a prije najavljenog početka radova, ishođenjem dozvole za rad na školskim zgradama u svrhu uspostave lokalne mreže škole ili njezina opremanja za potrebe projekta
- nakon završetka projekta osiguranjem održivosti mreže i opreme u skladu s odredbama i rokovima zadanima u okviru financiranja EU projekata.
U okviru mehanizma nacionalnog oporavka i otpornosti, za koji se sredstva osiguravaju iz europskih fondova, Grad Zagreb namjerava se svojim projektima uključiti u ciljeve reforme obrazovanja koja obuhvaća modernizaciju sustava na svim razinama odgoja i obrazovanja. Uz izgradnju dječjih vrtića radi poboljšanja dostupnosti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te povećanje smještajnih kapaciteta i veću stopu sudjelovanja učenika u gimnazijskim programima, što će posljedično pozitivno utjecati na stopu završetka visokog obrazovanja i okrupnjavanje srednjoškolskih strukovnih programa koncentriranim ulaganjem u programe relevantne u odnosu na tržište rada, u osnovnoškolskom sustavu obrazovanja planira se:
- povećanje ukupnog vremena koje će učenik provoditi dnevno u školi realizirajući obvezne, dopunske, dodatne i izvannastavne sadržaje,
- uvođenje cjelodnevne nastave uz korištenje digitalne tehnologije i
- povećanje broja osnovnih škola koje rade u jednoj smjeni.
U skladu s navedenim reformskim ciljevima, a u cilju proširenja kapaciteta ili poboljšanja odgojno-obrazovnog standarda ustanova, Grad Zagreb u razdoblju do 2026. planira izvedbu infrastrukturnih projekata (aktivnosti na izradi projektne dokumentacije, ishođenju dozvola, početku i nastavku izvođenja radova, cjelovite obnove, odnosno provođenje pripremnih radnji za energetsku obnovu, dogradnju, rekonstrukciju postojećih i izgradnju novih objekata) koji bi se financirali iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. ili drugih izvora.
12. ŠKOLSKA SHEMA VOĆA I POVRĆA TE MLIJEKA I MLIJEČNIH PROIZVODA
Školska shema je projekt financiran od strane Europske unije te sredstvima iz Državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu poreza na dodanu vrijednost u okviru određenog iznosa prava na potporu dodijeljenog od strane Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju. Republika Hrvatska od 2013. po principima Europske unije provodi Školsku shemu kao mjeru namijenjenu učenicima osnovnih i srednjih škola u svrhu:
- promoviranja pravilnih prehrambenih navika s ciljem povećanja udjela voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda u svakodnevnoj prehrani kako bi se smanjio rizik od razvoja nezaraznih kroničnih bolesti u odrasloj dobi,
- oblikovanja prehrambenih navika djece i ograničenja unosa hrane s visokim sadržajem masti, šećera i soli,
- omogućavanja školskoj djeci dodatnog obroka svježeg voća, povrća, mlijeka i mliječnih proizvoda.
Školska shema u školskoj godini 2021./2022. provodi se sukladno Pravilniku o provedbi Nacionalne strategije za provedbu školske sheme voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda od školske godine 2017./2018. do 2022./2023. (Narodne novine 93/21).
U okviru Školske sheme voće, povrće, mlijeko i mliječni proizvodi ponudit će se učenicima kao zaseban obrok neovisno o obroku u okviru školske prehrane. Obrok voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda omogućen je učenicima svih razreda osnovne škole na području Republike Hrvatske. Isporuka voća i povrća i/ili mlijeka i mliječnih proizvoda u okviru Školske sheme provodit će se najmanje jednom tjedno, u intervalu od najmanje 12 do najviše 24 tjedna tijekom školske godine, u dane održavanja nastave, a u skladu sa školskim kalendarom.
U školskoj godini 2021./2022. 81 redovita osnovna škola i 3 osnovne škole za djecu s teškoćama u razvoju (OŠ Poliklinike Suvag pri Odjelu odgoja i obrazovanja djece oštećena sluha i/ili govora uz primjenu verbotonalne metode Poliklinike Suvag, Zagreb, Ulica kneza Ljudevita Posavskog 10, Centar za autizam, Zagreb, Dvorničićeva 6 te Osnovna škola Nad lipom, Zagreb, Nad lipom 13) u Gradu Zagrebu sudjeluju u Školskoj shemi voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda. U projektu sudjeluje 41.175 učenika u konzumaciji voća i povrća te 39.841 učenik u konzumaciji mlijeka i mliječnih proizvoda.
Rashodi za realizaciju ovog programa iznose 3.624.000,00 kuna te su planirana od strane proračunskih korisnika unutar izvora 5.6.1. Pomoći temeljem prijenosa EU sredstava.
VLASTITI PRIHODI
Osnovnoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode, i to:
A) Davanjem u zakup školskog prostora i opreme
1. Ako se školski prostor i oprema daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje:
1.1. sportskih dvorana i igrališta, uz pravo upotrebe pripadajućeg prostora (npr. tuševi, sanitarni čvor, svlačionica i dr.)
1.1.1. sportskim klubovima - članovima gradskih sportskih saveza, u slobodnim terminima koji nisu potrebni za rad s učenicima u redovitoj nastavi i izvannastavnim školskim aktivnostima, škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup uz maksimalnu zakupninu:
- 38,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane do 150 m2 |
- 76,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane 151 - 300 m2 |
- 190,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane veće od 300 m2 |
- 150,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna igrališta s prirodnom odnosno umjetnom travom |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za igrališta s ostalim podlogama (nogomet, rukomet, košarka, odbojka i sl.) |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za trim-kabinet |
Ako se dvorana daje u zakup djelomično, potrebno je sklopiti ugovor prema kvadraturi koja se doista i koristi, a sukladno gore navedenoj tablici.
1.1.2. građanima i sportskim udrugama koje nisu članovi gradskih sportskih saveza, u ostalim terminima uz minimalnu zakupninu:
- 50,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane do 150 m2 |
- 100,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane 151 - 300 m2 |
- 250,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane veće od 300 m2 |
- 150,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna igrališta s prirodnom odnosno umjetnom travom |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za igrališta s ostalim podlogama (za nogomet, rukomet, košarku, odbojku i sl.) |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za trim-kabinet |
1.1.3. sportskim klubovima navedenima u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2022. za provedbu 70 sati sportske poduke prostor se daje besplatno. Da bi se ostvarilo navedeno pravo, sportski klubovi dužni su dostaviti školi potvrdu nadležnoga sportskog saveza u Zagrebu.
Prioritet u korištenju sportskih dvorana i sportskih igrališta imaju školski sportski klubovi i sportski klubovi i savezi iz Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2022. te ostali sportski klubovi uključeni u gradske sportske saveze. Da bi se ostvarilo navedeno pravo, sportski klubovi dužni su dostaviti školi potvrdu nadležnoga sportskog saveza u Zagrebu.
1.2. ostalog školskog prostora
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za klasične učionice za nastavu stranih jezika i ostalu teorijsku nastavu te umjetničke programe |
- 200,00 kuna za 60 minuta |
- za informatičke učionice s opremom i specijalizirane učionice te za višenamjenske dvorane |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za ostale prostore (hol, predvorje, podrumski prostor i dr.) |
- od 500,00 kuna |
- mjesečno po automatu za prostor s priključcima na električnu energiju |
Iznimno, škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade svim sportskim klubovima i organizatorima programa dati u zakup školske sportske dvorane i ostale prostore škole po cijenama nižima od određenih, odnosno i besplatno, i to:
- sportskim udrugama koje provode programe za djecu polaznike škole i djecu iz bližega školskog okružja besplatno ili uz minimalnu članarinu
- za provođenje programa humanitarnoga i terapijskog karaktera i programa suzbijanja neprihvatljivog ponašanja djece.
Škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade građanima, sportskim udrugama koje nisu članovi gradskih sportskih saveza te organizatorima ostalih programa dati u zakup školske dvorane i ostale prostore škole po cijenama i višima od minimalnih.
Osnovne škole mogu dati školski prostor na besplatno korištenje drugim odgojno-obrazovnim ustanovama, osnivač kojih je Grad Zagreb, na temelju međusobnog sporazuma o korištenju prostora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade. Međusobnim dogovorom sporazumnih strana utvrdit će se iznos sudjelovanja zakupoprimca u plaćanju povećanih materijalnih troškova zakupodavca.
Ugovori o davanju u zakup školskog prostora mogu se sklopiti bez objavljivanja natječaja, ali uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade. Zaključuju se najduže na jednu godinu.
Sa sportskim klubovima za koje se sredstva za korištenje školskih dvorana osiguravaju u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba u 2022. sklapaju se ugovori o korištenju dvorana za proračunsku godinu, a programska sredstva doznačuju se u obliku dvanaestina.
2. Za ostali prostor i opremu koji nisu sadržani u prethodnoj točki primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (Narodne novine 125/11, 64/15 i 112/18) te Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/12, 3/18, 6/19 i 18/19) kojom se određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnoga prostora u vlasništvu i na upravljanju Grada Zagreba te poslovnoga prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.
Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/16, 11/16 i 13/17).
Na temelju članka 22. stavka 4. Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o usklađenosti teksta javnog natječaja s odredbama navedene odluke od Gradskog ureda za upravljanje imovinom Grada i stanovanje.
Dio školskih dvorišta, koji se ne koristi za provođenje nastave, škole mogu davati u zakup za potrebe sporta i druge aktivnosti koje su u funkciji djece i mladih javnim natječajem, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade. Visina zakupnine iznosi 3 kn po m2. Zakupac može uložiti sredstva u uređenje dijela školskog dvorišta samo na temelju odluke školskog odbora, uz prethodnu suglasnost osnivača.
B) Iz školarina te
C) Iz ostalih prihoda
Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na računu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih odbora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade, sukladno odredbama statuta, i to:
- prihode od točke A) osnovne škole mogu koristiti za pokrivanje onih troškova koji im nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2022. godinu, za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme te nabavu knjiga za školsku knjižnicu - do 80 % iznosa te za ostale potrebe do 20 % iznosa,
- prihode navedene u točkama B) i C), ustanove mogu koristiti za plaće zaposlenika koji realiziraju navedene programe do 80 % iznosa, a za ostale namjene: materijalne troškove i ostale rashode do 20 % iznosa.
Davanje u zakup školskog prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovitu djelatnost ustanove.
Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.
Gradonačelnik Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba.
KLASA: 400-06/21-01/137
URBROJ: 251-01-03-21-31
Zagreb, 9. prosinca 2021.
Predsjednik
Gradske skupštine
Joško Klisović, v. r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.