Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2022.
Pročišćeni tekst vrijedi od 27.12.2021.
Narodne novine
31/2021
)
Na temelju članaka 67.
i 72.
Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 68/18, 110/18 i 32/20), članaka 107.
i 108.
Zakona o cestama (Narodne novine 84/11, 22/13, 54/13, 148/13, 92/14 i 110/19) i članka 41. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21 i 11/21 - pročišćeni tekst), Gradska skupština Grada Zagreba, na 6. sjednici, 9. prosinca 2021., donijela je
PROGRAM
radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2022.
1. UVODNE ODREDBE
1.1. Programom radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2022. (u daljnjem tekstu: Program) u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja planira se:
- prometna preventiva, regulacija i sigurnost u prometu,
- gradnja komunalne infrastrukture,
- radovi održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta,
- uređenje Grada.
Program obuhvaća dva područja - promet i komunalno gospodarstvo zbog važnosti koji cestovna i komunalna infrastruktura ima za Grad i njegove stanovnike te zbog visine sredstava koja se gradskim proračunom raspoređuje za ove namjene, a radi cjelovitijega i lakšeg praćenja financiranja ovih djelatnosti. Program je sastavljen jedinstveno za sva područja iako sadrži dva zasebna programa koji se donose na temelju odredaba Zakona o cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu (Program građenja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2022. i Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2022.).
1.2. Ovim se programom opisuju poslovi i planiraju aktivnosti gradnje i održavanja u području prometa i komunalnog gospodarstva te iskazuju financijska sredstva potrebna za ostvarivanje Programa.
1.3. Programom se u dijelu što se odnosi na područje prometa planira postići:
- poboljšanje prometne situacije i povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu na prometnoj mreži Grada Zagreba,
- kontinuirano i nesmetano odvijanje prometa,
- učinkovito uređivanje prometa na javnoprometnim površinama.
Navedeni ciljevi ostvarit će se:
- izradom i donošenjem dokumenata kojima se detaljnije uređuje promet u Gradu,
- izradom projektne dokumentacije za postavljanje novih semaforskih uređaja i opreme, optimizacijom postojećih i koordiniranjem semaforskih uređaja radi povećanja propusne moći i prometne sigurnosti na kritičnim raskrižjima i dionicama cestovne mreže,
- povećanjem stupnja prometne sigurnosti sudionika u prometnome procesu,
- uspostavom automatskog upravljanja prometom Grada Zagreba,
- praćenjem i analizom javnoga gradskog prijevoza i predlaganjem mjera za njegovo unapređenje,
- analizom tarifnog sustava i predlaganjem mjera za njegovo unapređenje,
- uređenijom organizacijom i boljim načinom funkcioniranja gradskog prijevoza radi poboljšanja kvalitete komunalnoga linijskog prijevoza putnika i drugog prijevoza,
- uređivanjem prometa u mirovanju (javnih uličnih parkirališnih mjesta, parkirališnih mjesta za dostavna vozila te za punionice za električna vozila).
1.4. Programom se u dijelu što se odnosi na područje komunalnog gospodarstva planira postići:
- osiguranje razvitka komunalne infrastrukture,
- gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture,
- održavanje javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti,
- kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja,
- javnost rada.
Navedeni ciljevi ostvarit će se provedbom:
- Programa građenja komunalne infrastrukture i
- Programa održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta.
1.5. Programom se na temelju članka 33.
stavka 13. Zakona o održivom gospodarenju otpadom (Narodne novine 94/13, 73/17, 14/19 i 98/19) u vezi s člankom 190.
Zakona o gospodarenju otpadom (Narodne novine 84/21), planira završetak gradnje reciklažnog dvorišta u naselju Podsused.
1.6. Program je usklađen s planiranim prihodima i primitcima te utvrđenim rashodima i izdatcima u Proračunu Grada Zagreba za 2022., za sredstva što se osiguravaju u ovom programu. Planske vrijednosti programa radova prikazane su kao planske procjene te je tijekom godine moguće u sklopu ukupno raspoređenih sredstava za pojedine programe, sredstva raspoređivati prema stvarnim vrijednostima pojedinih radova.
2. SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA
2.1. Sredstva za financiranje radova iz Programa osigurat će se raspoređivanjem proračunskih prihoda i primitaka od komunalne naknade, komunalnog doprinosa, vodnog doprinosa, naknade za ceste, primitaka od zaduživanja, pomoći od inozemnih vlada i tijela EU- a, pomoći iz državnog proračuna na temelju prijenosa EU sredstava i ostalih proračunskih prihoda.
2.2. Planirana sredstva za financiranje Programa u iznosu od 682.901.000,00 kuna rasporedit će se na izdatke kako slijedi:
- promet u iznosu od 30.428.500,00 kuna,
- komunalno gospodarstvo u iznosu od 652.472.500,00 kuna.
2.3. Detaljan iskaz financijskih sredstava je u prikazu radova održavanja i gradnje pojedinih vrsta objekata i uređaja prema vrsti i vrijednosti planiranih radova sadržanom u nastavku Programa.
3. PROGRAM RADOVA
Program radova na području prometa predlaže Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet u skladu s propisanim postupkom i rokovima izrade i donošenja gradskog proračuna.
Program radova na području komunalnog gospodarstva sastavljen je od Programa građenja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba i Programa održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba, koje donosi Gradska skupština Grada Zagreba na temelju odredaba članaka 67. i 72. Zakona o komunalnom gospodarstvu.
U pogledu financiranja izgradnje, rekonstrukcije i izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta, s obzirom na odredbe Zakona o cestama prema kojem se sve ceste na području Grada Zagreba smatraju nerazvrstanim i njima se jedinstveno gospodari i upravlja, za razvoj će se koristiti svi prihodi određeni Zakonom o cestama za te namjene.
Program je izrađen na temelju planiranih prihoda i primitaka za svaku od navedenih djelatnosti te Proračunom Grada Zagreba utvrđenog rasporeda planiranih sredstava prema namjenama određenim zakonskim odredbama te iskazanim najpotrebnijim akcijama u gradnji i održavanju cestovne i komunalne infrastrukture u Gradu Zagrebu.
3.1. PROMET
Program na području prometa provodi se prometnom preventivom, regulacijom i sigurnosti u prometu, u sklopu kojeg se provode sljedeće aktivnosti:
- semaforizacija,
- prometno planiranje,
- integrirani prijevoz putnika,
- tehnička regulacija prometa,
- centar za nadzor prometa,
- inteligentni transportni sustavi,
- projekti URBAN-E i TRIBUTE.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za provedbu Programa za prometnu preventivu, regulaciju i sigurnost u prometu, planirana su sredstva u iznosu od 30.428.500,00 kuna.
Aktivnošću semaforizacije planira se izrada dokumentacije koja je nužna za poboljšanje prometno-sigurnosne situacije na postojećim semaforiziranim lokacijama i raskrižjima te dionicama cestovne gradske mreže.
Tijekom 2022. planira se izrada sljedeće projektne dokumentacije:
- izrada prometnog elaborata za instaliranje signalizatora za slijepe i slabovidne osobe na postojećim semaforiziranim raskrižjima,
- izrada prometnog elaborata optimizacije rada raskrižja upravljanih svjetlosnom prometnom regulacijom u gradu Zagrebu,
- izrada prometnog elaborata postavljanja dinamičke prometne signalizacije na području grada Zagreba,
- izrada prometnog elaborata optimizacije rada semaforskih uređaja na potezu Avenije Dubrovnik u gradu Zagrebu,
- izrada prometnog elaborata optimizacije rada semaforskih uređaja na potezu Ilice od Selske ceste do Zagrebačke ceste,
- izrada prometnog elaborata optimizacije rada semaforskih uređaja u zoni Trešnjevačkog trga,
- izrada prometnog elaborata optimizacije rada semaforskih uređaja na potezu Ulice Ljudevita Posavskog,
- izrada prometnog elaborata zamjene semaforskih uređaja u gradu Zagrebu.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za semaforizaciju su planirana sredstva u iznosu od 1.500.000,00 kuna.
Aktivnošću prometno planiranje planira se realizacija studija i elaborata povezanih s unaprjeđenjem organizacije i funkcioniranja prometa te klasifikacijom, nadzorom i upravljanjem prometom, i to:
- plana održive urbane mobilnosti,
- studije predizvodljivosti i isplativosti intermodalnog terminala Podsused,
- studije izvodljivosti i isplativosti intermodalnog terminala Savski most,
- istraživanja mjera regulacije dostave roba na centralnom području Grada Zagreba,
- pregleda lokacija prometnih nesreća u kojima su poginule osobe radi identifikacije opasnih mjesta,
- istraživanja i evaluacije uspornika na dinamiku kretanja vozila,
- studije razvoja elektromobilnosti taksi usluge.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za prometno planiranje planirana su sredstva u iznosu od 4.050.000,00 kuna.
Aktivnošću integrirani prijevoz putnika provode se aktivnosti društva Integrirani promet zagrebačkog područja (IPZP). U financiranju projekata planira se sufinanciranje EU fondova s 85 % iznosa (85 % bez PDV-a), a u financiranju preostalog iznosa i ostalih neprihvatljivih troškova projekata koji se apliciraju prema EU fondovima sukladno Sporazumu sa županijama, Grad Zagreb sudjeluje sa 60 % iznosa.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za integrirani prijevoz putnika planirana su sredstva u iznosu od 1.000.000,00 kuna.
Aktivnošću tehnička regulacije prometa planiraju se poslovi praćenja i analize funkcioniranja tehničke regulacije prometa s obzirom na potrebe dinamičkog prometa, praćenja i analize stanja sigurnosti prometa na području grada, pripreme prijedloga mjera za poboljšanje stanja sigurnosti, praćenja odvijanja prometnih tokova i predlaganja izmjena tehničke regulacije, pripreme prijedloga i rješenja tehničke regulacije ostalih oblika prometa u gradu kao što su biciklistički promet, promet pješaka i slično.
U 2022. planiraju se sljedeće aktivnosti:
- izrada projektne dokumentacije za poboljšanje funkcioniranja prometa na području gradskih mjesnih odbora,
- izrada prometnih elaborata za potrebe smirivanja prometa na području Grada Zagreba,
- izrada projektne dokumentacije za povećanje sigurnosti kretanja djece u zoni predškolskih i školskih objekata (sigurni pravci kretanja djece),
- izrada projektne dokumentacije za izmjene i dopune prometne regulacije na dijelovima cestovne prometne mreže u Gradu Zagrebu,
- nabava i postavljanje elastičnih stupića i taktilnih ploča za kretanje slijepih i slabovidnih osoba,
- postavljanje privremene regulacije prometa prilikom održavanja manifestacija i drugih aktivnosti u Gradu Zagrebu,
- nabava materijala za izdavanje dokumenata.
Za uređenje biciklističke infrastrukture planirana su sredstva u iznosu od 3.000.000,00 kuna, i to za:
- izradu prometnih elaborata za uređenje i povezivanje biciklističke infrastrukture na području gradskih mjesnih odbora,
- realizaciju prometnih elaborata i rješenja za obilježavanje i poboljšanje biciklističke infrastrukture,
- postavljanje stalaka za bicikle,
- obnovu prometne signalizacije na postojećoj biciklističkoj infrastrukturi,
- upuštanje rubnjaka na pješačko - biciklističkim prijelazima.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za tehničku regulaciju prometa planirana su sredstva u iznosu od 17.800.000,00 kuna.
Aktivnošću centar za nadzor prometa (dalje u tekstu: CNP), planira se provođenje postupka javne nabave i ugovaranje izvođača za opremanje CNP - 2. faza (ugovaranje i izvođenje radova instalacije opreme i softvera za inicijalno opremanje CNP te uređenje prostora u kojem bi bio smješten CNP).
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za CNP planirana su sredstva u iznosu od 3.225.000,00 kuna.
Aktivnošću inteligentni transportni sustavi planira se izrada dokumentacije za nadogradnju i razvoj centra za nadzor prometa. Sukladno izrađenoj dokumentaciji provodi se postupak radi izvedbe radova instalacije opreme i softvera za potrebe centra za nadzor prometa predviđene dokumentacijom.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za inteligentne transportne sustave planirana su sredstva u iznosu od 500.000,00 kuna.
Projekt "URBAN-E" odobrila je Europska komisija, Innovation and Networks Executive Agency (INEA) u sklopu natječaja "2016 CEF Transport MAP Cohesion call" unutar kojeg se osiguravaju sredstva za uspostavljanje javne infrastrukture za punjenje električnih vozila i transportnih rješenja urbanih čvorišta, među koja je na području Republike Hrvatske uvršten i Grad Zagreb. Svrha natječaja je poboljšanje učinkovitosti prometa te smanjivanje vanjskih negativnih utjecaja prometa (emisija buke, metež, nesigurnost). Projekt se provodi u međunarodnom konzorciju sa stranim partnerima radi uspostavljanja potrebnog okvira za razvoj elektromobilnosti te povećanja učinkovitosti ekološko prihvatljivih usluga prijevoza u trima srednjoeuropskim prijestolnicama - Zagrebu, Ljubljani i Bratislavi.
U sklopu projekta uspostavit će se mreža javno dostupnih punionica za punjenje električnih vozila i razvit će se intermodalna platforma koja nudi ekološki prihvatljive usluge prijevoza koja se prije svega temelji na električnim vozilima.
Aktivnost koja će se provesti u Gradu Zagrebu tijekom 2022.:
- postavljanje javno dostupnih punionica za punjenje električnih vozila.
Status operativnosti prve grupe punionica (14 punionica na 7 lokacija) je: 12 punionica je operativno, a za 2 punionice i dalje se čeka izvođenja radova od strane HEP-a. Operativne su punionice na lokacijama Hitrecova, Podsused, Tržnica Savica, tramvajsko okretište u Dubravi, Vrapče i Trg Antuna, Ivana i Vladimira Mažuranića. Zadnja lokacija puštena je u promet 17. srpnja. Spajanje punionica na mrežu na lokaciji Bundek i dalje se čeka zbog traženja ustanove Upravljanje sportskim objektima, koja upravlja ŠRC-om Bundek, da HEP potpiše suglasnost da svi troškovi nastali izvođenjem radova idu na teret HEP-a. Ustanova je HEP-u dostavila i dodatnu dokumentaciju/podloge zbog kojih traže potpisivanje takve suglasnosti. Tekst suglasnosti i dalje razmatra pravna služba HEP-a. Od 22 punionice iz druge grupe punionica postavljeno ih je 19. Slijedi postupak spajanja na elektroenergetsku mrežu od strane HEP-a. Na lokaciji u Veslačkoj ulici, koja je zamijenila Savsku, u postupku je ishođenja elektroenergetske suglasnosti pa slijedi projektiranje (2 punionice). Na lokaciji na Trgu kralja Tomislava radovi i dalje stoje s obzirom na to da ih je zaustavila građevinska inspekcija dok se ne provjeri sva dokumentacija. Do izlaska inspekcije bila je postavljena jedna punionica, a prije postavljanja druge radovi su zaustavljeni. Za treću grupu punionica (18 punionica na 10 lokacija) planira se tender za izvođača radova. Nakon provedbe postupka i odabira započet će radovi. Isporučeno je svih 18 punionica.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za realizaciju projekta URBAN-E planirana su sredstva u iznosu od 265.500,00 kuna.
Projekt "TRIBUTE - inTegRated and Innovative actions for sustainaBle mobiliTy upgradE" financiran je iz Programa suradnje INTERREG ADRION (Jadransko-jonski program transnacionalne suradnje 2014. - 2020.). unutar Prioritetne osi 3 - Povezane regije, Tema 2: Gradski promet.
Aktivnosti koje će se provesti u Gradu Zagrebu tijekom 2022.:
- izrada komunikacijske strategije i provedba promotivne kampanje u sklopu EU projekta "Tribute",
- usluge vođenja projekta u sklopu EU projekta "Tribute",
- razvoj metodologije i implementacija Living Lab koncepta u sklopu EU projekta "Tribute",
- nabava i postavljanje opreme u sklopu EU projekta "Tribute".
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za realizaciju projekta TRIBUTE planirana su sredstva u iznosu od 2.088.000,00 kuna.
3.2. KOMUNALNO GOSPODARSTVO
Načela, način obavljanja i financiranja komunalnog gospodarstva, pod kojim se podrazumijeva obavljanje komunalnih djelatnosti, a posebno pružanje komunalnih usluga od interesa za fizičke i pravne osobe te financiranje gradnje i održavanja komunalne infrastrukture kao cjelovitog sustava na području grada, određeni su na temelju odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu i Zakona o cestama.
Program radova komunalnog gospodarstva sadrži dva osnovna programa: Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta i Program gradnje komunalne infrastrukture koji sadrži i prikaz ostalih radova gradnje infrastrukture koji se zbog načina financiranja iskazuju zasebno (obveze na temelju ugovora zaključenih u prethodnom razdoblju, obveze na temelju posebnih zakona - Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji).
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za provedbu navedenog programa planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 652.472.500,00 kuna, a prema područjima rada kako slijedi:
Red. br. |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
1 |
2 |
3 |
3.2. |
KOMUNALNO GOSPODARSTVO |
|
3.2.1. |
Građenje komunalne infrastrukture |
281.537.500,00 |
3.2.2. |
Radovi održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta |
319.560.000,00 |
3.2.3. |
Uređenje Grada |
51.375.000,00 |
Ukupno: |
652.472.500,00 |
3.2.1. Građenje komunalne infrastrukture
Gradnja komunalne infrastrukture osnovni je preduvjet ostvarivanja općih ciljeva prostornog razvitka Grada Zagreba. Kvalitetna opremljenost i dostupnost komunalnih usluga pridonosi kvaliteti življenja te atraktivnosti gradskog prostora za smještaj poslovnih i društvenih sadržaja.
Program građenja komunalne infrastrukture sadrži procjenu troškova projektiranja, revizije, građenja, provedbe stručnog nadzora građenja i provedbe vođenja projekata izgradnje komunalne infrastrukture s naznakom izvora njihova financiranja.
Na temelju izvora prihoda za financiranje pojedine komunalne infrastrukture, program se posebno iskazuje za gradnju javnih površina (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine te građevine i uređaji javne namjene), nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija, javne rasvjete, a posebno za gradnju objekata i uređaja za opskrbu pitkom vodom, odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda i opskrbu plinom.
Zbog nedostatnog određenja pojmova za pojedine vrste radova, Programom se posebno iskazuju izdaci za ranije ugovorene obveze gradnje komunalija individualne potrošnje, elektroenergetskih objekata i uređaja i sanacije klizišta te radova uređenja zemljišta za potrebe gradnje stanova za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji.
U nastavku je tablični prikaz radova gradnje komunalne infrastrukture prema vrsti i vrijednosti radova:
Red. br. |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
1 |
2 |
3 |
3.2.1.1. |
Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
264.887.500,00 |
- površine javne namjene: - javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine te građevine i uređaji javne namjene) |
9.800.000,00 |
|
- modernizacija pothodnika |
24.802.500,00 |
|
- nerazvrstane ceste |
205.035.000,00 |
|
- groblja i krematorij |
2.860.000,00 |
|
- javna rasvjeta |
12.000.000,00 |
|
- ostale aktivnosti povezane s gradnjom objekata i uređaja komunalne infrastrukture |
3.200.000,00 |
|
- reciklažno dvorište u naselju Podsused |
7.190.000,00 |
|
3.2.1.2. |
Ostali radovi gradnje komunalne infrastrukture |
16.650.000,00 |
- sanacija klizišta |
16.500.000,00 |
|
- gradnja komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova za HRVI |
150.000,00 |
|
Ukupno: |
281.537.500,00 |
3.2.1.1. Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture
Površine javne namjene (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine te građevine i uređaji javne namjene) definirane su člankom 60. Zakona o komunalnom gospodarstvu. Programom građenja komunalne infrastrukture planirana je gradnja površina javne namjene te građevina i uređaja javne namjene kako slijedi:
- javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima: trgovi, pločnici, javni prolazi, javne stube, prečaci, šetališta, biciklističke i pješačke staze, pothodnici, podvožnjaci, nadvožnjaci, mostovi i tuneli, ako nisu sastavni dio nerazvrstane ili druge ceste,
- javne zelene površine: parkovi, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni sportski i rekreacijski prostori, zelene površine uz ceste i ulice, ako nisu sastavni dio nerazvrstane ili druge ceste odnosno ulice i sl.,
- građevine i uređaji javne namjene: nadstrešnice na stajalištima javnog prometa, javni zdenci, vodoskoci, fontane, javni zahodi, javni satovi, spomenici i skulpture te druge građevine, uređaji i predmeti javne namjene lokalnog značaja, određene odlukom koja propisuje komunalni red.
Za građenje javnih površina (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine i građevine i uređaji javne namjene) u 2022. planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 9.800.000,00 kuna.
Projekt Modernizacija pješačkih pothodnika povezanih s javnim prijevozom na području Grada Zagreba, uključuje modernizaciju i prilagodbu kritičnih pothodnika na različitim lokacijama na području Grada Zagreba provedbom kojeg se osigurava nesmetano i sigurno kretanje pješaka te pristupačnost stajalištima javnoga gradskog prijevoza.
Opći cilj projekta je povećanje broja putnika u javnom prijevozu na području Urbane aglomeracije Zagreb.
Provedbom projekta stvorit će se dodatni prostor za kretanje pješaka i biciklista kako bi se povećala sigurnost za sve sudionike u prometu i osigurao pristup različitim modalitetima putničkog prijevoza, što zahtijeva modernizaciju i prilagođavanje postojeće infrastrukture radi osiguranja pristupačnosti pojedinim kategorijama pješaka (osobe s invaliditetom, osobe smanjene pokretljivosti, roditelji s djecom, biciklisti...) ugradnjom vertikalnih platformi u zatvorenom oknu ("lift" s dužim vremenskim putem kretanja) te poboljšanja pristupačnosti javnog prijevoza biciklistima uređenjem parkirališta za bicikle.
Specifični ciljevi projekta su: doprinos nesmetanom i sigurnom kretanju pješaka u prometu, osiguranje pristupačnosti javnoga gradskog prijevoza za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, osiguranje dodatne infrastrukture radi povećanja intermodalnosti (bicikl-autobus-tramvaj).
Modernizacijom pothodnika stvorit će se siguran, uređen i uredan prostor za kretanje. Projektom će se modernizirati pothodnici na 8 lokacija u Gradu Zagrebu.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za realizaciju projekta Modernizacija pothodnika predviđena su sredstva u iznosu od 24.802.500,00 kuna.
Nerazvrstane ceste su definirane kao javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu Grada Zagreba, koje se koriste za promet vozilima i koje svatko može slobodno koristiti na način propisan spomenutom odlukom.
Nerazvrstanu cestu čine:
- cestovna građevina (donji stroj, kolnička konstrukcija, sustav za odvodnju atmosferskih voda s nerazvrstane ceste, drenaže, most, vijadukt, podvožnjak, nadvožnjak, propust, tunel, galerija, potporni i obložni zid, pothodnik, nathodnik i slično), nogostup, biciklističke staze te sve prometne i druge površine na pripadajućem zemljištu (zelene površine, ugibališta, parkirališta, okretišta, stajališta javnog prijevoza i slično),
- građevna čestica, odnosno cestovno zemljište površine koju čine površina zemljišta na kojoj prema projektu treba izgraditi ili je izgrađena cestovna građevina, površina zemljišnog pojasa te površina zemljišta na kojima su prema projektu ceste izgrađene ili se trebaju izgraditi građevine za potrebe održavanja ceste i pružanja usluga vozačima i putnicima (objekti za održavanje cesta, upravljanje i nadzor nad prometom, benzinske postaje, servisi i drugo),
- zemljišni pojas s obiju strana ceste potreban za nesmetano održavanje ceste širine prema projektu ceste,
- prometna signalizacija (okomita, vodoravna i svjetlosna) i oprema za upravljanje i nadzor nad prometom,
- javna rasvjeta u funkciji nerazvrstane ceste i oprema ceste (odbojnici i zaštitne ograde, uređaji za zaštitu od buke, uređaji za naplatu parkiranja i slično).
Za građenje i rekonstrukciju nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba, u Proračunu Grada Zagreba za 2022. planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 205.035.000,00 kuna.
Zakonom o grobljima (Narodne novine 19/98, 50/12 i 89/17) groblja su definirana kao komunalni objekti u vlasništvu jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba, na području kojeg se nalaze. Sukladno članku 60.
stavku 8. Zakona o komunalnom gospodarstvu, groblja i krematoriji su definirani kao ograđeni prostor zemljišta na kojem se nalaze grobna mjesta, prostori i zgrade za obavljanje ispraćaja i pokopa umrlih (građevine mrtvačnica i krematorija, dvorane za izlaganje na odru, prostorije za ispraćaj umrlih s potrebnom opremom i uređajima), pješačke staze te uređaji, predmeti i oprema na površinama groblja, sukladno posebnim propisima o grobljima.
Na području Grada Zagreba nalazi se 28 groblja.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za gradnju groblja i krematorija planirana su sredstva u iznosu od 2.860.000,00 kuna.
Pod javnom rasvjetom podrazumijevaju se građevine i uređaji za rasvjetljavanje nerazvrstanih cesta, javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javnih cesta koje prolaze kroz naselje, javnih parkirališta, javnih zelenih površina te drugih javnih površina školskog, zdravstvenog i drugog društvenog značenja u vlasništvu Grada Zagreba.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za građenje javne rasvjete, planirana su sredstva u iznosu od 12.000.000,00 kuna.
Za ostale aktivnosti povezane s gradnjom objekata i uređaja komunalne infrastrukture kao što su troškovi nagodbi, procjena, osiguranja, rušenja, uklanjanja građevina, zbrinjavanje građevinskog otpada i slično, u 2022. planirana su sredstva u iznosu od 3.200.000,00 kuna.
Projektom reciklažno dvorište u naselju Podsused planiraju se sredstva za završetak gradnje reciklažnog dvorišta na k.č.br. 1680/1 k.o. Podsused, u ulici Vučak, na južnom dijelu čestice. Reciklažno dvorište zauzimat će površinu od 4.700 m2, a izvodi se kao plato na kojem su smješteni spremnici za odvojeno prikupljanje različitih komponenti otpada. Asfaltirana površina služi kao prometno-manipulativna površina za prilaz spremnicima. Betonski plato se izvodi na mjestu nadstrešnice te površini predviđenoj za smještaj spremnika za odvojeno prikupljanje otpada. Unutar dvorišta nalazi se i mosna vaga nosivosti 30 t. Reciklažno dvorište ograđeno je ogradom s parapetnim zidom uz koji se cijelom duljinom nalazi zeleni pojas, a poslovna zgrada sastojat će se od dvaju spojenih blokova tipskih kontejnera, površine 89 m2.
U Proračunu Grada Zagreba za 2022. za realizaciju projekta reciklažno dvorište u naselju Podsused planirana su sredstva u iznosu od 7.190.000,00 kuna.
3.2.1.2. Ostali radovi gradnje komunalne infrastrukture
Programom građenja komunalne infrastrukture planiraju se i radovi koji po svojoj vrsti i značenju jesu radovi gradnje komunalne infrastrukture, ali se zbog izvora prihoda za financiranje iskazuju kao zaseban dio ovog programa.
Sredstva za provedbu ovog dijela programa osiguravaju se iz Proračuna Grada Zagreba u iznosu od 16.650.000,00 kuna i tijekom 2022. rasporedit će se za izvođenje sljedećih radova:
- sanaciju klizišta u Gradu u iznosu od 16.500.000,00 kuna,
- gradnju komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova za hrvatske branitelje i ratne vojne invalide iz Domovinskog rata (HRVI) i njihove obitelji u iznosu od 150.000,00 kuna.
Detaljan opis radova gradnje komunalne infrastrukture po pojedinim vrstama objekata i uređaja, iskazan je u Programu građenja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za 2022.
3.2.2. Radovi održavanja komunalne infrastrukture
Programom održavanja komunalne infrastrukture utvrđuje se, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, obavljanje komunalnih djelatnosti, i to:
- održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, održavanje građevina i uređaja javne namjene te održavanje groblja i krematorija,
- održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina,
- izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta.
Sredstva za financiranje radova iz Programa održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta osigurana su u iznosu od 319.560.000,00 kuna rasporedom sredstava Proračuna Grada Zagreba za 2022.
U skladu s predvidivim sredstvima i na temelju Programa radova održavanja komunalne infrastrukture izradit će se Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2022.
Red. br. |
Vrsta radova |
Plan 2022. |
2 |
3 |
|
1. |
Održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, održavanje građevina i uređaja javne namjene te održavanje groblja i krematorija |
59.500.000,00 |
- održavanje građevina i uređaja javne namjene i poslovnih pothodnika (Podružnica GSKG) |
20.000.000,00 |
|
- održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima te građevina i uređaja javne namjene |
29.500.000,00 |
|
- održavanje javnih prometnih površina na kojim nije dopušten promet motornim vozilima u zimskim uvjetima |
7.500.000,00 |
|
- održavanje groblja i krematorija (Podružnica Gradska groblja) |
1.000.000,00 |
|
- održavanje Botaničkog vrta (Prirodoslovno-matematički fakultet) |
1.500.000,00 |
|
2. |
Održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina |
140.000.000,00 |
2.1. Utrošak električne energije i plina |
71.000.000,00 |
|
- utrošak električne energije javne rasvjete |
69.500.000,00 |
|
- utrošak plina za plinsku javnu rasvjetu |
1.500.000,00 |
|
2.2. Održavanje javne rasvjete |
69.000.000,00 |
|
- održavanje električne javne rasvjete |
66.950.000,00 |
|
- održavanje plinske javne rasvjete |
2.050.000,00 |
|
3. |
Izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta |
120.060.000,00 |
3.1. Izvanredno održavanje cesta i cestovnih objekata |
118.160.000,00 |
|
- prenesene obveze iz prethodnog razdoblja |
70.333.000,00 |
|
- nove obveze |
15.827.000,00 |
|
- ostale obveze (vodopravna naknada, naknada za uporabu cesta - trošak obrade) |
2.000.000,00 |
|
- izvanredno održavanje tramvajskih pruga |
30.000.000,00 |
|
3.2. Baza podataka cesta i cestovnih objekata |
1.900.000,00 |
|
- prenesene obveze iz prethodnog razdoblja |
1.694.000,00 |
|
- nove obveze |
206.000,00 |
|
Ukupno: |
319.560.000,00 |
3.2.3. Uređenje Grada
Na temelju odrednica Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada potrebno je nastaviti s razvojem javnih sadržaja, dodatnoga i potpunoga urbanog i komunalnog opremanja te u konačnosti ih povezati u organizirani gradski sustav mrežom sadržaja i atrakcija.
U skladu s navedenim odrednicama, nastavljaju se izvoditi najpotrebnije aktivnosti i projekti u 2022.:
- uređenje i revitalizacija zapuštenih gradskih sadržaja i prostora,
- prigodno ukrašavanje gradskog središta i gradskih četvrti u vrijeme božićnih, novogodišnjih i uskrsnih blagdana,
- projekt sufinanciranja obnove pročelja višestambenih zgrada kojim je predviđena obnova uličnih i ostalih pročelja višestambenih zgrada sukladno modelu sufinanciranja i donesenoj listi prioriteta obnove pročelja višestambenih zgrada:
- Palmotićeva ulica 58, Gajeva ulica 40, Gundulićeva ulica 61, Gundulićeva ulica 23, Ulica Jurja Križanića 15 i Ulica kneza Višeslava 6, Gundulićeva ulica 4, Ulica kneza Trpimira 7, Ulica Tome Gajdeka 3, Gundulićeva ulica 60, Ulica Baltazara Bogišića 22, Ulica grada Mainza 37 i Vodovodna ulica 13, Trg kralja Petra Svačića 5, Sveti Duh 17, Prilaz Gjure Deželića 29, Trg kralja Petra Svačića 12/1, Ulica Pavla Hatza 19, Kačićeva ulica 20, Ulica Dragojla Kušlana 3, Eugena Kvaternika 2, Ulica Andrije Hebranga 5, Dalmatinska ulica 13, Ulica kraljice Jelene 1, Šenoina 16, Palmotićeva 52, Mrazovićeva 8, Ulica Baltazara Bogišića 24, Maksimirska 46, Ulica Ivana Kukuljevića 3, Martićeva 14d, Maksimirska cesta 38, Kuhačeva ulica 15 Trg Otokara Keršovanija 13, 14, 15, 16, 17, Medulićeva 2a, Ulica Baltazara Bogišića 10, Jordanovac 6,
- poduzimanje ostalih aktivnosti kako bi se stvorili kvalitetniji uvjeti življenja u Gradu.
Sredstva za provedbu navedenog dijela programa u iznosu od 51.375.000,00 kuna osigurana su rasporedom sredstava Proračuna Grada Zagreba za 2022.
KLASA: 400-06/21-01/137
URBROJ: 251-01-03-21-37
Zagreb, 9. prosinca 2021.
Predsjednik
Gradske skupštine
Joško Klisović, v. r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.