zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

30.12.2016.

Donesen

20.12.2016.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program financiranja udruga iz područja pružanja socijalnih usluga u 2017.

Pročišćeni tekst vrijedi od 30.12.2016.

Narodne novine 24/2016

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program financiranja udruga iz područja pružanja socijalnih usluga u 2017. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 24/16)

Na temelju članka 7. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine 26/15) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09, 10/10, 4/13, 24/13 i 2/15), Gradska skupština Grada Zagreba, na 48. sjednici, 20. prosinca 2016., donijela je

PROGRAM

financiranja udruga iz područja pružanja socijalnih usluga u 2017.

I. UVOD

Financiranje udruga uređeno je Zakonom o udrugama (Narodne novine 74/14) i Uredbom o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine 26/15, u daljnjem tekstu: Uredba).

Uredbom su utvrđeni osnovni standardi planiranja i provedbe financiranja, praćenja i vrednovanja financiranja i izvještavanja te kriteriji, mjerila i postupci financiranja udruga iz javnih izvora koje moraju primjenjivati davatelji sredstava iz državnog proračuna i drugih javnih izvora, a na odgovarajući način i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Sukladno Uredbi, temeljni dokumenti planiranja financiranja su programi financiranja udruga za proračunsku godinu kojim se utvrđuju prioriteti financiranja unutar područja od interesa za Grad Zagreb, a na temelju procjene potreba u određenom području i mjera za ostvarivanje ciljeva iz strateških dokumenata Grada Zagreba i Republike Hrvatske za provedbu kojih je odgovoran Grad Zagreb.

Područja od interesa za Grad Zagreb navedena su u Pravilniku o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 12/15, 24/15 i 2/16) i to su: zaštita potrošača, promicanje ljudskih prava, mladi ili udruge za mlade, zaštita životinja, poljoprivreda, šumarstvo i lovstvo, zaštita i spašavanje, održiva energetska politika te suzbijanje posljedica klimatskih promjena i prilagodbe tim promjenama, zaštita okoliša i održivog razvoja, europske integracije i fondovi Europske unije, međugradska i međunarodna suradnja, branitelji iz Domovinskog rata i njihove obitelji, borci II. svjetskog rata i civilni invalidi rata, područje od socijalnog i humanitarnog značenja, pružanje socijalnih usluga, prevencija neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži, područje od socijalnog i zatim humanitarnog značenja za unapređenje kvalitete života osoba s invaliditetom, zaštita zdravlja, obrazovanje, predškolski odgoj, sport, kultura i tehnička kultura, koji nisu obuhvaćeni financiranjem na temelju posebnog propisa o financiranju javnih potreba, promicanje poduzetništva i obrta, promocija inovatorstva na hrvatskom i međunarodnom tržištu i razvoj turizma.

Ovim se programom utvrđuju prioriteti financiranja na godišnjoj razini i kriteriji za procjenu projekata i programa koji se prijavljuju na javni natječaj za financiranje udruga iz područja pružanja socijalnih usluga.

II. CILJEVI I PRIORITETI FINANCIRANJA

U području pružanja socijalnih usluga prioritet financiranja u 2017. godini bit će osiguranje privremenog smještaja beskućnika.

Referentni okvir za ciljeve i prioritete financiranja u području pružanja socijalnih usluga su, prije svega, propisi te nacionalni i gradski strateški dokumenti koji se odnose na osiguranje privremenog smještaja beskućnika.

Tako je člankom 117. stavkom 4. Zakona o socijalnoj skrbi (Narodne novine 157/13, 152/14, 99/15 i 52/16) propisano da su veliki gradovi i gradovi sjedišta županija dužni u svom proračunu osigurati sredstva za uslugu prehrane u pučkim kuhinjama te pružanje usluga smještaja u prihvatilišta ili prenoćišta za beskućnike, na način propisan navedenim zakonom.

Beskućništvo je posljednjih nekoliko godina postalo jedan od značajnijih problema suvremenog svijeta. Procjenjuje se da u RH ima oko 700 beskućnika. Godine 2002. provedeno je istraživanje o beskućništvu na području grada Zagreba pri čemu je evidentiran broj od 350 beskućnika. Izvještaj pruža podatke o socioekonomskim karakteristikama osoba koje su se u tom trenutku nalazile u situaciji beskućništva te pridonosi razumijevanju ovog fenomena u Hrvatskoj.

Godine 2008. ponovno je provedeno istraživanje o beskućništvu u Zagrebu (Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom: "Beskućništvo: Pogled iz različitih perspektiva", 2012), kojim su obuhvaćena ukupno 123 korisnika Prenoćišta Gradskog društva Crvenog križa Zagreb, Prenoćišta Caritasa Zagrebačke nadbiskupije i Prenoćišta samostana Misionarke ljubavi - sestre Majke Terezije. Od ukupno 123 korisnika obuhvaćenih ovim istraživanjem ukupno je 111 muškaraca i 12 žena. Više od polovice ispitanika ima srednju stručnu spremu, a vrlo je mali udio onih s višim i visokim obrazovanjem. Ukupno je među ispitanicima 45% radno sposobnih, većinu njih čine osobe koji nisu u partnerskoj vezi, a svega 6% ima bračnog partnera. Ukupno 55% ispitanika ima djecu. Najveći broj ispitanika bio je smješten u prenoćištu dulje od godinu dana, pri čemu je prosječna duljina smještaja 4,9 godina, a najdulji smještaj trajao je čak 19 godina.

S obzirom na to da se Republika Hrvatska već nekoliko godina nalazi u ekonomskoj krizi koja sa sobom donosi čitav niz ekonomskih i socijalnih problema, sa sigurnošću se može pretpostaviti da je povećan broj osoba koje se nalaze u riziku od beskućništva. Ekonomska kriza u zemlji utjecala je na gubitak radnog mjesta velikog broja zaposlenih osoba te izrazito male mogućnosti za pronalaženje novog zaposlenja što utječe i na promjene socioekonomskih obilježja osoba u riziku od beskućništva.

Svim ranjivim skupinama stambena sigurnost omogućuje socijalno uključivanje, povećanje samopouzdanja, osjećaj sigurnosti, manje straha od kriminala, bolje uvjete za održavanje vlastitog fizičkog i mentalnog zdravlja, razvijanje sposobnosti održavanja vlastitog doma, izobrazbu, bolji pristup socijalnim i zdravstvenim službama, smanjenje asocijalnih oblika ponašanja, razvijanje obiteljskog života itd. Za svaku skupinu potrebno je postaviti ciljeve koje treba postići stambenim zbrinjavanjem, te predvidjeti poželjne pozitivne učinke na širu zajednicu, uključujući uštede na složenijim oblicima socijalne i zdravstvene skrbi, što treba ostvariti u koordinaciji centara za socijalnu skrbi i pružatelja usluga koje će osigurati druge usluge integrirane uz stanovanje.

Zakon o socijalnoj skrbi iz 2011. godine (Narodne novine 57/11) prvi je put utvrdio beskućnike kao kategoriju korisnika socijalne skrbi kojima se osigurava privremeni smještaj na temelju uputnice centra za socijalnu skrb.

Prema Zakonu o socijalnoj skrbi (157/13, 152/14, 99/15 i 52/16) beskućnik je osoba koja nema gdje stanovati, boravi na javnom ili drugom mjestu koje nije namijenjeno za stanovanje i nema sredstava kojima bi mogla podmiriti potrebu stanovanja.

Slijedom navedenoga, Zakon o socijalnoj skrbi definira privremeni smještaj u kriznim situacijama koji se, između ostaloga, odnosi i na beskućnike.

Smještaj je socijalna usluga koja može obuhvatiti uslugu stanovanja, prehrane, njege, brige o zdravlju, socijalnog rada, psihosocijalne rehabilitacije, fizikalne terapije, radne terapije, radnih aktivnosti, aktivnog provođenja vremena, odgoja i obrazovanja, ovisno o utvrđenim potrebama i izboru korisnika.

Privremeni smještaj u kriznim situacijama priznaje se djetetu koje se zatekne bez nadzora roditelja ili u skitnji, odrasloj osobi koja se zatekne izvan mjesta prebivališta ili boravišta, odnosno nema prebivališta ili boravišta i nije u stanju brinuti se o sebi, beskućniku, trudnici ili roditelju s djetetom do godine dana života djeteta, djeci i odraslim osobama - žrtvama obiteljskog nasilja i žrtvama trgovanja ljudima, odraslim osobama kojima je ugrožen život, zdravlje i sigurnost zbog bolesti, nemoći, ovisnosti ili socijalne isključenosti.

Privremeni smještaj osoba može trajati dok se ne vrate u vlastitu ili udomiteljsku obitelj ili se smještaj ne osigura na drugi način, a najduže do šest mjeseci.

Iznimno, privremeni smještaj može trajati do godinu dana:

- trudnici ili roditelju s djetetom do godine dana života djeteta, koji nema stan, odnosno nema osigurano stanovanje ili zbog poremećenih odnosa u obitelji ne može ostati s djetetom u obitelji

- djetetu i odrasloj osobi - žrtvama obiteljskog nasilja

- djetetu i odrasloj osobi - žrtvama trgovanja ljudima

- beskućniku.

Prioriteti financiranja udruga u području pružanja socijalnih usluga utvrđuju se za 2017. na temelju procjene potreba u ovom području i mjera za ostvarivanje ciljeva za provedbu kojih je odgovoran Grad Zagreb temeljem sljedećih strateških dokumenata:

- Socijalni plan Grada Zagreba 2014. - 2020.

- Strategija borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti Republike Hrvatske (2014. - 2020.)

Ciljevi financiranja udruga iz područja pružanja socijalnih usluga su:

- osiguranje usluge privremenog smještaja za beskućnike.

U skladu s postavljenim ciljevima, prioriteti financiranja su:

- osiguranje dostatnih kapaciteta za smještaj beskućnika u prihvatilištu.

III. POSTUPAK FINANCIRANJA

Postupak financiranja udruga iz proračuna Grada Zagreba, sukladno Uredbi, uređen je Pravilnikom o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba.

Financiranje se provodi na temelju javnog natječaja, javnog poziva i izravnom dodjelom.

U roku od 30 dana od dana donošenja Proračuna Grada Zagreba za 2017. gradonačelnik Grada Zagreba utvrđuje i objavljuje na internetskoj stranici Grada Zagreba godišnji plan raspisivanja javnih natječaja i javnog poziva na temelju kojih se provodi financiranje udruga. Godišnji plan raspisivanja javnih natječaja i javnog poziva sadrži podatke o davatelju financijskih sredstava, podatke o prioritetima financiranja iz ovoga programa, nazivu i planiranom vremenu objave, ukupnom iznosu raspoloživih sredstava, rasponu sredstava namijenjenom za financiranje pojedinog programa, projekta i jednokratne aktivnosti, očekivanom broju programa i projekata koji će se ugovoriti te načinu raspodjele raspoloživih sredstava. Postupak financiranja na odgovarajući se način primjenjuje i u odnosu na druge organizacije civilnog društva kada su one, u skladu s uvjetima javnog natječaja ili javnog poziva, prihvatljivi prijavitelji, odnosno partneri.

Javni natječaj za dodjelu financijskih potpora udrugama iz područja pružanja socijalnih usluga raspisuje se za sufinanciranje aktivnosti prema prioritetima financiranja iz točke II. ovoga programa.

Javni poziv za financiranje udruga objavljuje se za dodjelu jednokratnih financijskih potpora za donacije i sponzorstva, obilježavanje značajnih datuma i važnih obljetnica, organiziranje susreta, natjecanja, priredbi, drugih manifestacija i slično, jačanje kapaciteta udruga (inicijalna pomoć udrugama za razvoj aktivnosti u lokalnoj zajednici, osnaživanje udruga koje pružaju usluge korisnicima u lokalnoj zajednici, manje potpore za nabavu opreme i slično), edukacije (edukacije o aktivnostima koje udruga pruža, edukacije za zaposlenike i stručnjake udruge, edukacije za zajednicu) te podršku institucijskom i organizacijskom razvoju udruga s područja Grada Zagreba. Javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, a o odobravanju jednokratne financijske potpore udrugama koje ispunjavaju propisane uvjete odlučuje gradonačelnik.

Bez objavljivanja javnog natječaja i javnog poziva financijska sredstva dodjeljuju se izravno samo iznimno i u slučajevima određenima člankom 6. stavkom 3. Uredbe.

Sa svim udrugama kojima su odobrena financijska sredstva Grad Zagreb sklapa ugovor o financiranju, sadržaj kojega je propisan Pravilnikom.

IV. KRITERIJI ZA PROCJENU PROGRAMA I PROJEKATA

Kriteriji za procjenu programa i projekata su:

- pružatelj usluge obavlja djelatnost usluge za beskućnike sukladno Zakonu o socijalnoj skrbi

- kvaliteta dosadašnjeg rada, uspjesi i iskustvo u provođenju socijalne usluge.

- Dostupnost informacija

Sadašnji i potencijalni korisnici usluga trebaju dobiti sve informacije o socijalnim uslugama na koje imaju upravo, kako bi mogli pravilno odabrati one usluge koje najbolje zadovoljavaju njihove potrebe.

- Dostupnost usluga

Pristup socijalnim uslugama osoba ostvaruje na temelju prava i procijenjenih potreba te raspoloživih resursa u okviru opsega djelatnosti i ugovornih smjernica pružatelja usluga.

- Povezivanje i suradnja

Sveobuhvatne potrebe korisnika zadovoljavaju se na način koji u najvećoj mjeri potiče pristup korisnika javnim uslugama dostupnim drugim građanima, integraciju i uključenost korisnika u društvo i održavanje veza s obitelji i prijateljima, a usluge se planiraju i pružaju povezivanjem s drugim pružateljima usluga.

- Procjena i planiranje

Potrebe korisnika usluga prolaze učinkovitu i temeljitu procjenu, a načini zadovoljenja potreba opisuju se u planovima pružanja usluga.

- Prijam i otpust

Pružatelj usluga pažljivo planira prijam i otpust korisnika koji su na skrbi izvan vlastite obitelji, a u provedbi uzima u obzir njihove potrebe i potrebe njihovih obitelji.

- Privatnost i povjerljivost

Priznaje se i poštuje pravo svakog korisnika usluge na privatnost, povjerljivost i dostojanstvo u svim aspektima njegova života.

- Sigurnost od izrabljivanja

Pružatelj usluga osigurava okruženje u kojem nema zanemarivanja, zlostavljanja, zastrašivanja i izrabljivanja i u kojem se poštuju temeljna ljudska prava te zakonom zajamčena prava korisnika.

- Zaposlenici

Pružatelj usluga ima odgovarajuće zaposlenike u onom broju koji može zadovoljiti potrebe korisnika usluga i osigurati kvalitetu pružene usluge.

Pokazatelji uspješnosti:

- broj korisnika privremenog smještaja.

Pružatelja usluge procjenjuje Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih socijalnih usluga prema kriterijima iz ovoga programa, i to bodovanjem pojedinog kriterija od 0 do najviše 50 bodova.

V. SREDSTVA ZA FINANCIRANJE UDRUGA

Za financiranje udruga iz područja pružanja socijalnih usluga sredstva su planirana u Proračunu Grada Zagreba za 2017. u Razdjelu 021 Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom Aktivnost A100011. Socijalne usluge.

Sredstva osigurana u Proračunu Grada Zagreba za 2017. za područje pružanja socijalnih usluga, rasporedit će se aktom o načinu raspodjele raspoloživih proračunskih sredstava koji donosi gradonačelnik Grada Zagreba na prijedlog gradskog upravnog tijela u djelokrugu kojega je područje pružanja socijalnih usluga.

KLASA: 400-06/16-01/91

URBROJ: 251-01-05-16-51

Zagreb, 20. prosinca 2016.

Predsjednik

Gradske skupštine

dr. sc. Andrija Mikulić, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija